Kategória: Formula Sport

  • Gerincsérülés miatt nem vehet részt Babickova az F3-as teszten

    Gerincsérülés miatt nem vehet részt Babickova az F3-as teszten

    A W Series bejelentette, hogy Tereza Babickova (nyitóképen) sérülés miatt nem vesz majd részt a 2022-es szezon hetedik, szeptember 30. és október 2. között Szingapúrban megrendezésre kerülő versenyhétvégéjén.

    Tereza a Formula Regional European Championship by Alpine (FRECA) szeptember 10-i versenyén, a hétvége első futamán, a Red Bull Ringen történt incidens során gerincsérülést szenvedett.

    Tereza hazatért Csehországba, ahol orvosi kezelésben részesül. Az orvosok további tájékoztatásig minden versenyzési tevékenységtől eltiltották. Ennek értelmében ki kell hagynia a franciaországi Formula 3 tesztet is, amelyet szeptember 16-17-én rendeznek, női versenyzők számára.

    Tereza mindkét eseményen való helyettesítéséről, valamint az állapotáról szóló friss hírekről a megfelelő időben tájékoztatást fogunk adni. A W Series munkatársai minden jót kívánnak Terezának, és mielőbbi, teljes felépülést.

    Az F3-es teszten helyette a spanyol Nerea Marti vehet részt

    Nerea Marti
    Nerea Marti: Fotó: W Series

    Nerea a 2022-es W Series bajnoki tabellán a hatodik helyen áll, miután második szezonja során, hat versenyen két dobogós helyezést ért el. A spanyol tavalyi újonc évében mind a nyolc versenyen pontot szerzett, ezzel negyedik helyen zárt a pontversenyben.

    „Először is, remélem, hogy Tereza gyorsan felépül, és alig várom, hogy minél hamarabb újra a pályán lehessen” – mondta Marti.

    „Szuper izgatott vagyok, hogy részt vehetek a héten a Formula 3-as teszten. Tavaly is kaptam ugyanilyen lehetőséget, és egy igazán pozitív nap volt, amely során sokat tanultam. Nagyon jó lesz látni a tavalyi fejlődésemet, és természetesen több tapasztalatot szerezni az F3-as autóval.”

    „Nagyon nagyra értékelem ezt a nagyszerű lehetőséget, és szeretném megköszönni Bruno Michelnek és csapatának, valamint a W Seriesnek a támogatást. Készen állok rá, és ismét mindent beleadok!”

    Dave Ryan a W Series versenyigazgatója így nyilatkozott: „Nerea eddig nagyon lenyűgözően teljesített a W serieses pályafutása során. Az újonc szezonjában mutatott következetessége figyelemre méltó volt, és idén továbblépett, rendszeres versenyzővé vált a mezőny élén, és komoly kihívást jelentett a sokkal tapasztaltabb versenyzőknek. Már belekóstolt az F3-as autó vezetésébe, és ha az azóta eltelt 12 hónap alatt a nálunk tanultakat alkalmazza, akkor ismét erős teljesítményt fog nyújtani. Ez egy fantasztikus lehetőség számára, és remélem, hogy még több (lehetőség) is kerül az útjába, mert kétségtelen, hogy megvan benne minden, ami a feljebb lépéshez szükséges.”

  • Fiatal kriptoinfluenszer arca díszít egy F2-es autót, Horner kinevette

    Fiatal kriptoinfluenszer arca díszít egy F2-es autót, Horner kinevette

    Feltűnt már, hogy Ralph Boschung autóján egy fiatal férfi arca szerepel idén?

    Christian Horner megdöbbent, miután meglátott egy videót, amelyen észrevette, hogy egy férfi arca látható egy Formula 2-es autó oldalán. Carl Runefelt Instagram-felhasználó ugyanis úgy döntött, hogy saját arcát akarja viszont látni Ralph Boschung autójának oldalára.

