Kategória: Formula Sport

  • Az idei bajnokcsapattal tesztel Molnár Martin a brit F3-ban

    Az idei bajnokcsapattal tesztel Molnár Martin a brit F3-ban

    Az elmúlt évek legjobb csapatával kezdte meg a téli tesztidőszakot Molnár Martin a brit F3-ban. Az idén a brit F4-ben magyar autósport-történelmi sikereket elérő versenyző gyorsan ráérzett a számára teljesen ismeretlen technikára, miközben az idei bajnoktól tanulhat.

    Miután október elején összetett harmadik helyezéssel zárta le kétéves szereplését a brit F4-ben, Molnár Martin megkezdte a felkészülést pályafutása következő fejezetére, és már a gyakorlatilag a brit Forma–3-nak megfelelő GB3-ban tesztel az utóbbi két év bajnokcsapata, a Rodin Motorsport színeiben.

    A legutóbbi három szezon bajnok pilótáját adó istálló az egyik legrangosabb szereplője a nemzetközi formaautós utánpótlásnak, hiszen összesen hét bajnokságban (F2, FIA F3, GB3, FREAC, F1 Academy, brit F4, spanyol F4) indít autókat, és a múltja is kiemelkedő, hiszen ez gyakorlatilag a korábbi Carlin-istálló, amellyel Lando Norris az F3-as Eb-n, majd az F2-ben is versenyzett és bajnoki címet, valamint összetett második helyezést ért el. A Carlinban 2023-ban szerzett többségi tulajdonrészt a Rodin Cars, azóta pedig már teljes mértékben az új-zélandi vállalat az Egyesült Királyságban székelő csapat tulajdonosa.

    Martin az első kétnapos tesztjét a brit F4-es naptárban is szereplő Snettertonban teljesítette, a pálya tehát nem ismeretlen a számára, az autó és a csapat azonban igen. Mindez azonban nem akadályozta meg abban, hogy már a második tesztnap első és utolsó felvonását a legjobb idővel zárja, míg a második és harmadik menetben egyaránt második legyen Alex Ninovic mögött.

    Molnár Martin, Rodin, GB3, teszt, Snetterton
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Ez az autó erősebb, gyorsabb és szélesebb, mint az F4-es, valamint turbó helyett szívómotoros és van rajta állítható hátsó szárny. Szóval teljesen más, mint amihez az F4-ben hozzászoktam, de nagyon tetszik – összegezte a főbb különbségeket Martin. – Ami a legjobban mellbe vágja az embert, az az aerodinamikai leszorítóerő mértéke. Elképesztő, hogy milyen jól tapad a kocsi – itt, Snettertonban például van olyan kanyar, amelyben az F4-es autóval fékezni kell, ezzel viszont használt gumin is szinte padlógázon vesszük be.”

    „Az első tesztnapon végig esőben mentünk, ami kezdésnek nem volt egyszerű, majd száraz körülmények között a második napon vezethettem először. Folyamatosan csiszoljuk a vezetéstechnikámat, miközben nyilván hozzá kell szoknom az autóhoz, ami egy jelenleg is tartó folyamat. A csapat rendkívül segítőkész, nagyon szimpatikusak és könnyű velük együtt dolgozni. Már ennyi együtt töltött idő alatt is látszott, hogy miért ők a bajnokok.”

    „Hatalmas megtiszteltetés, hogy az elmúlt három év bajnokát adó csapat meghívta tesztelni Martint – mondta Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását egyengető Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Most először vezet F4-esnél erősebb versenyautót, ami teljesen ismeretlen a számára, az első métereket itt, Snettertonban tette meg vele. Ez jelentős ugrás neki, és elképesztően fel vagyok dobva az eredményeit és azt látva, hogy milyen gyorsan ráérzett, az pedig óriási bónusz, hogy az idei bajnok Alex Ninovic is részt vesz a teszten és segít Martinnak elsajátítani az autó minden csínját-bínját. Kivételes lehetőség, amikor az adott sorozat bajnoka az adott sorozat bajnokcsapatával segít neked az első pillanattól kezdve.”

    Molnár Martin, Alex Ninovic
    Alex Ninovic-al | Fotó: MOTAM

    „Szóval ez összességében nagyon komoly lehetőség, amivel Martin az első pillanattól fogva él, hiszen nagyon pozitív benyomást tett a csapatra – folytatta Kiss Pál Tamás. – Elégedettek voltak a szimulátoros eredményeivel és teljes mértékben motiváltak aziránt, hogy Martin csatlakozzon hozzájuk. Ez többéves program lenne, tehát nemcsak a következő évre szólna, hanem ideális esetben Martin a Rodin Motorsporttal tudná folytatni az útját a GB3 után is. Bízom benne, hogy hamarosan jó hírekkel jelentkezhetünk.”

