Kategória: Formula Sport

  • Formula 3: Mick Schumacher második győzelmét szerezte meg Silverstone-ban

    Formula 3: Mick Schumacher második győzelmét szerezte meg Silverstone-ban

    Mick Schumacher nyerte meg a Formula 3, második versenyét a silverstone-i aszfaltcsíkon.

    A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher fia már a rajt után az első helyen találta magát, ugyanis meg tudta előzni Fabio Scherert. Attól a pillanattól nem lehetett megfogni a németet, aki úgy nyerte meg a versenyt, hogy rajta kívül más nem állt az élen, a verseny folyamán.

    Schumachernek az is a kezére játszott, hogy a második helyen haladó, Fabio Scherer védekezni kényszerült a mögötte haladó Jüri Vips-szel szemben. Az észt versenyző az Abbey kanyarban próbált előzni, azonban ez nem sikerült.

    Schumachernek már 1.4 tized másodperces előnye volt az első kör végén Scherer-rel szemben. Azonban Scherer mindig 2 másodpercen belül tudott maradni Schumacherhez képest. A svájci versenyzőre viszont egyre nagyobb nyomást gyakorolt a mögötte autózó, Jüri Vips.

    Számos sikertelen manőver után a 12. körben sikerült Vips-nek megelőzni Scherert a Stowe kanyarban. Ezután Vips megpróbálta ledolgoznia a hátrányát Schumacherhez képest, azonban a német versenyző ezt nem engedte meg az észtnek.

    „Az első verseny után kicsit féltünk attól, hogy a gumik nem fogják kibírni a futamot, de kibírták és ennek nagyon örülünk” – nyilatkozta Schumacher a pódiumon, tekintettel az első futamon történtekre, ahol a négy Premás versenyzőből hárman kaptak bal hátsó defektet, köztük Schumacher is.

    „Kitűnő rajtom volt és ezek után ki tudtam autózni elegendő előnyt ahhoz, hogy zavartalanul autózzak az élen. A verseny felénél a többiek elkezdtek gyorsulni, így nekem is jobb köröket kellett autózzak, hogy a kiautózott előnyömet fenn tudjam tartani.”

    Vips szerint nyerhetett volna, ha az Abbey kanyarban nem ütközik Scherer autójával. Az észt elismerte, hogy Schumachert ma nem lehetett elkapni és azt is, hogy jó munkát végzett a német pilóta. Scherer a harmadik helyen haladt a verseny 15. köréig, amikor is kénytelen volt leparkolnia az autóját a Chapel-ben, ugyanis az meghibásodott. A csapat még nem tudja, hogy mi okozhatta a problémát.

    Ennek köszönhetően Jonathan Aberdein állhatott fel a dobogó legalsó fokára. Ez volt a dél-afrikai pilóta első dobogós helyezése a Formula 3-ban.

    Aberdeinnek meg kellett dolgoznia első dobogójáért, ugyanis a Premás, Marcus Armstrong helyezett rá nyomást. Azonban az új-zélandi versenyzőt megelőzte Enaam Ahmed, aki így további értékes pontokat gyűjtött. Ahmed mögött a két Premás versenyző ért célba, Armstrong, Zhou sorrendben.

    Daniel Ticktum volt az, aki gondoskodott a nézők szórakoztatásáról, ugyanis a brit a tizenkettedik helyről zárkózott fel a hetedik helyre.

    Ticktum ütközött Ralf Aron autójával, amikor Ticktum a Club kanyarban előzte meg Aront, de mindkét pilóta folytatni tudta a száguldást. Ticktum Fenestraz-zal is megküzdött a pályán, azonban mindketten levágták a Stowe kanyart, ezért még lehet, hogy kapni fognak valami büntetést. Fenestraz lett a nyolcadik, megelőzve két Premás autót Shwartzmant és Aront.

  • Formula 3: Ticktum nyerte az első futamot Silverstone-ban

    Formula 3: Ticktum nyerte az első futamot Silverstone-ban

    A Red Bull üdvöskéje, Daniel Ticktum szerezte meg a győzelmet a Formula 3 első silverstone-i verssenyén. Ticktum a győzelmének köszönhetően újra az összetett pontverseny élére állt.

    A brit titán egy fantasztikus manőverrel utasította maga mögé Sacha Fenestrazt a Stowe kanyarban, négy körrel a verseny vége előtt. Ennek köszönhetően tudta megnyerni a futamot a Motorpark versenyzője. Ticktum a harmadik helyről rajtolhatott az első futamon. A rajtnál nem sikerült pozíciót nyernie, sőt védekeznie kellett a saját csapattársa, Jonathan Aberdeinnel ellen.