    Carl Runefelt, vagy a közösségi médiában ismert nevén The Moon, kriptoinfluenszerként ismert, ma már üzletemberként tartják számon. Szerepel a monacói Forbers 30 év alattiak top 30-as listáján és Instagram profilja szerint már 400 kripto start-upba fektetett be.

    Az F2-es szponzoráció keretében Runefelt arca két módon szerepel Boschung autóján: rendes fotóként, és NFT-ként. Ezen kívül „The Moon” logója is látható az autón, és a versenyző overálján is.

    Később Runefelt posztolt egy videót is, amelyen Christian Hornernek és David Coulthardnak mutatta meg, hogy feltette a saját képét egy F2-es autóra.

    „Ó, a saját arcodat tetted az autóra? Na, ez aztán a lazaság” – reagált a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner.

    Coulthard hozzátette: „Igen, pontosan, ez az első ilyen eset.”

    Runefelt elárulta, hogy azért csinálta, hogy saját magát reklámozza, és elismerte, hogy az emberek már felismerték őt a szponzori szerződésből.

    Horner azt válaszolta, hogy „tetszett” neki az ötlet, miközben ő és Coulthard tovább vihogtak.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Carl Runefelt (@themooncarl) által megosztott bejegyzés

    Az Instagram-oldalán Runefelt elismerte, hogy több millió dollárt költött arra, hogy szerepelhessen az autón.

    „Én vagyok az első ember a történelemben, aki egy Formula autóra arcot tett! Annyira boldog vagyok a több millió dolláros szerződésemmel, @ralphboschunggal!!! A Holdra megyünk. #Formula2.”  írta Runefelt.

    Az egoistának tűnő húzással azonban jó célt is szolgál

    Még a szezon előtt az F2-es szponzorációja kapcsán azt írta: „Minden versenyt arra fogok felhasználni, hogy ne csak a kriptóról terjesszem az igét, hanem pénzt is gyűjtsek jótékonysági célokra különböző alapítványok számára, amelyek fogyatékkal élő gyerekeket segítenek! Ha ezt a két világot összehozom, tudom, hogy egy kicsit segíthetek a világnak.”

    Noha a kripzopiac épp idén kezdett zuhanórepülésbe. Míg a legnépszerűbb kriptovaluta, a bitcoin árfolyama tavaly novemberben rekordokat döntögetett, azóta azonban csökken. Bár márciusban volt egy kis erősödés, azóta folyamatosan hullámvölgyben van… Instagram képei alapján azonban Runefelt már kellően nagy lábon él, életszínvonalát aligha befolyásolta a kriptopiac zuhanása.

  • Az új F3-as bajnok a néhai Hubertnek ajánlotta győzelmét

    Az új F3-as bajnok a néhai Hubertnek ajánlotta győzelmét

    Anthoine Hubert 2018-as GP3-as (mai nevén Formula 3) bajnoki címe óta Victor Martins lett az első francia FIA Formula 3 bajnok. Martin az elmúlt hétvégén, az ART csapat színeiben szerezte meg a végső győzelmet. Bajnoki címét Hubertnek ajánlotta, aki 2019-ben Spában, Formula 2-es versenyen életét vesztette.

    Martins azt mondta, hogy „jó érzés”, hogy folytatni tudja Hubert örökségét, főleg, hogy ismerték is egymást.

    „Négy éve ismertem őt, együtt dolgoztunk a Renault-nál, ebben az időben edzőtáboroztunk Enstone-ban, szintén Franciaországban” – mondta Martins.

    Anthoine Hubert
    Anthoine Hubert  |  Fotó: Kaiser Erika

    „Sok időt töltöttem vele, és így láthattam Antoine profizmusát, azt, hogy mennyire elkötelezett a motorsport iránt.”

    Martins elmondta, hogy igyekszik Hubert hozzáállását átvenni a versenyzésben, és neki ajánlotta a címét.

    „Tudom, hogy neki sem volt könnyű útja az F1-be (tartva)” – mondta az F3-as bajnok. „Emlékszem, amikor megnyerte a GP3-as bajnoki címet, ahogy én is most, valójában azért küzdött, hogy bekerüljön egy jó csapatba, és esélyt kapjon arra, hogy megmutassa a teljes potenciálját.”

