Kategória: Formula Sport

  • Leclerc sorozatban hetedszer indulhat pole-ból

    Leclerc sorozatban hetedszer indulhat pole-ból

    A bajnoki pontversenyben nagy előnnyel vezető Charles Leclerc sokáig kivárt, hét perccel a kvalifikáció megkezdése után hagyta csak el a bokszutcát.

    Nem volt eseményektől mentes az időmérő, több kisebb hibát is bemutattak az F1 előszobájában rivalizáló versenyzők. 12 perccel a zöld lámpa kialvását követően a piros zászló is előkerült: Sean Galeal pördült meg és ragadt ott a kettes kanyar bukóterében, ami miatt rövid időre meg kellett szakítani a kvalifikációt.

    A Ferrari monacoi juniorja körülbelül az edzés felénél villantott először: közel fél másodpercet adott az akkor második helyen álló Rowlandnak. A bajnoki harmadik helyezett brit próbált szépíteni, ám ennek inkább túlerőltetés lett a vége és nem tudott javítani idején.

    Leclerc egyébként az időmérő leintését sem várta meg: három perccel az edzés vége előtt már csapata boxfalán figyelte az eseményeket és fogadta a sorozatban hetedik pole pozíciójáért járó gratulációkat.

    Leclerc 1:26.268-as idejével indulhat tehát az első helyről, melőle Rowland, mögöttük pedig Markelov és King vághatnak neki a holnapi főversenynek.

     

     

     

     

  • A Haas fejlesztőpilótája a Forma-2-ben folytatja

    A Haas fejlesztőpilótája a Forma-2-ben folytatja

    Az amerikai istálló fejlesztőversenyzője Santino Ferrucci a szezon hátralévő részében a Forma-2-es Trident csapat színeiben fog versenyezni.

     Az amerikai pilóta eddig a GP3-as bajnokságban versenyzett a DAMS csapattal, ahol három versenyhétvége után három szerzett pont áll a neve mellett. A magyar hétvégétől kezdődően azonban már a Trident F2-es autóját fogja terelgetni.

    A szezonnak az olasz csapat még Nabil Jeffrivel és Sergio Canamasasszal vágott neki. Majd a rutinos spanyol pilóta eligazolt a Rapaxhoz Johnny Cecotto Jr. helyére. Először a Red Bull Ringen Raffelle Marciello, majd Silverstoneban pedig Callum Ilott ugrott be. Ferruccira azonban a szezon hátralévő részében végig számítanak.

    „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült megegyeznünk Santino Ferruccival, aki így a hátralévő öt versenyhétvégén a Trident színeiben fog rajthoz állni.” – mondta a csapatvezető Giacomo Ricci.

    „Ő már tavaly novemberben kapott lehetőséget tőlünk, hogy tesztelje a GP3-as autónkat. Akkor lenyűgözte a csapat tagjait. Jó eredményeket ért el. Azon a teszten minden nap a legjobb ötben végzett. Budapesten fog bemutatkozni a Forma-2-ben, azon a pályán ahol már GP3-as teszten körözött. Biztos vagyok benne, hogy Santinonak minden képessége megvan, hogy nagyon gyorsan felvegye az F2 ritmusát. A Forma-1-es tapasztalatának köszönhetően nem lesz gondja a fékekkel sem.” – folytatta.

    A Trident jelenleg utolsó helyen áll a csapatok versenyében. Három megszerzett ponttal és a legjobb eredményt Canamasas érte el a bakui fő futamon, ahol kilencedik lett.

    Ferruccinak lesz még szerepe a Hungaroringen, ugyanis ő fogja vezetni a Haast a szezonközi Forma-1-es teszten.

  • Brown szerint Norris a jövő bajnoka

    Brown szerint Norris a jövő bajnoka

    A McLaren sportigazgatója Zak Brown nagy jövőt jósol a csapat fiatal csillagának, Lando Norrisnak. Ahogy elmondta, minden képessége megvan ahhoz, hogy egyszer Forma-1-es világbajnok legyen.

    Norris azok után került a McLaren kötelékébe, hogy 2016-ban három bajnokságot is meg tudott nyerni. A Toyota Racing Seriest, valamint a Formula Renault 2.0 sorozat európai és észak-európai kiírását is megnyerte.

