Kategória: Formula Sport

  • Formula 2 nélkül nem lehet majd F1-be kerülni

    Formula 2 nélkül nem lehet majd F1-be kerülni

    A Forma-1-es szuperlicensz rendszert úgy alakítják át, hogy ahhoz szinte muszáj legyen a Formula 2-ben szerepelni, állítja az F2 technikai igazgatója, Didier Perrin.

    Jelenleg az F2, a European Formula 3, a Formula E, az IndyCar és a WEC LMP1 kategóriája is lehetőséget nyújt 40 licenszpont megszerzéséhez, mely már elegendő a Forma-1-hez. Perrin szerint azonban ebben változás lesz, annak érdekében, hogy az F2-be csábítsáka versenyzőket.

    „A szuperlicensz pontrendszer felül lesz vizsgálva.” – mondta Perrin az Autosportnak. „Ezzel szinte kötelező lesz az F2-ben versenyezni, legalábbis az F1-hez szükséges lesz.”

    „Ez nagyban népszerűsíti majd az F2-t, hiszen ez fogja a legtöbb pontot adni és a legjobb technikai felkészülést biztosítani az F1-hez. Hamarosan nyilvános is lesz. Nem akarok az FIA nevében beszélni, de minden úgy lesz alakítva, hogy az F2 előfeltétele legyen az F1-nek.”

  • Lando Norris tovább növelte előnyét vasárnap

    Lando Norris tovább növelte előnyét vasárnap

    A nürburgringi versenyhétvége második, már vasárnap megrendezett versenyén Jake Highes diadalmaskodott, Lando Norris támadásait hárítva. Hughes ezzel első Formula 3-as győzelmét aratta.

    Hughes a pole-ból rajtolt, Callum Ilott és Norris elől, míg Ferdinand Habsburg az 5., Harrison Newey a 10., a bajnokság egyik esélyese, Maximilian Günther csak a 15., Pedro Piquet a 16., Mick Schumacher pedig a 20. helyről várta a rajtot.

    A rajt után Norris hamar átverekedte magát a Ilotton, és máris a második helyen volt, ám az igazi hajszával kivárt a verseny végéig. Szép hajrát produkált a Hughes-Norris páros a végén, ám a sorrend nem változott. Norrisnak azonban így sem volt oka a panaszra, mivel Günther, akivel a bajnoki címért csatázik, csak a 11. lett, így második helyével is 54 pontra növelte előnyét a pontversenyben.

    Iott harmadiknak befutott, míg Habsburg a 6., Newey a 8., Schumacher a 14., Piquet pedig a 17. lett.

    A harmadik versenyre Ilott kvalifikált az első helyre, míg Norris és Hughes a második és harmadik helyről várhatta lámpák kialvását.

    A rajtot követően Habsburg és Guanyu Zhou akaszkodtak össze, mindkettejük versenye véget is ért ezzel, s ezzel együtt pályára hívták a biztonsági autót.

    A safety car távozása után Norris lendületbe jött, és át is vette a vezetést, sőt Ilottot Hughes, később pedig Ralf Aron is megelőzte.

    Norris nyert, Hughes és Aron előtt. Newey a 6. lett, Scumachert a 12., Piquet-t pedig a 14. helyen intették le.

    Günther a 14. helyről a hetedikig jött fel, így Norris alaposan tovább növelte előnyét. Már 73 ponttal vezet Günther előtt. A pontversenyben Habsburg a 7., Newey a 10., Schumacher a 11., Piquet pedig a 13. helyen áll.

     

     

     

  • Mick Schumacher tortát vágott csapatfőnöke képébe

    Mick Schumacher tortát vágott csapatfőnöke képébe

    Mick Schumacher jelenleg a nürburgringen tartózkodik a Formula 3-as mezőnnyel. Csapatának, a Premának a csapatfőnöke, Rene Rosin pedig épp ma ünnepli 36. születésnapját. Ez alkalomból Mick meglepetésszerűen az arcába nyomott egy tortát. 🙂

     

  • Az F2-ben kísérletezne a Forma-1

    Az F2-ben kísérletezne a Forma-1

    A Forma-1 vezetői azt szeretnék, ha több Formula 2-es versenyző venne részt rendszeresen F1-es szabadedzéseket.

