Kategória: Formula Sport

  • Hivatalos: Lando Norris Abu Dhabiban debütál a Forma-2-ben!

    Hivatalos: Lando Norris Abu Dhabiban debütál a Forma-2-ben!

    Lando Norris, a McLaren által protezsált fiatal brit versenyző az európai Formula-3-as bajnokság megnyerése után két hét múlva már a Forma-2 Abu Dhabiban rendezett szezonzáró hétvégéjén ülhet autóba.

    Norris a spanyol Campos Racing színeiben mutatkozhat be a Forma-1 előszobájának is nevezett sorozatban, miután a csapat néhány nappal ezelőtt szerződést bontott Ralph Boschunggal.  A Campos másik autóját nagy valószínűséggel a 20 esztendős spanyol Alex Palou vezeti majd.

    A 17 éves Norris ezen a héten sem fog unatkozni: kedden a Pirellinek tesztelhet Interlagosban a McLarennel, hétvégén pedig a Makaói F3-as versneyen indul, aminek az első szabadedzését kihagyni kényszerül brazíliai tesztlehetősége miatt.

    „Az F3 megnyerése után a következő lépés a Formula-2 vagy a Super Formula lesz 2018-ban, ami nagy lépés az álmom eléréséért, hogy egy napon Forma-1-es versenyző legyek” – mondta Norris.

    „A Forma-2 utolsó két versenyén való részvétel egy bónusz lehetőség, bármelyik kategóriát is választom majd.”

    „Ez lesz az első alkalom, hogy olyan versenyen veszek részt, ahol kötelező bokszkiállást kell teljesítni, ami újdonság lesz számomra.”

    „Az európai F3-as sorozatot első próbálkozásra való megnyerése után nagyszerű lenne Makaóban is nyerni. Csodás lezárása lenne az évnek, ami egyébként már így is szenzációs volt” – tette hozzá.

     

     

     

  • Visszatér a Formula Renault NEC 2018-ban a Hungaroringre!

    Visszatér a Formula Renault NEC 2018-ban a Hungaroringre!

    A Formula Renault Northern European Cup 2018-as versenynaptára továbbra is arra fókuszál, hogy olyan új generációt neveljen ki a motorsportok számára, akik majd a Formula 3-ban, vagy akár a Forma-1-ben kötnek majd ki. Ez a széria is széles körben elismert az autósportban, általában fontos lépés szokott lenni a profi motorsport karrierek építésében. Jövőre ellátogatnak majd Circuit de Pau-Villebe is, ami egy izgalmas utcai pálya, és kevés junior bajnokság látogat el ilyen körülmények közé.

    Nagy visszatérő lesz 2018-ban a Hungaroring is, ami igazán kedvelt helyszín a versenyzők körében. Június közepén lesz majd versenyük, feltehetően a a kamion Európa-bajnoki hétvége betétfutamaként.

    Zandvoortba is újra ellátogat a mezőny, 2013 óta először, illetve olyan helyszínek is maradnak a naptárban, mint Monza, Spa-Francorchamps és Hockenheim. A versenyek lebonyolításáról is egyeztettek a NEC és a Formula Renault Eurocup illetékesei, ezzel is segítve a versenyzőket abban, hogy minél inkább megszokják a környezetet, ha majd karrierjük során további szintre lépnek. Ennek értelmében a hétvégéken két 30 perces szabadedzés lesz, ezeket követi majd egy 15 perces időmérő edzés, valamint mindkét nap 30 perces versenyek kerülnek megrendezésre. A nevezők kétszer is szabadkártyával indulhatnak az Eurocup versenyein, így ezzel is több tapasztalatot szerezhetnek a jövőre nézve. A két bajnokság ugyanazt a technikai szabályzatot használja, 2 literes motorral szereltek, a Tatuus építi a Formula Renault autókat, ez jó stratégia a versenyzők karrierépítéséhez.

