Kategória: Formula Sport

  • Abszurd büntetés miatt kellett a bokszban várakoznia Jessica Hawkinsnak

    Abszurd büntetés miatt kellett a bokszban várakoznia Jessica Hawkinsnak

    Az egyáltalán nem számít újdonságnak a motorsportok világában, hogy a pályahatárok sokszori nem betartását szankcionálni szokták a versenybrák. Azonban a W Series versenyzője, Jessica Hawkins egy eléggé szokatlan büntetést kapott a Hungaroringen megrendezett szabadedzés folyamán.

    Az Aston Martin kötelékeibe tartozó Hawkins 4 alkalommal is megszegte a pályahatárokat a 4,381 kilométer hosszú versenypályán, ami miatt minden ilyen körideje törlésre került. Azonban a stewardok egy 5 perces büntetést szabtak ki emiatt a brit hölgyre, akinek emiatt vissza kellett jönnie a bokszba és ki kellett várnia azt a bizonyos 5 percet, mielőtt újra kihajthatott volna a pályára.

    A W Series idei kiírásában eddig Jamie Chadwick nyerte meg az eddigi összes versenyt, aminek köszönhetően nagyobb előnnyel vezeti a bajnokságot (70 pont), mint Max Verstappen, aki 63 ponttal előzi meg a mögötte álló Charles Leclerc-t.

  • Suzuka helyett Szingapúrba látogat a W Series mezőnye

    Suzuka helyett Szingapúrba látogat a W Series mezőnye

    Változás történt a W Series idei versenynaptárjában, hiszen a széria első ázsiai versenye a tervekkel ellentétben nem Japánban, hanem Szingapúrban lesz.

    A női széria tehát lényegében nem az október 8-i Japán Nagydíj, hanem az egy héttel korábbi Szingapúri Nagydíj betétfutamaként lesz jelen. A fő okai ennek a lebonyolítást megnehezítő tényezők, például a növekvő infláció, vagy az orosz-ukrán háborús konfliktus.

    „Mióta januárban bejelentettük a 2022-es versenynaptárunkat, a globális viszonyok jelentősen megváltoztak” – kezdte magyarázatát a széria első embere, Catherine Bond Muir. „Sajnálattal kell megállapítanunk, hogy idén nem fogunk versenyezni Japánban, ahol nagy támogatottsággal rendelkezünk, de az ezzel járó kihívások jelentősen megnövekedtek az elmúlt hat hónapban, ami azt jelenti, hogy egy olyan fiatal vállalkozás számára, mint a miénk, sajnos már nem lehetséges ott versenyt rendezni. Az óriási előrelépések láttán könnyű elfelejteni, hogy a W Series kevesebb mint négy évvel ezelőtt indult útjára. Minden egyes lépésünk a sorozat hosszú távú érdekeit tartotta szem előtt, mivel a lehető legfenntarthatóbb módon kívánunk növekedni. A 2022-es szezonunk mérföldkőnek ígérkezik, mivel több versenyt (10) rendezünk egy szezonban, mint valaha, beleértve az első futamot Ázsiában, amely kulcsfontosságú piac számunkra. Szeretnék köszönetet mondani mind a Forma-1-nek, mind a Szingapúri Nagydíj csapatának, hogy segítettek nekünk ezt megvalósítani.”

    A W Series lesz 2013 óta az első nemzetközi együléses betétfutam a Szingapúri Nagydíjon, akkor a GP2 látogatott ide.

    „A Marina Bay pálya fantasztikus versenyeiről ismert, és biztosak vagyunk benne, hogy a hangulat hihetetlen lesz, amikor egy ilyen szünet után visszatér ide a versenyzés. Májusban Miamiban rendeztük meg első utcai versenyünket, és nagy sikert arattunk, és biztos vagyok benne, hogy versenyzőink újabb izgalmas show-t fognak nyújtani, és inspirálni fogják a W Series új rajongóit Ázsiában” – zárta gondolatát Bond Muir.

