Kategória: Formula Sport

  • Tiltott versenyzésen kapták az autóversenyzőket, eltiltották őket

    Tiltott versenyzésen kapták az autóversenyzőket, eltiltották őket

    Az F3-ban szereplő Martinius Stenshorne és Nyikolaj Colov egy-egy futamra szóló eltiltást kapott, amiért engedély nélkül rajthoz állt másik sorozatban, jelentette a RaceFans.

    Az F3 szabályai ugyanis kimondják, hogy külön engedély nélkül senki sem vehet részt másik olyan bajnokságban, sőt, vezetni sem vezethet olyan versenyautót, amelynek tulajdonságai hasonlók az F3-as géphez, konkrétan az autó tömegének és a motor teljesítményének a hányadosa 2,0 kg/lóerő alatti.

    Stenshorne a brit GB3 bajnokság silverstone-i, Colov a Eurocup-3 spái állomásán szegte meg ezt az előírást, elmondásuk szerint nem ismerték az erre vonatkozó kötelezettségeket. Előbbi azt mondta, a személyes stábja szervezte a programot, utóbbi pedig még további három versenyhétvégén tervezett rajthoz állni a sorozatban.

    Az FIA súlyos szabályszegésnek minősítette a két esetet, mert előnyhöz juthattak az adott pályákon az F3-as vetélytársakkal szemben, ezért Stenshorne Silverstone-ban, Colov Spában nem indulhat majd az F3 aktuális hétvégéjén, mindkettő júliusban esedékes.

    Stenshorne számára azért kínosak a történtek, mert pont a döntés előtt jelentette be a McLaren, hogy a szintén az F3-ban induló Alex Dunne-nal együtt felvette őt az utánpótlás-programjába, cikkünk borítóképén ő látható előrébb, az autó bal első kerekénél. A Red Bull támogatását élvező Arvid Landbladot is hasonló kihágáson érték tetten, ő Silverstone-ban vett részt egy kétnapos teszten egy GB3-as autóval, de a felügyelők elfogadták a magyarázatot, hogy adminisztrációs hiba és rossz belső kommunikáció folytán nem értesült erről az FIA. Neki csak egy 10 ezer dolláros büntetőcsekket számláztak ki.

    Magnussen: Változtassák meg az F1-es szabályokat!

  • Megtört a jég? Férfiak között arattak történelmi sikereket női versenyzők

    Megtört a jég? Férfiak között arattak történelmi sikereket női versenyzők

    Amióta az FIA és az F1 zászlójára tűzte a női versenyzők karrierjének segítését, talán még nagyobb figyelem és teljesítménykényszer helyeződik a különböző formaautós kategóriákban szereplő hölgyekre. Az elmúlt hétvégén azonban Jamie Chadwick és Abbi Pulling is áttörést ért el.

    A fő fókuszt a Forma-1 persze a saját ernyője alá tartozó női sorozatra, az F1 Academyre helyezi, ami arra bizonyára jó, hogy bőséges versenylehetőséget adjon a pilótáknak, és kiderüljön, kik közülük a legrátermettebbek, az viszont egyik kizárólag nők részvételével zajló futamon sem derülhet ki, mire lennének elegendők az eredményeik egy férfiak által uralt, normál autósportos mezőnyben.

    Jamie Chadwick számára, aki az előző, F3-as autókat használó női sorozatot, a W Seriest háromszor is megnyerte, továbbra is nehéznek bizonyul az érvényesülés koedukált mezőnyökben. Tavaly az USA-ban, az IndyCar előszobájának számító Indy NXT-ben talált magának ülést az Andretti pilótájaként, ám csak a 12. helyen zárta a bajnokságot, a teljes szezont teljesítő mezőny sereghajtói között.

    Idénre is a sorozatban maradt, a szezon harmadik állomásán, Indianapolisban pedig végre megérkezett egy reményt adó eredmény: a legendás helyszín belső pályáján rendezett első versenyre a 6. helyre kvalifikált, majd 3.-ként intették le Jacob Abel és Nolan Siegel mögött, így felállhatott a pódiuma, és az IndyCar utánpótlásszériájának első dobogósa lett Pippa Mann óta, aki 2010-ben győzni is tudott.