    „Valójában nagyon-nagyon jól ment azzal a csapattal, amelyiknél volt, és én ezt szeretném megtartani, a sport iránti szenvedélyét, a folyamatosan örömét lelte ebben.”

    „Mindig mosolygott, még akkor is, ha nem ment jól. Szóval ezt szeretném megtartani. Természetesen ő volt a sisakomon, nagyon szerettem volna úgy áthaladni a célvonalon, hogy megmutathassam a kamerának, hogy érte tettem. De nem [kell] megmutatnom senkinek, csak érezni akarom, és érte akarom megtenni.”

  • Drugovich az Aston Martinnál folytatja

    Drugovich az Aston Martinnál folytatja

    Hivatalossá vált, hol folytatja pályafutását a Formula 2 friss bajnoka, Felipe Drugovich. A bajnokságot utcahosszal nyerő brazil az Aston Martin újonnan alapított pilótaprogramjának első növendéke lesz.

    A brazil már az Aston Martin idei autóját is vezetheti, méghozzá az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén, Lance Stroll helyére beülve. Ezenkívül a silverstone-i gárda őt jelöli ki a fiatal pilóták tesztjére is, amit szintén a yas marinai versenypályán rendeznek, a szezonzárót követően.

    A programban való részvétellel Drugovich lehet majd az Aston egyik tartalékpilótája, sőt jövőre egy széleskörű tesztprogram keretein belül is lehetőséget kap, ahol majd a 2021-es autót fogja vezetni.

    „Az, hogy az AMF1 versenyző programjának tagja lettem, fantasztikus lehetőség számomra, és csak még jobbá teszi ezt a rendkívül élvezetes és sikeres 2022-es szezont” – nyilatkozta a 22 esztendős brazil a bejelentés kapcsán. „A Formula-2-ben való győzelmet régóta a lehető legjobb kiindulópontnak tekintik a Forma-1-es karrierhez, és úgy látom, hogy az AMF1-nél betöltött szerepem minden eszközt megad nekem ahhoz, hogy megtegyem ezt a döntő fontosságú következő lépést. Számomra 2023 egy tanulási folyamat lesz. Együtt fogok dolgozni az F1-es csapattal, de az elsődleges célom az, hogy tanuljak és fejlődjek versenyzőként. Remélem, ez lehetőséget ad majd arra, hogy a jövőben a Forma-1-ben versenyezzek.”

  • Martins a bajnoki címéről: Nem akartam úgy járni, mint Hamilton tavaly

    Martins a bajnoki címéről: Nem akartam úgy járni, mint Hamilton tavaly

    Victor Martins elismerte, hogy a Formula 3 monzai főversenyének piros zászlós szakaszában kizárólag a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj és Lewis Hamilton elveszített világbajnoki címe járt a fejében. A francia nagyon tartott attól, hogy az esetleges büntetésekkel a hétszeres világbajnok sorosára juthatott volna, de végül erre nem került sor.

    Az ART Grand Prix pilótája – aki végül megnyerte a bajnokságot Zane Maloney és Oliver Bearman előtt – a 3. helyen haladt, amikor Kush Maini és Brad Benavides óriási balesete miatt a 16. körben félbe kellett szakítani az eredetileg 22 körösre tervezett főversenyt.

    A franciának volt egy 5 másodperces büntetése a pályahatárok túlzott megszegése miatt, ami miatt végül visszaesett a 4. helyre, de az azért járó 12 pont elég volt ahhoz, hogy bebiztosítsa a bajnoki címét. Ez azonban egy hosszas várakozást követően vált hivatalossá, szóval Martins-nak bőven volt min izgulnia, nehogy véletlenül úgy alakuljanak a dolgok, hogy azok számára kedvezőtlenek legyenek.

