Kategória: Formula Sport

  • Őrült hullámvasút vár Molnár Martinra ott, ahol megkergették Colin McRae-t

    Őrült hullámvasút vár Molnár Martinra ott, ahol megkergették Colin McRae-t

    Történelmi dobogója után igen sokat kellett várnia Molnár Martinnak arra, hogy ismét versenyezhessen, de véget ért a böjt, hiszen a hétvégén a skóciai Knockhillben csap össze a brit Forma–4 mezőnye.

    A skóciai motorsport fellegvárának számító Knockhillben folytatódik a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonja, benne az előző fordulóban magyar sporttörténeti sikert elérő Molnár Martinnal. A 15 esztendős sportoló Zandvoortban először állhatott fel az összetett értékelésben a dobogóra, így érthető módon nem bánta volna, ha nem következik újabb hosszabb pihenő a versenynaptárban, ezzel együtt hasznosan töltötte az elmúlt heteket.

    „Nem szeretem ezeket a hosszú szüneteket, sokkal jobb, ha kicsit közelebb vannak egymáshoz a versenyek. Tudtam pihenni a három hét alatt, miközben sokat edzettem, és készen állok, hogy visszatérjek a pályára. Főleg egy olyan, eredményes hétvége után folytattam volna szívesen a versenyzést, mint a zandvoorti, de ez van, örülök, hogy most már nem kell sokat várni” – tekintett előre a Virtuosi Racing pilótája, aki szerdán már autóba ült, hogy részt vegyen a hivatalos teszten.

    „Izgalmasan alakult a tesztnap, szárazon és esőben is mentünk és igyekeztünk eltalálni a ritmust. A leggyorsabb körök tabellája nem reprezentatív, mert amikor a körülmények lehetővé tették az összehasonlítást, a legjobb hatban is voltunk. A rövid körből adódóan rendkívül kicsik a különbségek, egy tizedes gyorsulással 5-6 helyet is lehet javítani, így nagyon izgalmas időmérőre számítok. Kezdésnek nagyon pozitív volt ez a nap, remélhetőleg a folytatás is hasonló lesz” – értékelte Martin a szerdai tesztet.

    Hullámvasút a javából

    A Dunfermline városától 10 km-re északra fekvő, mindössze 2 km hosszú Knockhill versenypálya 1974-ben, bárányfarm helyén épült, és bár nem rendelkezik olyan gazdag és régre visszanyúló történelemmel, mint a brit F4 legtöbb helyszíne, Skócia nemzeti motorsport központjaként és az ország egyetlen FIA-licenccel rendelkező pályájaként így is kiemelt helyet foglal el a brit motorsport térképén.

    „Ez a helyszín igazi hullámvasút, elég őrült egy pálya, alighanem a legőrültebb az egész versenynaptárban. Nagyon élvezetes, tele van szintkülönbséggel, már nagyon várom a futamokat. Az extra tesztnapnak örültem, mert korábban a két itteni tesztnapunkból csak egyet tudtunk teljesíteni, mivel a másodikon esett a hó. Előzni nem lesz könnyű, igazából az utolsó kanyar kínál erre esélyt, viszont kicsúszásokban szerintem bővelkedni fog a hétvége, mert a legkisebb hiba után is a pályán kívül találhatja magát az ember” – jellemezte a Fife megyében található aszfaltcsíkot a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője.

    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Ami a várakozásokat illeti, Martin a zandvoorti eredmények után is igyekszik két lábbal a földön maradni, és továbbra is az újoncértékelésre koncentrálni, amelynek második helyéről várja a szezon 7. fordulóját. „Nem reális, hogy mostantól minden hétvégén összetett dobogón leszek, már csak azért sem, mert Zandvoortban mindenki most járt először, így nem jött ki a tapasztalata azoknak, akik már évek óta itt versenyeznek. Ezzel együtt a legjobb tudásom szerint fogok igyekezni eltüntetni a tapasztalati hátrányt Knockhillben és a hátralevő futamokon” – tekintett előre az újoncok értékelésében már 11 dobogós helyezésnél járó pilóta.

    Amikor megkergették Colin McRae-t

    Mivel komoly nemzetközi sorozatoknak sem most, sem a korábbi évtizedekben nem adott otthont, Knockhill történelméből főként a brit motorsportos közönség tagjaiban maradtak meg emlékezetes pillanatok, ám 1992-ben olyasmi történt a pályán, ami túlmutatott a szigetországon. Ebben az évben vendégeskedett először az F4-es sorozatot is több alkalommal, például a soron következő hétvégén is betétprogramjának tudó brit túraautó-bajnokság (BTCC) a 2 km-es aszfaltcsíkon, a mezőnyben pedig ott találtuk a már ekkor is rendkívül népszerű, ám még csak a ralilegendává válás útjának elején járó Colin McRae-t.