  • Kimiläinen hazai versenyének tekinti a hungaroringit

    Kimiläinen hazai versenyének tekinti a hungaroringit

    A Hungaroring közismerten a finn rajongók egyik kedvenc helyszíne a versenynaptárban. Minden évben sok finn rajongó érkezik; korábban Mika Häkkinen, majd Kimi Räikkönen miatt, idén pedig Valtteri Bottasnak szurkolhatnak a Forma-1-ben.

    A Forma-1-en kívül azonban további finn versenyzőknek is szoríthatnak honfitársaik. Formula 3-ban William Alatalo képviseli a skandináv országot, míg a W Seriesben Emma Kimiläinen.

    „A finnek számára nincs hazai futam az F1-ben, úgyhogy azt hiszem, ez a legközelebbi, amit kaphatok!” – mondta Kimiläinen. „Sok finn rajongó a Magyar Nagydíjat a sajátjává fogadta, mert Finnországból könnyű közvetlenül ide repülni, a pálya közel van a városhoz, és Budapesten rengeteg élvezetes program vár. A Hungaroringen mindig nagyszerű a hangulat, remélhetőleg sok finn zászló lesz a helyszínen, és a W Series összes versenyzője jó szurkolást kap majd.”

    „A Hungaroring egy fizikai(lag megterhelő) pálya, és az előrejelzések szerint az időjárás forró lesz, ami megnehezítheti az autónk és a gumik dolgát. Tavaly sokan küzdöttünk a túlkormányzottsággal, és nehéz volt az előzés, ezért fontos a jó kvalifikáció, ha jó versenyeredményt akarunk elérni. Fizikailag ez lesz a szezon egyik legnehezebb versenye, különösen a fiatal versenyzők számára, akik a gokartokról a Formula autókra váltottak” – tette hozzá a versenyzőnő.

    „Más érzés ez a hétvége, mint a múlt hétvégén Franciaországban volt. Még sosem voltam korábban a Circuit Paul Ricard-on, az a pálya nagyon technikás, és sok kanyar szokatlan, nagyon késői csúcspontokkal, ahol türelmesnek kell lenni. Ezek az autók elég nehezek, így amikor behajtasz egy kanyarba, úgy érzed, hogy nagyobb sebességet tudsz belevinni, mint amekkorát valójában tudsz. Tudatában kell lenned ennek, de ez csak a gyakorlással, a finomhangolással érhető el. Tavaly Magyarországon küszködtem, mert még nem voltam ott (korábban), de most már egy lépéssel előrébb vagyok, mert tudom, hogy milyen, és mit kell tennem. Tavaly csiszoltam a technikámat, és a vezetésem is javult a hétvége során, szóval most onnan indulok, és remélem, hogy jó versenyem lesz.”

  • Iwasa nyerte a főversenyt Le Castellet-ben

    Iwasa nyerte a főversenyt Le Castellet-ben

    A DAMS versenyzője, Ayumu Iwasa nyerte a Formula 2 Paul Ricard-on megrendezett főfutamát. A Red Bull junior japán fiataljának az ez volt az első győzelme a sorozatban és mellette a hazai hős, Théo Pourchaire és Frederik Vesti ünnepelhetett a dobogón.

    Az élről rajtoló Logan Sargeant katasztrofálisan kapta el a rajtot, miután kipörögtek a kerekei. Az amerikai visszaesett a 3. helyre és az első helyért Ayumu Iwasa és Jack Doohan harcolt, azonban az első kör végére a japán Red Bull junior került ki győztesen.

    Már az első kört sem úsztuk meg egy nagy baleset nélkül. A tegnapi futam nagy vesztese Marcus Armstrong került ismét bajba, miután a pálya utolsó szakaszában összeütközött Dennis Haugerrel, aki egy orrkúpcserét követően folytatni tudta a versenyt. Ez azonban nem volt elmondható Armstrongról, aki hiába volt gyors az egész hétvégén, számára véget ért a verseny és a törmelékei miatt a biztonsági autót is be kellett hívni a pályára.

    A zöld zászlót az 5. körben kapták meg a versenyzők, akik ezután folytathatták a száguldást. Az élen nem történt változás Liam Lawson zseniális előzését leszámítva, aki Felipe Drugovichot előzte meg a 7. helyért.