    Martin az első tesztet követően a jövő héten is pályára lép és Angliát elhagyva folytatja az ismerkedést az autóval és a csapattal a Forma–1-es Belga Nagydíjnak otthont adó Spában. Merthogy a GB3 nemcsak Nagy-Britanniában, hanem Spa mellett többek között Barcelonában, a Red Bull Ringen, és ami a magyar drukkerek szempontjából kiemelten fontos: a Hungaroringen is versenyez jövőre.

  • Titkos teszten tett apró lépést céljához az F1-be vágyó ralibajnok

    Titkos teszten tett apró lépést céljához az F1-be vágyó ralibajnok

    Kalle Rovanperä két WRC-futam között időt szakított egy titkos tesztelésre Jerezben, ahol Forma–2-es autóval körözött.

    Az év végén a WRC-ből távozó és a pályafutását a japán Super Formulában folytató Kalle Rovanperä újabb lépést tett a pályafutásában. Ezen a héten titkos teszten vett részt Jerezben, ahol Forma–2-es autót vezetett. A kétszeres ralivilágbajnok hosszú távú célja, hogy egy év múlva a Forma–2-ben szerepeljen, később pedig elérje a Forma–1-et.

    „Elégedett vagyok a teszteléssel. Értékes időt töltöttünk a pályán, és végre megismerkedhettünk az autóval” – írta Rovanperä a közösségi oldalán. Az Ilta-Sanomat finn újságnak is beszélt a tesztről, szerinte a vezetés fizikailag olyan megterhelő volt, mint várta, de köridejei jók voltak a másik Hitech TGR pilóta idejeivel összehasonlítva.

    „A fizikai edzésemet már nyár eleje óta az együléses autóversenyzéshez igazítottam. Nehéz szimulálni a G-erőket, és időbe telik megszokni őket. Tudom, hogy gyorsabb leszek, ha a fizikai állapotom tovább fejlődik, és jobban megfelel a pályának” – mondta Rovanperä.

    A finn versenyző megnyerte a legutóbbi WRC-futamot, a Közép-Európa Rallyt, és még versenyben van pályafutása harmadik világbajnoki címéért. A legnagyobb riválisai a saját csapattársai, a 13 pontos előnnyel vezető Elfyn Evans és a vele azonos pontszámmal álló Sébastien Ogier. A világbajnokság Japánban folytatódik november 6–9-én.

  • Bejelentették, melyik csapatnál versenyzik majd az F1-be vágyó túlkoros reménység

    Bejelentették, melyik csapatnál versenyzik majd az F1-be vágyó túlkoros reménység

    A 25 éves Colton Herta a spájzba tette a pályafutását az IndyCar-ban, hogy hajszolja az F1-es álmát.

    Tudja ugyanis, ez az utolsó esélye, hogy valaha a Forma–1 mezőnyében induljon. A neve 2023-ra felmerült a Red Bull kisebbik csapatának pilótájaként, de a superlicenc-pontok hiánya miatt nem szerződtették le, és a céljának az adott új lendületet, hogy a Cadillac révén egy amerikai istálló is érkezik az F1-be jövőre, amelynek egyúttal a tesztpilótája lesz.

    Herta az F2-ben méretteti meg magát 2026-ban, itt mutathatja meg, mire képes, érdemes-e számolni vele az autóversenyzés legmagasabb szintjén. Kedden bejelentették, hogy a Hitech versenyzője lesz: a csapat az F2 konstruktőri tabelláján a 2. helyét foglalja el jelenleg, négy futammal a bajnokság vége előtt van esélye a csapatbajnoki címre is, ahogy egyik pilótájának, a Williams által támogatott Luke Browningnak is az egyénire. Ez azt mutatja, hogy a Hitech ideális környezetet tud teremteni az F1-be vágyó tehetségeknek. Az istállónál versenyzett korábban az F2-ben Liam Lawson és Isack Hadjar, valamint a kevésbé szép F1-es karriert befutó Nyikita Mazepin.

    „Ez egy olyan lehetőség, amit nem hagyhattam ki. A Forma–1 naptárában szereplő pályákon versenyezhetek, a világ legjobb fiatal pilótái közül több ellen. Mindig foglalkoztam azzal, hogy nyitva hagyjam az ajtót az F1 felé, és ez a lépés a végső célom eléréséhez vezető út része – mondta Herta. – Tudom, nem lesz könnyű feladatom, hogy megtanuljam az autót, a gumikat, a pályákat, de elszántsággal, összeszedettséggel, nagy motivációval vágok bele.”

    A Forma–2 jövő évi mezőnyében Herta még csak az ötödik bejelentett versenyző.