    Honfitársa, Abbi Pulling eközben hazai földön alkotott maradandót a női autósport számára: megnyerte ugyanis a brit F4-es bajnokság Brands Hatch-i hétvégéjének második versenyét, ezzel az első női győztese lett a 2015 óta létező szériának. A pole-ból indulva, a 22 kör mindegyikén az élen állva jutott el a célig, noha eredményéhez lábjegyzet, hogy csak a fordított rajtrács miatt került az első rajthelyre a három közül a legkevesebb pontot érő futamon, köszönhetően az időmérőn elért 12. helyezésének. De a két másik futamon is sikerült előrelépnie, egy 6. és egy 7. pozíciót szállított, mindkétszer néhány másodperccel Molnár Martin előtt befutva.

    Pulling 2020-ban és 2021-ben is szerzett már dobogókat a brit F4-ben, idén pedig amellett, hogy oda visszatért, az F1 Academyben is remekel, az eddigi négy futamból hármat megnyert.

    Bemutatkozott a hétvégén elstartolt Formula Regional Európa-bajnokságban is három női versenyző, az F1 Academy tavalyi és idei legjobbjai közül Marta Garcia, Léna Bühler és Doriane Pin, tőlük azonban egyelőre várat magára a kiugró szereplés, a két futam egyikén sem kerültek be az első húszba a 33 fős mezőnyben. A bajnokságot a Ferrari akadémiájához tartozó brazil Rafael Camara kezdte a legjobban.

  • Dupla újoncdobogó Molnár Martin második F4-es hétvégéjén

    Dupla újoncdobogó Molnár Martin második F4-es hétvégéjén

    Három top 10-es eredménnyel és az újoncok értékelésében két dobogós helyezéssel fejezte be élete második versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar pilótája emellett ismét csapata legjobbjának bizonyult.

    A Donington Parkban rendezett szezonnyitó után Brands Hatch-ben folytatódott a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonja, a mezőnyben egyedüli magyarként Molnár Martinnal. A 15 esztendős versenyző ezúttal az összes versenyt befejezte – az időjárás most nem szólt közbe, így mindhárom futamot meg tudták tartani –, sőt, kétszer az újoncok értékelésének dobogójára is felállhatott, és mindháromszor a top 10-ben végzett. Ezzel az időmérőn és az összes versenyen ő bizonyult a Virtuosi Racing legjobbjának.

    Molnár Martin az újoncok dobogóján kezdett Brands Hatchben

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője az időmérő edzésen a 13. időt autózta, és ha egy kicsit szerencsésebb, és 12 ezredmásodperccel jobb kört ér el, a 12. idővel megszerezte volna a fordított rajtrácsos második futam pole pozícióját.
    Az első versenyt a 11. helyről kezdte, mivel itt az időmérőn elért második leggyorsabb körök alapján alakul ki a rajtrács, és végül a 9., azaz pontszerző pozícióban, a harmadik legjobb újoncként fejezte be.

    Ezután vasárnap még két verseny várt az ezen a hétvégén a ZalaZone Automotive Proving Ground/Hungary támogatását is élvező sportolóra. Az elsőn ismét sikerült javítania, és újabb top 10-es eredményt ért el, majd a másodikon újfent előre lépett, és végül másodszor is felállhatott az újoncok dobogójának harmadik fokára.

    „A vasárnapi első futamon jobban rajtoltam, mint a szombatin, de egy versenyző ismét lefulladt előttem. Ezután a második kanyarban kicsit nekem koccantak, a mögöttem levőnek pedig fékeznie kellett, így őt eltalálták hátulról, ami miatt beküldték a biztonsági autót. Akárcsak az első versenyen, most is elég sok időt töltöttünk mögötte, de az újraindítás ezúttal jobban sikerült.”

