Kategória: Formula Sport

  • Hauger egy jobb hétvégében reménykedik Jeddah-ban

    Hauger egy jobb hétvégében reménykedik Jeddah-ban

    Rendkívül csalódást keltő teljesítménnyel rukkolt elő a Formula 2-es szezon első két versenyén Dennis Hauger. A Formula 3 regnáló bajnokának ugyanis két futam után nulla pont áll a neve mellett, azonban a norvég fiatal már a most következő Jeddah-i hétvégén javítana a saját és csapata a helyzetén is.

    Számos újonccal ellentétben a Red Bull junior Haugernek nem volt egy könnyű hétvégéje Bahreinben. A norvég fiatalember már a kvalifikáción sem teljesített jól, ami miatt a két versenye sem volt ideális. A főfutamon minden esélye megvolt a pontszerzésre, azonban egy késői bokszkiállás során túl hamar indult el és eközben a bal első kereke még nem volt rögzítve. Mondani sem kell, hogy ez a hiba a Prema versenyzőjének azonnali kieséséhez vezetett.

    „Itt szinte minden más a Formula 3-hoz képest” – véli Hauger, aki tavaly nagy fölénnyel nyerte meg a Formula 3-as bajnokságot. „Minden arról szól, hogy jól kezeld a dolgokat, de különösen a gumik azok, amikre nagyon kell figyelni. Eközben pedig harcolnod is kell a pályán, és ilyenkor az ember könnyedén elizgulja a dolgot.”

    „Ebben az esetben pedig kinyírod a gumijaidat, amivel lenullázod az esélyedet egy jó eredményre. Ezeken a dolgokon kell majd a dolgoznom a soron következő hétvégén, de a legfőbb hangsúlyt az időmérőre fogom majd fektetni.”

    „Jehannal (Daruvala) hasonló volt a tempónk, azonban az utolsó mért köröm során nem tudtam összerakni a gyorskörömet és hibáztam. Emiatt a legjobb tízen kívül kerültem, ami miatt már nem voltam ideális helyzetben. Nyugodtnak kell maradnom és akkor biztos jobb lesz majd.”

    A norvég Red Bull junior legnagyobb szerencséjére nem kell sokat várnia arra, hogy újra autóba ülhessen, ugyanis a Formula 2 pilótái mindössze egy héttel a szezonnyitót követően Jeddah-ban is össze fognak csapni egymással a mostani hétvége folyamán.

  • Véglegessé vált, kik alkotják majd a W Series idei mezőnyét

    Véglegessé vált, kik alkotják majd a W Series idei mezőnyét

    A W Series közzétette azt a listát, amin a sorozatban idén résztvevő versenyzők nevei találhatók. Az eddig jól megszokott pilóták mellett idén öt új arcot is felfedezhetünk majd.

    A betétsorozat – ahol csakis kizárólag női pilóták versenyezhetnek egymás ellen Formula 3-as autók volánjai mögött – 17 versenyzőnőt nevezett meg, akik közül 8-an automatikusan felkerültek a listára, miután a bajnokságban elérték az ehhez megfelelő helyezést.

    2022-ben Juju Noda, Tereza Babickova, Bianca Bustamante, Chloe Chambers és Emely de Heus fog majd bemutatkozni a női sorozatban. Azért van ennyi új név a tavalyi évekhez képest, mert sokan kiestek a tavalyi mezőnyből és vannak egyedi esetek is: Irina Sidorkova például az oroszokra kivetett szankciók miatt lépett vissza a szezonban való részvételtől.

    Noda – aki rokona az 1990-es években a Forma-1-ben is megfordult Hideki Nodanak – lesz a mezőny legfiatalabb tagja a maga 16 évével. Az új arcok mellett a sorozat kétszeres bajnoka Jamie Chadwick is bejelentette visszatérését honfitársával, Alice Powell-lel egyetemben. A régebbi neve közül még ott lesz majd Fabienne Wohlwend, Emma Kimiläinen, Beitske Visser, Bruna Tomaselli és Sarah Moore is részét képezi majd a 17 pilótából álló mezőnynek.

    Az az Abbi Pulling is csatlakozik az előbb említett hölgyeknek, aki tavaly még csak tartalék pilóta volt, de az austini beugrása során meg is szerezte első dobogós helyezését.

    A sorozat első versenyét Miamiban fogják majd megrendezni május első hetében.

