Kategória: Formula Sport

  • Bearman kerekedett felül a mezőnyön az eső nélküli káoszban

    Bearman kerekedett felül a mezőnyön az eső nélküli káoszban

    A 17 esztendős Oliver Bearman élete első Formula 3 győzelmét ünnepelhette, ráadásul nem is akármilyen verseny végén.

    Izgalmas versenyre volt kilátás a hétvége nyitóversenyén, hiszen a bajnoki éllovas versenyzők csak a mezőny végéről indulhattak gyenge időmérős szereplésük miatt. Arthur Leclerc a 20., Isack Hadjar a 23., Victor Martins pedig a 24. helyről kezdhetett csak. A fordított rajtrácsos verseny első sorából pedig O’Sullivan illetve Correa indult.

    Az első kör rögtön nem akármilyen kavarodást hozott. Ugyan a Kemmel egyenes végéig minden rendben volt, de akkor O’Sullivan és Correa összeértek, előbbi első szárnyával kivágta utóbbi hátsó kerekét, így mindketten jöhettek a bokszba. Az első helyet így a nem mellesleg Les Combes-ot levágó Benavides kaparintotta meg, de ezt nem sokáig élvezhette, mert a második körben Bearman átvette tőle a vezetést. Az eggyel előle, vagyis negyedik helyről rajtoló Colapinto is kiforgott Edgar segítségével, ő is hátraesett tehát.

    Hamar jött a safety car is a pályára, már a második kör elején, Mansell állt a falba a Les Combes-ban. Ezzel tehát kicsit lenyugodtak a kedélyek, a sorrend Bearman és Benavides mögött Edgar, Smolyar, Goethe, Stanek, Maloney és Alatalo volt.

    A bajnoki élmenők közül Leclerc épp a 13., Martins a 16., Hadjar pedig a 18. helyen állt.

    Az ötödik kör végén állt ki a mezőny éléről a safety car, az időközben öt másodperces büntetést kapó Edgar pedig rögtön megelőzte Benavidest a Kemmel egyenesben. Még ugyanebben a körben érkezett az újabb biztonsági autó, egy hatalmas baleset után. Az éppen hatodik helyért csatázó Goethe és Maloney értek össze a Blanchimont kanyarban és repültek bele jóval kétszáz feletti sebességgel a gumifalba. A gumifalon akkora kár keletkezett, hogy piros zászlóval kellett megszakítani a versenyt a javítás idejére.

    A megszakítás alatt kiderült, hogy Martins kiugrása miatt büntetést kap, így hiába jött fel elég hatékonyan a mezőny végéről, a boxutca áthajtásos büntetése miatt minden reménye elveszett.

    A verseny egy safety car mögötti felvezető kör után indult újra, Bearman simán eljött az élen, mögötte viszont jócskán csatáztak a többiek. Benavides rögtön megtámadta Edgart, de egy körrel később már őt előzte Smolyar a harmadik helyért. Néhány kanyarral később pedig már Stanek is elment mellette. Leclerc és Hadjar továbbra is szépen zárkóztak, néhány körrel a vége előtt már mindketten ott voltak a legjobb tízben.

    Stanek eközben átvette a harmadik helyet Smolyartól, de ez majd a második helyet jelenti, hiszen előtte Edgart büntették. Az élen ezek után már semmi sem változott, Bearman húzta be a futamot Stanek és Smolyar előtt.

