A Van Amersfoort Racing versenyzőjének, Amaury Cordeelnak kigyűlt a 12 büntetőpontja a Formula 2 bakui versenyhétvégéjén, ami miatt automatikusan el lett tiltva a három hét múlva esedékes silverstone-i versenyhétvégétől.
A belga fiatal – aki egy viszonylag gyenge Formula 3-as szezon után lépett fel a Formula 2-be – a bakui főfutam rajtja után okozott egy balesetet, amivel kiütötte a versenyből Olli Caldwellt. A versenybírák szerint Cordeel volt a hibás és emiatt egy 3 rajthelyes büntetést és egy büntetőpontot is felírtak a belga számlájára. Ezzel Cordeel már 12 büntetőpontnál jár idén, ami egy automatikus eltiltást von maga után.
A Van Amersfoort pilótája ezzel az első olyan pilóta lett Mahaveer Raghunathan után, akinek kigyűlt az eltiltáshoz szükséges 12 büntetőpontja. Az indiai versenyzőt még a 2019-es kiírásban függesztették fel és akkor a spielbergi hétvégén Pato O’Ward helyettesítette őt, aki a mai napon már az IndyCarban versenyez.
Cordeel már a Jeddah-i időmérőn 4 büntetőpontot kapott a zászlók figyelmen kívül hagyása miatt, és a versenyei sem tartottak sokáig, miután mindkét alkalommal már a futamok elején balesetbe keveredett.
A Van Amersfoort Racing még nem erősítette meg, hogy kit fognak indítani a silverstone-i hétvégén a belga helyén.
A Prema versenyzője, Dennis Hauger győzelmét hozta a Formula 2 főversenye Bakuban. A norvég pilóta végig jól versenyzett és végül Jüri Vips kapitális hibáját kihasználva tudta megnyerni pályafutása első főversenyét.
A rajtot ezúttal sem úszta meg baleset nélkül a mezőny, Olli Caldwell és Amaury Cordeel ütközött egymással. Az élen nem történt nagy változás, Jüri Vips megőrizte az első helyét Liam Lawson és Marcus Armstrong előtt, aki meg tudta előzni a tegnap balesetet szenvedő Dennis Haugert. A baleset miatt a pályára kellett hívni a biztonsági autót.
A bakui száguldás az 5. körben indulhatott újra. A zöld zászló után most a tegnapi sprintfutammal ellentétben nem volt baleset, de a frontvonalak is megmerevedtek.
A 8. körre Lawson lemaradt a vezető Vipstől, aki emiatt védekezni kényszerült a DRS-sel támadó Armstronggal szemben. A kiállások sorát Jehan Daruvala nyitotta meg, az indiai fiatal lágyakról váltott a közepes keverékű Pirellikre. Egy körrel később Lawson és Hauger is letudta a kötelező kiállását. Az új-zéland szerelői lassan dolgoztak, ami miatt a Formula 3 bajnoka át tudta ugrani a riválisát a bokszban.
Vips a 10. körben reagált is az élmezőnyben történő kerékcserére és mellett még Felipe Drugovich is friss abroncsokat kapott. Az észt Red Bull junior simán visszajött Hauger és Lawson elé, utóbbit még Jehan Daurvala is meg tudta előzni. Armstrong azonban mindenkit meg tudott előzni, miután még kint tudott maradni pár kört az üzemmeleg abroncsain, amiken nagyon gyors tudott lenni.
Vips azonban nem teketóriázott sokat és azonnal visszavette az első helyét az új-zélandi csapattársától. Ezt követően azonban Cem Bolukbasi és Roy Nissany ütközött egymással a kettes kanyarban. Az izraeli a külső ívről próbálkozott, azonban elmérte a féktávot és a nekiütközött a török Charouz versenyzőnek, ami miatt mindketten falba mentek és emiatt újabb biztonsági autós fázis lépett érvénybe.
A 14. körben indult újra a verseny és a káosz eluralkodott, ugyanis a két Hitech majdnem kiütötte egymást és Iwasa és Théo Pourchaire a torlódás miatt nekiment egy autónak és elveszítette az orrkúpját. A pályára kerülő törmelékek miatt VSC fázis lépett érvénybe. Lawson pedig defektet kapott, miután Jack Doohannel ütközött a kettes kanyarba menet.
