Kategória: Formula Sport

  • Norris: De Vries csak egy versenyző a sok közül

    Norris: De Vries csak egy versenyző a sok közül

    Lando Norrist, a Forma-2-es bajnokság éllovasát kérdeztük Barcelonában arról, hogy a bajnoki cím megszerzéséért folytatott harcban külön presztízskérdésnek érzi-e, hogy a mezőny másik McLaren juniorját, Nyck de Vriest is megverje a szezon végén.

    „Nyck csak egy versenyző a sok közül. Nem koncentrálok arra, hogy előtte végezzek. Meg akarom nyerni a Forma-2-t és a legjobbamat próbálom nyújtani, miközben a lehetőségeimhez mérten a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtöm be” – mondta a 18 éves brit tehetség.

    „Nyck nem vezeti a bajnokságot, nem is második, nem is harmadik, szóval nem koncentrálok rá. Mindenkit le akarok győzni.”

    „A saját munkámra összpontosítok, és a lehető legtöbb megszerezhető ponttal próbálom megnyerni a bajnokságot”- tette hozzá.

    A McLaren jelen állás szerint kétség kívül Norrist preferálja de Vries-zel szemben, a holland versenyzőnek tehát nagy szezont kell teljesítenie ahhoz, hogy előrébb helyezze magát a wokingiak listáján.

  • Russell pénzbüntetést kapott a vizespalack eldobásáért

    Russell pénzbüntetést kapott a vizespalack eldobásáért

    George Russell ugyan megtarthatta barcelonai első futamos győzelmét, de 3000 eurós büntetést kapott az ART csapat, amiért Russell kidobta vizes palackját az autóból.

    A palack kilazult helyéről a verseny során és Russell a hetedik körben, virtuális safety car fázis alatt a pálya szélére ment és kihajította azt autójából, hogy ne zavarja tovább.

    „Kicsit mozgott, így mikor kanyarodni próbáltam, nem volt helye a karomnak.” – mondta Russell az Autosportnak. „Sikerült leszedni és három körön át a lábaim között tartottam. Az első boxkiállásig terveztem tartani, hogy biztonságosan kidobhassam. De mikor láttam a virtuális safety caros lehetőséget, azt gondoltam, hogy ez biztonságos alkalom arra, hogy megszabaduljak tőle, de végül 3000 eurós bírságot kaptam érte és egy büntetőpontot.”

    A palack eleve csak elővigyázatosságból került be az autóba, hogy a mérlegelésen biztosan elérjék a minimum súlyt.

    „Azért volt bent, mert mikor előzetesen a mérlegre álltam, kevesebbet nyomtam, mint vártuk, szóval betettük a palackot, egy utolsó pillanatos megoldás volt.” – mesélte a versenyző. „Bele lett ragasztva az autóba. Aztán kiderült, hogy amúgy is rendben volt még a súlyom, így erre nem lett volna szükségünk.”

    „Nem ideális dolog, csak egy extra valami, amire gondolnom kellett, és ekkor vezettem is a versenyt.”

  • Formula 2-es versenyen bizonyított a Halo

    Formula 2-es versenyen bizonyított a Halo

    Az FIA alaposan megvizsgálta a Formula 2-es balesetet abból a szempontból, hogy mekkora és milyen szerepet játszott a Halo a versenyzők védelmében.

    Nirei Fukuzumi autója ugratott át Tadasuke Makinón, az F1-ben és F2-ben idén bevezetett Halónak köszönhetően azonban nem érte a fejét a versenytárs autója, ezt látványos keréknyom is jelzi az autó oldalán és a Halón.

    „Ki fogjuk vizsgálni az esetet. A látott fotók alapján azonban úgy fest, hogy Halo nélkül sokkal rosszabbul sült volna el a dolog. Azt ezért nem mondanám, hogy megmentette az életét, de súlyos kimenetele lett volna a balesetnek Halo nélkül.”