    „A folytatásban végig nagyon közel haladtam az előttem levőhöz, de mint kiderült, ezen a pályán nagyon nehéz előzni, és a turbulens levegő is nagyban ront a hátul haladó tapadásán, így az egyetlen, amit tehettem, hogy hiba nélkül végigmegyek, és behozom az autót a 10. helyen” – értékelt Martin.

    Molnár Martin, Brands Hatch, Virtuosi
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    A hétvége zárófutamán a magyar versenyző minden addiginál jobb rajtot vett, végül pedig újfent a 10. helyen ért be, ismét a harmadik legjobb újoncként.

    „Már Doningtonban is benne volt az újoncdobogó, és érződött, hogy ott a helyünk, most pedig kétszer is összejött. Az egész hétvégén a harmadik futamon rajtoltam a legjobban, nem pörögtek ki a kerekeim, nagyon jól kaptam el az indulást. Később sajnos eléggé elfékeztem az egyik gumit, ezután pedig több alkalommal is blokkolt az a kerekem, így többnyire a védekezésre figyeltem. Az eredmények szempontjából jó hétvégét zártunk.”

    „Pozitívum, hogy mind a rajtokban, mind a gumimelegítésben, mind a versenyszituációk kezelésében fejlődtünk. Elsőre sem volt baj velük, de a tapasztalattal minden egyre zökkenőmentesebbé válik, a következő futamokon pedig még jobb lesz.”

    Martin a hétvégi eredményeinek köszönhetően az összetett 17. helyére kapaszkodott fel, az újoncok értékelésében pedig a negyedik helyen áll. A brit Forma–4 mezőnye legközelebb május 25-én és 26-án, Snettertonban versenyez.

  • Molnár Martin az újoncok dobogóján kezdett Brands Hatchben

    Molnár Martin az újoncok dobogóján kezdett Brands Hatchben

    Szezonja második hétvégéjét teljesíti Molnár Martin a brit Forma-4-ben, és Brands Hatch-ben már az első futam után trófeát vehetett át.

    A Virtuosi Racing pilótájára szombaton egy időmérő és a három közül az első futam várt, s elmondása szerint már a kvalifikáción is hajszálra volt egy olyan eredménytől, amely alaposan átalakíthatta volna hétvégi céljait.

    Legendás helyszínen versenyez hétvégén Molnár Martin a brit F4-ben

    „Az időmérőn nagyon közel voltunk, szóval ha 12 ezredet javulok, azzal egy hellyel előrébb kerültem volna, ami a fordított rajtrács pole-pozícióját jelentené. Így sem volt rossz, a 13. lettem” – mondta el Martin a napja végén.

    Az első futamon a 11. pozícióból startolhatott, mivel itt az időmérőn elért második leggyorsabb köreik alapján állították fel a pilótákat a rajtrácsra. Két helyezést javulva a 9. helyen ért célba a 20 körös versenyen, ami az eddigi legjobb eredménye a sorozatban, de ennél is fontosabb, hogy az újoncok értékelésében ezzel a nap harmadik legjobb pilótája lett a brit Rowan Campbell-Pilling és a kínai Csuj Juanpu mögött, vagyis jelenése volt a kategória díjátadóján.

    Martin egyúttal két csapattársát is legyőzte, Maxwell Dodds és Fu Juhao a 17. és a 18. helyen értek célba.

    A két vasárnapi futam magyar idő szerint 12:00-kor és 16:45-kor kezdődik.

     

    Molnár Martin, Brands Hatch, Virtuosi
    Fotó: Jakob Ebrey Photography
  • Most ugrik a majom a vízbe? Újabb széria könnyítette meg a vezetést a nők miatt

    Most ugrik a majom a vízbe? Újabb széria könnyítette meg a vezetést a nők miatt

    A hétvégén startol a Formula Regional Európa-bajnokság szezonja, a sorozat pedig idénre könnyebbé tette az autók vezethetőségét, hogy három női versenyzője, köztük az F1 Academy bajnoka könnyebben boldoguljon.