A versenyt Calan Williams vezette, aki még nem tudta le a kötelező kiállását. Mögötte Armstrong annyira elfékezte a kerekeit, hogy ki kellett állni másodjára is, emiatt pedig Hauger vette át a második helyet, aki elkezdte támadni a Williams mögé beragadó Vips-t. Az észt fiatal megpróbálta lerázni a Formula 3 regnáló bajnokát, azonban a norvég pilóta egy másodpercen belül tudott maradni hozzá képest.
A dráma hat perccel a vége előtt jött, ugyanis a végig vezető Vips az óvárosi résznél összetörte az autóját és ezzel kiesett a versenyből. A pályán maradt autója miatt harmadjára is pályára gurult a biztonsági autó.
A versenyt az idő rövidsége miatt már nem indították újra, így Hauger nyert Sargeant és Drugovich előtt. További pontszerzők: Doohan, Richard Verschoor, Enzo Fittipaldi, Frederik Vesti, Marino Sato és Ralph Boschung.
A Formula 2 idei kiírása Silverstone-ban fog majd folytatódni.
Frederik Vesti élete első Formula 2-es győzelmét aratta Bakuban szombat délelőtt. A Mercedes junior pilótája két Red Bullos fiatalt, Daruvalát és Lawsont megelőzve nyerte a sprintet.
A fordított rajtrácsos versenyen Jake Hughes és Frederik Vesti alkotta az első sort, mögülük pedig Daruvala és Sargeant indultak. A rajt a legjobban a harmadik helyről induló indiainak sikerült, ő állt az élre rögtön. Vesti hiába kapta el sokkal jobban a rajtot, mélyre csúszott az egyes kanyarban, így Daruvala és Hughes is vissza tudott jönni elé.
Hátrébb Drugovich vesztett még egy helyet, visszaesett hetediknek, illetve Haugernek sem sikerült a start, a 8-ról a 11. helyre csúszott vissza.
Daruvala már az első néhány körben elkezdte megnyújtani a lépteit, másodpercen kívülre el tudott lépni Hughes-tól, akihez Vesti viszont közel tudott maradni.
Doohant eközben kihívták a bokszba sérült autója miatt, így érdemben a futama véget ért, bár amúgy sem autózott pontszerző helyen a mindössze 11. helyre kvalifikáló ausztrál.
Vesti pedig nem engedett a nyomásból és végül a 6. kör elején előzte meg Hughes-t a hármas kanyar külső ívén. Sargeant-nek sem kellett sok idő, ő is elment a brit versenytársa mellett a célegyenesben, már a következő körben, ezzel fellépve harmadiknak, Vesti mögé. Nagyon úgy tűnt, hogy Hughes nem bírja tartani az élmezőny tempóját, folyamatosan előzték őt a riválisok, kis túlzással minden adandó alkalommal befért valaki mellé. Hughes folyamatos visszaesése szolgáltatta a fő izgalmakat, Pourchaire pedig szemfülesen, Hughes-al együtt Hauger mellett is elment, egy dupla előzést bemutatva a hármas kanyarban.
Miután mindenki átverekedte magát Hughes-on, kissé megmerevednek a frontvonalak a pontszerzők között, bár a 13. kör elején történt egy oda-vissza előzés Vips és Pourchaire között a 8. helyen. Egy körrel később Hauger is csatlakozott a csatájukhoz, aki egy optimista bevetődéssel próbált pozíciót fogni Pourchaire ellenében, de túlságosan elmérte a féktávot és a hármas kanyar külső ívén lévő falban kötött ki. A tavalyi F3-as bajnok hibáját követően érkezett a pályára a safety car, 7 körrel a vége előtt.
Ennek a kényelmesen vezető Daruvala örült a legkevésbé, aki így az öt körrel a vége előtti újraindításra megkapta maga mögé az egész mezőnyt. Az új start nem is volt akcióktól mentes, Verschoor átvette a harmadik helyet Sargeant-től, de a legnagyobb vesztes a tegnap pole pozíciót szerző Vips lett, aki mellé bevetődött Fittipaldi a kettesben, de mivel a brazil nem tudott elfordulni és falba rakta, így az észtnek is ki kellett egyenesítenie a kanyart. A biztonsági autó ismét a pályára hajtott, mert Fittipaldi összetört Charouz-át kellett eltávolítani a bukótérből.