    A korábbi fiatalok, akik ma már F1-es sztárok, mind rendszeresen vettek részt szabadedzéseken, harmadik autóval, mielőtt F1-es versenyzők lettek. 2006 óta azonban nem sok lehetőség van az aktuális versenyzőkön kívül másokat is beültetni az autóba.

    Ross Brawn szerint nem a legjobb szituáció, hogy ha esetlegesen egy F1-es versenyzőt helyettesítenie kell egy F2-esnek, miközben annak alig volt lehetősége F1-es autót vezetni korábban.

    „Betenni az F1-be olyat, akinek nincs tapasztalata, komoly kockázat.” – mondja Brawn. „A lehető legjobban fel kell őket készíteni, mondjuk péntek délelőtti szabadedzéseken. Az ilyen lehetőségek nagyon fontosak, mielőtt élesben bevetik őket. Ha még van némi problémájuk, de beültetik őket az F1-be, az tönkre is teheti a karrierjüket.”

    „Nem hiszem, jó lett volna ha Felipe Massát (a Magyar Nagydíjon) egy F2-es srác helyettesítette volna, mivel ők nagyon kevés időt töltöttek el (F1-es) autóban.”

    „Megvizsgáljuk, hogy milyen pozitív kezdeményezéseket tudunk indítani a fiataloknak, mint például a pénteki szabadedzés.”

    Mikor arról kérdezték, hogy szüksége lenne-e az F1-nek a MotoGP-Moto2-Moto3 stílusú ranglétrára, Brawn így felelt az Autosportnak: „Igen”, de hozzátette, hogy a Liberty változtatásai „lehetőséget nyújtanak arra, hogy fejlődés történjen” ezen a téren.

    „Hát nem lenne nagyszerű, ha olyan fiatal srácok érkeznének, akik tündököltek F3-ban, tündököltek F2-ben, majd Verstappen-módon megérkezne az F1-be? Mi ezt szeretnénk látni. És ha ezek a versenyek (F3, F2) F1-es hétvégéken vannak, a rajongók is időben megismerhetik őket.”

    „Sok előnye lenne ennek, kereskedelmi és sportszakmai szempontból is, ezt szeretnénk megvalósítani.”

    Brawn arra is rámutatott, hogy mivel az F2 is része a Liberty Media portfóliójának, remek terep arra, hogy ott kísérletezzék ki esetlegesen az F1-es szabályváltozásokat.

    „Mivel mind ugyanazon esernyő alatt állunk, miért is ne akarnánk látni, hogyan működnek az ötletek és koncepciók? Az F2 nagyon elkötelezett a fordított rajtrácsos verseny iránt, ami jól is működik náluk, de van pár másfajta kereskedelmi megfontolás is náluk, így ezt (a fordított rajtrácsot) nem feltétlenül kell másolnia az F1-nek. Meg hát nekik két versenyük van egy hétvégén, míg az F1-nek nem.”

    „Vizsgálni kezdtük a biztonsági autós procedúrákat, a különféle rajt-formációkat, az ilyenek ugyanis könnyen átemelhetőek az F2-ből az F1-be.”

  • Norris nyerte az esős F3-as futamot a Nürburgringen

    Norris nyerte az esős F3-as futamot a Nürburgringen

    Lando Norris sikerével zárult Forma-3-as bajnokság első versenye a Nürburgringen. Az esőben domináló brit pilóta a sikerével, és a közvetlen riválisok botlásával már megnyugtató előnnyel vezet a pontversenyben.

    Az élről a McLaren által protezsált pilóta vághatott neki a versenynek, mellőle pedig egy másik brit Jake Hughes indulhatott. Norris remekül kapta el a rajtot, ellenben Hughes-szal. Utóbbi versenyző kerekei kipörögtek és a két Premás autó Ilott és Gunther is megelőzte őt.  A Prema német versenyzője azonban rosszul jött ki a lökdösődésből és a kör végére több pozíciót is vesztett. Hughes pedig visszaszerezte a második helyet.

