Kategória: Formula Sport

  • Hauger dobogóval biztosította be a bajnoki címét

    Hauger dobogóval biztosította be a bajnoki címét

    Péntek délutánra helyezték át a Formula 3 záró hétvégéjének első versenyét, mely a bajnoki cím sorsáról is döntött. Az első orosz sprintversenyt Victor Martins kezdhette az élről, míg mellőle Sargeant indulhatott.

    A két bajnokaspiráns közül Hauger lényegesen jobb helyzetben volt, a negyedik helyről startolhatott, míg a főversenyre pole-t szerző Doohan a 12-ről. Továbbá a norvégnak a bajnoki címe bebiztosításához elég volt hat ponttal többet gyűjtenie az első futamon, mint riválisának.

    A rajt Sargeant-nek sikerült a legjobban, mellyel az élre tudod állni, megelőzve Martins-t. Haugernek is kellett küzdenie, hogy megtartsa a negyedik helyét, de sikerült kivédekeznie Collet támadásait. Doohan annál inkább gondban volt, már az elején, hiszen a 15. helyre esett vissza. Ugyanakkor mellőle induló csapattársa, Novalak parádésan kezdett, az első kör végén már a hatodik volt.

    Hauger azonban jó helyzete ellenére nem elégedett meg a negyedik pozícióval, a negyedik körben már a harmadik volt, Crawfordot megelőzve. Lendületéből cseppet sem veszítve, újabb négy kör elteltével már a második helyezett Martins-t kezdte nyomás alá helyezni, Doohan pedig változatlanul a középmezőnyben haladt, a 16. hely környékén. Haugernek három körbe tellett, hogy Martins elé kerüljön, így Sargeant után eredhetett, aki kilenc körrel a vége előtt bő három másodperc előnnyel vezetett.

    A 16. körben van der Helm autója gyulladt ki, ám mivel a holland biztonságosan félre tudott húzódni, elég volt egy rövid virtuális biztonsági autós szakasz elrendelése.

    Martins ezt követően nem tudott Haugerrel lépést tartani, mögé pedig Collet és Novalak zárkózott fel, akik között egy helycsere is történt, a Trident versenyzője ezzel már negyedik volt a 11. helyről indulva.

    Logan Sargeant végül megmenekült, és megnyerte a futamot, de csak néhány tizedmásodperccel ért be hamarabb, mint a második helyezett Hauger, aki ezzel bebiztosította a Formula 3-as bajnoki címét. A dobogóra még Martins állhatott fel, Doohan mindössze 15. lett.

    A verseny végeredménye:

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség (sec)
    1 Logan Sargeant Charouz Racing System
    2 Dennis Hauger Prema Powerteam 0.600
    3 Victor Martins MP Motorsport 3.400
    4 Clement Novalak Trident 4.500
    5 Caio Collet MP Motorsport 5.400
    6 Lorenzo Colombo Campos Racing 11.600
    7 Arthur Leclerc Prema Powerteam 14.500
    8 Frederik Vesti ART Grand Prix 17.500
    9 Juan Manuel Correa ART Grand Prix 18.100
    10 Ayumu Iwasa HitechGP 22.800
    11 Jak Crawford HitechGP 23.400
    12 Johnathan Hoggard Jenzer Motorsport 23.900
    13 Roman Staněk HitechGP 24.400
    14 David Schumacher Trident 24.900
    15 Jack Doohan Trident 25.300
    16 Matteo Nannini HWA AG 29.800
    17 Olli Caldwell Prema Powerteam 31.000
    18 Jonny Edgar Carlin 35.500
    19 Calan Williams Jenzer Motorsport 36.200
    20 Rafael Villagómez HWA AG 38.300
    21 Amaury Cordeel Campos Racing 41.100
    22 Alexander Smolyar ART Grand Prix 50.000
    23 Kaylen Frederick Carlin 53.300
    24 Ayrton Simmons Charouz Racing System 56.600
    25 Filip Ugran Jenzer Motorsport 57.400
    26 Zdenek Chovanec Charouz Racing System 1:33.500
    27 Ido Cohen Carlin
    Kiesett Tijmen van MP Motorsport
    Kiesett László Tóth Campos Racing
    Kiesett Oliver Rasmussen HWA AG
  • Egy év után változik az F2-es és F3-as hétvégék lebonyolítása

    Egy év után változik az F2-es és F3-as hétvégék lebonyolítása

    Egy évvel ezelőtt eszközöltek drasztikus változtatásokat a két Forma-1-est betétszéria lebonyolításában. Ennek eredményeképpen a két sorozat sosem futott egy hétvégén, és egy fordulóban három versenyt is rendeztek.

