Kategória: Formula Sport

  • Piquet a GP3-ban indul

    Piquet a GP3-ban indul

    A háromszoros Forma-1 világbajnok Nelson Piquet fia, Pedro Piquet a Trident GP3-as csapatában indul 2018-ban.

    Pedro tavaly a Forma-3-ban versenyzett, idén pedig Alessio Lorandi, Giuliano Alesi és Ryan Tveter oldalán alkotja majd a Trident csapatát.

    A 19 éves brazil versenyző az ötös rajtszámú versenyautót vezetheti.

    „Nagy lelkesedéssel várom az első GP3-as szezonomat a Trident színeiben. Ők egy győztes csapat, akik évről évre bebizonyították, hogy ott vannak a sorozat élmenői között” – mondta Pedro.

    „Biztos vagyok benne, hogy mindent meg tudok tenni annak érdekében, hogy már az első szezonomban versenyképes legyek” – tette hozzá.

    A GP3-as széria 2018-as szezonja a hétvégi Forma-1-es verseny betétfutamaként veszi kezdetét.

     

  • F2: Monaco előtt orvosolni kell a lefulladások problémáját

    F2: Monaco előtt orvosolni kell a lefulladások problémáját

    A Formula 2 versenyfutásba kezdett az idővel, hogy azonosítsa, mi okozza azt, hogy a széria új autói rendre lefulladnak a rajtnál.

    A legutóbbi, azerbajdzsáni versenyen öt autó ragadt a rajtrácson, de a korábbi versenyeken is többen jártak így. Ráadásul már csak egy versenyhétvégéjük lesz az előtt, hogy Monaco szűk utcáiba érkezzenek, ahogy végképp nem lenne szerencsés, ha sokan lefulladnának a rajtnál.

    „Fel kell térképezni a kuplungkart és annak működését.” – mondta az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting. „Probléma van, ezzel tisztában van a széria, és futtatnak majd egy tesztautót, hogy megpróbálják megfejteni, hogyan lehet javítani ezen a dolgon Spanyolországra.”

    „Ez teljesen elégtelen helyzet és Monaco egy teljesen külön sztori.”

    Lando Norris, aki maga is lefulladt a bakui szombati verseny felvezető körén, elmagyarázta, hogy mivel kell szembenézniük a versenyzőknek a rajtnál.

    „Nem túl bonyolult, csak nagyon kicsi a kuplung állásának különbsége aközött, hogy felpörög-e a motor, vagy lefullad, nagyon finoman kell eltalálni a fogáspontot és ha ez nem sikerül, lefulladsz.”

  • Norris tesztelheti a McLarent Barcelonában

    Norris tesztelheti a McLarent Barcelonában

    A Spanyol Nagydíjat követő kétnapos teszten Lando Norris kapta meg a lehetőséget, hogy az MCL33-t vezesse.

    Norris a Twitteren keresztül jelentette be, hogy a május 15-16-i barcelonai teszt mindkét napján vezetni fogja a McLarent. A csapat programja két részből fog állni: egyfelől a Pirellinek fognak segédkezni, és mivel ez az időpont a gumigyártó fejlesztési ütemtervének egyik állomását képezi és nem számít bele a hivatalos F1-es tesztbe, a McLaren a másik autóját is kiküldheti a pályára. A keddi nap Pirelli-felelőse Norris lesz, a „normális” csapattesztet pedig Stoffel Vandoorne hajtja majd végre, majd szerdán Norris átveszi Vandoorne-tól a stafétát, míg a Pirelli-tesztet Oliver Turvey fejezi be.

    Az elmúlt napokban több másik csapat is bejelentette tesztfelállását. A McLarenhez hasonlóan a Force Indiánál sem lazsálnak majd, három versenyző is lehetőséget kap a rózsaszín párducban: kedden Nicholas Latifi, szerdán pedig Nyikita Mazepin ülhet a VJM11 volánja mögé, míg George Russell a második autóval szintén a Pirellinek fog tesztelni.