    Norris fokozatosan építette az előnyét, amikor is dupla pályás sárga zászló lépett életbe, ugyanis a pálya két különböző pontján is incidens történt. Előbb Fenestraz találkozott Mazepinnel, aminek a vége az lett, hogy az orosz feladta a versenyt.  Nem sokkal később pedig Beckmann számára is véget ért a futam.

    A sárga zászlós időszak után Norris nyugodtan vezette a versenyt, de a legnagyobb csata a harmadik helyért volt ekkor. A nyolcadik helyről induló Joey Mawson, Callum Ilott és a japán Tadasuke Makino között. A verseny felénél Pedro Piquet motorja szállt el, aminek következtében ismét egész pályás sárga zászló volt érvényben.

    Miután ismét szabad volt a pálya Ilott gőzerővel próbálkozott, hogy túl jusson Mawsonon, azonban elrontotta az egyik sikánt és ahelyett, hogy előzött volna, őt előzte meg Makino.

    A leintésig már nem változott a sorrend, Norris nagy fölénnyel nyerte meg a futamot. A második helyen Jake Hughes, a harmadik helyen pedig az ausztrál Joey Mawson zárt, akinek ez volt az első dobogós helyezése a sorozatban. A negyedik helyen a Honda utánpótlás programjában pallérozodó Makino végzett, akinek még nem jött teljesen helyre a törött csuklója. Utána következett Ilott illetve két Carlinos pilóta, Habsburg Ferdinand és Jehan Daruvala. Az utolsó kört még a nyolcadik helyen kezdte meg az első F3-as futamán rajthoz álló belga Max Defourny, aki azonban nem bírta a nyomást és hibázott a verseny legvégén, ami miatt csak a 11.lett. A hibáját pedig kihasználta Mick Schumacher, Guan Yu Zhou valamint Joel Erikkson is. Ők zárták a top10-et. Defourny végül egy leggyorsabb körrel vigasztalódhatott.

    A nap másik újonca Sacha Fenestraz volt, aki sokáig a negyedik helyen haladt, ám ő találkozott Mazepinel a verseny elején, amiből baleset lett. A francia tovább tudott menni, de első szárnyat kellett cserélnie, akár csak Gunthernek. Végül messze a pontszerző helyen kívül értek célba.

    1.futam végeredménye:

    1  Lando Norris Carlin 35’11.010
    2  Jake Hughes Hitech 17.562
    3  Joey Mawson Van Amersfoort Racing 35.435
    4  Tadasuke Makino Hitech 35.990
    5  Callum Ilott Prema Powerteam 36.251
    6  Ferdinand Habsburg Carlin 37.242
    7  Jehan Daruvala Carlin 38.271
    8  Mick Schumacher Prema Powerteam 44.750
    9  Guan Yu Zhou Prema Powerteam 45.424
    10  Joel Eriksson Motopark 50.510
    11  Max Defourny Van Amersfoort Racing 53.189
    12  Harrison Newey Van Amersfoort Racing 1’08.616
    13  Maximilian Gunther Prema Powerteam 1’19.653
    14  Ralf Aron Hitech 1’21.256
    15  Sacha Fenestraz Carlin 1’25.437
    16  Marino Sato Motopark 1’36.636
    17  Petru Florescu Motopark 1 kör
    18  Keyvan Andres Motopark 1 kör
    19  Ameya Vaidyanathan Carlin 1 kör
    Ret  Pedro Piquet Van Amersfoort Racing Kiesett
    Ret  Nikita Mazepin Hitech Kiesett
    Ret  David Beckmann Hitech Kiesett

     

     

     

     

  • Zak Brown biztos benne, hogy Lando Norris kész az F1-re!

    Zak Brown biztos benne, hogy Lando Norris kész az F1-re!

