Kategória: Formula Sport

  • David Schumacher átmenetileg Tóth László csapattársa lesz

    David Schumacher átmenetileg Tóth László csapattársa lesz

    David Schumacher vissza fog térni Imolában a Formula 3-ba. Ralf Schumacher fia Ayrton Simmonst fogja helyettesíteni a Charouz Racing System csapatánál, ahol Tóth László is versenyez.

    A német fiatal – aki anyagi problémák miatt nem próbálhatta ki magát a Formula 2-ben – két teljes szezont teljesített a sorozatban. A 2019-es beugrását követően 2020-ban a Charouznál kezdte meg az évet, de év közben átszerződött a Carlinba és ott is fejezte be a szezont. A tavalyi évben a csapatbajnok Tridentet erősítette és végül az 55 megszerezett pontjával az egyéni bajnokság 11. helyén végzett.

    Schumacher az újonc Simmons helyén fog majd rajthoz állni, akinek ez az első teljes éve a sorozatban és az első két versenyén még nem tudott pontot szerezni.

    Beckmann is visszatér a Formula 2-be

    A Charouz Formula 2-es csapatánál is zajlik az élet: Cem Bolukbasi az óriási Jeddah-i balesetét követően Imolában sem fog tudni autóba ülni, ami miatt David Beckmann fogja őt helyettesíteni.

    A német fiatal már a tavalyi szezonban is cseh csapatot erősítette a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban az orosz hétvégéig, ami tán ugyanis anyagi problémák miatt nem tudta folytatni az évadot. Most újra lehetőséget fog kapni a bizonyításra, de vélhetően csak addig, amíg Bolukbasi nem lesz száz százalékos a balesetét követően.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charouz Racing System (@charouzracing) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charouz Racing System (@charouzracing) által megosztott bejegyzés

  • Correa nem fog rajthoz állni az imolai hétvégén

    Correa nem fog rajthoz állni az imolai hétvégén

    Juan Manuel Correa az Instagram oldalán jelentette be, hogy nem fog tudni elindulni a Formula 3 idei évadának második versenyhétvégéjén Imolában. A kolumbiai-amerikai versenyző az orvosaival való egyeztetés döntött így, ugyanis ha elindulna, azzal késleltette volna a lábán levő seb gyógyulását.

    Correa még a Formula 2 2019-es belga hétvégéjén szenvedett egy olyan balesetet, ami teljes mértékben megváltoztatta az életét. Az ART Grand Prix pilótája a Radillion-ban ütközött össze Anthione Hubert-rel, aki a baleset következtében életét veszítette.

    Correa jobb lábában szilánkosra törtek a csontok, ami miatt egy hosszabb rehabilitáció várt rá. Ehhez képest a kolumbiai-amerikai fiatal már a tavalyi szezonban visszatért a Formula 3-ba, és ugyan nem alkotott maradandót, de legalább képes volt újra autóba ülni és tovább harcolni azért, hogy megvalósítsa az álmait.

    Az Alfa Romeo juniorja idén jól indított, mert a szezon első két futamán pontot tudott szerezni Bahreinben. Azonban a jó kezdésnek Imolában biztos nem lesz folytatása, ugyanis a lábán való sérülés miatt Correa nem fog tudni részt venni a sorozat imolai versenyhétvégéjén.

    „Úgy döntöttem, hogy nem fogok versenyezni Imolában” – írta Correa a közösségi oldalán. „Nagyon szomorú vagyok emiatt, de a hegeim miatt sokat kellett konzultálnom az orvosaimmal és emiatt kellett így döntenem. Ha autóba ülök, azzal a sérülésem rosszabbá is válhatna és akkor még több versenyt kellene kihagynom. Otthonról fogok szurkolni a csapatomnak és remélhetőleg újra ott lehetek majd a rajtrácson.”

    Az ART Grand Prix még nem adott információt arról, hogy fogják-e helyettesíteni a sérült Correát Imolában.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Juan Manuel Correa (@juanmanuelcorrea_) által megosztott bejegyzés

  • Nincs elég pénze az F2-re David Schumachernek

    Nincs elég pénze az F2-re David Schumachernek

    Bizonyára sokakban felsejlett a kérdés, hogy a Schumaher-vezetéknévvel miért nem lépett fel idén az F2-be Ralf Schumacher fia, David. A válasz egyszerű és egyben megdöbbentő: nincs elég pénzük rá.

