Kategória: Formula Sport

  • Extra F2-es teszt lesz, hogy a Hungaroringen visszatérhessenek az állórajtokhoz

    Extra F2-es teszt lesz, hogy a Hungaroringen visszatérhessenek az állórajtokhoz

    Minden Formula 2-es csapat 100 kilométer extra tesztlehetőséget kap annak érdekében, hogy kiküszöböljék az álló rajtok problémáját, mikor is új erőforrást és kuplungot kapnak majd.

    Az elmúlt versenyhétvégéken ugyanis a safety car mögül rajtolt a mezőny, mivel gond volt a kuplungokkal, és igen sok volt a lefulladás a rajtrácson.

    Az FIA és az F2 azt tervezi, hogy a Hungaroringen térnek vissza az állórajtokra.

    Különös problémát észleltek a motorban, ami miatt nincs elegendő forgatónyomaték a kuplung fogáspontjánál, így gyakori a lefulladás. Ezen kívül olyan megbízhatósági problémával is szembesültek, melyek befolyásolják az egyenesbeli sebességet és a nyomatékot. Ezen problémák megoldásán dolgozik most a Mecachrime.

    A silverstone-i hétvége után mind a 20 motort visszahívták. Egy hét elteltével a csapatok egy továbbfejlesztett erőforrást és kuplungot kapnak majd vissza, valamint egy szett szuperlágy gumit, 100 km rajtgyakorlásra.

  • Máris becsődölt Monisha Kaltenborn F4-es csapata, a KDC Racing

    Máris becsődölt Monisha Kaltenborn F4-es csapata, a KDC Racing

    Az F1-es Sauber csapat korábbi irányítója, Monisha Kaltenborn új csapata a KDC Racing alig pár hónapja alakult. Most pedig máris csődeljárás alá vonták a vállalat igazgatóját. A Motorsport Radio információi szerint a spanyol bázisú de svájci licenszes KDC Racing alapítója és igazgatója, Emily Di Comberti, (akit korábban Jean-Patrick Guy Phillipe Mourenonnak hívtak) az Egyesült Királyságban csődbe jutott, és még mindig lóg £90,000 a Lanan Racing, ahol fia Aaron Di Comberti is versenyzett rövid ideig a brit Formula-3-ban 2017-ben.

    Monisha pedig miután az első női csapatfőnök lett a Forma-1-ben, furcsa körülmények közt ott hagyta a Saubert tavaly, pedig a FIA Women in Motorsport nagyköveti szerepét is rá osztották a legfelső szinten. Ő a visszatérésére készült Emilyvel, azzal, hogy KDC Racing néven Formula 4 csapatot alapítottak.

    A csapatot nagy hírverés övezte, mivel az év elején egy teljesen női menedzsmenttel indultak neki a versenyzésnek az olasz és a német F4-ben, ami igazán úttörő cselekedet. A céljuk az volt, hogy segítsék a fiatal női versenyzők útját. Feltehetően a csapat már meg is szűnt, hiszen a német bajnokság előző fordulóján már nem voltak ott, és a csapat megmaradt egyetlen pilótája, Ilya Morozov, is bejelentette, hogy egy új olasz F4-es csapatnál folytatja a pályafutását.

  • Ferrucci elnézést kért a viselkedéséért

    Ferrucci elnézést kért a viselkedéséért

    A Formula 2-ben szereplő Santino Ferrucci elnézést kért a Brit Nagydíj sprintversenyén tanúsított viselkedése miatt.

    Ahogy arról korábban beszámoltunk, több, súlyos szabályszegést is elkövetett az amerikai pilóta az elmúlt hétvégén, és a Formula 2-ben példátlannak számító büntetés halmot szabtak ki rá.

    A Haas fiatal pilótája a Twitter oldalán kért bocsánatot.