    A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown úgy gondolja, hogy a 17 éves Lando Norris készen áll ugyan a Forma-1-es szereplésre, de nem akarja felgyorsítani a fejlődését, és azt, hogy nagyot ugorjon a szamárlétrán. Norris az év elején csatlakozott a McLaren junior programjához, és a Hungaroringen már az első igazi F1-es tesztjén is túl volt, és lenyűgözött mindenkit a paddockban azzal, hogy gyors volt, és éretten kezelte a helyzetet.

    A brit fiú jelenleg újoncként vezeti a FIA Formula 3 bajnokságát, és a legtöbben már most a jövő Forma-1-es sztárját látják benne. Annak ellenére, hogy felkészült lenne a királykategóriára, Brown nem szeretné azt, hogy kényelmetlenül nagyot ugorjon előre, ezért jövőre inkább a Formula 2-ben keresne védencének helyet. Ennyit árult el erről:
    „Nem érkezett Forma-1-es csapattól olyan kérés, hogy kölcsönkérnék őt 2018-ra, így az a tervünk most, hogy az F2-ben indítsuk. Azt gondolom, hogy elég gyors lenne egy Forma-1-es autóban is, de nem szabad ezt erőltetnünk, és nem baj, ha szerez még tapasztalatokat. Egyértelműen a jövő nagy tehetsége, nem hiszem, hogy beraknánk őt másik F1-es csapatba.”

    A McLarennek Norrison kívül Nyck de Vries a másik junior pilótája, aki az F2-ben versenyez. Brown elégedett de Vries munkájával, de elárulta, hogy az elkövetkezendő hetekben döntenek a jövőjéről:
    „Rengeteg szimulátoros munkát végez nekünk, és remekül dolgozik. Még nem döntöttünk a junior programunkat illetően a 2018-as szezonra. Lando egyértelműen marad. Nickkel pedig Eric Boullier egyeztet. Lesz találkozónk ezzel kapcsolatban ebben a hónapban Ericcel, és akkor átbeszéljük majd, hogy merre tovább a tehetséggondozó programunkkal.”

  • Ghiottót és de Vriest megbüntették, Fuocoé a győzelem

    Ghiottót és de Vriest megbüntették, Fuocoé a győzelem

    Luca Ghiottót öt másodperces időbüntetéssel sújtották a tegnapi Forma-2s főverseny után Monzában, így az olasz versenyző elveszítette a futamgyőzelmet és az ötödik helyig esett vissza.

    Ghiotto az utolsó kör első kanyarjában vágta le a sikánt, ennek következményeként kapta az időbüntetést.

    Ghiotto érthető módon csalódott volt: „5 másodperces büntetés és ötödik hely… Soha nem éreztem még ennyire rosszul magam. A hazai győzelem elvesztése rossszabb, mintha arcon vágtak volna” – írta twitter oldalán a versenybírák döntését követően.

    A futamgyőzelem honfitársáé, Antonio Fuocoé lett, akinek ez az első győzelme a sorozatban. A tegnap esti főversenyről ide kattintva olvashattok további részleteket.

    Nyck de Vries is büntetést kapott utolsó körös ütközéséért Charles Leclerc-kel: a McLaren juniorja utólag részesült áthajtásos büntetésben – ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy hozzáadtak húsz másodpercet az eredményéhez.

    Midnképp érdemes lesz követni a mai verseny is: Nyck de Vries, Charles Leclerc és Oliver Rowland ugyanis a mezőny végéről rajtolva harcolhatnak majd. A spirntversenyt Gustav Malja kezdheti meg az első rajtkockából.

     

     

     

  • Olasz 1-2 az F2-esek főversenyén

    Olasz 1-2 az F2-esek főversenyén

    Luca Ghiotto a dobogó első, Antonio Fuoco pedig a dobogó második fokán fejezte be a hektikusra sikeredett Forma-2-es főversenyt.

    Jelentős késéssel, fél hét előtt öt perccel kezdődött meg a Formula-2 monzai főversenye, melyet Nobuharu Matsushita, a Honda juniorja kezdhetett meg pole pozícióból. Az idei szezonban bevezetett új szabályok értelmében – melyet első alkalommal láthattunk élesben – néhány Safety Car mögött megtett kör után állórajttal kezdték meg a versenyt.

