Kategória: Formula Sport

  • Újabb holland tehetség kopogtat a Forma-1 ajtaján

    Újabb holland tehetség kopogtat a Forma-1 ajtaján

    Nyck de Vries, a 22 éves holland tehetség az Nrcl.nl holland lapnak adott egy hosszab hangvételű interjút, ebből szemezgettünk.

    „…Még gokartoztam, amikor Lewis Hamilton megkapta a lehetőséget, hogy debütáljon a Forma-1-ben. Hirtelen szupersztár lett, már a második évében világbajnoki címet nyert. Ennek következményeképp több csapat is elkezdett fiatal versneyzők után nézni. Jól ment ekkor a versenyzés számomra, így választhattunk, hogy melyik csapattal kötök szerződést. A Red Bullal és a Ferrarival is tárgyaltunk, de Dino Chiesa révén Anthony Hamilton lett a menedzserem és a McLaren kötelékébe kerültem.”

    „2009-ben az Olasz Nagydíj helyszínén tárgyaltunk először a McLarennel. Martin Whitmarsh csapatfőnök, Anthony Lewis, az édesapám és én is jelen voltunk. Ezután meghívtak minket Wokingba és éreztették, hogy velünk akarnak dolgozni.”

    „…Később nézeteltérés bontakozott ki Martin Whitmarsh és Ron Dennis között az F1-es csapat teljesítményével kapcsolatban, én pedig oldalvonalon kívülre kerültem. A kettejük politikai harcának vesztesévé váltam.”

    „Ez volt az első alkalom, amikor elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi történik körülöttem. Nem voltam tini, valójában barátaim sem voltak. Az autósport szűk kötelékében mozgolódtam. Úgy éreztem, kimarad valami az életemből. Mindenki egyetemre ment, diplomát szerzett. Kevesebbnek éreztem magam. Mindig azt kérdezik, hogy mit tanulsz. Ha azt mondod, hogy semmit, hülyének fognak nézni. Mára ezen sikerült túltennem magam.”

    „…2016-ban a GP3-as ART versenyzője lettem, miközben a McLaren nehéz időket élt meg a Forma-1-ben. Az ART csapatnál a tulajdonos saját protezsáltja, Charles Leclerc mellett versenyeztem.”

    „2016 végén érkezett Zak Brown a McLarenhez Ron Dennis helyére, neki pedig megvolt a saját fiatal versenyzője Lando Norris személyében. Norris édesapja anyagi támogatást kínált a McLarennek, az én hátterem pedig szétesett.”

    „2017-re a Forma-2 volt a célom, de úgy készültem, hogy anyagi okok miatt elképzelhető, hogy ez nem fog összejönni. Teszteltem a DTM-ben és kishíján Formula E versenyen is indultam. Nagyon későn jött a Rapax ajánlata, amivel végül az F2-ben tudtam indulni.”

    „Úgy érzem közel a maximumot hoztam ki a csomagból, Monacóban nyerni is tudtam. Szezon közben csapatot váltottam (Racing Engineering), 2018-ra pedig sikerült megállapodni a Premával, ami újjáélesztette a karrierem.”

    „Hálás vagyok a McLaren által kapott lehetőségekért. Nélkülük nem tartanék ott, ahol most vagyok. Továbbra is a család tagjának érzem magam, többet teszek értük mint valaha. Nem hibáztatom őket, a saját balszerencsém, hogy a csúcson kerültem hozzájuk, a mostani évek pedig nagyon nehezek voltak számukra. Az F1-es teljesítményük nagyon leesett, ami az egész vállalatra hatással volt, én pedig a történések áldozatává váltam.”

    „…A versenyzés világa politikáról és a megfelelő háttéremberek támogatásáról szól. Hálás vagyok a lehetőségekért, amik adódtak, de balszerencsében is részem volt. Jelenleg azonban a lehető legjobb helyzetből várhatom a következő szezont és az ezt követő éveket.”

    „100%-ig Forma-1-es szintűnek érzem magam: egy kategóriába tartozom a Sainz, Kvjat, Gasly és Ocon csoporttal. Versenyeztem ellenük és meg is vertem őket.”

    „Idén bajnok akarok lenni a Forma-2-ben, ami felerősítheti a lehetőségeimet. Gasly, Vandoorne és Palmer lettek az elmúlt évek bajnokai és mind ott vannak (Palmer már csak volt) a Forma-1-es mezőnyben.”

