Kategória: Formula Sport

  • Elképesztően tiszteletlenül beszéltek a halálos F2-es baleset túlélőjével, a fejüket követelik

    Elképesztően tiszteletlenül beszéltek a halálos F2-es baleset túlélőjével, a fejüket követelik

    Sokan felháborodtak két podcast-műsorvezető vendégszereplésén, miután nemcsak Juan Manuel Correával szemben beszéltek tiszteletlenül, hanem közvetve a női Forma-1-es rajongókra is sértő megjegyzéseket tettek.

    A PitStop elnevezésű podcast a 2021-es évben indult két brit férfi, Jake Boys és Fabio Bocca vezetésével. Ők ketten bevallottan a Netflix Drive To Survive című dokumentumsorozata miatt kedvelték meg a Forma-1-et, és a versenyzéssel kapcsolatban nem rendelkeznek valós háttértudással. Ennek ellenére rendszeresen egykori és jelenlegi F1-es pilótákat, valamint egyéb, a paddockban szintén rendszeresen megforduló személyeket látnak vendégül, és hallgatottságuk nagyobb, mint például a Sky Sports vagy a Forma-1 podcastjáé.

    Felkészületlenségük eddig nem sokakat zavart, ám legutóbb sokak felháborodását kiváltották. Ezúttal ők vendégeskedtek, méghozzá a Screaming Meals podcastban, amelynek az egyik műsorvezetője a jelenleg az IndyCarban versenyző Marcus Armstrong. Rajtuk kívül egy másik meghívott is volt Juan Manuel Correa személyében. Az ecuadori származású amerikai pilóta részese volt az Anthoine Hubert halálát okozó 2019-es spái Forma-2-es balesetnek, azóta pedig visszatért ebbe a sorozatba.

    A beszélgetés során a PitStop házigazdái megmutatták a versenyzéshez való hozzáállásukat. „Senki le sem sz*rja a versenyzői [karrieredet], senkit sem érdekel, hogy hol végzel a bajnokságban – mondta Correának Bocca. – Az emberek csak arra kíváncsiak, hogy mit csináltok a versenyzésen kívül.” Ráadásul Armstrong is csatlakozott hozzá, és kijelentette, hogy „szerintem a rajongóink többsége nem is nézi a futamokat”. Bocca ezt követően visszavette a szót, és továbbra is Correának címezve kijelentette, hogy „azt sem tudtuk, hogy ki vagy, mielőtt idejöttünk”.

    Correa erre döbbenten visszakérdezett: „De van egy F1-es podcastotok? – hagyta el a száját a mondat. Bocca erre kifejtette, hogy a műsor nem a versenyzésre koncentrál, eredetileg csak utazni akartak. Mindezt jól alátámasztja, hogy amikor szóba került, hogy melyik a kedvenc, pilótával készített interjújuk, akkor azt felelte, hogy a legtöbben nem túlságosan izgalmas személyiségek.

    Mindez már önmagában is meglehetősen problémás lenne, a bajt csak tetézte, hogy a Screaming Meals nagy hangsúlyt fektet a női versenyzőkre, illetve egyéb területeken dolgozó személyekre. Ennek következtében az elszabadult kommentszekcióban nemcsak a „durva” és a „tudatlan”, hanem a „nőgyűlölő” jelzőt is megkapták.

    „Nehéz volt végignézni” – fogalmazott az egyik hozzászóló. „Hogy a pitstopos fiúknak több mint egy éve van podcastjuk, és még mindig semmit nem tudnak a sportágról, az számomra érthetetlen” – írta egy másik. „Nagyon bosszantó volt a teljes érdektelenségük a sportág iránt, amely pénzt, kapcsolatokat és csodálatos élményeket ad nekik (ami mások számára elérhetetlen)” – így egy újabb kommentelő. „Fájdalmas volt nézni – csatlakozott hozzájuk még egy felhasználó. – A pitstopos fiúk nagyon tiszteletlenek voltak.”

    Néhányan nemcsak a két vendég, hanem a műsorvezetők miatt is kifakadtak. Hazel Southwell, egy női Forma-1-es újságíró például azt írta saját Twitter-oldalára, hogy kikapcsolta az adást, miután elhangzott, hogy a közönségük nem nézi a futamokat. Miközben ő maga pont azt szereti a műsorokban, hogy rendkívül részletesen foglalkozik a versenyzéssel.

