Sajtóértesülések szerint, nyilvános lesz a szombaton elhunyt Dilano van’t Hoff temetése.
A holland versenyző július 1-jén vesztette életét a spa-francorchamps-i pályán, a Formula Regional Európa-bajnokság második futamán.
Az MP Motorsport elhunyt pilótája az Eau Rouge-t követő dombon megpördült, így a Kemmel egyenes elején eltalálta őt Adam Fitzgerald, aki a holland mögött autózott. Az incidenst a 18 éves versenyző nem élte túl, halálának hírét a bajnokság szervezői és csapata helyi idő szerint szombaton jelentette be.
Jövő kedden kerül sor a fiatal versenyző temetésére a hollandiai Ridderkerkben. A szertartás délben kezdődik majd, míg 16:00 óráig bárki leróhatja kegyeletét az elhunyt versenyző előtt. Van ‘T Hoff temetését ezen felül élőben is közvetítik majd.
Előzetes regisztráció után részt lehet venni a temetésen. A család arra kérte a gyászolókat, hogy ne virágot hozzanak, hanem inkább adományozzanak a ‘Racing for Dilano’ alapítványnak, ami a versenybalesetek utáni felépülés és rehabilitáció támogatására jött létre.
A Formula Regional Európa-bajnokság következő fordulójára az olaszországi Mugellóban kerül sor a hétvégén. MP Motorsport csapata megerősítette, hogy nem vesz részt a versenyen.
𝗧𝗘𝗔𝗠 𝗦𝗧𝗔𝗧𝗘𝗠𝗘𝗡𝗧
MP Motorsport withdraws from FRECA Mugello Event to honour Dilano van ’t Hoff
Dear friends,
Last Saturday we lost a great driver, but above all a charismatic young man that motivated and inspired so many people around him. pic.twitter.com/NvYsPjRUHl
A gyorsasági motorozás csúcskategóriájában öt világbajnoki címet szerző Mick Doohan fiának, Jack-nek a szénája rosszul áll a Forma-2-ben, így könnyen befuccsolhatnak a tervei az F1-re, hiába támogatja az Alpine.
Az első idényében a tabella 6. helyén végzett Jack Doohan, így még rosszabbul fest, hogy most csak 12., hiszen az utánpótlás szériákban a fejlődés az egyik legfontosabb a fiatal versenyzők számára. Az Alpine teszt- és tartalékpilótájaként is foglalkoztatott 20 éves ausztrál F1-es tervei könnyen gellert kaphatnak, ha nem változik a helyzet, de úgy tűnik, ő cseppet sem fél ettől.
„Mivel nem tudtam kiemelkedő teljesítményt nyújtani, nem voltam olyan helyzetben, hogy többet kockáztassak. Maradnom kellett az alapvető dolgoknál – nyilatkozta a Feeder Series-nek. – Lényegében most indul a bajnokság számomra, a többieknek már több verseny óta tart. Az enyém itt kezdődik. Nagyságrendileg 60 pont a hátrányom az éllovastól, de nem számít, mert még sok van hátra.”
Doohan elsősorban a két évvel ezelőtti teljesítményére építi az önbizalmát. „2021-ben a Forma-3-ban több mint 60 ponttal követtem Dennis [Haugert] a bajnokság felénél, mégis nagyon közel kerültem a végső győzelemhez. Még nincs vége. A hátralévő pályákon tavaly kiváló volt a mérlegem, várom, hogy jöjjenek” – mondta.
Kicsit egyébként túlzott, mert az említett szezon végén 26 pontra csökkentette a lemaradását a bajnok Haugertől, ettől függetlenül valóban szépen felzárkózott. Hozzátette: „Nem hiszem, hogy bármit bizonyítanom kellene vagy meg kellene mutatnom. Szerencsére ezt már megtettem.”