    A W Series idei indulói:

    Tereza Babickova (cseh) 18 éves
    Bianca Bustamante (fülöp-szigeteki) 17 éves
    Jamie Chadwick, (brit) 23 éves
    Chloe Chambers, (amerikai) 17 éves
    Emely De Heus, (holland) 19 éves
    Belén García, (spanyol) 22 éves
    Marta Garcia, (spanyol) 21 éves
    Jessica Hawkins, (brit) 27 éves
    Emma Kimiläinen, (finn), 32 éves
    Nerea Martí, (spanyol) 20 éves
    Sarah Moore, (brit) 28 éves
    Juju Noda, (japán) 16 éves
    Alice Powell, (brit) 29 éves
    Abbi Pulling, (brit) 18 éves
    Bruna Tomaselli, (brazil) 24 éves
    Beitske Visser, (holland) 26 éves
    Fabienne Wohlwend, (liechtensteini) 24 éves

  • Három versenyző is büntetést kapott az F2-es főfutam után

    Három versenyző is büntetést kapott az F2-es főfutam után

    A Forma-1-el egyetemben a Formula 2 2022-es szezonja is a múlt hétvégén startolt, az első főversenyük Theo Pourchaire győzelmével ért véget. Ám a kaotikusan alakuló futamot követően több büntetést is kiosztottak a versenybírák.

    A Charouz versenyzőjét, Enzo Fittipaldit, a Van Amersfoort Racingtől Amaury Cordeelt és a Campos-os Olli Caldwellt sújtották ezek az intézkedések.

    Fittipaldi a Tridentes Richard Verschoorral való ütközéséért kapott egy öt másodperces büntetést. A brazil az egyes kanyarban fékezett később a kelleténél és ért hozzá a Tridenthez. Fittipaldi így a 11. helyről a 14-re csúszott vissza.

    Cordeel kétszer átlépte a 60 km/h-s sebességhatárt a boxutcában, így őt 10 másodpercre büntették és a 13. helyett a 15. hely jutott neki.

    Caldwell pedig azért kapott öt másodpercet, mert túllépte a pálya határait a négyes kanyarban. A brit hiába kapta ezt meg a kiállása előtt, mivel akkor nem töltötte le, utólag adták hozzá az idejéhez, de így sem változtat, ezzel is marad a 17.

  • Pourchaire zseniális győzelmét hozta a bahreini főfutam

    Pourchaire zseniális győzelmét hozta a bahreini főfutam

    Théo Poucharire nagyszerű versenyzéssel nyert meg a Formula 2 főfutamát Bahreinben. A francia fiatal ezzel visszavágott a tegnapi eseményekért, ahol be sem tudta fejezni a versenyt.

    A Formula 3 regnáló bajnoka, Dennis Hauger már a rajt előtt bajba került, ugyanis lefulladt az autója a felvezető kör előtt. A norvég emiatt csupán a bokszutcából vághatott neki a 32 körös versenynek.

    Jüri Vips már a rajtnál átvette a vezetést Jack Doohantől, akinek kipörögtek a kerekei és nem tudta megtartani az első helyét. Az Alpine junior még a tegnapi napon remeklő Ralph Boschunggal szemben is pozíciót veszített. Mögöttük Théo Pourchaire is próbált tapadni a többiekre.

    Frederik Vesti rémálom hétvégéje tovább folytatódott. A dán Marcedes junior az első versenyen sem nyújtott jó teljesítményt és a főfutam második körében megpördült az egyes kanyarban és lefulladt az autója, ami miatt nem tudta folytatni a küzdelmet.

    Vips kitűnő érzékkel indította újra a mezőnyt a zöld zászlót követően és Doohan azonnal visszavette a második helyét Boschungtól, aki Théo Pourchaire-rel szemben is pozíciót bukott. A svájci versenyző ezt követően elindult a lejtőn, mert Liam Lawson és Marcus Armstrong is át tudta rágni magát rajta.

    Ezt követően szemtanúi lehettünk az új-zélandi belháborúnak. Lawson és Armstong harcolt a negyedik helyét és végül az utóbbi pilóta egy kifékezéssel nyerte meg a párviadal első felvonását.

    Ayumu Iwasa a tegnapi felzárkózást imitálta és a főfutamon sem aprózta el az előzéseket. A japán Red Bull junior az utolsó helyről rajtolt és kilenc kör alatt 13 pozíciót javított és a kilencedik helyen haladt. Iwasa a 12. körben már a hetedik volt, szóval a jövőben majd érdemes lesz figyelni rá.