    Mick Schumacher unokatestvére 2019-es utolsó fordulóban mutatkozott be az F3-ban, ahol egészen tavaly év végéig versenyzett. Első teljes idényében pont nélkül zárt, tavaly pedig egy győzelem és egy második helyet is szerezve az összetett 11.helyén végzett. Noha eredményekben elmarad eddigi pályafutása a már Forma-1-ben szereplő unokatesótól, ám nem ez volt az oka, hogy nem tudott feljebb lépni a ranglétrán.

    A család egyszerűen nem tudja finanszírozni a német Formula 2-es szereplését, így számára a DTM jelentette a megoldást 2022-re.

    „Egyelőre ez volt az a lépés, amit meg kellett tennünk, mivel az F2-re nem találtunk elég szponzort, de a Mercedestől kaptunk egy egész jó ajánlatot. Ezért esett a DTM-re a választás.” – magyarázta a 20 éves versenyző a motorsport-total-nak.

    Édesapja elmondása a szerint a probléma az, hogy a Formula 2 nem elég vonzó a tehetős támogatók számára.

    „Volt két, három kisebb szponzorunk, de eddig lényegében mindent én magam fizettem. Most viszont nem találtunk senkit, mert a Formula 2 nem annyira kiemelkedő sorozat, de titkon bíztam benne azért, hogy David miatt lehet nagyobb érdeklődés” – összegezte, majd pedig számszerűsítette is a költségeket.

    „Körülbelül tíz évet töltesz el a gokartozással, évi 150-200 ezer eurós költséggel, így már kétmilliónál tartok, majd jön a Formula 4, ami újabb két év, évi 450 ezer euróval. Ez eddig már 2,9 millió euró.” – vázolta fel, de a további költségeket már nem vette számításba, de összegzésként ennyit mondott:

    „A Forma-1-be vezető út már egyszerűen nem megfizethető!”

  • Vips vicces és őszinte történeteket osztott meg Markóval kapcsolatban

    Vips vicces és őszinte történeteket osztott meg Markóval kapcsolatban

    A Red Bull junior Jüri Vipsnek semmi baja nincs azzal, hogy Dr. Helmut Marko már nagyon hamar nyomás alá helyez a fiatal versenyzőket. Azt észt pilóta szerint a mostani sikerei ezt tükrözik.

    A Milton Keynes-i istálló tesztpilótája már 2018 óta tagja az energiaitalosok pilótaneveldéjének és 2020-ban és 2021-ben már vezethetett Forma-1-es autót a fiatal pilóták tesztjén Abu Dhabiban. Az észt fiatal idén nagy harcban van a Formula 2-es bajnokság első helyéért és a célja egyértelmű: ha lehetősége nyílik rá, felkerülni az autósport királykategóriájába.

    A Formula 2 az F1 előszobájának is tekinthető sorozat, ahol a fiatal pilóták felkészülhetnek azon kihívásokra, amik a Forma-1-ben fogják várni őket. Marko azonban szereti megnehezíteni a Red Bull fiatal versenyzőinek életét azzal, hogy óriási elvárásokat tűz ki feléjük. Vipsnek azonban ezzel semmi problémája nincsen.

    Ezen módszer alkalmazásával olyan tehetséges pilóták kerültek ki a Red Bull akadémiájáról többek között, mint Sebastian Vettel, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz és Pierre Gasly. Emiatt Vips meg sem akarja kérdőjelezni a módszer eredményességét.

    „Az első F1-es tesztemet egy korábbi autóval tettem meg” – emlékezett vissza Vips az F1 Feeder Series podcastjében. „300 kilométer kellett mennem, hogy megszerezzem a szuperlicenszemet. A teszt előtt még Japánban voltam és ekkor kaptam egy telefont Markótól, hogy két nap múlva repüljek Európába, mert vezetni fogom a csapat 2012-es autóját.”