    Victor Martins
    Martins nem szeretett volna Hamilton sorsára jutni Fotó: Alex Pantling – Formula 1/Formula Motorsport Limited via Getty Images

    „Az járt a fejemben, hogy nem szeretnék Hamilton tavalyi sorsára jutni” – árulta el a 21 éves francia versenyző. – Most már azonban érzem a bajnoki címmel járó boldogságot. Keményen megdolgoztam ezért a sikerért. A verseny végén nagyon nehéz dolgunk volt, mert izgulnunk kellett a büntetésem miatt és azért, hogy kit büntetnek még a pályahatárok miatt, de szerencsére nem lett baj belőle.”

    „Hihetetlenül intenzív volt ez a szezon. Néha alapjén hibázta a sikerek mellett és onnan kellett újjáépíteni a dolgokat és visszaszállni a meccsbe. Nem érzem magam szerencsésnek Alatolo büntetése miatt, mert úgy gondolom, hogy elvégeztem a munka rám eső részét a mostani versenyhétvégén.”

    Martins-nak 139 pontja lett a végelszámolásnál és így 5 ponttal előzte meg Maloneyt, Bearmannek pedig 7 ponttal maradt le az első helyről. A csapatversenyt pedig a Prema nyerte meg 355 ponttal, 54 ponttal megelőzve a közvetlen rivális Tridentet.

  • Daruvala nyerte a balesetekben gazdag főversenyt Monzában

    Daruvala nyerte a balesetekben gazdag főversenyt Monzában

    A tegnapi bajnokavatást követően a főversenyt is megrendezték a mai nap folyamán. A balesetek káoszában pedig Jehan Daruvala volt képes a legjobban autózni és ez végül egy győzelmet ért a számára

    A pole-ból startoló Jack Doohannek problémái akadtak a kuplunggal, ami miatt katasztrofálisan indult el és számos pozíciót elveszített. Az első kanyaron még éppen túljutott a mezőny, azonban azt követően Ralph Boschung és Theo Pourchaire egy óriási balesetbe keveredett. Doohan drámája pedig tovább folytatódott, ugyanis a Roggia sikán előtt nekiment Jehan Daruvala autójának, ami miatt megsérült az első szárnya és magával sodorta Logan Sargeantet is, ami miatt végül mindketten kiestek a versenyből. A balesetek miatt biztonsági autós fázis lépett érvénybe.

    A száguldás az 5. körben folytatódott Monában és Liam Lawson mesteri érzékkel indította újra a mezőnyt. A friss bajnok Drugovich hamar nyomás alá került, miután Marcus Armstrong először mellé húzódott, majd meg is előzte őt. Nem sokáig bírta a mezőny komolyabb kalamajka nélkül, ugyanis Calan Williams falba állt az Ascari sikán kijáratán. Az esetet követően a lágy gumikon autózók és nagy meglepetésre a kemény Pirelliken autózók nagy része is letudta a kötelező kerékcseréjét.

    Williams balesete miatt megsérült a gumifal az Ascari sikán bejáratán és a pályamunkásoknak emiatt ki kellett javítania azt. Ennek érdekében pedig a versenybírák piros zászlóval félbeszakították a futamot a 10. körben. Ebben az időszakban a stewardok egy 10 másodperces büntetést szabtak ki Armstrongra, aki szabálytalanul, a záróvonalon keresztül hajtott be a bokszutcába. Az új-zélandi ezután még a gyorshajtásáért is kapott egy 10 másodperces stop and gót, amivel a pontszerzés esélye a nullára csökkent az esetében.

    Az újraindítást követően Frederik Vesti azonnal támadásba lendült és elvette a 4. helyet Ayumu Iwasától. A 13. körben Jüri Vips egy elkésett manőverrel megforgatta Liam Lawsont, aki szerencsére folytatni tudta a futamot, de a sérült orrkúpja miatt meg kellett látogatnia a bokszutcát. Az észt pilótát később egy 10 másodperces stop and go büntetéssel jutalmazták, amiért balesetet okozott.

