Kategória: Formula Sport

  • A biztató eredmények után Ausztriában várja a folytatást a fiatal versenyző

    A biztató eredmények után Ausztriában várja a folytatást a fiatal versenyző

    A világ egyik legszebb és legizgalmasabb versenypályáján Michl Olivér motiváltan várja a következő versenyhétvégét az új ACCR Formula 4 bajnokságban a másik hazai pályáján a Red Bull Ringen. A Hungaroringen kezdődött és Ausztriában, Spielbergben folytatódik a nemzetközi versenyszezon a Gender Racing Team számára a Rundstreckentrophy auf dem Red Bull Ring versenyhétvégén.

    Április végén a GRT csapatához kis szünet után visszatérő Michl Olivér állt rajthoz a GRT új Tatuus Formula4-esében a hazai F1-es pályán debütáló ACCR Formula4 bajnokságban, mely ismét az FIA CEZ Zone Trophy és az ESET Cup bajnoki fordulójának keretében zajlik majd a hétvégén. A 2023-as versenyévadban a Gender Racing visszatért az alapitáskor megfogalmazott legfontosabb küldetéséhez a sportutánpótlás neveléshez, de mindezt a sportág nemzetközileg is legpreferáltabb utánpótlásnevelési kategóriájában, a Formula4-ben egy új generációs Tatuus F4-T421 versenygéppel, amivel a Hungaroringen a csapat régi-új versenyzője Michl Oliver sikeresen teljesítette az első fordulót az új bajnoki sorozatban! Az ACCR Formula 4 Championship mezőnye tovább bővül majd a csodálatos osztrák helyszínre érkezve. A pálya most is jól ismert viszont az új ellenfelek többségével most is majd csak a szabadedzések és az időmérő alkalmával tudja először felmérni az erőviszonyokat.

    Michl Olivér, Gender Racing Team
    Michl Olivér – Fotó: Gender Racing Team

    A második versenyhétvége a versenykilométerek terén nem változik. Pénteken egy szabadedzésre nyílik lehetőség, míg az időmérő szombaton délelőtt, az első versenyfutam pedig délután fél háromkor kerül megrendezésre, majd a második versenyfutamot vasárnap kicsivel tizenegy óra után futja az ACCR mezőnye. A GRT csapata az osztrák hétévégén is tovább törekszik az új autó még jobb megismerésére, a beállítások további pontosítására és a tempó fokozására!

    A Hungaroringen bíztató eredmények születtek és Olivér egyre jobban összebarátkozott a T421-essel és folyamatosan építkezve tudta növelni a tempót a riválisokkal szemben. Olivér a Hungaroringen az ACCR F4 bajnokság első fordulójának hazai értékeléséért járó díjakat is át vehette, de ami a legfontosabb, hogy az első versenyhétvégét sikeresen teljesítve, huszonkét bajnoki pontot gyűjtve zárhatta az első megmérettetést és a bajnoki tabella ötödik helyéről várhatja a folytatást a Red Bull Ringen.

    Ahogy a bevezetőben is említettük a GRT fiatal versenyzője nagyon motiváltan várja a másik hazai megmérettetést:

    „A Red Bull Ring egy nagyon izgalmas pálya! Szeretném, ha itt is fokozatosan tudnánk tovább gyorsulni, folytatni a Hungaroringen megkezdett tendenciát és még jobban meg tudnánk közelíteni a legerősebb ellenfeleket is! Valamint kíváncsian várom, hogy a bajnokságba most beszálló új ellenfelek milyen erőt képviselnek majd, de bízom benne, hogy ahogyan a Hungaroringen itt is futamonként léphetünk mindig egyet – egyet előrébb mindkét versenyfutam eredménylistáján!”

  • Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Versenyt egyelőre még nem rendeztek rajta, de a megnyitón mi is kipróbálhattuk a nemrég elkészült Balaton Park Circuitet.

    Mint arról mi is beszámoltunk, a héten a háromszoros Forma-1-es futamgyőztes Giancarlo Fisichella részvételével bemutatták Magyarország legújabb versenypályáját, a Balaton Park Circuit-et. A Balatonfőkajáron megépített aszfaltcsík a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb biztonsági előírásait figyelembe véve jött létre, és Grade 2-es licencért folyamodik, azaz a Forma-1-en kívül bármilyen autós versenysorozatot vendégül láthat a jövőben.