  • Russell győzött a bakui sprintversenyen

    Russell győzött a bakui sprintversenyen

    George Russell, a Mercedes fiatal versenyzője nyerte a Forma-2 bakui sprintversenyét.

    Roberto Merhi kezdhette meg pole pozícióból a futamot, mellőle csapattársa, Ralph Boschung indulhatott. Merhi számára nagyon rosszul kezdődött a futam, a spanyol versenyző beragadt.

    Lando Norris és Sergio Sette Camara nagyszerű reflexekkel vette észre a beragadó Merhit, sikerült elkerülniük egy potenciális ütközést. Nicholas Latifi a negyedik helyről rajtolva ugrott az élre, a kanadait Boschung követte.

    Nagy csata volt a közép- és élmezőnyben, Norris, Russell és De Vries folyamatosan javították a pozíciójukat, miközben az élre ugró Sette Camara már négy másodperces előnyt épített ki magának.

    Nem úsztuk meg ütközés nélkül a futamot, Sean Gelael az egyes kanyarnál találta el a gumifalat. Mindeközben Russell jó tempót diktált, több körön át tartó csatát vívott Sette Camarával, és sikerült is legyűrnie a brazil versenyzőt.

    Sette Camara megtartotta második helyét, a dobogó alsó fokára Nyck de Vries álhatott fel.

    A Forma-2 két hét múlva Barcelonában, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik.

  • Albon nyerte az őrült F2-es főfutamot Bakuban

    Albon nyerte az őrült F2-es főfutamot Bakuban

    Alexander Albon sikerével ért véget a Forma-2-esek bakui első versenye, ami igen emlékezetesre és izgalmasra sikeredett.

    A DAMS pilótája nyerte meg a tegnapi időmérőt, ám a rajtnál Russel meg tudta őt előzni, de a brit vezetése csupán pár kanyarig tartott, ugyanis a thai pilóta visszavette a vezetést. Ez a sorrend a kerékcserig maradt így, amikor is az ART pilótája illetve a Premás De Vries is megelőzte Albont.

    Russell magabiztos előnyt autózott ki az üldözőivel szemben, amikor az előkelő helyen autózó Roy Nissany az ötös kanyarban falnak csapta a Campost, emiatt beküldték a pályára a biztonsági autót.

    Az újra indítás után a holland támadta Russelt, majd a belső íven elmérte a féktávot az első kanyarban, és Russellnek köszönhetően végül elkerülték az ütközést, ám mindketten, illetve Albon is a bukótérben kötött ki, így az addig a negyedik helyen autózó Antonio Fuoco hirtelen az élre állt.

    De Vries és Russell is a mezőny végére esett vissza, Albon pedig csak Fuoco mögé.

    Markelov motorja hatalmas füstöt eregetve megadta magát, ami megnehezítette a kilátást a középső szektorban, ez megzavarta a vezető Fuocot és ezt kihasználva Albon visszavette a vezetést. A leintésig meg is tartotta a helyét, ezzel megszerezte első győzelmét a sorozatban.

    Russell csapattársa Jack Aitken az utolsó előtti körben meg tudta előzni Fuocot, így felálhatott a dobogó második fokára, míg az újonc Charouz csapat pilótája a harmadik helyen ért célba, úgy, hogy a 12.helyről indult.

    Sergio Sette Camara lett a negyedik, akit az utolsó körökben komoly nyomás alá helyezett az utolsó helyről rajtoló Nicholas Latifi és a bokszutcából induló Lando Norris.

    A McLaren tartalék pilótája eredetileg a második rajtkockából indult volna, de a felvezető kört megelőzően a rajtrácson ragadt, így kellett a bokszutcából rajtolnia. A biztonsági autós fázisok és a sok kiesés miatt végül a hatodik lett, így megőrizte a vezető helyét az összetettben.