    A kiállások sorát Enzo Fittipaldi és Roy Nissany nyitotta meg a 9. körben. Mindketten a lágy abroncsait cserélték le a legkeményebb Pirellikre. Az élmezőnyből Théo Pourchaire és az ART Grand Prix egy elévágással próbálkozott és ki is hozták a francia versenyzőt a 11. körben friss kemény keverékű gumikért.

    Sargeant azonnal reagált riválisa kiállására, azonban a kiállás közben lefulladt és a szerelői hiába tudták újraindítani a Carlint, az amerikai Williams junior nem tudott elindulni, ami miatt ki is esett a versenyből. Doohan és Drugovich a 14. körben álltak ki friss kerekekért, és az előbb versenyző pont Pourchaire elé ért vissza a pályára, aki azonban a már üzemmeleg abroncsain meg is tudta előzni őt a „virtuális” 2. helyért.

    A kiállásokat követően Iwasa elkezdte építeni az előnyét és mögötte óriási csata alakult ki a 2. pozícióért. Doohan próbálta visszavenni a helyét Pourchaire-től, azonban az ausztrál elfékezte magát és megpördült a Misztrál-egyenes után sikánban. A legendás motoros, Mick Doohan fia folytatni tudta a verseny, de visszaesett a 4, helyre.

    A 26. körre Doohan abroncsai megadták magukat, ami miatt Drugovich körök alatt utol tudta érni őt. Az MP Motorsport brazil fiatalja nem kockáztatott és a DRS segítségével vettel el ausztrál riválisától a 4. helyet.

    A 20 éves Iwasa végül senkitől nem zavartatva tudott nyerni több, mint 7 másodperccel megelőzve Pourchaire-t, akit Vesti követett a sorban. További pontszerzők: Drugovich, Doohan, Lawson, Jehan Daruvala, Roy Nissany, Clement Novalak és Enzo Fittipaldi.

    A bajnokság a jövő héten folytatódik majd a Hungaroringen.

  • Chadwick megállíthatatlan, rajtbüntetés után is nyert

    Chadwick megállíthatatlan, rajtbüntetés után is nyert

    Jamie Chadwick volt a leggyorsabb a pénteki kvalifikáción, 2:02.235 másodperces idővel, azonban két rajthelyes büntetést kapott, amiért a záró szakaszban a boxutca kijáratánál átlépte a fehér vonalat, így a harmadik helyre csúszott vissza. Beitske Vissernek pedig ölébe hullott első pole pozíciója a sorozatban, Nerea Marti pedig előre sorolódott a második rajtkockára.

    Chadwicket azonban ez a büntetés sem állította meg.

    Már a rajtnál megelőzte a gyengén rajtoló Martit, mielőtt a 3-as kanyar belső íven elment Visser mellett is. Nem telt el tehát sok idő úgy, hogy ne Chadwick állt volna a mezőny élén.

    Már az első körben szerepet kapott a biztonsági autó is, miután Abbie Eaton, Marta Garcia és Belen Garcia összeakadtak. Az incidens miatt Eaton versenye véget ért, Marta Garcia a hetedik helyre esett vissza.

    20 perc volt hátra a safety car távozásakor. Chadwick megtartotta az első helyet, majd hamarosan szép kis előnyre is szert tett.

    A verseny azonban azonnal újra megszakadt, miután Chloe Chambers és Emely de Heus összeütközött. Utóbbi 10 másodperces stop/go büntetést is kapott.

    Visser az újraindításkor a célegyenesben próbálta támadni Chadwicket, és az 1-es kanyar belső oldalán rövid időre át is vette a vezetést, ám a kétszeres bajnok a 2-es kanyar külső ívén visszavette az első helyet.

    Chadwick 1,5 másodperces előnyre tett szert, Marti pedig a 11-es kanyarban a harmadik helyet szerezte meg, miután Visser szélesen fordult.

    A versenyt végül Chadwick nyerte Belen Garcia ás Marti előtt.

