Kategória: Formula Sport

  • Hideg Ádám: Sok olyat tanultam formaautóval, ami a gokartban nincs

    Hideg Ádám: Sok olyat tanultam formaautóval, ami a gokartban nincs

    Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Seriesben teljesített négy versenyhétvégét Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyző, aki a spanyolországi pályákon rendezett négyállomásos felkészülési sorozatban az újoncok értékelésében kétszer állt dobogón, volt pole-pozíciója is, a záróhétvégén pedig már az élmezőnybe is odaért.

    A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője elmondta, bár a gokart nagyon jó alapot biztosított neki a Formula 4-es autó kezeléséhez, sok újdonsággal szembesült, ezért az első, jerezi hétvége volt számára a legnehezebb.

    „Már az állórajt is szokatlan volt a számomra, ráadásul ezekben az autókban a lábnál van a kuplung, és az is kihívást jelentett, hogy 35-en volt körülöttem, így abban a hangzavarban a saját autóm motorhangját nem nagyon hallottam” – elevenítette fel az első emlékeket Hideg Ádám, aki azt is kiemelte, sok tapasztalatot szerzett azért, mert változó időjárási körülmények között volt alkalmuk versenyezni.

    „Voltak esős időmérők és versenyek, Jerezben volt olyan, hogy vizes pályán slick gumikkal mentünk, de természetesen száraz aszfalton, napos időben is sokat tanultam az F4-es autóról. Úgy érzem, hogy a rajtok szempontjából fejlődni tudtam, és volt lehetőségem a biztonsági autós szakaszok közben is gyakorolni, az újraindításokba is beletanultam. Ráadásul sokféle időmérős eredményem volt, így volt, hogy az első 10-ben, de olyan is, hogy a 30. helyről rajtoltam” – mondta, és hozzátette, bár barcelonai pole-pozícióját az időjárási körülmények miatt törölt versenyen nem tudta megpróbálni győzelemre váltani, két kört azért megtettek a safety car mögött és a rajtprocedúrán ugyanúgy végig mentek.

    „Mivel volt lehetőségem viszonylag sokat tesztelni az F4-es autót, vezetéstechnikai szempontból ez a rész már nem sok újdonságot tartogatott, az viszont kihívás volt, hogy egy majdnem 40 fős mezőnyben megtaláljam a helyet bizonyos szituációkban. A gumimelegítés szintén új tapasztalat volt, piros zászlós megszakítás után vissza kellett melegíteni a lehűlt gumit, ezt a gokartban nincs lehetőség megtanulni” – foglalta össze Hideg Ádám.

    Hideg Ádám
    Hideg Ádám média

    Elmondta, hogy az ellenfelei közül a legtöbbet korábbról már ismerte, gokartban is versenyeztek egymás ellen, de az újoncok mellett olyan riválisok is szerepeltek a Winter Seriesben, akiknek ez már a második idényük volt F4-es autóval.

    „Voltak kifejezetten erős csapatok, de az újoncok között is voltak ügyes és gyors versenyzők. Komolyabb problémám senkivel nem volt, talán egy olyan leszorítást tudnék megemlíteni, amit akkor nem értettem, de versenyhelyzetben néha történnek ilyenek” – nyilatkozta.

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője a szezon későbbi szakaszában az olasz F4-es bajnokságban is rajthoz áll majd, a Winter Series az erre való felkészülését és az F4-es versenyautóval való összeszokást szolgálta.

    Az olasz bajnokság idei első versenyhétvégéjét május 3. és 5. között rendezik Misanóban.

  • Új pilóta mellett tért vissza Hamilton korábbi bizalmasa

    Új pilóta mellett tért vissza Hamilton korábbi bizalmasa

    Angela Cullen ismét profi autóversenyző mellé szegődött.

    A tavalyi szezon előtt Lewis Hamilton váratlanul szakított Angela Cullennel, aki a hétszeres világbajnok fizioterapeutája és amolyan mindenese volt hét éven át, és úgy tűnt, elválaszthatatlan részese lesz a Mercedes-pilóta pályafutásának. Az új-zélandi hölgy az utóbbi bő egy évben sem tűnt el a nyilvánosság elől, hiszen a közösségi médiában rendszeresen megmutatta, hogy mit csinál éppen, ám a versenyzés világától távol maradt.