    Ralph Boschung lett a hetedik és a második futam pole-pozícióját jelentő nyolcadik helyet Roberto Merhi kaparintotta meg. Rajtuk kívül még Tadasuke Makino és Sean Gelael szerzett pontot.

    A futamon összesen hét kieső volt. Az első körben Louis Deletraz és Luca Ghiotto esett ki baleset miatt, majd Guenther és Maini technikai gond miatt. Aztán a biztonsági autót okozó Nissany, majd az elfüstölő Russian Time-mal Markelov és végül Nyck De Vries adta fel a futamot.

    Forma-2 Azeri Nagydíj, 1. futam végeredménye

    Poz Pilóta Csapat Kör Különbség
    1 Alexander Albon DAMS 29 1:03:41.627
    2 Jack Aitken ART Grand Prix 29 +1.992
    3 Antonio Fuoco Charouz Racing System 29 +2.958
    4 Sergio Sette Camara Carlin 29 +5.846
    5 Nicholas Latifi DAMS 29 +7.099
    6 Lando Norris Carlin 29 +7.612
    7 Ralph Boschung MP Motorsport 29 +12.698
    8 Roberto Merhi MP Motorsport 29 +14.324
    9 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 29 +15.619
    10 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 29 +20.826
    11 Santino Ferrucci Trident 29 +45.720
    12 George Russell ART Grand Prix 29 +59.009
    13 Nirei Fukuzumi BWT Arden 29 +1:55.517
    Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 24 Kiesett
    Artem Markelov RUSSIAN TIME 22 Kiesett
    Roy Nissany Campos Vexatec Racing 17 Kiesett
    Arjun Maini Trident 7 Kiesett
    Maximilian Gunther BWT Arden 6 Kiesett
    Louis Deletraz Charouz Racing System 0 Kiesett
    Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 0 Kiesett
  • Forma-2: Albon szerezte meg a polet Bakuban

    Forma-2: Albon szerezte meg a polet Bakuban

    A DAMS pilótája Alexander Albon megszerezte pályafutása első pole-pozícióját a Forma-2-ben, miután diadalmaskodott az azeri időmérőn, megelőzve Lando Norrist és George Russelt.

    Izgalmasra sikeredett a kvalifikáció hajrája, a thaiföldi pilóta egy szenzációs 1:54.480-as idővel szerezte meg az első rajtkockát, igaz ebben a hosszú célegyenesben kapott szélárnyék is szerepet játszott. A sokáig vezető Luca Ghiottót végül még a két brit, Lando Norris és George Russel is megtudta előzni.

    Albon csapattársának, Latifinek azonban nem sikerült ilyen jól az időmérő, ugyanis a hetes kanyarban összetörte az autóját, így nem tudott értékelhető kört futni. A baleset miatt rövid időre piros zászlóval félbe is szakították az időmérőt.

    A kvalifikáció első felében vezető Luca Ghiotto végül a negyedik lett, mögötte a Haas fiatal pilótája Santino Ferrucci végzett. Norris Carlinos csapattársa Sergio Sette Camara – aki a szabadedzésen nagyon jó tempót mutatott – csak a hatodik lett, igaz egyik gyors körén feltartotta őt Ferrucci.

    A legjobb tízet pedig Arjun Maini, Nyck De Vries és Ralph Boschung zárta.

    A Bahreinben dobogón végző újonc Maximilian Guenther csupán a 11.lett. Nagyon nem lehet elégedett az időmérőjével a tavalyi ezüstérmes és a Bahreinben szenzációsan teljesítő Artem Markelov, az orosz ugyanis a 18. pozícióból indulhat majd holnap.

