Kategória: Formula Sport

  • Mégsem indul az F3-ban az orosz versenyző

    Mégsem indul az F3-ban az orosz versenyző

    Az eredetileg MP Motorsport színeiben induló Alekszandr Szmoljar mégsem vesz részt a Formula 3-as bajnokság idei küzdelmeiben.

    Az orosz versenyző fő szponzora, az SMP Racing nem folytatja európai programját, ezek után jelentette be az orosz versenyző, hogy nincs tovább idén.

    Csütörtökön kiadott közleményében az alábbiakat írta: „Idén nem indulok az FIA F3-ban és semmilyen nemzetközi versenysorozatban. Kiállok az SMP Racing azon döntése mellett, hogy leállítja európai programját, mivel az FIA példátlan követelményeket támaszt minden orosz versenyzővel szemben a nemzetközi versenyeken való részvétel feltételeként. Szívből köszönöm a támogatást ezekben a nehéz időkben.”

    Az FIA a háborús helyzet következtében az orosz nemzetiségű versenyzőknek megtiltotta, hogy saját nemzetük színeiben versenyezzenek, semleges színekben lehetne csak nekik. A brit motorsport szövetség azonban azt sem engedélyezte, hogy részt vegyenek általuk szervezett versenyeken az említett nemzetiségű pilóták.

    Az SMP Racinget Boris Rotenberg alapította 2013-ban, most viszont a brit kormány szankciókat vezetett be ellene, illetve Igor nevű unokaöccse ellen. A vagyonukat befagyasztották, és „nagyon nagy vagyonnal rendelkező magánszemélyként” beutazási tilalom alá kerültek az Egyesült Királyságban. A szerdai nap folyamán Nyikita Mazepin és édesapja is hasonló szankciók áldozata lett az EU által.

    A tavaly W Series-ben versenyző Irina Sidorkovát is támogatja az SMP Racing, és ő sem tudott autóba ülni a széria előszezoni tesztjén.

  • A Hitech felmondja az Uralkalival a megállapodásukat

    A Hitech felmondja az Uralkalival a megállapodásukat

    A Hitech Grand Prix felbontotta szponzori szerződését az orosz Uralkali műtrágyagyárral. A Hitech 2016 óta volt a cég partnere, abban az évben, amikor Nikita Mazepin, a vállalat társtulajdonosának, Dmitrynek a fia a csapat színeiben versenyzett az európai Formula 3-ban. Mazepin 2020-ban – abban az évben, amikor a csapat feljutott a bajnokságba – a Hitech színeiben versenyzett a Formula 2-ben, mielőtt a Haas-szal a Forma-1-be lépett volna fel.

    A Companies House által a múlt hónapban közzétett dokumentumokból kiderült, hogy a Dmitry Mazepin lemondott az általa irányított holdingvállalat a Hitechben lévő részvényeiről, és a csapatfőnök Oliver Oakes vette át a teljes irányítást. Kedden a Hitech hivatalossá tette, hogy megszakította kapcsolatát az Uralkalival. Már a múlt heti bahreini teszt során eltávolították a márkajelzést a Formula 2-es autóikról.

    Tavaly a negyedik helyen végeztek a Formula 2 bajnokságában, és három győzelmet szereztek. A Red Bull által támogatott junior, Juri Vips idén is a Forma-2-es csapatnál folytatja, és csatlakozott hozzá az egykori Ferrari pártfogolt, Marcus Armstrong. A Formula 3-ban Kaylen Fredericket, Isack Hadjart és Nazim Azmant küldik a mezőnybe.

  • Drugovich nyerte az F2-es teszt utolsó napját

    Drugovich nyerte az F2-es teszt utolsó napját

    A Formula 2-ben is megkezdődött az idei szezon, egy Bahreinben rendezett, háromnapos teszttel. A program szerdától péntekig tartott, ám az utolsó nap csak félig tudott rendben lezajlani, ugyanis egy homokvihar és az azzal járó gyenge láthatóság miatt törölték a délutáni programot.

    Szerdán Daruvala, csütörtökön Lawson zárt az élen, a pénteki nap leggyorsabbja pedig az MP Motorsportos Felipe Drugovich lett, csapattársa Clement Novalak, és a Hitech GP színeiben induló Jüri Vips előtt.

    Még a délutáni program hiányában is sikerült 17 versenyzőnek 40 körnél többet mennie, bár az élen végző MP Motorsportos duó alig jutott túl a 20-on.