Jack Doohan tavaly vezethette az Alpine F1-es autóját a szezon végi teszten, de az istálló akadémiájában hamarosan hátrébb kerülhet a rangsorban: az F3 előző bajnoka, Victor Martins előrébb, a 7. helyen áll az F2 tabelláján, és májusban életében először már ő is vezethetett F1-es autót.
A spái halálos baleset áldozata, Dilano van’t Hoff épp egy akadályokkal teli nehéz idény után próbált volna visszatérni a legjobb formájába.
A Formula Regional európai ágának (röviden FRECA) hétvégi futamán halálos balesetet szenvedett a holland versenyző, Dilano van’t Hoff. A 18 éves tehetség kortársaihoz hasonlóan az autósport magas szintjére tört, s bár az eredménylistája alapján nem valószínű, hogy az F1 következő csillaga lett volna, vagy hogy egyáltalán eljutott volna akár csak az F2-be, a sportautók és a hosszútávú versenyzés világában például simán helytállhatott volna.
Legnagyobb sikere eddig a spanyol F4 nagy előnnyel megszerzett bajnoki címe volt 2021-ben – a szezon első állomásán a végzetét jelentő Spában a három futamból kettőn rögtön diadalmaskodott –, ahonnan az F4 és az F3 szint közötti lépcsőnek létrehozott Formula Regional európai ágára vezetett az útja. Itt egy dobogós helyezéssel 19. lett az összetettben 2022-ben, idén pedig a 16. helyen állt a tragédia előtt. (Charles Leclerc, George Russell és a hasonló tehetségek ennél látványosabban szoktak előre menetelni.)
Csakhogy van’t Hoff 2022-es idényét beárnyékolta, hogy megsérült a válla az első versenyhétvégén, ami nem csak több futamon hátráltatta, versenyeket is ki kellett hagynia a műtét miatt. Csapatának, az MP Motorspotnak hálás is volt, hogy nem szakítottak vele.
„2021-ben nyerő párost alkottunk, és igyekszem meghálálni a belém vetett hitet azzal, hogy ismét olyan teljesítményt nyújtok, amit a csapat megismert. Az előző évi megbicsaklás mentálisan erősebbé tett, és segített, hogy teljesen felkészüljek a FRECA 2023-as szezonjára” – mondta a 2023-as szezon előtt.
A Feeder Series a nekrológjában kedves és introvertált tinédzserként említette van’t Hoffot, akinek egyébként az apja apja, Alex is versenyzett amatőrként sportautókkal, elsősorban a holland bajnokságban, amelynek 2010-es kiírását meg is nyerte a legerősebb autók kategóriájában.
A spanyol F4 bajnokság Youtube-oldalán megjelent interjúból pedig az állapítható meg róla, hogy kitűnően beszélt angolul, és már két éve profin, az izgatottság jele nélkül kommunikált a médiával. „Fontos az iskola, de azt hiszem, az autóversenyzés lesz a munkám” – jelentette ki van’t Hoff, míg egy másik videóban arról beszélt, „nincs jobb érzés, mint bajnoknak lenni.”
Megkérdezték tőle azt is, hogy egy gokartversenyben ő vagy Max Verstappen nyerne. „Hogy ki nyerne? Én, ha kilökném” – válaszolta nevetve (az interjút a vitatott silverstone-i Lewis Hamilton-Max Verstappen ütközés után készítették.)
2023-ban nyolc futamon állt rajthoz a FRECA-ban a holland autósport-szövetség által is támogatott versenyző, a legjobb eredménye egy 7. hely volt Imolában.
Sophia Flörsch történelmet írt a Formula 3 spielbergi hétvégéjének főfutamán. A német versenyzőnő ugyanis a pontszerző 9. helyen fejezte be a futamot, és ezzel ő lett az első női pilóta, aki pontot tudott szerezni a 2019 óta fennálló sorozatban. FRISSÍTÉS: Egészen, addig, amíg utólag ki nem zárták.
Az Alpine kötelékéhez tartozó Flörsch már 2019-ben is részt vett a sorozatban a Campos Racing versenyzőjeként, de akkor nem sok szerencséje volt. A szezont végül pont nélkül zárta, és a versenyzői karrierlét az European Le Mans Seriesben folytatta tovább.
