Kategória: Formula Sport

  • Norris megörökölte a hungaroringi dobogót

    Norris megörökölte a hungaroringi dobogót

    Nem a Hungaroringen fog megszakadni Lando Norris dobogós sorozata, habár a harmadik futamot követő hivatalos sajtótájékoztatót még a McLaren legfrissebb brit kiszemeltje nélkül tartották meg.

    Norris egy gyengécske rajtot követően (ismét) visszaesett eredeti rajtpozíciójához képest, azonban a harmadikról a második futamtól eltérően csupán a negyedikig csúszott vissza a Premánál versenyző kínai Ferrari-junior, Guan Yu Zhou mögé. A páros egymás mögött haladt egészen az utolsóelőtti körig, amikor Norris a sikánnál előzéssel próbálkozott, Zhounak pedig védekezés közben le kellett vágnia a kanyart. A vizsgálat kissé elhúzódott, ám végül az a döntés született, hogy a pályaelhagyós manőver egy ötmásodperces büntetésnek felel meg, Zhou így visszacsúszott Norris Carlinja mögé a negyedik helyre.

    „Jó lett volna még a pályán megszerezni” – utalt a zöldasztalos dobogóra Lando. „Szerintem nagyon jó volt a tempónk, de amikor ilyen közelről követsz egy másik autót, rengeteg időt vesztesz. Biztos voltam benne, hogy ha sikerülne előznöm, közel tudtam volna kerülni Callumhoz [Ilott, aki a második lett]; a csapat remek munkát végzett, nekem azonban valamilyen okból kifolyólag nem sikerült olyan jól vezetnem. [Ami az incidenst illeti,] a négyes kanyarból kifele kívülre kell húznod az ötös felé haladva, de [Zhou] megcsippentette a füvet az egyik kerekével és szélesre sodródott, emiatt tudtam belülre vágni. Abban a körben igazából pont le akartam kicsit lassítani, hogy megnézzem, kicsit tisztább körülmények között mire lett volna képes az autó – örülök, hogy végül inkább közel maradtam, mert ez bizonyult a nyerő taktikának.”

    Zhou – természetesen – nem feltétlen ért egyet a versenybírák döntésével.

    „Az egész verseny alatt nagyon nehéz volt magam mögött tartanom Landót, különösen az utolsó öt körben” – nyilatkozta a kínai. „Úgy láttam, jobb tempója volt, mint nekünk. A hatos kanyarban fékezésnél én voltam előrébb, és a külső ív mellett döntöttem. Megpróbáltam rendesen bekanyarodni, de akkor észrevettem, hogy ebben az esetben összeütköznénk, így inkább kiengedtem, különben egyikünk sem fejezte volna be a versenyt. Nem nyertem ezzel semmilyen előnyt.”

    Norrisnak mindenesetre égető szüksége van minden pontra, ugyanis saját magához mérten pocsék hungaroringi hétvégét zárt: az itt tárgyalt harmadik hely mellé egy nyolcadikat és egy tizennegyediket gyűjtött csak be, mindkettőt elrontott és lefullasztott rajtok után. Közvetlen riválisai remek szereplésének köszönhetően a brit visszacsúszott a bajnoki tabella negyedik helyére, 25 ponttal lemaradva Joel Erikssontól, 20-szal Maximilian Günthertől és néggyel Callum Ilott-tól.

  • Eriksson a bajnokság éllovasa a Hungaroringi hétvége után

    Eriksson a bajnokság éllovasa a Hungaroringi hétvége után

    Lezajlott a Formula 3 három hungaroringi futama is.

    Az első futamon Maximilian Gunther diadalmaskodott, aki a pole-ból rajtolva a harmadik győzelmét szerezte meg a szezonban. Azonnal elhúzott a mezőnytől.

    Később azonban Ralf Aron landolt a kavicságyban, miután ráfutott Piquet-re, így a teljes pályán sárga zászló volt érvényben. Aron persze kiesett, Piquet pedig új hátsó szárnyat kapott, de addigra már öt kör hátrányban volt. Végül nem is értékelték.

    Gunther mondhatni kényelmesen meg is nyerte a versenyt, mögötte Jake Hughes és Jehan Daruvala zártak. Győzelmével Gunther ekkor át is vette a vezetést a pontversenyben.