    Az FIA és a Forma-1 vezetői néhány éve már tudatosan igyekeznek ösztönözni a női versenyzők részvételét az autósportban, amelyben koedukált jellege miatt kétségtelenül jóval nehezebben tudnak érvényesülni a gyengébbik nem tagjai, mint más, hagyományos sportágakban. A cél, hogy Maria Teresa de Filippis és Lella Lombardi után a belátható jövőben egy harmadik női versenyző is rajthoz állhasson az F1-ben, ehhez viszont az építkezést az alsóbb szinteken kell elvégezni.

    Az első női sorozat, a még független kezdeményezésként indult W Series megszűnése után az F1 Academy már a Liberty Media védnöksége alatt kíséri a Forma-1-es szezont, de az idén érkezett új Forma-2-es autók tervezésénél már azt is szem előtt tartották, hogy a női versenyzők könnyebben tudjanak boldogulni velük.

    Úgy építették az új F2-es autót, hogy a nők is el tudják vezetni

    Hogy az F2-es módosítások mennyire érték el a céljukat, az idén valószínűleg nem fog kiderülni, hiszen kizárólag férfi versenyzőkkel indult el a szezon. Ám egy másik szériában, az európai Formula Regionalban is módosítottak az autókon ezen okból, és a most hétvégén Hockenheimben startoló szezonban három hölgyön is „letesztelhetik” ennek hatását.

    A sorozat ugyanis 2024-re előírta csapatainak, hogy új első lengőkart szereljenek az autókba, amelyekkel könnyebbé válik azok vezetése, a kormányzás pedig kisebb fizikai erőkifejtést követel meg a versenyzőktől.

    Doriane Pin, aki az F1 Academy idei szezonjában a Mercedes versenyzője, tavaly többször is tesztelte a Formula Regional által használt T-318-as F3-as autót, ezzel segítve, hogy a sorozat megoldást találjon a vezethetőség megkönnyítésére.

    Pin, az F1 Academy egyik idei futamgyőztese most ott is lesz a Formula Regional mezőnyében a sportautózásban is női versenyzőkkel dolgozó Iron Dames színeiben, ahol csapattársa az F1A tavalyi bajnoka, a spanyol Marta Garcia lesz. A mezőny harmadik női tagja az F1A tavalyi második helyezettje, a svájci Lena Bühler, aki az ART-hoz csatlakozott egy a nőket segítő másik kedvezménynek köszönhetően. A sorozat ugyanis úgy határozott, hogy a háromautós csapatok egy negyedik autót is nevezhetnek, ha abban az F1 Academy előző bajnoki szezonjának első három helyezettje közül ültetnek be valakit.

    A Formula Regional idén tíz helyszínen bonyolít le két-két versenyt, a június 23-i hétvégén pedig a Hungaroringen is megfordul a GT Open kísérőjeként. A mezőny egyik legnagyobb figyelem által övezett pilótája a szezon előtt Ugo Ugochukwu, a McLaren juniorja. Tavaly Andrea Kimi Antonelli lett a széria bajnoka.

    Két magyarnak is szurkolhatunk az F1 előszobáiban a hétvégén – autóverseny ajánló

  • Legendás helyszínen versenyez hétvégén Molnár Martin a brit F4-ben

    Legendás helyszínen versenyez hétvégén Molnár Martin a brit F4-ben

    Idei második versenyhétvégéjével, Brands Hatch-ben folytatódik Molnár Martin
    szezonja a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing versenyzője az itt rendezett teszten elért harmadik helyezéséből és az első versenyhétvége tapasztalataiból merít erőt.

    Újabb legendás helyszínen, a brit motorsport egyik ékszerdobozaként számon tartott
    Brands Hatch-ben folytatódik Molnár Martin Forma–4-es szezonja. A Donington
    Parkban, csapata legjobbjaként debütáló versenyző a Londontól nem messze, Kent
    megyében fekvő versenypálya rövidebb, Indy nyomvonalán áll rajthoz.