Az idei Formula 3-as évadra azonban visszatért a Charouz helyét átvevő PHM Racing pilótájaként. Ugyan az eddigi futamok során egyszer sem került közel a pontszerző helyekhez, a mostani hétvégén megtört a jég. Flörsch a 20. helyről indult, és számos szép előzést mutatott be a 26 körös versenyen.
A PHM Racing versenyzőnője emellett a balesetbe keveredett és a hibázó pilótákat is meg tudta előzni, aminek köszönhetően a 2 pontot érő 9. helyen tudta befejezni a versenyt. Flörsch természetesen nagyon boldog volt a pontszerzését követően.
„9. hely, pontok” – írta a német versenyzőnő a spielbergi főfutam után a közösségi oldalán. – Végre egy remek autó volt alattam, köszönöm a PHM Racing munkáját.”
A futamot a Prema pilótája, Zak O’Sullivan nyerte meg a bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto és Caio Collet előtt.
FRISSÍTÉS: Néhány órával később azonban kiderült, hiábavaló volt a német pilóta és csapata öröme, hiszen a technikai átvizsgálás során az FIA biztosai úgy találták, hogy Flörsch autója első szárnyának véglapjai az előírtnál közelebb voltak a szabályokban lefektetett referenciasíkhoz. Mivel az autó nem felelt meg a technikai szabályoknak, a német versenyzőt kizárták a futamról, így elveszítette 9. helyét.
A tegnapi nap folyamán egy újabb fiatal pilóta veszítette életét Spa-Francorschampsban. A 18 éves Dilano van’t Hoff balesete kísértetiesen hasonló volt Antonine Hubert 2019-es bukásához, és sajnálatos módon a francia pilótához hasonlóan a holland fiatal életét sem tudták megmenteni.
A tragikus baleset a Formula Regional Championship by Alpine spái fordulóján történt. A legendás aszfaltcsík nedves volt, ami miatt a láthatósági viszonyok egyáltalán nem voltak jók. A versenyirányítás ennek ellenére elengedte a mezőnyt, és ez a döntésük, mint utólag kiderült, egy újabb fiatal pilóta életébe került.
Az MP Motorsportot erősítő van’t Hoff a falnak csapódott, az autója visszatért a pályára a Kemmel egyenesben, és az egyik riválisa a rossz láthatósági viszonyok miatt óriási sebességgel telibetalálta őt.
Először a Forma-1 ügyvezető igazgatója, Stefano Domenicali emlékezett meg a hollandról, és azt nyilatkozta, hogy „Dilanót a legfőbb célja, a királykategória elérése közben érte a halál”, és „az F1 közössége teljes mellszélességgel a gyászló család és barátok mellett áll.”
Mind a tíz Forma-1-es csapat saját közleményt adott ki a sajnálatos események kapcsán, a versenyzők pedig legfőképp történetben, de Max Verstappen például egy külön, a honfitársáról szóló poszttal rótta le a kegyeletét.
A Formula 2 tegnapi sprintfutama előtt egy rövid gyásszünetet tartottak, az MP Motorsport autóin pedig egy „Racing for Dilano” [Dilanóért versenyzünk] matrica található, ami a tragikus kimenetelű baleset miatt került fel azokra. A tegnapi futamon győzedelmeskedő Jak Crawford, valamint a mai főfutamot megnyerő Richard Verchoor is van’t Hoffnak ajánlotta a győzelmét.
