Kategória: Formula Sport

  • Vidales rajt-cél győzelmet aratott Barcelonában

    Vidales rajt-cél győzelmet aratott Barcelonában

    David Vidales élete első Formula 3-as győzelmét aratta hazai pályáján, a Campos versenyzője a pole-ból rajtolva nyerte a sprintversenyt.

    Tehát Vidalesszel az első rajtkockában indult a verseny, a fordított rajtrács eredményeképp ő került a pole pozícióba, mellőle pedig Juan Manuel Correa várhatta a lámpák kialvását.

    Eredetileg Zane Maloney-é lett volna a pole a szombat délelőtti futamra, de őt megbüntették és csak a boxutcából eredhetett a mezőny után.

    Szép tiszta volt a rajt, az első ötös sorrendje maradt, Vidales és Correa után Crawford, Frederick és Collet következett. Smolyar rajtolt remekül az első tízből, a kilencedik helyről a hatodikra jött fel, megelőzve többek között Bearman és Leclerc Premáját.

    Vidales hamar bő egy másodpercre növelte az előnyét, így Correának nehéz dolga volt a védekezésben, hiszen ezzel nem kapott DRS-t. Az ötödik kör elején könnyedén el is ment mellette Crawford a célegyenesben.

    A hetedik kör elején Victor Martins lassult le, a 9. helyről esett ki egy technikai hiba miatt. A bajnoki éllovas a két Prema mögött autózott éppen, viszont számára a vasárnap lesz a lényeg, akkor indul ugyanis a második helyről és amúgy is akkor lehet több pontot szerezni.

    Franco Colapintónak is akadtak gondjai az autóval, ő ugyanis elhagyta a motorborítását, emiatt az ő versenye is véget ért, pedig a kilencedik helyen állt.

    A verseny féltávjához érve Crawford felért az élen álló Vidalesre és megkezdhette a támadásokat a hazai versenyző ellen. Az egyik ilyen alkalommal bement a spanyol mellé az egyes kanyarban, azonban nem fértek el egymás mellett és lekényszerült a pályáról, majd átugratott a fekvőrendőrökön, ezzel ismét leszakadt bő egy másodpercre.

    Frederick esett egyre inkább hátra, Collet, Smolyar és Leclerc is megelőzte a verseny folyamán, miközben Crawford nem igazán tudott visszazárkózni Vidalesre. Collet is próbált feltörni a dobogóra, Correát kezdte támadni a verseny utolsó negyedében, a 18. kör elején pedig sikerrel is járt. A következő körben Smolyar is megpróbálta megtámadni Correát, de az ecuadori komolyan ragaszkodva a pozícióhoz kicsit leterelte Smolyart, így az orosz mellett Leclerc is elment, sőt a monacói Correát is megelőzte nem sokkal később, így a negyedik helyig jött fel.

    Vidales elsőségét már nem tudta veszélyeztetni Crawford, így a spanyol rajt-cél győzelmet aratott a Prema versenyzője, valamint Collet előtt.

    A verseny végeredménye:

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 🇪🇸 David Vidales Campos
    2 🇺🇸 Jak Crawford Prema 1.200
    3 🇧🇷 Caio Collet MP 6.400
    4 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema 9.000
    5 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART 10.300
    6 🏳 Aleksandr Smolyar MP 11.200
    7 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech 11.800
    8 🇨🇿 Roman Stanek Trident 12.300
    9 🇬🇧 Reece Ushijima Van Amersfoort 15.200
    10 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech 16.000
    11 🇨🇭 Grégoire Saucy ART 16.900
    12 🇬🇧 Oliver Bearman Prema 17.400
    13 🇪🇸 Pepe Martí Campos 18.100
    14 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort 19.900
    15 🇫🇮 William Alatalo Jenzer 23.400
    16 🇩🇰 Oliver Rasmussen Trident 24.200
    17 🇮🇳 Kush Maini MP 24.800
    18 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin 25.400
    19 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer 29.700
    20 🇩🇪 Lirim Zendeli Charouz 32.100
    21 🇧🇧 Zane Maloney Trident 35.700
    22 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin 36.200
    23 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer 39.500
    24 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz 39.900
    25 🇺🇸 Brad Benavides Carlin 41.100
    26 🇭🇺 László Tóth Charouz 42.100
    27 🇺🇸 Hunter Yeany Campos 68.600
    🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    🇫🇷 Victor Martins ART

     

  • Emma Kimiläinen zaklató üzenetet kapott, de kiröhögte

    Emma Kimiläinen zaklató üzenetet kapott, de kiröhögte

    A W Series finn versenyzőnője, Emma Kimiläinen felejthető szezonnyitó hétvégén van túl.

    Kimiläinen, aki a miami időmérőn a kecsegtető negyedik helyet szerezte meg, mindkét futamban dobogóra esélyes volt, végül azonban az első versenyen utolsó lett, majd a második verseny egy utolsó pillanatban az ötödik helyre esett vissza.

    A versenyhétvége alatt a 32 éves finn versenyző a weboldalán található kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül is kapott egy üzenetet, amelyet úgy döntött, hogy közzétesz a közösségi médiában.

    Kimiläinen zaklató üzenetet kapott, amelyben egy magát Justinnak nevező személy szexuális „szolgáltatásokat” „ajánlott” neki, mi szerint ha Amerikában jár, keresse meg őt.

    Emma egy videót is posztolt magáról, amelyen mosolyogva reagál az üzenet küldőjének a Verbal McMahont L.Y.F.Y. (LoveYouFuckYou) című számával.

    „A fenébe, úgy néz ki, hogy lemaradtam erről a seggyalós ajánlatról… érdekel még valakit? Egy órára, talán kettőre is, elég lenyűgöző?” – kezdte posztjának szövegét Kimiläinen.

    A versenyzőnő elmondta, hogy nevet az ilyen akciókon, de humoros válaszában hangsúlyozta azt is, hogy ez egy komoly téma.

    „Állítsunk le minden zaklatást. Ez soha nincs rendben, és teljesen illetlen” – mondta.

    Hozzátette azonban, hogy „nyugodtan nevessetek velem, ha egyforma a humorunk!”