    „Fiatal női F1-rajongóként nagyon nehéz itt ülni és hallgatni, ahogyan a férfiak azt mondják, hogy az emberek, különösen a nők nem nézik a futamokat, és vélhetően azt feltételezik, hogy a »vonzó« pilóták miatt nézzük” – fogalmazott egy újabb hozzászóló.

    „Az F1 világában, amely folyamatosan lealacsonyítja és aláássa a nőket ás a sportág iránti érdeklődésüket, hihetetlenül tudatlannak tartom a pitstopos fiúkat ebben a részben – fejtette ki a véleményét egy másik kommentelő. – Ha Lissie [Mackintosh, F1-es tartalomgyártó] vagy bármely más nő feleannyit mondana, mint ők, azonnal elérvénytelenítenék őt, és a kommentszekció is másképp nézne ki. Valahogy mégis vicces, amit mondanak. Emellett [mekkora] pofátlanság, hogy úgy mennek be valakinek a podcastjába, hogy a műsorvezetőről semmit sem tudnak? Rendkívül tiszteletlennek tartom Juan Manuel Correával és mindazzal szemben, amin keresztülment. Látni, ahogyan előtte nevetnek azon, hogy nem tudják, kicsoda. Hogy a fenébe érezheti ettől magát?”

    A hatalmas felháborodást jól mutatja, hogy a PitStop podcast értékeléseinek átlaga 2,4 csillagra zuhant, és rengeteg negatív véleményt kapnak. Ugyanakkor egy felhasználó úgy véli, hosszú távon semmi nem fog változni. „Az a szomorú igazság a pitstopos fiúk története kapcsán, hogy egy béna bocsánatkéréssel állnak majd elő, eltűnnek néhány hétre, majd egy F1-es paddockból érkező vendéggel visszatérnek, és folytatják tovább – vélekedett. – És lesznek emberek, akik újra hallgatni fogják őket. Kiváltságos férfiak.”

  • Félelmetes képsorok, elszabadult autó okozhatott volna óriási balesetet (videó)

    Félelmetes képsorok, elszabadult autó okozhatott volna óriási balesetet (videó)

    Hatalmas balesetet úsztak meg a GB3, azaz lényegében a brit nemzeti Forma-3-as sorozat pilótái, miután az egyik autó már a versenyző nélkül visszagurult a pályára. Szerencsére mindenkinek sikerült kikerülnie a roncsot.

    Ezen a hétvégén rendezik a GB3-as (korábbi nevén BRDC brit Forma-3-as) bajnokság nyitófordulóját az Oulton Parkban. Az első futamot szombaton teljesítette a mezőny. A győzelmet Joseph Loake szerezte meg, de a verseny nem erről maradt emlékezetes: néhány pilóta nagyon közel volt ahhoz, hogy óriási balesetet szenvedjen, de szerencsére végül nem lett baj.

    A hajrában, egy biztonsági autós újraindítás során az ausztrál Costa Toparis ütközött a brit McKenzy Cresswell-lel. Maga a baleset nem volt látható a közvetítésben, ám az azt követő képsorok igen. Mindkét autó végzetesen megsérült, ezért egyikük sem folytathatta a versenyt, és miután előbbi elhagyta a versenygépét, az a pálya lejtése miatt önálló életre kelt.

    A kocsi pont az aszfaltcsík felé indult meg, ami borzasztóan veszélyes a pilótákra nézve. Az éppen kanyarodó mezőnyből kisebb-nagyobb mértékben tíz versenyzőnek is oda kellett figyelnie, hogy elkerülje a guruló gépet. A helyzetet nehezítette, hogy pont a leghátul lévőnek volt a legkevesebb helye, de szerencsére ő is időben észrevette a bajt, és kellően szűken el tudott fordulni. Az őt követő pilótának már jóval nagyobb volt a lemaradása, így amire odaért, a roncs már a pálya másik szélén volt.

    Hasonló eset a Forma-1-ben is történt, szűk tíz évvel ezelőtt. A 2013-as Német Nagydíjon Jules Bianchi Marussiája adta meg magát, és miután a francia pilóta kiszállt, a kocsi elkezdett a menetiránnyal szemben, hátrafelé gurulni. Ahogyan most, úgy a beavatkozók akkor sem tehettek már semmit, a legjobb lépés a biztonsági autó beküldése volt. Az autó akkor viszonylag hamar letért a pályáról, de így is ijesztő látvány volt.