    A verseny féltávjához közeledve megkezdődtek a kiállások. A futamot vezető Vips rengeteget veszített a kerékcseréje során, mert a bal elsővel sokáig vacakoltak a bal első kerekével. Jack Doohan pedig hiába tért vissza elsőként a pályára, az egyes kanyarban ütközött Pourchaire ART-jával, ami miatt megsérült az első szárnya.

    A 18. körben Iwasa vezetett és az élmenőkkel történt drámák után Pourchaire találta magát a második helyen Felipe Drugovich, Lawson, Boschung és a leggyorsabb köröket szóró Vips előtt. A „felzárkózás királya” Hauger mögé tért vissza kiállását követően. A norvég pilóta óriási csatába keveredett Roy Nissanyval, aki maga elé engedte Iwasát, miután rajtavesztett Haugerrel szemben.

    Vips és Lawson a verseny végére elkezdte növelni a tempót, amivel megpróbáltak nyomást helyezni az előttük autózókra. Az észt fiatal előbb Boschungot, majd Drugovichot vadászta le és ezután a Pourchaire-Lawson duó után eredt.

    A verseny végére kaptunk egy sprintfutamot, mivel Richard Verschoor ütközött Enzo Fittipaldival, aminek következtében megpördült és lefulladt az autója. A bokszutcában ennek hatására óriási lett a forgalom és a káosz is. Hauger és Calan Williams autójára sem tudták feltenni a keret, ráadásul előbbinél még a bal első kerék is elgurult.

    Pourchaire tökéletesen indította újra a mezőnyt és mivel a mezőny kifutott az időből, egy körrel rövidebb lett a futam. Az Alfa Romeo fiatalja nyerte meg végül a futamot Lawson és Vips előtt. További pontszerzők: Boschung, Armstrong, Drugovich, Logan Sargeant, Nissany, Jake Hughes és Doohan.

  • Martins nyerte az F3 idei első főfutamát, Leclerc komoly felzárkózást produkált

    Martins nyerte az F3 idei első főfutamát, Leclerc komoly felzárkózást produkált

    Az F3-asok bahreini főfutama Victor Martins győzelmével ért véget, Arthur Leclerc pedig a 13. helyről jött fel a második helyre.

    A Formula 3 2022-es évadjának első főversenye a vasárnap reggeli órákban rajtolt, az időmérő eredménye alapján Franco Colapintóval és Roman Stanekkel az első sorban. A pénteken harmadik leggyorsabb Kush Maini most is leghátra lett sorolva, Grégorie Saucy pedig háromhelyest büntetést kapott, mert a tegnapi futamon nekiment hátulról Victor Martins-nak, aki így a harmadik helyről rajtolhat csapattársa, Correa mellől.

    A rajt után az első három között maradt a sorrend, azonban néhány pilóta félre kellett álljon, többek között az ötödik helyről induló Maloney, így jöhetett a safety car. A barbadosi pilótának néhány kanyart követően pusztán lelassult az autója és kiállt, viszont nem mindenki tudta elkerülni, például Pizzi is emiatt esett ki.

    Az ötödik körben indulhatott újra a verseny, Martins pedig rögtön lecsapott és megelőzte Staneket a második helyért, akinek pár kanyarral később a versenye is véget ért egy defekt miatt. De rajta kívül Azman is kiesett, ami miatt egy rövid virtuális biztonsági autós fázis következett. Stanek Szmoljarral ért össze a 10-es kanyarban, emiatt kapott defektet. Valamivel hátrébb Leclerc ismét nagy felzárkózásba kezdett, a 7. körben már a tegnapi győztes Hadjart előzte a 6. helyért, sőt fél kör múlva már Vidalest is körbeautózta.

    Miután az élen álló páros kiépített egy kisebb előnyt, a harmadik helyért kezdett kialakulni egy csata, melynek során Correa megelőzte Szmoljart. Az oroszt egy körrel később Leclerc is megelőzte, majd rögtön üldözőbe vette Correát, majd nem sokkal később maga mögött is hagyta. Szmoljar pedig Stanek után Hadjarral is összeért, szintén egy defektet okozva. A történtekért az andorrai színekben induló pilótát meg is büntették 20 másodpercre.