Három kör maradt az újabb újraindítás után, amit Daruvala már nem bírt olyan jól kivitelezni, az indiai ugyanis elfékezte az egyes kanyart, Vesti pedig le is csapott a hibázó riválisra a kettes kanyarban. A nagy kavarodásban Daruvalának sikerült megtartania legalább a második helyet, hiába támadta Verschoor, aki viszont a vár rész előtt kicsúszott és falba állt, ezzel újabb sc-fázist eredményezve, de még ezután is elengedték a pilótákat a maradék egy körre. Az eddigiek fényében talán nem oly meglepő, de ismét történt egy ütközés, rögtön az egyes kanyarban: Boschung, Sato, Williams és Bolukbasi is belekeveredett az incidensbe, mely azzal indult, hogy Boschung leszorította Williamst, akinek nem maradt helye és a falba hajtott, így ment bele Sato és Bolukbasi.
A győzelmet mindenesetre Vesti már nem engedte ki a kezei közül, megvédte az első helyet Daruvala és Lawson előtt.
Felipe Drugovich nyerte az F2-es főfutamot, a második helyet Théo Pourchaire szerezte meg, míg a harmadik Jüri Vips lett.
A felvezető kör elkezdésekor Liam Lawson és Roy Nissany lefulladt, a többiek viszont elindultak a kötelező méterek megtételéhez.
A pole pozícióból induló Felipe Drugovich az első helyen fordult el, őt Théo Pourchaire és Jack Doohan követte. Dennis Hauger öt helyet is javított, így felugrott az 5. pozícióba. A brazil versenyző az élen folyamatosan szolgáltatta a leggyorsabb köröket, így sikerült három másodperces előnyt kiépítenie.
A gumikopás feltűnően nagy volt az F2-eseknél, ami még a versenyzőket is meglepte.
Ayumu Iwasa, Logan Sargeant és Amaury Cordeel nyitotta a táncot a kerékcserékkel. A belga autója le is fulladt, így az utolsó helyre esett vissza.
Pourchaire visszazárkózott Drugovich-ra, míg Hauger is kilátogatott a boxba.
Jehan Daruvala kerékcseréje sem volt zökkenőmentes, míg Roy Nissanyt vizsgálták a stewardok. Az izraeli versenyző egy áthajtásos büntetéssel lett gazdagabb. Nissany pár kör elteltével fel is adta a versenyt.
Cordeel neki ment a falnak, így elő került a biztonsági autó is. Az élen állók azonnal be is siettek a boxba. Kihajtani viszont nem tudtak azonnal, mivel a belga autóját a pályabírók épp akkor tolták vissza.
Drugovich megtartotta első helyét, míg Pourchaire a másodikat, viszont Vips átugrotta a kiállások során Doohant.
Pár kört tudott csupán megtenni a mezőny a mentés után, mivel Novalak és Lawson akciózott, így a Safety Car ismét visszatért a pályára. A francia pilóta a hajtűkanyar után a falba került.
Az újraindítás után Pourchaire helyezte nyomás alá az élen álló brazilt, miközben Hauger birtokolta a leggyorsabb kört.
A középmezőnyben Willams előzte Daruvalát, ám az indiai nem hagyta magát, keményen visszaelőzte ellenfelét. Williams a 10. helyig esett vissza a kakaskodás közepette.
Pourchaire továbbra is üldözte Drugovich-ot. Verschoor mindaddig birtokolta a leggyorsabb kört. Lawson a boxba hajtott, majd kiállt a versenyből.
Az utolsó pillanatokban Iwasa és Williams a falba került, így sárga zászló mentén zárult a futam.
A monacói főfutamot végül Drugovich nyerte Pourchaire előtt. A harmadik pozíciót Vips kaparintotta meg, míg mögöttük Doohan, Fittipaldi, Armstrong, Hauger, Daruvala Sargeant és Sato alkotta az első 10-et.
A Prema pilótája, Dennis Hauger nyerte a Formula 2 monacói versenyhétvégéjének sprintfutamát. A fiatal norvég mellett Jehan Daruvala és Marcus Armstrong ünnepelhetett a dobogón.