    # Versenyző Idő
    1 Jamie Chadwick 33:14.804
    2 Belen Garcia 33:17.204
    3 Nerea Marti 33:18.037
    4 Beitske Visser 33:20.385
    5 Alice Powell 33:21.776
    6 Marta Garcia 33:25.310
    7 Fabienne Wohlwend 33:26.930
    8 Sarah Moore 33:27.865
    9 Abbi Pulling 33:28.111
    10 Jessica Hawkins 33:28.569
    11 Bruna Tomaselli 33:30.003
    12 Emma Kimilainen 33:31.535
    13 Juju Noda 33:31.535
    14 Tereza Babickova 33:38.519
    15 Bianca Bustamante 33:43.471
    16 Emely De Heus 34:17.340
    Chloe Chambers kiesett
    Abbie Eaton kiesett
  • Lawson győzelmét hozta a sprintverseny a Paul Ricard-on

    Lawson győzelmét hozta a sprintverseny a Paul Ricard-on

    Liam Lawson nyerte a Formula 2 francia sprintfutamát, miután megelőzte az addig végig vezető Daruvalát, akinek így meg kellett elégednie a második hellyel.

    A fordított rajtrácsos pole-ból Daruvala indulhatott, mellőle pedig Lawson várta a lámpák kialvását. A Prema indiai versenyzője meg is tartotta az első helyet, Lawson viszont beragadt, de szerencséjére csak egy helyet vesztett, miután Drugovich-csal szemben megtartotta a helyét. Armstrong a harmadik helyről tisztán feljött Daruvala mögé, de Pourchaire is előreugrott a negyedik helyre, a hatodikról. Vipsnek nem jött ki jól a rajt, a negyedikről a hetedik helyre esett vissza, Pourchaire mellett az 5-6. helyen álló Drugovich és Doohan is megelőzte.

    A Tridentes Verschoor a 11. helyről startolt volna, de már a felvezető körön ottragadt a rajtrácson, és nem is tudott elindulni, a bokszból sem, csak néhány körrel később.

    Daruvala az első néhány kör után tekintélyes előnyre tett szert, eközben viszont Lawson megtámadta Armstrongot, és egy fél körön keresztül tartó csatában meg is előzte. Az új-zélandi versenyző tovább folytatta a felzárkózást, és a Daruvalához képesti különbséget körről körre faragta le.

    Végül azonban minden különbség eltűnt, mert jött a safety car, miután Fittipaldi összetört autóját kellett eltakarítani. A brazil a nyolcas kanyarban pördült meg, miközben Merhit támadta, Cordeel pedig már nem tudta elkerülni, és belehajtott. Mindketten kiestek, de a VAR pilótája még vissza tudta hozni az autót a bokszba.

    A 12. kör végén ért véget a biztonsági autós fázis, az elejében pedig mindenki simán eljött, egyedül Drugovich próbálta támadni Pourchaire-t. Lawson az újraindítás után végig közel tudott maradni Daruvalához, az előzésre pedig a 16. körben szánta el magát, és ugyanúgy a 8-9-es kanyarban járt sikerrel, mint korábban Armstrong ellen.

    Armstrong is megtámadta Daruvalát a 19. körben, szintén a 8-as kanyarban, de az új-zélandi nem igazán tudott megállni, és leterelte a Premást, aki így levágta a kanyart, és megtartotta a második helyet. Armstrongra ugyanakkor tempóelőnyben megérkezett Pourchaire is, aki ugyan leterelte, de végül megelőzte az Hitech versenyzőjét, sőt Armstrong mellett a későbbiekben még sokan mások is elmentek, és egészen a 9. helyre esett vissza.

    Az élen ezen kívül változás már nem történt, Lawson és Daruvala megtartották az első két helyet, Pourchaire pedig kibírta Drugovich támadásait a harmadik helyen.

    A versenyt követően viszont változott a végeredmény, többek között Pourchaire-t is megbüntették Armstrong leterelése miatt, így a hetedik helyig eset vissza. De ha már Armstrongról van szó, ő is kapott egy öt másodperces büntetést, az említett Daruvalás incidens miatt. Rajtuk kívül még Vips és Fittipaldi kaptak szintén öt másodperces hátrasorolást, az észt Armstrong leszorításáért, Fittipaldi pedig a Merhivel való érintkezéséért kapta.