    Még mindig csak 17 éves a brit pilóta, aki idén a Forma-3-as bajnokságban szerepel. A szezon félidejében a bajnokság harmadik helyén áll, és eddig háromszor ünnepelhetett futamgyőzelmet.

    „Ő pont olyan tehetség, mint azok a nagyok, akiket valaha is láttam. Nagyon összpontosít a versenyekre. Már most nagyon jó képességei vannak. Mindenképpen egy jövőbeni világbajnok lehet. Nagyon boldogok vagyunk, hogy minket választott. Már az első éve nagyszerűen alakul a Forma-3-ban. Megszerezte az első pole-ját és a győzelmét, valamint harmadik helyen áll a bajnokságban.” – kezdte Zak Brown.

    Azt azonban kihangsúlyozta, hogy nem fogják siettetni a brit pilóta Forma-1-es bemutatkozását, mint ahogy azt tette a Red Bull és a Williams Verstappennel és Strollal. Előbbi 17, utóbbi 18 évesen mutatkozhatott be a királykategóriában.

    „Az ő jövője biztosított a McLarennél, de nem szeretnénk semmit sem elkapkodni. Az a rohanás, ha valaki 16-17-18 évesen kap nagy lehetőséget. Nem is rég még az újoncok nagy része 20 éves volt. Landoval szépen lassan lépegetünk előre.” – tette még hozzá.

  • Leclerc: A lehető legfelkészültebben akarok megérkezni az F1-be

    Leclerc: A lehető legfelkészültebben akarok megérkezni az F1-be

    Charles Leclerc, a Forma-2-es bajnokság pontversenyének éllovasa az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén adott nekünk interjút. Többek között Verstappenről, Strollról, a Ferrariról és a hungaroringi tesztről is kérdeztük. A 19 éves monacoi tehetség 67 ponttal vezeti a bajnokságot orosz riválisa, Artem Markelov előtt. Legközelebb a jövő hétvégén megrendezésre kerülő hungaroringi versenyen csodálhatjuk meg tehetségét.

    Úgy tűnik, hogy te vagy a GP2/Forma-2 történetének egyik legjobban felkészült és legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó versenyzője. Tűztél ki magad elé egy olyan határidőt, amikor már mindenképp F1-es versenyző szeretnél lenni?

    Charles Leclerc: Nem, nincsenek határidőim. Ahogy mondani szoktam: teljes mértékben a jelenlegi szezonra koncentrálok. Majd meglátjuk milyen lehetőségeim lesznek a szezon végéhez közeledve. Jelenleg nagyon boldog vagyok az év eddigi alakulásával, és ugyanennyire keményen kell dogoznom a szezon végéig, hogy az élen maradjak.

    Sorozatban szerzed a pole pozíciókat, mi a titok?

    Leclerc: Semmi! – mondja mosolyogva. Alapjából véve szeretem az időmérőket és nagyon jól mennek, de a versenyekre kell összpontosítanom. Hiába kapok négy pontot a pole-ért, a verseny az, ami igazán számít.

    Július egy nagyon zsúfolt hónap számotokra: három verseny is lesz négy héten belül. Keményebben vetted a felkészülést erre az intenzív időszakra? 

    Leclerc: Nem, semmi különlegeset nem csináltam. Nagyon sokat  edzettem a téli szünet és a tesztek alatt, mert irányíthatóság szempontjából az F2 a legkeményebb. Az előszezonban nagyon kemény fizikai felkészülésem volt, amit természetesen a szezon folyamán is fenttartok.

    Fotó: Horváth Dániel

    A Ferrari juniorjaként milyen gyakran használod a csapat szimulátorát, hogy segítsd a csapat munkáját?

    Leclerc: Amikor Maranellóban vagyok, mindig használom a szimulátort, de nem csak én segítem a csapatot, ők is nagyon sokat segítenek nekem. Ezek a komoly technológiával megszerkesztett gépek komoly segítséget nyújtanak. Az új pályákat például nagyon jól meg lehet tanulni velük. Nyilvánvalóan soha nem lesz teljesen ugyanolyan a valósággal, de jó segítség.

