Kategória: Formula Sport

  • F1-es támogatottak taroltak ma F3-ban

    F1-es támogatottak taroltak ma F3-ban

    A norisringi hétvége második F3-as futamán a McLaren-Honda protezsáltja, Lando Norris diadalmaskodott.

    Norris a negyedik helyről indult, és támadni is kezdte Günthert, ám ekkor még nem járt sikerrel, sőt visszaesett az ötödik helyre. Innen kapaszkodott vissza, majd mikor Günther elfékezte magát az egyik kanyarban, Norris kivitelezte amit korábban nem sikerült, és megkaparintotta harmadik helyet. Pár kör múlva pedig Hughes-t is maga mögé utasította, így már csak Aron volt hátra.

    A verseny nagy részén a pole-ból induló Ralf Aron állt az élen, ám a futam legvégére elvesztette a fonalat és az ötödik helyig csúszott vissza, Norris pedig bezsebelte a győzelmet.

    „Jó visszatérni a csúcsra pár nem túl élvezetes verseny után.” – mondta Norris. „Nem a legegyszerűbb előzni ezen a pályán, főleg ha az illető jól védekezik. De volt pár jó csatám, különösen Ralffal (Aron).”

    Norris mögött Highes és Günther végzett, Piquet a 6., Newey a 7., Schumacher 12., Habsburg pedig 15. lett.

    A hétvége harmadik versenyén a Force India által támogatott Jehan Daruvala szerezte meg első F3-as győzelmét.

    Daruvala a második helyről rajtolt, méghozzá remekül, azonnal elé került a pole-ból rajtoló Günthernek, aki már Aronnal küzdhetett tovább.

    Daruvala előnye már egy másodperc volt, Mick Schumacher és Pedro Piquet ütközése miatt a teljes pályán sárga zászló volt érvényben.

    Újabb teljes pályás sárgát okozott Tadasuke Makino, aki Harrison Newey-ba szaladt bele.

    Ezt követően Günther közelebb került Daruvalához, ám nem került olyan pozícióba, hogy visszaszerezhesse a vezető helyet.

    „Jól reagáltam az elején és elkaptam Maxit (Günther).” – nyilatkozta Daruvala. „Az első körök jók voltak, komoly előnyöm lett, de egy kicsit óvatos voltam az első teljes pályás sárgánál (FCY), és Maxi utolért. Az autó jó volt a FCY után és jól tudtam irányítani. Nagy nyomás alatt voltam, de próbáltam jól kigyorsítani a kanyarokból és nem hibázni.”

    Daruvala mellett Günther és Norris állhattak még dobogóra.

    A tabella élén Günther áll, 236 ponttal. Tőle 34 ponttal van elmaradva Eriksson, és 38-cal Norris.
    Newey a 9., Habsburg a 10., Schumacher a 11., Piquet pedig a 12. helyen áll a bajnokságban.

  • A 11 éves Juju Noda az F1 első női győztese lenne

    A 11 éves Juju Noda az F1 első női győztese lenne

    Juju Noda 11 éves versenyzőlány. Igazi csodagyerekként tartják számon. Fiatal kora ellenére már Formula 4-es autóban ül, és versenyez, körrekordokat döntve. Ő Japán legfiatalabb autóversenyzője, és már profi versenyzői szerződése és szponzora van. Hivatalos formaautós versenyen azonban 16 éves koráig nem indulhat.

    A helyiek kivételes tehetségnek tartják, olyannak, amilyen generációnként csak egy születik. A kislány célja pedig mi más is lehetne, mint a Forma-1.

    „Szeretnék nyerni a Forma-1-ben, az első lány szeretnék lenni, akinek ez sikerül.” – mondja Juju.

    A szakértők szerint pedig meg is van erre minden esélye.