    De Vries-zel a Racingline.hu is készített interjút még az Osztrák Nagydíjon, aki esetleg akkor lemaradt volna, ide kattintva olvashatja a holland versenyzővel készült beszélgetésünket.

     

  • Baldisserri többször is Michaelnek szólította Mick Schumachert

    Baldisserri többször is Michaelnek szólította Mick Schumachert

    Mick Schumacher idén is marad F3-ban.

    A Forma-1-es legenda, Michael Schumacher 18 éves fia, tavaly első szezonját teljesítette a FIA Formula 3 European Championship mezőnyében az olasz Prema csapattal. A La Gazzetta dello Sport jelentése szerint azonban – ahogy azt már sejteni lehetett – 2018-ban is marad a szériában, és csapatot sem vált. A lap szerint napokon belül megszületik erről a megállapodás.

    Michael Schumacher egykori mérnöke, Luca Baldisserri pedig örül, hogy Mickkel dolgozhat.

    „Nagyon érzelmes dolog Michael fával dolgozni és nagyon sok dologban emlékeztet is az édesapjára. Többször is előfordult, hogy Michaelnek szólítottam a rádión.” – mondta Baldisserri.

  • Van, ami nem megy Leclercnek: felfedte a gyenge pontját

    Van, ami nem megy Leclercnek: felfedte a gyenge pontját

    Charles Leclerc, a Forma-2 2017-es bajnoka az F2 Insider Magazin kérdésére válaszolva fedte fel, hogy mi az a dolog, ami kevésbé megy neki, mint az autóversenyzés.

    Megosztasz velünk egy dolgot, amit senki nem tud rólad? – szólt a kérdés.
    „Nagyon rossz vagyok futásban” – válaszolta Leclerc. A futásból kiindulva a foci sem megy neki, pedig nagyon szeretne jól futballozni.

    Milyen tehetséggel szeretnél a leginkább rendelkezni?
    „Foci! Nagyon rossz vagyok fociban… Technikai oldalról megközelítve eléggé jól megy, de amikor gólt kellene lőni, nem nagyon jön össze.”

    És mit nem szeret a megjelenésén?
    „A hajam. Mindig nehéz úgy belőni, hogy jól álljon.”

    A Sauber-Alfa Romeo újonca többek között azt is elmondta, hogy idei legnagyobb riválisának Oliver Rowlandot tartja, a versenyhétvégéken pedig a rajt pillanatát szereti a legjobban.

     

  • Alakul a Forma-2 2018-as mezőnye

    Alakul a Forma-2 2018-as mezőnye

    A Forma-1 elszőbájának nevezett sorozatban jövőre debütáló Charouz Racing Antonio Fuocóval és Louis Deletraz-zal vág neki a 2018-as évnek.

    A Charouz istálló a Formula V8 3.5-ös sorozatból lép feljebb, és jövőre már az F2-es mezőnyt erősíti.

    Mindkét versenyzőjük egy év Forma-2-es tapasztalattal rendelkezik, a cseh csapat autóin pedig ott lesz a Ferrari Versenyzői Akadémia logója.

    Fuoco számára nem feltétlenül lesz előrelépés ez az igazolás, habár Charles Leclerc alaposan háttérbe szorította a Premában.

    A fiatal olasz számára azonban idei csapatában nem maradt hely: a Prema Sean Gelael személyében (erős anyagi háttere miatt) egy második számú versenyzőt szerződtetett a bajnoki címre törő holland Nyck de Vries mellé.

    „Nagy örömömre szolgál, hogy Louist és Antoniot a csapatban üdvözölhetem. Nagy lelkesedéssel várom a Ferrari Versenyzői Akadémiával való közös munkát az első Forma-2-es évünkben” – mondta a csapatfőnök Antonin Charouz.

    „Mindkét versenyző lenyűgöző munkát nyújtott első szezonjában és nagyon sokat tanultak a 2017-es évben” – tette hozzá.

     

     

     

  • Norris: Nehezebb volt az F2-es debütálás, mint vártam

    Norris: Nehezebb volt az F2-es debütálás, mint vártam

    A Forma-3 idei bajnoka Lando Norris elmondta, hogy sokkal nehezebbre sikeredett az F2-es bemutatkozása, mint amire számított.