    Harrison Newey a 6., Lando Norris a 8., Mick Schumacher a 9., Ferdinand Habsburg a 15. helyen zártak.

    A második futamra már vasárnap került sor, melyen Callum Ilott aratott rajt-cél győzelmet. Uralta a versenyt, a 22 kör alatt 8,6 másodperces előnyt autózott ki a második helyezett Joel Ericssonhoz képest.

    A harmadik helyet a kínai Guanyu Zhou kaparintotta meg.

    A McLaren reménysége Lando Norris – szinte már várhatóan – elrontotta rajtját, méghozzá alaposan. A 3. helyről a 15.-re csúszott vissza a rajtnál, végül 14. lett. Ezzel a pontversenyben is visszacsúszott a 4. helyre.

    Mick Schumacher a futamon a 9., Ferdinand Habsburg a 10., Pedro Piquet a 13., Harrison Newey pedig a 18. lett.

    A vasárnap esti, harmadik versenyen a második helyről rajtoló Joel Eriksson állhatott fel végül a dobogó tetejére. Mögötte Callum Ilott és Guan Yu Zhou lett leintve, később azonban a kínai büntetést kapott, így hivatalosan Lando Norris lett a harmadik.

    A pontszerzésről épp csak lemaradt Schumacher és Habsburg, a 11. és 12. helyen zártak. Piquet 14. lett, Newey pedig ismét 18.

    A hungaroringi hétvégét követően Eriksson áll a tabella élén 183 ponttal. Őt Gunther (178), Illot (162) és Norris (158) követik. Habsburg 52 ponttal a nyolcadik, Newey 51 ponttal a kilencedik, Schumacher 49 ponttal a tizedik, Piquet 18 ponttal a tizenhatodik helyen áll.

     

  • Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Három neves, nemzetközi széria a Hungaroringre látogat a hétvégén! A DTM mezőnye mellett jelen lesz az FIA Formula 3 European Championship is, többek között Lando Norrisszal, Mick Schumacherrel, Harrison Newey-val, Pedro Piquet-vel és Ferdinand Habsburggal, ráadásul a TCR International Series is ide látogat, mely sorozatban összesen 9 magyar versenyző áll majd rajthoz, Köztük Michelisz Norbi, Tassi Attila, Jedlóczky L. Márk, Bernula István, és a Zengő Motorsport, 5 autóval!

    [poll id=”12″]

  • Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Ilyen se nagyon volt még: a magát a túraautózás csúcsának nevező DTM szinte kistestvérként befogadja a pár éve a nulláról indult, de nagyon is feltörekvő TCR International Seriest, és a Hungaroringen egy hétvégén szerepelnek majd, nem is beszélve a méltán híres FIA Formula 3 Európa-bajnokságról.

    A DTM a 80-as évek végén egyszer már járt Magyarországon, de akkor sajnos nem lett folytatása a dolognak, egy hétvégés szereplés volt az akkor. 2014-ben tért vissza a széria, ami már nyomokban sem tartalmazza azt a fajta túraautózást, amit esetlegesen 1988-ban valaki még élőben láthatott Mogyoródon. A jelenlegi három gyártó, akik szerepelnek benne gyakorlatilag a legfejlettebb technikát rakja a versenyzők alá, és ha lekapjuk a sziluetteket, olyan megoldásokat és szerkezeteket láthatunk, ami alapján mondhatjuk azt, hogy a dolog inkább közelebb áll a formaautózáshoz, mint a túraautókhoz. Idén ráadásul ugyanúgy, ahogy a Forma-1 élén is, vezércsere történt. A királykategóriából Bernie Ecclestone távozott, itt a szintén régóta a DTM ügyvezetését gyakorló Hans Werner Auftrecht vonult vissza, és vette át a helyét Gerhard Berger. Jelenleg pedig Berger unokaöccse vezeti a DTM idei tabelláját, és könnyen elképzelhető az, hogy esetlegesen a széria bajnokaként jövőre akár már a Forma-1-ben is láthatjuk a fiatal osztrák Mercedeses csillagot. Aki ebbe a sztoriba beleszólhat még, az az Audis Jamie Green, illetve a Magyarországon elképesztő népszerűségnek örvendő Timo Glock, a BMW-jével.