    A két sorozat promóterei s az FIA most felülvizsgálták az ezévi tapasztalatokat, és úgy döntöttek, hogy ismét módosítanak a sportszabályzat versenyhétvégék lebonyolítására vonatkozó pontján.

    2022-től ismételten egyszerre fog versenyezni a Formula 2 és a Formula 3, amelyeknél egy szabadedzés, egy időmérő és két futam lesz majd a hétvége programja. Ez gyakorlatilag megegyezik a tavaly évig fennálló formátummal.

    Mindkét sorozat esetében az időmérő edzés eredménye fogja meghatározni a két-két futam rajtsorrendjét. A szombati első futamok rajtsorrendje az F2-esek esetében a pénteki kvalifikáció első tíz helyezettjének a fordítottja lesz, míg az F3-asoknál továbbra is a legjobb 12-t fordítják majd meg. A vasárnapi versenyek rajtrácsa pedig értelemszerűen az időmérő végeredménye alapján fog felállni.

    A változás okát pedig Stefano Domenicali vázolta fel:

    „A 2021-es szezon rendkívül izgalmas volt, mindkét bajnokságban rengeteg tehetség mutatkozott be. Szeretnénk biztosítani, hogy minden rajongó maximális szórakozást kapjon egy versenyhétvége alatt, ezért 2022-től újra egyesítjük a két sorozatot.  Ezzel több akció és esemény lesz egy adott hétvégén, és olyan tartalmat adunk a rajongóknak, amelyek lekötik és izgalomban tartják őket.”

    Bruno Michel, a két sorozat vezetője pedig kiegészítette az olasz szavait:

    „Idénre költséghatékonysági szempontok miatt szeparáltuk el a Formula 2-t és a Formula 3-at, ami hatékonynak bizonyult. Mégha ilyen szempontból ez jól is működött, voltak olyan érdekek, ami miatt változtatnunk kellett. Megértettük, hogy az idei formátumnál előfordult, hogy két forduló között rengeteg idő telt el, ami korántsem ideális. Ezen kívül különböző részvényesek, érdekelt felek is szerették volna, hogyha a két bajnokság ismét együtt versenyezhessen. Alapos mérlegelés után végül az FIA-val úgy döntöttünk, hogy eleget teszünk ennek a kérésnek.”

  • Berger biztos benne, hogy Lawson eljut a Forma-1-ig

    Berger biztos benne, hogy Lawson eljut a Forma-1-ig

    A Red Bull csapata nem csak a Forma-1-ben remekel, a DTM-es alakulatuk is jó szezont fut. Egyik versenyzőjük, Liam Lawson vezeti ugyanis a bajnokságot, újoncként, két fordulóval a vége előtt.

    A Red Bull juniorja emellett az F2-ben is versenyez, Gerhard Berger pedig F1-es jövőt jósol neki.

    „100%-ig biztos vagyok benne, hogy eljut a Forma-1-ig” – jelentette ki az osztrák a Motorsport.com hasábjain. „Talán még nem jövőre, mert szüksége van némi tapasztalatra az F2-ből, de nem kérdés, hogy a jövőben jelölt lehet az egyik F1-es ülésre.”

    „Jelen voltam a monzai Forma-1-es hétvégén is, ott pedig érdeklődtek is vele kapcsolatban, hogy hogy megy neki a DTM-ben” – tette hozzá Berger, a német túraautó bajnokság első embere.

    Lawson a Formula 2-ben sem megy rosszul, van már futamgyőzelme is, az összetettben pedig a nyolcadik helyen tanyázik.

  • Ilott: Hubert megváltoztatta az értékrendemet

    Ilott: Hubert megváltoztatta az értékrendemet

    Callum Ilott elmondta, hogy a 2019-es spái Forma-2-es tragédia „segített megváltoztatni” az értékrendjét versenyzőként és emberként is.