    # Versenyző Csapat
    1. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema
    2. 🇨🇿 Roman Stanek Trident
    3. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP
    4. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident
    5. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema
    6. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer
    7. 🇪🇸 David Vidales Campos
    8. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech
    9. 🇧🇷 Caio Collet MP
    10. 🇺🇸 Jak Crawford Prema
    11. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART
    12. 🇮🇳 Kush Maini MP
    13. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort
    14. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    15. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    16. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin
    17. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    18. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART
    19. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer
    20. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz
    21. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    22. 🇫🇷 Victor Martins ART
    23. 🇭🇺 László Tóth Charouz
    24. 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort
    25. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer
    🇪🇸 Pepe Martí Campos
    🇲🇨 Oliver Goethe Campos
    🇧🇧 Zane Maloney Trident
    🇦🇺 Christian Mansell Charouz
    🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech
  • Tatiana Calderon visszatér a Formula 2-be

    Tatiana Calderon visszatér a Formula 2-be

    A Cahrouz Racing egy hivatalos közleményben jelentette be, hogy Tatiana Calderon fogja vezetni az egyik autójukat Spa-Francorschampsban. A kolumbiai versenyzőnő 2019 után először fog versenyezni a sorozatban annak a Cem Bolükbasinak a helyén, akinek a szerződését közös megegyezéssel bontotta fel a cseh csapat.

    Calderon nagy tapasztalattal rendelkezik, ugyanis az utóbbi időben számos hosszú távú sorozatban, a Super Formulában és az idei évben még az Indy Carban is megfordult.

    A Charouz Racing tulajdonosa, Antonin Charouz örömmel vette tudomásul Calderon érkezését és abban bízik, hogy „a versenyzőnő képes lesz majd hozzájárulni a csapat jó eredményihez a soron következő európai triplahétvége során.”

    A kolumbiai versenyzőnő is „örül az adódott lehetőségnek”, de szerinte „nagy kihívást fog majd jelenteni az a számára, hogy azonnal képes legyen lépést tartani a versenytársaival.”

  • Jamie Chadwick és az autósport: „Hobbinak indult”

    Jamie Chadwick és az autósport: „Hobbinak indult”

    Magyar Nagydíj hétvégéjének esős szombatján, előre egyeztetett időpontra, esernyővel ballagtam le a W Serieses lányok paddockjához, ami az egyes kanyarnál helyezkedett el. Ott, ahol korábban a Porschésok voltak, és ahol idén a Kamion Eb mezőnye is időzött. 150 méter választja el a versenyzőnőket attól a paddocktól, melybe igazán vágynak: a Forma-1-estől.

    Van azonban, akinek az sem idegen már, hiszen Jamie Chadwick amellett, hogy a W Series kétszeres bajnoka (és nem mellesleg MRF Challenge bajnok is 2018-19-ben) harmadik szezonját tölti a női bajnokságban és emellett a Williams Racing fejlesztő versenyzője is.

    Nem kérdés, hogy jelenleg a 24 éves Jamie Chadwick az a női versenyző, aki a legközelebb áll egy esetleges Forma-1-es lehetőséghez.

    Vele beszélgettem pár percet a Hungaroringen szombaton, még a W Series versenye előtt.

    „Úgy volt, hogy egész nap esni fog, de úgy néz ki, hogy azért nem fog mindig. Kicsit meglepő, hogy esik itt, de részemről rendben van”- reagált a szokatlan hungaroringi időjárásra.

    Mondjuk az elmúlt években annyira nem volt ritka, hogy leszakadt az ég a Magyar Nagydíj egy-egy napján.

    Őt nem zavarta az eső, ez bizonyára annak is köszönhető, hogy a tipikus angol időjáráshoz szokott. Noha olyan túl sok esős versenyt a W Series mezőnye még nem teljestett.

    „Igen [szeretek esőben vezetni], az Egyesült Királyságra emlékeztet, ott egy kicsit gyakrabban esik. Van pár (esős) adatunk is tavalyról, szóval összességében én örülök ennek.”

    Jamie Chadwick abszolút dominál a W Series-ben. A bajnokság 2019-es létrejötte óta mindkét szezonban (2020-ben nem rendeztek bajnokságot a koronavírus miatt), ő lett a bajnok, és nagyon úgy néz ki, hogy idén sem lesz ez másként. F1-es hasonlattal élve az ő a W Series-nek, mint Lewis Hamilton volt 2014 és 2020 között. Talán nem is bánja Jamie ezt a hasonlatot, de Lewisról majd később.