    Elsődleges instruktora édesapja, Hideki Noda, aki maga is megpróbálkozott a Forma-1-gyel, és az IndyCarral is, ám a sikerek elmaradtak. Juju szponzora pedig a MikiHouse, japán gyermekruhákat gyártó cég.

    Juju már most megállná a helyét az idősebbek között, hiszen az Okayama International Circuit-en már megdöntötte a Formula 4-es körrekordot, 1:32.8-as idejével. Közel egy másodperccel volt gyorsabb a korábbi körrekordnál.

    „Próbálom neki megtanítani a versenyzés csínját-bínját, de ő nyers, természetes tehetség.” – mondja édesapja. „Tehetségesebb, mint én valaha voltam. Megvan a képessége arra, hogy érezze az autója határait, és a gumik tapadásának határát. Ez nagyon fontos, és olyasmi, amit nem lehet tanítani. De ő így született. Amikor Juju érzi, hogy a határon van, visszavesz, de továbbra is koncentrált, higgadt és gyors marad.”

    Mikor 240 km/h-nál fékez az egyenes végén, a 30 kilós kislányra 4G erő hat, de ez sem okoz neki gondot.
    Juju Noda három éves kora óta gokartozik, és gyakorlatilag minden versenyt megnyert eddig, amin elindult. Így aztán mikor lehetősége volt F4-es autóba ülni, nem tiltakozott.

    Egy nem hivatalos Formula 4-es (U17-es) versenyen két nála idősebb tinédzsert is legyőzött. És itt nem állnak meg, még idén szeretnék a kislányt egy gyorsabb, Formula 3-as autóba.

    „Most, hogy már ráérzett az F4-es autóra és ő tartja a körrekordot is Okayamában, ideje tovább lépni Formula 3-as autóra.” – mondja Juju édesanyja, Masae. „De azt hiszem ehhez még inkább koncentráltnak kell lennie, és keményebben kell edzenie, mert az F3-as autóhoz komolyabb erő és állóképesség kell, a nagyobb sebesség és G erők miatt.”

    Juju Noda és családja persze nagyon inspirálónak találja, hogy Max Verstappen és Lance Stroll is rendkívül fiatalon, és azonnal az F3-ból kerültek a Forma-1-be.

    A mielőbbi siker érdekében Juju már idén elkezd F3-as autóval gyakorolni, hogy már jól menjen neki, mire 16 évesen hivatalosan is elindulhat egy versenyen.
    18 éves korában pedig meg is szerezné a szuperlicenszt, hogy akár már indulhasson is a Forma-1-ben.

    A Forma-1 történetében eddig öt nő állt rajthoz, közülük Juju Lella Lombardit tartja a legjobbnak, aki a ’70-es évek közepén versenyzett az F1-ben és fél pontot szerzett is. Juju azonban ennél többet akar. Ő nem csak az első japán nő akar lenni az F1-ben, hanem az első női futamgyőztes is ő szeretne lenni a királykategóriában. Erre azonban fiatal kora miatt még mindenképpen várni kell, noha egyelőre úgy fest, hogy minden esélye meg van rá, hogy ez az álma teljesüljön.

  • Leclerc változtatna a szabályon, mely elvette győzelmét

    Leclerc változtatna a szabályon, mely elvette győzelmét

    A Ferrari által támogatott pilóta, Charles Leclerc reményét fejezte ki a tekintetben, hogy a jövőben módosításra kerül majd az a szabály, ami miatt megfosztották a győzelemtől a Forma-2 vasárnapi sprintfutamán.

    A Prema Racing pilótáját a szombati főverseny megnyerése után, a másnapi fordított rajtrácsos sprintversenyen is az első helyen intették le Azerbajdzsánban, később mégsem örülhetett a győzelemnek, mivel a versenybírák szerint nem lassított le eléggé a sárga zászlós szakaszon. Ezért Leclerc idejéhez hozzáadtak egy 10 másodperces időbüntetést, melynek köszönhetően az Arden International pilótája Norman Natoé lett a futamgyőzelem, a monacói a második helyre szorult. Ugyanebben az esetben találták vétkesnek a DAMS versenyzőjét, a brit Oliver Rowlandet is a szombati futamon.