  • Ezt tanácsolta Molnár Martinnak a Forma–2 éllovasa

    Ezt tanácsolta Molnár Martinnak a Forma–2 éllovasa

    Az idei évet a brit Forma–4 összetett dobogóján záró Molnár Martin célja, hogy eljusson a Forma–1-be, amihez természetesen az utánpótlás-ranglétra csúcsán levő Forma-2-n át vezet az út. A magyar versenyző az idei Magyar Nagydíjon már belekóstolt abba, milyen a légkör a bajnoki címvédő istállóban, ahol az éllovas Leonardo Fornaroli és Geoff Spear csapatmenedzser is pozitívan nyilatkozott róla.

    Magyar szempontból különleges vendége volt a jubileumi 40. Magyar Nagydíjon a Forma–2-ben szereplő, címvédőként a bajnokságot jelenleg vezető Invicta Racingnek, hiszen a jelenlegi éllovas Leonardo Fornarolit a soraiban tudó együtteshez ellátogatott az idén a testvéristálló, azaz a Virtuosi Racing színeiben a brit F4-ben vitézkedő, a szezont végül az összetett 3. helyen záró Molnár Martin.

    A két csapat közös múltja okán az Invictánál eleve jobban ismerik a magyar pilótát, mint más F2-es istállóknál, Geoff Spear csapatmenedzser pedig elárulta, hogy a jövőben érdekelheti őket a közös munka Martinnal. Hogy ehhez milyen feltételeknek kell teljesülnie, illetve Fornaroli milyen tanácsot adott Martinnak, arról a nyomtatott Rallycafé magazin 4. számában lehet olvasni.

    A lapszámot online ITT lehet megvásárolni, amellett kapható az Auchan, a Spar, az Interspar és a Tesco boltjaiban, a Relay és az Inmedio standjain, valamint az OMV, Shell, Mol és Orlen benzinkutakon.

  • Újabb versenyzőklasszis nagy karrierváltása hozza lázba a motorsport-közönséget

    Újabb versenyzőklasszis nagy karrierváltása hozza lázba a motorsport-közönséget

    A WRC kétszeres világbajnoka, Kalle Rovanperä bejelentette, hogy felhagy a ralival és formaautós karrierbe kezd, rögtön magas szinten.

    Sok motorsport rajongó szívesen látná egy-egy bajnokság nagy klasszisait máshol versenyezni, de ez sokszor megreked az álmodozás szintjén: Valentino Rossi és Sébastien Loeb csak F1-es autók teszteléséig jutott, a gyorsasági motorozás, illetve a rali világának csúcskategóriájából nem nyergeltek át a formaautózáséba, bár utóbbinál 2009-ben volt rá esély, hogy Sébastien Bourdais-t ő váltsa a Toro Rossónál a ralicsapatának főszponzora, a Red Bull jóvoltából.

    Pont az említett négyszeres ChampCar-bajnok Bourdais az utolsó példa a Forma–1-ben arra, hogy nagy sikerek után átjött ide egy viszonylag eltérő motorsport-közegből, azóta elég ritka az átjárás. Az IndyCar reménysége, Colton Herta 25 évesen hasonlóval próbálkozik, hogy a tervek szerint az F2-n keresztül valamikor eljusson a Cadillac F1-es istállójába, és egy szintén 25 éves versenyző esetében talán hasonló távlati célok fogalmazódtak meg: a ralizás kétszeres világbajnoka, Rovanperä nem mondta ki ezt, de jövőre a japán Super Formula bajnokságban fog indulni, ami az F2 szintjéhez hasonló.

    Rovanperä 2020 óta versenyzett a rali legmagasabb szintjén, összesen 17 versenyt nyert meg, 2022-ben és 2023-ban bajnok lett úgy, hogy ő a sorozat történetében ő lett a legfiatalabb dobogósa, versenygyőztese és világbajnoka. Ebből a szempontból látszólag nincs elkésve, de elég távoli célnak tűnik az F1 számára, hiszen ha most, 25 évesen debütálna, akkor is nagyon idősnek számítana itt.

    Először a Super Formulában kell bizonyítania, és hamar eldől, mire viheti a pályaversenyzésben. „Nem volt könnyű a döntés, de egy ideje már gondolkodtam rajta. Ennyi idősen már nagyon sokat elértem a raliban, ezért elkezdtem gondolkodni, milyen más lehetőségeket és kihívásokat vállalnék szívesen. Nehéz döntés volt, de úgy érzem, a helyes azon az úton, ahogy hajszolom a következő álmaimat és kihívásokat” – mondta Rovanperä.

    „Különleges érzés magam mögött tudni a Toyota Gazoo Racing támogatását az új próbatételben és a lehetőséget a Super Formulában való versenyzésre. Tudom, hogy mély vízbe ugrok a ralizás után, de várom. Jó tervünk van a TGR-rel a lehető legjobb felkészülésre, és arra, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle.”