    A brit a Sauber Junior Team by Charouz színeiben versenyzett az F2-es sorozatban, amikor Anthoine Hubert életét vesztette a Raidillonban történt szörnyű baleset következtében, amelyben Ilott csapattársa, Juan Manuel Correa is súlyosan megsérült.

    Hubert a jelenlegi F1-es versenyzők közül többekkel együtt nőtt fel és versenyzett gokartban. A legközelebbi kapcsolatban talán honfitársával, Pierre Gaslyval volt, fényes jövőre előtt állt.

    Anthoine Hubert
    Anthoine Hubert  |  Fotó: Kaiser Erika

    Az a komor belgiumi hétvége nagy nyomot hagyott Ilottban is.

    „A saját mentális állapotom érdekében az egész estét és a következő napot azzal töltöttem, hogy elemezzem a történteket” – mondta a Ferrari Academy versenyzője az Adrian Fluxnak adott interjúban.

    „A fejemben szinte teljesen megértettem, hogy miért történt, és így könnyebbnek éreztem elfogadni.”

    „Végigvettem és összeraktam az egészet. Elvesztettem egy jó barátot, a csapattársam pedig az életéért küzdött. Folyamatos feladat volt, hogy ezt feldolgozzam.”

    Juan Manuel Correa
    Juan Manuel Correa a 2020-as Belga Nagydíjon  |  Fotó: DPPI/ Alfa Romeo Racing

    „Nem tudod megváltoztatni ami történt, de ő (Anthoine) megváltoztatott engem; nem a baleset miatt, hanem amiatt, ahogyan ő létezett, ahogyan az emberekre hatott, és elég sok leckét is vettem tőle. Vállaltam, hogy változtatok, az ő hatására.”

    „Mindenki azt mondja, hogy ‘érte csinálod (a versenyzést)’, de én inkább az ő leckéit veszem át, mert ez nagyobb hatással van rám, mintha érte csinálnám.”

    „Ez bárkivel megtörténhet, és minden lehetőséget és pillanatot meg kell ragadni, amit az életben kapsz – ez volt az egyik lecke, amit megtanultam. Segített megváltoztatni az értékrendemet és néhány dolog megértését.”

    Ilott, aki nemrég debütált az IndyCar-ban, tudja, milyen érzés súlyos balesetben részt venni, mivel ő is átélt egyet, amikor egy F1-es Alfa Romeóval tesztelt Barcelonában, alig néhány hónappal Hubert halálos balesete előtt.

    „Vissza kell vágni – mondta.

    „Amíg van időd, addig sajnálhatod magad és büntetheted magad. Ez nagyobb lecke lehet, mint a továbblépés.”

    „Egy hétig szerintem senki nem is igazán tudott volna beszélni velem. Fizikailag szinte teljesen rendben voltam, volt egy kis fájdalom a hátamban, de az egész mentális volt. Nekem ez inkább a karrieremmel volt kapcsolatos.”

    „Nagy pillanat volt, aztán a végeredmény a bukás lett, szóval inkább a karrierem miatt aggódtam.”

    „Egy-két hét múlva már újra a Formula 2-ben voltam, ez elterelte a figyelmemet.”

    „Ki lehet szállni a spirálból, és folytathatod azt, amit csinálsz. Megtanulod a leckét, és a legjobbat hozod ki belőle.”

  • Sajtó: Zhou aláírt az Alfához

    Sajtó: Zhou aláírt az Alfához

    Az már eddig is valószínűnek tűnt, hogy Valtteri Bottasnak újonc csapattársa lesz az Alfa Romeónál, viszont most már az is körvonalazódik, hogy a végső befutó az ülésre Guanyu Zhou lesz. Már korábban is beszámoltunk róla, hogy ő a legesélyesebb jelölt, de elvileg már csak a szuperlicensz megszerzése választja el a Forma-1-es debütálástól.

    Az olasz Motorsport.com arról számolt be, hogy Zhou már meg is állapodott az Alfa Romeóval. Az, hogy miért nem jelentették még be hivatalosan az érkezését, mindössze a szuperlicensz hiánya miatt lehet.

    Mindennek megszerzése azonban nem csak formalitás a kínai számára. Jelenleg ugyan a második az F2-ben, és így meg is lenne neki a kellő pontmennyiség az engedélyhez, azonban ha nem jön ki számára a lépés a bajnokság utolsó versenyein, még sokkal hátrébb is eshet összetettben. Jelenleg 29 szuperlicenszpontja van, és 40 egységre lenne szüksége a debütáláshoz.