    A 4115 méter hosszú, hat jobb és tíz balkanyart tartalmazó pályát elsőként a Porsche vette használatba, hogy a márka születésének 75. évfordulója alkalmából kéthetes, „Porsche on Track” elnevezésű programot bonyolítson le a vadonatúj létesítményben. A megnyitó napján pedig a meghívott vendégeknek és újságíróknak lehetősége nyílt a Porsche helyszínen levő, meglehetősen széles modellpalettájából autót választva végigmenni a frissen átadott aszfaltcsíkon, így most mi is meg tudjuk mutatni, hogyan is néz ki a Balaton Park Circuit belülről, egy Porsche 718 Boxster GTS anyósüléséről.

    Íme:

     

    Alább a Balaton Park Circuit pályarajza látható:

    Balaton Park Circuit
    Fotó: TRP Media
  • Értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Gender Racing Team versenyzői a hétvégén

    Értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Gender Racing Team versenyzői a hétvégén

    A Hungaroringen és Rechbergben kezdődött a nemzetközi versenyszezon a Gender Racing Team számára LapTiming Kupán és az FIA Hegyi Európa bajnokság osztrák futamán április utolsó hétvégéjén. A csapathoz kis szünet után visszatérő Michl Olivér állt rajthoz a GRT új Tatuus Formula4-esében a hazai F1-es pályán debütáló ACCR Formula4 bajnokságban, mely főleg az FIA CEZ Zone Trophy és az ESET Cup második fordulójának keretében zajlik majd az idei évben. Az örökös magyar bajnok, pedig idei első EB futamát teljesítette. Három év kihagyás után ismét Rechbergben versenyzett Szász László az általa jól ismert pályán.

    A 2023-as versenyévadban a Gender Racing visszatért a sportág nemzetközileg is legpreferáltabb utánpótlásnevelési kategóriájához, a Formula4-hez mégpedig egy új generációs Tatuus F4-T421 versenygéppel a csapat régi-új versenyzőjével Oliver Michl-el egy vadonat új bajnoki sorozatban! Az ACCR Formula 4 Championship egy közép Európai versenysorozat a kategória számára, melyben Ausztria, Horvátország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és természetesen Magyarország F4-es versenyzői állhatnak rajthoz, de a Hungaroringen már egyéb nemzetek versenyzői is ott voltak a mezőnyben. Az új bajnoki sorozat első évadának első versenyhétvégéjére Olivér egy sikeres Slovakiaring-i teszten ismerkedett az új autóval, ahol nagyon pozitív benyomásai voltak az új technikáról. A GRT versenyzője számára a Hungaroring jól ismert aszfaltcsík, hiszen korábban a gokart után itt tette meg első  formula autós lépéseit korábban szintén a GRT színeiben és zsebelt be futamgyőzelmet és több dobogós helyezést a GRT különböző versenytechnikáival, Formula Renault-val és F3-assal is.

    A pálya tehát jól ismert viszont az ellenfelek többségével csak a szabadedzések és az időmérő alkalmával tudta először felmérni az erőviszonyokat, akik között, mint kiderült több „sötét ló” is akadt, mint például a korábbi angol F4-es bajnok is.

    Az első versenyhétvége a versenykilométerek terén annyira nem kényeztette el a mezőnyt, hiszen a programban csak egy kollektív teszt egy időmérő és a két versenyfutam szerepelt, azzal a kicsit extrém megoldással, hogy mindkét versenyfutam vasárnap került lebonyolításra, ami egy műszaki hiba vagy egy esetleges autó sérülés esetén komoly nehézségek elé tudta volna állítani a csapatokat. Szerencsére az első versenyhétvégén ilyesmi nem fordult elő, így a GRT-is az új autó még jobb megismerésére, a beállítások pontosítására és a tempó fokozására koncentrálhatott!