    „Továbbra is találok benne kihívást, ma is az 5. helyről indulok” – mondta Jamie arra vonatkozóan, hogy nem túl egyszerű-e ez így neki. „Persze folyamatos a koncentráció, tanulni kell a pályákat, és ezáltal tudok készülni a következő lépésre.”

    Az eső valóban nem esett egész nap. Jamie az 5. helyről rajtolt a már száradó pályán és végül a 2. helyen ért célba honfitársa, Alice Powell mögött.

    Jamie Chadwick
    Fotó: W Series

    És most kanyarodjunk vissza mindennek a kezdetére!

    A női autóversenyzők a mai napig is megosztják a közvéleményt. F1-be kerülési esélyeiket pedig az sem segíti, hogy többnyire későn vágnak bele a versenyzésbe. Ahhoz képest legalábbis, hogy sok srác már 5-6 éves korában is bőven róják a gokartos köröket.

    „Azt hiszem 12 voltam” – felelte Jamie arra a kérdésre, hogy mikor döntött úgy, hogy versenyezni szeretne. „Persze akkor még nem döntöttem el, hogy ezt komolyan akarom csinálni, hobbinak indult. Talán 16-17 voltam, mikor kezdett komollyá válni a dolog, kikristályosodott, hogy tényleg ezt akarom, teljes munkaidőben. És az elmúlt 3-4 év volt az, ami már komoly lehetőségeket adott.”

    Támogató közegben volt, olyanban, amelynek nem idegen a sport, és amely tisztában van az aktív sportolás aspektusával. Így nem néztek rá ferde szemmel.

    „Szerencsés vagyok, mert nagyon sok osztálytársam sportolt, és láttam, milyen utat járnak be. Persze az én sportom egy kicsit más [a többséghez képest]” – mondta Jamie, miközben az asztalunk melletti tévén láthattuk, amint az F3-as felsorakozik a sprintverseny rajtjához.

    Nem kérdés, hogy a W Series, mint kimondottan lányok/nők számára létrehozott bajnokság, kiváló platfromot nyújt a résztvevőknek arra, hogy jobban észre vegyék őket, és megismerje őket a közönség és a szakma egyaránt.

    „Nagyon örülök, hogy jött ez a lehetőség, hogy itt versenyezzek, a világ minden táján, a Forma-1-es ’csomag’ részeként” – mondta ki Jamie a kulcsszót, hiszen ez hatalmas segítség. „A W Series lehetősége tényleg szuper számomra az elmúlt években.”

    Azzal, hogy a W Series a Forma-1-gyel párhuzamosan zajlik, szakmai támogatást is kapnak a lányok, hiszen a „nagykutyák” szemei előtt vannak; az F1-es csapatvezetők, mérnökök és versenyzők éppúgy figyelik őket a helyszíneken, mint az F2-es és F3-as srácokat.

    Emellett abban mindenképpen jó a bajnokság, hogy a sok kétkedő ellenére, valóban egyre jobban elfogadja a világ azt, hogy vannak nők is, akik autóversenyzők, vagy azok akarnak lenni, vagy legalábbis az autósportban akarnak érvényesülni. Jamie pedig abban a szerencsés helyzetben van, hogy nem tapasztalt bántást azzal kapcsolatban, hogy nőként egy férfiasnak mondott sportot választott.

    „Egyre több nő dolgozik a sportban, persze hosszú volt az út idáig, hogy elfogadják a nőket, és azt, hogy ők tudnak magas színvonalon teljesíteni. De nem ért ilyesmi [bántás, zaklatás], és a W Series mindent meg is tesz annak érdekében, hogy ne történjen ilyesmi (senkivel).”

    Susie Wolff volt a legutóbbi nő, aki részt vehetett Forma-1-es szabadedzésen, még 2014-ben a Williamsszel. Jamie lehet a következő, akinek ez megadatik, de erre elmondása szerint még várni kell.