    Több F1-es versenyző pallérozódott már a Super Formulában a történelem folyamán, a közelmúltból Liam Lawson és Pierre Gasly, régebből Ralf Schumacher, Pedro de la Rosa, Ralph Firman említhető meg. Rovanperä tavaly már indult a Benelux államok és Olszország Porsche-kupájában, három futamot meg is nyert, valamint tesztelt F4-es autót, illetve egy régebbi F1-es Red Bullt is.

  • Az összetett harmadik helyén zárta Molnár Martin a brit F4 idei szezonját

    Az összetett harmadik helyén zárta Molnár Martin a brit F4 idei szezonját

    Brands Hatch-ben zárult a brit Forma–4 idei szezonja, egyúttal Molnár Martin F4-es pályafutása. A magyar versenyző az összetett harmadik helyén végzett, amivel magyar autósport-történelmet írt, az idén már nem először.

    2 győzelem, 6 második hely, 2 harmadik hely, 3 pole pozíció. Ez Molnár Martin idei mérlege a brit Forma–4-ben, amivel a Virtuosi Racing pilótája az összetett 3. helyén zárta az évet a bajnok Fionn McLaughlin és a második helyezett James Piszcyk mögött. Magyar versenyző FIA által elismert formaautós bajnokságban még soha nem végzett ilyen kiemelkedő eredménnyel, így Martin ismét magyar autósport-történelmet írt, miután korábban ő lett az első magyar, aki futamot nyert és pole-t szerzett FIA-sorozatban. A harmadik helyének köszönhetően egyben ő lett az első olyan magyar versenyző is, akinek a neve felkerült a Forma–1-es superlicence-pontokat összegző táblázatba, hiszen a 3. helyért 7 ilyen pont jár.

    Molnár Martin, Brands Hatch
    Fotó: MGR Images

    Ami az utolsó versenyhétvégét illeti, Martin igyekezett kiélvezni annak minden pillanatát, miközben 5., 7. és 6. helyezésekkel fejezte be a szezont.

    „Az idény előtt elfogadtam volna az összetett harmadik helyet, míg év közben természetesen voltak olyan időszakok, amikor nem, hiszen vezettem is a pontversenyt. Összességében viszont nem lehetek elégedetlen azzal, hogy a harmadik helyen végeztem egy ilyen erős bajnokságban, ilyen kiváló ellenfelek ellen. Ezúton is gratulálok mindegyiküknek, különösen Fionnak és James-nek. Igyekeztem élvezni az utolsó futamokat, amelyek eléggé eseménytelenül alakultak, lévén ezen a pályán nagyjából lehetetlen előzni” – kezdte értékelését a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

    „Eközben nemcsak az F4-es kategóriától, hanem a Virtuosi Racing csapatától is búcsúztam, noha remélem, a jövőben még keresztezik egymást az útjaink – folytatta Martin. – Mindent köszönök nekik, hiányozni fognak, és soha nem fogom elfelejteni, hogy velük tettem meg az első lépéseket; náluk váltam autóversenyzővé; majd velük lettem tavaly újoncbajnok; nyertem először futamot és szereztem pole pozíciót. Ezek az emlékek örökre velem maradnak.”

    „Úgy érzem, hogy pozitív lezárása volt ez az idei évnek, és ha tavaly ilyenkor valaki elém tette volna a papírt, hogy Martin az összetett harmadik helyén zár, rögtön aláírtam volna – értékelt Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását menedzselő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Jó évet tudhat maga mögött győzelmekkel és dobogós helyezésekkel, miközben első magyarként ért el ilyen kiemelkedő eredményt, amit már senki nem vehet el tőle. Noha nem mindig sikerült eredményre váltani a tempóját, egész évben bizonyította, hogy a leggyorsabb versenyzők egyike.”

    „Két éve ült először versenyautóban, ennyi idő alatt jutott el oda, hogy egy ilyen nívós mezőnyben és sorozatban harcban volt a bajnoki címért. Nagyon büszke vagyok rá és az idén nyújtott teljesítményére, az érettségére és arra, ahogyan helytállt a nehéz helyzetekben. Egyúttal büszke vagyok arra is, hogy a részese lehetek ennek az utazásnak, és itt szeretném megköszönni a Virtuosi Racingnek ezt a két közös évet.”

    Molnár Martin, Brands Hatch
    Fotó: MGR Images

    „Nagyon hamar eldöntöttük, hogy náluk szeretnénk versenyezni a brit F4-ben, ami utólag nézve a lehető legjobb döntésnek bizonyult. Az első pillanattól kezdve partnerként és családtagként kezeltek – ugyanazt a szemléletmódot tapasztaltam meg náluk, amit tizenegy évvel ezelőtt versenyzőként, ezért pedig nagyon hálás vagyok – mondta a korábban a Virtuosi Racing színeiben is versenyző ex-pilóta. – Egész szezonban kifogástalan munkát végeztek, hiszen Martinnak egyszer sem kellett feladnia versenyt műszaki probléma miatt, miközben hétvégéről hétvégére gyors autót kapott. Mostantól a következő kihívásra és lépcsőfokra koncentrálunk.”