Racing for Dilano 🧡
This weekend in Spielberg, all our F2 and F3 cars and all F2 and F3 drivers will be racing with a tribute sticker for Dilano pic.twitter.com/8zE31NVrzD
Scuderia Ferrari and the FDA are shocked and saddened at the death of Dilano Van’t Hoff in a #FRECA race @circuitspa. On behalf of Scuderia and the Academy, especially those of its drivers who knew Dilano and raced against him, we offer our sincerest condolences to his family. pic.twitter.com/IPTKan5Fli
— Ferrari Driver Academy (@insideFDA) July 1, 2023
Our thoughts are with the family, friends and team of Dilano van ‘t Hoff following the sad news from Spa-Francorchamps today. https://t.co/s2tJzvZWck
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 1, 2023
Our thoughts are with the family and friends of Dilano van ‘t Hoff following today’s tragic incident at the Formula Regional European Championship event at Spa.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 1, 2023
Everyone at Williams Racing is deeply saddened by the passing of Dilano van ‘t Hoff, MP Motorsport Driver.
Our thoughts go out to his family, friends and team throughout this difficult time. https://t.co/4hCyEjiUTa
Egyes Forma-1-es pilóták változtatást követelnek a spa-francorchamps-i pályán a híres Eau Rouge és Raidillon kanyarok környékén, mások a futam elengedését kérdőjelezik meg, miután szombaton a Formula Regional Európa-bajnokság (FRECA) ottani versenyen életét vesztette a holland Dilano van’t Hoff egy extrém esős körülmények között történt balesetben.
Bár az Osztrák Nagydíj sprintversenyéről faggatta volna őket a média a Racingline.hu részvételével zajlott szombati sajtótájékoztatókon, sok versenyző szerint egyáltalán nincs értelme a nap F1-es történéseiről beszélni, amikor Spában egy fiatal tehetséget veszített el az autósport közössége. Szerencsére a formulaautózásban napjainkban már ritkák a súlyos sérüléssel vagy halállal végződő balesetek, ám intő jel, hogy a pálya ugyanazon pontján, az Eau Rouge-t követő dombtetőn történt a végzetes kimenetelű ütközés, ahol négy évvel ezelőtt az F2-ben Anthoine Hubert is életét vesztette.
Most a FRECA versenye heves esőzés mellett zajlott, a Kemmel egyenes elején megpördült van’t Hoff autójába pedig az őt elkerülni már képtelen Adam Fitzgerald csapódott bele.
„Nem akarok felette ítélkezni, mert nem láttam, hogy mi történt, és nem is akarom látni” – nyilatkozta a Red Bull Ringen Nyck de Vries honfitársa tragédiájáról. „Azt viszont tudom, hogy a körülmények igencsak szélsőségesek voltak. Mindig kritizálják a rendszer működését, hogy a sport túlóvatoskodja az ilyen helyzeteket, de láthatjuk, hogy nem szórakozásból csinálják. Ez az eset is megmutatta, hogy komoly veszélyeket tartogatnak ezek a körülmények, és komolyan kell vennünk a pálya állapotát. Talán el kellene gondolkodnunk azon, hogy mit lehetne még tenni az ilyen történések jövőbeli elkerülése érdekében.”
Lance Stroll azt szeretné, ha a spái pálya tulajdonosai szélsebesen módosítanának a pálya legveszélyesebb szakaszán, még mielőtt a Forma-1 megérkezne a Belga Nagydíjra július utolsó hétvégéjén.
„A nap történése nem a mi versenyünk volt, hiszen elveszítettünk egy fiatal versenyzőt Spában. Nem helyes, hogy ez megtörténhetett, és meg kell változtatnunk azt a kanyart, mert öt éven belül két fiatal tehetséget is elveszítettünk ott. Át kell alakítani a kanyart, mert pár héten belül mi is ott fogunk versenyezni” – mondta Stroll.
„Sohasem élvezetes átmenni azon a kanyaron. Minden egyes alkalommal, amikor ott áthaladunk, kockára tesszük az életünket. Csinálniuk kell valamit, mert pár hét múlva megint a tűzzel fognak játszani. És itt nem is csak rólunk van szó, hanem az F2-es és F3-as gyerekekről, meg mindenkiről, aki keresztülmegy azon a kanyaron.”