    Martins hosszú körök után elszánta magát az előzésre, és egy komolyabb csatát követően elment Colapinto mellett, ezzel pedig az élre állt. Az ő szemszögéből ez éppen időszerű volt már, mert Leclerc nagyon komoly sebességgel közeledett rájuk. A monacói utol is érte Colapintót és komoly nyomás alá helyezte, eközben Martins kényelmes előnyt épített ki. Nem volt egyszerű dolga, de végül Leclerc is átrágta magát a pole pozíciós Colapintón. Az argentin problémái ugyanakkor még ezzel nem ért véget, mert a Correán is túljutó Saucy kezdte támadni, és ha ez nem lenne elég, kapott egy öt másodperces büntetést is pályaelhagyások miatt.

    Martins tehát beért az első helyre, Leclerc nem tudta utolérni, Colapinto pedig a pályán megtartotta a harmadik helyét, de a dobogó legalsó fokának végül Saucy örülhetett. Leclerc Premás csapattársai is szépet mentettek a gyenge időmérő után, a 6-7. helyen értek célba Bearman-Crawford sorrendben.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Victor Martins ART Grand Prix
    2 Arthur Leclerc Prema Powerteam 1.500
    3 Gregoire Saucy ART Grand Prix 6.800
    4 Juan Manuel Correa ART Grand Prix 9.000
    5 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing 11.100
    6 Oliver Bearman Prema Powerteam 14.500
    7 Jak Crawford Prema Powerteam 18.700
    8 David Vidales Campos Racing 23.000
    9 William Alatalo Jenzer Motorsport 23.600
    10 Kaylen Frederick HitechGP 23.800
    11 Jonny Edgar Trident 26.900
    12 Rafael Villagomez Van Amersfoort Racing 28.200
    13 Pepe Martí Campos Racing 30.100
    14 Hunter Yeany Campos Racing 33.200
    15 Niko Kari Jenzer Motorsport 35.000
    16 Ido Cohen Jenzer Motorsport 35.000
    17 Kush Maini MP Motorsport 35.100
    18 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 35.700
    19 Zak O’Sullivan Carlin 36.200
    20 Ayrton Simmons Charouz Racing System 36.700
    21 Brad Benavides Carlin 38.100
    22 Roman Staněk Trident 38.300
    23 Alexander Smolyar MP Motorsport 38.700
    24 László Tóth Charouz Racing System 39.900
    25 Isack Hadjar HitechGP 49.700
    26 Enzo Trulli Carlin 1’51.600
    Nazim Azman HitechGP
    Caio Collet MP Motorsport
    Zane Maloney Trident
    Francesco Pizzi Charouz Racing System
  • Verschoor nyerte a szezon első versenyét Bahreinben

    Verschoor nyerte a szezon első versenyét Bahreinben

    Zseniális versenyzéssel szerezte meg a győzelmet Richard Verschhor Bahreinben. A holland pilóta – aki sokáig nem is tudta, lesz-e ülése a Formula 2-ben – a dobogó tetején ünnepelhetett a szezon első futamának legvégén.

    A pole-pozícióból rajtoló Felipe Drugovich nagyon rosszul indult el, ami miatt számos versenyző meg tudta őt előzni. Richard Verschoor állt az élre, mögötte Ralph Boschung és két Red Bull junior, Jehan Daruvala és Liam Lawson csatázott egymással a dobogó legalsó fokáért már az első körben.

    A szezon első biztonsági autós fázisára mindössze két kört kellett várni. Jake Hughes próbálta védeni a pozícióját Roy Nissanyval szemben, azonban elmérte a féktávot és kiütötte az előtte autózó Marcus Armstongot. Az ex Ferrari junior fiatal autója pedig lefulladt az ütközés következtében és ki is esett a versenyből.

    Az ötödik körben indult újra a száguldás a bahreini éjszakában. Théo Pourchaire egy technikai hiba miatt azonnal visszaesett a mezőny végére és az időmérő edzést megnyerő Jack Doohan is elkezdett felzárkózni. A motoros legenda, Mick Doohan fia az első körökben négy pozíciót tudott nyerni és ezután Jüri Vipsszel került óriási csatába.

    Verschoor az élen folyamatosan autózta a leggyorsabb köröket, amivel el is tudott lépni a Boschung, Daruvala, Laswon triótól. A Carlint erősítő Red Bull junior Drugovich támadta keményen, azonban a brazil pilóta nem tudott dűlőre jutni új-zélandi riválisával szemben. Mögöttük azonban Vips a DRS segítségével bátran ki tudta fékezni Doohant a hatodik helyért.