    Az élen eközben Daruvala és Vesti is nekiesett Marino Satónak és Richard Verschoornak. Mivel a holland és a japán fiatal még nem tudta le a kötelező kerékcseréjét, így a Red Bull és a Mercedes juniorjának nem volt nehéz dolga velük szemben. Miután Verschoor is kiállt friss Pirellikért, Daruvala az élre állt, akit innen már senki nem tudott elkapni és megnyerte a futamot Vesti és Iwasa előtt. További pontszerzők: Enzo Fittipaldi, Dennis Hauger, David Beckmann, Drugovich, Amaury Cordeel, Clement Novalak és Richard Verschoor.

    A bajnokság utolsó versenyhétvégéjét Abu Dhabiban rendezik majd meg.

  • Botrányba fulladt az F3 fináléja, Martins a bajnok

    Botrányba fulladt az F3 fináléja, Martins a bajnok

    A Formula 3 idénye a lehető legfurcsább módon ért véget, a botrányba fulladó idényzárót végül Maloney nyerte, de a bajnoki címet Martins szerezte meg.

    A pole-t pénteken Aleksandr Smolyar szerezte meg, ennek megfelelően ő rajtolt az élről, Zane Maloney-vel maga mellett. A második sorban Roman Stanek és a bajnoki éllovas Victor Martins rajtolt. A harmadik sorban pedig a két Premás, a még szintén bajnokesélyes Leclerc és Bearman. Martins legközelebbi üldözője, Isack Hadjar azonban mindössze a 16. helyről tudott rajtolni, időmérős balesete után.

    A rajt a szintén bajnokesélyes Maloney számára sikerült a legjobban, ő állt az élre, megelőzve Smolyart. Martins is jól rajtolt, Staneket előzte, de a két Prema között is történt egy helycsere, immár Bearman volt előrébb. Hadjar nem igazán tudott jelentőset előre jönni, mindössze egy helyet faragott.

    A versenyzők a Lesmo kanyarig jutottak baleset nélkül, ott viszont Vidales kitorpedózta Villagomezt, és mindketten kiestek. Autóik eltakarítása miatt pedig jöhetett a safety car, ami a negyedik kör végén állt ki a mezőny elől. Maloney hamar újraindította a versenyt, Smolyar pedig szélárnyékből rögtön megtámadta, be is jött elé, csakhogy elfékezte az egyes kanyart, így pedig lendületet vesztett. Sőt, mivel Martins jól helyezkedett Smolyar és Maloney mögött, az egyes sikánból kifelé mindkettejüket megelőzte a jobb kigyorsításának köszönhetően.

    Néhány körrel később Maloney is átrágta magát Smolyaron, majd megtámadta Martins-t is, és sikerült is megelőznie. Kicsivel hátrébb a Premák folyamatosan egymással csatáztak, Bearman hozzá is ért hátulról Leclerc-hez. A monacói Stanekkel is összeért az egyes kanyarban, így nekik le kellett vágniuk az első sikánt. Mivel a felfüggesztése megsérült, mikor Leclerc eltalálta, Smolyar további pozíciókat vesztett.

    Bearman eközben utolérte az élen állók kettőst, és el is ment Martins mellett, de a franciának még belefért egy harmadik hely is a bajnoki címhez. Alatalo is szépen zárkózott, Crawfordot megelőzve feljött negyediknek.

    Maloney és Bearman hamar leszakították Martins-t, és rögtön el is kezdtek egymással csatázni. A 15. kör elején is összecsaptak a felek, Bearmannek pedig le is kellett vágnia a sikánt, ezzel viszont megint magukra húzták Martins-t.

    A 17. körben viszont újabb biztonsági autós fázis következett, Maini és Benavides ütköztek a kettes Lesmo kijáratán, miután előbbi megcsúszott, utóbbi pedig beleszállt, mert már nem tudta kikerülni a pályára visszaforgó versenytársat. Ugyanakkor a versenyirányítás úgy ítélte meg, hogy inkább megszakítják a versenyt, mivel túl hosszú lenne az autók eltakarítása és a techpro fal kijavítása. Néhány perc várakozás után jöhetett az újabb csavar, miszerint a versenyt nem indítják újra, Martins pedig öt másodperces büntetést kap pályaelhagyás miatt. Ezek után újabb hosszú, bizonytalan percek következtek, mindenki arra várt, hogy az FIA megerősítse a végeredményt és kiossza a büntetéseket. Ezt végül néhány perc után megtette, és hivatalossá vált Victor Martins bajnoki címe.