    „Véleményem szerint a humor remek módja az érzékeny vagy abszurd dolgok kezelésének általában. Nem a viselkedési illem vagy az egymás iránti tisztelet fontosságát csökkenti, hanem egyszerűen csak pajzsként működik, hogy ne törődjünk vele túlságosan. Kár, hogy manapság (legalábbis Finnországban) olyan kultúrát alakítottunk ki, ahol mindenki nagyon könnyen megsértődik mindenen. Ha nem is saját maga miatt, de azért valaki más miatt mindenképpen. Az emberek ezért már szinte semmin nem mernek nevetni vagy viccelődni.”

    „Jó, hogy egyre tudatosabbak vagyunk a különböző dolgokkal kapcsolatban, de saját tapasztalatomra támaszkodva, annyi különböző típusú ember van a világon, és egyszerűen nem tudjuk kontrollálni a viselkedésüket vagy azt, hogy mit mondanak mások, így csak a saját energiánkat kímélve, úgy gondolom, hogy a befogadónak is van egyfajta felelőssége, hogy ne tekintsen minden ütést övön alulinak, még akkor sem, ha a téma vagy a beszélgetés nem helyénvaló.”

    „De mint mondtam, mindenféle zaklatás elfogadhatatlan, és jelenteni kell, ha valamit lehet tenni ellene. Legyünk tisztában a saját határainkkal, megvan a szabadságunk, hogy a magunk módján érezzük és kezeljük a dolgokat, és mondjunk nemet, ha átlépik a határt.”

    „De pl. ebben az esetben nincs okunk megsértődni. Kaptam egy rendes röhögős pillanatot ettől az üzenettől „

    Kimiläinen Instagram-posztja megannyi lájkot gyűjtött. Több hozzászóló pedig meg us köszönte neki, hogy posztjában felvetette a zaklatás kérdését.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Emma Kimiläinen (@emmakimilainen) által megosztott bejegyzés

  • W Series: Chadwick simán nyerte a második futamot

    W Series: Chadwick simán nyerte a második futamot

    A címvédő Jamie Chadwick tökéletes hétvégét zárt a W Series szezonnitó hétvégéjén, Miamiban, hiszen a szombati első futamon aratott győzelmét egy domináns második győzelemmel egészítette ki vasárnap.

    A regnáló bajnok a pole pozícióból indulva tudott nyerni három másodperces előnnyel Nerea Martí előtt. A harmadik helyre a tavalyi szezon második helyezettje, Alice Powell futott be.

    Chadwick a pole pozícióból, Martí pedig a második helyről indult. Fabienne Wohlwend a 10. helyről rajtolt, miután az első futamon okozott ütközésért öt rajthelyes rajtbüntetést kapott.

    Az első két helyezett megtartotta rajtpozícióját, amikor elhagyták az 1-es kanyart, de Martí nyomás alá került a harmadik helyről induló Emma Kimiläinen által. A finn a 11-es kanyar bejáratánál egy belső íven való megmozdulással feljött a második helyre, de Martí azonnal vissza tudta szerezni a helyét. Chadwick az első kör végén alig egy másodperccel vezetett, az első 10-ben csak Sarah Moore, Wohlwend és Garcia pozíciója változott, akik egy-egy helyet javítottak, míg Abbi Pulling a nyolcadikról a 11. helyre esett vissza.

    Öt perccel a vége előtt Kimiläinen ismét előzni próbálta Martí, és ezúttal sikerült is az előzés, így a második helyre jött fel. Három perccel később Bruna Tomaselli jobb első defekt miatt kiállt a boxba, így a mezőny végére esett vissza. Később Martí visszaelőzte Emmát a második helyért, de utóbbia rajt-cél egyenesben visszavágott, és az 1-es kanyarban visszavette a pozíciót. Elöl Chadwick megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és ezzel közel két másodpercre növelte előnyét.

    A második helyért folytatott csata tovább folytatódott, és Martí a 11-es kanyarban Kimiläinent megelőzve visszaszerezte rajtpozícióját. A 30 perc plusz egy körös verseny alig felével a vége előtt Alice Powell rövid időre a dobogós helyre ért, mivel későn fékezett az 1-es kanyarban, de Kimiläinen a kijáratnál elévágott, és maradt a harmadik helyen. Ennek köszönhetően Powell nyomás alá került Belen Garciától, de tartotta magát, miközben a páros több kanyarban is fej-fej mellett haladt a kör középső szektorában.

    E csata mögött Moore 14 perccel a vége előtt az 1-es kanyarban megelőzte Beitske Wissert a hatodik helyért.

    Pulling volt a leggyorsabb versenyző a pályán, és a mérnöke rádión keresztül sürgette is, hogy előzze meg Wissrt a hetedik helyért, ami hét perccel a vége előtt a 11-es kanyarban sikerült is neki. Moore volt a következő Pulling előtt, és öt perccel később a 17-es kanyarban megelőzte őt is, immáron a hatodik helyért. A következő körben az 1-es kanyarban visszaverte honfitársa támadását, majd néhány kanyarral később Wisser vette át a hetedik helyet Moore-tól.

    Az utolsó előtti körben Powell és Kimiläinen a 17-es kanyarban összeértek, aminek következtében Emma megpördült, és Belen mögé  az ötödik helyre esett vissza. Alice autójának az első szárnya sérült, de az autót a harmadik helyre célba tudta vinni.

    Jamie növelte a tempóját, hogy az utolsó körre közel két másodperces előnyt szerezzen Martí előtt. Végül könnyedén meg is nyerte a versenyt.

    Végeredmény:

    #
    Versenyző
    1 Jamie Chadwick
    2 Alice Powell
    3 Nerea Marti
    4 Belen Garcia
    5 Emma Kimilainen
    6 Abbi Pulling
    7 Beitske Visser
    8 Sarah Moore
    9 Marta Garcia
    10 Chloe Chambers
    11 Fabienne Wohlwend
    12 Emely De Heus
    13 Abbie Eaton
    14 Bianca Bustamante
    15 Juju Noda
    16 Tereza Babickova
    17 Bruna Tomaselli
    DNF Jessica Hawkins
  • Caitlyn Jenner a Forma-1-be juttatná a nőket

    Caitlyn Jenner a Forma-1-be juttatná a nőket

    Caitlyn Jenner Bruce Jennerként született. Háromszor volt házas, ő Kylie Jenner, Kendall Jenner valóságshow-sztárok édesapja. Olimpiai bajnok tízpórbázó. 2015-ben aztán Bruce-ból Caitlyn lett.