    A verseny hivatalos végeredménye:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇳🇿 Liam Lawson Carlin
    2. 🇮🇳 Jehan Daruvala Prema
    3. 🇧🇷 Felipe Drugovich MP
    4. 🇦🇺 Jack Doohan Virtuosi
    5. 🇩🇰 Frederik Vesti ART
    6. 🇯🇵 Ayumu Iwasa DAMS
    7. 🇫🇷 Théo Pourchaire ART
    8. 🇺🇸 Logan Sargeant Carlin
    9. 🇯🇵 Marino Sato Virtuosi
    10. 🇩🇪 David Beckmann Van Amersfoort
    11. 🇪🇪 Jüri Vips Hitech
    12. 🇳🇴 Dennis Hauger Prema
    13. 🇦🇺 Calan Williams Trident
    14. 🇳🇿 Marcus Armstrong Hitech
    15. 🇹🇷 Cem Bölükbasi Charouz
    16. 🇮🇱 Roy Nissany DAMS
    17. 🇫🇷 Clément Novalak MP
    18. 🇬🇧 Olli Caldwell Campos
    19. 🇪🇸 Roberto Merhi Campos
    20. 🇳🇱 Richard Verschoor Trident
    🇧🇪 Amaury Cordeel Van Amersfoort
    🇧🇷 Enzo Fittipaldi Charouz
  • Marko: Az eset óta semmiben sem támogatjuk Vipst

    Marko: Az eset óta semmiben sem támogatjuk Vipst

    Jüri Vips semmi támogatást nem kap a Red Bulltól a rasszizmussal kapcsolatos botránya óta. Ezt állítja az energiaitalosok szaktanácsadója, Dr. Helmut Marko, aki a Bikákkal egyetemben teljes mértékben elutasította az észt fiatalember tettét.

    A 21 éves Vips – aki a botránya ellenére megtarthatta az ülését a Hitech GP csapatánál – a Formula 2-ben – élő adásban használta egy „n” betűvel kezdődő szót Liam Lawsonra, akit ezt követően még ki is nevetett. A Red Bull azonnali vizsgálatot rendelt el az eset kapcsán, és el is vették Vipstől a teszt és fejlesztő pilótai szerepkörét, amivel levették a Bikák kirakatából. Marko pedig most azt is felfedte, hogy az észt hiába tagja még az akadémiájuknak, nem fogják segíteni őt semmiben.

    „Szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba” – idézi az osztrák szakember szavait az ORF. „Jüri Vipss ezentúl semmilyen fajta támogatásban nem részesül a Red Bull által. A tetteinkért felelősséget kell vállalunk, és azzal, amit tett, a köztünk lévő együttműködés véget ért.”

    A 79 éves Marko azonban hangsúlyozta, hogy a döntésüknek túlságosan komoly következményei lehetnek majd Vipsre nézve.

    „Nyilván nem az általa mondott szavak azok, amik lerombolják egy profi portoló karrierjét, különösen nem úgy. hogy után még bocsánatot is kért a nyilvánosság előtt. Azonban ezek a dolgok trendnek számítanak a mai világban, szóval ezzel nem nagyon fog tudni mit kezdeni.”

    Az észt fiatal – aki az idei szezon során már számos egyéni hibát vétett – jelen pillanatban az összetett pontverseny 8. helyén áll a maga megszerzett 67 pontjával.

  • Beckmann versenyez a koronavírusos Hughes helyett a következő hétvégéken

    Beckmann versenyez a koronavírusos Hughes helyett a következő hétvégéken

    Jake Hughes nem versenyezhet a Formula 2-es bajnokság következő két versenyhétvégéjén, miután pozitív koronavírustesztet produkált.

    A Van Amersfoort Racing versenyzőjét David Beckmann helyettesíti Franciaországban és a Hungaroringen. A német pilóta már Silverstone-ban is versenyzett a holland csapat színeiben, viszont akkor az eltiltott Amaury Cordeelt helyettesítette, sőt Imolában is ott volt, csak akkor a Charouz-nál, Bölükbasi helyén.

    A VAR azért alkalmazza Beckmannt mindkét versenyre, mert egymás utáni hétvégén lesznek, és ilyen rövid idő alatt nem szívesen változtatnának már.

