Kategória: Formula Sport

  • Verstappen óta nem ámultak úgy a mérnökök, mint a Hamilton-utódnak kikiáltott tehetségtől

    Verstappen óta nem ámultak úgy a mérnökök, mint a Hamilton-utódnak kikiáltott tehetségtől

    Az olasz Andrea Kimi Antonelli egyre nagyobb figyelmet kap, mint az utánpótlás legtehetségesebbnek tűnő feltörekvő pilótája.

    Idén az F2-ben indul, és sokan már a következő Lewis Hamiltonként vagy Max Verstappenként tekintenek rá, hiszen nem kizárt, hogy megszokott lépcsőfokokat kihagyva jut majd el nagyon gyorsan a Forma-1 egyik élcsapatához: ez csak nagyon keveseknek adatik meg, de annak idején Hamilton rögtön a vb-címért küzdő McLaren pilótája lett, míg Verstappen átugrotta az F2-es (akkor még GP2-es) részvételt.

    A Sky Sports szakértőjeként dolgozó korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok úgy értesült, a fiatal tehetség rászolgált a jó hírnévre és az összehasonlításokra.

    „Úgy hallom mindenhonnan, hogy Antonelli különleges. Beszéltem F3-as mérnökökkel, akikkel nemrég ment egy privát tesztnapon ment, és ők azt mondták, Verstappen óta ő a legjobb, aki F3-as kocsit vezetett! A McLaren kockáztatott az újonc Lewis-szal 2007-ben és ez bejött” – írta a Twitter/X csatoráján.

    Toto Wolff azt mondta Antonelliről, amikor Hamilton utódjaként kezdtek beszélni róla, hogy egyelőre a Forma-2-ben kell teljesítenie, mielőtt 2025-től helyet kapna a Forma-1-ben. 

    A The Race rangidős újságírója, Mark Hughes szintén úgy látja, hogy a Mercedes vélhetően Antonelliben látja Hamilton elsődleges utódját, pláne úgy, hogy annak idején lemaradtak Verstappen megszerzéséről. 2012 óta egyébként csak egyetlen olasz versenyző szerepelt a Forma-1-ben Antonio Giovinazzi személyében.

    Megérkezett az F1 kapujába Kimi, a Mercedes csodagyereke

  • Galéria: Bahreini esőben csillognak a formabontó F2-es autók

    Galéria: Bahreini esőben csillognak a formabontó F2-es autók

    Ritkán tapasztalható körülmények között kezdte meg az ismerkedést az új autókkal a Forma-2-es mezőny, hiszen Bahreinben erős esőzés mellett kellett pályára hajtaniuk a versenyzőknek.

    Idénre új autók érkeztek az F2-be, amelyek legfeltűnőbb eleme a furcsa formájú hátsó vezetőszárny. A 11 csapat 22 versenyzője három napot tölt a szahíri pályán, és ugyanitt tartja majd a szezonnyitóját március első hétvégéjén, a Forma-1-gyel közösen.

    Az első napon szokatlan sivatagi időjárásban kellett helytállniuk a versenyzőknek, ugyanis errefelé ritkán tapasztalható eső érkezett Szahírba, így a vizes pályára való abroncsoké volt a főszerep. A naplementén is túlnyúló tesztnap végén a mesterséges megvilágítás alatt a csapatok fotósai bőszen készíthették a képeket a víztől csillogó autókról.

    A nyitónap leggyorsabbja a norvég Dennis Hauger volt, aki harmadik szezonját kezdi meg az F2-ben, tavaly év végén pedig szakított az őt hat éven át támogató Red Bull-lal. A teszt három napig tart, a másodikon már száraz időjárás fogadta a mezőnyt.

  • Esőben zárta első F4-es hétvégéjét Hideg Ádám

    Esőben zárta első F4-es hétvégéjét Hideg Ádám

    Egy rosszabbul és egy jobban sikerült versennyel ért véget a jerezi versenyhétvége a 16 éves Hideg Ádám számára, aki ezzel átesett a tűzkeresztségen a Formula Winter Seriesben, és úgy egyáltalán a formaautózásban is.