    Az élen a Premás, Guanyu Zhou helyezte nyomás alá az első helyezett, Sacha Fenestrazt. Zhou kockáztatott és megpróbálta megelőzni Fenestrazt a Brooklands-ben, azonban a kínai versenyző nem járt sikerrel. A kínai pilóta duplán rosszul jött ki ebből az esetből, ugyanis előzni sem tudott, de Ticktum pedig el tudott menni a Premás versenyző mellett.

    Pár kör után Ticktum már Fenestraz szélárnyékában volt, de nem volt elég közel, így nem tudott előzni. Azonban a 15. körben a Hangár egyenesben bement Fenestraz mellé, és megelőzte őt a Stowe kanyarban. Az előzés után Ticktumnak sikerült kiépítenie egy két másodperces előnyt a riválisával szemben.

    A verseny végéhez közeledve Ralf Aron bal hátsó defektet kapott, így sárga zászló lépett érvénybe a pályán. Ticktumot így már nem lehetett elkapni, a brit megnyerte a futamot, a pole-ból rajtoló Sacha Fenestraz előtt.

    „Amikor az első három helyen haladó versenyző hasonló tempót diktál az élen, akkor nagyon nehéz előzni” – mondta Ticktum a verseny után. „A csatánk Zhouval nagyon szoros volt, mindketten a határon autóztunk. Szép előzés volt a részemről. A Fenestraz elleni manőveremet rendesen elő kellett készítenem. Közel kellett maradjak hozzá a második szektorban. Sikerült ezt megtennem és a szélárnyék segítségével sikerült előznöm.”

    A Prema Powerteam borzalmas első futamot zárt, ugyanis három versenyzőjük is kiesett, mert defektet kaptak. Először Mick Schumacher esett ki a negyedik helyről. Ezt követően Zhou és Aron is kiesett. Mindhárom esetben a bal hátsó gumi adta meg magát.

    Ennek köszönhetően szerezte meg a harmadik helyet Jonathan Aberdein, de a Motorparkos versenyző elhagyta a pályát az újraindítás után, így Enaam Ahmed meg tudta előzni őt.

    Aberdeint még Jüri Vips is megelőzte, aki a tizedik helyről rajtolt és egészen a negyedik helyre sikerült felzárkóznia. Az észt versenyzőnek a Club kanyarban sikerült megelőznie Aberdeint a negyedik helyért.

    Az egyetlen versenyben maradt autó, Marcus Armstronggal a volán mögött, ha hatodik helyen ért célba, mert a verseny végén egy káprázatos manőverrel utasította maga mögé Alex Palout, aki így hetedik lett.

    Robert Shwartzmannak sikerült maga mögött tartania Jehan Darauvalát, így ő lett a nyolcadik, míg Daruvala a kilencedik helyen ért célba. Az utolsó pontszerző helyet az a Fabio Scherer szerezte meg, aki majd az első helyről indulhat majd a második futamon.

  • Dragon Ball szerű sisakkijelzőt tesztel egy Super Formula csapat

    Dragon Ball szerű sisakkijelzőt tesztel egy Super Formula csapat

    Egyedi adatmegjelenítőt tesztelt a japán Super Formulában a Dandelion Racing. Az amúgy áttetsző kijelzőt a sisakrostélyra rögzítették, menet közben pedig információkat jelenít meg a versenyző számára, például hőmérsékletet, vagy fogyasztást.

    A speciális kijelzőt sokan a Dragon Ball című japán anime sorozatban látotthoz hasonlítják.

    A kijelzőt közvetlenül a versenyző szeme előtt jeleníti meg az információt, így nem lenne szükség verseny közben letekinteni a kormányon található információkra.

    „A Super Formulában ezred másodpercekért versenyeznek a versenyzők, számos információt ellenőriznek a csapattagokkal egy olyan környezetben, ahol nincs helye semmilyen hibának.” – mondta Kiyoshi Muraoka a Dandelion Racingtől. „Ha csökkenthető egy versenyző szemmozgása ebben a feszült környezetben, az segíthet csökkenteni a versenyzőre nehezedő stresszt.

    A kijelző még fejlesztés alatt áll, és a Japan Display folytatja a munkát a Dandelion Racinggel, hogy tökéletesítsék a technológiát.

  • Günther: Fernando Alonso a példaképem

    Günther: Fernando Alonso a példaképem

    A Formula 2-ben vitézkedő Arden csapat pilótája Maximilian Günther lehet a német autosport következő tehetsége.