    „Nincs más mentségem csupán az a tény, hogy egy húsz éves olasz-amerikai srác vagyok mély szenvedéllyel a motorsport iránt, amely egy rendkívüli érzelmekkel átszőtt sport. Sok provokáció vezetett a mentális elgyengülésemhez, de tudom, ez nem mentség. Biztosíthatok mindenkit arról, hogy ez nem fog újra megtörténni.”

    Ezen kívül külön is elnézést kért a szponzoraitól, a Tridenttől, a Haastól, az FIA-tól, az F2-től, valamint a rajongóitól, barátaitól és a családjától is.

    Azt is elmagyarázta, hogy miért nem jelent meg a versenybírók előtt. Ezen kihágást azzal indokolta, hogy egy roppant hosszúra elnyúlt dopping teszt miatt nem volt ideje, mert sietett a repülőre, mert sürgős családi problémák léptek fel.

    Ferrucci eltiltása után a csapata a Trident is egy Twitter üzenetbe reagált a történtekre, amelyben elmondták, hogy a csapat teljes mellszélességgel kiáll Arjun Maini és családja mellett, a sportszerűtlen és mindenek előtt a civilizálatlan viselkedésért, aminek az áldozata volt.

    https://twitter.com/SantinoFerrucci/status/1016417311341924352

  • Két versenyes eltiltást kapott Santino Ferrucci

    Két versenyes eltiltást kapott Santino Ferrucci

    Súlyos büntetést kapott a Formula 2-es Trident csapat versenyzője és a Haas junior pilótája Santino Ferrucci. Az amerikai pilóta számos kihágást követett el a brit hétvégén, ami miatt pénzbüntetést és két versenyhétvégére szóló eltiltást is kapott.

    Valamennyi szabályszegése a vasárnapi sprint versenyen történt. Első és egyben legsúlyosabb kihágása a futam utáni levezető körön történt, amikor szándékosan nekiment csapattársának Arjun Maininak. Ezzel súlyosan megsértette a sportszabályzatot.

    Miután a csapat is elismerte, hogy az amerikai mozdulata szándékos volt, ezért a versenybírók magukhoz rendelték, de ő ezt visszautasította.

    Ennek következtében az amerikai versenyzőt eltiltották a soron következő két Formula 2-es fordulóról, azaz nem vehet részt a magyar és a belga versenyhétvégén sem, valamint egy igen nagy, 60 ezer eurós büntetést is kapott pluszban.

    Ezzel még nem volt vége. Egy másik esetben is vétkesnek találták. Szintén a csapattársával, Mainival csatázott, és a négyes kanyarban szándékosan leszorította őt a pályáról. A versenybírók emiatt is magukhoz kérették a fiatal pilótát, aki ezt újfent visszautasította. Ezután pedig kizárták a sprintversenyről.

    Ezen kívül pedig megsértett azt a pontot is, miszerint tilos telekommunikációs eszközt az autóban tartani. Emiatt további hatezer eurós büntetést szabtak ki rá.

  • Russell kettős dobogóval növelte előnyét az összetettben

    Russell kettős dobogóval növelte előnyét az összetettben

    Az ART Grand Prix pilótája George Russell mindkét Formula 2-es futamon dobogóra tudott állni hazai közönség előtt, amivel elhúzott Lando Norristól a pontversenyben.

    A szombati fő futamot a bajnoki éllovas Russell várhatta az első helyről, aki egyébként az utolsó két fő futamot megnyerte, a Paul Ricardon és a Red Bull Ringen is.

    A Mercedes juniorja egészen a bokszkiállásig vezette is a versenyt, amikor is a bal első kerekénél nem működött a pisztoly, ezért azt ki kellett cserélni. Ez az idő pedig elég volt az üldöző, Alexander Albonnak, hogy átvegye a vezetést.

    Ez a kis hibával még nem ért véget az ART pechszériája, hiszen Russell és csapattársa Aitken is gyorsan hajtott a bokszutcában, amiért öt másodperces időbüntetést kaptak.