  • Tarolt az ART GP a Forma-2-es barcelonai hétvégén

    Tarolt az ART GP a Forma-2-es barcelonai hétvégén

    Két izgalmas és sok VSC-vel tarkított futamon vannak túl a Forma-2-es mezőny tagjai, ahol az ART Grand Prix mindkét pilótája pezsgőzhetett a dobogó legtetején.

    Az időmérőt Alexander Albon nyerte, aki így az élről kezdhette meg a szombati fő futamot, amelyen nem kevesebb, mint négy virtuális biztonsági autós fázis is volt a 36 kör során.

    Az élmezőnyből George Russel kapta el legjobban a startot, a negyedik helyről indulva sikerült két pozíciót is nyernie. Albon viszont nagyon rosszul jött el, több helyet is bukott.

    Az első VSC-re nem is kellett sokat várni, Günther forgott meg a kettes kanyarban és elásta az autóját a kavicságyban. A zöld zászló után nem sokkal Russel át is vette a vezetést De Vriestől.

    A 25.körben tudta le a kerékcseréjét Russel, és de Vries is, majd úgy tűnt, hogy a holland jobb tempóra lesz képes az új gumikon. Három kör elteltével jött a következő VSC fázis, miután Deletraz és Gelael ütköztek.

    De Vries két körrel a vége előtt egy utolsó, kétségbeesett támadást indított a brit ellen, azonban az ötös kanyart elrontotta és ezzel gyakorlatilag el is döntötte a győzelem sorsát.

    A Prema versenyzőjét Norris utolérte ugyan, de megelőzni már nem tudta, utóbbi a nyolcadik helyről indult.

    Ghiotto végzett a negyedik helyen, míg az élről induló Albon csupán az ötödik lett. Ráadásul a verseny vége felé még Jack Aitken is szorongatta őt. Aitken és Norris remek pozícióját az segítette, hogy ők a lágyabb gumikon vágtak neki a futamnak.

    Sette Camara a hetedikként haladt át a célvonalon, pedig az időmérőjét tönkre tette egy elektronikai hiba. Mögötte Artem Markelov végzett. A Russian Time pilótája már-már a szokásosnak tekinthető taktikát vitte véghez, messze ő töltötte a legtöbb időt a közepes gumikon.

    A kilencedik helyen a másik Russian Time pilóta, Makino végzett, az utolsó pontot pedig Anotnio Fuoco kaparintotta meg.

    Formula 2, Spanyol Nagydíj, első futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 George Russell ART Grand Prix 1:02:58.902
    2 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +1.036
    3 Lando Norris Carlin +1.760
    4 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +5.714
    5 Alexander Albon DAMS +6.098
    6 Jack Aitken ART Grand Prix +8.214
    7 Sergio Sette Camara Carlin +9.830
    8 Artem Markelov RUSSIAN TIME +20.857
    9 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +23.950
    10 Antonio Fuoco Charouz Racing System +25.289
    11 Nirei Fukuzumi BWT Arden +29.150
    12 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +36.719
    13 Roberto Merhi MP Motorsport +58.771
    14 Nicholas Latifi DAMS +1 kör
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing Kiesett
    Louis Deletraz Charouz Racing System Kiesett
    Arjun Maini Trident Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport Kiesett
    Maximilian Gunther BWT Arden Kiesett
    Santino Ferrucci Trident Nem indult

     

    A vasárnapi sprint versenyen, a fordított rajtrácsnak köszönhetően Artem Markelov indulhatott az élről. A száradó pályán Jack Aitken remekül kapta el a rajtot és az első kanyarba már ő fordult elsőnek, míg a gumikat nem megfelelően felmelgítő Markelov több helyett is veszített.

    Az ART Grand Prix pilótája nagyon hamar kiautózott egy tetemesebb előnyt, amit megduplázott a VSC, ami az ő számára a lehető legjobb ütemben jött ki. Ezt egyébként Nyck De Vries okozta.