    Norris, aki jövőre már egy teljes szezont fog teljesíteni a Forma-2-ben a Carlin csapattal. A szezonzáró Abu Dhabi hétvégén azonban még a Campos versenyzőjeként állt rajthoz.

    A McLaren fiatalja az időmérő edzésen a 13.helyet szerezte meg, az első futamon motor gondok miatt kiesett, a sprint versenyen eredetileg a kilencedik lett, de jogosulatlan előnyszerzés miatt büntetést kapott, így csak a 13.lett.

    A futam után még ott maradt a szezon utáni teszten, ahol a 12. leggyorsabb időt érte el.

    Norris így értékelte élete első Forma-2-es versenyhétvégéjét.

    „Nagyon más volt.” – kezdte. „Maga az egész hétvége nagyon nehéz volt. Korábban még sosem vezettem Abu Dhabiban, új autót, új gumikat, új pályát és egy új csapatot kellett megszoknom. Nagyon nehéz alkalmazkodni ennyi dologhoz, ilyen rövid idő alatt.”

    „Nem könnyű megtanulni ezeket a szabadedzés meg az időmérő alatt. Sokkal nehezebb volt, mint amire számítottam. Amikor a teszten sokkal többet tudtam körözni, akkor már jobban szerepeltem. Nem volt tökéletes – nem voltam a leggyorsabb – de egyre jobban megismertem a csapatot és az autót, úgy érzem, hogy sikerült hozzájárulnom az autó fejlesztéséhez. De jövőre új autók jönnek, így megint teljesen más lesz minden.” – tette hozzá Norris.

  • Napi retró: Megidézzük a nyarat – GP2-esek a mogyoródi Aquarénában!

    Napi retró: Megidézzük a nyarat – GP2-esek a mogyoródi Aquarénában!

    Timo Glock, Lucas di Grassi, Kazuki Nakajima, Luca Filippi, Giorgio Pantano és Pastor Maldonado 2007-ben, még GP2-es versenyzőkként ellátogattak a Hungaroring szomszédságában lévő Aquarénába.

    Aquaréna
    Fotó: Alastair Staley/GP2 Series Media Service
    Aquaréna
    Fotó: Alastair Staley/GP2 Series Media Service
    Aquaréna
    Fotó: Alastair Staley/GP2 Series Media Service
  • Monger 2018-ban már versenyezne

    Monger 2018-ban már versenyezne

    Egy nemrégi FIA-határozat értelmében Billy Monger akár már jövőre visszatérhet az együléses versenyzés (valószínűleg a brit F3) világába.

    Monger idén áprilisban, egy doningtoni brit F4-es versenyen szenvedett súlyos balesetet, aminek következtében a mindössze 18 éves fiúnak mindkét lábszárát amputálni kellett. Billy azonban nem keseredett el, és 11 héttel a balesetét követően már újra versenyautóban ült, emellett pedig Le Mans-i ambíciókat is dédelget. Az FIA nemrégiben hozott határozata értelmében, miszerint ezentúl mozgássérült pilóták is részt vehetnek együléses versenyeken, Monger versenyzési vágyai a 2018-as brit F3-as sorozatban meg is valósulhatnak.

    „Voltam egy megbeszélésen az FIA-val, ahol néhány korábbi szabályt (például hogy mozgássérültek nem versenyezhetnek együlésessel) eltöröltek” – nyilatkozta Monger a versailles-i FIA díjátadó ceremónián, ahol Jean Todt elnöki különdíját vette át. „A terveim szerint 2018-ban együlésesezni fogok, ez pedig remélhetőleg a brit F3-at fogja jelenteni. Alig várom, hogy ismét a régi önmagam lehessek, és hogy a világ autóversenyzőként ismerjen meg. Hihetetlen támogatást kaptam mindenkitől, de már izgatottan várom, hogy ismét autóba ülhessek és azt csinálhassam, amit a legjobban szeretek.”

    Monger Brands Hatchben egy Fun Cup-autót vezetett, amelyet továbbfejlesztett kézi vezérléssel szereltek fel.