    A most 72 éves Caitlyn Jenner neve mostanság autósportos körökben is előjön, mivel csapatot indít a női W Series bajnokságban.

    Jenner azonban nem újonc az autóversenyzésben. Például számos alkalommal indult IMSA versenyeken a 80-as években, még Bruce-ként.

    „Imádom a versenyzést, nagyon jól éreztem magam benne” – mondta Jenner az Autoweeknek adott exkluzív interjúban. „De annyi más dolgot is lehet csinálni az autóversenyzésben. Szeretek úgy gondolni magamra, mint a W Series Roger Penskéjére. Mondd meg neki, hogy szükségem van a segítségére anyagilag. Gyerünk, Roger!”

    Embed from Getty Images

    Jennerrel egy barátja ismertette meg a W Seriest

    „Követem a Forma-1-et, de még nem hallottam (a W Series-ről)” – vallotta be Jenner. „(A barátom) elmondta, hogy mit csinál a sorozat, én pedig azt mondtam: ‘Ó, istenem, ez tetszik.’ Együtt töltöttünk egy hétvégét, és valahogy kialkudtuk a megállapodást, és nagyon izgatott vagyok, hogy részt vehetek benne.”

    „Érdekes volt. Egy olyan időszakban jött, amikor a női sportot támadás érte. Nagy támogatója vagyok a női sportnak, szerintem a nőknek is sportolniuk kell.”

    A W Series a Forma-1 egyik betétfutama, és ezen a hétvégén két futamot rendeznek Miamiban. Ezt követően további nyolc futamuk lesz az F1-es események kísérőversenyeként: Barcelonában, Silverstone-ban, Franciaországban, Magyarországon, Suzukában és Austinban, majd a szezon dulpla futammal zárul Mexikóvárosban.

    Jenner elismeri, hogy a W Series-be való bekapcsolódása egy kicsit későn jött, mivel a vállalati költségvetések eléggé meg voltak határozva 2022-re. De ezt már sikerült ellensúlyoznia a felhalmozott szponzori támogatásokkal. Emellett a Jenner Racing leszerződtette a W Series kétszeres – és eddig egyetlen – bajnokát, Jamie Chadwicket és a 17 éves Chloe Chamberst.

    Jamie Chadwick
    Fotó: W Series

    „Jamie megszerzése nagy dolog volt, de én és Jamie valójában kaptunk némi kritikát, amiért ezt tettük” – mondta Jenner. „Például, hogy ‘miért vagytok még mindig itt és miért nem léptetek feljebb?’. És őszintén szólva egyetértek ezzel. Amikor először találkoztunk, azt mondtam neki: ‘Nézd, ez az, amit csinálni akarok: Előléptetni téged. Szeretnék néhány nagy szponzort szerezni. Van egy évünk, hogy találjunk egy-két nagy szponzort. Szóval jövőre, ha nem a W Series-ben vagy, akkor feljebb lépsz.”

    Most, több mint hat hónap várakozás után Jenner készen áll arra, hogy a hétvégi két versenyen lássa munkájának gyümölcsét.

    „El sem hiszem, hogy végre eljutottunk az első versenyünkig. Elég keményen kellett tárgyalnunk, és sok emberrel kellett beszélnünk, hogy megszerezzük a kívánt versenyzőket.”

    „Ebben a sorozatban egyszerűen óriási potenciál rejlik. A NASCAR-t halálosan szeretem, de az már a régi. Ugyanazok a régi pályák, ugyanazok a régi dolgok, nagyszerű versenyek, imádom a NASCAR-t. Az Indy autók nagyjából ugyanolyanok. Az egyetlen újdonság a W Series, ami egy teljesen új koncepció és lehetőség a nők számára.”

    „És most a nők számára a világban a lehetőségek rendkívül fontosak. Olyan sok más területen is előretörnek, hogy megérdemlik ezt a lehetőséget. A W Series pedig megadja ezt a lehetőséget. Platformot ad nekik a nyilvánosságra, mindent, hogy a következő szintre léphessenek.”

    Jenner maga is örül az új kihívásnak

    „Már 72 éves vagyok, régóta vagyok már a pályán” – mondta Jenner. „Az ilyen vagy ehhez hasonló kihívások megtalálása az életemben igazán fontos. Most, amikor ez jött, azt mondtam, milyen nagyszerű lehetőség számomra, hogy segítsek ezeknek a nőknek, hogy amit csinálnak és szeretnek csinálni, azt a következő szintre emeljék, és segítsek nekik ebben. Nincs ennél kielégítőbb dolog.”

    Győzelemmel kezdett a Jenner Racing

    Caitlyn nem is panaszkodhat. A regnáló bajnok leigazolása rögtön meghozta a gyümölcsét. Jamie Chadwick ugyanis megnyerte a szezon első W Series futamát, Miamiban.

    Caitlyn Jenner, Jamie Chadwick
    Fotó: W Series
  • Chadwick és a Jenner Racing nyerte a szezon első W Series futamát

    Chadwick és a Jenner Racing nyerte a szezon első W Series futamát

    A W Series kétszeres bajnoka, Jamie Chadwick (Jenner Racing) tökéletesen kezdte a szezont és győzelmet aratott a szezonnyitó dupla futam első versenyét, Miamiban.

    Jamie már az első körben átvette a vezetést a pole-ból induló Nerea Martítól, majd a két biztonsági autós és egy piros zászlós időszakot is magában foglaló verseny utolsó körében vissza is szerezte azt, és összesen hetedik győzelmét aratta. Jamie három másodpercet vert Marta Garciára, aki a 10. helyről indult és a második helyen végzett. Jessica Hawkins az utolsó körben szerezte meg a harmadik helyet, és ezzel megszerezte első dobogós helyezését a W Seriesben.

    Beitske Visser – aki a 2019-es első W Series szezonban Jamie mögött a második helyen végzett – a 12. helyről a negyedik lett.