    A Jenzer Motorsport pilótája a szombati, száraz körülmények között zajló versenyt a 18. helyen zárta, legyőzve mindhárom csapattársát. Vasárnap aztán az eső lett az úr a borvidékéről is híres dél-spanyolországi város környékén, vizes pályán rendezték az időmérőt és a maradék két futamot is.

    Hideg Ádám a vasárnapi első, a hétvégi második versenyen még nehezen érzett rá a körülményekre, a 14. rajthelyről visszacsúszva a 25. lett a célban, mindhárom csapattársa mögött. A harmadik versenyen aztán már ismét ő lett a Jenzer Motorsport legjobbja, s önmaga hétvégi legelőkelőbb eredményét érte el azáltal, hogy a 15. pozícióban végzett. A nap két futamgyőzelme az ausztrál Griffin Peebleshez és a spanyol Juan Cotához került.

    Noha a gigantikus méretű mezőny 38 autóból állt a hétvégén, a Formula Winter Seriesben is a Forma-1-ből ismert pontrendszer van érvényben, vagyis minden versenyen az első tíz helyezett szerzett pontot – a Jenzer Motorsportnak pedig mind a négy pilótája egységek nélkül maradt Jerezben. Helyezései alapján Hideg Ádám a 22. helyen áll a tabellán.

    A márciusban lezáruló spanyolországi széria egynegyedén ezzel már túl is van a mezőny, a következő hétvégén Valenciában pedig jön is a folytatás.

    „Mindent ennek vetek alá” – interjú az F1-be igyekvő magyar tehetséggel

  • A középmezőnyben, de csapattársai előtt debütált az F4-ben Hideg Ádám

    A középmezőnyben, de csapattársai előtt debütált az F4-ben Hideg Ádám

    A 18. pozícióban ért célba első formaautós versenyén, Jerezben a 16 éves Hideg Ádám. A bő mezőnyben ez is tisztességes helyezésnek számít, ráadásul a Jenzer Motorsport másik három pilótáját egyaránt legyőzte.

    A magyar versenyző a 2023-as szezont teszteléssel, első formaautós szezonjára való felkészüléssel töltötte, ezen a hétvégén pedig végre megejthette régóta várt debütálását az F4-es autókat használó Formula Winter Seriesben, amely négy spanyolországi állomással március 10-én le is zárul. Hideg fő programja azt ezt követően startoló olasz F4-es bajnokság lesz majd a 2024-es évadban.

    A Formula Winter Series nyitóhétvégéje Jerezben zajlik, ahol az edzések során esős körülményekkel is meg kellett birkózniuk a versenyzőknek [ekkor készült a nyitóképen látható fotó], a szombat délutáni első futam azonban már száraz körülmények között zajlott. A szezonnyitóra meglehetősen népes, 38 autós mezőny állt össze.

    A hétvége három futamából az elsőt a Campos pilótája, a perui Andres Cardenas nyerte a pole-ból indulva, míg Hideg Ádám a 26. pozícióból startolva a 18-on ért célba. Többet is előzött a 19 kör során, hiszen a versenynek mindössze egyetlen kiesője volt.

    A magyar versenyző három jenzeres csapattársa, Arthur Dorison, Edouard Borgna és Enea Frey egyaránt mögötte végzett, az újoncok értékelésében pedig Hideg a 7. legjobb lett a nyitófutamon.

    Az első verseny az itt található videó elején nézhető vissza teljes hosszában. A következő két futamot vasárnap rendezik, ezek követésének módjáról itt írtunk.