    „Nem valószínű, hogy kapok szabadedzésen lehetőséget idén. Sosem vezettem még Forma-1-es autót, így a következő lépés az, hogy legalább egy teszten részt vegyek. Szóval idén még nem valószínű az F1-es szabadedzés, de ennek elérése a cél” – mondta.

    Innentől ez jó eséllyel a Williamsen múlik, mivel Jamie elvileg épp annyi szuperlicensz ponttal rendelkezik, amennyi az F1-es szabadedzésen való szerepléshez szükséges (25).

    Jamie Chadwick
    Fotó: Williams Racing

    A W Series-en túl azonban más bajnokságokban való jó szereplésért is járnak szuperlicensz pontok, Jamie pedig mindenfelé nyitva tartja a szemét.

    „Formula 2 és Formula 3 természetesen, illetve amerikai bajnokságok például Indy Lights, aztán IndyCar. Úgy gondolom, hogy sok a lehetőség” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen egyéb bajnokságok jöhetnek még szóba nála, miközben egyre gyakrabban sandított a tévére és az F3-as versenyre.

    Jamie idei csapatának, a Jenner Racingnek tulajdonosa Caitlyn Jenner, akinek nem idegen a profi sport, ismeri annak minden perspektíváját, hiszen évekkel ezelőtt, még Bruce-ként olimpiai aranyérmes atléta volt, és az autóversenyzésbe is belekóstolt (IMSA) a 80-as években. Így aztán Caitlyn komolyabb támogatást tud nyújtani csapata lányainak, mint azt sokan gondolnák.

    „Határozottan mindkét tekintetben tud segíteni. Marketing oldalon egyértelmű, és ez nagyszerű dolog. De igen, ő képben van a sporttal is, érti, hogy mi fán terem sportolónak lenni, magasszinten. Tehát igazán nagyszerű, hogy ő a csapatfőnök” – mondta Jamie.

    Jamie Chadwick
    Fotó: Williams Racing

    Ha már a Forma-1 felé kanyarodtunk, nem hagyhattuk szó nélkül Sebastian Vettel visszavonulását sem, amit ezen interjú előtt 2 nappal jelentett be. Vettel szerepe fontos a hölgy versenyzők számára is, mivel Hamilton mellett ő az, aki – sok más fontos téma mellett – a női versenyzők mellett is felszólal és támogatja őket.

    „Nagyon sajnálom” – mondta Jamie. „Maximálisan tisztelem őt; olyan magas szinten versenyzett, oly sokáig. Nagy rajongója vagyok, sajnálom, hogy az idei az utolsó éve. Az, amire ő ma képes, hogy hallatja a hangját különféle témákban az nagyszerű és páratlan dolog.”

    Mégis, ha a Forma-1-es mezőnyből kellene csapattársat választania, nem Vettelt mondaná. Noha a válasz kicsit sem meglepő.

    „Abszolút Lewis [Hamilton]. Rengeteget tudnék tanulni tőle, persze nagyon kemény csapattárs lenne, de igen, őt mondanám.”

    Ezt pedig kiváló végszónak találtam, megköszöntem, hogy időt szánt rám, és távoztam, hagyva most már tényleg a képernyőre (F3) tapadhasson. Mire végeztünk, az eső is elállt, bár nem sokáig…

  • Marko megmagyarázta Vips kirúgását

    Marko megmagyarázta Vips kirúgását

    Hónapokkal ezelőtt Jüri Vips nagy port kavart rasszista kijelentésével, ennek eredményeképp a Red Bull el is távolította a tartalékpilótai szerepkörből. A fiatal versenyző ugyan még mindig juniorpilóta a bikásoknál, de karrierje jelentősen sérült.

    Az eset után a Red Bull hamar cselekedett, Helmut Marko pedig most hosszabb idő távlatából megmagyarázta, miért volt ez indokolt.