    Chloe Chambers egyike annak az öt versenyzőnek, akik ezen a hétvégén debütálnak a W Series sorozatban, és ő lett a legjobb újonc, aki a hetedik helyen végzett.

    A pole-ból induló Nerea Martí gyenge rajtja után a nyolcadik helyen végzett.

    Alice Powell a mezőny végére esett vissza a rajt után, és miközben az első körben megpróbált előrébb lépni, a 8-as kanyarban a falnak ütközött, ami miatt a biztonsági autó is szerephez jutott.

    Míg Alice autóját elszállították, és folytatódott a korlátok javítása, a futamot piros zászlóval megszakították, és az autók visszatértek a boxutcába. A 30 perc plusz egy körös versenyből 18 perc volt hátra, amikor a biztonsági autó mögött folytatódott a küzdelem, és 15 perc volt hátra, amikor a mezőny ismét versenytempóra kapcsolhatott.

    Az újraindításnál Emma Kimiläinen az 1-es kanyarhoz érve Chadwick nyomában volt, de a brit tartotta magát. Mögöttük Marta García megelőzte csapattársát, Fabienne Wohlwendet, és egy késői fékezéssel a 11-es kanyarban feljött a harmadik helyre. Emma a hosszú egyenes végén, a 17-es kanyarban újabb kísérletet tett, hogy megelőzze Jamie-t, de ismét nem járt sikerrel.

    W Series
    Fotó: W Series

    Kimiläinen átvette a vezetést

    Nyolc perccel a vége előtt Abbie Eaton és Wohlwend összeértek a 4-es kanyarban, majd pillanatokkal később Emma megelőzte Jamie-t a 11-es kanyarban, mielőtt a biztonsági autót másodszor is bevetették, hogy Abbie és Fabienne autóját el lehessen távolítani a pályáról.

    A verseny a végéhez közeledett, amikor a biztonsági autó távozott, így egy környi verseny maradt a célba érkezésig. Kimiläinen az 1-es kanyar kijáratánál szélesre futott, így Chadwick visszavette a vezetést, Marta pedig feljött a második helyre. Emma megpróbált visszavágni Martának a 17-es kanyarban, de a páros összeütközött, melynek következtében a finn megpördült, Marta viszont  megtartotta második helyét, Jessica pedig feljött a harmadik helyre.

    Chadwick maga is meglepődött, hogy nyert

    „Nem tudom, hogy megérdemeltem-e a győzelmet” – mondta Chadwick a versen után. „Emma (Kimiläinen) egy kicsit peches volt az újraindítással, nem tudtam, hogy lesz-e rendes újraindítás vagy sem. Küszködtem a tempóval, és ő pedig jó munkát végzett, hogy megelőzzön, amikor utolért. Ez egy olyan győzelem, ami egy kicsit meglepett, de elfogadom, és boldog vagyok, mert ez egy remek szezonkezdet. Holnap (vasárnap) miénk a pole pozíció, úgyhogy már nagyon várom.”

    Caitlyn Jenner, Jamie Chadwick
    Fotó: W Series
  • Ma indul a W Series harmadik szezonja, Miamiban

    Ma indul a W Series harmadik szezonja, Miamiban

    A W Series bajnokság kimondottan női versenyzők számára jött létre. Az első szezon 2019-ben volt, majd a 2020-es bajnokságot a koronavírus-járvány miatt lefújták. 2021-ben folytatódott, idén pedig a harmadik szezon kezdődik, ezen a hétvégén, Miamiban.

    Míg a W Series „csapatos” formátumot követ, de a versenyzők azonos autókkal, Tatuus-Alfa Romeo F3 T-318-assal versenyeznek. Konstruktőri bajnokság azonban nincs, a csapatok pusztán szponzorációs és azonosítási céllal léteznek.

    Csapatok és versenyzők

    Click2Drive Bristol Street Motors Racing

    A Click2Drive Bristol Street Motors Racing egy teljesen brit felállással indul. A 2021-es második helyezett Alice Powell-lel – aki az F1-es Alpine csapat új „tehetségazonosítási és -fejlesztési mentora”. Powell női úttörőnek számít az autósportban. 2010-ben ő lett az első nő, aki megnyerte a brit Formula Renault bajnokságot, két évvel később pedig az első nő, aki GP3-as pontokat szerzett.

    Powell mellé a 27 éves Jessica Hawkins csatlakozik. Hawkins az Aston Martin F1 Team nagykövete és filmes kaszkadőr is egyben. Részt vett például a legutóbbi James Bond-film, a Nincs idő meghalni forgatásán is.

    Jessica Hawkins
    Jessica Hawkins  |  Fotó: W Series

    CortDAO

    A Community Owned Racing Team DAO, azaz CortDAO két olyan versenyzővel büszkélkedhet, akik már az első szezon óta versenyeznek a bajnokságban. Ők a 24 éves Fabienne Wohlwend, aki a W Series előtt a Ferrari Challenge Europe-ban versenyzett – 2018-ban a Pro-Am kategóriában a 2. helyen végzett, 2020-ban pedig a második Pro osztályú próbálkozásán a 2. helyen zárt – és a 21 éves Marta Garcia. Garcia 2015-ben megnyerte a CIK-FIA Karting Academy Trophy-t, valamint ugyanebben az évben a Trofeo delle Industrie-t is.

    Marta Garcia
    Marta Garcia  |  Fotó: W Series

    Jenner Racing

    A címvédő Jamie Chadwick átigazol a Caitlyn Jenner által újonnan létrehozott csapatban. Chadwick eddig a W Series mindkét szezonját megnyerte. A 2019-es teljesítménye felkeltette a Forma-1-es Williams Racing figyelmét és kinevezte őt csapat fejlesztőversenyzőjévé.

    Chadwick mellé a 17 éves amerikai Chloe Chambers csatlakozik, aki a motorsport-legenda, Al Unser Jr. szárnyai alá került a gokartozás után, az Egyesült Államok F4-es bajnokságában – itt a 26. helyen végzett.

    Puma

    A PUMA-nál a 19 éves cseh Tereza Babickova debütál, aki nem sok együléses tapasztalattal rendelkezik, de a 2021-es Rotax Max Challenge-en senior bajnokká koronázták, és ő volt az egyetlen nő, aki felállhatott a végső dobogóra.