    A franciát végül a negyedik helyre sorolták hátra, Maloney pedig zsinórban a harmadik főfutamos győzelmét aratta Bearman és Crawford előtt.

    A végeredmény az utolsó teljes versenykör alapján:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇧🇧 Zane Maloney Trident
    2. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema
    3. 🇺🇸 Jak Crawford Prema
    4. 🇫🇷 Victor Martins ART
    5. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema
    6. 🇨🇿 Roman Stanek Trident
    7. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer
    8. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident
    9. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech
    10. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort
    11. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    12. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer
    13. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    14. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    15. 🇮🇳 Kush Maini MP
    16. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz
    17. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos
    18. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer
    19. 🇭🇺 László Tóth Charouz
    20. 🇧🇷 Caio Collet MP
    21. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    22. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin
    23. 🇮🇹 Alessandro Famularo Charouz
    24. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART
    25. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech
    26. 🇪🇸 Pepe Martí Campos
    27. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP
    28. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART
    🇪🇸 David Vidales Campos
    🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort
  • Vips nyert, Drugovich bajnok lett a monzai sprintversenyen

    Vips nyert, Drugovich bajnok lett a monzai sprintversenyen

    Már három futammal a Formula 2-es bajnokság vége előtt bajnokot avattunk. A bajnokság éllovasa, Felipe Drugovich ugyanis behozhatatlan előnyre tett szert az egyéniben mögötte helyet foglaló Théo Pourchaire-rel szemben. A francia fiatal ugyanis a brazil kiesése ellenére sem volt képes annyi pontot szerezni, hogy bajnoki címre való a matematikai esélyei megmaradjanak.

    A pole-ból rajtoló Frederik Vesti nem rajtolt rosszul azonban a mellőle induló Logan Sargeant beragadt és emiatt számos pozíciót bukott a versenytársaival szemben. Drugovich versenye már az első körben véget ért, miután egy ütközést követően kitört a jobb első felfüggesztése. Emellett az első kanyarban is történt egy baleset Tatiana Calderon és Olli Caldwell között. Az incidens miatt egyikük sem tudta tovább folytatni a versenyt és a rossz helyen megállt autóik miatt azonnal be kellett hívni a biztonsági autót.

    A verseny a 4. körben indult újra és Jüri Vips azonnal kifékezte Vestit az egyes kanyarba menet. Mögöttük a bajnoki második helyezett Pourchaire próbálta életben tartani bajnoki esélyeit és azonnal megelőzte Enzo Fittpaldit a 12. helyért. A francia egy körrel később egy újabb pozíciót szerzett, miután maga mögé utasította Amaury Cordeelt.

    A 7. körben az MP Motorsport másik pilótája, Clément Novalak verseny is egy másodperc alatt tönkrement. A cseh fiatal első szárnya megsérült és az ki is vágta a bal első kerekét és emiatt ki is esett a versenyből. Mellette Ralph Boschung is kénytelen volt kiállni a futamból.

    Jehan Daruvala olyannyira belelendült az előzésekbe, hogy pár kör alatt az 5. helyről 3.-nak lépett előre. A 11. körre Vips egy 2,6 másodperces előnyt volt képes kiépíteni magának Vestivel szemben, akit pedig Daruvala vett a célkeresztjébe.

    Az 5. helyen haladó Ayumu Iwasa mögött egy óriási vonat alakult ki, mert a japán mögött az összes pilóta egy másodpercen belül követi egymást. Pourchaire-t a 14. körben leszorították a pályáról, ami miatt visszaesett az utolsó helyre és ezzel a bajnoki esélyei szinte teljes mértékben a 0-ra olvadtak.