    „Mindent ennek vetek alá” – interjú az F1-be igyekvő magyar tehetséggel

  • Red Bull-támogatott nő győzelmével indult a szaúdiak formaautós bajnoksága

    Red Bull-támogatott nő győzelmével indult a szaúdiak formaautós bajnoksága

    Idén új ország indított saját Forma-4-es sorozatot, és rögtön az első versenyhétvégén első helyet ünnepelhetett egy női versenyző is, ami különösen pikáns téma egy szaúd-arábiai bajnokság esetében.

    Az arab államot sorozatos kritikák érik a nők jogainak megsértése miatt, noha az ország különösen az elmúlt öt évben erősen dolgozik azon, hogy változtasson negatív megítélésén, ennek egyik fontos eszköze pedig a több sportág világporondjára való belépés.

    A legnagyobb autósport-szakágak bevonzása után (F1, FE, Dakar Rali) már nem is meglepő, hogy ezen a hétvégén elindult saját F4-es bajnokságuk is, ami hasonlóan belépőszint lehet a formaautózásba a gokartról váltó legfiatalabb pilóták számára, mint ahogyan a regionális rivális Egyesült Arab Emírségek F4-es bajnoksága is.

    A szaúdi F4 első kiírása persze nem is rengette meg az autósportot, valóban újonc formaautósok, valamint közel-keleti pilóták adják a mezőny gerincét, de például a gokartból fellépő Oscar Wurz, a korábbi F1-es Alexander Wurz fia is itt ejtette meg debütálását.

    Van a mezőnyben három női versenyző is, a svájci Laura Villars mellett az emirátusokbeli al-Kubaiszi nővérek, Amna és Hamda. Ők abban a tekintetben kilógnak a mezőnyből, hogy van már néhány évnyi európai formaautós tapasztalat is a hátuk mögött, tavaly az új női szériában, az F1 Academyben is szerepeltek, s a fiatalabbik lány, Hamda a harmadik helyen zárta a szezont.

    A szaúdi F4 szezonnyitóján pedig Hamda al-Kubaiszi egy győzelmet is behúzott a négy futam közül a harmadikon, két dobogós helyet követően. A nyitófordulót nem a névadó országban, hanem a szomszédos Kuvait 2019-ben átadott pályáján, a Kuwait Motor Townban rendezték, de később lesznek versenyeik Dzsiddában is.

    Amna al-Kubaiszi, Hamda al-Kubaiszi, Emily de Heus
    Fotó: Red Bull Racing

    A Red Bull karolta fel az arab lányokat

    Az al-Kubaiszi nővérekre azonban elsősorban nem a szaúdi F4 miatt került rivaldafény az elmúlt napokban, hanem a létrejött F1-es kapcsolataik okán. Az F1 Academyben idén minden Forma-1-es csapatnak neveznie kell egy saját pilótát, akik a királykategóriából ismert autók színeiben vezetik majd saját F4-es gépeiket a női sorozatban. Utolsóként hozott döntést a Red Bull, akik két csapatukkal felkarolták az emirátusokbeli lányokat. A jobb eredményekkel bíró Hamda a Red Bull, míg Amna a korábbi AlphaTauri, idei nevén RB pilótája lett. Az energiaitalos márka ráadásul emellett extra vállalást is tett, hiszen vállalati szinten harmadikként szintén támogatásáról biztosította a holland Emely de Heust.

    Az F1 Academy 2024-es szezonjában öt utánpótláscsapat igazgatása alatt 15 pilóta szerepel majd (ettől független, hogy kit éppen melyik F1-es istálló színeit képviseli majd), 11 hölgy kiléte pedig ezzel ismertté vált. A sorozat idei hét állomásának mindegyikén a Forma-1 kísérője lesz, a szezon március második hétvégéjén, Dzsiddában indul majd.

    Az F1 Academy tavalyi győztese és második helyezettje, Marta Garcia és Léna Bühler a Formula Regional Európa-bajnokságban indulnak idén.