    Tereza Babickova
    Tereza Babickova  |  Fotó: W Series

    A 32 éves Emma Kimilainen lesz a csapattársa. Mielőtt a W Seriesben versenyzett volna, a finn a Skandináv Túraautó Bajnokságban versenyzett. Kimiläinennek van egy 8 éves lánya, és úg tudni, épp válófélben van férjétől.

    Quantfury

    A Quantfury 2022-ben debütál, és kizárólag spanyol versenyzői vannak: Nerea Marti 2021-ben a negyedik helyen végzett a bajnokságban, korábban pedig a spanyol F4-ben versenyzett.

    Marti mellett Belen Garcia versenyez majd, aki az előző szezonban a 10. helyen végzett, miközben ugyanebben az évben a Formula Regionális Európa-bajnokságon is versenyzett. Csapattársához hasonlóan Garcia is indult a 2019-es spanyol F4-es szezonban, és egy hellyel Marti előtt, a 15. helyen végzett.

    Racing X

    Abbi Pulling az elmúlt szezonban a 7. helyen végzett az összesítésben, miközben részt vett a brit Formula 4-benn is. A 2022-es Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj előtt Pulling lett az egyik első nő, aki Forma-1-es autót vezethetett Szaúd-Arábiában, Aseel Al-Hamad mellett.

    A brazil Bruna Tomaselli teszi teljessé a Racing X felállását. Tomaselli 2015 óta versenyez Formula 4-es kategóriában. A 2021-ben a Veloce Racingnél a bajnok Jamie Chadwick csapattársa volt, és a szezont a 15. helyen fejezte be.

    Scuderia W

    A Scuderia W idén tapasztalt brit felállással büszkélkedhet. A 28 éves Sarah Moore 2009-ben tudta meg, milyen a győzelem íze, miután megnyerte a Ginetta Junior bajnokságot. A W Series minden szezonjában indult eddig.

    Annak ellenére, hogy Abbie Eaton komoly hátsérülést szerzett a 2021-ben a Circuit of the Americas-on, teljesen felépült, és az idei szezonban újra versenyezni fog. A 30 éves versenyző rengeteg tapasztalattal rendelkezik, többek között egy tavaly megszerzett GT Cup bajnoki címmel. Eaton a The Grand Tour rajongói számára is ismerős lehet, ahol tesztpilótaként szerepel.

    Sirin Racing

    A 2019-es második helyezett Beitske Visser harmadik W Series szezonját kezdi. Az ezt megelőző évben az Andretti Autosport Formula E teszt- és tartalékpilótája volt.

    A tisztán holland felállást a 19 éves Emely de Heus teszi teljessé, aki csak tavaly debütált együléses versenyzőként. Ő a holland téli gokartbajnokság bajnoka, tavaly pedig a spanyol Formula 4-es bajnokságban versenyzett.

    W Series Academy

    A csapatot két ígéretes fiatal versenyző alkotja, akik két évig garantáltan a W Series-ben vezethetnek. A mindössze 16 éves Bianca Bustamantét  háromszor választották meg az év Fülöp-szigeteki versenyzőjének a gokart kategóriában, és számos ázsiai gokart bajnoki címet gyűjtött.

    Bianca Bustamante
    Bianca Bustamante  |  Fotó: W Series

    Mellette Juju Noda versenyet majd, aki az egyetlen olyan versenyző, aki „szabadkártyát” kapott az idei szezonban (azaz nem korábbi versenyzőként vagy az arizonai első előszezoni teszten nyújtott teljesítménye alapján kapott helyet a W Series-ben). Ennek ellenére Noda, aki a korábbi Forma-1-es pilóta, Hideki Noda lánya, jól ismeri a motorsportot. Már 14 évesen versenyzett a 2020-as, dán F4-es bajnokságban, ahol három dobogós helyezést és egy további futamgyőzelmet is szerzett.

    Juju Noda
    Juju Noda  |  Fotó: W Series
    A W Series 2022-es versenynaptára a következő:

    1. futam: május 6-8., Miami, USA
    2. futam: május 6-8., Miami, USA
    3. futam: május 20-22., Barcelona, Spanyolország
    4. futam: július 1-3., Silverstone, Egyesült Királyság
    5. futam: július 22-24., Le Castellet, Franciaország
    6. futam: július 29-31., Budapest, Magyarország
    7. futam: október 7-9., Suzuka, Japán
    8. futam: október 21-23., Austin, USA
    9. futam: október 28-30., Mexikóváros, Mexikó
    10. verseny: október 28-30., Mexikóváros, Mexikó

    A W Series versenyeit a hivatalos kiírás szerint Magyarországon a Sport 1/Sport 2 csatorna közvetíti a tévében, ezért hazánkból az online stream valószínűleg nem lesz elérhető. Ugyanakkor a miami versenek a Sport TV programjában sem szerepelnek…

    A Racingline.hu azonban beszámol majd a versenyekről. Kövessetek minket Facebookon, Twitteren, Instagramon, és TikTokon is.

  • Pourchaire nyerte a balesetekkel tűzdelt főversenyt

    Pourchaire nyerte a balesetekkel tűzdelt főversenyt

    A Formula 2 számos incidenssel tarkított imolai forgatagából végül Theo Pourchaire jött ki győztesen, ezzel idei második főversenyes győzelmét könyvelhette el.

    A poleból Jüri Vips rajtolhatott, mellőle pedig az újonc Iwasa, ám rögtön hatalmas átrendeződések történtek a mezőnyben, emellett többen balesetbe is keveredtek. A tavalyi F3-as bajnokaspiránsok, Hauger és Doohan ütköztek néhány száz méter után és mindketten kiestek. Az első sorból rajtolók nagyon beragadtak, a kavarodásból pedig végül Nissany jött ki a legjobban, ő állt az élre, a hatodik helyről. Boschung is nagyot rajtolt, ő jött fel a második helyre, utánuk pedig Iwasa és Vips következett.

    Természetesen a balesetek miatt érkezett a pályára a biztonsági autó, de az ötödik kör elején folytatódhatott a versengés. Nissany későig húzott újraindításával megtartotta az első helyet és mögötte is maradt a sorrend.

    A hatodik körben azonban újabb baleset történt, Vips dobta el az autóját a Villeneuve sikán után, újabb safety car fázist előidézve.