    Iwasa a 16. körre lelassult. Először Marcus Armstrong, majd Jack Doohan és Liam Lawson is meg tudta előzni őt. A japán számára nem volt megállás, mert ezután David Beckmann és Dennis Hauger is megelőzte őt, ami miatt kicsúszott a legjobb 10-ből.

    A verseny végéig Lawson még nyert egy helyen Doohannel szemben, de Vipst már senki nem tudta megállítani és az észt hosszú idő után futamot tudott nyerni a Formula 2-ben. Mögötte Vesti és Daruvala ért célba, így a Hitech GP versenyzőjén kívül még ők állhattak fel a dobogóra. További pontszerzők: Sargeant, Verschoor, Armstrong, Lawson, Doohan, Beckmann és Hauger.

  • Colapinto rajt-cél győzelmet aratott a monzai kavarodásban

    Colapinto rajt-cél győzelmet aratott a monzai kavarodásban

    Franco Colapinto nyerte a Formula 3 monzai sprintversenyét, de a legvégéig résen kellett lennie, ugyanis nagyon közel került hozzá Oliver Bearman.

    A fordított rajtrácsos versenyen Colapinto és Collet indultak az első sorból, és maradt is köztük a sorrend. A második sorban sem történt változás Marti és Edgar sorrendjében.

    Az első dráma már a Curva Grandéban megtörtént, a bajnokesélyes Martins ugyanis Leclerc-rel ütközve kicsúszott a kavicságyba, ezzel pedig visszaesett a mezőny végére. Ami azonban szerencse számára, hogy az időmérőn ütköző és ezáltal hátulról rajtoló fő rivális, Hadjar sem kapta el jól a rajtot, nem tudott jelentősen feljebb zárkózni.

    Az amúgy pénteken pole-t szerző Smolyar is kiforgott a Roggia sikánban, O’Sullivan pedig az egyes kanyarban törte meg az autót, és miatta jött is a safety car. Hosszú köröket kellett ugyan várni, de a 8. kör végén végül bejött a safety car, és folytatódhatott a verseny. Colapinto a végletekig kivárt, és gyakorlatilag csak a célvonalnál kezdte diktálni a tempót, ezzel meg is tartotta az első helyét. Marti azért bepróbálkozott ellene, de nem tudta bevenni az első sikánt, így a visszaengedés után még Edgar is elment mellette, tehát visszaesett negyediknek. Nem sokkal később pedig már Bearman támadta, és egymás után kétszer is oda-vissza előzték egymást. Marti pár kanyarral később hibázott, és így tudott elmenni mellette Bearman, néhány másik versenytárssal együtt.

    Az élen álló hármas (Colapinto-Collet-Edgar) nem igazán tudott meglógni a mögöttük lévő csata ellenére sem, és Bearmanék hamar megérkeztek rájuk. A Prema versenyzője pedig óriási előzést mutatott be, kettőt előzve egyszerre. A fiatal versenyző a belső íven lévő Collet-Edgar párost autózta körbe az egyes kanyarban egy extrémen mély féktávval. Ezzel a fiatal brit már a második volt, és még utána tudott eredni a vezető Colapintónak. Utol is érte, de érdemben megtámadni már nem tudta, így az argentin behúzta a győzelmet.

    Mögöttük hatalmas kavarodás volt, az utolsó méterekig változtak folyamatosan a helyezések. A harmadik helyen végül Collet futott be, de Martins is elcsípett egy pontot nagy felzárkózást bemutatva. A bajnoki éllovas ezzel tehát nagyot mentett, főleg hogy a fő riválisa, Hadjar nem szerzett pontot. Bearman viszont nagyot ment, a hetedik helyről második lett, így még ő is bőven lőtávolon belül van az összetett harmadik helyén.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    2. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema
    3. 🇧🇷 Caio Collet MP
    4. 🇧🇧 Zane Maloney Trident
    5. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident
    6. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART
    7. 🇺🇸 Jak Crawford Prema
    8. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema
    9. 🇪🇸 Pepe Martí Campos
    10. 🇫🇷 Victor Martins ART
    11. 🇮🇳 Kush Maini MP
    12. 🇨🇿 Roman Stanek Trident
    13. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART
    14. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer
    15. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer
    16. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer
    17. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz
    18. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    19. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort
    20. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin
    21. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    22. 🇭🇺 László Tóth Charouz
    23. 🇮🇹 Alessandro Famularo Charouz
    24. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos
    25. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP
    26. 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort
    27. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech
    🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech
    🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    🇪🇸 David Vidales Campos