    A Carlin párosa, Liam Lawson és Logan Sargeant végzett még a legjobb ötben. Roy Nissany és Dennis Hauger következett utánuk, utóbbi Formula 3-as bajnokként lépett fel a Prema csapatához.

    A francia Theo Pourchaire futotta a legtöbb kört 56-al, emellett ő lett a 8. A top 10-et két további újonc, Jack Doohan és Ayumu Iwasa tette teljessé. Utóbbi miatt el kellett rendelni egy piros zászlós megszakítást, miután technikai hiba miatt félreállt a 8-as kanyarban. A szezon érdemi része az F2-esek számára ugyanúgy Bahreinben kezdődik, a Forma-1-es idénynyitó hétvégén.

    Az utolsó nap végeredménye:

    Helyezés Pilóta Csapat Köridő Hátrány Körök száma
    1 Felipe Drugovich MP Motorsport 1:44.911 24
    2 Clément Novalak MP Motorsport 1:45.883 +0.972 22
    3 Jüri Vips Hitech Grand Prix 1:45.978 +1.067 50
    4 Liam Lawson Carlin 1:46.114 +1.203 46
    5 Logan Sargeant Carlin 1:46.761 +1.850 45
    6 Roy Nissany DAMS 1:46.791 +1.880 50
    7 Dennis Hauger PREMA Racing 1:46.979 +2.068 49
    8 Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:47.235 +2.324 56
    9 Jack Doohan Virtuosi Racing 1:47.377 +2.466 47
    10 Ayumu Iwasa DAMS 1:47.465 +2.554 45
    11 Jake Hughes Van Amersfoort Racing 1:47.498 +2.587 42
    12 Frederik Vesti ART Grand Prix 1:47.590 +2.679 54
    13 Ralph Boschung Campos Racing 1:47.800 +2.889 46
    14 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 1:47.944 +3.033 43
    15 Jehan Daruvala PREMA Racing 1:47.992 +3.081 48
    16 Marino Sato Virtuosi Racing 1:48.346 +3.435 53
    17 Calan Williams Trident 1:48.456 +3.545 40
    18 Olli Caldwell Campos Racing 1:48.805 +3.894 46
    19 Richard Verschoor Trident 1:48.807 +3.896 39
    20 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 1:49.084 +4.173 32
    21 Cem Bölükbasi Charouz Racing System 1:49.519 +4.608 19
    22 Marcus Armstrong Hitech Grand Prix 1:49.839 +4.928 32
  • Korábbi W Series versenyzőnőt igazolt a Toyota

    Korábbi W Series versenyzőnőt igazolt a Toyota

    A Toyota bejelentette, hogy a W Series korábbi japán versenyzőnője, Miki Koyama csatlakozott pilótaképző programjához, és idén a japán Formula Regional sorozatban fog versenyezni.

    Koyama részt vett a W Series első két szezonjában, 2019-ben a hetedik helyen végzett a bajnokság első szezonjában, de tavaly a 14. helyre esett vissza, így lemaradt az automatikus meghívásról, hogy 2022-ben visszatérhessen. (2020-ban nem indult el a szezon a világjárvány miatt.)

    Most azonban a 24 éves yokohamai versenyzőt a Toyota TGR-DC fiatal versenyzői programjának első női pilótájaként szerződtették, és a Formula Regional Japan bajnokságban fog versenyezni.

    Koyama korábban már versenyzett a bajnokságban, 2020-ban Fujiban, két futamon, a Zap Speed színeiben, és legjobb eredménye az ötödik helyezés volt. Tavaly egy Super Formula Lights szereplést is teljesített a B-Max Engineering színeiben, mielőtt visszatért Európába, hogy a W Series-ben versenyezzen.

    Koyama a TOM’S Super Formula Lights versenyzőinek triójához csatlakozik a TGR-DC csapatában: Kazuto Kotakához, Hibiki Tairához és egy másik újonchoz, a japán Formula 4 bajnok Seita Nonakához.

  • Alonso új menedzsercéget alapított

    Alonso új menedzsercéget alapított

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso egy új menedzsercéget indított nemrég. Első igazolásai között szerepel az idén Formula 2-be fellépő Clement Novalak illetve egy tehetséges gokartos, Nikola Tsolov is.

    Alonso az A14 Management-et a régóta menedzserként tevékenykedő Albert Resclosával – aki nem mellesleg két éve Novalakkal dolgozik –, illetve saját menedzserével és barátjával, Alberto Fernandezzel alapította. Resclosa korábban Sergio Sette Camara menedzsere is volt, valamint Alonsóval a 90-es években egy kategóriában is versenyeztek a gokartosok között.