    Az utolsó versenyhétvége részletes eredményei ITT, a bajnokság végeredménye pedig ITT érhető el.

  • F1-es pilóták után a brit F4 és a GB3 mezőnye is támogatásáról biztosította a rákkal küzdő autóversenyzőt

    F1-es pilóták után a brit F4 és a GB3 mezőnye is támogatásáról biztosította a rákkal küzdő autóversenyzőt

    Többek között Molnár Martin autójára is felkerült a rákkal küzdő Will MacIntyre-t támogató matrica.

    Több mint három héttel ezelőtt szomorú hír rázta meg az autósport világát arról, 18 esztendős Will MacIntyre agy- és tüdőrákkal küzd, ami miatt határozatlan időre felfüggeszti a pályafutását. A norfolki születésű autóversenyző 2023-ban abban a brit F4-ben lett második, ahol jelenleg Molnár Martin is versenyez, az idén pedig egy győzelme van a GB3-ban. Jelenleg a Milton Keynes-i kórházban kezelik, a BBC News-nak pedig elmondta, bár senki nem tudja, hogy mennyi ideig tarthat a felépülése, ő biztos benne, hogy előbb-utóbb újra a pályán lesz.

    „Annyira otthonossá és szórakoztatóvá tették nekem ezt a helyet, amennyire csak lehet. Azt kell elérnünk, hogy minél gyorsabbam teljen az idő, és akármikor beszélek valakivel, csak úgy repül. Hogy két hét lesz vagy négy év, nem tudom. Nem tudom, mikor fogok visszatérni, de vissza fogok térni. Annyira szeretem. Előbb-utóbb újra nyerni fogok, ez biztos” – jelentette ki.

    MacIntyre elárulta azt is, hogy még Forma–1-es pilóták, illetve az F1 Academy ügyvezető igazgatója, egyben a Mercedest irányító Toto Wolff felesége is írt neki. „Még olyanok is üzentek, akikkel soha nem találkoztam: Max Verstappen, Kimi Antonelli és Susie Wolff, mindannyian jobbulást kívántak. Hihetetlen. Mindenkinek nagyon köszönöm.”

    Ezen a hétvégén pedig a GB3 és az F4 mezőnye is összefogott és együttesen biztosította támogatásáról MacIntyre-t. Előbbi sorozatban a teljes mezőny összegyűlt egy közös fotóra a 18 esztendős pilóta csapatának, az Elite Motorsportnak a sátra előtt, míg az F4-ben felkerültek az autókra, így Molnár Martin Virtuosijára is (nyitóképünkön) a #TEAMWILL37 feliratú matricák.

    Csapatfotó a GB3-ban:

    https://twitter.com/BRDCSilverstone/status/1974062429358244215

    Matricák a brit F4-ben:

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Wera Tools British F4 (@britishf4)

  • Legendás pályán búcsúzik a brit F4-től Molnár Martin

    Legendás pályán búcsúzik a brit F4-től Molnár Martin

    Brands Hatchben zárja le pályafutásának Forma–4-es időszakát Molnár Martin, aki amellett, hogy élvezni akarja az utolsó hétvégét, a pontversenyben elérhető maximumot is teljesítené.

    A tavalyi szezonnal ellentétben az idén csak egy alkalommal látogat el a Londontól nem messze, Kent megyében fekvő Brands Hatchbe a brit Forma–4 mezőnye, így Molnár Martin is először versenyez 2025-ben az egykor Forma–1-es futamoknak is otthont adó pályán. A Virtuosi Racing magyar versenyzőjének pedig már csak azért is kiemelten fontos ez a hétvége, mert most fog utoljára rajthoz állni az F4-es kategóriában, így a brit sorozatban is.

    „Ez lesz az utolsó F4-es versenyem, mivel jövőre feljebb lépünk és másik kategóriában szerepelek majd. Természetesen szeretném jó eredménnyel zárni a pályafutásomnak ezt a fejezetét és élvezni az utolsó hétvégét, de őszintén szólva még nem volt időm azon gondolkozni, hogy többet nem fogok ebben a bajnokságban és ilyen autóval rajthoz állni, úgyhogy a visszatekintés időszaka majd a szezon vége után jön el. De annyit már így is elmondhatunk, hogy nem volt rossz évünk. Persze alakulhattak volna ennél jobban is a dolgok és tudjuk, hogy hol teljesíthettünk volna jobban, de most nem ezzel foglalkozunk, hanem előre tekintünk.”