    Egészen mostanáig, a hétvégén ugyanis az IndyCarban tűnt fel a korábbi Ferrari-junior Marcus Armstrong mellett. A szintén új-zélandi pilótának az idei az első teljes szezonja az elsőszámú észak-amerikai formaautós sorozatban, hiszen korábban az oválpályákon nem ment. A Chip Ganassi Racing versenyzője az NBC-nek azt mondta Cullenről: „Csak segített nekem a holtszezonban. Ő is kiwi, úgyhogy összeálltunk a holtidényben, és eddig minden jól alakul. Végre felszedtem egy kis súlyt, hiszen tudják, ezeket az autókat állati nehéz vezetni, így csúcsformában kell lenni, hogy az ember megbirkózzon velük. [Cullen] nagyszerű segítség és igyekszünk fejlődni, hogy nyerhessünk néhány versenyt.”

    Cullen a hétvégi, bajnokságon kívüli versenyen a Thermal Club pálya bokszában:

     

  • Ütközött a két Red Bull-nevelt az F2-ben, a győzelmet is elvették miatta

    Ütközött a két Red Bull-nevelt az F2-ben, a győzelmet is elvették miatta

    Nem a legmagasztosabb pillanatait élte a Red Bull juniorprogramja a Forma-2 melbourne-i sprintversenyén, Isack Hadjar ugyanis már az első métereken kilökte csapattársát, majd az FIA döntése értelmében a győzelmet sem tarthatta meg.

    A Campos két pilótája, az egyaránt Red Bull-festésű autóval versenyző francia Hadjar és a spanyol Pepe Marti a 3. és a 4. rajthelyről kezdték meg az F2-es hétvége első, rövidebb futamát. Előttük az Invicta Racing pilótája, Gabriel Bortoleto mindkettőjüknél gyengébben rugaszkodott el, a remekül kilövő Marti pedig gyorsan le is csapott a Hadjar és Bortoleto közötti résre.

    Hadjar azonban jobbra húzott, beszorítva a középen lévő csapattársat, innen pedig elkerülhetetlen volt az ütközés. A két Red Bull-os autó, Hadjar és Marti összeért, a spanyol a láncreakciót folytatva Bortoleto útjába került, utóbbi kettő pedig a falnak is csapódott még a bokszkijárat közelében, ezzel kiestek a versenyből.

    Hadjar autója épségben maradt és a bonyodalmak ellenére az 1-es kanyarban a vezetést is átvette a cseh Roman Stanektől, majd a 23. kör végén győztesként intették le.

    Az FIA azonban vizsgálatot indított a rajtbaleset miatt a három érintett meghallgatásával. Hadjar elismerte, hogy a kicsit jobbra húzódott a baleset előtt, a felügyelők azonban kontráztak erre: szerintük a videófelvételek azt bizonyítják, hogy jelentősen jobbra kormányozta az autóját, így pedig nagyrészt ő tehető felelőssé a baleset okozásáért. A tavaly két szabadedzésen már az F1-ben is bemutatkozó Hadjar utólagosan tíz másodperces büntetést kapott, amivel a 6. helyig csúszott vissza, a győzelmet pedig Stanek örökölte meg Dennis Hauger és Kush Maini előtt.

    A Ferrarival két hete az F1-ben bemutatkozó Oliver Bearman napja sem alakult jól az F2-es visszatérésén: a futamot a 8. helyen zárta, ám szintén tíz másodperces büntetést kapott Joshua Durksen leszorításáért, amivel a pontzónán kívülre esett.

  • Botrány az F3-ban: el kellett volna tiltani Alonso neveltjét

    Botrány az F3-ban: el kellett volna tiltani Alonso neveltjét

    Elképesztő eseménysoroknak lehettünk szemtanúi a Formula 3 melbourne-i hétvégéjének szabadedzésén. Az ART Grand Prix bolgár pilótája, Nikola Colov nemes egyszerűséggel a falba terelte Alex Dunne-t, és az eltiltás helyett csak egy három rajthelyes büntetést kapott.