    „Helmut szereti az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat és azt preferálja, ha nem vagyunk felkészülve egy adott helyzetre. Imád minket beledobni a mély vízbe és az újonc pilótákat nyomás alá helyezni.”

    „Az első Red Bull-os szimulátorozásom előtt mindössze két alkalommal ültem hasonló szerkezetben. Nem meglepetés, szenvedtem nagyon. Ezt követően Marko azt mondta, hogy ez nagyon nem jó így és ha nem fogok fejlődni, akkor azonnal ki fog rúgni. Tudtam, hogy csak szívat és így próbálja meg kihozni belőlem a legjobbat. Örülök, hogy ilyen módon ismertük meg egymást.”

  • Nissany a Williams-ülésre pályázik, és a Formula 2-ben próbál bizonyítani

    Nissany a Williams-ülésre pályázik, és a Formula 2-ben próbál bizonyítani

    A Formula 2-es versenyző Roy Nissany azt mondja, hogy szemet vetett egy ülésre a Williamsnél, és mindent megtesz azért, hogy megpróbáljon helyet szerezni náluk. Nissany jelenleg a DAMS színeiben versenyez a Forma-1 utánpótlás-sorozatában, és 27 évével az egyik legidősebb pilóta a versenyben. A Williams versenyzői programjának is részese, és természetesen meg akarja próbálni, hogy még a versenyzői karrierje vége előtt a Forma-1-be kerüljön.

    Erre persze még bőven van ideje, de az ultraversenyképes F2-es sorozatban kell bizonyítania, és elismeri, hogy jelenleg az elért eredményei nem igazán jók. Az Expressnek nyilatkozva őszintén beszélt az elmúlt időszakban nyújtott teljesítményéről, és hangsúlyozta, hogy továbbra is reméli, hogy a jövőben csatlakozhat a Williamshez az F1-ben:

    „Lássuk a tényeket. A tény az, hogy jelenleg a Formula 2-es eredmények alapján a válasz nem. De annyira biztos vagyok benne, hogy még mennyi potenciál van még bennem, hogy az F2-ben ki kell bontakoznom, és meg kell mutatnom, hogy méltó vagyok arra az ülésre. Amennyiben méltó vagyok egy F1-es ülésre, a Williams az elmúlt három évben a családom. Minden, amire jelenleg egy Forma-1-es ülés tekintetében gondolok, az a Williams. A menedzsmentem dolga az, ha amennyiben a Williamsnél nem lesz szabad hely, és egy másik ülés elérhető, és méltó vagyok arra, akkor… tudjátok a választ. Ismét arra összpontosítok, hogy megérdemeljek bármilyen versenyülést, és az F2-es idényben koncentrálok, amitől függ minden.”

    Jelenleg Alex Albon és Nicholas Latifi birtokolják a Williams versenyzői üléseit, és nyilvánvalóan hatalmas harcot fognak vívni azért, hogy ott maradjanak, tekintve, hogy mennyire ritka az F1-es szabad hely.

  • Egészségügyi okok miatt szünetelteti pályafutását a Red Bull juniorja

    Egészségügyi okok miatt szünetelteti pályafutását a Red Bull juniorja

    A Formula-3-as Trident istálló brit versenyzője Jonny Edgar nem indul az idei F3-as szezon további futamain, miután egészségügyi gondok merültek fel nála.

    A 18 esztendős Red Bull juniornál ún. Chrone-betegséget diagnosztizáltak, amely egy rendkívül ritka autoimmun betegség, ami a bél rohamokban jelentkező gyulladásával jár.

    Edgar a közösségi oldalán jelentette be a szomorú hírt, ahol kiemelte, e betegsége miatt fizikailag nincs olyan állapotban, hogy magas szinten versenyezhessen.

    „Egy családként egy hihetetlenül nehéz döntést hoztunk meg, vagyis nem folytatom tovább a 2022-es Formula 3-as idényemet egészen addig, amíg újra teljesen jól nem érzem magam. Nemrégiben diagnosztizáltak Chrone-betegséggel, emiatt pedig jelen pillanatban fizikailag teljesmértékben képtelen vagyok a szükséges szinten teljesíteni. Amint megkapom a megfelelő kezeléseket, remélem hamar lehetek újra teljesen fitt, de addig szükségem van egy ki időre, hogy a egészségemre koncentráljak. Szeretnék külön köszönetet mondani a Red Bullnak, a Tridentnek és a D Tolson & Sons-nak a rendíthetetlen támogatásukért, remélem hamarosan visszatérhetek.” – posztolta.