    A weboldala szerint az A14 Management azzal a céllal született meg, hogy a „gokartozás világából – vagyis a sportág bölcsőjéből – néhány kiválasztott versenyzőnek lehetőségeket biztosítsanak a céljaik eléréséhez szükséges nélkülözhetetlen értékek elsajátítása, mint például a fizikai edzés, a döntéshozatal és a gazdaságosság”.

    A versenyzők közül a ranglétrán előrébb járó Novalak tavaly harmadik lett a Formula 3-ban, idén pedig az MP Motorsport színeiben debütál az F1 előszobájában.

    A bolgár Tsolov pedig Alonso felfedezettje, tavaly decemberben ott is volt a spanyol vendégeként Abu Dhabiban. Újoncként remek szezont futott Alonso csapata, az FA Racing színeiben az OK gokart senior kategóriában. A következő lépés számára a tervek szerint a formulaautózás, legnagyobb valószínűséggel a spanyol Formula 4.

    Alonso egyébként már évek óta rendelkezik egy saját gokartos akadémiával és mellette egy múzeummal, szülővárosa, Oviedo közelében. Az FA Racing brand alatt pedig a Formula Regional European Championshipben van csapata, habár nincs velük közeli együttműködési kapcsolatban, hiszen az MP Motorsport irányítása alatt állnak.

  • Jarno Trulli fia a Formula 3-ban versenyez idén

    Jarno Trulli fia a Formula 3-ban versenyez idén

    Egy újabb második generációs F1-es palánta került egy lépéssel közelebb a Forma-1-hez. Az egyszeres F1-es futamgyőztes Jarno Trulli fia idén a Carlin színeiben áll rajthoz a Formula 3-ban.

    A még csak 16 éves Enzo Trulli – aki ezzel a mezőny egyik legfiatalabb tagja lesz – mindösszesen a második forma autós idényére készül. Tavaly az Egyesült Arab Emirátusok Formula 4-es bajnokságában kóstolt bele az együléses versenyautókba, az ismerkedés annyira jól sikerült, hogy a bajnokság során négy versenyt is nyert, amivel megszerezte a bajnoki címet is.

    Európában az Euroformula Open elnevezésű szériában is teljes idényt töltött előbb a Drivex School majd a szezon felétől a Carlin csapatokkal. Összesen négyszer állt dobogón, az összetettben pedig a hetedik helyen zárt.

    A fiatalabbik Trulli már tavaly novemberben a szezont követő F3-as teszten megismerkedett a Dallara-típusú F3-as autókkal.

    „Nagy örömömre szolgál bejelentem a megállapodásomat a Carlin csapattal a 2022-es FIA Formula 3-az szezonra. Örülök, hogy maradhatok a Carlin-családban és megtapasztalhatom velük ezt az élményt, miután sikeres volt az első közös évünk az Euroformula sorozatban. Hálás vagyok Trevor Carlinnak és az egész gárdának, amiért hittek bennem.” – kezdte Trulli.

    „Természetesen ez egy tanuló év lesz a számomra, figyelembe véve a minimális tapasztalatomat, és a limitált kilométereket, amit ezekkel az autókkal eddig megtettem. Készen állok a kemény munkára és a csapat támogatására a fejlődésben, hogy a Carlin az F3 csúcsára érjen. Ez egy fantasztikus lehetőség, alig várom, hogy elkezdhessem a tanulási folyamatot.” – folytatta.

    A csapat vezetője pedig igencsak nagyra tartja a fiatal olaszt.

    „Enzo egy figyelemre méltó első évet teljesített a forma autózás világában. Nagyon lenyűgözött minket az Euroformula Open-ben, noha minimális tapasztalata volt csupán. Az esős Monzában – ami az első esős együléses versenye volt – mutatott teljesítménye különösen sokat mondó volt a gondolkodásmódja és a hozzáállása tekintetében. Az F3 egy olyan sorozat, ami remek kihívást jelent az olyan versenyzők, akik csak a második évükre készülnek. Enzonak most a tanulásra kell fókuszálnia és arra, hogy minden hétvégéből merítsen valamit. Nagyon örülünk, hogy vele együtt dolgozhatunk, és alig várjuk már, hogy segítsük őt a fejlődésben.” – vélekedett Trevor Carlin.