    A versenyt végül magabiztosan nyerte a DAMS brit születésű thaiföldi pilótája Alexander Albon, mögötte a büntetéssel együtt is George Russell végzett, aki még megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, ezzel megkapta a plusz pontokat is. Bajnoki riválisa, a hatodik helyről induló Lando Norris csak az egy pontot jelentő tizedik helyen végzett.

    Fuoco személyében a Charouz csapat újabb dobogónak örülhetett, aki nagyot csatázott Sette Camarával, a brazil autója viszont a verseny vége felé kigyulladt. A csapattársa Deletraz az utolsó körben előzte meg Ghiottot, így megszerezte a negyedik pozíciót.

    A bajnoki címre törő Artem Markelov és Nyck De Vries kettős lett a hatodik és a hetedik.

    Ausztria után ismét remek verseny tempót diktált az Ardennel Maximilian Gunther, aki a nyolcadik hellyel megszerezte a sprint futamra a pole-pozíciót, csapattársa Fukuzumi technikai probléma miatt feladta a futamot.

    A leghosszabb, kemény gumis etapot Ralph Boschung futotta, akinek ezért a jutalma a kilencedik hely és két bajnoki pont lett.

    Az utolsó kieső Sean Gelael volt, aki Norrisszal csatázott, majd összeért a brittel, de ő húzta a rövidebbet.

    Aitken a verseny végén kapott még egy öt másodperces büntetést, amivel az eredeti nyolcadik pozíciója helyett végül csak a 13.lett.

    Formula 2, Brit Nagydíj, fő futam végeredménye

    POz Pilóta csapat kör különbség
    1 Alexander Albon DAMS 29 52:04.519
    2 George Russell ART Grand Prix 29 +9.783
    3 Antonio Fuoco Charouz Racing System 29 +18.507
    4 Louis Deletraz Charouz Racing System 29 +26.689
    5 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 29 +27.016
    6 Artem Markelov RUSSIAN TIME 29 +27.107
    7 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 29 +28.034
    8 Maximilian Gunther BWT Arden 29 +34.021
    9 Ralph Boschung MP Motorsport 29 +37.227
    10 Lando Norris Carlin 29 +39.620
    11 Roberto Merhi MP Motorsport 29 +39.971
    12 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 29 +40.132
    13 Jack Aitken ART Grand Prix 29 +42.930
    14 Arjun Maini Trident 29 +54.855
    15 Roy Nissany Campos Vexatec Racing 29 +58.064
    16 Santino Ferrucci Trident 29 +59.394
    17 Nicholas Latifi DAMS 29 +59.764
    Sergio Sette Camara Carlin 23 Kiesett
    Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 20 Kiesett
    Nirei Fukuzumi BWT Arden 13 Kiesett

     

    A vasárnap délelőtti futamnak így Gunther és De Vries vághatott neki az első sorból.

    A német pilóta viszonylag sima rajt-cél győzelmet aratott, ezzel megszerezte első F2-es diadalát. A verseny első szakaszában De Vries és Markelov, a végén pedig Russell és Norris szorongatta őt.

    A Mercedes tartalékpilótája a hetedik helyről indulhatott, majd szép sorjában megelőzte Ghiottot, Fuocot, Deletrazt, Markelovot és a végén De Vriest is, így egy újabb második helyet szerzett. Ráadásul az utolsó három körben ledolgozta a négy másodperces hátrányát is Guntherhez képest, de már az előzésre nem volt lehetősége.

    Így is még tovább növelte előnyét a bajnokságban Norris előtt, aki szintén hasonló felzárkózást mutatott, a tizedik helyről a harmadikig kapaszkodott fel.

    A McLaren juniorja számára a verseny kulcs pillanata az volt, amikor a 15.körben megtámadta és egy remek előzéssel megelőzte Fuocot. Az olasz leszorította a britet, aki a pályára visszatérve eltalálta a Charouz oldalát, amely a kavicságyban végezte. A Ferrari akadémista a leszorításért kapott egy tíz másodperces büntetést is, de mivel kiesett így lényegtelen volt.