    Az akkor 24 esztendős ralis a BMW gyári túraautó-programját és a Subaru ralicsapatát egyaránt működtető Prodrive-főnök David Richards javaslatára indult Knockhillben, hogy helyi hősként még több nézőt csalogasson ki a széria skóciai debütálására, utólagos elmondása alapján pedig egyáltalán nem foglalkoztatta a túraautózás, így nem is készült különösebb lelkesedéssel a hétvégére.

    Az első futamon ennek ellenére a legjobb BMW-s lett, a második versenyen pedig jó úton haladt afelé, hogy megismételje ezt az eredményt, ám a célegyenesre fordító hajtűben kilökte az előtte haladó Matt Nealt, amiért utólag kizárták. Ez azonban nem nyugtatta meg Steve Nealt, Matt apját, egyben csapatfőnökét, aki az akkori beszámolók szerint azzal a céllal akarta felkeresni a fiát elintéző raliversenyzőt, hogy letépje a fejét, és itt még nem állt volna meg…

    „Matt nem volt túl boldog, de egyértelműen Steve volt a szószóló. Valószínűleg egész hétvégén akkor voltam a leggyorsabb, amikor a futam után visszafutottam a motorhome-ba” – emlékezett vissza a közjátékra McRae egy 2006-os interjúban, akinek ez volt az első és egyetlen fellépése a BTCC-ben.

    Visszatérve a Forma–4-re, Martin hétvégéje a pénteki edzésnappal kezdődik, majd szombaton következik az időmérő és az első futam, vasárnap pedig a második és harmadik verseny.

    A 7. versenyhétvége menetrendje (magyar idő szerint):

    Péntek
    12:20 – 13:10: 1. szabadedzés
    16:30 – 17:20: 2. szabadedzés

    Szombat
    12:05 – 12:25: időmérő edzés
    17:30 – 17:50: 1. futam

    Vasárnap
    11:55 – 12:15: 2. futam
    16:55 – 17:15: 3. futam

  • Magyar autósport-történeti siker Molnár Martintól a brit F4-ben

    Magyar autósport-történeti siker Molnár Martintól a brit F4-ben

    Molnár Martin nemcsak saját, hanem a magyar autósport első dobogós helyezését is szerezte az FIA által felügyelt Forma–4-es bajnokságban a hollandiai Zandvoortban, a brit F4 idei hatodik állomásán. A Virtuosi Racing magyar pilótája ráadásul tarolt az újoncok között, hiszen kétszer a legjobb, egyszer pedig a második legjobb újonc lett.

    Molnár Martin bizakodva várta a brit Forma–4-es bajnokság folytatását az egy hónapos nyári szünet után, hiszen amellett, hogy kedvenc pályáján versenyezhetett, jóval kiegyenlítettebb küzdelemre volt kilátás, mivel először látogatott el a hollandiai Zandvoortba F4-es széria. A Virtuosi Racing magyar versenyzője a szakadó esőben rendezett időmérő edzésen életében először vezetett vizes aszfalton ezen a helyszínen, de remek teljesítménnyel a 4. időt autózta, ami szintén pályafutása eddigi legjobbja. Ezután pedig rögtön az első versenyen sporttörténelmet írva a 3. helyen intették le.

    A hétvége előtt az újonc értékelésben már 8 dobogós helyezést szerző 15 esztendős sportoló a második helyről indult – mivel erre a futamra a második legjobb időmérős körük alapján rangsorolják a pilótákat –, majd ebben a pozícióban fordult be az első kanyarba. Később ugyan az összetett második helyén álló Alex Ninovic megelőzte, a szakadó esőben jó tempót autózva tartotta meg a harmadik helyet. Ezzel nemcsak a brit Forma–4-ben, hanem az összes FIA F4-es bajnokságot tekintve is az első magyar lett, aki dobogón végzett, ráadásul mindezt az idei szezon eddigi legnépesebb, 27 fős mezőnyében hozta össze.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Az első magyar dobogó FIA F4-es sorozatban

    „A lehető legjobbkor jött ez a dobogós helyezés, ami nekem és a csapatnak is jót tett. Rendkívül élvezetes hétvégét tudhatok magam mögött a kedvenc pályámon, mindhárom versenyem jól sikerült, aminek köszönhetően több helyezést javítottam az összetettben. A dobogó után érkező reakciókból több mint 1000 km-re Magyarországtól is éreztem a felém áradó szeretetet, és hogy mennyien szorítanak nekem, ezt ezúton is köszönöm. Aminek külön örülök, hogy az első futam volt az egyetlen zavartalan verseny a hétvégén, azaz sem biztonsági autós fázis, sem megszakítás nem segített, és senki nem is esett ki előlem, úgyhogy ezt a dobogót erőből sikerült elérnem. A hátralevő két verseny előtt fontos volt kordában tartani a várakozásokat, de a helyén kezeltem a történteket, ezzel együtt remélem, hogy lesz még részünk hasonlóban a szezon hátralevő részében” – értékelt a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője.