    Mindkét pilóta legjobb saját szektort ért el, miután áthaladtak a sárga zászlózás alatt álló pályaszakaszon, mégis úgy érezték, kellően lelassítottak. A pilóták elfogadták a büntetést.

    „A szabályok nem egészen tisztességesek és ezt a versenybírák is tudhatják.”- nyilatkozta az Autosportnak Leclerc. „De megértem a döntésüket, hiszen Olivert is hasonló dolog miatt büntették a főversenyen, szóval teljesen normális hogy én is büntetést kaptam”

    „Beszéltem az illetékesekkel és továbbra is úgy gondolom, hogy ez egy inkorrekt szabály, amin a jövőben változtatnunk kell.”

    A néhai Jules Bianchi keresztfia elmondta, hogy a leggyorsabb körét akkor érte el, amikor keresztül haladt azon a sárga zászlós zónán, amit a Rapax pilótája, Nick de Vries balesete miatt kellett elrendelni a sprintfutamon.

    A bajnoki éllovas a fordított rajtrácsos rajt miatt a 8. helyről kezdte meg felzárkózását; miután megelőzte Artem Markelovot, Szergej Szirotkint, valamint Ralp Boschungot hamar az élre állt. Az előzések ellenére sem használódtak el az abroncsai és miután szabad pálya volt előtte, sikerült tovább javítania a részidőkön.

    „A futam elején végig forgalomban autóztam, és ez volt az első köröm amikor tiszta pályám volt.”- mondta Leclerc. „Az egyenesekben a DRS segítségével könnyen tudtam előzni és miután nem kellett a mezőnyben haladnom, az első szektorban sikerült javítanom minden kanyarban, de a sárga zászlós szakaszra érve lelassítottam, azt hiszem 7 tizeddel.”

    „A többi szektorban elért javulás elég volt a gyorsabb körhöz, de a sárga zászló alá eső kanyarban lassítottam.”

    Ez a büntetés megfosztotta Leclercet az abszolút tökéletes hétvégétől, mivel mindkét futamot megnyerte volna, ám megfutotta mindkét futam leggyorsabb körét. Összetettben viszont tovább növelte az előnyét Rowland ellen, aki kénytelen volt feladni a vasárnapi futamot váltó probléma miatt.

    „Azt hiszem egész jó kis show-t csináltunk és ez a legfontosabb. Végül is szerencsém volt, miután Oliver nem tudta befejezni a futamot. Kiváló versenyeink voltak, nagyon gyorsak voltak és igaz, végül vasárnap másodikok lettünk, de ez sem katasztrófa. Roppant elégedett vagyok azzal, amit a pályán mutattunk és ez a lényeg.”

  • F3: Gunther ölébe hullott a győzelem

    F3: Gunther ölébe hullott a győzelem

    Maximilian Gunther nyerte az izgalmasra sikerült első F3-as versenyt a Norisringen. Ehhez mondjuk az is szükségeltetett, hogy Jake Hughes és Lando Norris összeütköztek.

    Hughes a pole-ból rajtolt, mellőle Norris, aki mint szinte mindig, most is a rajtot rontotta el, el is veszített pár pozíciót. Később azonban visszakapaszkodott a második helyre.

    Joey Mawson Harrison Newey-val csatázott, végül mégis Daruvalával ütközött, és a falban kötött ki.

    Ferdinand Habsburg sem úszta meg, a rajtot követően koccolta egy versenyzőtársát, meg is forgott, és némi torlódást okozott a kanyarban. Ezt követően ki is esett a versenyből.

    A verseny vége felé közeledve Norris már az élen álló Hughes-t támadta, sőt a poros ívre terelte, így Hughes meg is forgott és kiesett a versenyből.