    Pár körrel később a két japán Fukuzumi és Makino ütközött, ami miatt a valódi biztonsági autó is a pályára gurult.

    Aitken egy kisebb hibát leszámítva tökéletes versenyt futott, és a győzelmét a másik VSC fázis sem veszélyeztette. Így a Renault tartalékpilótája gond nélkül behúzta a győzelmet.

    Mögötte azonban nem volt ilyen nyugodt futama Albonnak, akit szinte az egész futam során nagy nyomás alá helyzetett a bajnoki éllovas Lando Norris, de megelőzni nem tudta a thaiföldit.

    Utánnuk komolyabb hátránnyal ért célba a Mercedes juniorja és a szombati győztes George Russel. Luca Ghiotto pedig az ötödik pozíciót szerezte meg.

    Az egyetlen állva maradt Premával Sean Gelael a hatodik lett, pedig a verseny elején még meg is forgott.

    Az olasz Anotnio Fuoco ismételten pontot szerzett a hetedik hellyel, őt Nicholas Latifi követte a célba.

    A kanadai egyébként szintén remek versenyt futott, a 14.rajtkockából indulhatott csupán, viszont az utolsó körökben a nagyon visszaeső Artem Markelov szorongatta őt Deletraz-zal karöltve. Előzés viszont nem történt, így az utolsó pont Latifié lett.

    Az összetettben Lando Norris vezet 80 ponttal, mögötte Alexander Albon 67-tel és George Russel 62-vel áll.

    Formula 2, Spanyol Nagydíj, második futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 Jack Aitken ART Grand Prix 45:21.511
    2 Alexander Albon DAMS +1.550
    3 Lando Norris Carlin +2.864
    4 George Russell ART Grand Prix +8.106
    5 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +11.109
    6 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +13.702
    7 Antonio Fuoco Charouz Racing System +14.837
    8 Nicholas Latifi DAMS +28.678
    9 Artem Markelov RUSSIAN TIME +29.065
    10 Louis Deletraz Charouz Racing System +29.437
    11 Santino Ferrucci Trident +30.996
    12 Maximilian Gunther BWT Arden +32.428
    13 Arjun Maini Trident +33.236
    14 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +35.672
    Roberto Merhi MP Motorsport Kiesett
    Ralph Boschung MP Motorsport Kiesett
    Sergio Sette Camara Carlin Kiesett
    Tadasuke Makino RUSSIAN TIME Kiesett
    Nirei Fukuzumi BWT Arden Kiesett
    Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing Kiesett
  • GP3: Mazepin és Alesi ünnepelhetett Barcelonában

    GP3: Mazepin és Alesi ünnepelhetett Barcelonában

    Barcelonában megkezdődött a GP3-asok idei szezonja, ami egyben az utolsó kiírása is lesz ennek a sorozatnak. A két futamon egy-egy Forma-1-es csapat kötelékébe tartozó pilóta szerezte meg a győzelmet.

    A szombati első versenyen a Campos pilótája Leonardo Pulcini indulhatott az élről, és két év után ez volt az első alkalom, hogy nem egy ART-os autó állt az első rajtkockában a fő futamon.

    Az olasz pilóta rajtja nem sikerült jól, egészen az ötödik helyig esett vissza, ezt pedig a mellőle rajtoló Nikita Mazepin köszönte szépen és az élre is állt az első körben.

    Mögötte a két csapattárs Hubert és Illot csatázott nagyokat, előbb a brit megelőzte a franciát a verseny felénél. Hubert okosan vigyázott a gumikra, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis pár körrel a futam vége előtt visszavette a második pozíciót. A Force India fejlesztő pilótája pedig eddigre már kényelmes előnyt tudott kiautózni, ami elég is volt neki a verseny végéig. Az ART Grand Prix végül hármas dobogónak örülhetett.

    Az élről induló Pulcini sokáig nem bírt Boccolaccival, de az MP Motorsport pilótája hibázott a hármas kanyarban, amit Pulcini ki is használt.