A Raidillon bukóterét éppen Hubert tragédiája nyomán nemrég már módosították, csökkentve ezzel annak esélyét, hogy az ott kicsúszó autók a falról visszapattanjanak a pályára. A mostani történések azonban azt sejtetik, hogy ez az intézkedés mégsem volt elegendő – ugyanakkor felvetődik az a kérdés is, hogy nem volt-e hiba megadni a zöld jelzést a versenyzésre ennyire mostoha időjárási körülmények között.
„Mindenképpen át kell gondolnunk, hogyan védhetjük meg jobban a versenyzőket a jövőben, mert ami ma történt, az teljesen szükségtelen volt. Könnyű a pályát hibáztatni, de azt is figyelembe kell vennünk, hogy mennyi eső esett” – mondta Max Verstappen.
Fotó: FRECA
Fernando Alonso tanácstalan azt illetően, hogy mi jelenti a veszélyesség gyökerét az ominózus pályaszakaszon, egy valamiben azonban biztos: „Ezt nem engedhetjük meg magunknak. A mai kell hogy legyen az utolsó alkalom, amikor ilyen történt.”
„Nem tudom, hogy a pályával, a sebességgel vagy a látási viszonyokkal van-e a gond. De a legfőbb probléma talán az utóbbi. Nem arról van szó, hogy ne tudnánk versenyezni esős körülmények között, nem ezért van a sok piros zászló és halasztás, ami miatt a rajongók bosszankodnak. Az együléses versenyautók egyszerűen ma már így működnek: a látási viszonyok annyira leromlanak, hogy egyes pályákon bizonyos sebesség felett egyszerűen már nem tudunk vezetni. Nem hiszem, hogy magával Spával lenne a probléma, mert ha ilyen körülmények között Monzában kerülne egy autó a pálya közepére, azt sem vennénk észre időben.”
Pierre Gaslyben még mindig élénken élnek a barátjával, Hubert-rel négy évvel ezelőtt történtek, amitől nem is tudott elvonatkoztatni nyilatkozatában.
„Mindez egy nagyon szomorú dolgot, az Anthoine-nal történt pár évvel ezelőtti esetet idézi fel bennünk. Nem szabadna olyan helyzetbe kerülnie a sportnak, amiben fiatal tehetségeket veszíthet el. Egyértelműen át kell tekintenünk, hogy pontosan mi is okozta ezt, gondoskodva arról, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ilyen. Elég volt abból, hogy ilyen módon veszítünk el tehetségeket!” – fakadt ki.
„Ez eszembe juttat néhány olyan helyzetet is, amikor kisebb kategóriákban versenyezve én is hasonló körülmények között vezettem. És hogy őszinte legyek, előfordult, hogy komoly veszélyben éreztem magam a rossz látási viszonyok miatt. Persze az autóversenyzés mindig is veszélyes marad a nagy sebességek miatt. De mégis vizsgálatra van szükség a sportunk jövője érdekében.”
A holland Dilano van’t Hoff életét követelte egy baleset a Spa-Francorschamps-ban versenyző Formula Regional Európa-bajnokság második futamán. A 18 éves pilóta esős körülmények között, az Eau Rouge utáni szakaszon, a dombtetőn ütközött, szinte ugyanott, ahol négy évvel ezelőtt az F2-ben Anthoine Hubert tragédiája is történt.
A Formula Regional Európa-bajnokság (FRECA) Spában a 24 órás sportautóverseny betéteseményeként vendégeskedik. A tragédia a hétvége második futamán történt, egy biztonsági autós újraindítást követően.
Az autók vezethetőségét és a látási viszonyokat intenzív eső nehezítette. Ekkor történt, hogy a holland Dilano van’t Hoff, az MP Motorsport pilótája az Eau Rouge-t követő domb tetején megpördült, s a Kemmel egyenes kezdetén eltalálta őt a mögötte érkező Adam Fitzgerald. Az incidens nem volt látható a televíziós közvetítésben, a nézőtérről viszont készült felvétel.