A rajtnál a pole-ból rajtoló Jake Hughes lefulladt, ami miatt az egész mezőny megelőzte őt. Dennis Hauger vette át a vezetést Jehan Daruvala és Marcus Arsmtrong között. A rajt nagy vesztese Hughes-on kívül még a bajnokságot vezető Felipe Drugovich volt, aki visszaesett az utolsó helyre és kiállt a bokszba esőgumikért, mivel a felhők egyáltalán nem voltak barátságosak a francia Riviérán.
Az első hármas hamar elszakadt a negyedik helyen haladó Enzo Fittipalditól, akit Jüri Vips, Pourchaire, Jack Doohan, Liam Lawson és Logan Sargeant követett. Hauger hamar a gázra lépett az élen, miközben Daruvala hibázott az uszodánál, ami miatt némi időt veszített, de pozíciót nem.
A verseny 10. körében Ayumu Iwasa próbálta megelőzni Clément Novalakot a Rascasse-ban, azonban kevés volt a hely és a japán fiatal neme egyszerűséggel a falba állította az MP Motorsport fiataljának autóját. A francia-svájci fiatal megálló autója miatt be kellett hívni a pályára a biztonsági autót. A Red Bull juniorját pedig bűnösnek találták a stewardok és az akcióját egy 10 másodperces időbüntetéssel „jutalmazták.”
A futam a 13. körben folytatódott és az élen továbbra is a két Prema diktálta a tempót. Mivel Monacóban nagyon nehéz előzni, ezért a mezőnyben állóháború alakult ki. Mindenki tudta követni az előtte haladót, de a szűk egyenesek és a kevés előzési lehetőség miatt nehezen tudták elszánni magukat a fiatalok.
A 20. körre a Formula 3 regnáló norvég bajnok egy 5 másodperces előnyt tudott kiautózni csapattársával szemben, akit szorosan követett az Armstrong, Fittipaldi, Vips, Pourchaire kvartett.
A futam végig már nem történt pozíciócsere a mezőnyben: Hauger nyert és az utolsó körben még a leggyorsabb körérét járó bónuszpontokat is bezsebelte. A norvég Red Bull junior mögött Daruvala és Armstrong végzett. További pontszerzők: Fittipaldi, Vips, Pourchaire, Doohan és Lawson.
A főfutamot holnap magyar idő szerint 9:50-kor rendezik meg Monte Carlo utcáin, a pole-pozícióból pedig majd Drugovich indulhat.
Jamie Chadwick mindkét eddigi W Series szezont megnyerte, és az idei, harmadik szezonban is dominál. Mit üzen ez?
A W Series egy kimondottan női versenyzők számára létrehozott bajnokság, azzal a céllal, hogy platformot nyújtson a lányoknak arra, hogy jobban megismerje őket a közönség és a szakma egyaránt. Ezt pedig egészen jól teljesíti is, hiszen a bajnokság mostanra már rendszeresen a Forma-1 egyik betétversenye, kiegészítő eseménye.
Az eredeti cél azonban nem csak ez, hanem hogy ugyanolyan értékű „junior” bajnoksággá váljon, mint az F3 és F2, hogy a W Series legjobbjai a Forma-1-be kerülhessenek.
A magam részéről alapvetően jó ötletnek tartom ezt a női bajnokságot, de vannak dolgok, elméletek, melyekkel nőként sem értek egyet. Hamarosan kitérek erre is.
Az mindenképpen jó, hogy egyenlő feltételeket és anyagi akadálymentességet nyújt a bajnokság ahhoz, hogy ezeket a lányokat megismerhessük, hogy nemzetközi porondon versenyezhessenek. Ezzel semmi gond nincs, sőt kifejezetten jónak tartom.
Eddig nem sikerült kimagaslót nyújtani
Hosszú évek óta téma, hogy kellene női versenyző a Forma-1-be (Giovanna Amati volt az utolsó, 1992-ben). Állítólag Bernie Ecclestone többször is próbálta Amerikából az F1-be csalni az egyik legjobb versenyzőnőnek tartott Danica Patricket, de ő mindannyiszor visszautasította azt.
A 2010-es évek elején volt rá némi esély, hogy Susie Wolff lesz a következő nő az F1-ben, hiszen akkoriban a Williams fejlesztő- majd tesztpilótája lett, és részt vehetett pár szabadedzésen, és teszteken a csapattal. Végül azonban versenyzői ülést nem kapott.