    Boccolacci hibája sokba került, ugyanis a verseny végére nagy nyomás alá helyezte őt David Beckmann és Giuliano Alesi is, utóbbi a tizedik rajthelyről verekedte előrébb magát. A Ferrari akadémista Alesi végül a hetedik helyen futott be, amivel egy második rajtkockát szerzett meg a második versenyre.

    A nyolcadik helyet – és a fordított rajtrácsos polet – Juan Manuel Correa kaparintotta meg.

    A verseny utolsó harmadában Jake Hughes és Alessio Lorandi is a legjobb tíz között csatázott egymással, amikor is a Trident pilótája megpróbálta körbe autózni Hughest, azonban a kettes kanyart elmérte és a pálya szélére került, ami miatt sok pozíciót bukott.

    Hughes abroncsai azonban a verseny utolsó két körére teljesen elkoptak így folyamatosan visszaesett.

    A legjobb tízet két újonc, Pedro Piquet és Diego Menchaca zárta.

    GP3 Spanyol Nagydíj, első futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 Nikita Mazepin ART Grand Prix 34:53.480
    2 Anthoine Hubert ART Grand Prix +3.649
    3 Callum Ilott ART Grand Prix +7.143
    4 Leonardo Pulcini Campos Racing +8.032
    5 Dorian Boccolacci MP Motorsport +12.550
    6 David Beckmann Jenzer Motorsport +12.790
    7 Giuliano Alesi Trident +13.907
    8 Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport +19.443
    9 Pedro Piquet Trident +22.797
    10 Diego Menchaca Campos Racing +23.521
    11 Alessio Lorandi Trident +24.794
    12 Gabriel Aubry Arden International +26.546
    13 Jake Hughes ART Grand Prix +34.328
    14 Julien Falchero Arden International +34.484
    15 Simo Laaksonen Campos Racing +36.628
    16 Joey Mawson Arden International +37.752
    17 Ryan Tveter Trident +37.937
    18 Will Palmer MP Motorsport +43.208
    Tatiana Calderon Jenzer Motorsport Kiesett
    Niko Kari MP Motorsport Kiesett

     

    A vasárnapi, sprintfutamot pedig már esőben rendezték meg. A rajtot Alesi remekül kapta el és lerajtolta Correát ám utána védekeznie kellett az őt támadó Correa-Beckmann duóval szemben.

    Utóbbinak aztán nem lett jó versenye, az ötös kanyarban kicsúszott és ahogy visszatért összeért Pulcinivel, ami miatt defektet kapott.

    Anthoine Hubert remek tempót diktált a verseny első felében, aminek köszönhetően a hetedik helyről feljött egészen a harmadikig. Pár körrel később pedig egy bátor mozdulattal elvette Correától a második helyet is.

    A harmadik körben Pedro Piquet csúnyán falhoz csapta az autóját, aminek a következtében pályára küldték a biztonsági autót.

    A verseny legvégén volt még egy Safety Caros fázis is, ami után az utolsó körre engedték el a mezőnyt. Egyik biztonsági autó sem zavarta meg Alesit, aki gyakorlatilag egy rajt-cél győzelmet aratott.

    A brit Jake Hughes amilyen rossz versenyt futott szombaton, most olyan jót. A 13.helyről egészen a dobogó legalsó fokáig tornázta fel magát.

    Az élről induló Correaának végül a negyedik hellyel kellett megelégednie. Remek versenyt futott még az ex-Red Bullos Niko Kari is, aki az utolsó helyről lett a hatodik. Kettejük között Dorain Boccolacci ért célba.

    A másik finnek, Simo Laaksonennek is felemás hétvégéje volt. Az első futam előtt a csapata fent hagyott egy vezetéket az autóján, ami miatt a felvezető kör végén a bokszba kellett hajtania, és a mezőny végéről vághatott csak neki a versenynek. A második futamon ő is pontot szerzett, a nyolcadik hellyel.