    Kevésbé ismert tény, hogy a DTM holdudvarába tartozik az F3-as bajnokság is, és lehet hogy a jelenlegi formájában utoljára, hiszen egyre több helyről hallani azt, hogy a FIA azon mesterkedik, hogy összevonja a GP3-mal, amelynek a jogai egyébként a FOM-nál vannak, és így egy elég komoly utánpótlásszéria jönne létre a közeljövőben. Brutálisan szoros a bajnokság, az élen pontegyenlőség van Joel Eriksson és az újonc Lando Norris között, de itt szerepel idén a magyar gyökerekkel is rendelkező Habsburg Ferdinánd, illetve az F1-es hétszeres világbajnok fia Mick Schumacher. További nevesebb szereplői a szériának Harrison Newey, a Red Bull F1 főtervezőjének Adriennek a fia, illetve az első már mogyoródi Magyar Nagydíj nyertesének, Nelson Piquetnek a fia Pedro, aki szintén a Forma-1 irányába tart, mint pár évvel korábban Nelsinho.

    Végül, de nem utolsósorban örömteli hír, hogy végre a TCR International Series is ellátogat június 16-18 között Magyarországra, hiszen a széria alapítója Marcello Lotti nagyon is szereti a magyar közönséget, ismerős még neki a hangulat a WTCC-ről, mint annak az egykori vezére. Idén már helyet kapott a Hungaroring a versenynaptárában, bár későbbi időponttal. Információink szerint a váltásra azért is szükség volt, mert gyakorlatilag az eredetileg tervezett július eleji GT Openes hétvégén már egyszerűen maximum cipős kanállal lehetett volna szorítani helyet a TCR-es autóknak, helyek és időpontok tekintetében is. Így került előrébb a DTM-es hétvégére, ami nem baj, mert így az amúgy is nagy számban kilátogató magyar közönség láthat magyar csapatokat és magyar versenyzőket!

    Nézzük is sorban végig őket, még úgy is, hogy jövő héten még lesz egy versenyhétvégéjük a Salzburgringen, és ha ott netán valaki leamortizálja a technikát, eléggé bajos lehet az indulása alig pár nappal később Magyarországon. A Zengő Motorsportnál Ficza Ferenc az, akivel kell számolni, a kérdés az, hogy még SEAT-tal, vagy már a Kiával. A M1RA csapat háza táján az a nagy szenzáció, hogy a csapattulajdonos Michelisz Norbert is beül a TCR-es Hondába, és harcba száll Tassi Attilával egyetemben, aki eddig nyugodtan mondható az év magyar nemzetközi meglepetésének is. A negyedik magyar fiú pedig nem más lesz, mint Jedlóczky L. Márk, aki eddig a magyar OB-n jeleskedett Zengőék SEAT-jával. Most azonban a magyar Unicorse csapat Alfa Romeo Giulietta TCR-rel indul majd, a magyar DTM-es hétvégén, az első nemzetközi TCR-es versenyén.

    Egy szónak is száz a vége, a nyár eleji motorsportos szórakozás garantált, és a jegyek megvásárolhatóak az Ostermann oldalán:
    http://www.gpticketshop.hu/DTM.html

    Érdemes sietni, mert bizonyos típusú jegyek máris elfogytak!

  • Lando Norris a héten Portugáliában tesztelte a 2011-es McLarent!

    Lando Norris a héten Portugáliában tesztelte a 2011-es McLarent!

    A Formula 3-ban vitézkedő újonc Algarve pályáján próbálhatta ki a Forma-1-es autót, hiszen ez is „járt” a díj mellé, amit még a McLarentől kapott az eredményei miatt 2016-ban. Miután meggyőzte a csapatot idén a szimulátoros munkájával, úgy döntöttek a brit istállónál, hogy megkapja azt a lehetőséget, hogy a 2011-es McLaren MP4-26-tal a lehető legtöbb kilométert megtehesse.