Susie Wolff, még Williamsesként
Mostanra világszerte nagyra nőtt a diverzitás kérdésköre, így kulcskérdés lett a Forma-1-ben, a motorsportokban is. Ez ismét olyasmi, amivel alapjában véve egyetértek. Egyetértek azzal, hogy senkit ne érjen negatív megkülönböztetés a neme, bőrszíne, vallása, nemzetisége, szexiális irányultsága, stb. miatt. De olykor talán ezzel is, mint mindennel, átesünk a ló túloldalára, és erőszakkal akarunk egy képletbe olyan elemeket illeszteni, melyek nem odavalók. És nem a felsorolt jellemzők alapján nem odavalók.
Az egyenlőség az én olvasatomban azt jelenti, hogy azonos feltételek vonatkoznak mindenkire nemtől, nemzetiségtől, stb. függetlenül. Üdvözölném, ha lenne női versenyző az F1-es mezőnyben, amennyiben a srácok létráját mászta meg és tényleg alkalmas rá. Szerintem ezzel a legtöbben ugyanígy vannak. Nem látom azt, hogy „üldözve” lennének a nők az F1-ben és kézzel-lábbal tiltakoznának ellenük. Sőt. Úgy gondolom, mindenki pozitívan állna hozzá, ha valós teljesítmény alapján oda tudna jutni egy nő.
De lehetséges ez egyáltalán?
A GP3 volt talán az F1-hez legközelebb álló bajnokság, melyben az utóbbi években szinte mindig szerepelt nő, olykor több is.
2012-ben Alice Powell, Vicky Piria és Carmen Jordá képviselte a női nemet a GP3-ban. Powell szerepelt a legjobban, aki 1 ponttal a 19. helyen végzett. Powell jelenleg a W Seriesben versenyez, Piria is kipróbálta ott magát, de jelenleg GT-zik.
Jordá külön eset némileg, GP3 után ő az akkori Lotus csapat F1-es fejlesztőversenyzője lett. Ezen sok korábbi versenytársa is kiakadt, hiszen az eredményes srácok sem jutottak olyan lehetőséghez, mint akkor Jordá, aki sosem szerzett GP3-ban pontot és mindig a mezőny végén szerepelt valahol…
Carmen Jordá | Fotó: GP3
A következő Tatiana Calderón volt, aki 2016-tól 2018-ig versenyzett a GP2-ben. Legjobb év végi eredménye a 16. helyezés. 2019-ben F2-ben versenyzett, ahol 22. lett.
Személy szerint az utóbbi évek egyik legjobbjának Sophia Flörsch-t tartom, de még ő sem tudott eredményt felmutatni F2-ben a srácok között.
Most mindenki a W Seriestől várja az áttörést
Az üzenet az, hogy a nők igenis lehetnek ugyanolyan jó versenyzők, mint a férfiak. Noha a fenti GP3-as esetek ezt kevéssé reprezentálták…
A W Series-t Chadwick uralja. Legalább annyira, mint Lewis Hamilton az elmúlt években a Forma-1-et.
Talán állíthatjuk is, hogy jelenleg ő a legjobb formaautós versenyzőnő.
Jelenleg a harmadik W Series szezon zajlik, eddig összesen 17 versenyen vannak túl. Chadwick ezek mindegyikén részt vett. A 17-ből 9 alkalommal nyert, gyakran fölényesen, és mindössze kétszer fordult elő, hogy nem állt dobogóra. Idén, bár még nem járnak a szezon felénél, jelenleg duplaannyi pontja van, mint a második helyen álló Abbi Pullingnak. Abszolút dominál, a többi lány szinte labdába sem rúghat mellette.
Mivel harmadik éve a Williams fejlesztő versenyzője, és sokan szeretnék, ha ő valóban célba érne és F1-es versenyzővé válna. De legalábbis először kapjon lehetőséget egy F1-es szabadedzésen.
A marketing értéke mindenképpen nagy lenne e történésnek, ugyanakkor veszélyes vizekre eveznének. Fel is értékelheti a W Seriest, vagy akár sárba is tiporhatja.
Ha elfogadhatóan teljesítene, nem lenne semmi gond. De mi van akkor, ha nem tudná felvenni a kesztyűt az F1-esekkel, még a mezőny végén sem? Akkor felmerül a kérdés, hogy ha így jár az, aki egyértelműen domináns a többi lány között a W Seriesben, akkor mégis miként teljesítenének a többiek? Nem biztos, hogy jó üzenet.