    Ezzel párhuzamosan a Trident istálló bejelentette, hogy a helyét a dán Oliver Rasmussen fogja átvenni, aki tavaly egy teljes szezont már eltöltött az F3-ban, idén pedig a hosszútávú világbajnokságban szereplő JOTA csapatnál volt szerződése.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jonny Edgar (@jonny_edgar) által megosztott bejegyzés

  • Drugovich nyerte a szaúdi főfutamot és élre állt a bajnokságban

    Drugovich nyerte a szaúdi főfutamot és élre állt a bajnokságban

    Felipe Drugovich senkitől sem zavartatva nyerte meg a szaúdi hétvége Formula 2-es főversenyét, a Tridentes Richard Verschoor előtt.

    A vasárnapi program a Formula 2-es főfutammal indult, melyen Cem Bölükbasi mellett Amaury Cordeel sem tudott részt venni, mert a belga a tegnapi sprinten annyira összetörte az autóját, hogy csapata nem tudta újjáépíteni.

    A versenyt Drugovich kezdhette az élről, mellőle pedig Richard Verschoor rajtolhatott. A második sorba Armstrong és Boschung állhatott fel, a bajnoki éllovas Lawson pedig az ötödik helyről várta a lámpák kialvását.

    A valódi rajt végül egy extra felvezető kör után következhetett, és baleset nélkül le is zajlott. Az első két helyen maradt a sorrend, Boschung viszont vesztett egy helyet Lawsonnal szemben. A tegnapi verseny legnagyobb vesztese, Dennis Hauger is jól jött el, a 10-ről a 8. helyre zárkózott fel.

    A mezőnyben már az első körökben is folyamatos pozíciócserék történtek, például Lawson a második kör elején Armstrongot megelőzve már a harmadik volt.

    Az ötödik kör elején Iwasa néhány kör támadás után kikerülte Boschungot, majd nem sokkal később Vips is követni tudta. Néhány körrel az előzések előtt Boschung levágta a kettes kanyart, amiért öt másodperces büntetést kapott. A svájci tovább esett hátra a mezőnyben, mígnem kiállt új gumikért, lecseréltetve a használt lágyait.

    Pourchaire rémálomszerű hétvégéje folytatódott, mivel technikai hiba miatt kiesett a 7. körben.

    Drugovich is a lágyakon rajtolt, így ő is hamar kijött kereket cserélni, csakúgy mint Verschoor, de maradt köztük a sorrend. Lawson is kijött a bokszba, ám neki ott véget is ért a versenye, miután nem rögzítették jól a bal első kerekét – ezzel a bajnoki éllovas is kiesett, pedig az elméleti harmadik helyen állt a versenyben. Ezzel véget ért az a sorozata is, hogy eddig az összes versenyen dobogóra állt.

    Miután a lágy gumin rajtolók kiálltak, öt pilóta maradt a mezőny elején, akik a keményebb keveréken indultak – az ő csoportjukat Hauger vezette, őt pedig Novalak és az időmérő után diszkvalifikált és a mezőny végére száműzött Doohan követte. Utóbbi kettő között ki is alakult egy parázs csata, melynek végeztével Doohan átlépett riválisán, aki egy körrel később, a 18. körben ki is jött kerékcserére és megkapta az új lágy gumikat.

    Hauger egy hosszú és konstans közepes gumis etap után 22 kör elteltével állt ki lágyakért az első helyről, a kerékcsere után pedig a 8. helyre tért vissza, miután majdnem belecsúszott a bokszfalba.

    Végül Doohan és Caldwell is kiállt, így visszaállt a sorrend az élen: Drugovich és Verschoor után viszont Daruvala következett. A Prema versenyzője a 14. helyről rajtolva előzött meg megannyi versenytársat. Mivel az utolsó néhány körben már semmi sem változott, ők hárman maradtak a dobogósok. Hughes is nagy versenyt futott, a 9. helyről lett 4. Armstrong nem lehet elégedett az 5. helyével, miután a 3-ról rajtolt, Hauger pedig megszerezte idei első pontjait a 6. helyen beérve.