    A múltban Valtteri Bottas, Carlos Sainz jr, Sebastian Buemi, Robin Frijns, Antonio Felix da Costa, Daniil Kvyat, és még sokan mások szerepeltek itt az elmúlt 13 évben valamikor, a pályafutásuk során. A 2016-os Formula Renault NEC és Eurocup bajnok Lando Norrist is a napokban nevezték ki a McLaren tartalékpilótájának 2018-ra, miután idén megnyerte a FIA European F3 bajnokságát is.

    A szezon előtti tesztek időpontjai még egyeztetés alatt vannak, hamarosan bejelentésre kerülhetnek.

    Formula Renault NEC versenynaptár 2018
    ?? Circuit Zandvoort (április 27-29)
    ?? Circuit de Pau-Ville (május 11-13)
    ?? Hungaroring (június 15-17)
    ?? Monza (június 29-július 1)
    ?? Spa-Francorchamps (szeptember 28-30)
    ?? Hockenheim (október 5-7)

  • A GP3 megerősítette 2018-as versenynaptárát

    A GP3 megerősítette 2018-as versenynaptárát

    A GP3 széria szervezői egy kilenc fordulóból álló versenynaptárat jelentettek be 2018-ra, az eseménysorozatba bekerülő Franciaországgal és a visszatérő Oroszországgal.

    A sorozat 2017-hez hasonlóan Barcelonában kezdődik és Abu Dhabiban fejeződik be. A szezon előtti teszteknek a 2013-as és 2014-es évben otthont adó spanyolországi, Jerez melletti pálya eddig háttérbe szorította a Paul Ricard-ot és Sochi-t, ami pedig a 2014 és 2015-ös szezonban szerepelt utoljára a naptárban.

    „Örömömre szolgál, hogy megerősíthetem a 2018-as naptár kibővítését, miszerint az új szezonban kilenc forduló szerepel, melynek összes futama a Formula 1 versenyhétvégéjén kerül megrendezésre” – mondta Bruno Michel, a GP3 vezetője. „Emellett nagyon örülünk, hogy először versenyezhetünk Le Castellet-ben, és újra visszatérhetünk Szocsiba. Egyensúlyt teremtünk a költségek ellenőrzésével a versenyzők számára teljes szezon teljesítését lehetővé téve, ezzel több szórakozást tudunk nyújtani a rajongók számára is.”

    „Ez a bajnokság az új pályák megjelenésével új kihívásokat fog jelenteni a csapatok számára, a pilótáknak pedig a harmadik generációs GP3-as autókba a DRS bevezetése szolgál újdonságként. Meg vagyok győződve arról, hogy számos lehetőség adódik a versenyzők számára, hogy megmutathassák tehetségüket az F1-es paddock és a rajongók előtt.”

    A következő év lesz a GP3 utolsó szezonja a jelenlegi felállásban, az Európai Formula 3 kategóriával tervezett 2019-es összefonódás előtt.

    2018 GP3 versenynaptár:

    Május 11-13 / Barcelona, Spanyolország
    Június 22-24 / Le Castellet, Franciaország
    Június 29 – Július 1 / Spielberg, Ausztria
    Július 6-8 / Silverstone, Anglia
    Július 27-29 / Budapest, Magyarország
    Augusztus 24-26 / Spa-Francorchamps, Belgium
    Augusztus 31 – Szeptember 2 / Monza, Olaszország
    Szeptember 28-30 / Sochi, Oroszország
    November 23-25 / Yas Marina, Egyesült Arab Emírségek

  • Újra 12 versenyhétvégés lesz a Formula 2 2018-ban!

    Újra 12 versenyhétvégés lesz a Formula 2 2018-ban!

    A korábban GP2 néven futó szériának 12 fordulója volt, 24 versennyel még 2012-ben, utána jött az ezt követő 5 évben a 11 versenyhétvégés formátum. Idén Jerezben volt egy önálló versenyhétvégéjük, jövőre azonban az összes verseny betétfutama lesz majd a Forma-1-nek.

