Kategória: Formula Sport

  • Az FIA már dolgozik a halo 2.0-n

    Az FIA már dolgozik a halo 2.0-n

    2017 júliusában érkezett a hivatalos megerősítés, miszerint az FIA 2018-tól kötelezővé teszi a halo névre keresztelt fejvédő rendszer használatát a Forma-1-ben.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség ezen döntésével nem kevés szurkolónál ellenszenvet váltott ki a halo kinézete miatt, ám kétségtelen, hogy amennyiben az eszköz képes egy baleset során életet menteni, nem megkérdőjelezhető a hasznossága.

    Nem a Forma-1 az egyetlen sorozat, ahol debütál a magyar nyelvben glóriaként emlegetett fejvédő: a Forma-2 és a Formula E sorozatban is felszerelésre kerülnek, hozzátéve, hogy az elektromos szériában csak a következő, decemberben kezdődő szezonjától lesz kötelező a rendszer használata.

    Az FIA biztonsági delegáltja, Laurent Mekies a Racer.com-nak elmondta, hogy már dolgoznak a halo következő verzióján, mely kisebb mértékben befolyásolja az autók aerodinamikáját, esztétikusabban néz ki és a versenyzők számára jobbá teszi az eszköz mögüli kilátást.

    „Két fő célunk van: az egyik, hogy a középső támasz vastagságát kisebbé vegyük, ezzel javítva a láthatóságot. A másik a jobb integrálhatóság, vagyis tulajdonképpen az eszköz esztétikájának javítása. Ezt szeretnénk elérni a második verzióval” – mondta Mekies.

    „Az elmúlt néhány hónapban döntéshozatalból a dolgok megvalósítására kellett lépnünk. Közölnünk kellett a standard halo tulajdonságait, hitelesítenünk kellett a beszállítókat, majd legyártatni az egyes alkatrészeket. Ez elég komplex volt, hiszen a Forma-1, a Forma-2 és a Formula E számára is közel azonos időintervallumon belül kellett cselekednünk.”

    „Jelenleg elég jól állunk. A halo kiszállítása megtörtént, három homologizált beszállítónk van. Ennek következményeképp nagyobb hangsúlyt fektethetünk az eszköz fejlesztésének második szakaszára.”

    Nemrég beszámoltunk róla, hogy más kategóriákban, konkrétan az IndyCarban is napirenden van a fejvédő rendszer alkalmazása: az amerikaiak azonban egy szélvédőhöz hasonlító megoldást teszteltek. Az FIA egyébként közreműködik az IndyCar vezetőivel egy minél hatékonyabb biztonságtechnikai rendszer kifejlesztésében.

  • Monisha Kaltenborn visszatér: Formula 4 csapatot alapított!

    Monisha Kaltenborn visszatér: Formula 4 csapatot alapított!

    Újra aktív Monisha Kaltenborn a motorsportok terén, miután megalapította a saját Formula 4-es csapatát. Bő egy éve Kaltenborn még a Sauber csapat vezetője volt a Forma.-1-ben, aztán a 2017-es szezonban menesztették.

    A társa ezen vállalkozásban a monacói-francia Emily di Comberti, akivel életet adtak a KDC Racingnek, és a tervük az, hogy a német Formula 4 bajnokságában induljanak. A KDC nem meglepőmód Kaltenborn di Comberti, – tehát a tulajdonosok neveiből ered. A csapatnak svájci licensze van, de a bázisuk Granollersben van, nem messze a katalán pályától Barcelonában.

    Kaltenborn így nyilatkozott az Auto Bildnek:
    „A motorsport mindig is a legnagyobb szenvedélyem lesz. Majdnem 20 éve vezetőként tevékenykedem az autósportban, így logikus lépés volt, hogy folytatom. A Formula 4 viszonylag új széria, egy izgalmas versenyosztály, amiben látok potenciált. Igazán közel áll hozzám, mert egy ilyen mezőnyben fejleszthetjük a fiatal tehetségeket. A Formula 4-ben ugyanakkor már látható az, ki lehet majd a jövő bajnoka. Társtulajdonosként dönthetek a csapat stratégiájáról, de a hangsúly azon lesz, hogy felkészítsem a fiatal versenyzőket a motorsportos jövőjükre. Ehhez jól jön majd a Forma-1-ben szerzett tapasztalatom, és az ott eltöltött évek. A napi ügyeket a csapatmenedzserünk, Josep Trinidad viszi majd, aki a bizalmunkat élvezi.”

    Monisha elismerte, hogy további tervei is vannak folyamatban, de még korai lenne beszélnie róluk. Azt is megerősítette, hogy hamarosan bejelenti majd a Formula 4-es csapata versenyzőit, fő támogatót már szerzett az istállójának.