    Az F1 Academy támogatott pilótáinak listája:

    Bianca Bustamante  McLaren
    Lia Block  Williams
    Tina Hausmann Aston Martin
    Doriane Pin Mercedes
    Maya Weug Ferrari
    Chloe Chambers Haas
    Carrie Schreiner Sauber
    Abbi Pulling Alpine
    Amna Al-Kubaiszi RB
    Hamda Al-Kubaiszi Red Bull Racing
    Emely de Heus Red Bull GmbH
  • Az F1-et célozza meg a 16 éves magyar versenyző – már azt is tudja, melyik évben

    Az F1-et célozza meg a 16 éves magyar versenyző – már azt is tudja, melyik évben

    A HUMDA utánpótlásnevelési rendszer gokartversenyzője, Hideg Ádám idén a spanyol Formula Winter Seriesben, valamint az olasz Formula–4-es bajnokságban folytatja pályafutását a Jenzer Motorsport színeiben, hosszabb távon pedig szeretne a Forma–1-ben indulni.

    Az alig 16 éves kaposvári fiatal 2022-ben ezüstérmes lett az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) gokart-világbajnokságon a 12-14 évesek OKJ (Original Kart Junior) kategóriában, amely a legrangosabb gokartsorozat előszobájának tekinthető. Magyar pilóta korábban sosem ért el ilyen kimagasló eredményt. Hideg Ádám pályafutását az idei évtől magyar szakemberek irányítják, a szisztematikusan felépített, hosszú évekre kidolgozott fejlődési terv alapján abban bíznak, hogy a versenyző a 2029-es esztendőben akár már a Forma–1-ben szerepelhet. A Hungarian Motorsport Academy (HMA) által támogatott Hideg Ádám tavaly a Formula–4-es versenyzésre készült, több csapatnál is tesztelt és megállapodott a svájci Jenzer Motorsporttal az idei szezonra.

    „A következő években az álom valósággá válhat, és újra lehet Magyarországnak versenyzője a Forma–1-ben. Ádám pályafutásának megtervezésében különös figyelmet fordítunk arra az építkezésre, amely manapság már elengedhetetlen ahhoz, hogy egy tehetséges versenyző eljusson az autósport elitkategóriájába. Ehhez természetesen komoly anyagi támogatásra is szükség van, de hiszünk abban, hogy Ádám eddigi eredményei, kitartása és hozzáállása, valamint tehetsége lehetőséget biztosít arra, hogy az egyébként nagyon magas költségeket minden évben az előzetesen kalkulálható alá szorítsuk” nyilatkozta Ferencz Krisztián, Hideg Ádám menedzsere. 2003-ban és 2004-ben Baumgartner Zsolt versenyzett a Forma–1-ben.

    A versenyző elmondta: nagy várakozásokkal tekint az idei szezon elé, és tisztában van azzal, hogy a Forma–1-be csak úgy juthat el, ha minden lépcsőfokot eredményesen végigjár. „Nagyon örülök, hogy az idén már a Formula-4-ben tudok versenyezni, ráadásul rögtön két sorozatban is, hiszen a spanyol téli kupa mellett az olasz bajnokságban is részt veszek olyan pályákon, amelyek a különböző versenysorozatokból, így a Forma–1-ből is ismerősek lehetnek mindenkinek. Nagy álmom eljutni az F1-be és ott Magyarországot képviselni, de egyelőre csak a közvetlenül előttem álló feladatra koncentrálok és szeretnék az idén minél jobb eredményeket elérni a Jenzer Motorsporttal” – mondta Hideg Ádám.

    Hideg Ádám sajtótájékoztatója
    Fotó: Humda

    „Szisztematikusan, lépésről lépésre haladunk a HMA utánpótlásnevelési rendszerben. Még 2021-ben annak érdekében indítottuk el a programot, hogy felkutassuk, felmérjük és felkaroljuk a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket. A fiatal tehetségek egyre jobb eredményeket érnek el, ami azt jelenti, hogy jó úton járunk és érdemes volt létrehozni a „magyar autó-motorsport válogatott keretét”. Hideg Ádám az egyik legjobb példa arra, hogy következetes munkával komoly eredményeket érhetünk el. Ehhez a versenyző megfelelő hozzáállásán túl alapfeltétel a család maximális támogatása és az egyéni szponzorok hosszú távú elköteleződése, kitartása. A HMA ehhez a professzionális szakmai támogatáson túl azzal járul hozzá, hogy gyorsítja a versenyzők karrierépítését, velünk előbb léphetnek eggyel magasabb szintre” emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA igazgatóságának elnöke.