    Az 1940-es évek óta íródó története során Brands Hatch a Forma–1 és az IndyCar
    mezőnyét is vendégül látta már, 1949-ben pedig Bernie Ecclestone, az F1 korábbi vezére
    itt indult először motorversenyen, hogy aztán később a pálya megvásárlására is
    kísérletet tegyen. Ezzel kivételesen nem járt sikerrel.

    Brands Hatch-ben számos világbajnokságon kívüli F1-es futamot is rendeztek, az utolsót 1983-ban:

    Ilyen volt, amikor az F1-es autók nem csak F1-es futamokon versenyeztek

    A második világháború után Brands Hatch lett Anglia első, versenyzésre épített pályája
    (addig füves felületű volt, és csak 1950-ben kapott aszfaltréteget), amelyen akkor még az
    óramutató járásával ellentétes irányban köröztek. Ez a változat még az idei F4-es szezon
    legrövidebb körének számító, mindössze 1944 méteres Indy nyomvonalnál is rövidebb
    volt. A mai napig használt, a szezon későbbi részében a brit túraautó-bajnokság (BTCC)
    és így Martinék által is meglátogatott, 3916 méteres Grand Prix-pálya két lépcsőben,
    1960-ra készült el, 1964 és 1986 között pedig 12 alkalommal rendeztek rajta Forma–1-es
    versenyt.

    Igazán ezek a futamok tették világszerte híressé Brands Hatch-t és az olyan kanyarokat,
    mint a Druids, a Clark Curve, vagy a Paddock Hill Bend. Ezek mindegyike megtalálható az
    Indy-nyomvonalban is, amely a domborzati adottságok miatt a nézőtér bármely
    pontjáról végigkövethető, azaz igazi stadionhangulat és a brit motorsport-eseményekre
    jellemző szurkolás várja a BTCC és betétfutamainak versenyzőit. Emellett Martin azért is
    jó szájízzel készülhet élete második F4-es versenyhétvégéjére, mert korábban már
    eredményesen szerepelt itt.

    „A tesztek során itt értem el a legjobb időt, egy harmadik helyet, úgyhogy pozitív
    élményekkel térek vissza Brands Hatch-be. A rövidsége ellenére az Indy nyomvonal is
    élvezetes és változatos, miközben hiába áll hivatalosan hét kanyarból, a valóságban mi
    csak ötöt tartunk számon. Van tempós és lassabb kanyarja, technikás szakasza – az egyes
    kanyar például igazán beválallós; a kettesben lehet előzni; a hármas és négyes
    technikásabb; míg az ötösben kanyarodás közben kell fékezni” – mutatta be a pályát a
    Virtuosi Racing magyar pilótája.

    Molnár Martin csapata legjobbjaként kezdett a brit Forma–4-ben

    „Doningtonnal ellentétben ez egy igazi klasszikus helyszín, amelyen közel vannak a falak,
    nincsenek nagy bukóterek, és például olyan dolgokra is figyelni kell, minthogy a
    célegyenesben hol megy az ember, mert könnyen leérhet az autó alja a bukkanón. De a
    szintkülönbségek is hozzáadnak az élvezeti értékhez. Számomra a kulcs a hármas és a
    négyes kanyar. Utóbbiban nagyon dobál az aszfalt, jól meg kell választani, hogy az ember
    milyen íven megy, nagyon precíznek kell lenni. Itt sokat nyerni, de sokat veszíteni is
    lehet.”

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési
    Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője tisztában
    van vele, hogy a teszten elért eredménye nem jelent garanciát semmire, ugyanakkor az
    első versenyhétvége tapasztalataira építkezhet.

    „Magabiztosan várom a hétvégét, mert míg az idénynyitón volt bennem egy kis drukk a
    számos újdonság miatt, most már tudom, hogy mire számíthatok, miként kell odafigyelnem a rajtra vagy a gumimelegítésre, ami megnyugtató” – engedett betekintést
    egy kicsit a kulisszák mögé az ezen a hétvégén többek között a ZalaZone Automotive
    Proving Ground/Hungary támogatását élvező sportoló.