Halálának hírét a bajnokság szervezői és csapata helyi idő szerint szombaton valamivel 13 óra után jelentették be.
„Megrendített minket az egyik legragyogóbb holland tehetség elveszítése, aki temérdek energiát hozott a csapatunkba a velünk töltött évek során” – írja közleményében az MP Motorsport. „Dilano a családunk tagja volt azóta, hogy 2021-ben debütált az MP-vel. Őszinte részvétünket fejezzük ki Dilano családja és szerettei felé, teljes támogatásunkban biztosítjuk őket és a csapatunk tagjait is, akik nemcsak egy versenyzőt, de egy barátot is elvesztettek.”
Van’t Hoff a formulaautós karrierjét 2021-ben kezdte, méghozzá kimagasló eredményességgel, hiszen abban az évben megnyerte a spanyol F4-es bajnokságot, és második lett az Egyesült Arab Emírségek F4-es szezonjában. Az elmúlt két évben már részleges szezont futott a FRECA-ban is, ahol egy dobogóig jutott.
A spái pálya ezen szakasza négy évvel ezelőtt is követelt már egy halálos áldozatot, akkor az F1-es nagydíj kísérősorozataként szereplő Forma-2-ben Anthoine Hubert vesztette életét egy balesetben.
A Formula Regional European Championship (FRECA) utánpótlás-szériában versenyző egyik csapat tagja reagált így egy ítéletre, ám a sportfelügyelőknek ez érthető módon nem tetszett.
A hierarchiában az F4 és az F3 szintje közé néhány éve létrehozott bajnokság a hétvégén Spában állomásozik, és itt történt meg, hogy az első futamon a 19 éves francia Sami Meguetounifet kiforgatta egy másik versenyző, ám a felügyelők nem szabtak ki büntetést a másik pilótára, mert versenybalesetnek látták az ütközést.
A döntést abban a WhatsApp-csoportban is kihirdették, melyet a csapatok menedzsmentjével folytatott kommunikációra hoztak létre, és ebben Meguetounif csapatának, az MP Motorsportnak az egyik tagja használta azt a bizonyos gőzölgő kakis emojit a válaszüzenetében, vagy reakcióként a bejegyzésre.
Utána törölte ezt és egy bohóc emojira cserélte, majd ezt is levette. A felügyelők azonban látták mindezt és a Nemzetközi Sportkódex azon részénél találtak kihágást, amely tiltja a sértő gesztusok használatát.
Az MP Motorsport emiatt 2000 dolláros büntetést kapott felfüggesztve az év végéig, vagyis csak akkor kell kifizetniük, ha a közeljövőben hasonló vétséget követnek el.
Az ítéletben egyébként a felügyelők a nevén is nevezték a dolgokat, vagy a szabálytalanság leírásánál az emojikra tényleg gőzölgő barna kakiként és bohócként hivatkoztak.
Korábban csak a Michael Andretti és a Craig Pollock vezette csapat jelentkezése volt hivatalos a nyilvánosság számára, de hétfőn fény derült egy újabb pályázó kilétére, aki szeretne részt venni a Forma-1-ben 2026-tól.
A Hitech nevezési szándékát korábban már rebesgették, és úgy hírlett, hogy a Mercedesszel való együttműködés révén belőlük válhat az Ezüstnyilak “B-csapata”, miután az Aston Martin más útra lépett. Az istálló az utánpótlás-szériákban már letette a névjegyét, és egy kazah befektetővel, Vladimir Kimmel lépne szintet.
De mit ért el eddig a Hitech, és kik köszönhetik nekik, hogy hozzájárult versenyzői karrierek előmenetelében?
A 2003-ban alapított brit istálló fennállása 20 éve során összesen négy pilótát adott az F1-nek oly módon, hogy alacsonyabb szériában versenyzési lehetőséget biztosított nekik. Az első kettő Lucas di Grassi és Max Chilton volt, akik kis csapatoknál összesen három szezont töltöttek az F1-ben a futottak még kategóriában a 2010-es évek elején. Ők a brit F3-ban mentek a Hitechnél, amelyben 2003-tól 2011-ig indult az istálló.