    Michl Olivér, Gender Racing Team
    Michl OlivérFotó: Gender Racing Team

    Az időmérőn Olivér az ötödik helyre kvalifikálta magát, így mindkét versenyfutamon a rajtrács harmadik sorában a külső ívről kezdhette meg a küzdelmeket. Az ACCR Formula 4 Championship első debütáló futamát ebben a pozícióban fejezte be a GRT fiatal versenyzője. A délutáni második versenyfutam sokkal küzdelmesebbre sikeredett. Olivér egyre jobban összebarátkozott a T421-essel és tudta növelni a tempót beékelődve a rivális Renauer Motorsport két versenyzője közé a negyedik pozícióba, ahol a köridők tekintetében is fel tudta venni a versenyt az előtte haladó korábban említett angol F4-es bajnokkal. Így az izgalmasabbra sikeredett második futamot a rajtpozícióhoz képest egyet előre lépve a negyedik helyen zárta. Olivér mellesleg az ACCR F4 bajnokság első fordulójának hazai értékeléséért járó díjakat is át vehette, és ami a legfontosabb, hogy az első versenyhétvégét sikeresen teljesítve, huszonkét bajnoki pontot gyűjtve zárhatta az első megmérettetést.

    Olivér ennek okán is motiváltan várja a következő versenyhétvégét az új bajnoki sorozatban a másik hazai pályáján a RedBull Ringen.

    Szépen lépésről lépésre építettük fel a tempónkat a csapattal együtt.  A hétvége második felében már a mezőny elejével is harcolhattunk a köridők tekintetében, amire szerintem nagyon büszkék lehetünk főleg ilyen kevés tesztelési idővel és lehetőséggel valamint a mezőnyben felbukkanó erős ellenfeleket megismerve!”


    Szász László az örökös magyar bajnok, gyémántsisakos versenyző már csütörtökön az ausztriai hegyi Európa-bajnoki futam helyszínére érkezett Rechbergbe egy Pannónia-ringen futott tesztet követően, ahol először állt rajthoz a Gender Racing színeiben a jól ismert pályán a jól bevált Reynard Forma 3000-es volánja mögött.

    Az április végi időpont már előzetesen is nagyon ígéretesnek mutatkozott, mert még csak most kezdődött az Európa-bajnokság, s így sok résztvevőre lehetett számítani, ami be is bizonyosodott, hiszen összesen több, mint 250 versenyző, 40 nyitott / formula autós, és Szász géposztályában 15 fős mezőny vágott neki a gyors és technikás pályának. A verseny egyébként része volt az Osztrák Országos Hegyi Bajnokságnak, valamint a szlovén és a szlovák nemzeti bajnokságoknak is.

    A Gender Racing Team színeiben induló, Szász László a verseny előtt úgy fogalmazott, hogy nosztalgiával tekint a verseny elé, mert többször a dobogó legfelesőbb fokára állhatott már korábban, a tradicionális osztrák helyszínen azonban a mezőnyben több olyan autó is van, mely technikai szempontból erősebb az ő versenyautójánál, melyekkel komoly kihívást jelentett felvenni a versenyt.

    Szász László, Gender Racing Team
    Szász László – Fotó: Gender Racing Team

    Sejtése be is bizonyosodott. Kemény hétvégén van túl az első EB fordulóján, bár az időjárás kegyes volt a mezőnyhöz, hiszen csak a szombati tréning volt félig esős. Mint elmondta, ebben a mezőnyben a rendelkezésére álló technikából kihozta a maximumot. Az élmezőnyben csupán olyanok foglaltak helyet, akiknek modernebb, újabb konstrukciójú versenyautója van. Így a Gender Racing Team méltán lehet büszke az örökösbajnok abszolút tizenegyedik és az osztrák bajnokságban megszerzett harmadik helyére. Május elején Lengyelországban folytatódik Szász László versenyszezonja. Azon a hétvégén azonban a mezőny kettészakad, hiszen lesznek olyanok, akik Lengyelországban, mások pedig Spanyolországban folytatják tovább. Hozzátette, hozott számára meglepetést a megerősödött mezőny, de a lehetőségekhez képest apró fejlesztésekkel mindig próbálják megújítani a versenytechnikát. Az örökös bajnok örül, hogy a Gender Racing Team színeiben versenyez az idei versenyszezonban, hiszen mindig szívesen adja át évtizedes szakmai tapasztalatait egy dinamikusan fejlődő fiatalos csapatban.

  • Grosjean ajándékot kapott korábbi csapatától

    Grosjean ajándékot kapott korábbi csapatától

    Harmadik éve versenyzik az IndyCar-ban, és hiába került többször karnyújtásnyi közelségre a győzelemhez, futamot nyernie még nem sikerült. Az Alpine-tól azonban kapott egy meglepetéscsomagot.