  • Verschoor bejelentésével teljes az idei F2-es mezőny

    Verschoor bejelentésével teljes az idei F2-es mezőny

    A Trident az egyik tavalyi futamgyőztessé váló pilótát Richard Verschoort szerződtette 2022-re, ezzel ő lett a 20. F2-es versenyző.

    A holland tavaly Silverstone-ban nyerte meg a második versenyt, végérvényben pedig egy hétvége kihagyásával is 11. lett az összetettben.

    „Extrém módon büszkévé tesz és motivál, hogy egy ilyen profi és győzelemre képes csapathoz csatlakozhatok, mint a Trident.” mondta a tavalyi F3-es csapatbajnokság győzteséről Verschoor.

    „Szerintem mindenünk megvan ahhoz, hogy fontos célokat érjünk el, és pozitív szezont teljesítsünk. Nem győzöm már kivárni, hogy visszatérhessek a pályára. A legjobbamat fogom nyújtani, hogy a legtöbbet hozhassam ki ebből a lehetőségből.”

    A Trident tavaly csak 9. lett az F2-es csapatbajnokságban, és épp Verschoor honfitársa, Bent Viscaal révén szereztek két dobogót.

    Giacomo Ricci csapatfőnök így üdvözölte a hollandot a csapatnál:

    „Büszkén köszöntünk magunknál egy ilyen kétségtelenül értékes versenyzőt, mint Verschoor. Motivál minket egy ilyen tehetséges és tapasztalt pilóta jelenléte, aki már bizonyította, hogy el tud érni bizonyos eredményeket.”

    „Verschoor és [Calan] Williams szerintem egy stabil és ígéretes páros, egymást fogják űzni a következő szintre. Ez lesz a jó szezon alapja. Már várjuk, hogy a 2022-es felállásunkkal a pályán legyünk.”

    A 22 idei versenyzőből így 11 szerzett már bajnoki címet korábban, 6 újonc lesz és további 6 versenyzett már ugyan F2-es futamon, de nem teljesített teljes szezont.

    A 2022-es Formula 2 mezőny:

    # Versenyző Csapat
    1 🇳🇴 Dennis Hauger
    🇮🇹 Prema
    2 🇮🇳 Jehan Daruvala
    3 🇦🇺 Jack Doohan
    🇬🇧 Virtuosi
    4 🇯🇵 Marino Sato
    5 🇳🇿 Liam Lawson
    🇬🇧 Carlin
    6 🇺🇸 Logan Sargeant
    7 🇳🇿 Marcus Armstrong
    🇬🇧 Hitech
    8 🇪🇪 Jüri Vips
    9 🇩🇰 Frederik Vesti
    🇫🇷 ART
    10 🇫🇷 Théo Pourchaire
    11 🇧🇷 Felipe Drugovich
    🇳🇱 MP
    12 🇫🇷 Clément Novalak
    14 🇬🇧 Olli Caldwell
    🇪🇸 Campos
    15 🇨🇭 Ralph Boschung
    16 🇮🇱 Roy Nissany
    🇫🇷 DAMS
    17 🇯🇵 Ayumu Iwasa
    20 🇳🇱 Richard Verschoor
    🇮🇹 Trident
    21 🇦🇺 Calan Williams
    22 🇧🇷 Enzo Fittipaldi
    🇨🇿 Charouz
    23 🇹🇷 Cem Bölükbasi
    24 🇬🇧 Jake Hughes
    🇳🇱 Van Amersfoort
    25 🇧🇪 Amaury Cordeel
  • Arthur Leclerc lett az FRAC idei bajnoka

    Arthur Leclerc lett az FRAC idei bajnoka

    Arthur Leclerc megszerezte élete első bajnoki címét egy együléses versenyautós sorozatban. A monacói pilóta már két futammal az ázsiai Formula Regional Champinship vége előtt bebiztosította az első helyét Pepe Marti és Isack Hadjar előtt.

    Charles Leclerc öccse rendkívül domináns volt a versenytársaival szemben abban a téli sorozatban, amiért licenszpontokat is kaptak az előkelő helyezést elérő versenyzők. Az ifjabb Leclerc a Mumbai Falcons India Racing csapatánál versenyezett és a 15 futamból mindössze egy alkalommal nem tudott pontot szerezni, 4 versenyt nyert meg és 9 alkalommal állhatott fel a dobogóra.

    Arthur – aki a bátyjához hasonlóan Ferrari junior és idén is a Prema Formula 3-as csapatánál fog versenyezni – 60 ponttal előzte meg végül az egyéni összetett második helyén végzett Pepe Martit, akivel majd a Formula 3-ban is megmérkőzhet idén.