    Ez kiváló alkalmat adott a lágyabb keveréken indulóknak arra, hogy kiálljanak és kereket cseréljenek szinte ingyen, időveszteség nélkül. Kilenc versenyzőn kívül mindenki élt ezzel, köztük a versenyben vezető Nissany, illetve a mögötte lévők közül Boshung és Iwasa is. Utóbbi rajta is vesztett, egy kicsit hátrébb esett, többen megelőzték. A kint maradók sorát és ezzel együtt a mezőnyt Daruvala vezette, mögötte a tegnapi győztes Armstrong következett.

    A 10. körös újraindítást követően kissé lecsillapodott a verseny, a következő esemény Sato előzése volt az ötödik helyért, Hughes ellen. Daruvala az élen elkezdett ellépni, Nissany viszont nem igazán tudott feljebb lépni a 10. helyről, sőt a 21. körben ő is összetörte az autót. A Rivazza 2-ből kigyorsítva elvesztette az uralmát a kocsi felett, majd eltalálta a boxfalat, lényegében beesve a boxutcába. A takarítás miatt most egy virtuális biztonsági autós fázis következett, viszont a még nem cserélők nem tudtak kiállni, mert a boxutcát lezárták a baleset miatt.

    A legjobb helyzetbe ezzel a már kereket cserélők közül Theo Pourchaire került, aki időközben megelőzte Boschungot. A hosszúra nyúlt vsc-fázis végül a 25. körben ért véget, melynek végén Lawson, Williams és Verschoor is kiállt friss lágyakért, megejtve a kötelező kerékcserét. A rajt óta közepeseken lévők egyre csak lassultak, így nem várhattak tovább, muszáj volt jönni az új gumikért, így kiállt az élen álló Daruvala is, ezzel jelentősen hátraesett. A következő körben megérkezett Armstrong is, akinek nem is sikerült jól a kerékcseréje, sok időt vesztett, még Hughes is megelőzte Lawsonon kívül.

    A 31. körben Sargeant Boschungot előzte az elméleti második helyért, viszont fél körrel később lelassult, a kavarodásban pedig Fittipaldi jött fel Pourchaire mögé. Eközben Lawson viszont összetörte a Carlint, emiatt behívták a biztonsági autót és a versenyt már nem is indították újra.

    Az első helyen tehát Pourchaire végzett, a dobogóra pedig még Fittipaldi és Boschung állhatott fel.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Theo Pourchaire ART Grand Prix  –
    2 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 0.300
    3 Ralph Boschung Campos Racing 0.700
    4 Clement Novalak MP Motorsport 1.400
    5 Ayumu Iwasa DAMS 1.800
    6 Frederik Vesti ART Grand Prix 2.100
    7 Logan Sargeant Carlin 2.500
    8 David Beckmann Charouz Racing System 3.200
    9 Jehan Daruvala Prema Powerteam 4.100
    10 Felipe Drugovich MP Motorsport 4.300
    11 Marino Sato Virtuosi Racing 4.800
    12 Jake Hughes Van Amersfoort Racing 5.000
    13 Marcus Armstrong HitechGP 6.200
    14 Olli Caldwell Campos Racing 6.700
    15 Richard Verschoor Trident 7.200
    16 Calan Williams Trident 7.700
    17 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing 1’21.400
    kiesett Liam Lawson Carlin
    kiesett Roy Nissany DAMS
    kiesett Jüri Vips HitechGP
    kiesett Jack Doohan Virtuosi Racing
    kiesett Dennis Hauger Prema Powerteam
  • Stanek uralta a káoszt az imolai főfutamon

    Stanek uralta a káoszt az imolai főfutamon

    A Trident pilótája, Roman Stanek egy rendkívül izgalmas főversenyen tudott győzedelmeskedni Imolában az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin.

    A pole-pozícióból rajtoló Zane Maloney rosszul rajtolt ugyan, de mivel még nedves volt a pálya, az eső gumikon rajtoló pilóták óriási előnybe kerültek a szárazokon indulókhoz képest. Caio Collet, Franco Colapinto, Alex Smolyar és Pepe Marti nyerték emiatt a legnagyobbat, ugyanis az előbb említett kvartett az élre is állt az első körökben.

    Azonban a korai biztonsági autós fázis miatt az eső gumikon rajtolóknak be kellett jönniük a bokszba slickkekért, ami miatt az előbb említett négyesből hárman visszaestek a középmezőnybe. Az élen így Maloney, Roman Stanek és a két pozíciót javító Oliver Bearman alkotta az első három sorrendjét.

    Marti és Hunter Yeany kintmaradt esőgumikon, amivel rögtön az újra indítást követően előretörtek. Marti hamar az élre állt és camposos csapattára is követte őt. Azonban a pálya folyamatosan száradt és az eső gumikon autózók elkezdtek szenvedni. A barbadosi színek alatt versenyző Maloney a 7. körben emiatt vissza is vette a vezetést a Tosában.

    Brad Benavides balesete miatt be kellett hívni a biztonsági autót a 7. kör végén. A Carlin pilótája nekiment az előtte autózónak és irányíthatatlanul a falba csapódott a Piratellánál.

    Maloney még az újraindítás előtt megforgott, ami miatt le is fulladt az autója. Emiatt Stanek és Bearman már az első helyért vívhatott a célegyenesben, amiből végül a Prema fiatalja került ki győztesen. A kieső barbadosi fiatal autója miatt VSC fázis lépett érvénybe.

    A 13. körben indult újra a futam harmadjára és Bearman tökéletes érzékkel lépett a gázra, amivel rögtön meg is lógott Stanek előtt, akit Jak Crawford és Gregoire Saucy üldözött.

    Arther Leclerc – aki csak a 21. helyről rajtolhatott – a káosznak köszönhetően hirtelen a 9. helyen találta magát és azonnal meg is tudta előzni ez előtte autózó Kaylen Fredericket, majd Zak O’Sullivant is. A monacói nem sokkal ezután Kush Maini is maga mögé utasította, amivel már a 6. volt, ezzel óriási kármentést végezve.