    „Világviszonylatban is kiemelkedő az akadémia, hiszen kevés országban kapnak ilyen szintű támogatás a fiatal versenyzők. Szerencsére okosan élnek a lehetőséggel, ez Hideg Ádám fejlődésén is látszik. Nem titkolt célunk, hogy tíz éven belül szeretnénk magyar Forma–1-es versenyzőt. Bízom benne, hogy Ádám valóra tudja váltani azt az álmát, hogy már 2029-re a száguldó cirkusz mezőnyébe kerüljön. Már az nagy siker, hogy a legendás Jenzer Motorsportnál folytathatja karrierjét” – hangoztatta Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke.

  • Bemutatkoztak a nagyon megváltozott külsejű F2-es autók (képek)

    Bemutatkoztak a nagyon megváltozott külsejű F2-es autók (képek)

    A Prema mindkét pilótája pályára vihette a vadonatúj Formula 2-es autót a tegnapi nap folyamán. Andrea Kimi Antonelli és Oliver Bearman is hasznos tapasztalatokat szereztek a volán mögött.

    A tavalyi évben lezárult egy korszak a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban. A régebbi autókat nyugdíjazták, és a sorozat beszállítója, a Dallara a 2024-es szezontól kezdődően másabb alkatrészeket fog gyártani a csapatok számára az eddigiekhez képest.

    Az autó új külsője alapján könnyen feltűnik, hogy leginkább az első és a hátsó légterelő elem változott meg a leginkább. Az első szárnyak a Forma-1-ben is használt megoldáshoz hasonlítanak, addig a nagyobb hátsó szárnyak a japán Super Formula sorozatban alkalmazott elemek ihlettek.

    Antonelli és Bearman egy rövid bejáratás keretein belül próbálhatta ki az újdonsült autót a Spanyol Nagydíj helyszínéne, a Barcelonában megtalálható Circuit de Catalunyán.

  • Kirúgták Norris, Russell és Sainz nevelőcsapatának alapítóját

    Kirúgták Norris, Russell és Sainz nevelőcsapatának alapítóját

    Trevor Carlin már nem tagja az általa közel három évtizede létrehozott csapatnak, amely az utánpótlás-szériákban szerepel.

    A 60 éves alapítót partnere, David Dicker túrta ki a csapatból, aki 2023 elején 80 százalékos részesedést szerzett benne. A Feeder Series nyomozása alapján több konfliktus vezetett idáig.

    Trevor Carlin 1996-ban alapította meg a versenycsapatát, amely sokáig F3-as szinten versengett, de idővel belépett a Forma-2-be, valamint rövid ideig az IndyCarban is szerepelt. Ezalatt számos F1-es pilóta kinevelésében fontos szerepet játszott az istálló, a jelenlegi mezőny harmadának volt kapcsolata vele: Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, George Russell, Kevin Magnussen, Lando Norris, Logan Sargeant és Cunoda Juki versenyzett náluk.

    A Carlin az évek során 29 F1-es pilótával dolgozott, és 35 bajnoki címet gyűjtött a versenyzői és a csapatbajnokságokban. Az F2-ben tavaly Enzo Fittipaldit és Zane Maloney-t indították, előbbi egy futamgyőzelmet szerzett, az istálló a 3. lett a csapatok rangsorában. 

    Az alapítót kirúgó Dicker a Rodin nevű új-zélandi autómárka megalkotója, emiatt nevezték át a csapatot tavaly Rodin Carlin névre. 