    Hozzá kell tenni azonban, hogy a koronavírushelyzet miatt elegendő mindössze 30 pont ahhoz, hogy egy versenyző kérvényezze a szuperlicenszet az FIA-nál. Az FIA ezután megvizsgálja, hogy történt-e valamiféle akadályoztatás, amelybe a koronavírus is beletartozik.

    Ha Zhou-nak sikerülne bekerülnie a Forma-1-be, ő lenne a széria történetének legelső kínai versenyzője.

  • Webber aggodalmát fejezte ki tehetséges honfitársával kapcsolatban

    Webber aggodalmát fejezte ki tehetséges honfitársával kapcsolatban

    Oscar Piastri jelenleg vezeti a Formula 2-es bajnokság tabelláját, de karrierje akár veszélybe is kerülhet, amennyiben meg is nyeri a bajnokságot. Legalábbis honfitársa, Mark Webber véleménye szerint, aki azért ennek ellenére lát pár opciót számára 2022-re.

    A Formula 2 szabályrendszere szerint az aktuális bajnok nem szerepelhet a következő szezonban. Piastri számára a bajnoki cím esetén nem sok esélye lesz a Forma-1-re, hiszen a mezőnyben egyetlen egy ülés kiadó, méghozzá egy Alfa Romeo ülés. Ebben éppenséggel nincs hasznára, hogy az Alpine akadémiájának tagja. A francia csapat jövőre már elkötelezte magát az Alonso-Ocon párossal, ahol a francia versenyző egészen 2024-ig írt alá.

    „Egészen trükkös a szituáció, hiszen, ha bajnok lesz, akkor nem indulhat újra a bajnokságban, és több pontja lesz a szuperliszenszén, mint ami szükséges lenne. Ez aztán az önéletrajz egy ilyen fiatal sráctól. Természetesen, még sok van hátra, és még nem bajnok, de nagyon jól halad a cél érdekében.” – mondta Webber a Channel 4-nak.

    Ennek eredményeképpen a Red Bull korábbi pilótája szerint Piastrinak taktikát kellene váltani:
    „Azt hiszem a cél az lehet, hogy egy tesztpilóta üléssel felkészítsék őt 2023-ra egy rendes versenyzői ülésre. Az Alpine egészen biztosan nagy nyomás alatt van abból a szempontból, hogy lehetőséget találjanak számára.” – zárta Webber.

  • Sajtó: Zhou a legnagyobb esélyes a másik Alfa ülésre

    Sajtó: Zhou a legnagyobb esélyes a másik Alfa ülésre

    Valtteri Bottas érkezését már bejelentette az Alfa Romeo, ő lesz a visszavonuló Kimi Räikkönen utódja, a jövőbeli csapattársa kilétére azonban még nem derült fény.

    A csapatnál jelenleg is versenyző Antonio Giovinazzi közel sem biztos, hogy marad jövőre is. Merthogy van néhány esélyes az ülésre, kezdve Nyck de Vries-zel, akinek érkezését egyes médiumok már tényként kezelték korábban. Most viszont egyre erősebbnek tűnik az a pletyka, miszerint az F2-ben versenyző kínai, Guanyu Zhou lehet a befutó.

    Az Auto Motor und Sport tudósítója, Michael Schmidt legalábbis erről beszélt: Guanyu Zhou rendelkezik a legjobb esélyekkel az Alfa Romeónál, viszont arról is lehet hallani, hogy hosszú távú szerződést szeretne, amit Vasseur nem akar neki megadni.

    Az Alfa Romeo főnöke egy bizonyos Theo Pourcahire miatt nem akarná ezt, akit azonnal beültetnének a csapat egyik autójába, amint készen áll. A szintén F2-ben versenyző francia az Alfa junior versenyzője, és éppen Monzában aratta második győzelmét a szériában.

    Schmidt hozzátette, hogy Szocsi után többet fogunk tudni a döntésről: Vasseur azt mondta nekem, hogy látni akarja az F2-es versenyeket Monzában és Szocsiban, és utána döntést hoz, így ez már azt jelentheti, hogy egy junior pilóta lesz a befutó.