    A francia pilóta már két első rajtkockát és két 2. helyet mutatott fel a szezonban, miközben előfordult, hogy önhibáján kívül hullott ki a kezéből a győzelem. Az alabamai Barber pályán rendezett hétvégi versenyen a saját hibája miatt bukta el azt, ugyanis a táv háromnegyedénél az 1. helyről kicsúszott az egyik kanyarnál, így Scott McLaughlin megelőzte.

    Ennek ellenére nem csalódott, hogy már ötödször állt a dobogó második fokára az amerikai karrierje során. „A 2. helyezés nem rossz, rosszabb is lehetne. A versenyzés nem mindig úgy alakul, ahogy mi szeretnénk, és noha a Barber-en általában a kétkiállásos stratégia a nyerő, ezúttal a három kiállás volt az, mert nem volt sárga zászlós megszakítás” – mondta a RACER-nek.

    https://500miles.hu/indycar/a-korabbi-f1-es-pilotanak-kezd-elege-lenni-a-masodik-helyekbol/

    „Ütőképesek vagyunk. Úgy lehet bajnokságot nyerni, hogy folyamatosan a győzelem közelében vagyunk. Tavaly nem így volt, váltakozva voltak jó és rossz hétvégéink. De idén úgy érzem, mindenhol erősen teljesítünk – véli. – Nyerni akarunk, de 2. helyezésekkel is működhet a dolog. Ha mindig ott leszünk a tűz közelében, lesznek esélyek a győzelemre, ilyen egyszerű.”

    A RACER összeállítása alapján az IndyCar-ban és elődeiben győzelmet sosem szerző pilóták körében nyolc 2. helyezés a rekord, egy versenyző hatszor lett így 2., ketten pedig Grosjeanhoz hasonlóan ötször. Többen azonban öt vagy még több 2. helyet követően szerezték meg első győzelmüket. Grosjean az F1-ben 10-szer lett dobogós futamgyőzelem nélkül, ebben a statisztikai rangsorban szintén magas pozícióban, negyedikként végzett.

    https://500miles.hu/indycar/romain-grosjean-elarulta-mit-erzett-problemanak-andrettinel/

    Az IndyCar tabelláján az 5. helyet foglalja el, négy futam után csak 15 pont a lemaradása a listavezető Marcus Ericssontól.

    A Twitteren közben megmutatta, hogy ajándékot kapott korábbi F1-es csapatától, az Alpine-tól (a korábbi Lotustól): elküldték neki a serlegeit, vidáman pózolt is velük egy fényképen. A kezében az utolsó, a 2015-ös Belga Nagydíjon szerzett trófea látható. „Köszönöm, Alpine F1, hogy elküldtétek a Forma-1-es trófeáimat. Kettő még úton van. Most már meg tudom mutatni őket a gyerekeimnek, amire nagyon büszke vagyok” – írta. Csapattársa, Alexander Rossi volt az egyik kommentelő a bejegyzés alatt, aki azt írta, „Nem hazudok, klasszul néz ki.”

    Az F1-es pilóták ugyanis nem minden esetben tarthatják meg az eredeti kupáikat, a szerződések függvényében gyakran csak másolatot kaphatnak. Lehet, hogy Grosjean is csak átmenetileg kapta meg a serlegeket.

  • Ijesztő baleset, az év rádiózása és történelmi siker – ez történt az F2 bakui hétvégéjén

    Ijesztő baleset, az év rádiózása és történelmi siker – ez történt az F2 bakui hétvégéjén

    Közel egy hónap szünet után a Forma-1 mellett a Formula 2 mezőnye is visszatért, és a fiatal pilóták ezúttal Bakuban mérhették össze a tudásukat egymással. Az azeri hétvége pedig rendkívül eseménydús volt, ugyanis rengeteg érdekes dolog történt a versenypályán.

    Bearman mindent vitt

    A Prema pilótája, Oliver Bearman történelmet írt a mostani versenyhétvégén. A Ferrari szupertehetsége megnyerte az időmérő edzést, és a sprint, valamint a főfutamon sem tudta legyőzni őt senki. A mindössze 17 éves brit fiatal mindent megnyert, amit csak lehetett, ezzel pedig történelmet írt, ugyanis hasonlóra senki sem volt képes a sorozat történetében.

    Igaz, a sprintfutamon némi szerencsére is szüksége volt, mivel a biztonsági autós újraindításnál még csak a 4. helyen állt. Azonban a vezető Dennis Hauger mellett a mögötte haladó Victor Martins is falba állt, így Bearman már a 2. helyen haladt. A 2. szektorban pedig pont a biztonsági autós fázis előtt tudta megelőzni a csapattársát, Frederik Vestit az első helyért.