    A bajnoki összetettet is Drugovich vezeti immár, megelőzve a pont nélkül maradó Lawsont.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Felipe Drugovich MP Motorsport
    2 Richard Verschoor Trident 2.300
    3 Jehan Daruvala Prema Powerteam 15.300
    4 Jake Hughes Van Amersfoort Racing 19.100
    5 Marcus Armstrong HitechGP 20.500
    6 Dennis Hauger Prema Powerteam 21.000
    7 Ayumu Iwasa Nissan e.dams 27.100
    8 Roy Nissany Nissan e.dams 28.400
    9 Jack Doohan Virtuosi Racing 28.800
    10 Jüri Vips HitechGP 32.100
    11 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 32.600
    12 Logan Sargeant Carlin 37.600
    13 Calan Williams Trident 38.200
    14 Clement Novalak MP Motorsport 42.300
    15 Ralph Boschung Spain Campos Racing 47.600
    16 Olli Caldwell Spain Campos Racing 48.700
    17 Marino Sato Virtuosi Racing 50.300
    Frederik Vesti ART Grand Prix
    Liam Lawson Carlin
    Theo Pourchaire ART Grand Prix
  • Lawson nyerte a balesetekkel teli sprintversenyt Jeddah-ban

    Lawson nyerte a balesetekkel teli sprintversenyt Jeddah-ban

    A Carlin versenyzője, Liam Lawson nyerte meg a Formula 2 Jeddah-i sprintfutamát, aminek a nagy rését a biztonsági autó mögött töltött el a mezőny.

    Az időmérő edzést követően számos büntetést kiosztottak a versenybírák, ami miatt a rajtsorrend is megváltozott. Jack Doohant diszkvalifikálták az időmérőről, miután az edzés végén az FIA emberei nem tudtak elegendő üzemanyagmintát kinyerni az autójából, így Dennis Hauger rajolthatott az első rajtkockából.

    A norvég pilóta kitűnő érzékkel startolt el, amíg ez már a második helyről rajtoló Jake Hughes-ról nem volt elmondható. A brit pilóta visszaesett a negyedik helyre, miután Calan Williams és Ayumu Iwasa is meg tudta előzni őt. A szaúdi rajtot azonban most sem úsztuk meg biztonsági autó nélkül, ugyanis Amaury Cordeel csúnyán összetörte az autóját a második körben.

    A verseny mindössze pár pillanatra indult újra a hatodik körben, mert Doohan szabályosan felöklelte az előtte autózó Logan Sargeantet. Az ausztrál Alpine junior már azt hitte, újraindult a verseny és emiatt versenytempóban ment neki amerikai versenytársának, aki még lassan hajtott, mert az élen álló Hauger még nem kapcsolt rá.

    Hauger ezt követően egy abszurd módon bukta el a vezető helyét. Először az FIA azt az üzenetet közölte, hogy a mezőny a bokszutcán hajtson át. Ezt követően megváltoztatták a döntésüket és be is zárták a bokszutcát. A norvég fiatal ennek ellenére jött be, ami tilos a szabályok szerint és a stewardok egy 10 másodperces stop and go büntetéssel súlytották a 12. helyre visszaeső pilótát.

    A sprintfutam a 14. körben vehette újra a kezdetét. Williamst már ketten is el tudták kapni az újraindításnál. Hughes agresszív manővere után Lawson is maga mögé tudta utasítani az újonc Formula 3-ból érkező versenyzőt.

    Iwasa a két Hitech pilótával került óriási csatába. Jüri Vips rendkívül szemfüles volt és az utolsó kanyarban először a csapattársát, Marcus Armstrongot, majd a pálya elején Iwasát is megelőzte és elvette tőle a negyedik helyet. Az észt fiatalban rengeteg tempó volt és pár körrel később Williamsen is átrágta magát.