    Parázs csaták, káosz és újabb jó eredmények

    Miután Martin az 1. futamon az újoncok között pályafutása során első alkalommal a legjobb lett, ezt másnap megismételte, míg egy alkalommal az újoncértékelés 2. helyén rangsorolták. A második, szintén szombatra tervezett futam hatalmas káoszba torkollt a rosszul működő rajtlámpák miatt. Martin szerencsére kimaradt a több autó egymásba szaladásával végződő kavarodásból, ami azt jelentette, hogy ezt a versenyt vasárnapra halasztották. Végül száraz pályán vágott neki a 20 perces távnak a mezőny, Martin pedig a 9. helyről rajtolva az első kört a 7. pozícióban fejezte be. Noha a tempójával nem volt elégedett, a gumikezeléssel – az utolsó körben futotta meg a legjobb körét – és a helyezésével már az lehetett, hiszen a 7. helyen végezve a második legjobb újonc lett.

    A hétvége harmadik, egyben utolsó versenye sem zajlott le probléma nélkül, hiszen egy hatalmas baleset miatt piros zászlóval kellett azt félbeszakítani nem sokkal a féltáv után. Martin remek rajttal feljött a 4.-ről a 3. helyre, és néhány körön át meg is tartotta azt, majd Alex Ninovic megelőzte, így a 4. helyen érte őt a megszakítás. A kényszerszünet után repülőrajttal folytatódott a verseny, Martin pedig parázs csatákba bonyolódott, és annak ellenére 5. lett, hogy az első szárnyát veszítő Ninovic feltartotta, ami miatt ketten is elmentek mellette.

    Hibás rajtjel okozott őrületes káoszt a brit F4-en Zandvoortban

    A látottak elnyerték Kiss Pál Tamás, a MOTAM szakmai vezetőjének, egyben Martin coach-ának és mentorának tetszését is.

    „Olyan, mintha nem egy hónap, hanem egy év telt volna el az előző hétvége óta, annyira más versenyzést láthattunk Martintól. A korábbiakkal ellentétben nagyon gyors volt a helyzetfelismerése, ami az összes rajtja és csatája során látszott. Az összetett dobogó meghozta az áttörést, ezután sokkal magabiztosabbá vált; helyet csinált magának; a védekezése rengeteget fejlődött; amikor kellett, agresszív volt, amikor pedig nem volt értelme annak lenni, engedett. Ilyen nehéz pályán, ilyen nehéz körülmények között – mert itt az esőtől kezdve a hűvös, poros aszfalton versenyzésen át a napsütéses, felgumizott aszfalton zajló futamig volt minden – remekül teljesített.”

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „A hétvége előtt nekem az volt a fő elvárásom az irányába, hogy az újoncok értékelésében érjük utol az első helyezettet, a Mercedes-junior Yanpu Cuit – folytatta Kiss Pál Tamás. – Ez nemcsak helyezésben, hanem tempóban is sikerült, hiszen amikor a második versenyen Martin közvetlenül mögötte végzett, akkor is a teljes táv során azonos tempót autóztak. Külön öröm az egész csapatnak, hogy Martin folyamatosan fejlődik, és olyan érzésem volt Zandvoortban, mintha új szezont kezdtünk volna. Martin frissen és kipihenten érkezett, mind a pályán, mind azon kívül remekül helytált. A legfontosabb területként a versenyzésének javítását jelöltük meg, és már egyetlen hétvége alatt nagyon sokat fejlődött, ami a külső és fedélzeti kamerás felvételeken és az adatokban is látszott. Természetesen van még hova fejlődni és dolgozunk is tovább, de most az öt lépcsős ranglétrán egy-két lépcsőfokot feljebb léptünk, ami meg fogja könnyíteni a munkát a szezon hátralevő részében. Martinnak egyértelműen a top 10-ben van a helye, és miként azt ő is elmondta, erőből hozta össze ezt a dobogós helyezést.”

    A brit Forma–4 mezőnye a hollandiai kiruccanás után visszatér a szigetországba, ahol a skóciai Knockhillben versenyez legközelebb augusztus 10-én és 11-én.

  • Hibás rajtjel okozott őrületes káoszt a brit F4-en Zandvoortban

    Hibás rajtjel okozott őrületes káoszt a brit F4-en Zandvoortban

    Molnár Martin is ott állt a rajtrácsán annak a futamnak, amit a hibás lámpajelzés által okozott hatalmas rajtbaleset miatt végül elhalasztottak.

    A brit Forma-4-es bajnokság ezen a hétvégén a szigetországon kívüli egyetlen fordulóját teljesíti Zandvoortban, a három verseny közül az első pedig máris kivételes magyar sikert hozott, hiszen a Virtuosi Racing pilótája, Molnár Martin hatalmas esőben a harmadik helyen ért célba, ezzel első dobogóját szerezve a sorozatban, ahol idén debütált.

    A magyar versenyző az időmérőt a negyedik helyen zárta, a fordított rajtrács értelmében pedig a második futamra így a kilencedik pozícióba állhatott fel – míg a pole-ból az F1 Academy éllovasa, Abbi Pulling várta a piros lámpák kialvását – ami nem nagyon akart eljönni, ugyanis August Raber lelassuló autója miatt kétszer is megismételték a felvezető kört. Amikor pedig végre eljött, abból a teljes autósportszezon bizonyosan egyik legnagyobb őskáosza kerekedett.