    „Az angol sajtó rögtön nagy sz*rvihart kavart, így a Red Bull Racingnek nem maradt más választása, minthogy felmentse őt minden kötelezettségétől” – válaszolta az osztrák a Motorsport-Total kérdésére. „Fiatal, 21 éves, és már bocsánatot kért. Bosszant, hogy ez egy hülye videojáték közben történt, mert nincs jobb dolguk délutánonként. Nem értem, hogy lehet ilyet két percnél tovább csinálni. De hát ilyen a fiatalság. Nem tudok vele mit kezdeni.”

    Marko azonban tisztában van vele, hogy például világbajnok pilótájuk, Max Verstappen is szokott szimulátorozni.

    „Max-nál mindig ott van a szimulátora” – tette hozzá. „Egy nagydíjgyőzelem után előfordulhat, hogy még megy egy virtuális versenyt Rudy van Burennel. Ekkor ő a második számú versenyző. Kettejük versenymérnöke Kijevben, az adatmérnök pedig Dél-Afrikában dolgozik. Így töltik az idejüket.”

  • Hamilton: Sokkal jobban kellene segítenünk a hölgyversenyzőket

    Hamilton: Sokkal jobban kellene segítenünk a hölgyversenyzőket

    Lewis Hamilton szerint még rengeteg tennivaló akad, hogy nagyobb mértékben segítsék és ezáltal több lehetőséget is biztosítsanak a W Series-ben versenyző hölgyek számára.

    A Mercedes hétszeres világbajnoka a Magyar Nagydíj folyamán meglátogatta a W Series paddockját, ahol időt töltött együtt a versenyzőnőkkel. A sorozatban kizárólag hölgyek versenyezhetnek és már a harmadik szezonjukat teljesítik.

    Hamilton úgy érzi, hogy a sorozatban szereplő versenyzőknek több lehetőséget kellene biztosítani. A brit klasszis ezzel azt szeretné elérni, hogy a hölgyek, ha esetleg feljebb lépnének a W Series-hez képest, akkor egy nagyobb kategóriában is megállhassák a helyüket.

    „Mindig is követtem a W Series-t és egy ideje már le akartam jönni hozzájuk, hogy jobban megismerhessem őket” – nyilatkozta Hamilton, aki a nyári szünet túlnyomó részét Afrikában tölti. – Mindenki, aki itt versenyez, óriási inspirációt jelent minden lány számára.”

    „Remek, hogy megvan ez a sorozat, azonban a sportágunknak többet kellene tennie annak érdekében, hogy több fiatal lány érdeklődjön a sorozat iránt, illetve, hogy a jelenlegi garnitúrának más lehetőségei is lehessenek a jövőben. Már 3 éve megy ez a széria, szóval tényleg szükséges lenne ez. Mondjuk a győztes továbbléphetne a GP2-be (Formula 2) vagy nem is tudom.”

    A sorozat eddigi mindkét befejezett kiírását Jamie Chadwick nyerte meg és idén is 75 pont előnnyel vezeti a bajnokságot 6 futammal a vége előtt. Azonban még a Williams junior brit sem talált magának lehetőségeket a W Series-en kívül és ugyan a bajnokság győztesének jelentős pénzdíj üti a markát, szerinte „még az sem nyom sokat a latban”, ha egy versenyképes csapatnál szeretne ülést találni magának a Formula 3-ban vagy a Formula 2-ben.

  • Ellopták az egyik ázsiai Formula 3-as csapat autóját

    Ellopták az egyik ázsiai Formula 3-as csapat autóját

    Az ázsiai Regional Formula-3-ban szereplő Evans GP azt állítja, hogy eltulajdonították az egyik autójukat és az valahol Németországban van jelen pillanatban.

    Az Evans GP-t az ausztrál Josh Evans vezeti és számos autóval vesz részt az előbb említett Formula 3-as sorozatban. Állításuk szerint egy egyik együléses versenyautójukat ellopták és az eltulajdonított versenyautó már Németországban van.