    A rendhagyó doningtoni lebonyolítás után Brands Hatch-ben visszatér a megszokott
    kerékvágásba a mezőny, és péntektől vasárnapig tart a program. Hogy pontosan milyen
    időterv szerint, az alább olvasható.

    A 2. versenyhétvége menetrendje (magyar idő szerint):

    Péntek
    12:10 – 12:55: 1. szabadedzés
    16:05 – 16:50: 2. szabadedzés

    Szombat
    12:05 – 12:25: időmérő edzés
    17:35 – 17:55: 1. futam

    Vasárnap
    12:00 – 12:20: 2. futam
    16:45 – 17:05: 3. futam

  • A nők miatt úgyis nézni fogjuk – a Netflix az F1 betétprogramjáról készít sorozatot

    A nők miatt úgyis nézni fogjuk – a Netflix az F1 betétprogramjáról készít sorozatot

    A Drive To Survive mintájára a női autóversenyzőket felvonultató F1 Academy bajnokságról is dokumentumsorozat készül a Netflix gondozásában.

    A színésznő Reese Witherspoon Hello Sunshine nevű produkciós cége készíti a sorozatot, aki azt mondta, „tudjuk, hogy ha nőket állítunk a középpontba, az emberek meg fogják nézni.”

    A Netflix Drive To Survive sorozatából már hat évad készült, és ezek nagyot lendített az F1 népszerűségén. A kizárólag nők számára kiírt bajnokság első szezonját tavaly rendezték, a hasonló koncepciójú, de rövid életű W Series által hagyott űr betöltésére hozták létre.

    Az F1 Academy történéseit feldolgozó sorozat ugyanúgy a versengést és a pilóták személyes ügyeit helyezi középpontba, és 2025-ben érkezik a streamingszolgáltató kínálatába.

    A bajnokság hét helyszínből és tizennégy futamból álló idényében eddig két állomás volt, a tabellát a 99 pontos, az Alpine által támogatott Abbi Pulling vezeti a 65 pontos Doriane Pin (Mercedes) előtt. A sorozat előző évi bajnoka, Marta Garcia idén az európai Formula Regional-ban versenyzik (ami az F3 előtti lépcsőnek tekinthető), ennek az első versenyhétvégéje most következik.

    Az F1 zenéje is jobb, ha közben női versenyzők szívecskét mutatnak és kacsintanak

  • Két magyarnak is szurkolhatunk az F1 előszobáiban a hétvégén – autóverseny ajánló

    Két magyarnak is szurkolhatunk az F1 előszobáiban a hétvégén – autóverseny ajánló

    A hétvégén a Forma-1 pihen, viszont helyette is bőven lesz mit nézni az autóversenyzés világában: a juniorok között például két magyarnak is szurkolhatunk, Molnár Martin Angliában folytatja a karrierjét, Hideg Ádám Spanyolországban kezdi meg az F4-es bajnokságot.

    BTCC és Brit F4, Brands Hatch

    BTCC

    • május 11. szombat: időmérő 16:25-
    • május 12. vasárnap: futam 12:50-
    • május 12. vasárnap: futam 15:30-
    • május 12. vasárnap: futam 18:15-

    F4

    • május 11. szombat: időmérő 12:05-
    • május 11. szombat: futam 17:35-
    • május 12. vasárnap: futam 12:00-
    • május 12. vasárnap: futam 16:45-

    Molnár Martin szezonja folytatódik Angliában, ismét egy klasszikus és általunk is jobban ismert pályán, Brands Hatchben.

    Molnár Martin csapata legjobbjaként kezdett a brit Forma–4-ben

    Spanyol F4, Jarama

    Hideg Ádám a Cram Motorsport csapatával vesz részt a spanyolországi F4-es küzdőtéren, amelynek bemelegítő minibajnokságában, a Formula Winter Series-ben már elkezdte az ismerkedést az F4-es autókkal éles körülmények között is.

    Hideg Ádám: Sok olyat tanultam formaautóval, ami a gokartban nincs

    Francia F4, Ledenon

    • május 10. péntek: időmérő 15:05-
    • május 11. szombat: futam 9:50-
    • május 11. szombat: futam 16:00-
    • május 12. vasárnap: futam 9:15-

    Az F4 francia kiírásában nincs magyar versenyző, ennek a sorozatnak a második versenyhétvégéjét rendezik idén.

    Formula E, Berlin

    • május 11. szombat: időmérő 10:20-
    • május 11. szombat: futam 15:00-, közvetítés: Eurosport 2
    • május 12. vasárnap: időmérő 10:20-
    • május 12. vasárnap: futam 15:00-, közvetítés: Eurosport 2

    Az elektromos autósport bajnokságában ismét két futamot rendeznek a hétvégén, Berlinben.

    WEC, Spa

    • május 10. péntek: időmérő 14:45-
    • május 11. szombat: futam 13:00-19:00, közvetítés: Eurosport 2

    A WEC következő állomása Spa, és versenykörülmények között ez az utolsó lehetőség a felkészülésre a júniusi Le Mans-i 24 órásra.

    International GT Open, Formula Regional Europe, Euroformula Open, Hockenheim

    Az év során (június 22–23-án) a Hungaroringre is ellátogató bajnokságban a második versenyhétvégét rendezik, a betétsorozataival együtt.

    IMSA, Laguna Seca

    • május 11. szombat: időmérő 23:35-
    • május 12. vasárnap: futam 21:10-

    Az amerikai hosszútávú versenyzés bajnoksága egy nagyszerű helyszínen, Laguna Secában folytatódik.

    IndyCar, Indianapolis

    • május 10. péntek: időmérő 22:20-, közvetítés: Network4
    • május 11. szombat: futam 21:30-, közvetítés: Network4

    Rendkívül szoros állással fordul a bajnokság a negyedik versenyre, ami még nem a híres Indy 500, az két hét múlva következik.

    NASCAR, Darlington

    CUP Series

    • május 11. szombat: időmérő 17:20-
    • május 12. vasárnap: futam 21:00-, közvetítés: MATCH4

    Xfinity Series

    • május 10. péntek: időmérő 23:35-
    • május 11. szombat: futam 19:30-

    Truck Series

    • május 10. péntek: időmérő 21:35-
    • május 11. szombat: futam 1:30-, közvetítés: ARÉNA4

    Alonso mellett egy másik balhés pilóta is aggódhat az eltiltás miatt

  • Jobb ajánlatot kapott, Massa és Baumgartner korábbi csapatával folytatja Hideg Ádám

    Jobb ajánlatot kapott, Massa és Baumgartner korábbi csapatával folytatja Hideg Ádám

    A Formula 4 Winter Seriesben mutatott teljesítménye után számos ajánlatot kapott különböző csapatoktól Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyző, aki végül menedzsmentjével közösen a Cram Motorsport által kínált jövőképet látta a legjobbnak saját pályafutása szempontjából, és az olasz csapattal a spanyol F4-es bajnokságban áll majd rajthoz ebben az idényben.

    A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője a spanyolországi versenypályákon lebonyolított Winter Series során korábbi csapatán belül és általánosságban is jó teljesítményt nyújtott, fejlődése folyamatos volt, és rengeteg tapasztalatot is szerzett. Hideg Ádám a négy versenyhétvége alatt az újoncok értékelésében kétszer volt dobogós, egyszer pedig pole-pozíciót szerzett.

    „Igazából voltak előjelei annak, hogy Ádám több ajánlatot is kap majd, mert több csapat vezetője, tulajdonosa is figyelte a versenyhétvégéket. Számítottunk rá, hogy a Winter Series után lesznek megkeresések, és örülünk, hogy végül a Cram Motorsporttal állapodtunk meg, mert a vezetőkkel történt egyeztetések során számunkra úgy tűnt, hogy Ádám pályafutásának mostani szakaszában ez a leghelyesebb lépés” – nyilatkozta Ferencz Krisztián, a versenyző menedzsere. Hideg Ádám kétszer már tesztelt is az új csapatával, melyet 1994-ben alapítottak és azóta több, később a Forma-1-ig jutó versenyző fordult meg benne. Közülük a legnagyobb név a brazil Felipe Massa, de versenyzett az olasz istállónál többek között Pastor Maldonado, Jaime Alguersuari és Jerome d’Ambrosio is, a magyar autósport-rajongóknak pedig Baumgartner Zsolt neve lehet a leginkább ismerős, Magyarország eddigi egyetlen F1-es versenyzője ugyanis 1999-ben a Crammal volt harmadik a Formula Renault Eurokupában.

    Hideg Ádám
    Fotó: Niels Broekema/ Dutch Photo Agency

    „Segítőkész, nyitott és együttműködő a csapat minden tagja, és amellett, hogy kíváncsiak a versenyző véleményére, szinte mindig meg is fogadják azt, legyen szó az autó beállításairól, vagy akár a guminyomásról. Az első tapasztalataim nagyon pozitívak, várom, hogy nekivágjunk a spanyol F4-es bajnokságnak” – mondta Hideg Ádám, akinek a versenynaptárban szereplő pályák közül több is ismerős lesz, a Winter Seriesben ugyanis Barcelonában, Valenciában, Jerezben és Aragónban is rendeztek futamokat.

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője először a május 10-12-i hétvégén lendülhet akcióba, a spanyol bajnokság idei első fordulóját akkor rendezik Jaramában.

    Ezután Portimao és a francia Paul Ricard versenypálya következik, majd Aragón, Valencia és Jerez után Barcelonában zárul a sorozat.

  • Jól ment Molnár Martin az F4-es teszten, de aztán jött a hó

    Jól ment Molnár Martin az F4-es teszten, de aztán jött a hó

    Ezen a héten az Edinburgh közelében fekvő knockhilli versenypályán teszteltek a brit Forma-4 idei szezonjának pilótái, köztük a sorozatban bemutatkozni készülő Molnár Martinnal, aki gyorsabb volt csapattársainál.

    Miként arról néhány hete beszámoltunk, a 15 éves magyar versenyző idén lép fel a gokartokról a formaautók világába, ehhez pedig a Virtuosi Racing adja meg számára a lehetőséget a brit F4-es bajnokságban.

    A Knockhill Racing Circuiten kétnapos tesztet szerveztek a mezőnynek, amely 18 versenyző részvételével zajlott, Martin pedig a 9. helyen zárta a keddi körözést. Két csapattársánál gyorsabb volt, hiszen a brit Maxwell Dodds a 16., a kínai Fu Juhao pedig a 17. helyen végzett. A nap leggyorsabbjának a Hitech GP három autója bizonyult, élükön Deagen Faircloughgal, akitől Martin 622 ezreddel maradt el az egyébként rendkívül rövid körön, ami 49 másodpercen belül is teljesíthető volt F4-es autókkal. A magyar pilóta 106 kört futott, ami átlagosnak mondható a mezőnyben.

    Molnár Martin, F4, Virtuosi Racing
    Fotó: MOTAM

    A szerdai folytatásra azonban már nem került sor, ugyanis az éjszaka alatt jelentős mennyiségű hó hullott a skóciai pályára, ami nem is volt képes gyorsan elolvadni. A versenyzők ugyan aznap reggel is kimentek a helyszínre, de legfeljebb csak fotózkodni tudtak a szokatlan körülményekkel, mielőtt hivatalosan is lefújták volna a napi programot.

    A brit F4 idei szezonja az április 27-28-i hétvégén Doningtonban kezdődik, a tíz forduló harminc versenye során pedig Silverstone-t, Brands Hatchet és Zandvoortot is meglátogatja a mezőny.

    Molnár Martin videója a körülményekről:

    https://twitter.com/Gelusil_lac/status/1773299577078120817

     

    A sorozat egy másik versenyzője, Mika Abrahams képes beszámolója:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Mika Abrahams (@mikaabrahams) által megosztott bejegyzés