    A tizenötödik körben a második helyért alakult ki nagy meccs Boschung és Daruvala között, és az indiai pilóta pont a VSC fázis kezdete előtt mega mögé tudta utasítani svájci riválisát. A virtuális biztonsági autót Jake Hughes megálló autója miatt kellett alkalmazni, aki Clément Novalakkal ütközött az egyes kanyarban, miközben pozícióért harcoltak.

    Boschung azonban nem hagyta annyiban és egy nagyon bátor manőverrel vette vissza a második helyét Daruvalától az ötös kanyarban, aki ezt követően csúnyán el is fékezte magát. Az indiai azonban a második DRS zónában vissza is szerezte a második helyét a Campos svájci versenyzőjétől. Ezt követően Lawson is meg tudta előzni őt, mivel Boschung abroncsaiból túlságosan sokat vettek ki a csatázásai.

    Verschoor senkitől nem zavartatva nyerte meg a Formula 2-es szezon első sprintversenyét Daruvala és Lawson előtt. Boschung hiába versenyzett kiválóan, csak a negyedik helyen zárt, megelőzve Drugovichot és a szintén remeklő Logan Sargeantet. A hetedik helyen Vips ért célba, az utolsó pontot pedig a mezőny legvégéről rajtoló, 14 helyet javító Ayumu Iwasa kaparintotta meg.

  • Hadjar győzelmével indult az F3 idei szezonja

    Hadjar győzelmével indult az F3 idei szezonja

    A szombati nap a Formula 3 sprintversenyével kezdődött meg, melyet a 17 esztendős újonc, Isack Hadjar nyert meg.

    A pénteki időmérőn a szintén újonc Franco Colapinto bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte Roman Stanek és Kush Maini zárt, ám az indiait megbüntették és száműzték a rajtrács végére, mindkét futamra. A hétvége első versenyén azonban Zak O’Sullivan és Bearman indult az első sorból, fordított rajtrácsos versenyről lévén szó.

    Ők ketten igen szoros csatát vívtak az első kanyarban, ám végül O’Sullivan megtartotta az első helyét. Mögöttük azonban már jobban felfordult a sorrend, Vidales és Hadjar vezetésével kemény harcokat vívtak az üldözők. A három ART is egymást követte ebben a bolyban, a 7. helyezett Victor Martins-al az élen. Maloney és Szmoljar autózott még viszonylag elől, ők szépen zárkóztak is fel, a 4. körre már a 3-4. helyen autóztak ebben a sorrendben, Hadjart és Vidalest előzve. A hírekkel ellentétben Szmoljar végül azért rajthoz állt a sorozatban, andorrai licensszel.

    Az élen álló páros ugyan ellépett, de kettejük közül is Bearman volt igazán gyors, hiszen az 5. körben elment O’Sullivan mellett. Eközben a két ART nem vigyázott eléggé egymásra, Martins és Saucy összeértek az egyes kanyarban, előbbi defektet kapott, utóbbinak a szárnya bánta. A csapatból egyedüliként versenyben maradó Correa pedig folytatta a felzárkózást, Vidalest megelőzve már a 6. volt. A spanyol további pozíciókat vesztett, Arthur Leclerc és Caio Collet is elment mellette. A monacói kifejezetten jól haladt előre a 13. helyről rajtolva. A 10. körre már a hatodik helyen haladt, de az előtte állókhoz képest már jelentősebb hátrányban, hiszen a legjobb öt ki tudott építeni egy bő három másodperces előnyt. Köztük is zajlott azért a csata, Hadjar visszaelőzte Szmoljart a negyedik helyért.

    A Williams junior O’Sullivan egyre nagyobb gondba került azzal, hogy a Maloney-Hadjar-Szmoljar-féle trió utolérte a 14. körre, majd mindhárman szinte rögtön meg is előzték. Hadjar tovább emelte a tempót és Maloney-t is maga mögött hagyta. O’Sullivan mellett Leclerc is elment a 17. kör végén, Szmoljar pedig a harmadik helyre zárkózott Maloney-t előzve, akit a végén még Leclerc is majdnem elkapott.