    A GB3-as sorozat egyébként 2021 óta fut ezen a néven. 2016 és 2020 között BRDC brit Forma-3-as bajnokságként működött, és azóta is csak a név változott, a géposztály nem: az autókat az olasz Tatuus gyártja. A brit pilóták közül sokan megfordulnak ebben a kategóriában, hiszen a gokartosok, valamint a Forma-4-es versenyzők számára is jó lehetőséget jelent az előrelépésre.

    A sorozat 2015-ig Forma-4-es autókkal működött, ám ezeknek a sebessége nagyjából megegezett az F3-as kocsikéval. Ami a későbbi Forma-1-es pilótákat illeti, 2014-ben George Russell drámai küzdelemben, mindössze 3 pontos előnnyel szerezte meg a végső győzelmet. 2016-ban pedig Lando Norris nyújtott emlékezetes teljesítményt, aki ugyan nyolcból csupán négy hétvégén vett részt, tizenegy futamából négyet megnyert, és további négy alkalommal felállhatott a dobogóra.

  • Történelmet írt a Red Bull tehetsége, még senkinek sem sikerült az, amit elért

    Történelmet írt a Red Bull tehetsége, még senkinek sem sikerült az, amit elért

    A japán Super Formula bajnokságban győzelemmel mutatkozott be a 21 éves Liam Lawson. Újonc itt még sohasem volt képes erre.

    A Red Bull két Forma-2-es szezon után vitte a nálunk kevésbé ismert, de nívós távol-keleti sorozatba Lawsont, miután nem jutott neki ülés a Forma-1-ben. Ezt korábban meglépték Pierre Gasly-val, és hasonló úton jutott el a világbajnoki sorozatba például Ralf Schumacher vagy Stoffel Vandoorne is.

    A szezonnyitót a Fudzsi pályán tartották, az új-zélandi pilóta a 3. helyről indult. Egy pozíciót egy biztonsági autós fázist követően javított, majd a címvédő kétszeres bajnok csapattársát, Nodzsiri Tomokit a kerékcseréket követően hagyta faképnél. Megnyugtató előnyt épített fel, s bár egy késői baleset miatt újra szükség volt a biztonsági autóra – Jean Alesi fia, Giuliano ütközött az egyik riválisával –, a futamot nem indították újra, így a debütálása győzelemmel zárult.

    Lawson lényegében csak a tőle szokásosat hozta, hiszen a Forma-2-ben és a DTM-ben is megnyerte az első versenyét.

    A sikerének talán nem mindenki örül a Red Bullnál: ha így folytatja, jogosan dörömbölhet majd egyre hangosabban az F1-es lehetőségért, amivel Cunoda Juki és/vagy Nyck de Vries helyére jelenthet fenyegetést az AlphaTaurinál.

  • Amíg az idősebb Leclerc szenved, addig a fiatalabb brillírozik az idén

    Amíg az idősebb Leclerc szenved, addig a fiatalabb brillírozik az idén

    Most egyáltalán nem lennénk Charles Leclerc helyében. A monacói pilóta karrierje legrosszabb rajtját produkálta 2023-ban, miután az eddigi 3 futamból 2 alkalommal is nullázott. Az öccse, Arthur azonban egyelőre remekel a Formula 2-ben.

    Az ifjabbik Leclerc eddig a Formula 3-ban pallérozódott, de az idei szezonra már eljött számára a várva várt szintlépés. Leclerc az egykori Forma-1-es versenyző, Charles Pic által vezetett DAMS csapatnál kapott lehetőséget és egyelőre meg is hálálja a bizalmat.

    Patinás csapattól kapott lehetőséget az ifjabb Leclerc

    Ugyan a szezonnyitó két versenyhétvégén mindössze 13 pontot szerzett, azonban Ausztráliában megérkezett az áttörés. A monacói fiatal a sprintfutamon a 4., a főfutamon pedig a 3. helyen ért célba, amivel egy remek hétvégét zárt. Ez a két jó eredmény 20 pontért Leclerc számára, aki így a 33 megszerzett egységével holtversenyben áll az egyéni bajnokság 4. helyén Ralph Boschunggal. Emellett pedig ő a legeredményesebb újonc jelen pillanatban, mivel a következő újoncnak csak 29 pontja van Zane Maloney személyében.