  • Oscar Piastri nyerte a Formula 2-es hektikus főversenyt Monzában

    Oscar Piastri nyerte a Formula 2-es hektikus főversenyt Monzában

    Elérkeztünk a vasárnap első eseményéhez, ami a Formula 2-es mezőny főversenye a sebesség templomában. A pole pozíciót a zseniális időmérőt futott Oscar Piastri foglalhatta el, mellőle pedig Daruvala indulhatott.

    A mezőny jól jött e a rajtnál, mindenféle baleset és kontakt nélkül. Zhou jól kapta el a rajtot, így rögtön feljött a második helyre.

    Az első körben Samaia a Lesmo 2-es kijáratában megforgott, és a pálya közepén keresztben sikerült leparkolnia, ezért első ízben a virtuális, majd a rendes biztonsági autó is beküldésre került, amíg az akadályt jelentő autót nem tudták elszállítani onnan.

    Az 5. körben újra zöld zászlót kaptak a versenyzők, a versenyt Piastri indíthatta újra.Zhou ugyan kihasználta a szélárnyék adta lehetőséget, de nem tudott elmenni a versenyt vezető francia mellett. Lawson viszont egy szemet gyönyörködtető manőverrel megelőzte a kínait, így feljőve a második helyre.

    Juri Vips autója megállt a 8. körben egy kigyorsítási szakaszon, Dan Ticktum nem tudta kikerülni a lelassuló versenyzőt, így az orrkúpja bánta, de komolyabb sérülés nélkül megúszta az első szárny. Az eset miatt ismét pályára küldték a biztonsági autót. Aki lágy keveréken kezdte a versenyt, mindenki kiállt kereket cserélni.
    Így az első öt helyezett: Ticktum, Sato, Lundgaard, Armstrong, Deledda.

    A 10. körben, még a biztonsági autós fázis alatt, Sato autója meghibásodott, így a második helyről volt kénytelen feladni a versenyt.

    A 11. körben újra zöld zászlót kaptak a versenyzők, azonban most Ticktum indíthatta újra a versenyt. Darulava és Zhou kiválló versenyt vívtak egymással, hol már egy picit az sportszerűség határán is túlmentek.

    A 14. körben Deladda hősies védekezésének vége szakadt, ugyanis az egyik manővernél eltört a kormányösszekötője, így ő sem tudta tovább folytatni a versenyt.

    A 20. körben Shwartzman megelőzte Fittipaldit, ezzel az orosz versenyző feljött a nyolcadik helyre, és ha tudja üldözőbe veheti Lawsont.
    Theo Pourchaire is előzött egyet, aki Daruvalat hagyta maga mögött, ezzel feljött az ötödik helyre, ami egy dobogót is érhet neki a végén.

    A 21. körben Lawson autója is megadta magát, ami végett ismét pályára küldték a biztonsági autót, ami Ticktum számára rendkívül kedvező, hiszen lágy keveréket kapott. A biztonsági autót kihasználva a 11. helyre esett csak vissza, így egy nagy hajrába kezdhet majd.

    A 23. körben az első öt pilóta állása: Piastri, Zhou, Pourchaire, Daruvala, Shwartzman.

    A 24. körben újra zöld zászlót kaptak a pilóták, az utolsó hat körre. A versenyt ismét Piastri indíthatta újra. Piastri a hideg gumikon elfékezte az első kanyart, de végül meg tudta tartani a vezető pozíciót.

    A 27. körben Dan Ticktum a 11. helyről jőve már az ötödik helyen halad, és folyamatosan jön előre. Daruvala megelőzését követően már a dobogóért harcolhat a brit versenyző aki a futam során akár kétszer is kieshetett volna.

    A 29. körben Beckmann és Viscaal incidensét követően újabb biztonsági autó következett így a 30 körös futam már nem lesz újraindítva.

    A Formula 2-es főfutam végeredménye: Piastri, Zhou, Ticktum, Pourchaire, Daruvala, Shwartzman, Verschoor, Zendeli, Nissany, Armstrong.

    Piastri így megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban, Ticktum pedig egy igen hektikus futam után dobogóra állhat.

  • Jehan Daruvala nyerte az F2-esek második monzai versenyét

    Jehan Daruvala nyerte az F2-esek második monzai versenyét

    A Red Bull kötelékébe tartozó indiai Jehan Daruvala idei első győzelmét arra a Formula 2-esek második monzai sprintversenyén.