  • Billy Monger célja, hogy F1-es versenyzővé váljon

    Billy Monger célja, hogy F1-es versenyzővé váljon

    Billy Monger még mindig nem adta fel álmát, hogy egy nap Forma-1-es versenyzővé váljon.

    A 18 éves versenyző tavaly súlyos balesetet szenvedett egy brit F4-es versenyen, a Donington Parkban, és mindkét lábát elvesztette.

    Azóta többször beszámoltunk már róla, milyen kitartásról és életkedvről tesz tanúbizonyságot a srác, aki azóta már újra versenyautóban ül, a Carlon jóvoltából.

    „Nyolc éves korom óta az az álmom, hogy az F1-ben versenyezhessek.” – mondta Mongert a Daily Mailnek. „Nem látok okot arra, hogy ez megváltozzon, pusztán azért, mert én változtam. Nagy kihívás, de szeretem nyomni magam előre. A baleset még inkább megerősített engem, és rávilágított arra, hogy mi az, ami fontos. Ösztönöz arra, hogy eljussak az F1-be. Nem érzem úgy, hogy megváltozott volna a karrierem iránya. A baleset előtt F3 felé kacsintgattunk, mint ideális lépés a következő szezonra. De ne kell csípnem magam (hogy nem álmodok), mikor arra gondolok, hogy ilyen komoly eset után is sikerül ott tartanom, ahol akartam.”

    Monger a balesetet követően összebarátkozott honfitársával, Lewis Hamiltonnal, akivel együtt ünnepelhetett a Mercedes boxában a Brit Nagydíj után.

    „Ő jó barátom. Tudom, hogy azt akarja, hogy jól menjek, támogat ha szükségem van rá. Odáig voltam, mikor először találkoztunk, mert ő a példaképem. Azon nőttem fel, hogy néztem, ahogy versenyez és bajnoki címeket nyer és én is hasonló dolgokat akarok elérni.”

  • Elképesztő, amit Billy Monger művel!

    Elképesztő, amit Billy Monger művel!

    Többször beszámoltunk rá, hogy milyen elképesztő akaraterő van Billy Mongerben. A 18 éves versenyző tavaly áprilisban szenvedett súlyos balesetet egy brit F4-es versenyen, melynek következtében mindkét lábát amputálni kellett. Ő azonban továbbra is azon dolgozik, hogy autóversenyző lehessen, illetve az maradhasson. Ahogy arról már írtunk, immáron F3-as autóval gyakorol, a Carlin csapat jóvoltából, most pedig azt is megmutatta, hogyan száll be versenyautójába.

  • Havas időben, már Haloval tesztelnek az F2-esek!

    Havas időben, már Haloval tesztelnek az F2-esek!

    Idén első alkalommal gurulnak ma pályára a Formula 2-es autók, immáron Haloval felszerelve. A shakedown-ra Franciaországban, Magny-Coursban kerül sor, ahol havas időjárás fogadta a csapatokat és versenyzőket.

    https://www.instagram.com/p/BfLE5k9hkdc/?tagged=formula2

    https://www.instagram.com/p/BfJNENXhCg_/?tagged=formula2

  • Maximilian Günther a Forma-2-ben folytatja

    Maximilian Günther a Forma-2-ben folytatja

    A Forma-2-es bajnokságban szereplő Arden hivatalosan is bejelentette, hogy leszerződtették a tavalyi Forma-3-as bajnokság harmadik helyezettjét, a 20 esztendős Maximilian Günthert. Ezzel egy év szünet után újra lesz német pilóta a Forma-1 előszobájában. Legutóbb 2016-ban, akkor még GP2 néven futó sorozatban Marvin Kirchhöfer képviselte a német színeket.

    Günther a tavaly év végi Abu Dhabi teszten már kipróbálhatott egy F2-es gépet, akkor a Racing Engineering autóját vezethette. Emellett pedig a Formula E újonc tesztjén is ott volt, a Dragon csapattal, mindkét nap a legjobb ötben végzett.

    Ezzel a bejelentéssel immár teljes a Christian Horner tulajdonában álló istálló felállása. A másik pilóta a GP3-ból érkező és a Honda támogatását élvező Nirei Fukuzumi lesz.

    A csapatfőnök Kenny Kirwan így kommentálta a bejelentést: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a csapatunkban köszönthetjük Maxit. Az elmúlt években nagyon erős és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a Forma-3-ban. Vele és Nireivel az egyik legerősebb és legmegbízhatóbb újonc párossal rendelkezünk az F2-ben.”