    De Vries gumijai a verseny végére teljesen elfogytak, így Markelov, Deletraz és Ghiotto is megelőzte őt.

    A szombati győztes Alexander Albon szerezte meg az utolsó pontot. Mögötte a két MP Motorsportos Ralph Boschung és Roberto Merhi végzett.

    Gunther csapattársa Fukuzumi pedig egy újabb technikai gond miatt el sem tudott rajtolni.

    Formula 2, Brit Nagydíj, sprintverseny végeredmény

    poz pilóta csapat különbség
    1 Maximilian Gunther BWT Arden 37:09.802
    2 George Russell ART Grand Prix +0.521
    3 Lando Norris Carlin +2.505
    4 Artem Markelov RUSSIAN TIME +9.925
    5 Louis Deletraz Charouz Racing System +12.005
    6 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +13.051
    7 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +13.930
    8 Alexander Albon DAMS +14.007
    9 Ralph Boschung MP Motorsport +14.685
    10 Roberto Merhi MP Motorsport +16.488
    11 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +19.633
    12 Jack Aitken ART Grand Prix +23.653
    13 Arjun Maini Trident +24.041
    14 Santino Ferrucci Trident +27.719
    15 Roy Nissany Campos Vexatec Racing +32.166
    16 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +33.319
    17 Nicholas Latifi DAMS +34.043
    18 Sergio Sette Camara Carlin +47.913
    Antonio Fuoco Charouz Racing System Kiesett
    Nirei Fukuzumi BWT Arden Nem indult

     

    Ami pedig a bajnokságot illeti, Russell 170 ponttal vezet, Norris neve mellett 133 egység szerepel. A harmadik, negyedik és ötödik helyen álló Alexander Albon (115), Artem Markelov (110) és Antonio Fuoco (97) is közeledett Norrishoz.

    A csapatoknál pedig holtverseny van az élen, az ART és a Carlin is egyaránt 219 ponttal áll. A harmadik helyen pedig a Charouz Racing System 159 ponttal.

  • GP3-as motorok lesznek az új, összevont Formula 3-ban

    GP3-as motorok lesznek az új, összevont Formula 3-ban

    Mint ismert, 2019-től összevonják a GP3 és a Formula 3 versenysorozatokat, és International Formula 3 néven fog tovább futni.  Az új szériával együtt új autók is lesznek, amelyek paraméterei most lettek ismertek.

    A Formula 2-höz hasonlóan, az új széria is a GP2 Motorsport alapítója Bruno Michel (F2 és GP3 vezetője) és a Liberty Media irányítása alá fog tartozni.

    Az International Formula 3-ban a jelenleg a GP3-ban használt erőforrást fogják alkalmazni, ami 3,4 literes V6-os motor, amely 400 lóerős. A váltó, amit szintén át fognak venni az hat sebességes Hewland váltó.

    A monocoque viszont új lesz. Az F2-vel ellentéteben, ahol titanium halo van, itt acélból fogják készíteni és 15 kilót fog nyomni.

    A kaszttnit továbbra is a Dallara fogja készíteni, viszont sokkal nagyobb leszorítóerőt fognak tudni képezni az új autók.

  • Lány versenyzővel bővül az F3-as mezőny!

    Lány versenyzővel bővül az F3-as mezőny!

    Női versenyzővel bővül a Formula 3-as Európa-bajnokság mezőnye, ugyanis a német Sophia Flörsch csatlakozott a Van Amersfoort Racinghez (VAR) a szezon hátralévő részére. Első közös versenyükre Zandvoortban kerül majd sor.

    A 17 éves lány nyert már versenyt Ginetta Juniorban és dobogós helyezése is volt a német Formula 4-ben.