    Így a futamgyőzelem Gunther ölébe hullott a győzelem, míg a másodikként leintett Norrist azonnal meg is büntették a Hughes-zal való incidens miatt. 20 másodpercet adtak hozzá az idejéhez, így csak a 11. helyen rangsorolták.

    Gunther mellet így Pedro Piquet és Guanyu Zhou állhatott még dobogóra. Harrison Newey az 5. lett, míg Mick Schumacher a 7. helyen ért célba.

    A bajnoki tabella élén Günther előnye most 8 pont Erikssonnal szemben.

  • Racingline.hu képgaléria az F3 hungarorigni hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria az F3 hungarorigni hétvégéjéről

    A DTM hungaroringi hétvégéjén az FIA F3 European Championship mezőnye is hazánkban versenyzett.

    Kaiser Erika és Tóth Zsombor képei.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”20″ gal_title=”2017 F3, Hungaroring”]

  • GT Open: Újra reng a Hungaroring, ingyenes a belépés!

    GT Open: Újra reng a Hungaroring, ingyenes a belépés!

    Részben az egykori World Series by Renault-rendezvények hangulatát megidéző ingyenes hétvégét tartanak július 1-jén és 2-án a Hungaroringen. A Forma-Renault 2.0 Európa-kupa mezőnye mellett Mogyoródra látogat az ezúttal főszereplő International GT Open is, amely az egyik legkomolyabb GT3-as versenysorozat a legkülönfélébb túraautókkal.

    Harmadszor látogat a Hungaroringre az International GT Open nemzetközi túraautós sorozat, amely részben megidézi majd az egykori World Series by Renault-hétvégék hangulatát. Csakúgy, mint sok éven keresztül a WSR, a július 1-jén és 2-án megrendezésre kerülő hétvége is teljesen ingyenes lesz a nézők számára, ráadásul nemcsak a lelátóról, hanem a paddockból is szabadon követhetők az események.

    További párhuzam, hogy az International GT Open egyik betétsorozata lesz a korábban a WSR keretében megrendezett Forma-Renault 2.0 Európa-kupa is, amely mögött továbbra is teljes mellszélességgel áll a Renault Sport.

    A hétvége főszereplői azonban az International GT Open mezőnyében versenyző túraautósok lesznek. A 2006-ban indult széria mára az egyik legkomolyabb GT3-as sorozattá nőtte ki magát, a több száz lóerős Ferrarik, BMW-k és Lamborghinik mellett még Lexusokkal is találkozni a roppant színes mezőnyben.

    A szériában szerepel a korábban a Forma-1-ben is megfordult, és ott botrányhőssé vált Nelsinho Piquet, de ismerős lehet a Red Bull-hátterű Antonio Felix da Costa neve is, aki többek között a DTM-ben is kapott már lehetőséget.

    A hétvége programját színesíti a Forma-3-as autókat felvonultató Euroformula Open, valamint a szintén nyitott tetős autókkal zajló Radical European Masters, és a Lotus-kupa is.

    A Hungaroringen már csütörtökön elkezdődik a program privát tesztekkel, pénteken a szabadedzéseket tartják. Szombaton reggel fél kilenckor kezdődnek az időmérők, az első verseny 13.50-kor startol. A vasárnapi versenyprogram délelőtt tízkor indul. Az International GT Open első versenye 70, míg a vasárnapi második 60 perces lesz.

    Jó hír a nézőknek, hogy nemcsak autóval, hanem a 321-es menetrendszerinti buszjárattal is el lehet érni a versenypályát.

  • Nato nyerte a drámai sprintversenyt

    Nato nyerte a drámai sprintversenyt

    A befutónál ugyan még Charles Leclerc volt az első, de tíz másodperces büntetése miatt végül csak a második helyen végzett.