    Bearman ugyan hiába ért be elsőként, pályaelhagyások miatt kapott egy öt másodperces büntetést, így a negyedik helyről induló Hadjar ölébe hullott a győzelem, a Prema 16 éves újonca pedig meg kellett elégedjen a második hellyel.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Isack Hadjar HitechGP  –
    2 Oliver Bearman Prema Powerteam 1.500
    3 Alexander Smolyar MP Motorsport 3.500
    4 Zane Maloney Trident 5.600
    5 Arthur Leclerc Prema Powerteam 5.600
    6 Zak O’Sullivan Carlin 8.800
    7 Caio Collet MP Motorsport 9.100
    8 Kaylen Frederick HitechGP 11.400
    9 Juan Manuel Correa ART Grand Prix 12.100
    10 David Vidales Campos Racing 19.100
    11 William Alatalo Jenzer Motorsport 21.200
    12 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 21.800
    13 Jonny Edgar Trident 28.300
    14 Ido Cohen Jenzer Motorsport 29.900
    15 Kush Maini MP Motorsport 30.700
    16 Nazim Azman HitechGP 34.800
    17 Rafael Villagómez Van Amersfoort Racing 34.900
    18 Ayrton Simmons Charouz Racing System 44.800
    19 Francesco Pizzi Charouz Racing System 45.600
    20 Enzo Trulli Carlin 46.500
    21 Brad Benavides Carlin 53.400
    22 László Tóth Charouz Racing System 53.700
    23 Hunter Yeany Campos Racing 54.200
    24 Roman Staněk Trident 1’07.100
    25 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing 1’16.600
    26 Niko Kari Jenzer Motorsport 1’39.300
    27 Jak Crawford Prema Powerteam 1’40.400
    Pepe Martí Campos Racing
    Gregoire Saucy ART Grand Prix
    Victor Martins ART Grand Prix
  • Indul a szezon: Formula 3-as kedvenceitekről is szavazhattok!

    Indul a szezon: Formula 3-as kedvenceitekről is szavazhattok!

    Hétvégén minden elindul! F1, F2, és a Formula 3 szezonja is elstartol!

    Csak úgy, mint a Formula 2-be, a Van Amersfoort Racing a Formula 3-ba is beszáll, fedélzetén Rafael Villagómezzel, aki 2021-ben is náluk versenyzett az Euroformula Openben, Franco Colapintóval, valamint Reece Ushijimátval.

    A 2021-es csapatbajnok, a Trident mindkét versenyzője átigazolt a Formula 2-be. Helyükre a Red Bull junior Jonny Edgar érkezik, valamint a 2019-es brit F4 bajnok Zane Maloney, aki a 2021-es Formula Regionális Európa-bajnokság 4. helyezettje lett, és Roman Staněk érkezik.

    A Prema Racing versenyzője, Dennis Hauger a bajnokság megnyerése után 2021-ben elhagyta a Formula 3-at, és a csapattal a Formula 2-ben folytatja. Helyét a Ferrari által támogatott ADAC és olasz F4 bajnok Oliver Bearman veszi át. Mellette a Prema leszerződtette Jak Crawfordot, így lesz Arthur Leclerckel teljes a csapat képe.

    Az ART Grand Prix is előléptetett egy pilótát a magasabb szintre, Frederik Vesti az alakulat Formula 2-es csapatához igazolt. Egyik versenyzőjük Juan-Manuel Correa, csapattársa pedig a Formula Regional regnáló Európa-bajnoka, Grégoire Saucy lesz. Vesti helyét pedig Victor Martins veszi át, aki az MP Motorsporttól érkezik a második szezonjára.

    Az MP Motorsport leszerződtette a 2020-as BRDC Brit Formula 3 bajnokság második helyezettjét, Kush Mainit, aki Tijmen van der Helm helyére érkezett. Maini mellé az orosz Alexander Smolyar érkezik.

    A Charouz Racing System a Campos Racingtől átigazoló Tóth Lászlót alkalmazza. A magyar versenyző Logan Sargeant helyére érkezik. A csapathoz érkezik Francesco Pizzi is, aki a Formula Regionális Európa-bajnokságban 2021-ben a 20. helyen végzett. Új a csapatnál a GB3-as bajnokság második helyezettje, Ayrton Simmons is, aki a 2021-es szezonzárón már versenyzett a csapatnál.

    A Hitech Grand Prix-hez a Red Bull Junior Isack Hadjar érkezik, aki a Formula Regionális Európa-bajnokság ötödik helyezettje, valamint hozzá csatlakozik Kaylen Frederick és az Euroformula Openből érkező Nazim Azman.