    Forma-2, Azeri Nagydíj, Időmérő edzés végeredménye

    Poz Pilóta Csapat Különbség Kör
    1 Alexander Albon DAMS 1:54.480 9
    2 Lando Norris Carlin +0.214 8
    3 George Russell ART Grand Prix +0.362 10
    4 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +0.500 10
    5 Santino Ferrucci Trident +0.720 9
    6 Sergio Sette Camara Carlin +0.732 9
    7 Jack Aitken ART Grand Prix +0.756 9
    8 Arjun Maini Trident +0.994 9
    9 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +1.248 9
    10 Ralph Boschung MP Motorsport +1.281 9
    11 Maximilian Gunther BWT Arden +1.490 9
    12 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +1.659 8
    13 Roberto Merhi MP Motorsport +2.052 9
    14 Antonio Fuoco Charouz Racing System +2.610 9
    15 Louis Deletraz Charouz Racing System +2.625 9
    16 Nirei Fukuzumi BWT Arden +2.871 9
    17 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +3.028 10
    18 Artem Markelov RUSSIAN TIME +3.124 9
    19 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +7.422 5
    Nicholas Latifi DAMS +8.490 8
  • Amikor a versenytársad a „fejedre nő”

    Amikor a versenytársad a „fejedre nő”

    Az olasz Formula 4-es bajnokság szezonnyitó versenyhétvégéjének harmadik futamán történt meg, hogy William Altala a nyakába kapta – gyakorlatilag szó szerint – Aaron di Combertit, mikor ki akart menni a boxba. Az eredmény látványos lett, sérülés szerencsére nem történt.

     

     

  • Az FIA komolyan segítené a mozgássérült versenyzők karrierjét

    Az FIA komolyan segítené a mozgássérült versenyzők karrierjét

    Billy Monger, miután tavalyi balesete után amputálni kellett a lábait, idén visszatért a versenyzéshez.

    Az FIA idén létrehozott egy bizottságot a testi fogyatékossággal élő versenyzők támogatására. A bizottság élén Nathalie McGloin áll, aki a Porsche versenyzője és részleges bénulása van. A motorportért felelős államtitkár, Peter Bayer a RaecFans-nek mesélte el, hogy az FIA miként segíti a Mongerhez hasonló helyzetben lévő versenyzőket.

    „Fontos számunkra, hogy globális adatbázisunk legyen megoldásokból, a hátrányos helyzetű versenyzők számára.” – mondta Bayer. „Másrészt az engedélyezési rendszernek olyannak kell lennie, hogy a megfelelő emberek megfelelő licenszt kaphassanak a megfelelő kategóriákba. Ezzel akarunk foglalkozni a bizottságban.”

    Korábban az amputált versenyzőknek külön igazolásra volt szükségük ahhoz, hogy versenyezhessenek. A négyszeresen amputált, Frederic Sausset 2016-ban indult a Le Mans-i 24 órás versenyen, de ez lemondásokkal járt.

    Bayer azt szeretné, ha nem kellene különleges engedély a mozgássérült versenyzők számára a versenyzéshez.

    „Próbáljuk fejleszteni ezt a bizottságot és olyan korszakot indítani, ahol a dolgok egyértelműek, és rendben van a felépítés és a megoldások.”

    Monger esete jó példa arra, hogy a mozgáskorlátozottság még nem jelenti azt, hogy valaki ne lehetne jó versenyző. A 18 éves fiú ugyanis balesete utáni első versenyén dobogós lett.

    „Egyedül tudott kiszállni a pilótafülkéből, segítség nélkül, kevesebb, mint 5 másodperc alatt.” – mondta Bayer.

    A Haloval felszerelt autókból azonban minden versenyzőnek nehezebb kiszállnia, így ez már nagyobb kihívást jelenthet Mongernek, és azoknak, akik hozzá hasonló helyzetben vannak.

    „Talán könnyebb, talán nehezebb.” – mondta Monger a RaceFans-nek. „Amíg nem ülök be egy olyan autóba, amin van Halo, nem fogom tudni, hogy hátráltat-e, vagy segít.”