    Az Alpine-junior Colov gyorskörön volt, és elkezdett Dunne autója felé húzódni, aki nem sokkal előtte feltartotta őt. Azonban a Fernando Alonso menedzsmentjéhez tartozó bolgár fiatal végül nemcsak megközelítette, hanem neki is ment az MP Motorsport ír pilótájának, aki emiatt a falnak csapódott és össze is törte az autóját.

    Colov – aki a három rajthelye mellé még két büntetőpontot is kapott – az esetet követően azonnal a kritikák kereszttüzébe került, és elmondta, hogy szerinte a tettében semmi szándékosság nem volt. A stewardok azonban másként látták, mert ők a beszámolójukban azt írták, hogy Colov a felvételek alapján a manőverével elégtételt vett versenytársán.

    Ezek alapján úgy tűnt, hogy a versenybírák úgy ítélték meg ezt az esetet is, mint bármelyik ehhez hasonló ütközést. Emellett azt is hangsúlyozták, hogy az eset nem volt szándékos, annak ellenére, hogy elkerülhető lett volna.

    Ez talán megmagyarázza a rajtbüntetés alkalmazását, mert állítólag az ítéletet a korábbi esetekkel összhangban hozták meg. Azonban ehhez hasonló baleset nem nagyon történt a sorozat 2019-es kezdete óta. Itt nem csak egy ütközésről volt szó, mert a szándékos kitérés egyáltalán nem normális, a megfelelő döntés azonban mégis elmaradt.

    Az FIA Nemzetközi Sportszabályzata kimondja, hogy egy autót tilos kiszámíthatatlanul vagy olyan módon vezetni, hogy az más versenyzőkre potenciálisan veszélyt jelenthesen. A szándékot leszámítva azonban Colov minden kétséget kizáróan ezt tette, hacsak a stewardok nem azt gondolták, hogy a manőverében semmi kivetnivaló nem volt. Az FIA első számú feladata az lenne, hogy felszámolja az ehhez hasonló versenyzői viselkedéseket, még akkor is, hogyha azok a pillanat hevében kialakuló érzelmekkel megmagyarázhatók.

    A Forma-1-ben legutóbb a 2017-es Azerbajdzsáni Nagydíjon történt egy hasonló eset Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között. A német négyszeres világbajnok úgy érzékelte, hogy a brit riválisa féktesztelte őt a biztonsági autó mögött, ami miatt a Ferrarijával nekiment az akkor még csak háromszoros világbajnok Mercedesének. Vettel végül három büntetőpontot és egy 10 másodperces stop and go büntetést is kapott, utóbbi a kizárást leszámítva a legsúlyosabb büntetésnek számít a Forma-1-ben.

    Ha valaki nagy sebességénél nekimegy egy versenytársának, és a falba teszi őt, akkor abban az esetben már az eltiltásnak is fel kellene merülnie, mint lehetséges büntetés. Ehelyett az enyhítés tényén van a súly, mert maga a sértett (Dunne) is megrovást kapott a feltartás miatt. A stewardok szerint ez azt mutatja meg, hogy az MP Motorsport versenyzőjének jobb ítélőképességre lenne szüksége és a pályán is tudatosabban kellene közlekednie.

  • Hülkenberg: Bearmant el fogják felejteni, ha…

    Hülkenberg: Bearmant el fogják felejteni, ha…

    Nico Hülkenberg szerint Oliver Bearman lenyűgöző bemutatkozása a feledés homályába fog merülni, ha nem lesz képes egy jó eredménnyel zárni a Formula 2-es szezon idei kiírását.

    A fiatal brit pilóta volt a két héttel ezelőtt megrendezett Szaúd-arábiai Nagydíj sztárja, ugyanis képes volt a pontszerző 7. helyet megszerezni a futamon a vakbélgyulladása miatt parkolópályára került Carlos Sainz helyén. Bearman már a tavalyi évben is teljesített két első szabadedzést a Haasnál, és a tervek szerint ez a szám idén hattal fog tovább nőni.

    Bearman alvás helyett inkább a saját teljesítményét cincálta

    Ugyan sokan gondolják azt, hogy a Ferrari-junior megállná a helyét a királykategóriában, Hülkenberg szerint a brit fiatalnak most első körben a Formula 2-es bajnokságra kell összepontosítania, és nem szabad hagynia, hogy a Forma-1-ben történt jó dolgok összezavarják.