    A Hungaroringen megrendezésre kerülő kétnapos teszten láthatunk téged F1-es autót tesztelni?

    Leclerc: Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs. Nem akarok belefolyni ebbe, csak a jelenlegi munkámra koncentrálok. Nicolas Todt személyében nagyszerű ember segíti a pályafutásom alakulását, és a Ferrariban is teljes a bizalmam. Ha lesz lehetőségünk, élni fogunk vele. Jelenleg azonban nem gondolok és nem is tudok semmit erről. (Közben hivatalosan is megerősítésre került, hogy Leclerc a Ferrari színeiben kap egy teljes napot a Hugnaroringen – a szerk.)

    Igaz, hogy volt esélyed már idén egy F1-es ülésre a Haas csapatnál?

    Leclerc: Nem tudom. A menedzserem és a Ferrari foglalkoznak ezekkel a dolgokkal, nekem csak a vezetésre kell koncentrálnom. A legjobbamat próbálom nyújtani a pályán és remélhetőleg egy napon Forma-1-es versenyző lehetek.

    Korábban már versenyeztél Max Verstappen és Lance Stroll ellen. Melyiküket volt nehezebb legyőzni?

    Leclerc: Még gokartban versenyeztem ellenük, Maxszal nagyon sok csatát vívtam, Lance-szal kevesebbet. Versenyautóban még nem versenyeztem ellenük, ami azért sokkal másabb mint a gokart. Max pazar munkát végez a Forma-1-ben, Lance pedig elég nagyot lépett előre a GP3-ból. Én azonban a saját utamra koncentrálok, a lehető legfelkészültebben akarok megérkezni a Forma-1-be, ha lesz rá lehetőségem.

    Mit gondolsz a Forma-1 jelenlegi helyzetéről, jó irányba tart a Chase Carey vezette sport?

    Leclerc: Igen, határozottan. A Forma-1 mindig is lenyűgöző sport volt, a szurkolók felé nyitás pedig nagyon jót tesz.

    Volt gyermekkori hősöd, akire felnéztél?

    Leclerc: Édesapám nagy Senna rajongó volt, sokat mesélt róla, szóval őt mondanám.

     

  • Vaidyanathan az F3-as Európa-bajnokságban folytatja a Carlinnál

    Vaidyanathan az F3-as Európa-bajnokságban folytatja a Carlinnál

    A Carlin megerősítette, hogy Ameya Vaidyanathan az év hátralévő részében a csapat pilótája lesz az F3-as Európa-bajnokságban.

    Vaidyanathan jelenleg az Euroformula Open bajnokságban szerepel, ahol a harmadik helyen áll, azonban az év második felét az F3-ban fogja tölteni. Olyan pilóták csapattársa lesz, mint Lando Norris, Jehan Daruvala, vagy éppen Habsburg Ferdinánd.

    „Nagyon várom már, hogy csatlakozhassak a Carlinhoz az év hátralévő részére.”- nyilatkozta az indiai versenyző. „A csapat idén nagyon erős és három kiváló pilóta mellett küzdhetek, tanulhatok és fejlődhetek.”

    A Carlin az év első három versenyén a tapasztalt Jake Dennis-t alkalmazta, ám az utóbbi két nagydíjhétvégén (Hungaroring, Norisring) nem indították el a negyedik autót.

  • Új csapatokat vár az F2 jövőre

    Új csapatokat vár az F2 jövőre

    Ha F2-es csapatot szeretnétek indítani jövőre, ne habozzatok, Bruno Michel ugyanis megnyitotta a 2018-as szezonra érvényes jelentkezési folyamatot.

    A 2018-as F2-es szezonnal megkezdődik egy hároméves periódus, amelyre a széria 2011 óta először új autókat vezet be, amelyeket az aktuális F1-es autókról mintázva terveznek meg. Michel arra számít, hogy a rajtrácsot jelenleg alkotó tíz csapat mindegyike elkötelezi magát az újabb ciklusra, és felfedte, hogy számos külső jelentkező érdeklődést mutatott az esetleges csapatalapításra.