    A Feeder Series úgy tudja, Dicker nehezményezte, hogy miközben a versenyistálló teljesítménye és anyagi helyzete romlott, Carlint látszólag jobban foglalkoztatták az egyéb érdekeltségei, például az, hogy ők biztosították a Brad Pitt-Lewis Hamilton-féle F1-es filmhez az átalakított F2-es autókat.

    A Rodin jelentkezett F1-es csapatnak is az FIA pályázatán, de elutasították a szándékát.

    Csillagászati összeget dobnak kukába Brad Pitt és Hamilton filmjében

  • „Túl öreg vagyok, hogy más sérülésére várjak” – ezért csapta rá az ajtót az F1-re az IndyCar sztárja

    „Túl öreg vagyok, hogy más sérülésére várjak” – ezért csapta rá az ajtót az F1-re az IndyCar sztárja

    Sokan izgatottan figyelték az F1 és Álex Palou közeledését az elmúlt években, a spanyol ugyanis az egyik legeredményesebb fiatal formaautós versenyző jelenleg, ám az együttműködés a pilóta váratlan lépései nyomán dugába dőlt. Palou most azt mondja, nem látott komoly karrierlehetőséget az F1-ben.

    A most 26 éves pilóta nemrégiben az autóversenyzés két csapatóriása, a Ganassi és a McLaren jogi lépéseinek kereszttüzében találta magát, miután mindkettőjükkel megkötött szerződéséből megpróbált kihátrálni.

    Palou 2021-ben megnyerte az IndyCar bajnoki címét a Ganassival, majd pár hónappal később bejelentette, hogy 2023-ra a McLarenhez szerződik, amely a saját IndyCar-csapata mellett az F1 felé is megnyithatja számára a kaput. A Ganassi bíróságra vitte az ügyet, ugyanis 2023-ra is opciója volt Palou szolgálataira. A spanyol végül úgy döntött, egy évvel eltolja a váltást, később azonban teljesen kihátrált a McLarennel meglévő megállapodásából, ami pedig Zak Brownék rosszallását váltotta ki, miután F1-es tesztlehetőségeket is biztosítottak már kiszemeltjüknek.

    Üresedés a McLarennél, pilótát keresnek az F1-es csapathoz

    A spanyol aztán 2023-ban másodszor is megnyerte a bajnokságot az IndyCarban a Ganassival, és immár elkötelezett a hosszú távú karrier mellett az amerikai központú szériában. Kétszeres pálfordulása mellett sokan értetlenül álltak, de Palou most az Associated Pressnek nyilatkozva felfedte, az életképes F1-es versenyzési lehetőség rossz kilátásai miatt gondolta meg magát.

    „Nem volt jele annak, hogy bármilyen lehetőség megnyílhatna számomra az F1-ben. Túl öreg vagyok már ahhoz, hogy valakinek a sérülésére várjak, és megkaphassam az esélyt. Patónak még van ideje kivárni, hogy valaki megsérüljön” – nyilatkozta a spanyol, a McLaren által továbbra is pártfogolt Pato O’Wardra utalva, aki jelenleg 24 éves az ő 26 életévével szemben. Szavaiból arra lehet következtetni, hogy a wokingiak legfeljebb tartalékpilótaként akarták volna foglalkoztatni az F1-ben, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri révén fiatal és ütőképes pilótapárossal rendelkeznek.

    Külső szemlélőként az is furcsán hathat, hogy a Ganassi és Palou közötti kötélhúzás után jelenleg ismét harmonikus a viszony a csapat és a pilóta között, de a spanyol szerint ez az élet más területein is így megy.