    Matsushita beragadt a piros lámpák kialvását követően, a második helyről rajtoló de Vries egyértelműen legyorsulta a japánt, ám nem volt ennyire sima a rajt: Artem Markelov kis híján saját maga és de Vries versenyét is tönkretette egy rendkívül késői fékezéssel.

    De Vrieshez hasonlóan Leclerc is nagyon jól kapta el a start pillanatát: Matsushita mögött a harmadik helyen autózott, a második körben pedig meg is előzte a japánt.

    A bokszkiállásokig és azt követően is nagyon szoros volt a verseny de Vries és Leclerc között, ám nem tudott előzni a Ferrari neveltje.

    Oliver Rowland, Leclerc bajnoki kihívójának kiállása viszont nem sikerült jól: rosszul rögzítették bal hátsó kerekét, ami néhány kanyart követően leesett a brit autójáról.

    Rowland a pálya szélén parkolt le, így be kellett küldeni a Safety Cart.

    Két körrel a vége előtt indult újra a verseny: a második helyen autózó Leclerc rögtön megtámadta de Vriest, azonban nem tudta megcsinálni az első kanyart, így változatlan maradt a sorrend.

    Az utolsó körben összeértek, melynek következményeképp a bajnoki éllovas monacói versenyző a szalagkorlátnak csapódott, de Vries pedig bal hátsó defektet kapott.

    Luca Ghiotto került ki győztesként kettejük párharcából: az olasz versenyző kettejük ütközése után átvette a vezetést, majd megnyerte a versenyt Fuoco előtt, és Matsushita előtt.

  • Törölték a GP3 második futamát, az első pedig holnap lesz

    Törölték a GP3 második futamát, az első pedig holnap lesz

    A heves esőzés alaposan átszabta a menetrendet Monzában. A szombat délelőtti GP3-as időmérőt törölték, így az első verseny rajtsorrendjét a szabadedzés sorrendje adja majd.

    A versenyekkel is történt azonban változás: a második versenyt törölték, az első versenyt pedig holnap, azaz vasárnap reggelre tolták, köszönhetően annak, hogy a Porsche Supercup és a Forma-1 programja is halasztva lett. Ennek következtében a Formula 2 versenye is csak 18.20-kor kezdődött, és mivel 19.50-re már lemegy a nap, a GP3-ra nem maradt ma idő.

    A GP3-as pole Nirei Fukuzumié.

  • Leclerc már idén lehetőséget kap a Saubertől

    Leclerc már idén lehetőséget kap a Saubertől

    Charles Leclerc, a Formula-2-es bajnokság 2017-es szezonját domináló monacói versenyző már idén lehetőséget kap a Saubertől: négy versenyhétvégén ülhet autóba az első szabadedzéseken.

    A jelenlegi tervek szerint a Sauber Malajziában, Amerikában, Mexikóban és Brazíliában adna lehetőséget a Ferrari neveltjének.

    Arról egyelőre nincs információnk, hogy Marcus Ercisson és Pascal Wehrlein közül ki lesz az, aki átadni kényszerül a helyét Leclercnek.

    Leclerc számára nem ezek lesznek az első FP1-es lehetőségek: tavaly szintén négyszer ülhetett autóba péntekenként, akkor a Haas csapat színeiben Nagy-Britanniában, Magyarországon, Németországban és Brazíliában kapottt lehetőséget.

    A 19 éves versenyző elmondása szerint még nem tudja, hogy hol fog versenyezni 2018-ban, ám minden jel arra utal, hogy a Sauber egyik ülését kapja meg.

    Leclercet Jean Todt FIA elnök fia, Nicolas Todt menedzseli, aki elmondta, egyelőre nem tudja megerősíteni, hogy pártfogoltja Forma-1-es versenyző lesz-e jövőre, ám nyilvánvalóan ezen dolgozik.

    Hozzátette, hogy Charles egyértelműen egy kivételes képességekkel rendelkező versenyző, amit első F2-es évében elért eredményei is remekül mutatnak.