    A Campos Racing teljesen új versenyzői felállással áll rajthoz. Pepe Martí, Hunter Yeany, és David Vidales csatlakozott a csapathoz.

    A Jenzer Motorsport trióját Ido Cohen, valamint két finn, William Alatalo és Niko Kari alkotja.

    A Carlin pedig leszerződtette GB3-as bajnokot és Williams junior Zak O’Sullivant, valamint Brad Benavides-t és Enzo Trullit.

    Te kinek fogsz szurkolni? Görgess lejjebb a szavazáshoz!

    A Formula 2 hétvégi menetrendje:

    03.18. péntek
    14.20: időmérő (élő, F1TV, M4Sport)
    03.19 szombat
    11.00 sprintfutam (élő, F1TV)
    23.00 sprinfutam (felv., M4Sport)
    03.20 vasárnap
    11.35 főverseny (élő, F1TV, M4Sport)

    A versenyhétvége teljes menetrendjét megtaláljátok Facebook oldalunk borítóképén!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula 3 (@fiaf3) által megosztott bejegyzés

    [poll id=”229″]

  • Indul az F2 is: Mutatjuk a mezőnyt és szavazz a kedvenceidre!

    Indul az F2 is: Mutatjuk a mezőnyt és szavazz a kedvenceidre!

    Nem csak a Forma-1-es, de a Formula 2-es és Formula 3-as szezon is elindul a hétvégén Bahreinben.

    2022-re a HWA csapat befejezte Formula 2-es tevékenységét, azonban új csapat is érkezett: a Van Amersfoort Racing, melynél Max Verstappen és Mick Schumacher is versenyzett korábban, junior bajnokságokban.

    A Prema Racing új pilótafelállással indul. A regnáló Formula 2-es bajnok Oscar Piastri az Alpine F1 Team tartalékversenyzője lett, csapattársa, Robert Shwartzman pedig két év sorozatban töltött idő után távozott, hogy a Ferrari tesztpilótája legyen. Helyükre a regnáló FIA Formula 3-as bajnok Dennis Hauger, valamint red bull junior teames versenyzőtársa, Jehan Daruvala érkezett.

    A Virtuosi Racing korábbi versenyzője, Guanyu Zhou az Alfa Romeo Racinggel a Forma-1-be igazolt, Felipe Drugovich pedig az MP Motorsporthoz igazolt. Helyükre Marino Sato, valamint a Formula 3 tavalyi második helyezettje, az Alpine Academy új versenyzője, Jack Doohan érkezett.

    A Carlin korábbi versenyzője, Dan Ticktum elhagyta a sorozatot és a Formula E-ben folytatja karrierjét, illetve Jehan Daruvala is távozott. A Carlin a Red Bull junior Liam Lawson mellett a Williams Driver Academy tagja, Logan Sargeant igazolta le.

    A Hitech Grand Prix leszerződtette a DAMS-tól távozó, Ferrari akadémistát, Marcus Armstrongot, Liam Lawson helyére.

    Az ART Grand Prix versenyzője, Christian Lundgaard két szezon után elhagyta a csapatot és a sorozatot, hogy csatlakozzon az IndyCar mezőnyéhez. Helyére a Mercedes Junior Team tagja, Frederik Vesti érkezett.

    Az MP Motorsportnál Felipe Drugovich partnere lett Clément Novalak.

    A Campos Racing szerződtette az Alpine Academy új tagját, Olli Caldwellt, aki a 2021-es szezon utolsó két fordulóján már versenyzett a csapattal.

    A DAMS a Red Bull junior és FIA Formula 3-ból érkező Ayumu Iwasát szerződtette Roy Nissany mellé.

    A Trident szerződtette Calan Williamst és Richard Verschoort.

    A Charouz Racing System leszerződtette a korábbi Formula-1-es eSport versenyzőt és az Euroformula Openből érkező Cem Bölükbaşıt, Enzo Fittipaldi mellé.

    Az újonnan érkező Van Amersfoort Racing a Jake Hughes és Amaury Cordeel duóval vág neki első F2-es szezonjának.

    Te kinek fogsz szurkolni? Görgess lejjebb a szavazáshoz!

    A Formula 2 hétvégi menetrendje:

    03.18. péntek
    15.55: szabadedzés (élő, F1TV, M4Sport)
    17.20: időmérő (élő, F1TV, M4Sport+)
    03.19 szombat
    17:40 sprintfutam (élő, F1TV)
    23.00 sprinfutam (felv., M4Sport)
    03.20 vasárnap
    11.35 főverseny (élő, F1TV, M4Sport)

    A versenyhétvége teljes menetrendjét megtaláljátok Facebook oldalunk borítóképén!