    A most 21 éves oberstdorfi születésű versenyző 2007-ben kezdett el gokartozni, majd négy évvel később váltott forma autókra. Első évében rögtön második is lett a Formula BMW-ben, majd az ADAC Formel Masters sorozatra váltott, ahol két év alatt két bajnoki második helyet szerzett.

    2015-ben mutatkozott be a Forma-3-as Európa Bajnokságban, ahol egy évvel később egy újabb második helyett szerzett, Lance Stroll mögött. Tavaly pedig a bajnokság harmadik helyén végzett.

    2018-ra leigazolta őt a Formula 2-es Arden csapat, ezzel pedig 2016 után ő lett az első német pilóta a Forma-1 előszobájában, és Silverstone-ban megszerezte az első sikerét a sorozatban.

    Ezenkívül pedig még az idei év elején részt vehetett a Formula E újonc tesztjén a Dragon csapat jóvoltából.

    Günther még a Hungaroringen állt a rendelkezésünkre, akivel beszéltünk többek között a német utánpótlásól, magáról a német autósport helyzetéről, a példaképéről és a Formula E-ről is.

     A Formula 3-ból érkeztél a Formula 2-be. Mi a különbség a két sorozat között?

    Maximilian Günther: A Formula 3 is egy elég izgalmas sorozat, nagy leszorító erő jellemző az autókra, míg a Formula 2-es autók sokkal nagyobbak, a fékek sokkal erősebbek, emiatt jóval később tudunk fékezni. A versenyek ugyanolyak, itt is iszonyatosan oda kell figyelned, ráadásul az F2-es autók sokkal de sokkal nagyobb teljesítményre is képesek, a 620 lóerőnek köszönhetően. Ugyan egy F1-es autó közelébe se érhetnek, de így is nagyon élvezetes ezeket vezetni.

    2016-ban Lance Stroll ellen harcoltál. Mit gondolsz, jó az, ha egy versenyző kihagyja a Formula 2-t, vagy ez a sorozat mindenképp szükséges a fejlődéshez?

    M.G.: A Formula 2 mindenképpen egy jó felkészülést jelent a Forma-1-re, így az én esetemben természetesen az F2 volt a megfelelő lépés, ezt a lehetőséget a BWT teremtette meg nekem. Tehát mindenképp fontos a Forma-2, mert enélkül sokkal kevésbé felkészültebben lehet bekerülni a Forma-1-be.

    Két év után te vagy az első német pilóta az F2\GP2-ben. Hogy látod most a német utánpótlást?

    M.G.: Nehéz azt látni, hogy egyetlen versenyző van a Formula 2-ben, illetve a GP3-ban és az F3-ban is kevés versenyző van. A német, mint motorsport nemzet soha nem volt még ilyen mélyen, tehát eléggé elszomorító a helyzet. Saját magunkra kell koncentrálnunk.

    Gyerekként ki volt a példaképed?

    M.G.: Fernando Alonso

    Miért?

    M.G.: Ő egy nagyon komplett autóversenyző, nagyon nagyon jó képességekkel rendelkezik, piszkosul gyors. A versenyeken rendkívül intelligens, nem ismer kompromisszumot és remek előzéseket szokott bemutatni. Mindig pontosa tudja mit kell csinálni.

    A Forma-1-es Német Nagydíj jövője eléggé bizonytalan. Mit jelent a Forma-1 a német embereknek?

    M.G.: Németországban a labdarúgás teljes mértékben az első számú sport. Hosszú ideje nem volt ilyen csekély érdeklődés a Forma-1 meg a motorsport iránt. Remélem, hogy Hockenheimet vagy a Német Nagydíjat sikerül megtartani, mert ez nagyon fontos lenne a német motorsportnak, de ez most nem túl valószínű és ez szomorú.

    Melyik pályákon tudnád elképzelni a Forma-1-es Német Nagydíjat?

    M.G.: Hockenheimring, Nürburgring. Természetesen vannak még kiváló pályák, de csak ezen a kettőn van lehetőség F1-es versenyeket rendezni, így ezeket mondanám.

    Van már tapasztalatod Formula E autóval is. Mit gondolsz, a jövőben a Formula E legyőzheti a Forma-1-et?

    M.G.: Szerintem igen, ez megtörténhet. A Forma-1 még jelenleg a királykategória komoly vetélytárs nélkül, de a Formula E folyamatosan növekszik, teljes mértékben ezé a sorozaté a jövő. Egy nagyon modern versenysorozatról van szó, ezért nagyon izgalmas volt, hogy ott lehettem, büszke vagyok erre. Szerintem az elektromos motoroké a jövő, amit az emberek nem igazán szeretnek, de mégis a legtöbb széria az elkövetkezendő években efelé indulhat el.