    A halo ismét életet mentett

    Az előbb említett nagy balesetnél Jehan Daruvala belecsapódott Martins autójába. A francia ART-ja az indiai autójának tetején landolt, és ha a halo nincs, akár nagyon csúnya vége is lehetett volna a balesetnek. Így viszont mindkét fél sértetlenül megúszta a balesetet. Mellettük még Theo Pourchaire és Arthur Leclerc is elnézte az első kanyar féktávját, ami miatt végül mindkettőjüknek fel kellett adnia a futamot.

    Fittipaldi óriási rádiózása

    Ugyan még csak a 4 versenyhétvégén vagyunk túl, de Enzo Fittipaldi máris az év egyik legjobb rádióüzenetét szolgáltatta a nagyközönség számára. A brazil fiatal a 2. helyről rajtolhatott a főfutamon, és ugyan Théo Pourchaire megelőzte őt a 2. körben, a brazil a verseny vége felé vissza tudta venni a pozícióját, és végül ott is ért célba.

    Azonban a brazilnak fogalma sem volt az autóban ülve, hogy melyik pozícióban ért célba. Először még a versenymérnöke is azt hitte, hogy csak viccel, de mint kiderült, semmi ilyesmiről nem volt szó. A fiatal brazil pedig örömujjongásban tört ki, miután megtudta, hogy a 2. pozícióban ért célba.

  • Óriási tömegbaleset – életet menthetett a glória az F2-ben

    Óriási tömegbaleset – életet menthetett a glória az F2-ben

    A boxutcában intették le a F2-es sprintversenyt egy hatalmas baleset után, amelynek több ijesztő momentuma is volt.

    A verseny késői szakaszában Roy Nissany csapta falnak autóját, ezért egy rövid biztonsági autós szakasz után 3 körre engedték a mezőnyt a verseny végén. A hideg gumik azonban káoszt eredményeztek, és emiatt csak a mezőny fele tudta befejezni a versenyt.

    A versenyben addig vezető Dennis Hauger és Victor Martins is az első kanyar külső falában kötött ki. Az ijesztő helyzetet Jehan Daruvala érkezése hozta, akinek az autója becsúszott Martins alá. Szerencsére mindkettejük el tudott sétálni a baleset helyszínétől.

    Az már csak hab volt a tortán, hogy a bukótérbe is hárman csúsztak ki, miután nem tudták volna kikerülni a balesetet. Először Théo Pourchaire realizálta, hogy nem fog tudni elfordulni, a mellette érkező Arthur Leclerc-nek ezzel pedig már esélye sem volt bevenni a kanyart.

    Jack Doohan ezzel szemben már a féktávon elvesztette az irányítást az autója felett, ezzel oedug véget ért az ő versenye is.

    A versenyt így Frederik Vesti vezette, de ő is a falnak koccant, szerencséjére azonban szinte rögtön utána érkezett a safety car. Így csak csapattársával, Oliver Bearmannel szemben veszített pozíciót, aki első F2-es győzelmét szerezte meg ezzel.

  • Az F1 hazai Mekkájában kezd Michl Olivér, míg az örökös magyar bajnok Ausztriában tér vissza

    Az F1 hazai Mekkájában kezd Michl Olivér, míg az örökös magyar bajnok Ausztriában tér vissza

    A Hungaroringen és Ausztriában kezdődik a nemzetközi versenyszezon a Gender Racing Team számára. A Hungaroringen a csapathoz kis szünet után visszatérő Michl Olivér áll rajthoz a GRT új Tatuus Formula 4-esében a hazai F1-es pályán debütáló ACCR Formula 4 bajnokságban, mely az FIA CEZ Zone Trophy és az ESET Cup második fordulójának keretében zajlik majd a hétvégi LapTiming Kupán.

    Az ausztriai Rechbergben pedig Szász Lászlónak kezdődik az FIA Hegyi Európa bajnoki szezonja, ahol a néhány aerodinamika és egyéb kisebb fejlesztéssel módosított jól megszokott Reynard Zytek F3000-es versenyautójával áll rajthoz az általa jól ismert pályán.