    Pulcini a Beckmannal való találkozás után elvesztette az első szárnyát, ám egy csere után a kilencedik helyre tornázta fel magát. Az első futamot domináló Nikita Mazepin az esőben nem érezte olyan jól magát, végül csak a tizedik lett. Így mind a négy ART-os autó a legjobb tízben végzett.

    Beckmann, Power és Calderon a verseny végére megpróbálkoztak slick gumikkal, de a pálya túl nedves volt, és az utóbbinak volt köszönhető az utolsó SC fázis is.

    GP3, Spanyol Nagydíj, második futam végeredménye

    POZ  PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 Giuliano Alesi Trident 33:02.326
    2 Anthoine Hubert ART Grand Prix +2.077
    3 Jake Hughes ART Grand Prix +2.376
    4 Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport +3.295
    5 Dorian Boccolacci MP Motorsport +3.593
    6 Niko Kari MP Motorsport +3.959
    7 Callum Ilott ART Grand Prix +4.904
    8 Simo Laaksonen Campos Racing +5.544
    9 Leonardo Pulcini Campos Racing +6.103
    10 Nikita Mazepin ART Grand Prix +6.667
    11 Julien Falchero Arden International +8.855
    12 Diego Menchaca Campos Racing +12.369
    13 Will Palmer MP Motorsport +12.603
    14 Ryan Tveter Trident +12.641
    15 Joey Mawson Arden International +14.812
    16 Alessio Lorandi Trident +14.861
    17 David Beckmann Jenzer Motorsport +47.346
    Tatiana Calderon Jenzer Motorsport Kiesett
    Gabriel Aubry Arden International Kiesett
    Pedro Piquet Trident Kiesett
  • Mick Schumacher célja a bajnoki cím

    Mick Schumacher célja a bajnoki cím

    A Forma-3-ban szereplő Mick Schumacher elmondta, hogy az idei célja nem más, mint, hogy megnyerje a sorozatot.

    A 19 éves pilótának ez a második idénye a bajnokságban, tavaly az összetett 12.helyén végzett.

    „Természetesen pilótaként mindig a bajnoki címet célzom meg. Nagyon jók a megérzéseim, remekül felkészültem erre az évre, a teszteken jók voltunk és teljesen kész vagyok az új szezonra.” – nyilatkozta a pau-i szezonnyitót megelőzően.

    „De nem akarok túlságosan nagyokat mondani. Csupán versenyezni szeretnék. Akár öt vagy nyolc pilóta is harcolhat majd a bajnoki címért. Mindent megfogok tenni azért, hogy én is egy legyek közülük.” – fogadkozott a német.

    „Szeretnék fejlődni bizonyos területeken, és folytatni a megkezdett munkát. Meg akarom mutatni, hogy tavaly óta mennyit léptem előre.” – tette hozzá.

    Menedzsere, Sabine Kehm a DPS hírügynökségnek beszélt a fiatal pilótáról: „Mick motivált és ambiciózus. Biztos vagyok benne, hogy sokat fog fejlődni idén.”

  • Zhou, a Formula 3 European első kínai győztese!

    Zhou, a Formula 3 European első kínai győztese!

    Daniel Ticktum indult ugyan a poleból, de Guanyu Zhou lerajtolta őt, így a brit a második helyre esett vissza a nyitó körökben, őt pedig Ralf Aron üldözte, akit Robert Shvartzman követett. A negyedik közben aztán jött is az első egész pályás sárga zászlós jelzés, mert Devlin DeFrancesco palánknak ment. Ezen fázisban a versenyzőknek redukálniuk kell a sebességüket, és tartaniuk kell egymás között a távolságot.

    Amint újra versenytempóra kapcsolhattak a pilóták, a Ferrari támogatott Shvartzman a kilencedik helyig esett vissza, a Renault junioros Sacha Fenestraz pedig feljött a negyedik helyre, így ő volt a legjobb újonc. Ugyanekkor Ben Hingeley is falnak ment, így beküldték a biztonsági autót.