  • Rowland állítja, hogy tárgyal a Williamsszel, ám a csapat tagad

    Rowland állítja, hogy tárgyal a Williamsszel, ám a csapat tagad

    Oliver Rowland, a Forma-2-es bajnokság idei harmadik helyezettje állítja, hogy tárgyalásban áll a Williams csapattal, amely továbbra sem jelentette be Felipe Massa utódját.

    A legendás istálló nagy valószínűséggel a Robert Kubica, Sergey Sirotkin és Paul di Resta hármasból választja ki Lance Stroll 2018-as csapattársát.

    Rowland menedzsmentje tudatta, hogy a Renault támogatását élvező brit versenyző tárgyalásban áll a Williamsszel.

    „A menedzsereim tárgyalnak a Williamszel, ahogy más csapatokkal is” – mondta Rowland.

    „Brit versenyző, brit csapat – passzolnak egymáshoz. Úgy tűnik sok versenyző van képben az ülésért, majd meglátjuk mi történik” – tette hozzá.

    Az Autosport megkérdezte a Williams csapatot, hogy igazak-e a hírek, miszerint Rowland is eséllyel pályázik a csapat megüresedő helyére, ám a csapat szóvivői elmondták, nem tárgyaltak ilyesmiről Rowlanddal.

    Az Autosport értesülései szerint Rowland egy eseteges tartalékversenyzői szerepre pályázhat a Williamsnél.

    A Williams egyébként nem siet a döntéssel, elmondásuk szerint további megbeszélések és elemzések várnak rájuk a témát illetően.

  • Leleplezték a végleges 2018-as European Formula 3 versenynaptárat is!

    Leleplezték a végleges 2018-as European Formula 3 versenynaptárat is!

    A jövő évi FIA Formula 3 Európa-bajnokság szezontervezetét hivatalosan is elfogadta tegnap Motorsport Világtanács. Tíz versenyhétvégés lesz a bajnokság, és 8 országba látogatnak majd el a versenyzők és a csapatok, javarészt Európa ikonikus versenypályáira. Ahogy azt már megszokhattuk, a széria jó ideje a DTM partnere, de a Blancpain GT Series, és a FIA WEC betétfutamaként is elrajtolnak majd a Forma-1-be vágyó fiatalok.

    FIA European Formula 3 bajnokság 2018-as versenynaptár
    május 12-13. – Pau (Franciaország)
    június 2-3. – Hungaroring (Magyarország)
    június 23-24. – Norisring (Németország)
    július 14-15. – Zandvoort (Hollandia)
    július 27-28. – Spa-Francorchamps (Belgium)
    augusztus 18-19. – Silverstone (Nagy-Britannia)
    augusztus 25-26. – Misano (Olaszország)
    szeptember 8-9. Nürburgring (Németország)
    szeptember 22-23. – Red Bull Ring – Spielberg (Ausztria)
    október 13-14. – Hockenheim (Németország)

     

  • Lando Norris felül akarja múlni Leclercet

    Lando Norris felül akarja múlni Leclercet

    A McLaren felfedezettje, a Formula 3 idei bajnoka, Lando Norris jövőre a Formula 2-ben folytatja pályafutását a Carlin csapattal. A fiatal versenyző pedig komoly elvárásokat támaszt önmagával szemben: első F2-es szezonjában bajnoknak kell lennie, hogy bebizonyítsa, ő is van olyan jó, mint az idei F2-es bajnok, Charles Leclerc.

    Norrist Abu Dhabiban kérdezték arról, mit szól hozzá, hogy Leclerc jövőre lehetséges, hogy Forma-1-es üléshez jut, a Saubernél.

    „Leclerc megcsinálta (bajnok lett) idén, szóval ha le akarom őt győzni, vagy bizonyítani akarom, hogy vagyok olyan jó, mint ő, akkor meg kell nyernem a bajnokságot (F2) újoncként.” – mondta Norris. „Szerintem ez a legfontosabb, nem hiszem, hogy haszna lenne a második vagy harmadik helynek.”

    „Nehéz megmondani, hogy mely versenyzők maradnak itt még egy szezonra, már tapasztalattal, és kik lesznek újak. Minden változhat, de a célom, hogy megnyerjem a bajnokságot. Utána nem tudom megmondani, hogy mit akarok csinálni, ha nem sikerül elsőre megnyerni, akkor fontolóra veszem, hogy még egy évre maradjak, de ha sikerül, akkor nem akarok még egy évet.”