     Nato idei első győzelmét szerezte meg, amihez szerencse is kellett egy kicsit. A verseny elején az élen autózó Oliver Rowland autójában adta meg magát a váltó, majd az első futamot megnyerő, és a mezőny közepéből rajtoló Charles Leclerc – aki elsőként szelte át a célvonalat – kapott egy tíz másodperces büntetést, mivel nem lassított a sárga zászló alatt. A dobogó harmadik fokára Nicolas Latifi állhatott fel, akárcsak szombaton.

    Oliver Rowland vezette a versenyt a rajt után, de csak a nyolcadik körig, amikor a váltója megadta magát. Ekkor állt az élre Norman Nato. A verseny ezen szakaszában a nyolcadik helyről induló monacói Leclerc fokozatosan lépkedett előre a mezőnyben.

    A verseny egyik legszebb momentumát is a Ferrari által támogatott versenyző mutatta be: Az első kanyarban egy agresszív manőverrel egyszerre előzte meg Siroktint és Boschungot. Leclerc nagy tempóban közlekedett, ez azt bizonyítja, hogy gyakorlatilag a verseny felénél már dobogón volt, majd három körrel a leintés előtt elment Nato mellet is.

    Azonban nem sokáéig örülhettek a Premánál, ugyanis nem sokkal később megkapta a tíz másodperces büntetést, mert nem lassított az egyik sárga zászlós időszak alatt. Innentől az volt a feladata, hogy kiautózzon az üldözői előtt akkora előnyt, hogy meg tudja tartani az első helyét, de idő hiányában nem sikerült Nato előtt annyira elhúznia, de a harmadik Latifit sikerült a büntetéssel együtt is maga mögött tudnia.

    A dobogósók után King, Sirotkin, Markelov, Matsushita, Ghiotto, Boschung, és Sette Camara szerzett még pontot, utóbbi csapata első pontját szerezte meg idén.

    A futam után Jordan Kinget kizárták, így az utolsó pontot Sean Gelael csípte el.

    Az összetettben Leclerc 44 pontosra növelte előnyét Oliver Rowland előtt, míg a harmadik helyen álló Markelov hátránya 46 pont. A következő forduló majd Ausztriában lesz, szintén a Forma-1 betétfutamaként.

  • Leclerc magabiztosan nyerte a bakui első versenyt

    Leclerc magabiztosan nyerte a bakui első versenyt

    A Prema pilótája, az összetettben is élen álló Charles Leclerc nyerte a Forma-2-es bajnokság bakui fő futamát. A monacói versenyző idei harmadik futamgyőzelmét ünnepelhette.

     Leclerc mögött a Rapax-os Nyck De Vries és a DAMS pilótája Nicolas Latifi állhatott még fel a dobogóra.

    A futamon két biztonsági autós periódus is volt, előbb Johnny Cecotto Jr., majd Louis Delétraz balesete miatt. A versenynek végül nem kockás zászló, hanem piros zászló vetett véget, ugyanis három körrel a verseny vége előtt egy elég kaotikus helyzet alakult ki, mert a nyolcas kanyarban egy baleset miatt Gelael autója eltorlaszolta a pályát. A helyzetet az is nehezítette, hogy Arden pilótája mögött érkezett közvetlenül Sergey Sirotkin, Gustav Malja és Noboharu Matsushita is, akik szintén megtörték az autójukat a pálya legszűkebb pontján.

    A rajtnál nagyon vigyáztak egymásra a versenyzők, baleset nem is történt. Leclerc jól kapta el a rajtot, nem úgy, mint a mellőle induló Honda által támogatott Matsushita, aki eléggé beragadt a zöld lámpák kialvásánál, így ketten is megtudák őt előzni. A japán versenyző az egyik Safety Car-os újraindítás után megpróbálta vissza venni a helyét, ám az első kanyart csúnyán elmérte és visszaesett a mezőny végére.