    A második futam rajtsorrendjét az első futam első tíz helyezettjének a megfordítása adta. Ennek értelmében David Beckmann és Jehan Daruvala várhatta a startot az első sorból.

    Az első kanyarban azonban már az indiai pilóta tudott elsőnek elfordulni, Viscaal pedig fellépett a harmadik helyre. A második sikánban pedig Lundgaard keveredett egy kisebb balesetbe, ami miatt a dán visszaesett a mezőny végére.

    A 21 körös futam harmadik körében a két Prema csatározása közepette a reggeli győztes Pourchaire szemfüles mozdulattal előzte meg a listavezető Piastrit, akit ezután a legközelebbi riválisa Zhou vett ostrom alá.

    Jake Hughes lett a futam első kiesője, akinek az autója azonban olyan rossz helyen állt meg, hogy virtuális autót kellett érvénybe léptetni, ami a vártnál tovább volt érvényben, mivel Samaia Charouz autója a bokszutca bejáratánál adta meg magát.

    Szintén a bajnoki címre ácsingozó Shwarztzman a 8. körben megelőzte az egyik Hitech autó, amivel feljött az ötödik helyre. AZ élen továbbra is Daruvala diktálta az iramot, az előnye már több, mint egy másodperc volt Beckmann előtt. Az orosz Ferrari-akadémista a verseny felénél már Vipset is átugrotta egy remek előzéssel, Vips lendület vesztését pedig a csapattárs Lawson is kihasználta.

    A futam második felére a dobogós helyek mögött komoly, 7-8 autós vonat alakult ki, köztük az egymással meccselő bajnok aspiránsok.

    A reggel hőse, Theo Pourchaire tempója délután elmaradt a reggelitől, így a futam hajrájában Piastri is megelőzte őt, miközben folyamatosan szakadt le az előtte állóktól.

    Beckmann és Viscaal öldöklő harcot vívott a második helyért, ezt kihasználva Daruvala már öt másodperces előnyre tett szert, míg Shwartzman fokozatosan zárkózótt rájuk.

    Pár körrel a leintés előtt Pourchaire csúnyán elfékezte az első kanyart, majd a kötelező szlalom után Zhou mög tért vissza, így a fiatal ART-pilóta lemondhatott a pontszerzéséről, főleg, hogy egy körrel később újabb pozíciót bukott.

    A 19.körben Purchairehez hasonlóan a második helyen haladó Beckmann is elmérte a célegyenes végi féktávot, ezzel Viscaallal helyet cseréltek, de Shwartzman is megérkezett mögé, aki az Ascari-sikánban meg is előzte a Campos versenyzőjét, akit a következő kanyarban Lawson is megelőzött.

    A futamot a végig magabiztosan vezető Jehan Daruvala nyerte meg, Bent Viscaal és Robert Shwartzman előtt. Lawson, Beckmann, Vips, Piastri és Zhou zárt még a pontszerzők között.

    Ezzel az eredménnyel szorosabbá vált a bajnoki pontverseny, ugyanis az első három helyezett között mindösszesen 19 pont a differencia. Folytatás holnap délelőtt a főfutammal.

  • Pourchaire nyerte az F2-esek parázs sprintfutamát

    Pourchaire nyerte az F2-esek parázs sprintfutamát

    Közel két hónap szünet után eseménydús versennyel folytatódott a Formula 2-es bajnokság Monzában. Az első, fordított rajtrácsos sprintfutamot David Beckmann kezdhette az élről, mellőle pedig Jüri Vips rajtolhatott.

    A piros lámpák kialvását utóbbi kapta el jobban, az észt átvette a vezetést az első kanyarba érkezvén. A rajt után többen is koccantak a középmezőnyben, de nagyobb baleset nem volt. Beckmann a második helyre esett tehát vissza, őket Ticktum és Pourchaire követte. A második kör elején utóbbi rögtön meg is támadta a britet, ám mindketten elfékezték az egyes kanyart, Pourchaire le is vágta a sikánt. Ticktum megpróbált befordulni, ám pont így akadt össze a szintén rövidet fékező Drugovich-csal, ennek eredményeképp ki is pördült és nem tudta folytatni, jöhetett a biztonsági autó.