    Norris szerdán és csütörtökön körözgethetett, és mivel kiérdemelte, többet is, mint egy átlag McLaren Award nyertes, akiket általában Silverstoneba hívják meg tesztelni, mindig év végén, és általában 5 kört tehetnek meg. Hivatalosan Landót februárban nevezték meg, mint McLaren-Honda junior, két hónappal azután, hogy átvehette a díját.

    A 17 éves srác a Carlinnál versenyez, és hatalmasat meccsel a tapasztaltabb Joel Erikssonnal az European Formula 3 bajnoki címéért. Eddig a kilenc versenyből kettőt nyert meg, és már úton is volt a harmadik győzelme felé, amikor Pau Nagydíján az első felfüggesztésének a hibája miatt vezető helyről kiesett.

    A szimulátoros munka és az F1-es teszt mellé járt a teljes körű brit versenyzői klub, azaz a BRDC tagság is, sőt kapott egy Arai GP-5-os karbonból készült bukósisakot is.

  • Leteremtette mérnöke az F2-es versenyzőt

    Leteremtette mérnöke az F2-es versenyzőt

    Az autóversenyzőket alapvetően igencsak tökösnek tartják, elvégre nagy tempóval száguldoznak egy versenypályán, jó esetben hiba nélkül. Ez az elismerés pedig csak fokozódik, mikor a helyszín Monaco.

    Ahogy a Forma-1-ben, úgy a Formula 2-ben is rádiókapcsolatban vannak a versenyzők mérnökeikkel, így jelezni tudják a csapatok felé, ha valami nem megfelelően működik az autójukban.

    Így járt hétvégén az F2-es MP Motorsports versenyzője, Sergio Sette Camara is, aki rádión arra panaszkodott, hogy autója nagyon alulkormányzott. De ahelyett, hogy megértő fülekre talált volna, netán tanáccsal látták volna el, mérnöke leteremtette, hogy ne hisztizzen.

    „Hagyd abba a sírást és versenyezz!” – érkezett a mérnök reakciója.

    Sette Camara egyébként Monacóban az első versenyen kiesett, a másodikon pedig 14. lett.

  • Gustav Malja tesztelhet majd a Sauberrel a Hungaroringen

    Gustav Malja tesztelhet majd a Sauberrel a Hungaroringen

    Mint az ismeretes, a Hungaroringen lesz a Forma-1 következő szezonközi tesztje, és a Sauber már be is jelentette, hogy ki vezetheti a C36-ost: Gustav Maljáé a lehetőség, hogy egy napra kipróbálhassa magát a királykategóriában. A július végi teszten élheti át először ezt az élményt majd a 21 éves svéd pilóta, aki jelenleg a Formula 2-ben vitézkedik. Ahogy sokan mások is, Malja is gokarttal kezdte a motorsportos karrierjét, 2011-ben. Így nyilatkozott a versenyző:

    „Az, hogy egy Forma-1-es autót vezethetek, az egy eszméletlenül komoly dolog, egy gyermekkori vágyam teljesül. Alig várom, hogy beülhessek: biztos vagyok benne, hogy ez egy nagyon szürreális élmény lesz. Mindent meg fogok tenni, hogy ameddig bírom, addig kihasználjam a tesztnap adta lehetőségeket, és amennyit csak tudok, tanulhassak. Köszönöm a Sauber csapatnak, hogy biztosítják nekem ezt a fantasztikus élményt.”

    Monisha Kaltenborn hozzátette:

    „Gustavnak ez egy remek lehetőség lesz arra, hogy egy újabb lépést tegyen meg a versenyzői pályafutásában, és hogy beteljesítse a gyermekkori álmát. Egy Forma-1-es autó vezetése először egy remek lehetőség, és egy különleges pillanat minden versenyző életében, így neki is. Már figyelemmel kísérjük egy ideje, tavaly a GP2-ben folyamatosan tudott fejlődni, ami jó.”

  • McLarenes siker: Nyck de Vries nyert Monacóban

    McLarenes siker: Nyck de Vries nyert Monacóban

    A McLaren-támogatottja, Nyck de Vries első Formula 2-es győzelmét szerezte meg a monacói második versenyen.

    A fordított rajtrácsos startnak köszönhetően Cecotto Jr. indult az élről, ám de Vriesnek sikerült megelőznie a venezuelait a Sainte Devote-nál, majd kényelmes előnyt autózott ki.