    A VAR F3-as autóját a szezon előtt már tesztelte, és az eredeti terv az volt, hogy már a második fordulótól, a Hungaroringtől csatlakozik a mezőnyhöz. Mostanra azonban ez összejött, sőt év végén a Makaói Nagydíjon is rajthoz áll majd.

    „Egy olyan időszak után, mely során arra kellett koncentrálnom, hogy sikerüljenek az iskolai vizsgáim, nagyszerű érzés visszatérni a versenyzői ülésbe és a versenyzői karrieremre koncentrálni.” – mondta Flörsch. „Extrém kihívás a Formula 4-ből a nagyon versenyképes FIA Formula 3 European Championshipbe előre lépni, de úgy tekintünk erre, mint a következő lépésre a tanulási időszakomban.”

    „Minden tőlem telhetőt megteszek majd és meggyőződésem, hogy nagyon sokat fogok tanulni. Izgatottabb vagyok, mint valaha, a jövőbeli karrieremet illetően.”

    Flörsch egyébként egyik nagykövete Susie Wolff Dare to be Different programjának, melynek célja, hogy népszerűsítse az autósport minden területét a lányok körében, illetve segítse a lányokat az autósportban érvényesülni, akár versenyzőként, akár mérnökként, akár bármilyen más munkakörben.

  • Ticktum már jövőre válthatná Hartley-t, de van itt egy kis gond…

    Ticktum már jövőre válthatná Hartley-t, de van itt egy kis gond…

    Az F3-as bajnoki címért harcban lévő Dan Ticktum arra is esélyes, hogy 2019-ben már a Toro Rosso versenyzője legyen, Brendon Hartley helyén. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint Ticktum készen állhat az F1-es szereplésre 2019-re.

    „A Norisringen valaki beleszállt hátulról (a második versenyen – a szerk.), őt (Ticktumot) kórházba vitték, de azt mondta újra menni akar, majd megnyerte a (harmadik) versenyt!” – mondta Marko az Autosportnak. „Ő gyors. Őrült, de gyors. Ez tetszik nekünk. Csak egy ponttal van lemaradva pedig volt két technikai meghibásodása is.”

    Eközben Brendon Hartley idei szezonja eddig nem alakul túl fényesen a Toro Rossónál, és már azt pletykálták, hogy akár szezon közben távozhat a csapattól. Marko szerint azonban az a cél, hogy Hartley teljesítse az egész szezont. Az azonban még bizonytalan, hogy mi lesz vele 2019-ben. Helyére a Red Bull háza tájáról csakis Ticktum jöhet szóba, mivel a többi junior még csak Formula Renault és Formula 4 szinten van.

    A 2019-es induláshoz azonban még F1-es szuperlicenszet kell szereznie, ehhez 40 szuperlicensz pontra van szüksége az elmúlt 3 szezonból (beleértve a mostanit is). Azonban ha megnyeri idén az F3-at, az csak 30 pontot jelent, a korábbi évekből pedig nincsenek ilyen pontjai…

    14 pont szükséges a nemzetközi A licenszhez, amivel már részt vehet F1-es teszten és 25 ahhoz, hogy F1-es szabadedzésen szerepeljen. De ez még mindig nem egyenlő a versenylicensszel.

    Ennek tükrében tehát Ticktum addig biztosan nem tud F1 szempontból előrébb lépni addig, míg a 2018-as F3-as szezont be nem fejezi.

    Felvetődik a kérdés, hogy de hát Max Verstappent is milyen könnyen és gyorsan beemelte az F1-be a Red Bull, a szuperliszensz-pontrendszert azonban csak Verstappen érkezése után vezették be…

  • George Russell „lemásolná” Charles Leclerc-et

    George Russell „lemásolná” Charles Leclerc-et

    A Mercedes juniorja, George Russell abban bízik, hogy Charles Leclerc-féle hatásos teljesítményt tud majd felmutatni annak érdekben, hogy F1-es ülést kaphasson.