    „Tudtam, hogy nehéz lesz, mert tudtam, hogy a mögöttem érkező Frederik [Vesti] friss lágyakon van” – nyilatkozta Leclerc a verseny leintését követően. – Mindig arra koncentráltam, hogy a 6-os kanyarból jól gyorsítsak ki, hogy az egyenes szakaszon magam mögött tudjam tartani őt. Ennek nagyon örültem, mert a futam vége felé nagy végig nyomás alatt voltam.”

    Leclerc csapattársa, Ayumu Iwasa a melbourne-i főfutamon aratott sikerével pedig átvette a vezetést az egyéni pontversenyben. A japán és a monacói remek párost alkotnak, ami abban is megmutatkozik, hogy az ausztrál hétvége után a DAMS vezeti a konstruktőri bajnokságot a megszerzett 91 pontjukkal.

  • Alonso neveltje lehet a brazilok következő nagy tehetsége

    Alonso neveltje lehet a brazilok következő nagy tehetsége

    Ugyan még csak két versenyhétvégét teljesített a Formula 3 mezőnye, azonban az eddigi eredmények alapján egy újonc kimagaslik a mezőnyből. Arról a Gabriel Bortoletóról van szó, aki Fernando Alonso menedzsmentjének a tagja.

    A brazil fiatal eddig mind a 2 főversenyt meg tudta nyerni, aminek köszönhetően 50 pontot szerzett. Bahreinben a leggyorsabb versenykörért járó bónuszpontot is megszerezte, Melbourne-ben pedig a pole pozíció megszerzéséért is kapott 2 pontot. Ha pedig még hozzáadjuk az ottani a sprinten elért 5 pontját, akkor ki is jön az 58 pont, amivel toronymagasan, 20 pontos előnnyel vezeti az egyéni bajnokságot.

    Ez rendkívül szokatlan, mert a sorozatban szereplő csapatok ugyanazon karosszériával, illetve erőforrással rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy csupán a beállítással tudnak előnybe kerülni a riválisokhoz képest.

    Bortoleto erre fittyet hányva tudta megnyerni mindkét főfutamot. Bahreinben senkitől sem zavartatva szelhette át a célvonalat, Melbourne-ben azonban a bajnokságban a 2. helyen álló Gregoire Saucy megdolgoztatta őt a pénzéért. Bortoleto azonban nem hibázott, és az ottani főversenyt is meg tudta nyerni.

    Ha a brazil fiatal képes lesz folytatni ezt a formáját, akkor könnyen lehet, hogy fel fogja karolni őt az egyik Forma-1-es csapat pilótaakadémiája, ami megkönnyítheti a királykategóriába való bejutását a jövőben.

    Brazil pilóta legutóbb 2017-ben teljesített teljes szezont az F1-ben. Akkor Felipe Massa a Williams csapatát erősítette, de Pietro Fittipaldi a 2020-as Szahíri Nagydíjon beugróként mutatkozhatott be a királykategóriában.

    Bortoleto még nyilván messze van ettől, de ha folytatja a megkezdett jó munkát, és meghallgatja Alonso további tanácsait, akkor egy napon akár az F1-ben is kiköthet.

  • Nagy az öröm Montoyáéknál – Sebastian a dobogón végzett a mai F3-as futamon

    Nagy az öröm Montoyáéknál – Sebastian a dobogón végzett a mai F3-as futamon

    Nagyszerű eredményt ért el Sebastian Montoya a Formula 3 történetének első ausztrál versenyén. A kolumbiai Red Bull junior a 2. helyen végzett és a sikerének a helyszínen tartózkodó édesapja, Juan Pablo is örülhetett.

    A balesetekkel és biztonsági autós fázisokkal tarkított futamon Montoyát csak Franco Colapinto és Zak O’Sullivan tudta megelőzni, így a pályán a 3. helyen láthatta meg a kockászászlót.

    A futam után azonban kiderült, hogy a versenybírák az MP Motorsport autóit szabálytalannak találták a futam utáni ellenőrzésen. Emiatt a futamot megnyerő Colapintót diszkvalifikálták és így Montoya a 2. helyen végzett O’Sullivan mögött. A dobogó harmadik fokára pedig a Prema észt tehetsége, Paul Aron kapaszkodott fel.

  • A Red Bull volt tehetsége búcsút mondott az F1-es álmainak

    A Red Bull volt tehetsége búcsút mondott az F1-es álmainak

    A Red Bull juniorjai közül nemrég kikerült Jehan Daruvala elárulta, lemondott a Forma-1-es álmairól, és a Formula E-ben látja a jövőjét. Idén az F2 mellett az elektromos sorozatban lesz teszt- és tartalékpilóta, amit több szempontból is jó megoldásnak tart.