    „Minden jelenlegi csapatunk, illetve egyéb kategóriákban versenyző alakulatok is beszélgetéseket kezdeményeztek velünk” – mondta Michel. „Emellett olyanoktól is érkeztek érdeklődő üzenetek, akik a semmiből szeretnének felépíteni egy csapatot.”

    Az F2 némi háttérinformáció megszerzése végett még a héten felveszi a kapcsolatot a jelentkezőkkel, kulcsfontosságú ugyanis, hogy a csapat a 2020-ig tartó hároméves periódusra teljességgel elkötelezze magát, így biztosítva, hogy minden jelentkezőnek fenntartható üzleti modell legyen a csapatbirtoklás.

    „Az elmúlt sportterületi és egyéb tevékenységekkel kapcsolatban lesz információra szükségünk” – folytatta Michel. „A legtöbb csapatot már eleve ismerjük, de emellett fontos még a pénzügyi háttér és egy üzleti terv. Csak így tudjuk biztosítani, hogy stabil entitásokká váljanak az elkövetkező három évben.”

    A 2017-es rajtrácson egyébiránt csupán 10 csapat 20 autója szerepel, amely a legalacsonyabb szám a kategória még GP2 néven való 2005-ös megalakulása óta. A rekordmennyiség eddig 26 autó volt, Michel szerint azonban jövőre ettől még elmaradnak.

    „A piac által jelenleg nyújtható támogatásokat szem előtt tartva lőjük be a céljaink és elvárásaink” – mondta Michel. „Óvatosnak kell lennünk, mert míg a múltban 26 autó fenntartása nem jelentett különösebb problémákat, a piac azóta jelentősen megváltozott. Ez alapján nem hiszem, hogy 26 autónk lesz, legalábbis az első évben biztosan nem. Jelenleg 20-fős a mezőny; talán valahova a két érték közé érkezünk majd.”

    Az új autót, amelyen olyan sok áll vagy bukik, a monzai fordulón mutatják majd be szeptemberben. Michel szerint ez inkább vonzó tényező lesz, mivel „az új csapatoknak most kevésbé lesz kockázatos beszállniuk a sorozatba, mert mindenkinek meg kell értenie majd az új autót”. Az elmúlt időszak fontos témája még a költségkorlátozás, az F2 ugyanis a viszonylag drágább szériák közé tartozik. Az új autókat nem ingyen szolgáltatják, a csapatoknak „be kell fektetniük”, ám Michel és a szériavezetés kikötötte, hogy az egy autó megfelelő működtetéséhez és fenntartásához szükséges emberek száma alacsony lesz (pontosabban 12), ami kedvezhet a pénztárcáknak, különösen hozzáadva a már meglévő korlátozásokhoz, mint például a szélcsatornás tesztlimithez.

  • Alesi siker a GP3-ban

    Alesi siker a GP3-ban

    A Ferrari Akadémiáján nevelkedő Giuliano Alesi nyerte meg a GP3-as második versenyt Silverstoneban. Nagyon szoros volt a verseny, ezt az is bizonyítja, hogy a befutó pillanatában az első négy helyezett között 1,8 másodperc volt csupán.

    A francia versenyző mögött Jack Aitken lett a második, a dobogó legalsó fokára pedig Niko Kari állhatott, ezzel megszerezte élete első dobogóját a sorozatban, aki a verseny legvégén komoly csatában volt George Russellel.

    Már rajt előtt véget ért az élről induló Dorian Boccolacci versenye, így a csapattársa Alesi örökölte meg az első helyet. A negyedik helyről induló Jack Aitken fantasztikus rajtot produkált és az első kanyarok után már a második helyen találta magát. Ezután pedig támadta Alesit is az első helyért.

    Nem sokkal később a biztonsági autó a pályára hajtott Steijn Schothorst és Julien Falchero kiesése miatt. A hetedik kör végén hagyta el az SC a pályát. Innen még nyolc kör volt hátra, és Alesi remekül kapta el a rajtot, és meglépett Aitkentől.

