Kategória: Formula Sport

  • Újabb Williams junior érkezik az F3 mezőnyébe

    Újabb Williams junior érkezik az F3 mezőnyébe

    A Williams juniorversenyzője, Oliver Gray idén mutatkozik be a Formula 3-ban, a Carlin csapat színeiben.

    Gray tavaly a brit Formula 4-ben versenyzett, szintén a Carlinnál, és az előkelő második helyen végzett két győzelemmel, illetve tizennégy további dobogóval.

    A 17 éves brit F3-as autója a Williams színeiben pompázik majd, és természetesen nagyon izgatottan várja a bahreini szezonkezdetet.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy a következő szezonban feljebb léphetek az F3-ba” – lelkendezett. „Köszönettel tartozom a szponzoraim, a Williams, illetve a Carlin belém vetett hitéért. Remélhetőleg ez lesz az első éve a kétéves F3-as programomnak, így az idei szezonban az lesz a célom, hogy minél többet tanuljak az autóról, a pályákról és a gumikról, amelyek mind újak lesznek számomra. Az, hogy ezt a Carlin csapatával együtt kezdhetem el, egy valóra vált álom, és alig várom, hogy belevágjak.”

    Gray a Carlin második bejelentett versenyzője, egyelőre annyit tudni, hogy Hunter Yeany csapattársa lesz. A csapatfőnök, Trevor Carlin is üdvözölte a fiatal versenyzőjét.

    „Ollie-t az elmúlt szezonban öröm volt a csapatban tudni, és nagyon hiszünk a benne rejlő lehetőségekben. Nagy lépés az F3-as bajnokságba való feljutás, amely egy hihetetlenül versenyképes bajnokság, így meredek lesz a tanulási folyamat. A cél az lesz, hogy minden egyes versenyen folyamatosan, de felismerhetően fejlődjünk, és Ollie-nak megvan a hozzáállása és tehetsége ahhoz, hogy ezt meg is tudja tenni” – nyilatkozta.

    A Williams akadémiáját viszont nem csak Gray, hanem a tavaly debütált Zak O’Sullivan is képviseli az F3-ban, ő a Prema egyik autóját vezeti majd.

    Argentin pilótát igazol a Williams

  • Ázsiai Formula 3: magyar kihívója is lesz Montoyának és Kiminek

    Ázsiai Formula 3: magyar kihívója is lesz Montoyának és Kiminek

    Alakul a 2023-as ázsiai Formula Regional Middle East bajnokságának mezőnye. Számos nagy név mellett egy magyar fiatalnak, Révész Leventének is szoríthatunk majd a sorozatban, aminek versenyeit januárban és februárban rendeznek majd meg.

    A korábbiakban már beszámoltunk arról, hogy Révész a tavalyi szezonban a Formula Regional Championship by Alpine-ban versenyzett olyan nevek ellen, mint Sebastian Montoya vagy a sorozatot megnyerő és idén már a Formula 3-as bajnokság legjobb csapatánál helyet kapó Dino Beganovic. Ugyan Révész újoncként 0 ponttal zárta a szezon, de egy ilyen nívós sorozatban nagyon nehéz érvényesülni komolyabb tapasztalat nélkül.

    A magyar fiatalnak a Formula Regional Middle East-ben sem lesz könnyebb dolga, mert az R-ace GP nem tartozik a legjobb csapatok közé, ráadásul számos rendkívüli tehetség ellen kell majd megküzdenie. Montoya és Beganovic mellett ott lesz még például a Mercedes legújabb szupertehetsége, Andrea Kimi Antonelli is, aki tavaly képes volt domináns módon bajnoki címet szerezni a német és az olasz Formula 4-ben is.

    Mellettük még a tavalyi Formula 3-as sorozatból is rajthoz fognak állni a Közel-Keleten megrendezett szériában. A Red Bull üdvöskéje, Jak Crawfordra is érdemes lesz figyelni és rajta kívül még Rafael Villagomez, Brad Benavides és Pepe Marti is ott lesz a mezőnyben.

    A bajnokság 15 futamból fog állni és 3 különböző versenypályán rendeznek majd futamokat. Egy versenyhétvége folyamán pedig minden helyszínen 3 versenyt és 3 időmérő edzést rendeznek majd. A sorozat már a héten kezdetét veszi, szóval már csak az előbb említett nagy nevek és a magyar érdekeltség miatt is érdemes lesz figyelemmel követni az eseményeket.