    Ahogy arról már korábban beszámoltunk a 2023-as versenyévadban a Gender Racing megújult szakmai koncepciója szerint egyrészt visszatér a sportág nemzetközileg is legpreferáltabb utánpótláskategóriájához a Formula4-hez mégpedig egy új generációs Tatuus F4-T421 versenygéppel a csapat régi-új versenyzőjével Oliver Michl-el egy vadonat új bajnoki sorozatban!

    Az ACCR Formula 4 Championship egy közép Európai versenysorozat lesz a kategória számára, melyben Ausztria, Horvátország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és természetesen Magyarország F4-es versenyzői állhatnak rajthoz, de az előzetes hírek szerint az év folyamán láthatjuk majd egyéb nemzetek versenyzőit is. Az új bajnoki sorozat első évadának első versenyére Olivér egy sikeres Slovakiaring-i teszten ismerkedett az új autóval, ahol nagyon pozitív benyomásai voltak az új technikáról. Versenyzőnk számára a Hungaroring jól ismert aszfaltcsík, hiszen a gokart után itt tette meg első formula a utós lépéseit korábban szintén a GRT színeiben és zsebelt be futamgyőzelmet és több dobogós helyezést a GRT különböző versenytechnikáival.

    A pálya tehát ismert viszont az ellenfelek többségével majd csak a szabadedzések és az időmérő alkalmával lehet először felmérni az erőviszonyokat. Olivér ennek okán is motiváltan várja az első versenyhétvégét az új bajnoki sorozatban.

    Michl Olivér, Gender Racing Team
    Michl OlivérFotó: Gender Racing

    Az örökös magyar bajnok, gyémántsisakos versenyző Szász László viszont a sok évtizedes tapasztalatával és a jól bevált imádott versenytechnikájával áll rajthoz három év kihagyás után ismét Rechbergben, viszont először a Gender Racing színeiben. A csapat a tervek szerint már csütörtökön a versenyhelyszínre érkezik, hiszen péntektől kezdetét veszi az egyetlen ausztriai hegyi Európa-bajnoki futam.

    Az április végi időpont már előzetesen is nagyon ígéretesnek mutatkozott, mert még csak most kezdődik az Európa-bajnoki szezon, így sok résztvevőre lehetett számítani, ami be is bizonyosodott, hiszen összesen több, mint 250 versenyző, köztük 40 formula autós, és Szász László géposztályában is 15 fős mezőny vág neki a gyors és technikás pályának. A verseny egyébként része az Osztrák Országos Hegyi Bajnokságnak, valamint a szlovén és a szlovák nemzeti bajnokságoknak is. László úgy fogalmazott, hogy nosztalgiával tekint a verseny elé, mert többször a dobogó legfelesőbb fokára állhatott már ott korábban, azonban új kihívás, hogy a mezőnyben több olyan autó is van, mely technikai szempontból erősebb az ő versenyautójánál.

    Szász László, Gender Racing
    Szász László autója – Fotó: Gender Racing

    Számomra előny, hogy nem ismeretlen a terep, azonban van olyan olasz pilóta is a mezőnyben, aki gyakorlatilag félig gyári pilótaként érkezik Ausztriába, így nyilvánvalóan igen jó technikai felkészültsége van, ami az autóját illeti” – nyilatkozta Szász László, akit pénteken már a pályabejárás vár a vasárnapi két verseny felfutásai előtt.

    A magyar versenyző a héten még a Pannónia Ringen is tesztelte az autót, hogy a lehetőségekhez képest a legfelkészítettebb technikával érkezzen Rechbergbe, ahol a jól ismert 4,4 kilométer hosszú pálya várja, 6,03 százalékos szintemelkedéssel és 5 méteres legkisebb pályaszélességgel a mezőnyt. Szász az osztrák megmérettetés után Lengyelországban folytatja majd a 2023-as versenyévadot.

    A Gender Racing Team tehát két versenypálya mellé is nagy szeretettel várja a hétvégén az autósport rajongókat Ausztriában Rechberg-ben és itthon a Hungaroringen!

  • Ismét életet mentett a glória, de egy pilóta gerince megsérült az F4-ben

    Ismét életet mentett a glória, de egy pilóta gerince megsérült az F4-ben

    Az olasz F4 egyik imolai versenyén felborult egy autó, és a pilóta a sisakjával súrolhatta volna az aszfaltot, ha nincs a bukókeret. Ugyanitt a kerékvetőknél lévő hurkák egy másik sorozatban viszont nagyobb bajt okoztak.