    Mindeközben Stanek a 21. körre megközelítette Bearmant, aki így védekezni kényszerült. A cseh fiatal egyre közelebb tudott kerülni brit riválisához, ami miatt már a szélárnyék segítségével is az élre tudott állni. Bearmannek elfogytak a gumijai, ami miatt Crawford is el tudta kapni őt az utolsó körben.

    Stanek a jó hajrájának köszönhetően megnyerte a versenyt a két Premás előtt. Bearmant még Saucy is próbálta megelőzni, azonban az utolsó kanyarban össze is ütköztek. Emiatt Hadjar lett a harmadik, megelőzve Bearmant, Leclerc-t és Mainit. További pontszerzők: O’Sullivan, Frederick, Vidales és Ido Cohen.

    A főfutam végeredménye:

    # Versenyző Csapat Különbség
    1 2
     Roman Staněk
     Trident
    2 5 Jak Crawford
     Prema Powerteam
    0.654 0.654
    3 18 Isack Hadjar
     HitechGP
    4.247 3.593
    4 6 Oliver Bearman
     Prema Powerteam
    4.728 0.481
    5 4
     Arthur Leclerc
     Prema Powerteam
    6.515 1.787
    6 12
     Kush Maini
     MP Motorsport
    12.566 6.051
    7 26
     Zak O’Sullivan
    Carlin 13.285 0.719
    8 17
     Kaylen Frederick
     HitechGP
    14.289 1.004
    9 20
     David Vidales
     Campos Racing
    14.945 0.656
    10 23
     Ido Cohen
     Jenzer Motorsport
    15.446 0.501
    11 7
     Victor Martins
     ART Grand Prix
    15.893 0.447
    12 25
     William Alatalo
     Jenzer Motorsport
    16.613 0.720
    13 10
     Caio Collet
     MP Motorsport
    18.587 1.974
    14 15
     David Schumacher
     Charouz Racing System
    18.848 0.261
    15 11
     Alexander Smolyar
     MP Motorsport
    21.050 2.202
    16 22 Pepe Martí
     Campos Racing
    21.969 0.919
    17 21 Hunter Yeany
     Campos Racing
    22.963 0.994
    18 31 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 27.704 4.741
    19 19
     Nazim Azman
     HitechGP
    28.761 1.057
    20 30
     Rafael Villagomez
    Van Amersfoort Racing 30.406 1.645
    21 24
     Federico Malvestiti
     Jenzer Motorsport
    32.374 1.968
    22 29
     Franco Colapinto
    Van Amersfoort Racing 1’12.566 40.192
    23 8
     Gregoire Saucy
     ART Grand Prix
    1 kör 1 kör
    24 28
     Enzo Trulli
    Carlin 1 kör 2’04.431
    25 14
     László Tóth
     Charouz Racing System
    Kiesett
    3
     Zane Maloney
     Trident
    Kiesett
    27 Brad Benavides Carlin Kiesett
    1
     Oliver Rasmussen
     Trident
    Kiesett
    16
     Francesco Pizzi
     Charouz Racing System
    Kiesett
  • Marcus Armstrong nyerte az imolai sprintversenyt

    Marcus Armstrong nyerte az imolai sprintversenyt

    A HitechGP versenyzője, Marcus Armstrong sikerét hozta a Formula 2 első versenye az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin. A legendás helyszínre 2006 után először tért vissza a sorozat mezőnye és a fiatal új-zélandi pilóta tökéletes irányítással szerezte meg az első helyet.

    A pole-ból rajtoló Logan Sargeant katasztrofális rajtot vett, amit Marcus Armstrong ki is tudott használni és a 3. helyről azonnal az élre is tört. Az új-zélandi mögött a szintén jól rajtoló Jehan Daruvala és Dennis Hauger érkezett Roy Nissanyval, aki szemfüles volt és már az első kanyarban fogott két pozíciót.

    David Beckmann és Olli Caldwell összeakadása miatt nem úszta meg a versenyt biztonsági autós fázis nélkül a mezőny. A német visszatérő azonnal kiesett a versenyből, de Caldwellnek csak az első szárnya sérült, és emiatt egy bokszkiállást követően folytatni is tudta a száguldást. A rajt nagy vesztese Jüri Vips volt még, aki egy technikai hiba miatt a 10. helyről visszaesett az utolsó 19. pozícióba.

    A zöld zászlót követően az élen nem történtek pozíciócerék, Armstrong megtartotta a vezető helyét a két Red Bull junior előtt. Hátrébb Ayumu Iwasa és Liam Lawson vívott parázs csatát a 8. helyért, amiből végül az új-zélandi került ki győztesen. Ralph Boschung hiába ment jól, a Campos megadta magát alatta a 10. körben. Az eset miatt VSC fázis lépett érvénybe, de a sportbírók gyors munkájának köszönhetően mindössze egy kör után már folytatódhatott a verseny.

    Az újraindítás után a második helyen haladó Daruvala egyből nyomást helyezett Armstrongra. Az indiai fiatal egy másodpercen belül volt ex-Ferrari junioros riválisához képest, ami miatt már a DRS-t is használhatta, de még így sem tudott dűlőre jutni.

    A középmezőnyben állóháború alakult ki a fiatalok között, Frederik Vesti azonban nagyon szerette volna megszerezni az első pontjait a „Forma-1 előszobájában”, és ennek érdekében megpróbálta megelőzni Jack Doohant. Az Alpine junior feltartotta a mezőnyt, de a dán pilóta a Piratellában előkészítette a manőverét és a következő kanyarban már övé is volt a pozíció.

    A futam záró szakaszához érve stabilizálódtak a különbségek az élen, Armstrong maga mögött tudta tartani Daruvalát és ezzel megszerezte idei első Formula 2-es sikerét. A harmadik helyen Hauger futott be, akinek a motorborítása ugyan meglazult az autója bal oldalán, de végül nem intették ki őt fekete-narancssárga zászlóval a stewardok.

    A negyedik pozícióban az idei legjobb eredményét elérő Nissanyt intették le, aki ezzel a megelőzte a bajnokság éllovasát, Felipe Drugovichot, aki Sargeanttől vette el az ötödik helyet két körrel a verseny vége előtt. További pontszerzők: Theo Pourchaire, Lawson, Iwasa és Vesti.

    A Formula 2 imolai hétvégéjének főfutamát holnap délelőtt rendezik majd meg 10:20-as kezdettel.