    A brit F4 procedúrája szerint az öt piros lámpa egyszerre gyullad ki, majd egyszerre alszik el, ezzel megadva a rajtjelet. Ezúttal ez nagyon hirtelen megtörtént, egy másodperc sem telt el a lámpák kigyulladása és kialvása között, amire a mezőny azonnal reagált. Azonban valamilyen hiba nyomán a piros lámpák a következő pillanatban ismét kigyulladtak! Erre néhány versenyző, főként a mezőny elején azonnal megállt, a többség azonban ezt már nem vette észre, vagyis óriási káosz alakult ki a rajtrácson, több ráfutásos balesettel. Molnár Martin a célegyenes külső oldalán, a pályán kívülre lehajtva kimaradt a kalamajkából, egy autóhoz azonban a mentőcsapatnak kellett érkeznie a célegyenesben – arról szerencsére nem érkezett hír, hogy bárki megsérült volna.

    A brit F4 YouTube-csatornája az összes futamot közvetíti, ezt a videót azonban nagyon gyorsan törölték – ám a rajtbaleset pillanatait sikeresen kimenekítették szemfüles X-felhasználók.

    A történtek után már nem próbálkoztak meg a futam újbóli elindításával, ehelyett átütemezték azt vasárnap reggel 8:10-re. A sorozat rövid közleményben csupán annyit mondott, egy a pályán történt műszaki hiba okozott balesetet a rajtnál, ezért kellett módosítani a programot.

  • Fantasztikus magyar autósportsiker, Molnár Martin dobogós a brit F4-ben

    Fantasztikus magyar autósportsiker, Molnár Martin dobogós a brit F4-ben

    A fiatal magyar autóversenyző, Molnár Martin a brit F4 zandvoorti versenyhétvégéjének első, esőben rendezett futamán 3. lett, ez eddig a legjobb eredménye a sorozatban.

    A gokartok után az első szezonját futja Molnár Martin formaautókkal, és a brit F4 bajnokságának második felét impozánsan kezdte: a sorozat egyetlen külföldi (nem brit földön található) állomásán rendezett első futamon dobogós lett, a 3. helyen ért célba.

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy tehetsége az újoncok mezőnyében már nyolcszor is hivatalos volt a díjátadóra, de ez volt az első alkalom, hogy az összetettben is a legjobb három között végzett.

    Az első futamon eddigi legjobb időmérője után a második helyről rajtolt, majd Deagen Fairclough és Alex Ninovic mögött ért célba – ráadásul az előtte végző britnek és ausztrálnak ez már a második szezonja formaautókkal, vagyis több rutinnal rendelkeznek a magyar pilótánál.

    Molnár Martin a hétvége előtt azt mondta, Zandvoort a kedvenc pályája a döntött kanyarok és a szintkülönbségek miatt; februárban már tesztelt rajta. A jó eredményben az is segíthette, hogy a nála tapasztaltabb ellenfelei sem versenyeztek még ezen a helyszínen, így kiegyenlítettebb a mezőny.

    A versenyhétvége többi futamát szombaton 15:30-tól és vasárnap 13:45-től rendezik, és a bajnokság Youtube-csatornáján élőben követhetők lesznek. Ugyanitt az első futam is visszanézhető.

    Vissza az iskolapadba: Max Verstappen szentélyében folytatja szezonját Molnár Martin

  • Vissza az iskolapadba: Max Verstappen szentélyében folytatja szezonját Molnár Martin

    Vissza az iskolapadba: Max Verstappen szentélyében folytatja szezonját Molnár Martin

    Véget ért az egy hónapos nyári szünet a brit Forma–4-ben, a hétvégén már a hollandiai Zandvoortban csap össze a mezőny. Az újoncok értékelésében dobogón álló Molnár Martin feltöltődve, újult erővel várja a folytatást kedvenc pályáján, amely a legkiegyenlítettebb küzdelmet hozhatja az egész idényben.

    Az egy hónapos nyári szünetet követően a hollandiai Zandvoortban, pontosan féltávtól, azaz 5 verseny után folytatódik a brit Forma–4-es bajnokság, benne a sorozat történetének első magyar pilótájával. A szezon első felében az újoncok értékelésében nyolc dobogós helyezést szerző Molnár Martin kedvenc pályájaként tekint a Forma–1-es Holland Nagydíj otthonára, amelynek modern kori, 2021 óta íródó történelmét a háromszoros világbajnok Max Verstappen uralja. A Red Bull versenyzője zsinórban három győzelemnél tart az Északi-tenger partján fekvő, 2020-ra modernizált helyszínen, rendre narancssárga tengerre hasonlító fiesztává változtatva a hazai futamát.