    Versenyző Csapat Akadémia
    Dennis Hauger
    Prema
    Red Bull
    Jehan Daruvala Red Bull
    Jack Doohan
    Virtuosi
    Red Bull
    Marino Sato
    Liam Lawson
    Carlin
    Red Bull
    Logan Sargeant Williams
    Marcus Armstrong
    Hitech
    Jüri Vips Red Bull
    Frederik Vesti
    ART
    Mercedes
    Théo Pourchaire Sauber
    Felipe Drugovich
    MP
    Clément Novalak
    Olli Caldwell
    Campos
    Alpine
    Ralph Boschung
    Roy Nissany
    DAMS
    Williams
    Ayumu Iwasa Red Bull
    Richard Verschoor
    Trident
    Calan Williams
    Enzo Fittipaldi
    Charouz
    Cem Bölükbasi
    Jake Hughes
    Van Amersfoort
    Amaury Cordeel

     

    [poll id=”228″]

  • Armstrong előnynek nevezi, hogy már nem kötődik a Ferrarihoz

    Armstrong előnynek nevezi, hogy már nem kötődik a Ferrarihoz

    Marcus Armstrong harmadik évét kezdi meg idén az F2-ben, és felszabadultnak nevezte magát a Ferraritól való távozása után.

    2017-ben Armstrong olasz F4-es bajnok lett – és a német sorozatban második – utána pedig az F3-as Európa-bajnokságon és az F3-ban is a bajnokság első öt pilótája között zárt.

    A Formula 2-es mezőnyben azonban csak két 13. helyre volt képes eddig, az ART és a DAMS színeiben is. Első versenyén ugyan második lett és tavaly áttörést ért el a futamgyőzelmek terén, de a jó eredményeket nem sikerült rendszeresen szállítania. Most Hitechnél próbálkozik újra.

    „Kényelmes volt a váltás, mert ismerem a csapatot. árulta el a Hitechről Armstrong. – Amikor fiatalabb voltam, Oli Oakes a csapattulajdonos hozott át Európába, még a gokartos időszakban. Éltem is itt [Londonban] egy kis ideig vele, megismertem néhány hiteches srácot, mert éppen akkor építette a csapatot.”

    Armstrong 5 év után hagyta el a Ferrari junior csapatát, és annak ellenére, hogy ezzel valószínűleg rosszabbak az esélyei az F1-be jutásra, javulást vár önmagától.

    „Nagyon boldoggá tesznek azok az emberek, akik jelenleg körülvesznek. A Ferrari nem nyújtott számomra semmit tavaly, ami segített volna az F2-ben. Így olyan, mintha levettek volna egy kisebb terhet a vállamról, és újra a versenyzésre koncentrálhatok.

    Tavaly sokat dolgoztak az F1-es csapat fejlesztésén. Három-négy napot töltöttem náluk a szimulátorban, ami mentálisan is lefárasztott, hiszen szerettem volna minél jobban elvégezni a munkámat.

    Ez nem segített nekem az F2-ben, mert a Forma-1 annyira más. Most teljesen koncentrálhatok az F2-re, mert nem vagyok teljes állásban fejlesztőpilóta.”

    Mivel az eddig domináló pilóták közül többen is távoztak, Armstrong szoros küzdelemre számít a bajnoki címért.

    „Mint mindig, nagy lesz a versengés. A legnagyobb változás az idény hossza lesz [8-ról 13 fordulóra bővítenek]. Sok másik pálya lesz, tavaly főleg a Közel-Keleten versenyeztünk idén több európai helyszín lesz, ami szerintem kedvezni fog nekünk.

    A Közel-Kelet eléggé megviseli a gumikat, a magas hőmérséklet miatt. A sivatag közepén ráadásul máshogy kell beállítani az autót. Európában pont az ellentétes, agresszívnek kell lenni.”

    A felkészülés azonban nem alaklt a legjobban az új-zélandi számára, a három napból a másodikon ütközött, a harmadik pedig egy homokvihar akadályozta meg a kiesett idő pótlásában. De elmondása szerint az aszfalt felgumizódása miatt nem ér sokat a teszt, mert a versenyhétvégén úgyis mások viszonyok lesznek.