    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Martin pontegyenlőséggel (neki és James Piszcyknek egyaránt 257 pontja van), az összetett 3. helyéről várja a hétvégét, miközben az éllovas Fionn McLaughlin 51,5 pontos előnnyel vezet. A bajnoki címre így az üldözőknek jóformán már csak matematikai esélye van, ezzel együtt a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótája mindent megtesz, hogy a második helyen végezzen.

    „Ahhoz, hogy jól szerepeljünk Brands Hatchben, természetesen fontos lesz nem elkövetni ugyanazokat a hibákat, amiket az elmúlt hétvégéken, és nyilván kelleni fog a jó tempó és a szerencse is. Hacsak nem történik valami óriási fordulat, a bajnoki címre nem lesz esélyünk, és őszintén szólva az már számomra majdhogynem mindegy, hogy a második vagy a harmadik helyen zárok az összetettben, mert engem a győzelem motivál. Ugyanakkor már csak a csapat miatt is mindent meg fogok tenni azért, hogy bebiztosítsam a második helyet” – szögezte le a magyar versenyző.

    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Martin számára már csak azért is kedves helyszín Brands Hatch, mivel tavaly, első F4-es évében itt nyerte meg az újoncok bajnoki címét. Azon a hétvégén egyik napról a másikra hatalmasat sikerült előrelépnie, azóta pedig még jobban megkedvelte a 3916 méter hosszú, 9 kanyarból álló, dimbes-dombos, a hibákat azonnal durván büntető kört.

    „Teszteltünk itt az idén, úgyhogy nem a tavalyi versenyhétvégéről vannak a legutóbbi tapasztalataim. Minden egyes alkalommal egyre inkább megbarátkozok vele, így remélhetőleg most is teszek majd egy lépést előre. A hangulat ezen a helyszínen mindig fantasztikus, akár a rövidebb, akár a hosszabb vonalvezetésen versenyzünk. A nézőknek mondjuk rossz hír, hogy jelen állás szerint nagy esély van az esőre, nekünk azonban ez esélyt kínál egy izgalmas szezonzáróra.”

    A hétvége érdemi része a pénteki szabadedzéseket követően szokás szerint szombaton, az időmérő edzéssel kezdődik. Élő közvetítés a brit F4 hivatalos YouTube-csatornáján ezúttal mindhárom futamról elérhető lesz ITT.

  • Molnár Martin helyzetbe került Silverstone-ban, de a gól ezúttal nem jött össze

    Molnár Martin helyzetbe került Silverstone-ban, de a gól ezúttal nem jött össze

    Idei harmadik pole pozícióját szerezte Molnár Martin a brit Forma–4-ben, amikor a legjobb idővel zárta az utolsó előtti forduló időmérő edzését Silverstone-ban. A futamok azonban nem úgy alakultak, ahogyan azt a magyar versenyző remélte, amiben korábbi büntetés, elképesztő balszerencse és elrontott rajt játszott szerepet.

    Miután a csütörtöki tesztnapon és a pénteki edzésnapon tartott négy gyakorlásból hármat az első helyen zárt, Molnár Martin magabiztosan készülhetett a brit F4 idei utolsó előtti állomásának időmérő edzésére Silverstone-ban. A Virtuosi Racing versenyzője végül megszerezte a pole pozíciót a harmadik futamra, ami jó alapot nyújtott ahhoz, hogy megpróbálja begyűjteni idei harmadik futamgyőzelmét.

    Molnár Martin harmadszor is pole-ban, ezúttal Silverstone-ban

    Az első futam rajtsorrendjéről döntő összevetésben harmadik lett, ám az előző fordulóból magával hozott öt helyes rajtbüntetés miatt itt csak a 8. helyről kezdhetett, végül pedig 9.-ként intették le. A már vasárnap rendezett második futamon aztán esélye nyílt pontokat hozni az összetettben továbbra is vezető Fionn McLaughlinon, mivel a Hitech pilótája ütközés miatt feladta a küzdelmet, ám amikor a 12. helyről rajtolva már a 7. helyezettet támadta, Martint a Luffield kanyarban olyan balszerencse érte, amit nagyon ritkán látni.

    Az egyik mellette csatázó riválisának autójáról ugyanis leszakadt az első szárny, majd úgy repült be a tőle több mint egy autónyi távolságra levő Virtuosi-autó kerekei alá, hogy Martin hiába fordította a kormányt, az autója nem kanyarodott és egyenesen kiment a bukótérbe. Miután a teljes mezőny elment mellette, a magyar versenyző nagy nehezen visszaküzdötte magát a pályára, majd első szárnycsere után visszatért és becsületből megfutotta a leggyorsabb kört, begyűjtve az azért járó egy pontot.