    1985-ig Zandvoort 32 alkalommal adott otthont az F1 hollandiai versenyének, majd 36 éves szünet következett, hogy a pálya megújulva, ám jellegzetességeit megőrizve térjen vissza a száguldó cirkusz versenynaptárába. Sőt, bizonyos szempontból még élvezetesebb is lett, mint volt, hiszen a hármas és az utolsó kanyart jelentősen megdöntötték, nem véletlen, hogy az aszfaltcsík Martin szívébe is belopta magát.

    „Ez a kedvenc pályám, nagyon izgalmas és élvezetes a döntött kanyarok és a szintkülönbségek miatt. Az év első tesztjét itt rendezték, amelyen gyorsak voltunk, így remélem, hogy most is azok leszünk. Mivel a tapasztaltabb pilóták sem versenyeztek még ezen a pályán, kiegyenlítettebb lesz a mezőny, de majd meglátjuk, hogy ez a gyakorlatban hogyan fog kinézni. A hétvégére esőt jósolnak, ami csak izgalmasabbá teheti a versenyeket” – tekintett előre a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője.

    Elérkezett a pillanat: Molnár Martin hétvégén debütál a brit Forma–4-ben

    Mivel korábban semmilyen modern Forma–4-es bajnokság, így a brit sorozat sem versenyzett Zandvoortban – miként azt Martin is említette – a szokottnál is szorosabb lehet a küzdelem, amit Kiss Pál Tamás, a MOTAM sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora is megerősített.

    „Jó előérzeteim vannak a hétvégével kapcsolatban, legfőképpen azért, mert ez az egyetlen olyan pálya, amelyen kiegyenlítettek lesznek az erőviszonyok. Nagyon nehéz tesztet szervezni ide, így az egész mezőny két napot tudott csak gyakorolni még február végén, amikor a körülmények egyáltalán nem voltak ideálisak, több pilóta pedig most először fog vezetni itt. Az akkori eredmények is mutatják, hogy amennyiben kivonjuk az egyenletből a tapasztalati tényezőt – hiszen előfordul, hogy egy másodéves pilóta több mint 50 napot vezetett már az aktuális pályán –, sokkal kiegyenlítettebbé válik a mezőny.”

    Felfrissülés és kőkemény edzés

    Noha Forma–4-es autót nem vezetett, a Virtuosi Racing pilótája az egyhónapos szünetben sem maradt motorsport nélkül, hiszen az FIA gokart Európa-bajnokság szlovákiai fordulóján meglátogatta korábbi csapatát, az Energy Corse Racing Karts-t, valamint jelen volt az International GT Open Hungaroringen rendezett viadalán, hogy Nagy Dánielnek és az Euroformula Openben versenyző Révész Leventének szorítson.

    Emellett pedig pihent, majd rengeteget edzett, hogy minél felkészültebben várhassa az idény folytatását. „A szünet kezdetben pihenéssel, majd nagyon sok, alkalmanként napi két edzéssel telt, miközben már az elején is számolgattam a zandvoorti hétvégéig hátralevő napokat és vártam, hogy mikor ülhetek ismét autóba. Jó volt feltöltődni és hagyni, hogy leülepedjenek a szezon első felének tapasztalatai, élményei, tanulságai. Átbeszéltük az eddigi versenyeket, de figyeltem arra, hogy ne agyaljak sokat a korábbiakon, és újult erővel tudjak nekivágni az előttünk álló megterhelő időszaknak” – összegezte Martin az elmúlt heteket.

    „A legjobbkor jött a nyári szünet – erősítette meg Kiss Pál Tamás, aki kívülről látta, hogy Martinnak mekkora szüksége volt a feltöltődésre. – Nagyon intenzív időszakon voltunk túl, Martin a szezon első tesztje óta heti rendszerességgel ült autóban, az ezzel járó utazás és logisztikai kihívások pedig extrém terhelést róttak rá. Kellett neki a pihenés, főleg a szezon első felét lezáró dupla hétvége után. Ilyenkor az embernek nehezebben jön meg a lendülete, fáradt, nyomott, kimerült lesz, ami dekoncentráltsághoz és apróbb hibákhoz vezet. Kellett Martinnak az is, hogy megtörjük a monotonitást, mert akárcsak az iskolában, az autóversenyzésben is igaz, hogy az ember hiába erőlteti, egy bizonyos ponton nem fog tudni több információt befogadni, többet tanulni. Ilyenkor kell pihenni. Nemcsak neki, hanem nekem is hosszú volt a szezon első fele, úgyhogy jól esett a szünet, feltöltött minket és segített abban, hogy újult erővel térjünk vissza.”

    „A szünet elején értékeltük a legutóbbi versenyt és a teljes félévet, majd Martin kapott másfél hetet a feltöltődésre, mielőtt megkezdte a felkészülést a második félévre. Igyekeztünk olyan felkészülést csinálni, amelyben a fizikai edzés volt túlsúlyban. Rengeteg motorsport-specifikus edzést végzett a Fit4Race-el, ami mellett még napi 1-2 edzést beiktatott, ami meglátszik a fizikumán és a kiállásán. Nem elemeztük túl a dolgokat és próbáltuk kerülni, hogy túlságosan beleássuk magunkat a részletekbe, mert mostantól ismét erőltetett menet következik a szezon végéig” – mutatott rá Martin mentora.