    Versenynaptár:

    1. Dubai Autodrome, Dubai – január 13-14
    2. Kuvait Motor Town, Kuvait – január 27-28
    3. Kuvait Motor Town, Kuvait – január 31-február 1
    4. Dubai Autodrome, Dubai – február 11-12
    5. Yas Marina Circuit, Abu Dhabi – február 18-19

    A sorozat történéseiről pedig majd futamösszefoglalókat is olvashattok az oldalunkon.

  • Alex Wurz fia Új-Zélandon folytatja tovább karrierjét

    Alex Wurz fia Új-Zélandon folytatja tovább karrierjét

    A mindössze 17 éves Charlie Wurz az új-zélandi Toyota Formula Regional Championship-ben fog szerencsét próbálni az idei szezonban.

    A brit-osztrák származású Wurz a tavaly évben rendkívül sikeres volt. Képes volt megnyerni az arab Formula 4-es bajnokságot és emellett az olasz Formula 4-ben a 3. legeredményesebb újonc lett, a német Formula 4-ben pedig szintén első évesként volt képes 3 dobogós helyezést szerezni.

    Az ifjabb Wurz egy Toyota FT-60 mögött mutathatja meg majd a tehetségét a Toyota Formula Regional Championship-ben, aminek a szezonnyitóját a január 13-án esedékes hétvégén rendezik majd meg a Highland Motorsport Parkban.

    A sorozatban a Forma-1-es szuperlicenszhez szükséges pontokat is lehet szerezni, így a fiatal brit-osztrák reméli, hogy jól fog majd szerepelni és előbb vagy utóbb, de édesapja nyomdokaiba léphet majd.

    Alex Wurz 1997 és 2007 között versenyzett a Forma-1-ben és ezen időszak alatt olyan csapatoknál fordul meg, mint a Benetton vagy a Williams. Az osztrák pilóta összesen 69 futamon állt rajthoz és 3 dobogós helyezést is tudott szerezni. Wurz az F1-en kívül is aratott sikereket: 1996-ban és 2009-ben is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.

    Charlie Wurz a harmadik Wurz az autósportban, ugyanis édesapján kívül még a nagypapája, Franz személyében egy 3-szoros rallycorss Európa-bajnokot tisztelhetünk, aki a 80-as években még a WRC mezőnyében is ott volt versenyzőként.

  • 3 éve horrorbalesetet szenvedett, de Correa jövőre visszatér a Formula 2-be

    3 éve horrorbalesetet szenvedett, de Correa jövőre visszatér a Formula 2-be

    A Van Amersfoort Racing a közösségi média oldalán jelentette be, hogy Juan Manuel Correa lesz a Formula 2-es csapatuk egyik versenyzője 2023-ban. A kolumbiai- amerikai versenyző Richard Verschoor csapattársa lesz a holland csapatnál.

    Correa eddigi karrierje egy igazi hullámvasút utazás volt, ugyanis már 2019-ben is a Formula 2-ben versenyzett. Azonban a spái hétvégén egy olyan dolog történt, amire még a legrosszabb rémálmaiban sem gondolt: belekeveredett egy óriási tömegbalesetbe, ami sajnos Anthoine Hubert életébe került.

    Az amerikai-kolumbiai fiatal jobb lábában szilánkosra törtek a csontok és emiatt egy nagyon hosszú rehabilitáció várt rá. 2021-ben és 2022-ben azonban már a Formula 3-ban bontogatta a szárnyait az ART Grand Prix csapatával és a mostani szezonban a holland sprintfutamon egy 2. helyet is tudott szerezni többek között.

    Az egyéni bajnokságot végül a 13. helyen fejezte be Correa, a következő szezonban pedig már egy szinttel feljebb fog versenyezni, ahol anno már a Charouz csapatával egy fél szezont lehúzott 2019-ben.

    „Számomra nagyon sokat jelent az a dolog, hogy visszatérhetek a Formula 2-be” – nyilatkozta a Van Amersfoort Racing leendő pilótája. – Ez nem csak egy elismerés, hanem egy fajta felismerés nekem, hogy az elmúlt 3 évben tett erőfeszítések egyáltalán nem voltak hiába valók.”

    „Hálás vagyok a Van Amersfoort Racingnek a lehetőségért és azért is, hogy megbíztak bennem. Rendkívül motivált vagyok és a csapatnak is hasonló a mentalitása, ebben biztos vagyok. Együtt nagyszerű eredményekre leszünk képesek és Richarddal (Verschoor) egy remek pilótapárost alkotunk majd.”