    Az F2 a hétvégén folytatódik, a bajnokság élén pedig az MP Motorsportos Felipe Drugovich áll.

  • Életképek a Formula 2/Formula 3-as paddockból

    Életképek a Formula 2/Formula 3-as paddockból

    Két fronton „támadtunk” a Red Bull Ringen. Míg a Forma-1-es paddockban főszerkesztőnk volt jelen, mint újságíró, az F2/F3-as paddockba pedig egyik fotósunkat delegáltuk.

    Íme hát pár életkép a „junior” versenyzők (+Merhi, aki már nem olyan junior) munkanapjaiból!

    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Így áll a Formula 2 és a Formula 3 egyéni bajnoksága Ausztria után

    Így áll a Formula 2 és a Formula 3 egyéni bajnoksága Ausztria után

    A Forma-1 mezőnye mellett a Formula 2 és Formula 3 versenyzői is összemérték a tudásukat a Red Bull Ringen. Ebben a cikkben a két bajnokság állását fogjuk megnézni részletesebben.

    Formula 2

    Felipe Drugovich óriásinak mondható, 42 pontos előnnyel vághatott neki az osztrák versenyhétvégének. A brazil pilóta eddig hétvégék során zseniális teljesítményt nyújtott, azonban a mostani két verseny egyáltalán nem róla szólt. Az első versenyen ugyan a pontszerzők között tudott zárni, azonban a második futamon hibázott a változó körülmények között, ami miatt nullázott.

    Nagy szerencséjére a legnagyobb riválisa, Théo Pourchaire is mindössze 8 ponttal távozott Spielbergből. Miután az összetett harmadik helyén álló Jehan Daruvala mindkét futamon a pontszerző zónán kívül zárt, így a többi versenyző számára lehetőség adódott, hogy ragyogjanak.

    Logan Sargeant köszönte is a lehetőséget és a büntetéseket követően ő nyert meg a főfutamot, amivel az egyéni 2. helyére lépett elő és a Drugovich-csal szembeni hátrányát is 39 pontosra csökkentette.

    1. Felipe Drugovich – 154 pont
    2. Logan Sargeant – 119 pont
    3. Théo Pourchaire – 114 pont
    4. Jehan Daruvala – 80 pont
    5. Enzo Fittipaldi – 75 pont

    Ugyanakkor nem kell sokat várni a széria következő versenyéig, már a jövő héten folytatódik a bajnokság a Paul Ricard-on.

    Formula 3

    A legkisebbeknél a Red Bull junior újoncáról, Isack Hadjarról szólt az osztrák versenyhétvége. A francia fiatal meg tudta szerezni a főfutamra a pole-pozíciót és ezt követően az esős körülmények között is meg tudta tartania a helyét, hiába támadta őt a tapasztaltabb Victor Martins. Hadjar még az első, fordított rajtrácsos futamon is elcsípett pár pontot, amivel felzárkózott az egyéni táblázat 2. helyére.

    A bajnokságot vezető Martins – akinek az előnye mindössze 1 pont Hadjarral szemben – is jó hétvégét teljesített, mivel mindkét futamon pontokat tudott szerezni, ráadásul a főfutamon a 2. pozícióban ért célba, ami 18 pontot ért a számára.

    Az előbb említett duót Arthur Leclerc követi, aki a silverstone-i győzelmét követően ismét szorgosan gyűjtötte tovább a pontokat. A monacói fiatal a sprint és a főfutam során is 4. lett, ráadásul az első futamon még a bónuszpontokat is megszerezte, amivel nagyon közel tudott maradni az élen álló kettőshöz, ami a bajnokságot illeti.

    A hétvége nagy vesztesei Jak Crawford és Roman Stanek, akik egy-egy baleset miatt maradtak pont nélkül a főversenyen, és emiatt már egy jelentős hátrányban vannak az első hárommal szemben.

    1. Victor Martins – 98 pont
    2. Isack Hadjar – 97 pont
    3. Arthur Leclerc – 91 pont
    4. Jak Crawford – 70 pont
    5. Roman Stanek – 67 pont

    A Formula mezőnye most egy két hetes pihenőre vonul és legközelebb a Hungaroringen láthatjuk majd őket újra a versenypályán.