    A zandvoorti hétvége lebonyolítása rendhagyó a szezon többi versenyéhez képest, hiszen csütörtöktől vasárnapig tart.

    A zandvoorti versenyhétvége menetrendje

    • július 11. csütörtök: 1. szabadedzés 11:05-11:50
    • július 11. csütörtök: 2. szabadedzés 14:05-14:50
    • július 12. péntek: időmérő 12:55-13:15
    • július 13. szombat: 1. futam 9:50-10:10
    • július 13. szombat: 2. futam 15:30-15:50
    • július 14. vasárnap: 3. futam 13:45-14:05

    Kiss Pál Tamás: biztos vagyok benne, hogy Martint fogjuk F4-es dobogón látni

  • Wolff vízen járóként magasztalta Antonellit, majd lesajnálta F2-es ellenfeleit

    Wolff vízen járóként magasztalta Antonellit, majd lesajnálta F2-es ellenfeleit

    Andrea Kimi Antonelli alighanem növelte esélyeit a Mercedes jövő évi ülésére azáltal, hogy rossz sorozatából kilábalva Silverstone-ban esőben szerezte meg első Forma-2-es futamgyőzelmét.

    Ahogy telik az idő, ránézésre csak egyre komplexebbé válik a Mercedes 2025-ös pilótakérdése. Az elmúlt egy hét során ugyanis a három legfőbb jelölt esélyei egyaránt növekedni látszottak. Egyrészt spanyol forrásból jött a hír, miszerint Carlos Sainz újra képbe került a csapatnál, más információk szerint Jos Verstappen is tovább ügyködik azon, hogy átterelje fiát a Red Bulltól a Mercedeshez – amely ráadásul az utóbbi hetekben Toto Wolff reményeit valóra váltva tényleg bajnokesélyes alternatívaként prezentálja magát a holland számára.

    És ehhez jött még hozzá, hogy Antonelli is megvillantotta képességeit, éppen akkor, amikor a háttérfolyamatokból úgy tűnt, a Mercedes mégis korainak tartaná őt az F1-es autójába ültetni már 2025-re.

    A 17 éves olasz pilóta az új autók beállításával küszködő Premával eddig még dobogóra sem tudott állni idén az F2-ben, Silverstone-ban azonban domináns teljesítménnyel megnyerte a sprintversenyt. Igaz, ehhez az is kellett, hogy csak a 10. helyet szerezze meg az időmérőn, amivel elnyerte a fordított rajtrács pole-ját, ám szombaton a végig esős körülmények között valóban nagy fölénnyel, hiba nélkül érte el elsőként a kockás zászlót.

    Wolff szerint „szánalmas”, amit a Red Bull Jos Verstappennel csinált

    Wolff ezt követően nem győzte magasztali pilótáját, akit máris Lewis Hamilton lehetséges utódjának szerepébe helyezett.

    „Különleges pillanat volt, ahogy a legjobb brit versenyző megnyerte velünk a Brit Nagydíjat, miközben a garázsban ott állt velünk ez a fiatal olasz, akinek még vezetői engedélye sincs. Figyelte ezeket a jeleneteket, és bizonyára az járt a fejében, hogy egy napon ő is át akarja majd ezt élni. Talán nem itt, hanem Monzában” – idézi Wolffot a formu1a.uno.

    „Nehéz ez az év számára, láthatjuk, hogy ő és [csapattársa, Oliver] Bearman is mennyit szenved az autóval. Nem is annyira a versenytempóval, de volt két lefulladása is, amik elkerülhetőek lettek volna. Szombaton azonban vízen járt, olykor két másodperccel gyorsabb volt, mint bárki más. Jól látható a tehetség, a képzettség és a potenciál ebben a fiatalemberben.”

    Antonelli számára a vasárnapi F2-es főfutám már jóval feledhetőbben alakult, miután a mezőny közepéről rajtolva már az első körben kiforgatta őt Kush Maini, ami véget vetett a versenyének.

    „A győzelem megszerzése nagy terhet vett le a válláról. Vasárnap kiesett, de nem az ő hibája volt. Aki az ügyetlenek közé kvalifikál, annak az ügyetlenek ellen kell versenyeznie” – kritizálta Wolff a Forma-2 mezőnyének egy jelentősebb hányadát, noha a bajnoki tabellán Mainit csupán egyetlen pont választja el Antonellitől a 8-9. helyen.

  • Ítéletidő Silverstone-ban, nem tudták megrendezni az F3-as futamot

    Ítéletidő Silverstone-ban, nem tudták megrendezni az F3-as futamot

    A brit időjárás szombaton már a pályán zajló eseményekre is kihatással van Silverstone-ban, aminek egyelőre a Forma–3-as mezőny látta kárát.

    Noha a Forma–1-es mezőny pénteken megúszta az esőt, amely csak a második szabadedzés legvégére érkezett meg, nagyon úgy fest, hogy a folytatásban nem fogja. Silverstone-ban és környékén már tegnap este hatalmas esőzések voltak, megkeserítve a kempingezők életét, ma pedig már a pályán zajló eseményekre is hatással van az időjárás.