    Cecotto Jr. végül másodikként ért célba, míg a harmadik Gustav Malja lett. Mindketten első alkalommal állhattak dobogóra az idei szezonban.

    A hazai pályán versenyző, a bajnokságot vezető Charles Leclerc a 17. helyről rajtolt, köszönhetően annak, hogy a tegnapi versenyt a felfüggesztés meghibásodása miatt fel kellett adnia. Leclerc számos előzést végzett a Rascasse-ban, ám 10 másodperces büntetéssel sújtották a versenyen, mert ütközött Norman Natoval. A monacói versenyző később ki is állt a versenyből, mert már nem tudott volna pontszerző helyre érni.

    A bajnokságban azonban továbbra is Leclerc áll az élen, 77 ponttal, tőle három ponttal van lemaradva Oliver Rowland, míg a harmadik Artem Markelovnak 60 pontja van.

  • Oliver Rowland nyert Monacóban , dráma Leclercnél

    Oliver Rowland nyert Monacóban , dráma Leclercnél

    A Renault F1-es fejlesztő versenyzője, Oliver Rowland első Formula 2-es győzelmét szerezte meg ma Monacóban, miután a bajnokságot vezető Charles Leclerc kiesett.

    A pole-ból induló Leclerc gond nélkül elrajtolt, és bár nagyon kellett védekeznie Alexander Albonnal szemben, elöl tudott maradni.
    Már 1,6 másodperces előnye volt, mikor Nicholas Latifi műszaki hiba miatt megálló autója okán pályára küldték a biztonsági autót.
    Albon kihasználta a helyzetet és gyorsan szuperlágy gumikra váltott, míg Leclerc, Rowland, Markelov és Nobuharu Matsushita maradtak a lágy keveréknél.

    Miután a Safety Car elhagyta a pályát, Leclerc igyekezett újra előnyt kiautózni, miközben a kerékcsere után Rowland a hetedik helyen állt.

    A többiek is teljesítették a kerékcserét, ekkor Leclerc előnye 6,1 másodperc volt Rowland előtt és 23,6 Albon előtt, ám egy újabb biztonsági autós fázis ismét semmissé tette előnyét. Ezúttal Robert Visoiu és Louis Deletraz ütközése volt az ok.
    A Safety Car fázis alatt a Prema kihívta Leclerc-t, aki Albon elé tudott visszaérkezni, ám Rowland, Markelov és Matsushita meg tudták tartani a pozíciójukat, így Leclerc a negyedik helyen állt.

    Leclerc számára azonban csak ez után fordult igazán rosszra a helyzet, ugyanis bal első kereke vibrálni kezdett és mikor kiment a boxba, hogy ellenőrizzék, ki is intette csapata a versenyből a felfüggesztés meghibásodása miatt.

    A versenyt végül Rowland nyerte Markelov és Matsushita előtt, Leclerc pontversenybeli előnye pedig három pontra apadt.

  • Charles Leclerc a pole-ban, Monacóban!

    Charles Leclerc a pole-ban, Monacóban!

    Charles Leclerc hazai pályán a pole pozícióba kvalifikált a Formula 2 monacói fordulóján. Noha egy ideig nem lehetett biztos benne, mert vizsgálták a versenybírák.

    A Ferrari junior versenyzője 1:19.309-es idővel szerezte meg a legjobb pozíciót a mai első futam rajtjára. A második helyről az ART Grand Prix-s Alexander Albon rajtolhat majd, míg a harmadik és negyedik helyet a DAMS-os Oliver Rowland , valamint a Russian Time-os Artem Markelov szerezte meg.

    Az időmérő végén Nobuharu Matsushita összetörte autóját az uszodánál. Legjobb időeredménye egyébként az ötödik rajthelyet jelenti számára.

    A McLaren juniorja, Nyck de Vries a nyolcadik helyre kvalifikált, de barcelonai, Antonio Fuocoval való ütközése miatt büntetést kapott erre a hétvégére és csak két hellyel hátrábbról vághat majd neki a futamnak.

    Az F2 monacói első futamára, ma, 11:30-kor kerül sor.