    Az első néhány körös kavarodást Shwartzman használta ki egész jól, a 12-ről a nyolcadik helyre zárkózott fel, de Lundgaard felkapaszkodása is figyelemreméltó volt, aki a 19-ről a 12. helyre jött föl.

    A safety car fázis végén Boschungot utasították ki a boxba első szárny cserére, így bukta az ötödik helyet. Az akció rögtön folytatódott, Lawson támadta meg Pourchaire-t a harmadik helyért, ám összeértek, ezért az új-zélandi szárnya kissé megsérült. Egy kör sem kellett, jött az újabb kiesés, Drugovich dobta el az autóját az Ascari kijáratán, ezúttal viszont „csak” virtuális biztonsági autós fázis következett. Ezelőtt Drugovich csapattársa, Zhou még éppen megelőzte Zendelit, és Lawson kiállásával már a negyedik volt a kínai.

    Ahogy végét ért a virtuális safety car, Piastri rögtön megelőzte Shwartzmant, aki viszont a kettes Lesmóban visszaelőzött, kissé leterelve az ausztrált, aki további egy helyet vesztett Nissanyval szemben. Ráadásul még Daruvala is elé került a következő kör elején, de őt aztán visszaelőzte.

    A 10. kör elején Pourcahire kezdte Beckmannt támadni, de a német is elfékezte magát, így nem csak a második, hanem a harmadik helyet is bukta, hiszen Zhou is el tudott menni mellette a kör egy későbbi részében. Ugyanebben a körben Nissany pördült meg az Ascari kijáratán, lángok is felcsaptak autójából, emiatt újra jött a safety car.

    Robert Shwartzman hiába jött fel lendületesen, a safety car kihívásakor az ötödik helyen álló oroszt öt másodperccel büntették, mert a pályát elhagyva előzött a rajt után. Ez egyáltalán nem szegte kedvét, a 14. kör kezdetén Beckmann mellett is elhaladt a célegyenesben, ezzel már 4. volt. A német viszont annyi lendületet vesztett, hogy Zendeli is átlépett rajta.

    A következő körben már az élen is történt változás, Pourchaire megelőzte Vipset, és rögtön el is húzott másfél másodpercre. Vips egyből megkapta maga mögé Zhou-t, akit ugyan pár körig még tudott tartani, ám egy hatalmas elfékezés után elvesztette a dobogós helyét, mert Zhou-n kívül Shwartzman, Lundgaard és Piastri is elment mellette, és lényegében a gumijainak is lőttek. Eközben Zendeli is kiesett a pontszerzők közül, lelassult az autója három körrel a vége előtt, majd le is parkolt a Roggia sikán bukóterében.

    Pourchaire győzelmét már semmi és senki nem veszélyeztette, másodszor állhat fel a dobogó legfelső fokára idén. Guanyu Zhou behozta az autót a második helyre, mögötte pedig Christian Lundgaard végzett Shwartzman büntetését követően.

    Zhou ezen eredményével öt pontra csökkentette összetettbeli lemaradását a bajnoki éllovas, pénteken pole-t szerző Piastrihoz képest, aki a versenyen negyedikként zárt.

    A verseny végeredménye:

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség (sec)
    1 Theo Pourchaire ART Grand Prix
    2 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 4.300
    3 Christian Lundgaard ART Grand Prix 6.900
    4 Oscar Piastri Prema Powerteam 7.600
    5 Liam Lawson HitechGP 9.700
    6 Robert Shwartzman Prema Powerteam 10.700
    7 Bent Viscaal Trident 11.500
    8 Jüri Vips HitechGP 12.700
    9 Jehan Daruvala Carlin 13.100
    10 David Beckmann Campos Racing 15.200
    11 Marcus Armstrong DAMS 15.600
    12 Jake Hughes HWA Racelab 18.800
    13 Alessio Deledda HWA Racelab 20.300
    14 Ralph Boschung Campos Racing
    15 Lirim Zendeli MP Motorsport
    Marino Sato Trident kiesett
    Richard Verschoor MP Motorsport kiesett
    Roy Nissany DAMS kiesett
    Guilherme Samaia Charouz Racing System kiesett
    Felipe Drugovich UNI-Virtuosi kiesett
    Enzo Fittipaldi Charouz Racing System kiesett
    Dan Ticktum Carlin kiesett