    Bayer azonban elmondta, hogy olyan versenyző nem fogja megkapni az engedélyt, aki nem tud kiszállni az autóból. Viszont törekednek arra, hogy kiküszöböljék a sérült versenyzők nehézségeit, például készítenének olyan ülést, mely meg tudja emelni a versenyzőt az autóban, ha arra van szükség.

    Monger egyébként szerdán jótékonysági gokartversenyen vesz részt, melynek célja, hogy pénzt gyűjtsenek a mozgássérült versenyzők segítésére.

  • Keszthelyi Viviennel jár David Schumacher!

    Keszthelyi Viviennel jár David Schumacher!

    Nemrég debütált David Schumacher a német Formula-4-ben, és elégedett lehet az eredménnyel. Az ötödik helyet szerezte meg Oscherslebenben, és a legjobb újoncnak bizonyult Ralf Schumacher fia, ám a második és a harmadik versenyen csak a 13. lett. Netán Keszthelyi Vivien csavarta el a fejét, és azért volt dekoncentrált?

    Fotó: ADAC Motorsport

    A 16 éves junior pilóta így nyilatkozott az első hétvégéje után:

    „Ez egy nehéz hétvégénk volt, de sok jó is történt, mivel sokat tanultam az autóról, és a gumikezelésről. Köszönöm a csapatnak a remek munkát. Már várom május elsején a következő fordulót, ami majd Hockenheimben lesz.”

    Privát életét tekintve is David Schumacher a fellegekben járhat. Az Express megtudta, hogy IV. Schumacher (ő hívja így magát), szerelmes, ráadásul kedvese is odavan a lóerőkért. Ez a dolog ráadásul nem is annyira távoli dolog a Schumacher család ezen ágában, hiszen édesapja Ralf is a gokartos körökben ismerte meg fia édesanyját Corát, akitől időközben már elvált. A legifjabb Schumacher választottja pedig nem más, mint a debreceni születésű 17 éves Keszthelyi Vivien! Ő is ott volt Oscherslebenben (tesztelte idei Audiját), ráadásul szabad bejárása volt a motorhomeba is.

    Fotó: Audi AG

    Vivien 2014-ben kezdte a karrierjét a Swift Cup Europe-ban, tavaly pedig már az Audi TT kupában nyomta a gázt, ahol Sebastian Vettel öccse Fabian is bemutatkozhatott versenyzőként. A TT-zés után Vivien idén egy 495 lóerps Audi R8 LMS Cup-ba száll át, és a DTM betétprogram szériában indul majd. Itt azonban már nem akad össze II. Vettellel, mert ő a Lamborghini Supertrofeo felé vette az irányt, ahol 620 lóerős Huracan-t vezet majd.

    Hogy teljessé tegyük a képet a következő generációs Schumacher családot illetően: a 18 éves Mick Schumacher idén is az európai Formula 3-ban indul, és remek teszteredményeket tudhat magáénak Spielbergből, Misanoból, és a Hungaroringről. Úgy néz ki, hogy továbbra is pokolian gyors a család.

  • Bemutatkozik a 11 éves kislány, aki már F3-as autóval gyakorol

    Bemutatkozik a 11 éves kislány, aki már F3-as autóval gyakorol

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy egy japán kislány, Juju Noda rohamtempóban építi karrierjét. Mindössze 11 éves, de már rég túllépett a gokartozáson, tavaly Formula 4-es autóval gyakorolt, idén pedig már Formula 3-asra váltott. Szorgalmasan gyakorol az egyre erősebb autókkal, 16 éves koráig azonban nem indulhat versenyen.

    Teljesítménye kimagasló, és egyelőre úgy fest, valóban minden esélye meg van rá, hogy ő lehessen a következő nő a Forma-1-ben. Noha Juju nem éri be ennyivel, ő az első női F1-es futamgyőztes és bajnok is lenne!

    Íme egy videó az elszánt kislányól: