Kategória: Formula Sport

  • Megújulnak a Formula 2-es autók

    Megújulnak a Formula 2-es autók

    A jövőre érkező, új szabályok szerint épített Formula 2-es autók aerodinamikailag nagyon hasonlóak lesznek az idei Forma-1-es autókéhoz, viszont hibrid erőforrást nem fognak használni.

    Korábban GP2 néven futó sorozatban legutóbb 2011-ben volt, az autók tervezését befolyásoló szabálymódosítás.

    A Formula-2 vezetője Bruno Michel elmondta, hogy az új autókat a az idei modellek alkatrészeinek felhasználásával szeretnék megépíteni, miközben esztétikailag a 2017-es Forma-1-es autókhoz fognak hasonlítani.

    „Arra törekszünk, hogy az idei versenyautók lehető legtöbb részét fel lehessen használni a jövő évi modelleknél, ezzel jelentős költségeket takaríthatnának meg a csapatok.” Nyilatkozta az Autosport.com-nak.

    „Összességében az autók másképpen fognak kinézni, mint idén. Hasonlóak lesznek az idei F1-es modellekhez.”

    Michel azt is megerősítette, hogy az új Formula 2-es motorokat továbbra is a Mecachrome fogja készíteni, ami 6 hengeres 3,4 literes lesz. Egyébként ezt a típusú motort a GP3 mezőnye is használja idén.

    A két sorozatban használt motorok között annyi lesz a különbség, hogy az F2-es motor turbófeltöltésű lesz és nagyobb teljesítményre lesz képes, addig a GP3-as egy normál, szívómotor lesz. Az F1-ben használatos hibrid elemek sehol sem lesznek jelen.

    „Már teljesen megtervezték a motort, van pár prototípus is. Ezekre azért van szükség, mert június vagy július körül szeretnénk egy próba összeszerelést végezni a jövő évi autókkal.”

    „Az új motor nagy koncentrációt és figyelmet igényel, de szerencsére eddig mindent időben sikerült megcsinálnunk.”

    Michel hozzátette még azt is, hogy nem változtatnak a gumikon, megtartják a jobban kopó abroncsokat is.

    Arra a kérdésre, hogy nem igazságtalan-e a fiatal, újonc pilótákra nézve, hogy ezek a gumik gyorsan kopnak, emiatt jobban kell erre figyelniük, és kevésbé tudnak koncentrálni magára a versenyzésre. Michel azt felelte, hogy ez egy olyan képesség, amit minden pilótának meg kell tanulnia.

    „Szándékosan kértük ezeket a gumikat a Pirellitől, mert így izgalmasabb versenyeket látunk. Erre tökéletes bizonyíték volt Bahrein, ahol elképesztő futamokat láthattunk és mi ezt szeretnénk.”

    „A verseny eleje és vége között 2-3 másodperc lehet a gumikopásból adódó lassulás.”

    „Ha minden jól alakul, akkor terveink szerint lassabban fognak elkopni a gumik, majd hirtelen nagy visszaesés lesz az autó vezethetőségében. Emiatt fantasztikus versenyek lehetnek majd, ráadásul ez majd megtanítja a pilótáknak, hogy hogyan bánjanak a gumikkal.”

    „Szóval nem hiszem, hogy ez igazságtalan lenne számukra. Ez is egy olyan dolog, amit kell tanulniuk, ha sikeresek akarnak lenni.”

  • Pauban az F3 vasárnapi versenyeit Max Günther nyerte

    Pauban az F3 vasárnapi versenyeit Max Günther nyerte

    A Prema Powerteamnél versenyző Maximilian Günther nyolc versenyt kellett hogy befejezzen, mire idén is végre felért először a dobogó csúcsára. Ha már így alakult, rögtön duplázott is, hiszen a késő délutáni versenyt is megnyerte. A 2.76 km hosszú pályán Lando Norrist sikerült maga mögött tartania a második versenyen. Csapattársa, Callum Illott lett a harmadik, Harrison Newey pedig a negyedik. Joel Eriksson a verseny előtt még vezette a bajnokságot, azonban a hétvége második versenyét egy baleset után feladni kényszerült.

    A hétvége utolsó versenyét is Lando Norris kezdhette meg az élről, és az újonc kivételesen jól kapta el a rajtot, és rögtön növelni is tudta az előnyét. Az első kör végén már 1.271 másodpercnyire növelte az előnyét. A McLaren juniorja őrült tempót diktált folyamatosan, de a 9. körben a pályára kellett jönnie a biztonsági autónak, mert David Beckmann falazott a Foch sikánban, és egy ideig eltartott összeszedni a törmelékeket. Amikor újra nekieredhetett a mezőny, Norris egyből 2.6 másodperces előnyt autózott ki magának. A nagy sietségnek meglett azonban a böjtje: ő is nekicsapódott a falnak a Fochban.

    Innentől Günthernek már sétagalopp volt a mai és egyben idei második győzelme, csapattársa Callum Ilott előtt. Callum azonban a verseny közepétől kezdődően komoly nyomás alatt volt, a Hitech GP-s Ralf Aron egyre inkább jött fel rá.

    ​A sorozat következő állomása már a Hungaroringen lesz június közepén, a DTM betétfutamaként.

  • Pauban is legyőzte Eriksson Norrist az első versenyen

    Pauban is legyőzte Eriksson Norrist az első versenyen

    A BMW neveltje, Eriksson ugrott előre a rajtnál, miután az első sorból elinduló Norris újra elrontotta az indulását a piros lámpák kialvása után. A Gare kanyarban meg is előzte a McLaren neveltjét a svéd pilóta az első körben. Az élről induló Callum Ilott falazott a Foch sikánban, és ugyan eljutott a bokszutcáig, de kiállni kényszerült. Norris ezután a szemerkélő esőben üldözőbe vette a Fallara-Volkswagenjével Erikssont.

    A következő balesetet Guan Yu Zhou szenvedte el a 10. körben, amikor egy balkanyarban a Foch után elvesztette uralmát a gép felett, és ezzel a mezőny megnyerte az első biztonsági autós fázist. Eriksson így hiába építette ki az előnyét valamelyest az őt üldöző brit pilótával szemben, ezt kezdhette újra gyakorlatilag az eset miatt.

    ​Joey Mawson volt az, aki némi meglepetésre a dobogó alsó fokára állhatott volna, de ő is a falnak csapata a versenyautóját a nagy sebességű Parc Beaumont kanyarban. Jake Dennis meg már az emlegetett Foch sikánban találkozott a Premás Maximilian Güntherrel, amiből a német került ki győztesen. Ez az újabb intermezzo megint a Safety Car pályára hajtásával járt, és amikor kiment már gyakorlatilag csak két körük maradt a versenyzőknek a versenytávból. Erikkson innentől már könnyedén tudta tartani Lando Norrist. Günther lett a harmadik, még úgy is, hogy letört darabok lógtak az autója elején.

    Jake Hughes próbálta ugyan a német pilótát letaszítani a dobogó harmadik fokáról, azonban magával szúrt ki: falnak ment a Fochban. Ennek köszönhetően a Hitech GP-s kollégája Nikita Mazepin és Ralf Aron lett a negyedik-ötödik. A hatodik helyen Harrison Newey ért be, miután sikerrel verte vissza csapattársa Pedro Piquet támadásait. Mick Schumacher ugyan nyolcadik lett, de később Ferdinand Habsburg mögé sorolták, mert sárga zászló alatt előzte meg az osztrák pilótát. Jehan Daruvala lett az utolsó pontot szerző pilóta Pau első versenyén.

  • Jos Verstappen fia „utódját” keresi a Red Bullnak

    Jos Verstappen fia „utódját” keresi a Red Bullnak

    Max Verstappen édesapja, az egykor szintén F1-es versenyző volt Jos Verstappen szerepet kap a Red Bullnál.

    A holland De Telegraaf jelentése szerint a 45 éves Jos ott lesz az European F3 soron következő versenyhétvégéjén, Pauban, Franciaországban. Úgy tudják, miután fiát sikeresen elmenedzselte az F1-ig, Verstappen apu most más fiatal tehetségeknek is segítene, és ő lesz a Red Bull új konzulense ezen a téren. Bár hivatalos megállapodás még született az ügyben.

    Verstappen csak ennyit erősített meg: „Helmut (Marko) szeretne engem (felkérni erre a feladatra), és én nyitott vagyok rá.”

  • Az F1-et is megjárt Roberto Merhi helyettesiti Colettit a Camposnál!

    Az F1-et is megjárt Roberto Merhi helyettesiti Colettit a Camposnál!

    Merhi a Manorral 13 versenyen indult 2015-ben, majd az ugyanilyen nevű LMP2-es csapattal indult tavaly, a FIA WEC-ben. A Campos eredeti terve is az volt, hogy Roberto Merhivel kezdjenek az újjáéledt Formula 2-ben, így a spanyol részt is vett az első szezon előtti teszten. A második teszten azonban már a csapat GP3-ban szereplő versenyzője, Raoul Hyman indulhatott, cégül a Campos Colettit szerződtette a nyitó fordulóra Bahrainben.

    A monacói versenyző a 16. és a 15. helyen végzett Bahreinben a két versenyen, és úgy nézett ki, hogy Barcelonában is ő indulhat, hiszen a csapat őt, illetve Ralph Boschungot nevezte meg versenyzőiként.

    Szerdán azonban megerősítést nyert, hogy Merhi ülhet be Coletti helyére Barcelonában már mindenképp, de az ezt követő monacói hétvégén is feltehetőleg. Roberto 26 évesen debütálhat a szériában, és a spanyol pilóta még sohasem versenyzett még az elődszéria GP2-ben sem.

  • Mick Schumacher majd el akar jutni a Forma-1-be is

    Mick Schumacher majd el akar jutni a Forma-1-be is

    A német világbajnok fia, Mick Schumacher elárulta, hogy nem kapkodja el azt, hogy ő lehessen a következő tinédzser aki bemutatkozhat majd a Forma-1-ben. Olyanok, mint Max Verstappen és Lance Stroll a European F3-ból mehettek fel a királykategóriába. Micknek azonban más a terve, nem akarja elkapkodni az ottani bemutatkozást.

    „Még csak most érkeztem a Formula 3-ba, csak a második hétvégémen vagyok túl. Persze majd egyszer ez a lépés is eljön. Azonban nem tudom még megmondani, hogy mikor.” – árulta el a 18 éves fiú a német ARD-nek.

    Schumacher hozzátette, hogy nagyon is jól érzi magát a junior szériában, amely igencsak komoly versenyeket eredményez idén, ő is csak ötödik a bajnokságban. Erről ennyit mondott:

    „Nincs komolyabb problémám. Az autó extrám gyors, majdnem olyan gyors, mint egy DTM autó. Kifejezetten élvezem.”

    Norbert Haug korábbi Mercedeses motorsport főnöknek is tetszik az ifjú Schumacher fejlődése:

    „Nagyon-nagyon koncentrált, nagyon ígéretes, jó megérzésem van vele kapcsolatban. Közel van a határaihoz, de nem lépi azokat át. Még sokat láthatunk majd tőle.”

  • Santino Ferrucci marad a Haas kötelékében

    Santino Ferrucci marad a Haas kötelékében

    Santino Ferrucci marad a Haas fejlesztő versenyzője 2017-ben is, miközben teljes szezont teljesít a GP3-ban.

    A 18 éves amerikai tavaly csatlakozott a Haashoz, jelen volt teszteken és versenyeken, illetve szimulátoron gyakorolt. Egy szezonközi teszten is részt vett, Silverstoneban, ezzel pedig Danny Ongais 1977-es szereplése óta ő az első amerikai aki egy amerikai csapat F1-es autóját vezette.

    „Örülünk, hogy Santino visszatér hozzánk és várjuk, miként fejlődik majd GP3-ban.” – mondta a Haas csapatfőnöke, Gunter Steiner. „Tetszett, amit tavaly láttunk tőle a teszten, érettsége autón kívül és belül is meggyőző. Santino egy fiatal amerikai versenyző, sok potenciál van benne, és nagyon sokat tanul.”

    Ferrucci tavaly 12. lett a GP3-ban a DAMS csapattal.

    „Mióta versenyezni kezdtem, az a célom, hogy Forma-1-es versenyző legyek, és az, hogy amerikai versenyzőként, egy amerikai csapat tagja lehetek, olyasvalami, ami óriási büszkeséggel tölt el.” mondta Ferrucci. „Sokat tanultam tavaly a GP3-ban a DAMS-szal és a Haas-szal. A két csapat együtt hozzájárult ahhoz, hogy többet és gyorsabban tanuljak. Idén már sokkal felkészültebbnek érzem magam.”

  • 18 éves lett Billy Monger, az amputált lábú versenyző, aki újra versenyezne!

    18 éves lett Billy Monger, az amputált lábú versenyző, aki újra versenyezne!

    A teljes motorsport világot megrázta a tinédzser Billy Monger esete, aki egy Brit F4-es versenyen hatalmas balesetet szenvedett, és mindkét lábát amputálni kellett.

    Az eser olyannyira mélyen érintette a többi versenyzőt és a motorsport rajongókat, hogy miközben „csak” 260 000 fontot szerettek volna összegyűjteni neki egy adománygyűjtő oldalon, mostanra már több, mint 800 000 font gyűlt össze.

    A fiatal versenyző Billy Whizz becenévvel ismert a versenyzők között, így ezt a feliratot tették fel az F1-es versenyzők is sisakjukra az Orosz Nagydíjon.

    Billy pénteken töltötte be 18. születésnapját, és a kórházban nyilatkozott is a Press Associationnek.

    „Ez a sok támogatás csak még elszántabbá tesz, hogy újra autóba üljek és újra versenyezzek. Ez a cél.” – mondta Billy.

    Minderre a versenyző 51 éves édesanyja, Amanda, némi humorral fűszerezve megjegyezte: „Nekem meg szükségem lesz egy nyugtatóra.”

    Billy számos üzenetet kapott, versenyzőktől is, köztük honfitársaitól, Jenson Buttontól és Lewis Hamiltontól is.

    „Furcsa volt látni, hogy ők is támogatnak engem, hiszen ők azok az emberek, akiknek a nyomába szeretnél érni, akikre hasonlítani szeretnél, akik a sport csúcsán vannak. Ez nagyon jól esett.”

    A helyzetéhet képest Billy Monger igazán jól van, jó kedélyű, már ki is választotta, milyen színű legyen a kerekesszéke: fémes, óceán kék színű. Ezen kívül nagyon hiányzik neki a család tibeti terrier kutyusa, Nellie.

    „Hiányzik a kiskutyánk, úgy három hete nem láttam.” – mondta.

    Édesanyja azt is elmondta, hogy a kórház intézett neki egy kivetítőt, így projektorról nézhette az F1-es Orosz Nagydíjat, ahol a csapatok is #BillyWhizz matricákat tettek autóikra.

    Billy most, hogy betöltötte a 18-at, legálisan is megihatta első sörét egy pubban, közel a kórházhoz. Ma, szombaton azonban már haza is mehet családjával Charlwoodba.

    „Szörnyű volt ez az egész, mindannyiunk rémálma.” – mondta az édesanya, Amanda. „A kórház személyzete segített nekünk túljutni ezen. Megmentették billy életét és segítettek nekünk is feldolgozni mindezt, a három hét alatt. Hihetetlen. Ugyanaz a Billy ő most is, aki korábban volt. Mindig is küzdőszellemű volt… Biztosan nem utoljára látta a közönség Billyt.”

  • Alfonso Celis első győzelmét szerezte meg Formula V8-ban

    Alfonso Celis első győzelmét szerezte meg Formula V8-ban

    A Force India F1-es csapat tartalékversenyzője, Alfonso Celis Jr megszerezte első győzelmét a Formula V8 3.5-ös bajnokságban, Spában.

    Celis a pole-ból indult, jól kapta el a rajtot, míg a mellőle induló Pietro Fittipaldi a rajtnál az utolsó helyre esett vissza.

    Négy kör elteltével Celisnek már öt másodperc előnye volt. Meg is nyerte a versenyt, míg Fittipaldi az utolsó helyről a nyolcadik pozícióig tudta felküzdeni magát.

  • Hamiltont nagyon megrázta Billy Monger balesete

    Hamiltont nagyon megrázta Billy Monger balesete

    Lewis Hamilton elmondta, hogy Billy Monger súlyos F4-es balesete nagyon szíven ütötte őt, és rávilágított, milyen veszélyes is az autósport. Billy komoly balesetet szenvedett a versenypályán, beszorult autójába, majd mikor kórházba került, amputálni kellett mindkét lábát.

    „Azt kell mondjam, sokkal inkább megéírintett Billy balesete, mint a legtöbb hasonló eset.” – mondta Hamilton. „Kivéve azt az esetet, ami az F1-ben történt két éve (Bianchi balesete). Nézzük csak meg ezt a srácot… Ott volt, versenyzett, küzött azért, hogy egy nap az F1-be juthasson, és akkor jön egy ilyan borzalmas baleset. Szóval igen, nagyon megrázott, ez igazán rávilágított, hogy milyen veszélyes is ez a sport, és nem csak az F1-ben, hanem minden ágában.”

    „Hallottam, hogy már közzétett (Billy) egy nagyszerű posztot, viszonylag hamar a baleset után. Zanardi jutott róla eszembe, aki megmutatta, mire képes (egy ilyen eset után). Bízom benne, hogy Billy képes lesz valami hasonlót véghezvinni.”

    Minden F1-es csapat támogatja Billy Mongert, az Orosz Nagydíj hétvégéjén mindannyian #billywhizz feliratú matricát viselnek.