A másik két Hitech-kötődésű F1-es pilóta a ma már nem létező F3 Euro sorozatban szerepelt a csapatnál, nevezetesen Nyikita Mazepin (2016-2017) és George Russell (2016). Mint ismert, Mazepin csúnyán felsült a Haasnál, Russell ellenben a Mercedes csillaga lett. Utóbbi viszont csak egyetlen szezonban állt kapcsolatban a Hitechhel, míg az orosz háromban is.
A Hitech bővülését mutatja, hogy 2019-től az F2-ben, illetve különböző F4-es bajnokságokban is indulnak. A Red Bull-fészekből mostanában együtt dolgoztak Dennis Haugerrel, Jüri Vips-szel és Liam Lawsonnal, de megfordult náluk a 2021-es IndyCar bajnok Álex Palou, valamint a Formula E-ben versenyző Jake Hughes is.
Az F1-et régebb óta követők számára ismerős lehet az észt Marko Asmer (BMW-tesztpilóta 2008-ban) és a portugál António Félix da Costa (Red Bull-tesztpilóta) neve is mint a Hitech korábbi versenyzője.
Ketten formaautóval, ketten túraautóval, ketten pedig kupás Clióval igyekeztek megörvendeztetni a magyar drukkereket az International GT Open múlt hétvégi, Hungaroringen rendezett fordulóján.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjének kétségtelenül Michelisz Norbert volt a hazai sztárja, de rajta kívül még öt magyar versenyző képviselte a hazai színeket. Losonczy Levente a TCR mezőnyében, Révész Levente a Formula Regionalban, Berta Benjámin az Euroformula Openben, Tim Gábor és Lantos Szabolcs pedig a Clio Cup Series-ben hajtott a minél jobb eredmény eléréséért.
Michelisz Norbert és Losonczy Levente versenyeiről alábbi cikkeinkben olvashat bővebbe:
„Sokkal jobb érzés hazai környezetben versenyezni, az ember a saját ágyában alszik és hasonlók, szóval más” – nyilatkozta lapunknak a 18 esztendős Révész Levente, aki – bármily meglepően is hangozhat ez – életében csupán másodszor versenyzett a Hungaroringen, azaz pályaismereti előnyökkel nem igazán rendelkezett, miközben nagyon nívós mezőnyben kellett helytállnia.
„Nagyon nagy reményekkel vágtam neki ennek a szezonnak, a télen és a tavasszal is sokat teszteltem a csapattal, és ezek a tesztek nagyon jól sikerültek, megvolt az összhang a mérnökömmel, a szerelőkkel, és jól éreztem magam. Imolában jól sikerült a szezonkezdet, de a második fordulóban nem találtuk a beállításokat. A Hungaroringen viszont ismét visszatértünk a helyes útra.”
„Szerintem ez az egyik legerősebb junior mezőny a világon. Itt mindenkinek az a célja, hogy feljebb lépjen és eljusson a Forma-1-be” – jelentette ki az Arden pilótája, akinek például a már most a következő Max Verstappennek kikiáltott, Mercedes által támogatott Andrea Kimi Antonelli is az ellenfele.
Révész Levente a Hungaroringen Fotó: Niels Broekema/ Dutch Photo Agency
Hogy a barcelonai versenyhétvége után visszatértek a helyes útra, az az eredményekben is megmutatkozott: az első versenyen a 34 fős mezőnyben csapata legjobbjaként a 16., a másodikon pedig a 15. helyen ért célba. Amikor arról kérdeztük, hogy a szezon végén mivel lenne elégedett, Levente a „folyamatos fejlődést” nevezte meg mind az eredmények, mind a saját teljesítményét illetően.