    A kilencedik körben folytatódhatott a verseny, és Aron szemfüles volt, meg tudta előzni Ticktumot. Egy körrel később Mick Schumacher és Fabio Scherer akadtak össze, melynek az eredménye az lett, hogy Schumacher 19., Scherer a 15. helyre estek vissza. A verseny vége előtt Keyvan Soori Andres is a 12. helyen megismerkedett közelebbről a palánkkal, amely esetnek újra egy biztonsági autós fázis lett a vége.

    Amint a safety car levonult, Fenestraz indított még egy utolsó rohamot Ticktum ellen a harmadik helyért, de a brit immáron jól védekezett. Az élen nem történt változás, Zhou megnyerte élete első FIA Formula 3 European Championship versenyét. Mögötte Aron, Ticktum és Fenestraz ért be. Marcus Armstrong, Enaam Ahmed, Alex Palou, Robert Shwartzman, Marino Sato és Jüri Vips sorrendben zárult az első tíz pilóta sorrendje. Mick Schumacher végül a 15. helyen ért célba.

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): “Jól rajtoltam, utána már csak azzal kellett törődnöm, hogy az új rajtokat követően mindig az élen maradjak. Én vagyok az első kínai pilóta, aki egy FIA bajnokságban nyert nyitott együléses versenyautóval, ami remek érzés. Nagyon örülök ennek, hogy ez sikerült.”

    Ralf Aron (PREMA Theodore Racing): “Mint az ismert, ezen a szűk utcai pályán nehéz megelőzni az ellenfeleket. Abszolút rámentem az új rajtokra. Amikor megtámadtam Daniel Ticktumot, akkor picit össze is értem Daniel autójával, de nem lett belőle semmi komolyabb gond. Második helyen kezdeni az új szezont, jó dolog.”

    Daniel Ticktum (Motopark): “Összességében nem vagyok elégedett, mert az élről indultam, és nem igazán akartam így harmadik helyen végezni. A fő problémám a rajtolással és az új repülőrajtokkal volt. Következő alkalommal jobb leszek.”

  • Daniel Ticktum szerezte meg a pole pozíciót Pauban

    Daniel Ticktum szerezte meg a pole pozíciót Pauban

    Mivel igen rövid a pálya Pauban, a FIA Formula 3 European Championship időmérő edzését két csoportra osztották. A szabadedzés eredményeket vették figyelembe, és a versenyzőket ez alapján sorolták A csoportba (első, harmadik, ötödik, stb.) vagy B-be (második, negyedik, hatodik, stb.).

    Az A csoportban Fabio Scherer az első körökben hamar átvette a vezetést. Később Jehan Daruvala javította meg őt, miközben Mick Schumacher a gumifalban kötött ki, így számára ez az időmérő edzés véget is ért. Ezt követően Sascha Fenestraz autózta ki a legjobb időt akitől Ralf Aron vette el azt, négy perccel a vége előtt. Két perc volt hátra a leintésig, amikor Guanyu Zhou feljött a harmadik helyre, majd két másodperccel a vége előtt hirtelen az első lett. Mögötte ekkor az A csoportban Aron, Fenestraz, Daruvala, Marcus Armstrong és Scherer voltak.

    A B csoport élén Habsburg Ferdinánd állt, nagyjából az ő időmérőjük feléig, aztán kénytelen volt átadni az előkelő helyét Daniel Ticktumnak. Két perccel a finis előtt Robert Shvartzman és Alex Palou is befért az osztrák-magyar elé, aki így visszaesett. Habsburg is azonban tudott még javítani, így az utolsó percben visszajött a második helyre, de Ticktummal már nem bírt versenyre kelni. A brité lett így a legjobb idő. A B csoport tehát így nézett ki: Ticktum, Habsburg, Shvartzman, Palou, Enaam Ahmed és Marino Sato.