    „Szerintem még túlságosan korai erről beszélni, és bármilyen fajta kijelentést tenni ezzel kapcsolatban – ismerte el a Haas német kiválósága. – Most van egy nagy feladata az F2-ben, mert ha ott nem fog jól teljesíteni, akkor a Dzsiddában való versenyét két nap után el fogják felejteni az emberek. Mindannyian tudjuk, hogy ez az iparág miként működik. Nagy lesz rajta a nyomás, hogy képes legyen megfelelni az elvárásoknak a Formula 2-ben.”

    A német pilóta – aki még 2010-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Williams pilótájaként – azt is hozzátette, hogy a Forma-1-es lehetőség kihasználása is nagyon fontos, és szerinte Bearman ezt 100%-ban meg tudta valósítani.

    Azonban a mindösszesen 18 éves brit versenyző idei Formula 2-es évada egyáltalán nem az elképzeléseinek megfelelően vette kezdetét. A szezonnyitó bahreini hétvégén pont nélkül maradt, és Dzsiddában hiába szerzett pole-t, a Forma-1-es beugrása miatt nem tudott részt venni egyik versenyen sem.

    A mostani hétvége sem indult jól a számára, a mai időmérő edzésen csak a 16. helyet szerezte meg, miután egy késői sárga zászló miatt a mezőny túlnyomó többsége már nem volt képes javítani a legjobb köridején.

    Bearman első forgalmi vizsgája rosszabbul ment, mint az első F1-es versenye

  • Az F1 zenéje is jobb, ha közben női versenyzők szívecskét mutatnak és kacsintanak

    Az F1 zenéje is jobb, ha közben női versenyzők szívecskét mutatnak és kacsintanak

    Idén már nemcsak az F1-nek, az F2-nek és az F3-nak, hanem a tavalyi debütálóév után immár televíziós közvetítést is kapó női sorozatnak, az F1 Academynek is készült hivatalos főcím, amely bohókás hangulatával a megszokott zene ellenére is újszerűnek hat.

    Az F4-es autókat használó női sorozat intrójának stílusa megegyezik azzal, amit a magasabb kategóriákból már ismerünk: a Brian Tyler által megkomponált zenére képernyőre kerül a mezőny összes versenyzője, ám az összkép mégis egészen máshogyan fest!

    Az F1 idei főcíme a nézői kritikák szerint kissé sótlanra sikerült, a felvonuló pilóták közül senki nem tűnik ki különleges pózzal vagy arcmimikával. Ennek ellensúlyozására már megszületett a paródiavideó is Conor Moore egyszemélyes produkciójában, ami elkerülhetetlenül mosolyt csal az arcokra.

    Az F1 Academy pilótáinak felvétele során azonban természetesen jött a jókedv, egy halom vidám pilóta vonul fel a jól ismert dramatikus zenére, noha a videóból áradó hangulathoz akár a 90-es évek amerikai vígjátékainak zenéje is passzolna. Kétségtelen, hogy a női versenyzőknek jobban áll a nevetés, a kacsintás és a bolondozás egy ilyen videóban, még ha aztán a versenypályán ők is ugyanolyan ádáz küzdelmet vívnak egymással, mint az F1-es mezőny tagjai.

    A sorozat dzsiddai idénynyitóján mindenesetre rögtön csőstül rá is szakadtak az autóversenyzés intrikái a mezőnyre, ugyanis a Mercedes által támogatott Doriane Pintől elvették a futamgyőzelmet, miután nem vette észre, hogy leintették a versenyt. 

    Az F1 Academy főcíme alább az X-en, ide kattintva pedig YouTube-on is megnézhető.

    Elvették a győzelmet a Mercedes női pilótájától, amiért nem vette észre, hogy nyert

  • Elvették a győzelmet a Mercedes női pilótájától, amiért nem vette észre, hogy nyert

    Elvették a győzelmet a Mercedes női pilótájától, amiért nem vette észre, hogy nyert

    Abszurd jelenettel ért véget az F1 Academy szezonnyitója, miután a hétvégét domináló Doriane Pin a leintés után még egyszer versenytempóban átszáguldott a célvonalon, ezzel megsértve a szabályt.