    Jehan Daruvalát 2020 elején szerződtette a Red Bull a juniorjai közé, ami nagy lehetőséget jelentett az indiai pilóta számára. Az elmúlt három évben azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért az idei évben távozott a bikásoktól. Ez lényegében egyet jelent azzal, hogy búcsút mondhat Forma-1-es álmainak, amit ő maga is beismert, és kijelentette, hogy a Formula E jelenti számára a jövőt.

    Az indiai versenyző ugyanis az elektromos sorozatba igazolt, igaz egyelőre csak teszt- és tartalékpilótaként. Egészen pontosan a Mahindra csapata szerződtette, ám ezzel együtt a Forma-2-ben is folytatja pályafutását, ahol egyébként két harmadik helyet szerzett Szaúd-Arábiában az MP Motorsport színeiben. Daruvala elárulta, hogy eredetileg nem ez volt a terv.

    „Elég nehéz döntés volt – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen a Formula E Sao Pauló-i hétvégéje előtt. – Tavaly nem [az F2-ben maradás] volt a terv. Igencsak elegem volt, nem akartam ezt csinálni. Aztán megkaptam a lehetőséget, hogy csatlakozzak az MP-hez. Nem lennék itt, ha nem élcsapat lenne. Azért vagyok itt, hogy nyerjek.”

    Jehan Daruvala
    Jehan Daruvala (Fotó: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool)

    Az elmúlt három évben Daruvala meglehetősen középszerű teljesítményt nyújtott a Forma-2-ben. Összesen csupán négy futamon diadalmaskodott, és bár tavaly főversenyen sikerült győznie, így is csak hetedik helyen végzett az összetettben, ez pedig nem volt elég a Red Bullnak. Ennek következtében a Forma-1-en kívül kezdett el nézelődni, és az indiai Mahindra nyilvánvalóan adta magát.

    „Tavaly nem úgy alakult a szezonom, ahogyan elterveztem – fogalmazott. – Nem ez volt a legjobb évem. Ezért kellett megvizsgálnom a Forma-1-en kívüli lehetőségeket, és a Formula E volt a legjobb opció. A Mahindra mint indiai csapat, valamint én mint indiai, ez volt a legmegfelelőbb kombináció. Tartalékversenyzőnek lenni egy dolog, természetesen szeretnék hamar beülni a pilótafülkébe. Az F2-ben a legjobbamat kell nyújtanom, a bajnoki címért kell harcolnom, és ki kell érdemelnem a helyemet.”

    Daruvala számára felmerült a lehetőség, hogy egy nem európai központú sorozatban folytassa pályafutását, hiszen a japán Super Formulába és az IndyCarba is igazolhatott volna. Bár származását tekintve nincs köze az öreg kontinenshez, már annyi ideje él és versenyez Európában, hogy nem akarta azt huzamosabb időre elhagyni.

    „Európában szeretnék versenyezni – szögezte le. – Sok embert ismerek itt, és ők is ismernek engem. Ha Japánba vagy Amerikába mennék, minden új lenne. Ráadásul a Formula E magas színvonalat képvisel a csapatok és a gyártók tekintetében, és a versenyzők is magas szinten vannak. A világ legjobb pilótáival akarok versenyezni, és úgy gondolom, hogy a Formula E-ben ezt megtehetem.”

  • Nagyot hibázott az F1 következő ígérete, óriási baleset lett a vége

    Nagyot hibázott az F1 következő ígérete, óriási baleset lett a vége

    Sokan már a Forma-1-ben is nagyon megnéznék Theo Pourchaire-t. Azonban a francia fiatal a Formula 2 Jeddah-i hétvégéjének sprintfutamán megmutatta, hogy még van mit tanulnia a királykategóriához vezető úton.

    A Sauber akadémiáját erősítő Pourchaire – ki a tavalyi évben már 2 darab pénteki szabadedzésen is lehetőséget kapott a Forma-1-ben az Alfa Romeotól – a 7. helyen haladt a 20 körös futam 7. körében. A francia fiatal a csapattársát, Victor Martins-t próbálta megelőzni, de a kifékezés során elmérte a féktávot, és telibetalálta az 5. helyen haladó Oliver Bearman Premáját.