  • Az ART-tól kapott lehetőséget Alonso pártfogoltja

    Az ART-tól kapott lehetőséget Alonso pártfogoltja

    Az ART Grand Prix Formula 3-as csapata a mai nap folyamán jelentette be a legújabb igazolását Nikola Tsolov személyében. A bolgár fiatalra érdemes lesz majd figyelni, ugyanis már az idei szezonban is zseniális teljesítményt nyújtott.

    Tsolov – aki az Alpine juinor akadémiájának a tagja – a 2022-es évben a spanyol Formula 4-es bajnokságban versenyzett, ahol egy utcahossznyi előnnyel nyerte meg a bajnokságot a maga 13 futamgyőzelmével. A jó idényének köszönhetően már a Formula 3 év végi tesztjén is lehetőséget kapott az ART csapatától, és így ő is körözhetett a jerezi pályán.

    Most pedig pont került az ügy végére és a tesztlehetőségen kívül egy versenyzői ülést is kapott a franciáktól, akik a sorozat egyik legjobb csapatának számítanak a Prema és a Trident mellett.

    Tsolov számára „egy igazi megtiszteltetés, hogy egy ilyen erős és nívós csapatnál versenyezhet majd”, mint az ART, és már alig várja, hogy „kezdetét vegye a Formula 3 következő kiírása”.

  • Már meg is nevezték az F1 Academy csapatait!

    Már meg is nevezték az F1 Academy csapatait!

    A múlt hónapban bejelentették az F1 Academy létrejöttét, amely – egyebek mellett – elsősorban egy kizárólag női versenyzőket tömörítő bajnokságot jelent. Célja a fiatal női versenyzők fejlesztése és felkészítése a legmagasabb szintű versenyzésre.

    A vadonatúj bajnokság ma már meg is erősítette első szezonban, és egészen 2025-ig induló öt csapat nevét.

    A megerősített csapatok a következők:

    • ART Grand Prix (francia)
    • Campos Racing (spanyol)
    • Carlin (brit)
    • MP Motorsport (holland)
    • PREMA Racing (olasz)

    Az öt csapat mindegyike lenyűgöző pedigrével rendelkezik több junior kategóriában.

    Az elmúlt szezonban az ART Grand Prix Victor Martinst a Formula 3-as bajnoki cím megnyeréséig repítette. A PREMA Racing F3-as csapatbajnok lett. Az MP Motorsport Felipe Drugovichcsal (aki azóta az Aston Martin tartalékpilótájaként az F1-be került) a Formula 2-ben a versenyzői és a csapatbajnokságot is megnyerte. A Carlin pedig Logan Sargeanttel (aki jövőre debütál az F1-ben) a második helyen végzett az F2-es csapatbajnokságban. A Campos Racing pedig a spanyol F4-es bajnokságban uralkodott 2022-ben.

    Az első szezon hét, egyenként három futamból álló, összesen 21 versenyt magában foglaló eseményből áll majd. Továbbá rendeznek tizenöt nap hivatalos tesztet, és valószínűleg egy Forma-1-es versenyhétvégét is tartalmazni fog.

    A 2023-as versenynaptár és az öt csapat versenyzői felállását később hozzák majd nyilvánosságra.

    Az F1 Academy-t azért hozták létre, hogy maximalizálják a fiatal női versenyzők lehetőségeit és potenciálját, hogy elérhessenek a motorsport legmagasabb szintjére. A jelenleg gokartozásban vagy más junior kategóriákban versenyző fiatal tehetségek számára biztosítja az F3-ban való versenyzéshez szükséges alapvető tapasztalatok megszerzését, hogy felléphessenek a Forma-1 felé vezető létrára.

    „Izgalmas, hogy bejelenthetjük azt az öt csapatot, amely jövőre az F1 Academy-ben fog versenyezni és akik ezt a fantasztikus lehetőséget biztosítják a fiatal és tehetséges nők számára, hogy megkezdhessék útjukat a versenymotorsportban” –  mondta Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója. „Fontosnak tartjuk, hogy mindenkinek lehetősége legyen arra, hogy kövesse ambícióit, és megkapja a fejlődéshez és a kiemelkedő teljesítményhez szükséges támogatást és útmutatást. Az F1 Academy egy fontos része annak a tervünknek, hogy növeljük a sokszínűséget és a képviseletet a motorsportban, és már nagyon várjuk az első szezont 2023-ban.”