    A dzsiddai nyitóhétvége alapján a női formaautós sorozatban a Mercedes rendelkezik a verstappeni formát nyújtó pilótával: a francia Pin ugyanis, aki most mutatkozott be a bajnokságban, s azonnal domináns teljesítménnyel rukkolt elő, egy híján bezsákolta az összes elérhető pontot.

    Idén mind a tíz F1-es csapatnak van egy saját versenyzője a mezőnyben, Pint pedig a Mercedes karolta fel – s a jelek szerint jó lóra tett ezzel, hiszen a WEC-ben már egy teljes szezon tapasztalatával rendelkező 20 éves hölgy a nyitóhétvégén kimagasodott a mezőnyből: az időmérőt közel nyolc tizedmásodperccel nyerte az Alpine pilótája, Abbi Pulling előtt, a ferraris Maya Weug hátránya pedig a harmadik helyen már egy másodperc fölé rúgott. (Itt érdemes megjegyezni, hogy pár évvel ezelőtt, amikor a Ferrari női versenyzőket tesztelt, Weugot vette fel a programjába Pin ellenében.)

    Pin, Pulling
    Fotó: Pirelli

    A második futam rajtsorrendje az időmérőn elért második leggyorsabb körök alapján állt fel, de eszerint is Pin, Pulling, Weug volt a rajtsorrend, mint ahogy mindkét futamon is ők végeztek a dobogón változatlan sorrendben. Pin mindkét versenyen a rajttól a célig vezetett, a másodikon két biztonsági autós újraindítást is jól megoldva, és csak amiatt nem gyűjtötte be a maximálisan elérhető 56 pontot a hétvégén, mert pénteken Pulling 39 ezreddel legyőzte őt a leggyorsabb körért való versenyfutásban.

    A legnagyobb zűr Pin hétvégéjében az utolsó utáni pillanatban, a második futam leintését követően keletkezett. A francia versenyző nem kommunikált elég jól a mérnökével, és a kockás zászlót sem vette észre a 13. kör végén, így a leintést követően is azt hitte, hogy folyik tovább a verseny. A levezető kört is maximális tempóban teljesítette, ráadásul annak végén nem is hajtott be a bokszutcába, hanem a célegyenesre ráfordulva megkezdett egy újabbat. Csapata ekkor már ünnepelt, emiatt egy ideig nem is vették észre, hogy mi történik.

    A versenyirányítás így kénytelen volt piros zászlós jelzéssel Pin tudomására hozni, hogy legyen szíves befejezni a száguldást, ezzel egyidejűleg pedig a felügyelők vizsgálatot is indítottak ellene amiatt, mert szabályellenes módon kétszer halad át a kockás zászló előtt – ez pedig akár győzelmét is veszélybe sodorhatja.

    A befutó az azt követő percekkel ide kattintva megtekinthető.

    FRISSÍTÉS: Az F1-es futam leintése után született meg az ítélet, miszerint Pint 20 másodperces utólagos időbüntetéssel sújtották, amiért a leintés után még egyszer áthaladt a célvonalon. Ezzel a pontzónán kívülre, a 12. helyre csúszott, a győzelmet pedig Pulling örökölte meg.

    Az első verseny pontszerzői:

    A második verseny pontszerzői (a büntetés előtt):

    Az F1 Academy legközelebb május elején, az F1-es Miami Nagydíj betéteseményeként lesz majd akcióban.

  • Hamilton lehetséges utódja úgy kezdte a szezont, ahogy arra senki sem számított

    Hamilton lehetséges utódja úgy kezdte a szezont, ahogy arra senki sem számított

    Bár az utánpótlásnevelés egyik legerősebb csapatánál vezet, a Mercedes 2025-ös F1-es ülésének egyik esélyese, Andrea Kimi Antonelli gyengélkedett és csupán egyetlen pontot szerzett Forma-2-es debütálóhétvégéjén.