    Mindez úgy történhetett meg, hogy a bajnokság legutóbbi fordulóját az Egyesült Arab Emírségekben rendezték meg és a futamot követően az autókat Európába szállították át. A versenyautó ezen időszak alatt tűnhetett el. A csapattagok állítólag ismerik a bűnös kilétét és a közösségi médiában hívták fel a figyelmet arra, hogy „figyeljék az autót, nehogy valaki megpróbálja eladni az autójukat.”

    „Az Evans GP szeretné tudatni a motorsport nagyközönségével, hogy az egyik Tatuus T318-as autókat eltulajdonították” – állt a csapat közleményében. – Információink szerint az autó most valahol Németországban lehet és az elkövető akár a mi iparágunk egyik dolgozója lehet.”

  • Pourchaire biztosan távozik az F2-ből a szezon végén

    Pourchaire biztosan távozik az F2-ből a szezon végén

    Theo Pourchaire megerősítette, hogy az idei lesz az utolsó szezonja a Formula 2-ben.

    Az Alfa Romeo juniorja tavaly futotta első teljes szezonját, de debütálni már néhány hónappal a 17. születésnapja után debütált. A jelenlegi szezonban második az összetettben, 21 pont hátrányban az éllovas Drugovich mögött. Minden bizonnyal esélye Forma-1-es ülésre akkor lehet, ha ő nyer a szezon végén, de még akkor sem lesz könnyű dolga bekerülni az Alfához, hiszen Guanyu Zhou-val is meg vannak elégedve, aki idén debütált náluk.

    „Biztosan ez az utolsó F2-es szezonom” – idézi Pourchaire-t a France Racing. „Nem csinálok több évadot. Pénzügyileg ez nem lesz lehetséges. Két szezon egy bajnokságban szerintem elég egy versenyzőnek. Ha nem megyek az F1-be, nem tudom, mit fogok csinálni. Erről még nem gondolkodtunk. Majd meglátjuk. Több lehetőség is adódhat. Négy futam van hátra az F2-ből, ez minden, amit tudok. A többit majd meglátjuk.”

    A francia versenyző jelenleg nem igazán gondol a Forma-1-re, az F2-re koncentrál, és már az odajutást is nagyra értékeli.

    „Egyáltalán nem gondolok az F1-re!” – tette hozzá. „Számomra ez egy álom marad. Boldog vagyok, hogy már most az F2-ben versenyzek. Ha visszatekintek a pályafutásomra és arra, hogy honnan jöttem, úgy gondolom, hogy az F2-ben vezetni már most is nagyszerű. Talán egy nap megkapom a lehetőséget, talán nem. Nem tudom, hogy az F2-ben fogok-e vezetni, nem tudom, hogy a szabadedzéseken fogok-e vezetni, de jobb ez így, legalább az F2-es szezonomra koncentrálok. Ha lesz egy lehetőség, akkor élni fogok vele.”

  • Könnyek közt ünnepelte fiát Rubens Barrichello

    Könnyek közt ünnepelte fiát Rubens Barrichello

    Közismert, hogy Rubens Barrichello amúgy is érzelmes ember, de ez csak fokozódik, ha gyermekei sikereiről van szó.

    A Ferrari egykori F1-es versenyzőjét nagy öröm érte a minap. Fernando (Fefo) fia megszerezte első győzelmét a brazil Formula 4-es bajnokságban. A győzelem pillanatát örömkönnyek közt videózta Rubens. A megható jelenetekről felvételek is készültek.

