Kategória: Formula Sport

  • Billy Monger dobogóra állt és protéziséből ivott

    Billy Monger dobogóra állt és protéziséből ivott

    Billy Monger, akinek tavaly egy F4-es baleset következtében kellett amputálni mindkét lábát, ezen a hétvégén a Brit F3 mezőnyével Spában versenyzett.

    Három versenyt rendeztek a hétvégén, Monger pedig az elsőn 6., a másodikon 13. lett, a harmadik futamon pedig a 3. helyen intette le a kockás zászló, így a dobogóra is felállhatott.

    A brit srácot megihlette Daniel Ricciardo dobogós szokása, a „shoey”, azaz a cipőjéből pezsgő ivás, és ő maga is hasonlóan tett. Cipője helyett azonban ő mű végtagjából kortyolt bele a pezsgőbe, az akciót pedig elnevezte „leggy”-nek.

  • A Red Bull tagadja, hogy Ticktum venné át Ferrucci helyét

    A Red Bull tagadja, hogy Ticktum venné át Ferrucci helyét

    A Red Bull megerősítette, hogy nem a junior pilótájuk, Daniel Ticktum fogja átvenni a Formula 2-ben eltiltott (és a csapatától kirúgott) Ferrucci helyét a Tridentnél.

    Ticktumot korábban úgy emlegették, mint aki Brendon Hartley helyére érkezhet a Toro Rossohoz 2019-re. Még ha meg is nyerné a Formula 3-as bajnokságot, akkor sem lenne elég szuperlicensz pontja a Forma-1-hez, sőt még egy esetleges részleges F2-es siker sem garantálná a megfelelő pontszámot.

    Mint ismert, Ferruccit két versenyhétvégére eltiltotta az FIA, majd a csapata, a Trident végleg szakított az amerikai pilótával.

    Mikor meglátta ezt a hírt, a Makaói Nagydíj győztes pilóta egyből arra gondolt, hogy akár ő is lehet az aki átveszi a helyét.

    „Ahogy megláttam, hogy Ferrucci és a Trident útjai elválnak, eszembe jutott, hogy én is tudnám teljesíteni ezt a pár versenyt. Meglátjuk. A Red Bulltól egyelőre semmilyen ilyesfajta terv nem érkezett.” – kezdte a brit.

    „Ha Helmut azt szeretné, hogy én ugorjak be, akkor felhív és elmondja, hogy ezt kell csinálnom, és én meg is fogom ezt tenni. Nem lennék ideges, csak élvezném.” – folytatta.

    Ám Helmut Marko hamar pontot tett ezen felvetés végére, és kijelentette, hogy Ticktum idén csak és kizárólag az F3-ra fog koncentrálni.

    „Nem fog idén az F2-ben szerepelni. Neki most konstans teljesítményt kell mutatnia a Formula 3-ban. Ő csak akkor tehet meg még egy lépést a Forma-1 irányába, ha érett teljesítményt mutat.”  – fogalmazott az osztrák.

    Ticktum jelenleg 13 pontos lemaradásban van a pontversenyben négy fordulót követően, és két futamgyőzelmet szerzett a Motopark csapatban.

  • IndyCar teszttel tért vissza Pietro Fittipaldi

    IndyCar teszttel tért vissza Pietro Fittipaldi

    A Dale Coyne Racing pilótája Pietro Fittipaldi visszatért a sérüléséből, kedden száz kört tett meg az IndyCar autóval a Mid-Ohio versenypályán.

    Fittipaldi az év korábbi részében a WEC Spa-i fordulójában szenvedett egy súlyos balesetet, amiben a bal lába és a jobb bokája tört el. Csaknem két hónapot töltött Indianapolisban a rehabilitációja miatt az IndyCar orvosa, Terry Trammel irányítása alatt. A célja pedig az, hogy már a jövő heti Mid-Ohio-i versenyen már indulhasson.

    Elmondása szerint nagyon gyorsan felvette a ritmust a keddi teszten.

    „Csodálatos volt, ember, annyira boldog vagyok, hogy visszatérhettem. A balesetem utáni két hónapban nagyon keményen dolgoztam, remek emberekkel körülvéve, hogy minél hamarabb visszatérhessek a vezetéshez. Kedden pedig sikerült ezt elérnem, nagyon jól sikerült ez a teszt. Nagyon komfortosan éreztem magam az autóban. Intenzív pár hét volt, de ez az, ami miatt ilyen hamar újra autóba ülhettem.” – adott hangot az örömének.

    A Formula V8 tavalyi bajnoka sikerrel teljesítette a keddi tesztprogramot, amelyen a délelőtti etapot a fizikai állapotának a felmérésére használta.

    „Ez egy komplett teszt volt, közel száz kört tettem meg, ami nagyon sok. Az volt a tervünk, hogy annyi kört menjek, amennyit csak tudok, hiszen a jövő héten már verseny lesz. A délelőtti etapot arra használtuk, hogy kényelmesen érezzem magamat az autóban, illetve a pedálokat beállítsuk és mindent rendbe rakjunk.”

    „A csapat ki akart próbálni még egy csomó beállítást, szóval egy átlagos nap volt. Örülök, hogy jól mentem és izgatott vagyok a jövő hét miatt.” – tette hozzá.

    A DCR pilótája a top tízet célozza meg a következő versenyhétvégén.

    „Természetesen nekem is az a célom, mint mindenkinek, nyerni szeretnék. Tudom, hogy újonc vagyok, és sok olyan pálya van, amin még nem versenyeztem. Meg kell néznünk, hogy hol leszünk ezután a teszt után, de szerintem versenyképesek leszünk. A célunk az, hogy a legjobb tízbe kvalifikáljunk, és majd meglátjuk, hogy a versenyen hol leszünk.” – zárta a brazil.

  • A Trident felbontotta Ferrucci szerződését

    A Trident felbontotta Ferrucci szerződését

    A Formula 2-es Trident istálló felbontotta annak a Santino Ferruccinak a kontraktusát, akit az FIA két versenyhétvégéről eltiltott.

    Az amerikai pilóta a silverstone-i sprint versenyen előbb szándékosan ütközött csapattársával, majd nem volt hajlandó megjelenni a versenybírók előtt. A sok kihágás miatt pedig két versenyhétvégéről el is tiltották a Haas tartalék versenyzőjét.

    A viselkedése mellett az is kiverte a csapatánál a biztosítékot, hogy továbbra sem tett eleget a fizetési kötelezettségének, mert segítettek neki abban, hogy elindulhasson két IndyCar futamon is Detroitban.

    „Ezen döntésünket a Silverstone-ban történt események, valamint a fizetési kötelezettségének súlyos megsértése idézte elő. A bajnokság kezdete óta a versenyző szponzorai nem tettek eleget a fizetési kötelezettségüknek.” – olvasható a csapat közleményében.

  • Norris: Ez az eddigi legrosszabb szezonom

    Norris: Ez az eddigi legrosszabb szezonom

    Lando Norrisnak saját bevallása szerint az idei az „eddigi legrosszabb szezonja”, ami nem segíti az esetleges 2019-es F1-es ülés megszerzését.

    Norris kapós portékának számít a paddockban, a McLaren három ajánlatot is kapott a fiatal brit idei szolgálataiért, ezek közül azonban egyik sem materializálódott. Norris jelenleg a második helyen áll az F2-es bajnokságban, 37 ponttal a Mercedes-protezsált George Russell mögött, de csak saját magának köszönheti a viszonylag nagy lemaradást.

    „Az idei szerintem az eddigi legeslegrosszabb szezonom” – ismerte el a Carlin pilótája. „Lehet, hogy a bajnoki második hely jól hangzik, de az elkövetett hibáim és a problémák számát figyelembe véve magasan a legrosszabb teljesítményt nyújtom. Főként a hibákra vagyok mérges, amikor pont idén kellene ennek az ellenkezőjét biztosítanom. Tudom, hogy sokkal jobban is teljesíthetnék, és ez az, ami igazán zavar. Mindenféle kikényszerítő ok nélkül hibázok. Remélhetőleg mindenből sikerült tanulnom és mostantól ismét javuló formában leszek.”

    A legnagyobb hibák közé tartozik, amikor Norris már az osztrák főfutam elején elkoptatta a gumijait, így elkerülhetetlenül visszacsúszott a mezőnyben, illetve a monacói időmérős balesete. A Carlinnak azonban nem mindig volt kifogástalan az egykörös tempója, az idei F2-es autókat érintő lefulladási és kuplungproblémák pedig Norris életét is megkeserítették: a legutóbbi brit főfutamon Norris autójának kuplungja a boxkiállásnál ragadt be, és hasonló gondokkal kellett megküzdenie Bakuban és a Paul Ricard-on is.

    „Lefulladtam, ennyi az egész” – magyarázta. „Igazából ez is az én hibám volt, mert meg lehetett volna csinálni, hogy nagyon lassan indulok el és annyira elnyújtom a kuplungfogást, amennyire csak lehet. Pont [Arjun] Maini mögött jöttem be a boxba, és amikor előtted az előzési lehetőség, automatikusan gyorsabban reagálsz, mint általában. De nem csináltam semmi extrémet, egyszerűen beragadt a kuplung, nem volt mit tennem.”

    Ezen a versenyen Norris a tizedik helyen ért célba, a másnapi sprintfutamon azonban hét autót megelőzve sikerült felkapaszkodnia a dobogó harmadik fokára.

  • Habsburg Ferdinánd a legjobb öt között Zandvoortban

    Habsburg Ferdinánd a legjobb öt között Zandvoortban

    Habsburg Ferdinánd az elmúlt hétvégén a FIA F3 bajnokság negyedik fordulójának otthont adó hollandiai Zandvoortban versenyzett, ahonnét értékes bajnoki pontokkal távozott, miután két alkalommal is sikerült a legjobb tíz között végeznie.

    A hétvége nehézkesen indult, ugyanis a 21 éves versenyző az első időmérő edzésen végig alulkormányzottsággal küszködött, így a 14. rajtkocka volt a legjobb amit ki tudott hozni az autóból. Azonban a Carlin csapat megfeszített munkájának köszönhetően a második időmérő edzésre valamennyire képesek voltak orvosolni a hibát, így a második futamra a hetedik, míg a harmadik futamra a kilencedik rajthelyet sikerült megszereznie.

    Habsburg mindhárom futamon kiválóan versenyzett, azonban a keskeny és kanyargós zandvoorti pályán nem sok lehetőség adüdik az előzésre. Az első versenyen végül a 14. a másodikon ötödik, míg a hétvége zárófutamán a hetedik helyen ért célba.

    “Nehéz ezt lenyelni, főleg a tavaly itt elért eredmények tükrében ,” mondta el Habsburg aki 2017-ben a második rajtkockába kvalifikálta magát a homokdűnék által övezett aszfaltcsíkon, mindössze 0.012 másodperccel elmaradva a pole pozíciós időtől, és végül a dobogó második fokán ünnepelhetett. “Ez a hétvége egyértelművé tette számunkra, hogy bizonyos területeken fejlesztenünk kell az autót ahhoz hogy előre tudjunk lépni, emellett tökéletesítenem kell az időmérős teljesítményemet, hogy a mezőny elejéről tudjak rajtolni. Összességében örülök annak, hogy ismét sikerült pontokat gyűjtenem, emellett élveztem a pályán vívott csatákat. Mindig nagyon élvezetes itt versenyeznini, különösen egy Forma 3-as autó volánjy mőgőtt.

    Habsburg szeme előtt azonban már egy lehetséges dobogós helyezés lebeg, ugyanis jövő hétvégén (július 27-28) a bajnokság visszatér Spa-Francorchamps-ba, Ferdinánd rendkívül izgalmas és látványos Formula 3-as győzelmének helyszínére.

  • Formula 3: Nikita Troitckii győzelmét hozta a harmadik futam Zandvoortban

    Formula 3: Nikita Troitckii győzelmét hozta a harmadik futam Zandvoortban

    A Formula 3-as szezon tizenkettedik futamán Nikita Troitckii megszerezte első győzelmét a sorozatban. Guanyu Zhou és Jehan Daruvala ünnepelhetett a dobogón az orosszal. Marcus Armstrong, megtartotta vezető helyét az összetettben, annak ellenére, hogy a tizenhatodik helyen végzett.

    A rajtnál Daniel Ticktum szerezte meg a vezetést, viszont kiugrott a brit, amiért egy áthajtásos büntetést kapott. Közvetlen mögötte Troitckii és Zhou harcolt pozícióért. Az orosz nyerte a párharcot, aki így az élre került Ticktum büntetése után. Közben Ben Hingeley kisodródott a kavicságyba, így kénytelen volt feladni a versenyt. Az eset miatt pályára gurult a Safety Car. Miután elhagyta a pályát a biztonsági autó, folytatódott a verseny. Troitckii életében először vezetett Formula 3-mas nagydíjat, Zhou, Daruvala és Marino Sato előtt.

    Nem sokkal ez után Julien Hanses csapódott bele a gumifalba. A Safety Car megint a pályára gurult, de mivel a pályamunkások nem tudták eltakarítani Hanses autóját, a versenyt felfüggesztették, így Troitckii érdekes győzelmet aratott Zhou és Daruvala előtt. Őket Marino Sato, Fabio Scherer, Alex Palou, Habsburg Ferdinánd, Jonathan Aberdein és Artem Petrov követte.

    A következő versenyhétvégét két hét múlva rendezik Belgiumban, a legendás Spa-Francorchamps-ban.

    Nikita Troitckii (Carlin): „Ez az első győzelmem a Formula-3-ban, ami nagyszerű érzés. Azt hiszem megérdemeltük a győzelmet, mivel egy csapatként dolgozunk a sikerért. Jó rajt után sikerült megszereznem a második helyet. Ezután nyomást helyeztem Ticktumra, egészen addig, amíg a boxba nem hajtott, hogy letöltse az áthajtásos büntetését. Ezután átvettem a vezetést. Az autóm végig jó volt, így el tudtam lógni Guanyu elől.”

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): „A startnál nem akartam kockázatot vállalni, így Nikita be tudott sorolni elém. Számomra a verseny arról szólt, hogy annyi pontot szerezzek meg, amennyit csak tudok. Eleinte akadtak problémáim a gumikkal, de ez a probléma enyhült a verseny vége felé. Az újraindításnál próbáltam támadni Nikitát, de nem sikerült előznöm.”

    Jehan Daruvala (Carlin): „Örülök annak, hogy két Carlinos is itt állhat a dobogón. Találtunk pár hasznos dolgot, így remélem, hogy a szezon második felében jobban fogok teljesíteni. Nikita nagyon szépen vezetett ma, de az én teljesítményem sem volt rossz. A rajtnál tudtam pozíciókat fogni, és Daniel büntetésének köszönhetően itt lehetek a dobogón.”

    (Boa Bence)

  • Formula 3: Ralf Aron másodjára is nyerni tudott Zandvoortban

    Formula 3: Ralf Aron másodjára is nyerni tudott Zandvoortban

    Ralf Aron tökéletes napot zárt ma, ugyanis a második versenyt is behúzta a zandvoorti aszfaltcsíkon. A futam nagy vesztesei Mick Schumacher és Daniel Ticktum voltak. Na de nézzük, hogy mit láthattunk a második futamon!

    Daniel Tictum, a RedBull üdvöskéje indulhatott a pole pozícióból. Mögötte Ralf Aron és Mick Schumacher várhatta a piros lámpák kialvását. Ticktum nem rajtolt valami jól, Aron el is vette tőle a vezető helyet, ráadásul Ticktum leszorította Schumachert a pályáról, aki így a kavicságyban találta magát. Rajta kívül még Enaam Ahmednek, Ben Hingeleynek és Vaidi Anathannak kellett feladnia a versenyt. Az esetek miatt a biztonsági autó többször is a pályára hajtott.

    Az újraindítás után Ticktum rengeteg pozíciót vesztett. Először a két Premás autó, Armstrong és Zhou ment el mellette, majd Alex Palou is maga mögé utasította Ticktumot.

    Ralf Aront nem lehetett megállítani, a második versenyt is behúzta. Csapattársai most sem tudták elkapni, ugyanis Marcus Armstrong lett a második és Guanyu Zhou kapaszkodott fel a dobogó harmadik fokára.

    Az első három helyezett nyilatkozata:

    Ralf Aron (PREMA Theodore Racing): „Tudtam, hogy egy nagyon jó rajtra lesz szükségem. Szerencsére meg tudtam előzni Danielt. Az újraindítás során higgadt voltam, és öröm volt látni azt, hogy a csapattársaim is faképnél hagyják Danielt. Ez is egy sima verseny volt számunkra, és mivel eddig csak Premás versenyző állt a pódiumon, ez azt bizonyítja, hogy a csapat jó munkát végez.”

    Marcus Armstrong (PREMA Theodore Racing): „Akció dús versenyem volt. A párbajom Dannel, a budapesti ütközésünkre emlékeztetett. Tanultam az esetből és ezúttal nem ütköztünk. A célom ma az volt, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzem meg, ugyanis holnap a rajtrács végéről fogok rajtolni, szóval a pontszerzés nehéz lesz.”

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): „Érdekes verseny volt. Nem volt rossz a rajtom, és az újraindítás után sem volt rossz. Szerencsére meg tudtam előzni Danielt. Az előzés után, olyan kiegyensúlyozottan próbáltam vezetni, ahogyan csak bírtam. Így próbáltam megóvjam az abroncsaimat.”