    A verseny legnagyobb nyertese Leclerc közvetlen bajnoki riválisa Olivier Rowland volt, aki a gyengén sikerült időmérő után fel tudott kapaszkodni egészen a negyedik helyig, mögötte az összetett harmadik helyén álló Artem Markelov ért célba.

    A mezőnyből ketten választották az alternatív stratégiát, Luca Ghiotto és Ralph Boschung, végül ez csak utóbbinak kedvezett, aki négy pontot tudott szerezni.

    Az erre a hétvégére Alexander Albon helyére beugró Sergey Sirotkin az utolsó pontszerző helyen végzett.

    A leggyorsabb körért járó kettő pont is Charles Leclerc neve mellé került.

    A futam után Leclerc előnye 22 pontra nőtt Rowlanddel szemben, míg Markelovot már 38 ponttal előzi meg.

    A második, sprintversenyt vasárnap helyi idő szerint 14:00-kor rendezik meg, ami 21 körös lesz.

    UPDATE: Rowland végül időbüntetést kapott, mert nem lassított le sárga zászlós fázis alatt. Ezzel hivatalosan a hetedik helyen zárt, lemaradása a pontversenyben, Leclerc-hez képest pedig 28 pont.

  • A sérült F2-es versenyző Ausztriában már visszatérne

    A sérült F2-es versenyző Ausztriában már visszatérne

    Alexander Albon, az ART Grand Prix 21 éves versenyzője a Motorsport.com-nak nyilatkozva megerősítette, hogy kulcscsonttörés miatt nem tud részt venni a soron következő Azerbajdzsán Nagydíjon.

    Albon helyettese a Renault tesztversenyzője, Sergey Sirotkin lesz.

    Az angliai születési thai fiatalember június 10-én mountain bike-ozás közben szenvedett balesetet, ami műtéti beavatkozás szükségességét vonta maga után: ez szerencsére sikeresen zárult.

    „Még bennem van egy fémlemez” – mondta Albon Mototsport.com-nak.

    „A MotoGP-s srácok elég hamar motorra pattanak egy ilyen baleset után, azonban nálunk ott vannak a biztonsági övek a vállunknál. Emiatt nem lehetek ott Bakuban.”

    „Napról napra egyre jobban vagyok, ahogy ennek lennie kell. Vannak még kisebb fájdalmaim, de nem hasonlítható ahhoz, amit a baleset történte után éreztem.”

    Albon a szerencsétlen biciklizés eseményeit is felidézte: „Az erdőben tekertünk, amikor egy nagy bukkanó volt előttünk. Egyikünk sem vett észre, sajnos én voltam az első, aki áthajtott rajta.”

    Az ART versenyzője Ausztriában azonban már visszavenné a helyét: „Kemény lesz, de határozottan a Red Bull Ringen való versenyzés a tervem. Erre koncentrálok, az edzőmmel közösen mindent megteszünk, hogy készen álljak.”

    „Szerencsére a Red Bull Ring nem a legmegterhelőbb pálya fizikai szempontból. Az utána következő brit és magyar pálya viszont a két legkeményebb F2-es autóval.”

     

     

  • Albon lesérült, Sirotkin rajthoz áll Bakuban

    Albon lesérült, Sirotkin rajthoz áll Bakuban

    Az ART Grand Prix csapatával, a Formula 2 bakui hétvégéjén versenyez majd Sergey Sirotkin, Alexander Albon helyén.

    Albon az elmúlt hétvégén elesett biciklivel, és eltörte a kulcscsontját, így nem tud versenyezni Azerbajdzsánban. Helyét a Renault F1-es tesztpilótája, Sirotkin veszi majd át, aki a hétvégén Le Mansban versenyzett.

    Sirotkin két évet már versenyzett a GP2-ben, 2015-ben és 2016-ban. Utóbbi évben szintén az ART-nél, ekkor két győzelmet szerzett a szezonban és harmadik lett a bajnokságban.