    A hétvégét záró harmadik futamon ezután ennek a 25-szöröséért, azaz az első helyért szállt csatába, de a győzelmi reményei rögtön a rajtnál elszálltak, mivel nem indult jól, és az első kanyar előtt McLaughlin és James Piszcyk is megelőzte. Ezzel azonban nem volt vége a pozícióvesztések sorának, a Luffield kanyarban ugyanis megpróbálta Tommy Harfield mellett tartani az autót a külső íven, de a későbbi győztes nem volt előzékeny és a bukótérbe terelte Martint, aminek köszönhetően Ary Bansal is elment mellette.

    Molnár Martin
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Martin versenye ezután a Bansal-lal zajló csatározásról szólt, ami egészen elképesztő izgalmakat hozott: a futam elején a két versenyző egy alkalommal közel másfél körön át haladt egymás mellett (!); majd egy biztonság autós fázis után Martin pazar előzést mutatott be riválisa ellen a Copse külső ívén, ám Bansal egy körrel később ugyanott visszaelőzte őt, az ezt követő újabb SC-fázis után pedig már megtarotta a 4. helyet, Martin így 5.-ként zárt.

    A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ezzel visszacsúszott a 3. helyre az összetettben, de pontazonossággal áll a 2. helyezett James Piszcykkel, így a szezon utolsó fordulójára ennél nyíltabb nem is lehetne a csata, miközben a listavezető McLaughlin 61,5 pontra növelte az előnyét.

    „Az egyetlen pozitívuma ennek a hétvégének a pole pozíció és az, hogy a teszttel együtt mind a négy napon át megvolt a tempónk. Az első futam viszonylag eseménytelenül alakult, a 8. helyről rajtolva pedig nem reménykedhettem kiemelkedő eredményben. A második futam nem alakult rosszul addig, amíg el nem talált a leszakadó első szárny, és akkor is pont úgy torlódtak fel az előttem levők, hogy azt valószínűleg ki tudtam volna használni. Utána már csak az volt a feladatom, hogy megfussam a leggyorsabb kört az extra pontért, ami sikerült is” – kezdte értékelését Martin.

    „A harmadik futamon aztán már az első pillanattól fogva nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan terveztem. Nem sikerült jól a rajtom, kipörögtek a kerekeim és visszaestem. Azt majd ki kell elemeznünk, hogy a gáz volt sok, vagy a kuplungot engedtem fel túl gyorsan, de ez a végeredményen nyilván nem változtat. Ezután végig a negyedik helyért csatáztunk, egy alkalommal több mint egy körön át fej-fej mellett haladva, amit élveztem, de nyilván abban bíztam, hogy ennél előrébb leszek. Most ismét vennünk kell egy nagy levegőt és magunk mögött kell hagynunk ezt a hétvégét, hogy Brands Hatch-ben jól zárjuk le az idei évet.”

    Molnár Martin
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője azt emelte ki, hogy bár Martin tempója ismét megvolt és a versenyzésében tetten érhető fejlődés is visszaköszönt, a helyzeteket a jövőben meg kell tanulnia értékesíteni.

    „Négy hétvégével ezelőtt Zandvoortban Martin gödörbe került, és azóta is ebből a gödörből igyekszünk kimászni közös erővel. Haladunk, de ez a hétvége is bizonyította, hogy még nem értünk ki, azaz van még min dolgozni. Martin tempója a tesztnaptól kezdve megvolt, de ez senkinek sem újdonság, hiszen már régóta tudjuk, hogy gyors, amit az időmérőn elért pole-ja is bizonyít.”

    „A hétvége első versenyén még a Donington Parkban begyűjtött öt rajthelyes büntetését nyögte, majd a második futamon olyan balszerencséje volt, amilyet én még soha nem láttam. Ha azt a szituációt ezerszer újrajátszanánk, szerintem akkor sem tudna az az első szárny még egyszer úgy bemenni az autója alá. De ez benne van a pakliban, ez ellen nem tudunk mit tenni.”

    „Az ellen viszont igen, hogy olyasmi ne történhessen meg, ami a harmadik futamon megesett. Már az első és a második futamon sem volt kiemelkedő Martin rajtja, miközben közismerten jó rajtoló és az idén is többször kamatoztatta már ezt. Akkor betudtam ezt a kopott guminak, illetve annak, hogy a mezőny sűrűjéből kellett indulnia, de a harmadik futam megmutatta, hogy nem ez volt az ok, hiszen a pole-ból sem sikerült jól elrugaszkodnia.”

    „Az elrontott rajt pedig olyan láncreakciót indított el, amiből egy F4-es szinten levő és ennyi tapasztalattal rendelkező versenyzőnek nagyon nehéz abban a pillanatban kijönnie és úgymond megállítania a vérzést. Martinnak sem sikerült, így gyors egymásutánban több pozíciót veszített, onnantól pedig azt éreztem rajta, hogy kissé görcsösen próbál visszakapaszkodni, ami végül nem is jött össze.”