    A még csak 17 éves olasz versenyző rohamléptekben tört előre az autósportok ranglétráján, a Formula Regional Európa-bajnokság tavalyi megnyerése után átugrotta a logikus következő lépésnek számító FIA F3-as szériát, és idén azonnal az F2-be nevezte őt a Mercedes, amely néhány éve már egyengeti az „új Verstappennek” tartott fiatal tehetség karrierjét.

    A Mercedesnél is elismerték, hogy dacára zsenge korának és a csapat eddigi meglehetősen óvatos pilótaválasztási szokásainak, Antonelli is eséllyel száll harcba a Lewis Hamilton távozása révén üresen maradó 2025-ös ülés betöltésére, amennyiben az F2-ben is prezentálja gyors alkalmazkodóképességét és rendkívüli tempóját.

    A bahreini hétvége óta eltelt néhány napban azonban kissé elhalkult az Antonelli körüli felhajtás, és nem csak azért, mert a Red Bull belharcának egyik szálaként még az is felmerült, hogy akár Max Verstappen is elérhetővé válik a Mercedes számára 2025-re.

    Verstappent a Mercedeshez, Alonsót bajnokautóba vezetheti a Red Bull belharca?

    A másik ok, hogy Antonelli, pontosabban teljes csapata megdöbbentően gyengén kezdte a szezont Bahreinben. A Prema Racing az utóbbi években a legfelkészültebb, legerősebb csapattá nőtte ki magát a nevelőszériákban, s rendre a legígéretesebb fiatalok is feléjük gravitáltak, velük lett például F2-es bajnok 2017-ben Charles Leclerc, 2020-ban Mick Schumacher és 2021-ben Oscar Piastri, de tavaly a Mercedes másik fiatalja, Frederik Vesti is csak néhány ponttal szorult a második helyre a Premával.

    Idén ismét egy szupercsapattal állt ki az olasz alakulat, hiszen Antonelli megszerzése mellett velük marad a brit Oliver Bearman, aki tavalyi debütálóévében négy győzelemmel a hatodik helyen zárt, s a Ferrari akadémiájának prominens tagjaként egy-két éven belül alighanem szintén az F1 kapuit döngeti majd.

    Mindezek után a szahíri időmérőn Antonelli és Bearman a 17. és a 18. helyre kvalifikáltak a 22 fős mezőnyben. Az első futamon pont nélkül maradtak (14. és 16. hely), majd a másodikon újabb kis előrelépést téve Antonelli végül elcsípte a 10. pozíciót, így legalább felírhatott egyetlen pontot önmaga és a Prema számlájára. A hétvége abszolút domináns pilótája a Sauber akadémiájának tagja, a barbadosi születésű Zane Maloney volt, aki előbb a fordított rajtrácsos sprintfutamot, majd a főfutamot is megnyerte.

    Antonelli a második futamot követően azt mondta, elégedett volt saját teljesítményével a versenyeken, még ha az időmérőn nem is tudtak a vártak szerint szerepelni, elsősorban a gumikezelés állította őket nagy kihívások elé. Az F2-ben mindenki egyforma autókkal versenyez, így csak a beállításokkal tudják azokat önmagukhoz és a pályákhoz hangolni a pilóták, az idei szezontól azonban új modelleket kapott a sorozat, amelyeket még időbe telik kiismerni.

    Embed from Getty Images

    „Egy bajnokcsapat a 17. és a 18. helyen áll az F2-ben, egyáltalán nem ott kellene lenniük – mondta az időmérőre utalva Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, amikor az Autosport arra kérte, értékelje Antonelli első hétvégéjét. – De az egyik legjobb viszonyítási pont a csapattárs, Oliver Bearman pedig élversenyző. Nem akarok erről túl sokat beszélni, majd meglátjuk, hogyan alakul a következő néhány verseny. Nem sürget az idő, hogy döntsek a versenyzőnkről. Lewis bejelentését sietve kellett megtenni, de most szánok rá időt, hogy kiértékeljem a pilótapiacot.”

    Az F2 idén 14 helyszínre kíséri el az F1-et, s ott lesznek ezen a hétvégén Dzsiddában is.