    A vasárnapi első olasz F4-es futamon a McLaren támogatását élvező amerikai Ugo Ugochukwu beragadt az első rajtkockába, nem tudott elindulni. Már úgy nézett ki, a mögüle érkezők közül mindenki észreveszi a bajt és viszonylag biztonságos távolságban kikerüli, de a mezőny végéről rajtoló Andrea Frassineti túl későn reagált és belerohant a lefulladt autóba, majd fejre állt.

    A kikockázott felvételen látható, hogy az olasz Frassineti valószínűleg a sisakjával csapódott volna az aszfaltnak és szánkázott volna végig rajta, ha nincs az utánpótlás szériákban is néhány éve vezetett fejvédő bukókeret, így az minden bizonnyal egy újabb versenyzőt mentett meg a súlyos sérüléstől vagy még rosszabbtól.

    https://twitter.com/EngineMode11/status/1650050902756040705

    Bár Ugochukwu sántikálva hagyta el a roncsot, rajthoz állt a második vasárnapi futamon, és Frassineti sem szenvedett komolyabb sérülést. Nem mondható el ugyanez az ír Adam Fitzgeraldról, akinek megsérült három csigolyája még szombaton, a Formula Regional European versenyén ugyanezen a pályán.

    A mezőny második felében Fitzgerald ráhajtott az első kanyarkombinációnál lévő egyik hurkára, amitől a levegőbe emelkedett az autója, és a landolás erejétől megsérült a háta, de szerencsére nem szenvedett maradandó károsodást. Kisebb csodával végigment a futamon, de a vasárnapin már nem tudott rajthoz állni, és valószínűleg a következő helyszínen sem indulhat el.

    A Formula Scout tudósítása szerint Fitzgerald csapatfőnöke, Keith Donegan azt mondta, a pilóta kórházban töltötte a szombat éjszakát és erős fájdalmai voltak, fájdalomcsillapítókat kellett szednie. A balesetnél több mint 1 méter magasra emelkedett fel az autója a hurkától, amelyek korábban többször okoztak súlyos baleseteket, és emiatt többen változtatásokat követelnek.

  • Az új Schumacherek és Vettelek előtt óriási akadályok tornyosulnak

    Az új Schumacherek és Vettelek előtt óriási akadályok tornyosulnak

    Idén csak a 35 éves Nico Hülkenberg képviseli Németországot a Forma-1-ben, az előszobának számító F2-ben pedig egy német versenyző sincs. A fiatalok problémáiról az a pilóta beszélt, aki legalább nemrég az utóbbi sorozatig felkapaszkodott.

    A néhány napon belül 23 éves David Beckmann a Forma-3-ban futamgyőzelmekig, a Forma-2-ben dobogókig jutott, de ilyen eredménysorral nem merült fel reális lehetőségként a neve a világbajnoki sorozat csapatainál. Idén ezért a WEC-ben indul, illetve a Porsche Formula E istállójánál tesztpilóta.

    Szerinte alapvető nehézségek akadályozzák a fiatal tehetségeket, hogy valaki Michael Schumacher vagy Sebastian Vettel nyomdokaiba lépjen. „Probléma van a finanszírozással. Az elejétől kezdve nincs elég pénze a versenyzőknek, így kevesen jutnak el a profi gokartozásig. A formaautós bajnokságok aztán tovább rostálnak – jelentette ki az Auto Motor und Sportnak. – A szponzorálásnál is vannak gondok.”

    „A nagyvállalatoknál egyre több a döntéshozó, akiket a sportolóknak meg kell győzni. Az autósportnak ráadásul nem is tesznek jót bizonyos szempontok, mint például a klímasemlegességre törekvés, a kevés kivétel egyike a Formula E.”

    Váratlan fordulat: a brit riporter szerint még idén visszatér Vettel!

    A karrierépítéshez szükséges elképesztő összegekre már többen panaszkodtak. Beckmann megemlítette, hogy az F1 felé vezető alternatív lehetőségek köre is szűkült, főleg a WSR megszűnését sajnálja.

    Utoljára 1981-ben volt olyan szezon, amikor egyetlen német versenyző sem volt a Forma-1 mezőnyében egy egész éven át. Az F3-ban “másfél” német indul idén: Sophia Flörsch aligha jut magasabbra az eddigi produkciója alapján, a dán-német Oliver Goethe két versenyhétvége után 6. a tabellán. A Formula E-ben a 28 éves Pascal Wehrlein vezeti a tabellát, innen egy Nyck de Vries-éhez hasonló történettel talán neki lehet némi esélye visszatérni az F1-be.