    Az utolsó pár körben az élen is óriási meccs alakult ki a győzelemért Hughes és Lawson között. Az új-zélandi Red Bull junior a frissebb gumijai és a DRS segítségével gyorsan maga mögé utasította Hughest, aki már nagyon szenvedett a lágy abroncsain.

    A 19. körben Armstrong megpördült és lefullasztotta az autóját, ami miatt VSC fázist kellett beiktatnia a versenyirányításnak. A pályamunkások gyors munkájának köszönhetően még egy körig versenyezhetett a mezőny. Az időmérőt megnyerő Felipe Drugovichnak ez elég volt Williams megelőzéséhez.

    A futamot végül Lawson nyerte meg Vips előtt, aki az utolsó körben gyorsulta le Hughes-t a célegyenesben a kockás zászló előtt. További pontszerzők: Drugovich, Williams, Richard Verschoor, Iwasa és Ralph Boschung.

  • Balesete miatt Bölükbasi nem indulhat Jeddahban

    Balesete miatt Bölükbasi nem indulhat Jeddahban

    A Charouz Racing System török versenyzője, Cem Bölükbasi az F2-es szabadedzésen szenvedett balesetet, miután kórházba is szállították.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Formula 2 (@formula2)

    A vizsgálatok során megállapították, hogy agyrázkódást szenvedett, és éjszakára még benntartották megfigyelésre. Az orvosok nem engedik részt venni a hétvége további részében, csapata pedig nem pótolja senkivel.

    „Rendben vagyok, és nincsenek egészségügyi problémáim. Minden szükséges vizsgálat után elővigyázatosságból nem kaptam meg az engedélyt a folytatásra a baleset jellege miatt.

    Már várom, hogy visszatérjek az autóba a barcelonai teszten és után a következő fordulóban, Imolában. Addig is folytatom a felkészülést mentálisan és fizikailag is. Köszönöm mindenkinek a támogatást.” – írta Bölükbasi Instagram oldalán.

  • A végéről indult, vezetett is, majd kiállni kényszerült a Red Bull újonca

    A végéről indult, vezetett is, majd kiállni kényszerült a Red Bull újonca

    A Formula 2 vasárnapi futamán kétségtelenül a Red Bull juniorja, Ayumu Iwasa volt a sztár, aki az utolsó helyről alakított nagyot, de végül eredmény nem koronázta erőfeszítéseit.

    A magasabb hőmérséklet miatt az intenzívebb gumikopástól félve sokan a kemény gumis indulás mellett döntöttek. Az első F2-es hétvégéjét teljesítő japán Red Bull-pilóta azonban lágyakkal rajtolt, és gyakorlatilag átvágott a mezőnyön.

    „Kevesen döntöttek így, de nekünk jól működött, így jó versenyük volt.”értékelt Iwasa.

    A 12. körre már 15-öt előzve a hetedik helyen találta magát. Ekkor látva jobban bírják, mint azt előzetesen gondolták, az élmenők hamarabb kijöttek a kerékcserére, Iwasa így az élre került, 20 másodperc előnnyel, de boxkiállás nélkül.

    Ayumu Iwasa, DAMS, Red Bull Junior Team, F2, Formula 2, racingline.hu
    Fotó: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool

    A tizedik helyre jött vissza, és onnan is előrébb tudott kerülni, de a verseny végi biztonsági autós fázis után lelassult, és a hetedikről a 16. helyre esett vissza.

    „A safety car alatt tönkrement a pumpa, így a vízhőmérséklet az egekbe szökött, ami megfőzte a motort. Frusztráló, mert akár ötödik is lehettem volna, a gumik és a tempóm is jó volt. Az autó gyors, és a vezetési stílusomat is hozzá tudtam alakítani a lágy és a kemény gumikhoz is. Így összességében azt, mondanám, ez a verseny sok pozitívummal szolgált a csapatnak és nekem is.

    A jövőben el kell kerülni az olyan hibákat, amit én vétettem az időmérőn, és még lehetnék egy kicsit gyorsabb is. A következő hétvégén, Szaúd-Arábiában nagyon sok gyors kanyar lesz. Ezen még javítanom kell majd, úgyhogy ez egy jó lehetőség lesz arra, hogy gyakoroljak.” – fejezte be a DAMS versenyzője.