  • Az újoncok között dobogós lett Hideg Ádám a Formula Winter Seriesben

    Az újoncok között dobogós lett Hideg Ádám a Formula Winter Seriesben

    Harmadik versenyhétvégéjén, a Motorland Aragónon megszerezte első pontjait a formaautózásban frissen debütáló Hideg Ádám. S mivel az újoncoknak külön díjátadót is rendeznek, már kétszer dobogóra is állhatott.

    A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője a vasárnap rendezett második futamon a 18. helyről rajtolva hetedikként ért célba a 38 fős mezőnyben, ez pedig az újoncok külön értékelésében harmadik helyezést jelentett. A hétvégét záró vasárnap délutáni versenyen aztán 11. helyen ért célba a svájci Jenzer Motorsport 24-es rajtszámú autójával versenyző Hideg Ádám, a versenybíróság viszont utólag több pilótát is megbüntetett pályaelhagyás miatt, így a magyar versenyző kilencedik lett, s az újoncok értékelésében egy újabb harmadik hellyel gazdagodott.

    Hideg Ádám az egész hétvége során remek teljesítményt nyújtott, az első, még szombaton megrendezett futamon 12. lett, így saját csapatában ismét, immár harmadszor a hétvége legeredményesebb pilótája volt.

    Hideg Ádám elmondta, az első két hétvége tapasztalatai alapján változtattak a versenyautó beállításán, és úgy érzi, jó irányba tartanak.

    „Az időmérő edzéseken még vannak gondjaink, de a versenytempónk már rendben van, sőt, úgy tűnik, hogy a többiekhez képest a futamok zárószakaszában vagyunk gyorsabbak. Ez valószínűleg a guminyomással van összefüggésben, de a lényeg az, hogy előrébb tudunk jönni a versenyeken és mindig sokat tudunk javítani a rajthelyen. A második futamon az első kanyarban még veszítettem is pozíciókat, így a 21. helyről sikerült feljönnöm egészen a hetedik helyig, aminek természetesen nagyon örülök, ahogyan annak is, hogy az újoncok között ez dobogós helyet jelentett. A csapat elégedett volt, megkaptam a dicséretet, és nagyon pozitívan élem meg, hogy a kevésbé jó időmérős helyezés ellenére a legrosszabb eredményem a 12. hely volt futamon” – nyilatkozta Hideg Ádám, aki a Winter Series-ben eddig az egyetlen pontszerző versenyzője a Jenzer Motorsportnak, és a 46 pilótát felvonultató összetett pontverseny 19. helyén áll.

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője a szezon későbbi szakaszában az olasz F4-es bajnokságban is rajthoz áll majd, a négy versenyhétvégéből álló Winter Series az erre való felkészülését és a Jenzer versenyautójával való összeszokást szolgálja.

    Az F4 Winter Series egy hét múlva ér véget, mégpedig a Barcelona mellett elhelyezkedő Circuit de Catalunyán, amely a Formula-1-es Spanyol Nagydíjnak is az otthona.

  • Így alakult a valenciai hétvége Hideg Ádám számára

    Így alakult a valenciai hétvége Hideg Ádám számára

    A hétvégén Valenciában folytatódott a Formula Winter Series sorozat, ahol Hideg Ádám személyében egy magyar versenyzőért is szurkolhatunk. A magyar pilótának Jerez után a mostani volt a második teljes versenyhétvégéje a sorozatban, ami az olasz Formula 4-re való felkészülését segíti elő.

    A hétvége mindhárom versenyét száraz körülmények között rendezték meg, és a Jenzer Motorsport magyar pilótájának változó volt a szerencséje. Hideg a szombati első versenyen a 20. helyről indulva a 19. helyen lett rangsorolva.

    Esőben zárta első F4-es hétvégéjét Hideg Ádám

    A második versenyt már vasárnap rendezték meg, és Hideg csak a 30. helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Azonban a Jenzer pilótáját nem veszítette el a motivációját, és a balesetekkel tarkított versenyt a 16. helyen fejezte be, amivel ő volt a legjobb Jenzer versenyző. Hideg számára nem alakult eseménydúsan a harmadik verseny, a 24. helyről startolva két helyet tudott javítani, és így végül a 22. pozícióban végzett.

    A sorozat következő versenyhétvégéjét két hét múlva rendezik meg Aragónban.