    „Szerintem a képek magukért beszélnek!” – írta Instagramon Fefo. „Még mindig nem jutok szóhoz és nem tudom elhinni, hogy ez történik!!!! Az autó makulátlan volt. Csak köszönetet mondhatok a családomnak, csak ők tudják mindazt, amin az utóbbi időben keresztülmentünk, nagyon szeretlek titeket, ez a győzelem a miénk!”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    FB🇧🇷 (@fefobarrichello) által megosztott bejegyzés

  • Drugovich az F1-es esélyről: A pilótapiac minden nap változik

    Drugovich az F1-es esélyről: A pilótapiac minden nap változik

    Felipe Drugovich még nem kötelezte el magát jövő évre sehová. Ő a Formula 2-es bajnoki cím fő esélyese, miután 21 pontos előnnyel vezeti az összetettet. Nyilvánvalóan bízik egy esetleges Forma-1-es szereplésben, de egyelőre semmi konkrétumról nem tud, hiába pletykálják, hogy lehet esélye a Williamsnél egy ülésre, vagy az Aston Martinnál egy tartalékpilótai állásra.

    „Amíg semmit sem tárnak elém, addig semmi sem biztos. Jelenleg száz százalékban a mostani szezonra koncentrálok” – idézi a Motorsport.com a fiatal brazilt, aki szerint nehéz dolguk van a pilótáknak. Igazát jól példázza Oscar Piastri esete is, aki tavalyi F2-es bajnokként ülés nélkül maradt. Ugyanakkor az ausztrál mostanság mással került a figyelem középpontjába.

    Drugovich-ot természetesen megkérdezték, ott lesz-e a királykategóriában, de nem tudott erre konkrét választ adni, csak annyit mondott, hogy a piac minden nap változik. Hozzátette, hogy ha folytatja jó teljesítményét, az ajtókat nyithat meg előtte.

  • Egy afrikai fiatal lehet a McLaren következő nagy dobása?

    Egy afrikai fiatal lehet a McLaren következő nagy dobása?

    A Prema Racing nemrégiben jelentette be, hogy a mindössze 15 éves Ugo Ugochukwu fogja majd vezetni az egyik autójukat az ADAC Formula 4 nürburgringi fordulóján. De ki is valójában az amerikai-nigériai fiú, aki akár a McLaren következő nagy dobása lehet Lando Norris után.

    Ugochukwu – akinek teljes neve Ugo Ugochukwu Orlandi – a nigériai Lagosban látta meg a napvilágot 2007. április 23-án, azonban a szülei már New Yorkban nevelték fel őt.

    A nigériai-amerikai tehetség 6 évesen kezdte meg a gokartozást és 2015-ben azonnal képes volt megnyerni a Florida Winter Tour Micro Max kategóriáját. A következő sikerére három évet kellett várni, de Challange of the Americas Junior ROC kategóriájában nem talált legyőzőjére.

    Ezt követően Ugochukwu Európában is kipróbálta magát és miután az „öreg kontinensen” is megnyerte első bajnoki címét, azonnal csatlakozott a Ricky Flynn Motorsporthoz, ahol többek között Lando Norris is versenyzett. A versenyképes technikával a Prema leendő pilótája az összetett 8. helyét volt képes megszerezni, egyetlen dobogós helyezését pedig a Le Mans-i hétvégén szerezte meg.

    Szerződés a McLarennel

    A McLarennél azonnal felfigyeltek a kis Ugochukwu tehetségére és 2021 márciusában hosszú távú szerződést kötöttek vele. A wokingi istálló ügyvezető igazgatója, Zak Brown „mindig is nagy rajongással követte a kis Ugochukwu fejlődését” és „amint lehetőségük adódott, hogy megszerezzék őt, egy percig sem hezitáltak rajta”.

    Ezt követően Ugochukwu még egy évet gokartozott és egy tesztlehetőséget követően az idei szezonban már az első teljes idényét futja a Carlinnal a brit Formula 4-es bajnokságban, ahol jelen pillanatban két győzelemmel az egyéni harmadik helyén áll. Mondani sem kell, hogy eddig ő a legeredményesebb a sorozatban, és ha ilyen lendülettel halad tovább a ranglétrán, akkor nagyon hamar a Forma-1 közelében láthatjuk majd őt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Ugo Ugochukwu 🦅 (@ugougochukwu) által megosztott bejegyzés