    Günther pedig a következő képen reagált: „Teljesen felkészültnek érzem magam a következő lépésre és már alig várom, hogy a világ legjobb fiatal pilótái ellen szállhassak harcba. Biztos vagyok benne, hogy sikeres időszak előtt állok, hiszen az Arden minden támogatást megad nekem, egy rendkívül tapasztalt csapatról van szó. Sok köszönettel tartozom a partnereimnek és a szponzoraimnak is, akik folyamatosan mellettem állnak.”

  • Mennyibe kerül, ha valaki F1-es versenyző akar lenni?

    Mennyibe kerül, ha valaki F1-es versenyző akar lenni?

    Gyakran mondogatják, hogy a Forma-1-ig való eljutás finoman szólva is méregdrága. De mégis mennyire?

    A spanyol Business & Sport felvázolt egy ideális ütemben alakuló versenyzői karriert, kezdve a gokartozással, és azzal a célkitűzéssel, hogy az illető bekopogtathasson a Forma-1 ajtaján.

    Gond nélkül kijelenthető, hogy komoly támogató nélkül ez mondhatni lehetetlen, hiszen az F1 kapujáig vezető 13-14 év alatt komoly eurómilliók kerülnek elköltésre. Ezt számolgatták ki a spanyolok.

    Azt, hogy milyen eredményre, illetve számadatokra jutottak, az alábbi táblázatban foglaljuk össze. Az összegek persze nem feltétlenül tűpontosak, és nemzetenként eltérő lehet az egyes bajnokságok nevezési díjai és költségei, nagyságrendileg azért mégis megmutatja, hogy egy Forma-1-be vágyó versenyzőnek milyen sok pénzt kell előteremtenie karrierje során, ha azt komolyan gondolja.

    Már a gokartozás is drága, azonban a táblázatból kiderül, hogy jócskán tovább emelkednek költségek az egyes formaautós szériákban, és mire valaki „elvégezte” az F2-es „iskolát” is, már közel kétmilliárd forintnyi eurót költött el karrierjében. És ez még mindig nem garancia arra, hogy valóban bejut majd a Forma-1-be…

    Euróban ~ Forintban Eddigi összes költség euróban
    7 évesen gokartozni kezd 1. év 20 000 6 200 000 20 000
    7 és 12 éves kor között nemzeti gokartbajnokságban indul 2. év 25 000 7 750 000 45 000
    3. év 40 000 12 400 000 85 000
    4. év 40 000 12 400 000 125 000
    5. év 40 000 12 400 000 165 000
    6. év 40 000 12 400 000 205 000
    13 és 15 éves kor között nemzetközi gokartbajnokságban indul 7. év 60 000 18 600 000 265 000
    8. év 72 000 22 320 000 337 000
    9. év 75 000 23 250 000 412 000
    16 évesen F4-es bajnokságban indul 10. év

    140 000
    + 15 000

    48 050 000 567 000
    17 évesen F3-as bajnokságban indul 11. év

    450 000
    + 25 000

    147 250 000 1 042 000
    18 évesen GP3-ban indul 12. év

    750 000
    + 45 000

    246 450 000 1 837 000
    19-20 évesen F2-ben versenyez 13. év 1 950 000
    + 75 000
    627 750 000 3 862 000
    14. év 2 050 000
    + 75 000
    65 8750 000 5 987 000
     Összes költség forintban: 1 855 970 000

  • Húsz autó alkotja az F2 2018-as mezőnyét

    Húsz autó alkotja az F2 2018-as mezőnyét

    Hivatalossá vált a Forma-2 2018-as szezonjának nevezési listája: vannak újonann belépő istállók, ám két csapat úgy döntött, hogy hátat fordít a sorozatnak.

    A legnagyobb meglepetést talán a regnáló bajnok istálló, a Russian Time visszatérése jelenti: mindeddig úgy tűnt, hogy a 2017-es volt az utolsó Forma-2-es szezonjuk, ám nagy meglepetésre idén is ott lesznek a rajtrácson.

    A Russian Time két versenyzőjének kilétét is felfedte: az orosz Artem Markelov mellett a 20 éves japán Tadasuke Makino alkotja majd a kontsruktőri bajnok istálló felállását.

    Két brit (Arden International és Carlin), két francia (ART Grand Prix és DAMS), két olasz (PREMA Racing és Trident), egy cseh (Charouz Racing System), egy holland (MP Motorsport), egy spanyol (Campos Racing) és egy orosz (RUSSIAN TIME) csapat alkotják majd a 2018-as mezőnyt.