    Ennek egyelőre „csak” a Forma–3-as mezőny látta kárát, amelynek sprintfutama nyitotta volna a szombati programot, ám miután már a betétfutamok paddockjából a bokszutcába vezető lassú kör során is alig tudták a pályán tartani az autót a fiatalok (Gabriele Mini ki is pördült a kavicságyba, ahonnan daruval kellett kimenteni), egyértelművé vált, hogy versenyzésre alkalmatlan a pálya.

    A rajtot ezután tologatták, majd végül az egész versenyt elhalasztották. Ezek után kérdés, hogy mi lesz a sorsa a magyar idő szerint 12:30-kor kezdődő Forma–1-es szabadedzésnek, majd az F2-es sprintfutamnak és az F1-es időmérőnek, de ha nem javul az idő, alighanem lesz még csúszás, adott esetben halasztás vagy törlés.

    FRISSÍTÉS

    Az F3-as sprintfutamot helyi idő szerint szombaton este 6 órára helyezték át, ami magyar idő szerint 19 órát jelent.

  • A tündérmese folytatódik: öt éve majdnem amputálták a lábát, most visszatért az F2-es dobogóra

    A tündérmese folytatódik: öt éve majdnem amputálták a lábát, most visszatért az F2-es dobogóra

    Juan Manuel Correa súlyos sérülésekkel élte túl az Anthoine Hubert életét követelő Forma-2-es balesetet 2019-ben Spában, mostanra pedig nemcsak felépülnie sikerült, de Barcelonában vissza is küzdötte magát arra a szintre, ahol a tragédia előtt jegyezték őt.

    Az ecuadori-amerikai pilóta öt évvel ezelőtt még a Sauber juniorversenyzőjeként töltötte első szezonját a Forma-1 előszobájában, az a spái baleset a Raidillonban viszont átformálta az életét és a karrierjét. Miközben Hubert életét már nem lehetett megmenteni, Correának a jobb lába roncsolódott súlyosan, s eleinte még annak amputálása is felmerült.

    Végül erre szerencsére nem volt szükség, a pilóta másfél éves rehabilitáció után teljesen felépült, s 2021-ben egy szinttel alacsonyabban, a Forma-3-ban kezdte el újra felépíteni a karrierjét. Itt is volt már egy szép pillanata, amikor 2022-ben Zandvoortban egy második hellyel megszerezte visszatérése óta első dobogóját, s bár a szezonja összességében nem volt kimagasló, 2023-ra felléphetett, visszatérhetett az F2-be.

    Tavaly csak 19. lett összetettben a Van Amersfoort Racingnél, idén pedig a DAMS-nál sem indult jól a szezonja, de ezen a hétvégén, Barcelonában összejött az első F2-es dobogó is 2019 óta – igaz, kétszer kellett azt kiharcolnia. A szombati sprintversenyen már harmadikként ért célba, át is vehette a trófeát a pódiumon, utólag azonban öt másodperces időbüntetést kapott sorozatos pályaelhagyásokért (ezt a büntetést nagyon bőkezűen osztogatták a mezőnyben), így végül csak a nyolcadik helyen rangsorolták.

    A második futamon aztán ismét nagyot menetelt, s köszönhetően a verseny végére kapott, a riválisainál frissebb gumijainak, ismét a harmadik helyig kapaszkodott fel.

    Az első barcelonai versenyt az Alpine juniorja, Victor Martins nyerte, a másodikat pedig az Aston Martin nevelőprogramjához tartozó Jak Crawford. A legnagyobb figyelem által övezett Prema továbbra is küszködik az új autóval, Andrea Kimi Antonelli és Oliver Bearman hat versenyhétvége tizenkét futama után is dobogó nélkül állnak – az olasz a 9., a brit csak a 16. a pontversenyben. A bajnokságot az észt Paul Aron vezeti annak ellenére, hogy idén még egy versenyt sem nyert.

  • Féltávnál 8 dobogó Molnár Martin mérlege a brit Forma–4-ben

    Féltávnál 8 dobogó Molnár Martin mérlege a brit Forma–4-ben

    A silverstone-i hétvégével véget ért az idei brit Forma–4-es bajnokság első fele. Molnár Martin öt forduló után az újoncok értékelésében a harmadik helyen áll, innen várja az egy hónap múlva következő folytatást.

    Silverstone-ban, a motorsport és a Forma–1 bölcsőjében zárult a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonjának első fele. Molnár Martin, a sorozat történetének első magyar versenyzője egy dobogóval gyarapította mérlegét az újoncok értékelésében, amelynek harmadik helyéről várhatja az idény egy hónap múlva következő folytatását.