    Az ütközés elég nagy erejű volt, mindkét autóban olyan károk keletkeztek, hogy egyik pilóta sem tudta folytatni a száguldást. Ugyan Pourchaire hibája volt a baleset teljes mértékben, még ennek ellenére sem volt harag a két versenyző között.

    A Sauber akadémista a Twitteren is bocsánatot kért Bearmantől, valamint a Premától és a saját csapatától is, és már a mai főfutamra koncentrál, ahol a 8. rajtkockából indulhat majd. A versenybírák ugyanis a futamot követően megvizsgálták az esetet, ahol a franciát találták bűnösnek, és egy 5 rajthelyes büntetéssel sújtották őt baleset okozása miatt.

  • Bántóan kizsákmányolva érezte magát az életveszélyes sérülést szenvedő pilóta

    Bántóan kizsákmányolva érezte magát az életveszélyes sérülést szenvedő pilóta

    2019-ben a Forma-2 spái versenyén egy ütközésben életét vesztette Anthoine Hubert és életveszélyes sérülést szenvedett Juan Manuel Correa. Utóbbi most éles hangvételben kritizálta az FIA-t, amiért úgy érezte, magára hagyták.

    Az amerikai-ecuadori pilóta elképesztő akaraterőről tett tanulságot és visszatért az autóversenyzés világába, idén újra teljes szezonban indul az F2-ben. A Track Limits podcast adásában azonban nem kímélte a Nemzetközi Automobil Szövetséget a balesete utáni tevékenysége, pontosabban annak hiánya miatt.

    „Magamra hagytak. A családom, a barátaim, a hozzám közel állók mellettem voltak, de az FIA zéró támogatást adott. Ez elég rosszul esett, nagyon elkeserítő volt – mondta. – Kizsákmányolva éreztem magam abban az értelemben, hogy amikor remek látványosságot produkálunk nekik, akkor mindig jelen vannak és ők az elsők, akik profitálnak ebből.”

    „Az érdekeim miatt nem akarok részletekbe bocsátkozni, mert ismét [az F2-ben] versenyzek, de nagyon szerencsés vagyok azon emberek miatt, akik körülvettek, ugyanis nem volt kiépítve a szükséges támogatási rendszer.”

    „Azt hiszem, ráeszméltek néhány dologra a balesetem hatására, már beszéltünk is néhányszor a szövetséggel. Időnként nem könnyű változásokat elérni egy ekkora szervezetnél, amelynél rengeteg dolog zajlik. Ha valaki olyan balesetet szenvedne, mint én, jobban segítenék, mert tudnám, mire van szükség, mi hiányzik. Nekem nem segítettek.”

    Correa 2021-ben tért vissza egy versenyautó volánja mögé, abban az évben és tavaly az F3 mezőnyében indult, a legjobb eredménye egy 2. hely volt. Vendégként az F2 2022-es szezonzáróján is részt vett.

  • Visszatérhet a kultikus helyszínre az F3 mezőnye

    Visszatérhet a kultikus helyszínre az F3 mezőnye

    Pár év kihagyást követően több híresebb sorozat is visszatérhet majd Makaóba. A nagy múltú verseny legfőbb attrakciója a Formula 3-as verseny lenne, amit 3 év kihagyást követően rendeznének meg újfent.

    Az utóbbi években a Kínában uralkodó rendkívül szigorú COVID-19 szabályok miatt, ami miatt idén is elmarad a Forma-1-es versenyük – lehetetlenség volt megoldani azt, hogy egy nemzetközi mezőny versenyezhessen a legendás Guia Circuit-en.

    Az első Makaói Nagydíjat még 1983-ban rendezték meg és a versenyt egy feltörekvő brazil tehetség, Ayrton Senna nyerte meg. Az évek alatt pedig egy elég nívós eseménnyé nőtte ki magát a futam, amit egy több, mint 6 kilométer hosszú utcai pályán rendeztek meg egészen 2019-ig. A szigorú szabályok bevezetése óta csakis kizárólag a helyi Formula 4-es sorozat versenyzői mérhették össze tudásukat az aszfaltcsíkon.

    A Formula 3 idei szezonja már szeptemberben véget fog érni Monzában, ami miatt a novemberben esedékes versenyt gond nélkül meg lehetne rendezni. Azonban az autók logisztikája még okozhat némi fejtörést a sorozat csapatinak, mivel a helyszín Távol-Keleten van.

    Alonso az F1 utánpótlásában is tarolt a bahreini hétvégén