    A verseny végeredménye:

    1 7
     Marcus Armstrong
     HitechGP
    2 2
     Jehan Daruvala
     Prema Powerteam
    1.400 1.400
    3 1
     Dennis Hauger
     Prema Powerteam
    2.200 0.800
    4 16
     Roy Nissany
     DAMS
    2.800 0.600
    5 11
     Felipe Drugovich
     MP Motorsport
    7.000 4.200
    6 6
     Logan Sargeant
     Carlin
    9.800 2.800
    7 10
     Theo Pourchaire
     ART Grand Prix
    12.300 2.500
    8 5
     Liam Lawson
     Carlin
    12.800 0.500
    9 17 Ayumu Iwasa
     DAMS
    13.400 0.600
    10 9
     Frederik Vesti
     ART Grand Prix
    17.700 4.300
    11 3
     Jack Doohan
    Virtuosi Racing 20.100 2.400
    12 22
     Enzo Fittipaldi
     Charouz Racing System
    21.000 0.900
    13 20
     Richard Verschoor
     Trident
    21.400 0.400
    14 21
     Calan Williams
     Trident
    22.900 1.500
    15 8
     Jüri Vips
     HitechGP
    23.200 0.300
    16 4
     Marino Sato
    Virtuosi Racing 24.200 1.000
    17 14
     Olli Caldwell
     Campos Racing
    24.600 0.400
    18 24
     Jake Hughes
    Van Amersfoort Racing 25.800 1.200
    19 12
     Clement Novalak
     MP Motorsport
    26.200 0.400
    15
     Ralph Boschung
     Campos Racing
    23
     David Beckmann
     Charouz Racing System
    25 Amaury Cordeel Van Amersfoort Racing
  • Colapinto utolsó körös előzéssel nyert Imolában

    Colapinto utolsó körös előzéssel nyert Imolában

    Franco Colapinto győzelmével kezdődött a szombati nap Imolában, az argentin versenyző az utolsó körben nyerte meg az F3-asok sprintjét.

    Az F3 történetének első imolai versenyhétvégéjének fordított rajtrácsos futamát Franco Colapinto kezdhette az élről, mellőle Ido Cohennel. A második sorban pedig Kush Maini és Caio Collet várta a piros lámpák kialvását.

    A rajtot Colapinto elég jól kapta el ahhoz, hogy maradjon az élen, azonban a második helyre feljövő Collet rögtön komolyan elkezdte támadni. Cohen vesztett sokat a rajtnál, a második helyről a hatodikra esett vissza az első kör végére, míg a bajnoki éllovas Martins két helyet javítva a negyedik helyen találta magát.

    Collet a negyedik körre sem szakadt le az élen álló Colapintótól, a DRS segítségével pedig könnyedén kikerülte a célegyenesben, ezzel átvéve a vezetést. A következő körben kicsit hátrébb történt előzés, Hadjar előzte Martins-t a negyedik helyért.

    A versenytáv negyedének elteltével az első ötös össze tudott szedni egy jelentősebb előnyt, 4-5 másodpercre elhúzva a hatodik Cohentől. De továbbra is történtek köztük pozícióváltások, Hadjar ugyanis Mainit is megelőzte a harmadik helyért, Crawfrod pedig Cohenen kerekedett felül.

    A 8. kör végén előbb a Williams junior O’Sullivan, majd Pepe Marti esett ki a Rivazza 2 bukóterébe, az autók eltávolításának idejére pedig érkezett a pályára a safety car. Eközben a negyedik helyezett Mainit egy boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották, mert nem a vonal mentén állt fel a rajtrácsra.

    A verseny a 11. kör végén folytatódhatott, Martins pedig rögtön előzött és feljött negyediknek, de hátrébb is rengeteg oda-vissza előzés történt, egészen a következő biztonsági autós megszakításig, melyet Ushijima és Malvestiti koccanása idézett elő a 13. kör elején. Újabb 3 kör telt el, mire ismét lengethették a zöld zászlót. Az élen maradt a sorrend, ám Saucy és Leclerc is hátrébb esett, utóbbi el is talált egy hungarocell táblát, emiatt jöhetett egy vsc fázis.

    Az újraindítás után Crawford próbálta meg támadni Martins-t, de nem sikerült az előzés, sőt a bukóteret is megjárta, de maradt ötödik. Az utolsó körben viszont jött a dráma, Colapinto elment Collet mellett és Hadjar is megpróbált beférni mellé, de összeértek, Collet pedig kiesett, viszont Hadjar így is be tudott érni az ötödik helyen. A dobogón Colapinto mögött Martins és Crawford végzett, a negyedik pedig Stanek lett.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing
    2 Victor Martins ART Grand Prix 2.600
    3 Jak Crawford Prema Powerteam 2.700
    4 Roman Staněk Trident 3.600
    5 Isack Hadjar HitechGP 4.000
    6 Zane Maloney Trident 4.600
    7 Oliver Rasmussen Trident 5.100
    8 Kaylen Frederick HitechGP 5.500
    9 Alexander Smolyar MP Motorsport 5.800
    10 Rafael Villagomez Van Amersfoort Racing 6.400
    11 Francesco Pizzi Charouz Racing System 6.600
    12 David Vidales Campos Racing 6.900
    13 Oliver Bearman Prema Powerteam 7.100
    14 Arthur Leclerc Prema Powerteam 7.600
    15 Brad Benavides Carlin 9.300
    16 William Alatalo Jenzer Motorsport 10.200
    17 Hunter Yeany Campos Racing 10.900
    18 David Schumacher Charouz Racing System 11.300
    19 László Tóth Charouz Racing System 13.900
    20 Kush Maini MP Motorsport 15.000
    21 Enzo Trulli Carlin 15.900
    22 Nazim Azman HitechGP 16.200
    23 Ido Cohen Jenzer Motorsport 21.100
    kiesett Caio Collet MP Motorsport
    kiesett Gregoire Saucy ART Grand Prix
    kiesett Federico Malvestiti Jenzer Motorsport
    kiesett Reece Ushijima Van Amersfoort Racing
    kiesett Zak O’Sullivan Carlin
    kiesett Pepe Martí Campos Racing