    „Nagy örömömre szolgál, hogy nyilvánosságra hozhatom azt az öt csapatot, amely a következő hároméves ciklusra belép az F1 Academybe, 2023-tól kezdődően” – mondta Bruno Michel, az F1 Academyvezérigazgatója. „Nagyon jól ismerjük őket, és mindegyikükkel évek óta együttműködünk. Jól ismertek a fiatal versenyzők nevelésében és fejlesztésében szerzett tapasztalataikról és szakértelmükről. Teljes mértékben bízom abban, hogy az F1 Academy-ben résztvevők (csapatok) megadják a kulcsokat a technikai fejlődéshez, és segítenek nekik a fizikai és mentális felkészülésben az előttük álló úthoz.”

    Többen már most temetik az új női bajnokságot, az F1 Academy-t

  • Elkelt a DAMS második ülése is

    Elkelt a DAMS második ülése is

    Nemrégiben hivatalossá vált, hogy Ayumu Iwasa egy újabb szezont fog eltölteni a DMAS csapat versenyzőjeként. A japán pilóta így Arthur Leclerc csapattársa lesz a sorozat egyik legpatinásabb csapatnál.

    A japán Red Bull junior volt az idei Formula 2-es szezon egyik nagy felfedezettje. A 21 éves Iwasa ugyanis képes volt újoncként 2 futamgyőzelmet, 6 dobogós helyezést és 2 pole-pozíciót is szerezni. Az előbb felsorolt eredmények pedig egészen az egyéni bajnokság 5. helyére repítette őket.

    Iwasa az idei szezonban megszerzett tapasztalataira építene 2023-ban, hogy akár a bajnoki címre is esélye legyen.

    „Nagyon örülök, hogy ilyen jól alakult az első szezonon az F2-ben, rengeteget tudtam tanulni és versenyről versenyre jobban éreztem magam az autóban. Emellett amiatt is boldog vagyok, hogy a DAMS-nál folytathatom, mert már egy szezont követően otthon érzem magam itt. Így egy számomra ismerős környezetben kezdhetem meg a következő szezont, ahol új kihívások és versenyhelyszínek is várnak majd rám többek között.”

  • Japánban folytatja a Red Bull tartalékversenyzője

    Japánban folytatja a Red Bull tartalékversenyzője

    Két Formula 2-es év után Japánba szerződik a Red Bull tartalékversenyzője Liam Lawson. Az új-zélandi a Team Mugen csapat versenyzője lesz a Super Formula 2023-as idényében.

    A Honda színeiben rajthoz álló Lawson nem kisebb csapattársat kap, mint a címvédő és kétszeres bajnok Tomoki Nojiri.

    A 20 éves versenyző idén harmadik lett a Formula 2-ben, de talán számára az idei év legnagyobb előrelépés az a akadémián belüli feljebb lépése volt, ugyanis Jüri Vips botránya után ő örökölte meg az F1-es csapatok tartalékversenyzői pozícióját. Ennek köszönhetően több F1-es szabadedzésen és a szezont követő fiatalok tesztjén is autóba ülhetett.

    Nem lesz ismeretlen számára a Super Formula, hiszen a sorozat hivatalos év végi tesztjén már megismerkedhetett ezekkel az erős gépekkel.

    Lawson ezzel Pierre Gasly, Dan Ticktum vagy éppen Jüri Vips útját követi, akik az F2-t a Super Formulára cserélték.

  • Barbadosi tehetséget igazolt a Red Bull

    Barbadosi tehetséget igazolt a Red Bull

    Immáron hivatalos, hogy Zane Maloney a Red Bull pilótaakadémiájának a tagja. A barbadosi fiatal emellett pedig az energiaitalosok egyik teszt és tartalékpilótája lesz majd a 2023-as szezon során.

    Maloney idén az első teljes szezonját teljesítette a Formula 3-as bajnokságban a Trident csapatával. A Red Bull legfrissebb igazolása pedig remekelt, ugyanis már újoncként képes volt felvenni a versenyt a rutinosabb versenytársaival szemben és az utolsó három főversenyen aratott győzelmének köszönhetően még majdnem a bajnoki címet is megszerezte.