    Daniel Ticktum (Motopark): “Jó dolog első hellyel kezdeni az új szezont. Nagyon szoros volt az időmérő, és örülök, hogy sikerült megcsípnem az első helyet, pedig a leggyorsabb köröm nem volt tökéletes. A makaói győzelmem óta jól érzem magamat az utcai pályákon. Ezek mindig különlegesek, mivel a legkisebb hibát is ha véted, egyből a palánkban találhatod magadat. Azt hiszem ilyen helyeken az a kulcs, hogy megtaláld az egyensúlyt az agresszív és a biztonsági vezetés között.”

  • Albon indulhat a poleból Barcelonában

    Albon indulhat a poleból Barcelonában

    Alexander Albon remek formában van, és az utolsó pillanatban pole pozíciót szerzett 1:28.142-es idejével, Nyck de Vries és Luca Ghiotto előtt. Az edzést a Tridentes Arjun Maini nyitotta meleg, de szeles körülmények között. Őt követte Sean Gelael, és Jack Aitken, és először Gelael ment értékelhető kört. Aitken azonban a leggyorsabb volt közülük, de de Vries és Maini még gyorsabbnak bizonyultak, így ők voltak ezen szakaszban az élen.

    Nicholas Latifi a DAMS autójában volt az első, aki megdöntötte aztán Albon délelőtti idejét, ami nem is meglepő, hiszen egyből két lila szektorral nyitott. A körözést akkor kellett leállítani, amikor a Tridentes Santino Ferrucci falazott a 11-es kanyarban, így piros zászlóval leállították az edzést. Amint visszatérhettek, a DAMS pilótái uralták a terepet az üres pályán, majd később megtelt a pálya, és folyamatosan fennállt a veszélye annak, hogy valaki náluk is gyorsabb lesz.

    Aitken volt aki először befurakodott a DAMS-osok közé, majd George Russel is megérkezett, a második helyre. De Vries aztán a második sorba üldözte az ART pilótáit, de nem sikerült polet mennie, így az végül Alboné lett, újra.

    Ghiotto az utolsó pillanatban lett harmadik, így Russel mellől indulhat, Aitkené és Latifié pedig a harmadik sor. Tadasuke Makino a hetedik, Lando Norris csak a nyolcadik helyről vághat neki a futamnak Barcelonában. Őket Ralph Boschung és Roberto Merhi követi a sorban.

    A holnapi versenyen tehát több bajnokesélyes is inkább a középmezőnyből indul, így komoly stratégiákkal készül mindenki, hogy itt egyvalaki nagyon fontos győzelmet arathasson majd.

  • Aitken teszteli a Renault-t Barcelonában

    Aitken teszteli a Renault-t Barcelonában

    A Spanyol Nagydíjat követő teszten a Renault akadémiáját erősítő Jack Aitken először kap lehetőséget aktuális F1-es autó vezetésére.

    A Renault év elején jelentette be, hogy a 2018-as szezonban Aitken lesz a tartalékpilótájuk, az RS18 volánja mögé azonban eddig nem ülhetett. Az F1-es autó ennek ellenére nem teljesen idegen számára: a jelenleg az F2-ben versenyző brit fiatal a 2012-es Lotus E20-ast már kipróbálhatta tavaly Jerezben, valamint múlt hétvégén Toulonban. Aitken a kétnapos teszt második napján veheti át az autót Carlos Sainztól.

    Ami a többi F1-es csapat újonc-tesztfelállását illeti, a Toro Rossónál kedden Sean Gelael lesz a rezidens pilóta, mielőtt szerdán Pierre Gasly ugrik az autóba. Lando Norris mindkét nap vezetheti majd a McLaren MCL33-at, míg a Williamsnél Oliver Rowland és Robert Kubica tesztel. A Force India rögtön három ifjoncot is beszervezett Nicholas Latifi, Nyikita Mazepin és George Russell személyében.