Chadwick épp egy W Series győzelmet gyűjt be | Fotó: Williams Racing
S ha már üzenet…
Abszolút személyes vélemény, és lehet, hogy csak szőrszálhasogatás, de az én értelmezésemben a „nők is lehetnek F1-es versenyzők” állítás teljesen ellenétes azzal, hogy nem F2-ben, F3-ban versenyeztetik a lányokat, hanem egy külön nekik kitalált, „steril” bajnokságban.
Ha „vagyunk olyan jók, mint a férfiak”, akkor versenyezzenek ugyanazokban a bajnokságokban és tűnjenek ki közülük. Ez rendben van. Ha külön bajnokságot, netán külön „Forma-1-et” csinálunk nőknek, az is teljesen rendben van. De a kettő számomra kissé ellentétes üzenetet hordoz.
Mint mondtam, szerintem tök jó dolog a W Series, csak nem vagyok benne biztos, hogy igazán szolgálja azt a célt, melyre kitalálták…
Felipe Drugovich a tegnapi sprintfutam után a főversenyt is meg tudta nyerni Barcelonában. A brazil fiatal ezzel magabiztos előnyre tett szert az egyéni pontversenyben közvetlen riválisával, Théo Pourchaire-rel szemben.
A rajtnál a pole-ból rajtoló Jack Doohan meg tudta őrizni az első helyét, azonban mögötte Frederik Vesti meg tudta előzni a második rajtkockából startoló, a tegnapi nap folyamán nagyot hibázó Jüri Vipst. Logan Sargeant is tudott javítani egy pozíciót az első körben, amíg Liam Lawson és Cem Bolükbasi hét pozíciót tudott előrejönni egy kör alatt, amivel ők voltak a rajt legnagyobb nyertesei.
Jehan Daruvala váratlan megállása miatt már a negyedik körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Az indiai Red Bull junior autója a négyes kanyarban adta meg magát és a hirtelen lelassulása miatt Ayumu Iwasa neki is ütközött, ami miatt ki kellett mennie a bokszba egy új orrkúpért.
A verseny a 6. körben indult újra zöld zászlóval, és Felipe Drugovich azonnal megtámadta Sargeantet, azonban előzni nem tudott. A kiállások sorát Vips, Jake Hughes és Iwasa kezdte meg a hetedik körben. Az észt fiatal – aki pénteken élete első F1-es szabadedzését teljesítette – a lassú kiállása miatt visszaesett Lawson mögé, aki a 8. körben kapott friss kerekeket.
Az élmezőny kerékcseréit követően továbbra is Doohan, Vesti, Sargeant volt a virtuális első három sorrendje. Drugovich a lágyakon képes volt hosszú ideig elnyújtani az etapját, amíg mögötte Enzo Fittipaldi és Clément Novalak az alternatív stratégiával próbálkozott, de ők már óriási hátrányban voltak a brazilhoz képest.
Vesti a 19. körben próbálta megelőzni Haugert, azonban nem járt sikerrel és ezzel olyannira magukra húzták Drugovichot, hogy az MP Motorsport pilótája mindkettőjüket megelőzte a célegyenesben.
A kemény keveréken rajtolók a 24. körben tudták le a kötelező bokszkiállásukat, de egyikük sem tudott a pontszerzők közé visszaérni a pályára. Drugovich közben felzárkózott Doohanre és a 27. körben átvette a vezetést, amivel nagyon közel került ahhoz, hogy egy tökéletes hétvégét zárjon. Ez pedig nagyon ritka a Formula 2-ben, ugyanis a fordított rajtrács miatt nem sok esély van arra, hogy a hétvége két versenyét egy és ugyanazon versenyző nyerje meg.
A verseny vége felé közeledve több érdekes párharc is kialakult a mezőnyben. Novalak a frissebb lágy keverékein megkezdte a felzárkózását és első körben gyorsan átrágta magát Calan Williamsen, akitől a 7. helyet vette el. Az MP Motorsport versenyzője ezt követően Lawsont is maga mögé utasította, majd Pourchaire-t is le tudta gyűrni. Az előbb említett Lawson-Pourchaire duót Fittipaldi és Armstrong is meg tudta előzni, amivel a francia hátránya tovább nőtt Drugovich-csal szemben.
A versenyt Drugovich nyerte meg Doohan és Vesti előtt. A további pontszerzők sorrendje: Sargeant, Novalak, Fittipaldi, Armstrong, Pourchaire, Lawson és Roy Nissany.
A bajnokság jövő héten fog folytatódni Monte-Carlóban.
Victor Martins magabiztos előnnyel nyerte a Formula 3 spanyol fordulójának főversenyét, ezzel a teljesítménnyel pedig az élre is állt a bajnokságban.
A pole pozíciót Roman Stanek szerezte meg pénteken, mellőle indulhatott Martins, a második sorba pedig Szmoljar és Hadjar állhatott fel, majd következett két Premás, Leclerc-Bearman sorrendben.
A rajt pillanatát Stanek és Martins körülbelül ugyanolyan jól kapták el, viszont a francia szélárnyékból rögtön meg tudta előzni Staneket a külső íven egy kifékezéssel, így az élre állt.
A második sorban Hadjar és Szmoljar is helyet cseréltek, Leclerc pedig eléggé elrontotta a rajtot, a bajnoki éllovas a 9. helyre esett vissza.
A 3. kör végén máris történt egy baleset, Villagomez törte meg az autóját a 12-es kanyarban, miután összeért Kush Maini-val, akit ezért később büntettek is. Emiatt behívták a pályára a safety cart. A nyolcadik kör elejéig kellett várni, míg újra elkezdődött a száguldás, Crawford pedig rögtön előzött is egyet, a hatodik helyre jött fel. Az előzés után lendületet vesztő Frederick mellett Collet is gyorsan elment.
Az újraindítást követően Martins ugyanúgy el tudott lógni, mint a verseny elején, Staneknek pedig inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Hadjar tovább támadta. Még féltávnál sem jártunk, de ismét jöhetett a biztonsági autó, Benavides állt falba a kettes kanyarnál.
A 15. kör kezdetén indult ismét újra a verseny, Martins hasonlóan jól rugaszkodott el, hátrébb Leclerc keveredett csatába Vdalesszel, akivel össze is ért az egyes kanyarban, de mindketten megúszták azt leszámítva, hogy kiestek a pontszerzők közül. Leclerc persze nem adta fel, a következő körben már Saucyt támadta és előzte a 11. helyért.
A mezőny hátsóbb régiójában is zajlottak az események, többen is oda-vissza előzgették egymást, látványos csatákat vívtak. Eközben Leclerc-t büntették még a korábbi, Vidalesszel történt koccanása miatt, ennek ellenére elment Correa mellett, aki a fűre terelte a monacóit, viszont egy körrel később visszacserélődtek a pozíciók kettejük között.
Martins győzelmét eközben semmi sem fenyegette, Stanek pedig remekül maga mögött tudta tartani a mögötte beérő Hadjart és Szmoljart.
A regnáló kétszeres bajnok Jamie Chadwick folytatta tökéletes versenyeinek sorát a 2022-es W Series szezonban. A bajnokság idei harmadik futamán, Barcelonában rajt-cél győzelmet aratott.
A brit, aki tegnap ünnepelte 24. születésnapját, hibátlan spanyolországi hétvégézárt, ahol mindhárom edzésen az élen végzett, minden körben vezetett és a futam leggyorsabb körét is ő szerezte meg. Chadwick W Series pályafutása kilencedik – és sorozatban ötödik – győzelmével 37 pontra növelte előnyét a bajnoki tabella élén, miközben a szezonból még hét verseny hátravan a 10-ből.
A Toyota Gazoo Racing New Zealand (TGRNZ) által biztosított autókkal mind a 18 versenyző tisztán rajtolt, Chadwick kényelmesen megtartotta az első kanyarban a vezetést. Mögötte Pulling az 1-es kanyar kijáratánál kívülről előzte meg Powellt a második helyért, Emma Kimiläinen pedig Beitske Wisser mellett haladt el a negyedik helyért.
Fotó: W Series
A 30 perc plusz egy körös verseny egyharmadánál a top 10 két tizedmásodpercen belül haladt egymáshoz képest.
Pulling kevesebb mint fél másodpercre csökkentette lemaradását Chadwickhez képest, Powell pedig mindössze négy tizeddel volt lemaradva a harmadik helyen, de Chadwick erre a verseny leggyorsabb körével válaszolt.
15 perccel a vége előtt Sarah Moore bejutott a top 10-be miután az 1-es kanyarban megelőzte Jessica Hawkinst. A pálya hőmérséklete 45 Celsius-fok fölé emelkedett, ami azt jelentette, hogy a Hankook gumiabroncsok kezelése kulcsfontosságúvá vált, amikor a versenyzők a verseny utolsó harmadába értek, amikor is Chadwick ismét majdnem egy másodperces előnyt épített ki.
Pulling az utolsó kör kezdetére felére csökkentette a lemaradást, és mérnöke arra biztatta, hogy tartsa nyomás alatt az előtte haladót az utolsó körben. Ezt meg is tette, de nem tudta hibára kényszeríteni Chadwicket, aki a rekkenő hőségben megőrizte hidegvérét, és ezzel megszerezte a győzelmet. A verseny sárga zászlókkal zárult, mivel Chadwick csapattársa, Chloe Chambers elvesztette az uralmat autója hátsó része fölött, és a 9-es kanyarban a kavicságyban ragadt.
Powell, aki a tavalyi szezonban Jamie mögött második lett, a harmadik helyen végzett. Pulling második W Series dobogós helyezésével a második helyre lépett előre a bajnokságban, öt ponttal megelőzve Powellt.
Emma Kimiläinen a negyedik, Beitske Visser pedig az ötödik helyen végzett. Marta Garcia a hatodik lett, és ezzel a legjobb helyezést érte el a W Series spanyol versenyzőtriójából. Őt szorosan követte honfitársa, Belen Garcia a hetedik, illetve Nerea Martí a nyolcadik helyen.
Az MP Motorsport pilótája, Felipe Drugovich nyerte meg a Formula 2 barcelonai sprintfutamát. A brazil mellett Ayumu Iwasa és Logan Sargeant pezsgőzhetett a dobogón.
Már a rajt előtt elkezdődtek a barcelonai sprintverseny eseményei, ugyanis a pole-pozícióból rajtoló Calan Williams lefulladt, így a 26 körös futamot a bokszutcából kellett megkezdenie. Így a rajtrácsra csak20 autó állt fel, mivel Ralph Boschung a nyakfájdalmai miatt el sem utazott a katalán fővárosba.
A startot Felipe Drugovich kapta el a legjobban, a brazil versenyző már az első kanyarban az élre tudott állni a harmadik helyről. Mögötte Ayumu Iwasa és Logan Sargeant is egyaránt 3-3 helyet ugrott előre, amíg Théo Pourchaire 5 hellyel esett hátrébb az eredeti rajtpozíciójához képest.
A negyedik körre állandósultak a különbségek az élmezőnyben és Sargeant azonnal megpróbálta megelőzni a japán Red Bull juniort, aki egy másodpercen került a futamot vezető Drugovich-hoz képest. Mögöttük Jehan Daurvala és az F1-es hétvégén bemutatkozó Jüri Vips is csatába bonyolódottt, azonban az ész fiatal hibázott és elásta az autóját a kavicságyban. Az eset miatt biztonsági autós fázis lépett érvénybe.
A futam a 10. körben indult újra és mindenki próbálta megőrizni a pozícióját, ami sikerült is, mert köztudott, hogy a barcelonai pályán nagyon nehéz előzni. Clement Novalaktól és Olli Caldwelltől láthattunk egy-egy előzést a mezőny hátsó régiójában, az élen állóháború alakult ki az ott autózó fiatalok között.
A 20. körben Daruvala meg tudta előzni Jake Hughes-t, aki már szenvedett a kopott abroncsain és nem találta a ritmust. A brit szenvedését a bajnoki éllovas Pourchaire is ki tudta használni Jack Doohannel egyetemben. Hughes a 24. körben már a pontszerző helyektől is elbúcsúzhatott, miután visszaesett a 11. helyre.
Az élen már nem változott a sorrend, Drugovich nyert Iwasa és Sargeant előtt. További pontszerzők: Daurvala, Pourchaire, Doohan, Vesti és Fittipaldi.
A holnapi főfutamot holnap délelőtt, magyar idő szerint 11:35-kor rendezik majd meg a barcelonai versenypályán.