    Leclerc, aki ma már a Sauber versenyzője, 2016-ban bajnok lett GP2-ban, tavaly pedig Formula 2-ben. Russell tavaly GP3-as bajnok lett és jelenleg vezeti a bajnokságot F2-ben. Jövőre pedig már szeretne F1-es versenyző lenni.

    „Szerintem változnak kicsit az idők, hiszen már Verstappen, Ocon és Leclerc is az F1-ben van.” – mondta Russell. „Ezek a srácok csak jöttek, és kihívás elé állították a mezőny tapasztalt versenyzőit. Szerintem Charles most remek példát mutat arra, hogy milyen versenyképes junior széria a mienk (az F2), és én pedig megnyertem tavaly a GP3-at, most pedig vezetem az F2-t.”

    Hozzáteszi, hogy Mercedeses és Force Indiás tesztlehetőségei okán úgy érzi, késze áll az F1-re. Nagy kérdés, hogy lesz-e valahol hely számára.

    „Ha lehetőség adódna helyettesíteni valakit ezen a hétvégén Silverstone-ban, én késznek érzem rá magam. Komoly szimulátoros munkát végeztem a Mercedesszel az elmúlt két évben. Több napot teszteltem a Mercedesszel és a Force Indiával, és magabiztos vagyok, élni tudnék a lehetőséggel.”

    Ahhoz azonban, hogy Russell F2-es bajnok lesz-e idén, ahhoz honfitársának, Lando Norrisnak is lesz még egy-két szava.

  • Rajt-cél győzelemmel zárta a hétvégét Artem Markelov

    Rajt-cél győzelemmel zárta a hétvégét Artem Markelov

    Artem Markelov magabiztosan nyerte az F2-esek sprintversenyét, Russel előtt, utóbbi ezzel pedig a bajnokság élére is ugrott.

    A fordított rajtrácsnak köszönhetően a két Russian Time-os autó állt az első sorban. A módosított szabályok miatt gördülő rajt volt ezen a versenyen is. Markelov jól rajtolt és remek gumikezelésének köszönhetően simán megnyerte a futamot. Csapattársa Tadasuke Makino viszont nem zárt ilyen jó futamot.

    A szombati nap embere, Roberto Merhi csak a bokszutcából vághatott neki a versenynek.

    A két bajnoki éllovas Russel és Norris egymás mellől indult. A Mercedes juniorja a verseny elején nagy tempót diktált, és hét kör alatt már a második helyen találta magát. Innentől kezdve már csak a gumikra figyelt, és nyugodtan behozta az autóját a második helyre.

    Felemás versenyt zártak a bajnoki éllovas Carlin versenyzői. Sette Camara jó teljesítménnyel szerezte meg a pódium legalsó fokát, csapattársa Norris azonban sokat küszködött, ami miatt csak a 11.lett, ezzel pedig elvesztette a vezető helyét a bajnokságban.

    A negyedik helyen Antonio Fuoco végzett, a Ferrari fiatalja az első futamhoz hasonlóan ismét sokat tudott előre lépni a rajtpozíciójához képest. Mögötte Alexander Albon zárt, aki a verseny első felében sokat csatázott Norris-szal, de a thaiföldi jobban menedzselte az abroncsokat. A második helyről induló Tadasuke Makino lett a hatodik.

    Santino Ferrucci és Nicholas Latifi zárta a pontszerzők sorát, mögöttük pedig Nirei Fukuzumi és Arjun Maini ért célba.

    A bajnoki dobogóért harcoló Premás Nyck De Vries nem zárt jó hétvégét, a sprint versenyen is pont nélkül zárt, csupán a 14.lett. A célba érők sorát a folyamatos gondokkal küzdő ART-s Jack Aitken zárta.

    A bajnokság felénél George Russel vezet a pontversenyben 10 ponttal megelőzve Lando Norrist, a harmadik helyen pedig a Renault juniorja Artem Markelov űll, az ő hátránya már 38 pont.