    A bajnoki éllovas Russel ekkor a nyolcadik helyen állt, majd a biztonsági autó után feljött a hetedik helyre. Remek tempóban versenyzett, szép fokozatosan lépett előre és a futam végére már a negyedik helyen találta magát. Pár kör volt hátra, amikor Russel utolérte az élen álló hármast. A Mercedes junior versenyzője a DRS segítségével próbálta megelőzni az előtte autózó Karit, aki szintén használhatta az állítható hátsó szárnyat, így a leintésig nem változott a sorrend. A negyedik helyezett Russel hátránya csupán 1.8 másodperc volt a győztes mögött.

    Alesi megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét a GP3-ban, Kari pedig az első dobogóját ünnepelhette. Az 5-6-. helyen a két Jenzer autó ért célba, Maini és Lorandi sorrendben. Utóbbit a futam után vizsgálták, de végül nem büntették.

    A Top10-ben még Kevin Joerg, Anthoine Hubert, Santino Ferrucci és Marcos Siebert végzett.

    A bajnokság korábbi éllovasa Nirei Fukuzumi az utolsó, 16.lett köszönhetően egy tíz másodperces idő büntetésnek is.

    Az összetettben továbbra is meggyőző előnnyel Russel vezet. Az ő előnye 35 pont Hubert előtt. Alesi ezzel a sikerével összetettben feljött a hatodik helyre.

    A futam végeredménye:

    1 Giuliano Alesi Trident 15 30:04.801
    2 Jack Aitken ART Grand Prix 15 +0.724
    3 Niko Kari Arden International 15 +1.431
    4 George Russell ART Grand Prix 15 +1.857
    5 Arjun Maini Jenzer Motorsport 15 +5.900
    6 Alessio Lorandi Jenzer Motorsport 15 +7.257
    7 Kevin Jorg Trident 15 +8.099
    8 Anthoine Hubert ART Grand Prix 15 +8.447
    9 Santino Ferrucci DAMS 15 +10.744
    10 Marcos Siebert Campos Racing 15 +11.712
    11 Raoul Hyman Campos Racing 15 +12.387
    12 Leonardo Pulcini Arden International 15 +17.079
    13 Ryan Tveter Trident 15 +17.645
    14 Bruno Baptista DAMS 15 +22.595
    15 Tatiana Calderon DAMS 15 +23.280
    16 Nirei Fukuzumi ART Grand Prix 15 +28.539
    Julien Falchero Campos Racing 3 Kiesett
    Steijn Schothorst Arden International 3 Kiesett
    Dorian Boccolacci Trident 0 Nem indult
  • Leclerc drámai futamon nyerte az F2 főversenyét

    Leclerc drámai futamon nyerte az F2 főversenyét

    Charles Leclerc füstöt hányó autóval is megszerezte a győzelmet Silverstone-ban, így természetesen tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben.

    Leclerc a pole pozícióból indulva kezdhette meg a szombati versenyt. Már a futam elején nagy előnyt autózott ki a többiekkel szemben, ám közel sem volt stresszmentes napja: autójából egyszer csak füst kezdett távozni, ami soha nem jó jel a technikai sportokban…

    Később a bal első visszapillantó tükör is leesett a Prema Racing 1-es rajtszámú autójáról, ám a fiatal monacóit ez sem akadályozta meg a győzelem elhódításában: közel tíz másodperccel végzett a második helyezett Norman Nato előtt.

    A McLaren junior Nyck de Vriest ezúttal is balszerencse hátráltatta: az erőforrással akadtak problémái, így el sem tudott rajtolni.

    A holnapi sprintversenyt mai nyolcadik helyének köszönhetően Nicholas Latifi kezdheti meg az élről.

    1 Charles Leclerc Prema Racing 49:23.075
    2 Norman Nato Pertamina Arden 8.866
    3 Oliver Rowland DAMS 9.605
    4 Artem Markelov RUSSIAN TIME 17.743
    5 Sergio Canamasas Rapax 18.715
    6 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 24.284
    7 Jordan King MP Motorsport 26.498
    8 Nicholas Latifi DAMS 27.805
    9 Sean Gelael Pertamina Arden 28.904
    10 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 34.560
    11 Ralph Boschung Campos Racing 44.764
    12 Louis Deletraz Racing Engineering 46.536
    13 Sergio Sette Camara MP Motorsport 47.050
    14 Gustav Malja Racing Engineering 50.673
    15 Nabil Jeffri Trident 56.457
    16 Antonio Fuoco Prema Racing 1m01.355
    17 Robert Vișoiu Campos Racing 1m09.543
    18 Alexander Albon ART Grand Prix 1m12.549
    19 Callum Ilott Trident + 1 kör
    Nyck de Vries Rapax DNS
  • Hatból hat Leclerc neve mellett