    Így Jerez lesz az egyetlen versenyhelyszín amelyik nem tér vissza, ennek a helyére ugrik be majd Sochi, ahol már 2014-15-ben járt a sorozat. Mivel a Forma-1 visszatér Franciaországba is, ezért Paul Ricardra is ellátogat majd az F2 mezőnye. Bruno Michel, a Formula 2 igazgatója érthetően elégedett:
    „Örülök, hogy jövőre 12 alkalommal is a Forma-1 mellett megtarthatjuk a betétfutamainkat is majd. Az egyik dedikált célunk mindig is az volt, hogy felkészítsük a fiatal versenyzőket a következő nagy lépésükre: a Forma-1-be. Az, hogy az összes versenyhétvégénk a Forma-1-gyel együtt kerül megrendezésre, segít abban, hogy annyi F1-es pályát tanuljanak meg, amennyit csak lehet, továbbá az F1-es paddock publikuma is láthatja, hogy milyen versenytempóra képesek a versenyzőink. A 2018-as versenynaptárnak két új helyszíne lesz: LE Castellet és Sochi. Ez egyel több esemény, mint idén, és jó az egyensúly az európai és a távolabbi versenyek között.”

    Hét évnyi Dallara GP2/11-ezés után jövőre teljesen új autó lesz, már Halo rendszerrel kiegészítve.

    2018-as F2 versenynaptár
    Április 6-8: Sakhir
    Április 27-29: Baku
    Május 11-13: Barcelona
    Május 24-26: Monaco
    Június 22-24: Paul Ricard
    Június 29-Július 1: Red Bull Ring
    Július 6-8: Silverstone
    Július 27-29: Hungaroring
    Augusztus 24-26: Spa
    Augusztus 31-Szeptember 2: Monza
    Szeptember 28-30: Sochi
    November 23-25: Yas Marina​

  • Egymás hegyén-hátán landoltak a versenyzők

    Egymás hegyén-hátán landoltak a versenyzők

    Az elmúlt hétvégén jókora baleset törtét a Formula Renault Eurocup versenyén. Tizenegy autó volt benne érintett; szerencsére senki nem sérült meg.

     

  • Makaóban kevés az induló, de Norris ott lesz

    Makaóban kevés az induló, de Norris ott lesz

    A novemberi Makaó Nagydíjon rekordalacsonyságúnak számító 22 autó lesz jelen, a frissen F3-as bajnokká koronázott Lando Norris azonban nem hiányozhat a mezőnyből.

    Makaó 1983-ban váltott az F3-as keretszabályzatra, ám még első évében is sikerült 25 autót odacsábítaniuk, az eltelt 33 év során pedig a mezőny nagysága egyszer sem csökkent 28 induló alá. A jelenségre némi magyarázattal szolgálhat, hogy a 2017-es felvonás lesz az első Makaó Nagydíj, amit Barry Bland vezetése és szervezése nélkül tartanak meg – a verseny szürke eminenciása 2016 nyarán mondott le posztjáról (amikorra a résztvevők nagy része már fixálva volt) és idén júliusban hunyt el.

    A már említett Norris a Carlin ötautós különítményét erősíti, ahol Jehan Daruvala, Ferdinand Habsburg, Devlin DeFrancesco és Sacha Fenestraz csatlakoznak hozzá a tavalyi, António Félix da Costa által elért győzelem megismétlésének reményével.

    A Motopark csapatában Joel Eriksson, Sergio Sette Camara, a Red Bull-junior Dan Ticktum, Marino Sato (nem rokon!) és Tadasuke Makino kap lehetőséget, a Premánál pedig a „szokásos” négyes, azaz a frissen Ferrarihoz szerződött Callum Ilott, Maximilian Günther, Mick Schumacher és Guan Yu Zhou.