Újabb hazai beugrás
Az olasz/osztrák Zinox F2000/Drexler Formel Cup bajnokságokban győzelmet győzelemre halmozó Berta Benjamin az International GT Open magyarországi hétvégéjén ismét lehetőséget kapott, hogy az Euroformula Open mezőnyében méresse meg magát a Team Motopark színeiben. A magyar versenyző az időmérő edzésen tíz versenyzőből a nyolcadik időt érte el, majd sorrendben a hetedik, a hatodik, majd ismét a hetedik helyen zárta a három versenyt.
„Titkon reméltem, hogy a tavalyi Euroformula Openben és más szériákban elért eredményeim felkeltik majd más csapatok érdeklődését is. Végül így is lett, ugyanis nem sokkal a versenyhétvége előtt Timo [Rumpfkeil csapatfőnök] megkeresett, hogy a Motoparknak lenne egy autója a számomra. Az eredményeket tekintve nem vagyok szomorú, ugyanakkor tudom, hogy meg lehetett volna a dobogó legalsó foka. Sokat jelentett számomra, hogy a köridejeimet látva a csapatfőnök elmondta észrevételeit és megdicsért a konstans teljesítményem miatt. Összességében úgy gondolom, hogy sokat tanultam, ezt pedig senki nem veheti el tőlem… Még két-három ilyen hétvégére lenne szükségem ezzel a csapattal ahhoz, hogy az első helyek egyikéért tudjak küzdeni” – idézi a solutionracing.hu a 19 esztendős pilótát.
Berta Benjámin Fotó: Euroformula Open
Két magyar a Clio Cupban
A TCR Europe mezőnye mellett a másik sorozat, amelyben két magyar versenyző is küzdött a legjobb helyezésekért, a Clio Cup Series volt, amelyben Tim Gábornak és Lantos Szabolcsnak szurkolhattak a nézők. Előbbi versenyzőnek már az is nagy dolog, hogy óriási monzai balesete után rajthoz tudott állni a Hungaroringen. Mondjuk nem kezdődött számára jól a hétvége, de a versenyek aztán kárpótolták.
„Nagyon nagy dolog, hogy itt lehetek, és ezúton is szeretném megköszönni mind a támogatóknak, mind a családomnak, mind a menedzseremnek, és mindenkinek, aki segített ebben. Óriási dolog ez, amit soha nem fogok tudni eléggé meghálálni. Akkora motivációt ad, hogy ennyien jönnek ide hozzám, és mondják, hogy miattam is kint vannak. Nagyon szépen köszönöm” – nyilatkozta lapunknak Tim Gábor.
Tim Gábor csatázik a célegyenesben Fotó: Tim Gábor Facebook
„Az időmérőn olyan műszaki problémával találkoztunk, amivel addig soha. Az első versenyen aztán én javítottam a legtöbb pozíciót, tíz helyet, így a 25. helyről rajtolva a 15. lettem. Ebből igyekeztünk építkezni vasárnapra. Az időmérő jobban sikerült úgy, hogy ment is az autó, de továbbra is szenvedtem az alulkormányzottsággal. Hiába állítottunk bármit, a kocsi nem úgy reagált, ahogy azt vártam. Emiatt erőltettem, ettől pedig túlmelegedtek a gumik” – értékelt a második verseny előtt, amelyre ismét állítottak a Clión. A magyar pilóta ezzel kapcsolatban azt mondta: „úgy voltunk vele, hogy ez már black jack, vagy lejön a huszonegy, vagy nem.”
Végül lejött, hiszen a 11. helyről rajtolva a 8. pozícióban intették le, egy utólagos büntetés miatt pedig végül a 7. helyen rangsorolták, ami a tavaly a Red Bull Ringen elért 5. helyezése után a második legjobb eredménye a sorozatban, a Challengers értékelésben pedig harmadik lett.
Mindez azt jelenti, hogy az EB-értékelésben a 19. helyre jött fel.
A mezőny másik magyarja, Lantos Szabolcs az első futamot a 19. helyen zárta, a második versenyen pedig a 16. helyen intette le a kockás zászló.