     

    A bajnoki állás:

    # Versenyző Csapat Pont
    1. 🇫🇷 Victor Martins ART 127 0
    2. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech 121 -4
    3. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema 114 -11
    4. 🇨🇿 Roman Stanek Trident 109 -17
    5. 🇧🇧 Zane Maloney Trident 109 -17
    6. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema 104 -22
    7. 🇺🇸 Jak Crawford Prema 94 -31
    8. 🇧🇷 Caio Collet MP 88 -38
    9. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort 76 -50
    10. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP 76 -50
  • Vajon Martins, Hadjar vagy esetleg valaki más lesz a bajnok az F3-ban?

    Vajon Martins, Hadjar vagy esetleg valaki más lesz a bajnok az F3-ban?

    A mostani hétvége folyamán Monzában kerül megrendezésre az idei Formula 3-as bajnokság utolsó két versenye. A bajnoki címre még 7 versenyzőnek van esélye, de egyiküknek csupán matematikai esélyei vannak, amíg 4-en csak akkor tudnának labdába rúgni, hogy ha valamelyik futamon problémái adódnak a vezető duónak.

    A bajnokságot a már tavaly is jó eredményeket produkáló Victor Martins vezeti. Az ART Grand Prix versenyzője mindösszesen 4 ponttal előzi meg az év újoncát, Isack Hadjart, aki egy jó monzai szerepléssel simán bajnok lehet majd. A két éllovas között az a különbség, hogy amíg Hadjar egy főversenyt és két sprintfutamot tudott megnyerni idén, addig Martins mindkét győzelmét főfutamon aratta (Bahrein, Barcelona).

    Azonban Spában mindketten nagyon rosszul teljesítettek és emiatt lehetőséget adtak a mögöttük érkező versenyzőknek, hogy az utolsó versenyhétvégén némi szerencsével még nekik is lehessen esélyük a bajnoki koronára. Ebbe a csoportba tartozik az egyéniben 3. helyen álló trindentes Roman Stanek, aki Belgiumban 27 (!) pontot hozott Martins-on és így csupán 17 ponttal van tőle lemaradva.

    A másik ilyen versenyző a szintén újonc Oliver Bearman. A Prema fiatal britje szintén a Spában nyújtott jó teljesítményével és az ott megszerzett 25 pontjával került közelebb a bajnoki éllovasokhoz. A 21 pontos lemaradása pedig egyáltalán nem behozhatatlan, figyelembe véve azt, hogy egy hétvégén maximálisan 39 pont szerezhető.

    Arthur Leclerc
    Leclerc hiába kezdte jól a szezont, a legutolsó két hétvégén való teljesítményével minimálisra csökkentek a bajnoki esélyei Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A Bearman mögött érkező a későn formába lendülő Zane Maloney és az utóbbi versenyeken alulteljesítő Arthur Leclerc-nek már alig van esélye a 24 és 25 pontos lemaradásukkal, mert maximum akkor tudnának nyeregbe kerülni, ha a bajnokságban előttük álló kvartett nem szerezne pontot az idei kiírás utolsó két versenyén. Ugyanez elmondható az utolsó esélyes Jak Crawfordról, akinek a lemaradása már 36 pontra rúg.

    A program és a pontszerzés már a pénteki napon elkezdődik, ugyanis az időmérőt megnyerő versenyzőnek 2 pont üti a markát amellett, hogy a főfutamot az élről kezdheti majd meg.