    Russian Time: Artem Markelov, Tadasuke Makino
    Prema Racing: Sean Gelael, Nyck de Vries
    DAMS: Megerősítésre vár, Megerősítésre vár
    ART Grand Prix: Jack Aitken, George Russell
    MP Motorsport: Megerősítésre vár, Megerősítésre vár
    Arden International: Nirei Fukuzumi, Megerősítésre vár
    Campos Racing: Luca Ghiotto, Megerősítésre vár
    Trident: Megerősítésre vár, Megerősítésre vár
    Carlin: Lando Norris, Sergio Sette Camara
    Charouz Racing System: Louis Deletraz, Antonio Fuoco

    Időközben a Charles Leclerc-kel 2017-ben egyéni bajnoki címet nyerő Prema csapat felfedte 2018-as festését:

  • Billy Monger már F3-as autót vezet!

    Billy Monger már F3-as autót vezet!

    Billy Monger 2017 áprilisában, brit F4-ben szenvedett súlyos balesetet, melynek következtében mindkét lábát amputálni kellett. A 18 éves fiú azonban továbbra is életvidám és még annál is jobban elszánt. Nem adta fel álmát, továbbra is autóversenyző akar lenni. Korábban már tesztelt különféle autókat, melyeket némileg átalakítottak számára, most azonban a Carlin csapat jóvoltából már F3-as autóval gyakorol!

    „Pár hónappal ezelőtt még nem gondoltam, hogy ez lehetséges lehet.” – írta Billy Instagramon. „Hosszú még az út előttem, de egyre közelebb a cél. Köszönöm Carlin Racing, hogy ezt lehetővé tettétek.”

    „Remek munka, Billy Monger!” – írta a Carlin csapat. „Büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehetünk az utadnak, és reméljük, hogy együtt állhatunk majd a brit F3 rajtrácsán 2018-ban!”

    https://www.instagram.com/p/Be2YA1lnul6/?taken-by=billymongerracing

  • Habsburg a Carlin színeiben tér vissza a Formula 3-as Európa-bajnokságba

    Habsburg a Carlin színeiben tér vissza a Formula 3-as Európa-bajnokságba

    Habsburg Ferdinánd az idei évben újra a Carlin Racing pilótájaként vág neki a Formula 3-as európa-bajnoki szezonnak és elmondása szerint felkészültebb mint valaha, hogy a világklasszis csapattal karöltve harcba szálljon a bajnoki címért.

    A 20 esztendős osztrák versenyző 2017-ben debütált a sorozatban és lenyűgöző spa-francorchampi győzelmével valamint további dobogós helyezéseivel nagyban hozzájárult ahoz, hogy a Carlin a csapatbajnokság második helyén tudta zárni a tavalyi évet.

    A Carlinnál eltöltött év tapasztalatai alapján Habsburg számára egyértelművé vált, hogy a brit csapatnál keresve sem találhatna ideálisabb közeget ahhoz, hogy nekivágjon karrierje eddigi legmeghatározóbb versenyszezonjának.

    ,,Nagy örömmel jelenthetem be, hogy idén visszatérek Trevorhoz és fantasztikus csapatához.” – mondta el Ferdinánd. ,,Alig várom már, hogy ismét a Carlinos srácokkal versenyezhessek, akikhez az elmúlt 14 hónap folyamán rendkívül közel kerültem. Az, hogy jól érzem magam a csapatnál, olyan erősség, amit az előnyömre tudok majd fordítani. – keményen oda fogjuk tenni magunkat az idén, a szezon legelső futamától kezdve!”

    A Formula 3-as Európa-bajnokság szezonnyitó hétvégéjének május 12-13 között a franciaországi Pau ad otthont. Ezt követően, június első hétvégéjén a korábbi évekhez hasonlóan a DTM keretein belül a Hungaroringre is ellátogat a sorozat. A versenynaptárban továbbá helyet kaptak olyan legendás pályák is, mint Silverstone, a Nürburgring vagy éppen Spa-Francorchamps. A fináléra pedig idén is a Hockenheimringen kerül sor október 13-14-én.

    “Mostanra már ismerem a versenynaptár összes pályáját, ami hatalmas segítséget jelent “ – magyarázta Habsburg, aki az idei szezonban is az AVL Racing, a Jansen Competition, a BRP-Rotax, a GS ArtAppeal, az OMP, a Bell és az IMSB. támogatását élvezi.“A Carlin lenyűgöző eredményeket tudhat magáénak. Számos, a világ élmezőnyébe tartozó pilóta karrierjében játszottak jelentős szerepet, és keményen fogok dolgozni annak érdekében, hogy büszkék lehessenek rám. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson.”