    (Boa Bence)

  • Formula 3: Ralf Aron nyert két csapattársa előtt az első zandvoorti futamon

    Formula 3: Ralf Aron nyert két csapattársa előtt az első zandvoorti futamon

    A 4.307 kilométer hosszú zandvoorti pályán Ralf Aron megszerezte idei második győzelmét az idei Formula 3-mas szezonban. Az észthez két csapattársa, Guanyu Zhou és Mick Schumacher csatlakozhatott.

    Ralf Aron már a rajtnál megelőzte csapattársát, Guanyu Zhout, aki pole pozícióból vághatott neki az első versenynek. Mögöttük Mick Schumacher volt, aki megőrizte harmadik helyét a verseny során. Őt Marcus Armstrong és Daniel Ticktum követte.
    Zhou próbált nyomást helyezni a vezető Aronra, de közben szemmel kellett tartania Schumachert is. A sorrend nem változott köztük a verseny során.

    A verseny végéhez közeledve Armstrong közelítette meg Schumachert, de nem sikerült dűlőre jutnia a némettel szemben, aki így egy újabb dobogót szerzett.

    A versenyt Ralf Aron nyerte Guanyu Zhou és Mick Schumacher előtt. A további sorrend: Marcus Armstrong, Daniel Ticktum, Jüri Vips és Jonathan Aberdein.

    Most pedig nézzük, hogyan értékelt az első három helyezett!

    Ralf Aron (PREMA Theodore Racing): „Mindig is jók voltak a rajtjaim, szerencsére most is sikerült jót rajtolnom és így a vezetést is megszerezni. Volt egy pillanat, amikor majdnem elvesztettem az autót, ezért tudott Guanyu (Zhou) támadni.”

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): „Ralf (Aron) jobbat rajtolt, és amúgy is ő tűnt esélyesebbnek a verseny során. Próbáltam közel maradni az első kanyarnál és megvédeni a pozíciót. Amikor hibázott, próbáltam kihasználni, de sajnos nem sikerült. Örülök az eredménynek, de a rajtjaimon még dolgoznom kell.”

    Mick Schumacher (PREMA Theodore Racing): „Nagyon könnyű összefoglalni a versenyemet. Harmadik voltam az indulásnál és itt is maradtam a verseny végéig. A verseny végén problémáim akadtak, de örültem, hogy meg tudtam tartani a pozíciómat.”

    (Szerző: Boa Bence)

  • Az FIA nemet mondott Ticktum hungaroringi F1-es tesztjére

    Az FIA nemet mondott Ticktum hungaroringi F1-es tesztjére

    Akadályba ütközött a Red Bull legújabb F1-be tartó üdvöskéje kapcsán. Az energiaitalosok már azon tűnődnek, ki ülhet be legközelebb a Toro Rossóba, leginkább Brendon Hartley helyére.

    A következő e célre kiszemelt Red Bull junior a 19 éves Daniel Ticktum, aki jelenleg az F3-ban szerepel. Pár éve arról lett ismert, hogy egy időre eltiltották az autósporttól, mert szándékosan ment neki egyik riválisának, mostanra azonban visszatért, és a Red Bull egyengeti útját az F1 felé; már amennyire tudja.

    A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanis szeretné, ha egy lépéssel előrébb jutna Ticktum, és tesztelhetne velük a Hungaroringen, az F1-es teszten. Az FIA azonban betarttatja a szuperlicensz szabályt, és nem adott erre engedélyt. Ugyanis bár az F1-es versenyengedélyhez szükséges a 40 licenszpont, a teszteléshez is kell 14 (az elmúlt 3 szezon során összegyűjtve), ez azonban nincs meg Ticktumnak. ”

    „Nagyszerű versenyeket fut Formula 3-ban, de még nem gyűjtött pontokat a licenszéhez.” – mondta Marko az Auto Motor und Sportnak.

    Ha idén Ticktum megnyerné az F3-as bajnokságot, azzal 30 pontot szerezne, ez pedig még mindig nem lenne elegendő ahhoz, hogy esetleg jövőre F1-es ülést kapjon. F1-es szabadedzésen azonban már autóba ülhetne.

    Ha Magyarországon nem ülhet F1-es autóba a fiatal versenyző, akkor Marko a szezon utáni Abu Dhabi teszten vetné be őt, mikorra már az F3-as szezonnak is vége, és minden bizonnyal lesz elegendő pontja az F1-es teszteléshez.

    Ticktum mindenesetre úgy érzi, készen áll a Forma-1-re.

    „Tudom, hogy elég gyors vagyok az F1-hez, de a puzzle egyes elemeire kell fókuszálnom.” – mondta.