    Silverstone-ban is folytatódott Molnár Martin dobogós sorozata a brit F4-ben

    A Virtuosi Racing pilótájának hétvégéje jól indult, hiszen az első szabadedzésen a 8. időt autózta, a felszáradó pályán, folyamatosan változó körülmények között zajló időmérőn azonban csak a 18. időt érte el, ami nehéz helyzetbe hozta a hétvége folytatására. Az első futamon a 17. helyről (itt a második legjobb időmérős kör számít) rajtolva hamar felzárkózott a 11.  helyre, a hajrában azonban veszített két pozíciót, amikor kihátrált egy előzésből, mert a riválisa becsukta előtte az ajtót. Az újoncok értékelésének harmadik helye azonban így is összejött, amivel a rookie összetett második helyére lépett előre.

    A vasárnapi folytatás ugyanakkor már nem alakult kedvezően, ami annak tükrében, hogy Martin mindkét versenyt a 18. helyről kezdte, és mindkét futamon biztonsági autós fázis rövidítette a versenyidőt, nem meglepő. Közvetlenül a második futam rajtja után négy autó keveredett balesetbe, amit negyedórás biztonsági autós fázis követett, így mindössze 5 perc maradt versenyzésre. Ez alatt nagy előrelépést nem lehetett elérni, így Martint a 16. helyen intették le.

    A hétvége utolsó versenyén a Virtuosi pilótájának nem sikerült jól a rajtja, emiatt visszaesett az utolsó helyre. Ezután 7 percet ismét a Safety Car mögött vonatozott a mezőny, majd jöhetett 11 percnyi versenyzés, aminek a végén Martin a 17. pozícióban ért célba.

    Molnárt, Martin, Virtuosi, Silverstone
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Összességében jól sikerült a szezon első fele, de nem úgy zártuk le ezt az időszakot, ahogyan szerettük volna. Viszont az olyan napokból lehet a legtöbbet tanulni, mint amilyen a silverstone-i hétvége utolsó napja. Az egy hónapos szünet után erősebben térünk majd vissza az idény második felére” – értékelt a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője.

    Molnár Martin a szezon első felét a harmadik legjobb újoncként zárta, innen várja a hollandiai Zandvoortban következő július 13-i folytatást.

  • Silverstone-ban is folytatódott Molnár Martin dobogós sorozata a brit F4-ben

    Silverstone-ban is folytatódott Molnár Martin dobogós sorozata a brit F4-ben

    Molnár Martin sorozatban ötödik, összességében nyolcadik dobogóját szerezte az újoncok értékelésében a brit Forma-4-es bajnokságban a silverstone-i versenyhétvége első futamán. Eredményének köszönhetően a Virtuosi Racing magyar versenyzője feljött a második helyre az újoncok értékelésében.

    A szezon egyetlen dupla versenyhétvégéjének második felvonásával Silverstone-ban zárul a brit Forma–4 idei kiírásának első fele. Az előző négy versenyhétvége során Molnár Martin már hét alkalommal állhatott fel a pódiumra az újoncok között, így azzal a céllal érkezett a legendás versenypályára, hogy újabb trófeákat zsebeljen be az egy hónapos szünet előtt.

    A mezőny a pénteki napon esős körülmények között kezdte meg a hétvége programját. Martin az első szabadedzésen a nyolcadik, a második szabadedzésen pedig a tizennyolcadik helyet szerezte meg, az első nap végén pedig pozitívan értékelte az elvégzett munkát és bizakodva várta a szombati folytatást.

    Molnárt, Martin, Virtuosi, Silverstone
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    A szombati napra – amelyen a kvalifikáció és az első futam szerepelt a programban – a Virtuosi Racingnél esős időre számítottak. A magyar idő szerint 10 óra 30 perckor kezdődő időmérőn azonban felszáradó pálya fogadta a mezőnyt, amely még a Martinnál jóval rutinosabb versenyzőknek is komoly kihívást jelentett. A változó körülmények között a 15 éves magyar tehetségnek sajnos nem sikerült átmentenie a múlt heti időmérős formáját Thruxton-ból, így végül a tizennyolcadik helyet szerezte meg.

    A délutáni futamon szokás szerint az időmérőn elért második legjobb kör alapján állt fel a rajtrácsra a mezőny, Martin így a tizenhetedik helyről várta, hogy kialudjanak a piros lámpák. Jó rajtot követően az első körben egészen a tizenegyedik pozícióig jött fel, amikor mondhatni már szokásos módon érkezett egy biztonsági autós fázis. Az újraindítást követően a tizedik helyért harcolt, ám az előtte autózó versenyző bezárta előtte a kaput, ami miatt tempót és két pozíciót veszített. A folytatásban már nem történt helycsere Martin szempontjából, így végül a tizenharmadik helyen intették le, az újoncok értékelésében pedig újra felállhatott a dobogó harmadik fokára, ami azt jelenti, hogy sorozatban öt, összeségében már nyolc dobogós helyezést ért el az újoncok között. Ezzel az eredménnyel a Virtuosi magyarja az újonc értékelés összetett harmadik helyéről a másodikra lépett előre.

    Folytatás vasárnap magyar idő szerint 12:15-től a második, 16:40-től pedig a harmadik futammal. A teljes első versenyt alább lehet visszanézni.