    Az ezüst is szépen csillogott Maloney nyakába, aki a Formula 2-es szezon utolsó versenyén be is mutatkozhatott az olasz csapat pilótájaként. A 2023-as évben pedig már több, mint valószínű, hogy a Forma-1 előszobájaként is tekintett sorozatban láthatjuk majd őt versenyzeni.

    A mindössze 19 éves Maloney szerint ez egy óriási lehetőség a számára és már alig várja, hogy kezdetét vegye a közös munka a Red Bull-lal.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    The Boy From 🇧🇧 (@zane.maloney) által megosztott bejegyzés

  • Nem indul el 2023-ban a német ADAC Formula 4 bajnokság, de…

    Nem indul el 2023-ban a német ADAC Formula 4 bajnokság, de…

    Németország nemzeti Formula 4-es bajnoksága jövőre nem indul el, a szervező megerősítette, hogy „a 2023-as szezonra nem fogad nevezéseket az ADAC F4-re”.

    A 2015-ben az ADAC Formel Masters utódjaként indított széria, amely maga is a Formula BMW ADAC utódja volt, 2019-ben a 20 autó feletti rajtrácsról két évvel később kétszámjegyű létszám alá süllyedt. 2022-ben pedig már csak öt állandó versenyzőt számlált, mivel a sorozat az európai trendet követve új Gen2-es F4-es autóra váltott.

    A sorozat létrehozása óta hét versenyzőt juttatott el a profi autóversenyzés csúcsáig: Lando Norris, Mick Schumacher és Guanyu Zhou a Forma-1-ben bizonyíthatnak. Harrison Newey és Juri Vips a Super Formulába kerültek. Devlin DeFrancesco pedig az IndyCarban kötött ki. Jövőre az ADAC F4 2017-es második, Marcus Armstrong csatlakozik majd hozzá a rajtrácson. Miután a 2022-es szezon októberben véget ért, azonnal megindultak a találgatások a sorozat jövőjével kapcsolatban.

    Idén várható még bejelentés egy új F4-es sorozatról, amelyet az ACI Sport szervez. Ők már az olasz F4-es bajnokságot is üzemeltetik, és ez a projekt jelenleg az „Euro 4” néven fut.

    Ez a sorozat az ADAC F4 által hagyott űrt kívánja betölteni oly módon, hogy további versenyhétvégéket biztosít Európa-szerte a csapatok és a versenyzők számára. Olyanoknak, akik 2023-ra a teljes olasz szezon és néhány ADAC-forduló teljesítése alapján tervezték a költségvetésüket. A Formula Scout úgy tudja, hogy az ACI hivatalos bejelentése az új széria létrehozásáról a jövő héten lesz.

    Saját szériájának a megszűnése ellenére az ADAC jövőre is részt vesz az F4-ben. Két pilótát állítanak be a francia F4-es bajnokságba az „ADAC Formula Junior Team” tagjaiként. A versenyzőknek a jövő hónapig van lehetőségük jelentkezni arra, hogy Németországot képviseljék a központilag irányított sorozatban. Ezt az ADAC francia megfelelője, az FFSA működteti. Dr. Gerd Ennser, az ADAC Sport elnöke ennyit mondott erről:

    „Németországnak rengeteg tehetséges motorsportolója van. Az elmúlt években azonban sokan nem tudták megtenni a lépést a formaautós versenyig a nagyon magas költségek miatt. Ezért új irányba indulunk el: az új ADAC Formula Junior csapattal a fiatal versenyzők számára egy egyszerűbb utat teremtünk a formaautózás világába. Az első lépés, az FFSA F4 Akadémián való elindulások központi eleme az esélyegyenlőséget és a költségek átláthatóságát garantálja két tehetséges németországi fiatalnak. A jövőre nézve arra törekszünk, hogy az FFSA-val való kooperációnkat kiterjesszük.”

    Nicolas Deschaux, az FFSA elnöke már csak ennyit tett hozzá:

    „Nagyon örülünk, hogy újra szorosan együttműködhetünk az ADAC-kal ebben az új Formula Junior Team projektben. Az első közösködésünk a Formula 3 Euro Series keretében a 2000-es évek közepén sikeres volt. Az FFSA F4 Akadémián keresztül szerzett know-how-nk, a költségmenedzselés és a sporttőke értékei az ADAC fiataljainak az eddigi legjobb lehetőséget nyújtják majd az formaautós karrier megkezdésére.”

    Új „gazdája” lett a DTM-nek, erre biztosan nem számítottál!