    „Közben láthattunk egy nagyon szép csatát közte és Ary Bansal között, csinálták a show-t és nagyon keményen, de nagyon korrekten versenyeztek, amiért dicséret illeti őket. Ugyanígy dicséret illeti a Virtuosi Racinget is, akik ismét mindent megtettek és kifogástalan munkát végeztek, amit ezúton is köszönök nekik.”

    Molnár Martin
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Ami a folytatást illeti, a bajnoki címmel innentől én nem foglalkozom, miközben a második helyet nyilván jó lenne visszaszerezni az összetettben. A legfontosabb viszont az lesz, hogy Brands Hatch-ben jó hétvégével zárja Martin az évet és megmutassa, hogy nemcsak a tempója jó, de képes futballnyelven szólva be is lőni a helyzeteket. A versenyzése rengeteget fejlődött az idei szezon során, de ez az összetevő még hiányzik” – tekintett előre Kiss Pál Tamás.

    A silverstone-i hétvége második és harmadik futamát a brit F4 hivatalos YouTube-csatornáján lehet visszanézni ITT.

    Az idei szezon utolsó hétvégéjét október 4-én és 5-én rendezik Brands Hatch-ben.

  • Molnár Martin harmadszor is pole-ban, ezúttal Silverstone-ban

    Molnár Martin harmadszor is pole-ban, ezúttal Silverstone-ban

    Idei harmadik pole pozícióját érte el Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A magyar versenyző a Silverstone-ban zajló utolsó előtti forduló harmadik futamán rajtolhat majd az élről.

    Már a csütörtöki teszten és pénteki edzésnapon látszott, hogy Molnár Martin és a Virtuosi Racing nagyon elkapta a fonalat Silverstone-ban, az idei szezon utolsó előtti állomásán, hiszen a két nap alatt lezajlott összesen négy edzésből hármon a magyar versenyző volt a leggyorsabb. Mint az várható volt, a riválisok szombatra felzárkóztak, de mindez nem akadályozta meg az összetett második helyén álló Martint abban, hogy az idén harmadszor is pole pozíciót érjen el.

    A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a leggyorsabb körök rangsorában végzett az élen, ami azt jelenti, hogy a hétvége utolsó futamán indulhat majd az élről. Mivel a második leggyorsabb körök értékelésében 3. lett, az első futamot normál körülmények között innen kezdhette volna, ám a Donington Parkból áthozott 5 helyes rajtbüntetése miatt csak a 8. helyről rajtolhatott. Az első körben pozíciót veszített, majd hiába szorongatta riválisát, előzni nem tudott és a 9. helyen ért célba.

    „A mai nap legnagyobb pozitívuma az időmérő. Már a csütörtöki tesztnap felénél tisztában voltunk azzal, hogy milyen irányba szeretnénk elmenni a beállításokkal, és azóta nem is változtattunk sokat az autón. A többiek a pénteki edzésekre kicsit közelebb kerültek, majd szombatra még inkább felzárkóztak, így most jól jött volna nekünk, ha kicsit kevesebb a gyakorlási lehetőség, de így is jó a tempónk, ami adott egyfajta megnyugvást. Már az első szett gumin megfutottam a pole-t érő körömet és ekkor még két tizedmásodperccel vezettem, majd a második szetten nem tudtam javítani, ezért csökkent az előnyöm” – értékelt Martin.

    Törölt büntetéssel és visszakapott dobogóval készülhet Molnár Martin a brit F4 idei utolsó silverstone-i fordulójára

    „Az első futam ezután eléggé unalmasan alakult. Átlagos volt a rajtom, de megtartottam a nyolcadik helyet, majd az első kör utolsó előtti kanyarjában blokkoltak a hátsó kerekeim és veszítettem egy pozíciót. Utána végig be voltam ragadva Rowan Campbell-Pilling mögé és nem volt lehetőségem előzni. Kétszer kívülről ugyan mellé értem, de ez kevés volt ahhoz, hogy el is menjek mellette.”

    „Ami a vasárnapi napot illeti, a fordított rajtrácsos futamon nem lesznek a legjobb állapotban a gumijaink, hiszen letudtak egy versenyt és egy fél időmérőt. A jó helyről indulók biztosan erre a versenyre teszik majd fel a megmaradt új szettet, míg néhányan talán kockáztatni fognak és esőben reménykednek a harmadik versenyre, ezért már ők is ellőhetik a második futamon a friss abroncsaikat. Mi nem fogunk így tenni, így ebből a szempontból nekünk az lenne a legjobb, ha a második futamon esne, mert akkori kiegyenlítődne a gumihelyzet. A harmadik futamon a pole-ból indulva értelemszerűen nem bánnám, ha száraz lenne a pálya és nem kavarna be az időjárás.”

    Mindkét vasárnapi futam élőben követhető a brit F4 YouTube-csatornáján ITT. A második futamot magyar idő szerint 10:55-től, a harmadikat 16:25-től rendezik.