    Alex Palou
    Fotó: Penske Entertainment: Karl Zemlin

    „Azt hiszem, ez a dráma közelebb hozott minket egymáshoz. Egyszerűen normalizálódott a viszonyunk. Ahhoz hasonlatos ez, mint amikor az ember a barátnőjével szakít egy időre, és utána csak még szorosabb lesz a kapcsolatuk, hiszen a korábbi problémák nyomán már jobban ismerik egymást” – nyilatkozta Palou, aki régen látott fölénnyel lett tavaly bajnok az IndyCarban már a szezonzáró előtt.

    A japán Super Formulán keresztül feltörő spanyol viszont így alighanem Colton Herta után egy újabb sikertelen próbálkozása marad az F1-nek arra, hogy kebleire ölelje a tengerentúli széria legnépszerűbb pilótáinak egyikét.

  • Ferrarival már nyert, most a Mercedes csapott le a francia versenyzőlányra

    Ferrarival már nyert, most a Mercedes csapott le a francia versenyzőlányra

    A Mercedes is kiválasztotta azt a versenyzőt, akit támogatni fog a női formaautós sorozat, az F1 Academy idei szezonjában. Szép sikerek vannak már Doriane Pin neve mellett, ám együléses autóval novemberben versenyzett először.

    A 20 éves Pin alighanem a legígéretesebb francia feltörekvő női versenyző: már 15 éves korában bekerült az FIA által támogatott képzésre, majd egy évvel később a Ferrari is meghívta egy tesztre, ahol négy női pilóta közül F4-es lehetőséget kínált a legjobbuknak. Ezt az esélyt végül nem ő kapta meg, ám így is a Ferrari kötelékében maradt, s 2022-ben megnyerte a Ferrari Challenge Europe márkakupát.

    Felkarolta őt a női versenyzőket foglalkoztató Iron Dames is, akikkel 2022-ben kategóriagyőztes lett a spái 24 óráson (Sarah Bovy, Rahel Frey és Michelle Gatting társaként), tavaly pedig már a WEC teljes szezonjában állt rajthoz az LMP2-es Premával, Danyiil Kvjat és Mirko Bortolotti oldalán.

    Pink Ferrarival igázza le az úrvezetőket a 18 éves francia lány

    Most pedig egy újabb nagy motorsportos név, a Mercedes F1-es csapatának ajánlata igazolja Pin számára, hogy jól végzi a dolgát, hiszen a nyolcszoros konstruktőri bajnok istálló felkészítésével fog részt venni az F4-es autókat használó női széria, az F1 Academy 2024-es szezonjában.

    „Egyértelmű cél volt a karrieremben, hogy együléses autókra váltsak, ehhez pedig remek alapokat nyújt ez a környezet – mondta Pin a Mercedesről a szokásos köszönetnyilvánítások után. – Keményen dolgozok azért, hogy eljussak ennek a sportnak a csúcsára, és már alig várom, hogy versenyezhessek.”

    Pinnek formaautókkal még kevés tapasztalata van, először másfél hónapja versenyzett F4-es autókkal a délkelet-ázsiai bajnokság hat sepangi futamán (ezekből az egyiket meg is nyerte), a múlt hétvégén pedig háromszor rajthoz állt Abu-Dzabiban az emírségekbeli F4-es széria nyitóhétvégéjén.

    Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője izgalmas tehetségnek tartja a csapat új igazolását.

    „Közelről figyeltük a fejlődését az elmúlt években, és folyamatosan lenyűgözött minket. Fantasztikus támogatást kapott a Deborah Mayer által vezetett Iron Dames szervezetétől, ami lehetővé tette, hogy megmutassa a képességeit, ő pedig élt is ezzel. Most az Iron Damesszel, a Prema Racinggel és F1 Academyvel közösen támogatjuk Doriane-t a karrierje következő lépésének megtételében.

    Az F1-es csapatok pilótái az F1 Academyben:

    Alpine Abbi Pulling (brit)
    Aston Martin Tina Hausmann (svájci)
    McLaren Bianca Bustamante (fülöp-szigeteki)
    Mercedes Doriane Pin (francia)
    Sauber Carrie Schreiner (német)
    Williams Lia Block (amerikai)