    A Van Amersfoort mindössze két versenyzőt nevezett, Pedro Piquet-t és a Hitech visszalépésével majdnem ülés nélkül maradó Ralf Aront. Kuriózum lehet a teljesen japán pilótákból összeálló B-Max: Yuhi Sekiguchi és Kenta Yamashita személyében japán F3-as bajnokok és Super Formula-élmenők is lesznek a mezőnyben, míg az 50 éves csapatfőnök, Ryuji Kumita is rajthoz áll „Sárkány” álnéven.

  • Még a bevezetése előtt átkeresztelhetik a halót

    Még a bevezetése előtt átkeresztelhetik a halót

    Nyár közepén hivatalosan megerősítesre került, hogy 2018-tól bevezetik a halo fejvédő rendszert a Forma-1-ben.

    Nem sokkal később az FIA közleményben tudatta, hogy a Forma-2-ben és a GP3-ban is kötelező lesz a biztonsági rendszer használata.

    Az Autosport.com információi szerint a Strarégiai Csoport november 7-én esedékes megbeszélésén napirendre kerül a halo nevének megváltoztatása: átkeresztelhetik a fejvédőt.

    „Több lehetőségünk is van a nevet illetően, valami olyasmi is lehet, hogy ‘biztonsági ketrec’ – mondta a brit szaklap forrása.

    A 2018-as Ausztrál Nagydíjon bemutatkozó rendszer működését illetően továbbra is vannak kérdőjelek, ám az FIA vizsgálatai szerint a halo Henry Surtees és Justin Wilson életét is megmentette volna.

    Az FIA-t arról is kérdezték, hogy vajon Felipe Massa 2009-es hungaroringi vagy Jules Bianchi 2014-es suzukai baleseténél milyen következményi lettek volna a fejvédő használatának: „Azon forgatókönyvek száma, amikor a halo segített volna sokkal nagyobb, mint amikor semleges vagy negatív következményei lettek volna” – érkezett a válasz.

     

  • Mick Schumacher jövőre is marad Formula 3-ban

    Mick Schumacher jövőre is marad Formula 3-ban

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick 12. helyen zárt idén az FIA Formula 3 European Championship tabelláján, közvetlenül Adrian Newey fia, Harrison mögött.

    A bajnokságot a McLaren által támogatott Lando Norris nyerte, aki jövőre már a csapat tartalékversenyzője lesz.

    „Ha majd készen állok, megtörténik a következő lépés is. De először fejlődnöm kell még.” – mondta Mick Schumacher a SID hírügynökségnek.

    Szóval szinte biztos, hogy marad jövőre is F3-ban, a Premával, mert ahogy mondja, „minden más értelmetlen lenne a jelenlegi helyzetben”.

    „Magamra koncentrálok, nem foglalkozom a többi versenyzővel. Mindenki a maga módján fejlődik, így nem lehet hasonlítgatni.” – mondta Mick, mikor arról kérdezték, mit szól hozzá, hogy Norris azonnal megnyerte a bajnokságot. „Én egyenként lépdelek előre és igyekszem felkészíteni magam a jövőre, amennyire csak lehet.”

    „De igen, a célom továbbra is a Forma-1. Idén történt, ami történt, és én örülök neki.”

  • Habsburg Ferdinánd a dobogón ünnepelhetett a szezonzáró hétvégén

    Habsburg Ferdinánd a dobogón ünnepelhetett a szezonzáró hétvégén

    Dobogós helyezéssel tette fel a koronát a 2017-es FIA F3 európa-bajnoki szezonjára Habsburg Ferdinánd a hockenheimringi finálén. Az osztrák versenyző sikeres évet tudhat maga mögött melynek fénypontja a spa francorchamps-i parádés győzelme volt.