    „Megcsináltuk, bajnokok vagyunk!” – írta örömmámorában a monacói fiatal a közösségi média oldalán.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Arthur Leclerc (@arthur_leclerc) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Arthur Leclerc (@arthur_leclerc) által megosztott bejegyzés

  • Enzo Fittipaldi két kategóriát ugrott egy év alatt

    Enzo Fittipaldi két kategóriát ugrott egy év alatt

    A tavalyi év elején még a Road to Indy létráján szerepelt, majd fél év F3-as szereplés után Enzo Fittipaldi a Formula 2-ben találta magát. Most úgy tűnik, meg is tudja vetni a lábát a sorozatban.

    A brazil meglepetésre otthagyta a Ferrari akadémiáját, hogy az IndyCar létráján próbáljon szerencsét inkább. A harmadligában (Indy Pro 2000) Formula 4-esnek megfelelő karosszériával indult, majd mégiscsak ott volt májusban, az F3 szezonnyitóján.

    Bár előtte is versenyzett már az F3-ban, így Fittipaldi előbb egyet hátra lépett 2021-ben.

    Második évét azonban nem fejezte be a sorozatban, ugyanis hungaroringi dobogója után Formula 2-es lehetőséghez jutott a Charouz színeiben. David Beckmann helyén azonban csak egy hetedik hely volt a legjobbja, mielőtt Jeddah-ban balesetet szenvedett.

    „Öröm és megtiszteltetés, hogy folytathatom az F2-es kalandom a Charouzzal. osztotta meg álláspontját Enzo Fittipaldi. – Tavaly bemutatkozhattam velük ebben a kategóriában a jó F3-as szereplés után. Az ismerős környezet már az első tesztektől fogva segíteni fog, hogy a teljesítményemen dolgozhassak.

    Hosszú szezon lesz, minden eddiginél jobb versenyzőkkel, így jól fog jönni, hogy az első napokban nem kell az autóval ismerkednem. Mindenképpen a legjobb 10-ben szeretnék lenni, és minden alkalmat kihasználni a dobogókra, esetleg a futamgyőzelmekre is.”

    Bár ő maga a Ferrarihoz volt köthető, Enzo bátyja, Pietro Fittipaldi a Haas tartalékpilótája; fiatalabb nagybátyja, Emerson Jr. pedig a Sauber Akadémia tagja.

  • Egykori Forma-1-es pilóta lett az F2-es DAMS csapat új vezetője

    Egykori Forma-1-es pilóta lett az F2-es DAMS csapat új vezetője

    A Formula 2 egyik tősgyökeres istállója a francia DAMS, amely gárdánál az évek alatt olyan pilóták is megfordultak mint Kamui Kobayashi,Nicholas Latifi, Alex Albon, Pierre Gasly, Romain Grosjean vagy éppen Jolyan Palmer, utóbbi kettő velük lett bajnok a Forma-1 előszobájában.

    A csapatot 1988-ban Jean-Paul Driot alapította, aki a 2019-es haláláig vezette is a csapatot, majd ezt a feladatot két fia vitte tovább. Most azonban először kerül ki a Driot család kezéből a csapat, ugyanis a család egyik jóbarátja, a korábbi Marussia és Caterham versenyző Charles Pic fog felelni a gárda vezetését.

    Pic a 2015-ös Formula E szezonja után akasztotta szögre a bukósisakját, majd a Driot család logisztikai cégénél kezdett el dolgozni, most pedig visszatér a motorsport vérkeringésébe.

    „Valamit felakartam építeni a DAMS-szal. Vágyom arra, hogy egy nagyszerű sportprojektet fejlesszek ki itt. Lelkesen keresem és segítem a fiatal tehetségeket a Forma-1 felé vezető úton. Soha nem hagyott el engem a motorsport iránti vágy.” – fogalmazott a 32 éves francia.

    „Célom, hogy a DAMS-szal közösen fektessen be magamat egy hosszútávú projektbe, remélem, hogy a csapat majd tud profitálni az F1-es pilótaként szerzett tapasztalatomból.”

    „A csapaton belül már van egy bevált mag, amit remekül felépítettek. A csapat mindig is független és önálló volt, még Jean-Paul életében is. Én személyesen fogok részt venni minden egyes versenyhétvégén, gyakorlatilag ez úgy lesz, mint korábban.” – zárta.

    A csapat idén egy izraeli-japán párossal áll rajthoz az F2-ben, Roy Nissany és az újonc Ayumu Iwasa személyében.