    Hatból hat Leclerc neve mellett

    A Prema csapat versenyzője idén továbbra is verhetetlen az időmérő edzéseken a Forma-2-ben. A fiatal monacói zsinórban hatodik időmérős sikerét könyvelhette el, tehát idén az összes kvalifikációt ő nyerte meg.

    A Ferrari által támogatott pilóta 1:38.427-es idővel nyerte meg az időmérőt, úgy, hogy a pálya mindhárom szektorában ő volt a leggyorsabb. A második helyen Leclerc közvetlen bajnoki üldözője Oliver Rowland végzett, de az ő hátránya már majdnem fél másodperc volt.

    Az időmérőkért kapható pontoknak hála 53 pontosra növelte előnyét a bajnokságban Leclerc.

    A hazai pilótákat illetően az említett Rowland-en kívül még jól szerepelt az MP Motorsport versenyzője Jordan King is, aki a negyedik lett. Közéjük Norman Nato ékelődött be. A Russian Time versenyzője Artem Markelov lett az ötödik, Latifi hatodik és Canamasas pedig a hetedik helyről indulhat a szombati futamon.

    A két ART-os autó elég hasonló teljesítményt nyújtott, Nobuharu Matsushita a nyolcadik, Alexander Albon a tizedik lett, közöttük Sérgio Sette Camara foglal majd helyet a rajtrácson.

    A versenybíróknak van dolga az időmérő után: Sean Gelael motorgondok miatt belassult a pályán, majd a gyors körön lévő Antonio Fuocot nem vette észre és feltartotta.

    A szombati 29 körös fő verseny helyi idő szerint 15 órakor (magyar idő szerint 16 órakor) kezdődik.

  • Formula 2: Calum Ilott debütál Silverstoneban

    Formula 2: Calum Ilott debütál Silverstoneban

    A Forma-3-as Európa Bajnokságban versenyző Callum Ilott a hétvégén bemutatkozhat a Forma-2-ben az olasz Trident csapatban.

     A 18 éves, Hertfordshire-i születésű versenyző negyedik helyen áll a Forma-3 jelenleg futó szezonjában. A brit pilóta a Trident csapat színeiben áll rajthoz, ahol az egy futamra beugró Raffele Marciello helyét veszi át. (aki a Rapaxhoz távozó Canamasast pótolta a Red Bull Ringen.)

    Elég későn sikerült megegyezniük a feleknek, emiatt nem marad sok ideje a fiatal versenyzőnek, hogy hozzászokjon az új közeghez.

    Azonban Ilott számára nem ismeretlen ezek az autók, hiszen a tavaly év végi GP2-es teszten már kipróbálhatta az ART Grand Prix autóját.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy bemutatkozhatok a Forma-2-ben. Különösen amiatt is, hogy ezt a brit nagydíjon tehetem meg, hazai közönség előtt.” – mondta Ilott.

    „Ez nagy lehetőség számomra, kaptam egy remek esélyt, hogy egy erősebb kategóriában is megmutathassam magam. A jövőm szempontjából fontos lépés ez. Későn jött ez a lehetőség, ezért még nem volt elég időm arra, hogy megismerkedjek a csapattal és a mérnökökkel. Mindazonáltal szeretnék egy jó hétvégét zárni. Szeretnék jól szerepelni az időmérőn, szeretném megismerni az itteni abroncsokat, mert a két sorozat között a gumik jelentik a nagy különbséget.” – tette még hozzá.

    A Trident csapatfőnöke Giacomo Ricci így nyilatkozott az újonc versenyzőjéről: „Nagy megtiszteltetés, hogy a csapatunkban tudhatjuk őt. Az egyik legtehetségesebb versenyző napjainkban. Ugyan nincs sok ideje összeszokni a csapattal, de szerintem így is nagyszerű teljesítményt fog nyújtani.”