    A 20 éves versenyző a záróhétvége első futamán az ötödik helyre kvalifikálta magát, ő azonban korántsem érte be ennyivel, és egy jól elkapott rajtot követően elszánt hajszába kezdett a vezető pozíció megszerzéséért, párharcra hívva csapattársát, az azóta bajnokká avatott Lando Norrist. Egy látványos manővernek köszönhetően Habsburg Norrist megelőzve feljött a második helyre végül azonban a brit versenyzőnek sikerült visszavennie pozícióját, így Ferdinánd harmadikként haladt át a célvonalon.

    ,,Nagyon örülök neki, hogy az idei negyedik dobogós helyezésem megszerzésével zárhattam le a szezont” – mondta el Habsburg, aki nem győzte dicsérni csapatát. ,,Ezt a pódiumot a mérnökömnek, Laneynek és a két szerelőmnek, Marcusnak és Joenak ajánlom. Elképesztően hálás vagyok nekik, amiért ilyen tökéletes csapatot alkotnak körülöttem. Rendkívül kiegyensúlyozott szezont tudhatunk magunk mögött, köszönhetően az egész Carlin csapat kemény munkájának. A szórakozás, az egymás kölcsönös ugratása és a kemény munka megfelelő arányú keveréke hihetetlen magabiztossággal tölti el az embert.

    A széles mosolyáról és állandó pozitív kisugárzásáról ismert Habsburgnak mindenkihez volt egy kedves szava, aki részese volt az idei szezonjának.

    ,,Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a szponzoraimnak, akik az egész év folyamán mellettem álltak: a legújabb és legjobb versenyfelszereléseket biztosító Jansen Competition, Rotax BRP, Gabriele Schöller, AVL, Sean Edwards Foundation és a többiek!”

    Természetesen a csapattársak és a család sem maradhattak ki a sorból.

    „Köszönöm a csapattársaimnak, Jehannek és Landonak, akiket a szezon során többször megfojtottam volna egy kanál vízben, de legalább annyiszor borultam volna a nyakukba. A jövőben is tisztelni foglak benneteket! Valamint a PAP csapatának, hogy gondoskodtak rólunk egész éven át: srácok, ti mindent jobbá tettetek számunkra!“

    ,,Végül, de nem utolsósorban hatalmas köszönettel tartozom a családomnak, hogy mindig mellettem állnak, és hisznek bennem, átsegítve engem a szezon mélypontjain, és osztozva a sikereken.
    A menedzseremnek, Jamienek azt üzenem: ,,Köszönöm hogy a barátom és a példaképem vagy, haver! És természetesen a szüleimnek és a testvéreimnek is köszönöm, hogy eljöttek a versenyeimre, és támogattak. Örökké szeretni foglak titeket!

    Habsburg a hosszú és szívből jövő köszönőbeszédét követően búcsút intett Hockenheimnek, hogy megkezdje a felkészülést az F3-as versenynaptár legnagyobb kihívást jelentő versenyére, a Makaói Nagydíjra.

  • Lando Norris a Formula 3 bajnoka 2017-ben!

    Lando Norris a Formula 3 bajnoka 2017-ben!

    Az egy hónap múlva 18 éves Lando Norris megnyerte a 2017-es European Formula 3 bajnoki címét 2 futammal a szezon vége előtt. A McLaren brit fiatalja az első, aki nem a Prema csapatával lett bajnok 2010 óta, amikor Edoaro Mortara győzedelmeskedett akkor még a Signature istállóval.

    Norris már a Red Bull Ringen bebiztosíthatta volna a címét, de az utolsó körben ütközött a Hitech versenyzőjével, Ralf Aronnal, így a Premás Maximilian Günternek matematikai esélye még volt a szezonzáró hétvégén Hockenheimben. Az első versenyen végül Joel Eriksson nyert, 0.7 másodperccel Norris előtt, de ez a britnek már a bajnoki címet jelentette. A brit fiatal újoncként nyerte meg az F3-at, és eddig kilencszer nyert, és hússzor volt a pódiumon, 28 versenyből.