    Beckmann helyzete meglehetősen érdekes a fiatal autóversenyzők világában: civilben egy szélturbinák építésével és telepítésével foglalkozó céget irányít az alapítójával, az apjával. Egy sajnálatos esemény kényszerítette ebbe a helyzetbe (amit összességében nem sajnál), mert 2019-ben apja, Robin autóbalesetet szenvedett és kómába került, emiatt az F3 utolsó futamain el sem indult.

    Beckmann versenyez a koronavírusos Hughes helyett a következő hétvégéken

    „A balesete felnyitotta a szemem – ismerte el a fiatal pilóta. – Utána sokat foglalkoztam a céggel és értékes tapasztalatra tettem szert, hogy milyen gyorsan kicsúszhat az ember kezéből az irányítás. Fontos, hogy megbecsüljük a saját és a családtagjaink egészségét.”

    „Főleg a saját menedzselésem szempontjából hozott nagy változást ez a tapasztalat. Sok komoly, sikeres céggel dolgoztam együtt, tanultam tőlük. Az egyes üzleti partnerek saját gondolkodásmódját látva megtanultam, hogyan érveljek és cselekedjek. A sportolók beszűkült látásmódja az üzleti életben nem működik, hogy valaki azt gondolja magáról, hogy ő a legjobb és senki sem tud újat mutatni neki.”

    Németországban F1-es futamot sem rendeztek 2020 óta.

  • Hamiltonéhoz hasonló forradalmi változást remélnek a fiatal tehetségtől

    Hamiltonéhoz hasonló forradalmi változást remélnek a fiatal tehetségtől

    Rod Reid irányítja az IndyCar Force Indy nevű programját, amellyel etnikai kisebbséghez tartozó fiataloknak segítenek eljutni az autósport elitjébe, akár versenyzőként, akár egyéb munkakörökben, például mérnökként. Találtak egy gyémántot.

    A 22 éves Myles Rowe-ról van szó, aki bombaformában nyitotta a szezont az Egyesült Államokban az F3 szintjének megfelelő USF Pro 2000 bajnokságban, az első négy futamból hármat behúzott. Tavaly az F4-hez hasonló szintű USF2000-ben 2. lett és első afroamerikaiként futamot nyert egy IndyCar által felügyelt bajnokságban, így jók a kilátásai, hogy eljusson a legrangosabb amerikai formaautós sorozatba.

    A társadalmi sokszínűségi program vezetője ezt már egyenesen készpénznek veszi, és úgy gondolja, Rowe ugyanolyan hatást fog kiváltani, mint ami Lewis Hamilton nevéhez fűződik a Forma-1-ben vagy Tiger Woodshoz a golfban.

    „Szerintem képes lesz a Tiger Woods-hatásra, ahogy én hívom. Nem Tiger volt az első profi fekete golfozó, de ő változtatta meg a sportágat. Nem csak a sikerei, hanem a stílusa és az általa teremtett értékek révén. Azt gondolom, Myles-szal hasonlót fogunk látni” – közölte Reid a Motorsport Magazine-nal.

    Ribbs: Az F1 fényévekkel elfogadóbb az amerikai versenyszériáknál

    „Van karizmája és önbizalma, ami nem egyenlő az arroganciával, és ez a természetéből fakad. Aki találkozik vele, elbűvöli a mosolyával, de amint felteszi a sisakot, a munkára koncentrál. Ez a fiatalember nagyon komolyan veszi, amit csinál.”

    „Ki merem jelenteni, hogy amikor eljut az IndyCar-ba, új közönséget fog bevonni a motorsportba, olyan feketéket és fehéreket, akik addig nem követték. Pusztán saját maga miatt. Willie T Ribbs (az F1-es autót először tesztelő afroamerikai pilóta) annak idején nem tudott változást hozni a kora kihívása miatt, sokan nem ismerték őt, főleg nem a fekete közösségben. A tőlünk kapott támogatással Myles szerintem kulturális változást fog eredményezni a fekete közösségben.”

    Rod Reid hozzátette, távlati célja az, hogy az IndyCar-ban legyen majd egy fekete többségű csapat.