  • Mick Schumacher célja továbbra is a Forma-1

    Mick Schumacher célja továbbra is a Forma-1

    Pár nappal az után, hogy Chase Carey, az F1 vezérigazgatója elmondta, hogy nagyon örülne neki, ha Michael Schumacher fia, Mick egy nap eljutna a Forma-1-be, Mick Schumacher megerősítette, hogy nincs is más célja.

    „Csak jó emlékeim vannak Spáról.” – mondta a European F3-ban versenyző Mick, aki július végén épp nyerni tudott ott.

    „Mindenki tudja, hogy ez amolyan ‘nappali’ volt édesapám számára és én imádok itt versenyezni, mert tudom, hogy neki is milyen jól ment.”

    Persze arról is beszámolt, hogy a Forma-1 lebeg célként a szeme előtt.

    „Sajnos a szerencse nem állt az oldalamon eddig, de remélem, hogy a szezon hátralévő részében ez már másként lesz.” – idézi Micket a Speed Week. „Természetesen a Forma-1 volt a célom, és az még most is. De egyszerre mindig csak egyet lépek előre.”

  • Piquet: Ha egy gyerek Brazíliában forma autózni szeretne, egyből negatívan állnak hozzá

    Piquet: Ha egy gyerek Brazíliában forma autózni szeretne, egyből negatívan állnak hozzá

    Pedro Piquet, a korábbi háromszoros Forma-1-es világbajnok hét gyermeke közül a második legfiatalabb, és jelenleg a GP3 mezőnyét erősíti.

    Már 17 évesen kétszeres brazil Formula 3-as bajnoknak mondhatta magát, majd át tette a székhelyét Európába. Az öreg kontinensen lehúzott két szezont a Formula 3-as bajnokságban. Idén ugrott ismételten egy kategóriát. A forma autókon kívül még beugróként részt vett a Porsche szuperkupában is, valamint még Brazíliában rali krossz és GT versenyeken is indult.

    A GP3 mezőnye a Forma-1-esek betétversenyként volt jelen a Hungaroringen, ahol volt alkalmunk beszélgetni vele. Beszélt többek között a gyerekkoráról, édesapjáról, az elektromos versenyzésről, illetve arról is, hogy miért nincsen brazil pilóta jelenleg a Forma-1-ben.

    Autóversenyző családban nőttél fel. Édesapád háromszoros Forma-1-es világbajnok. Nem volt kérdés, hogy te is ezt az utat követed, igaz?

    Pedro Piquet: Nem igazán, mert nem gondoltam azt, hogy mivel ő is versenyző volt, automatikusan nekem is annak kellene lennem. Várni kellett még ezzel, amíg idősebb lettem, mert számos lehetőség állt előttem. Mivel a családom ezzel foglalkozott, így végül én is bele szerettem és emellett döntöttem.

    Gyerekként érdekeltek más sportok is?

    P.P.: Gyerekkoromban fociztam, teniszeztem, mint a legtöbb fiatal, de igazából sosem érdekelt olyan sport, amiben több ember is részt vesz, vagyis a csapatsportok. Inkább az egyéni sportok felé vonzódtam. Természetesen a motorsportban sem vagy mindig egyedül, mert van egy csapat körülötted. Amikor viszont a kocsiban vagy akkor mindent egyedül csinálsz, és minden tőled függ.

    Mi az első autosportos emléked?

    P.P.: A bátyám Formul 3-as tesztje a szülővárosunkban. Erre nagyon jól emlékszem, mert ez egy nagyszerű élmény egy gyerek számára.

    Milyen szerepet játszik édesapád a karrieredben?

    P.P.: A lehető legtöbb tanáccsal igyekszik ellátni, bármerre is menjek, bárhol is versenyezzek. Nagy hatással van a karrieremre, hiszen sok apának nincs ilyen jellegű tapasztalata. Nagyon hálás vagyok azért, hogy ő autó versenyző volt, remekül megérti, hogy mi történik a pályán.

    Többféle különböző autóval versenyeztél már (GT autók, formula autók, rali krossz). Mondjuk a Le Mans és hosszútávú versenyzés érdekel téged?

    P.P.: Sok dolog iránt érdeklődöm, imádok vezetni. Ezek a sorozatok nagyon élvezetesek, ha lenne lehetőségem, hogy ott szerepeljek, szívesen belevágnék és megpróbálnám a legjobbamat adni.

    Hosszú idő után nincs brazil pilóta a Forma-1-ben. Mi lehet ennek az oka szerinted?

    P.P.: Brazíliában a legtöbb embert a GT versenyek érdeklik, emiatt kevesebb támogatást kapnak a formula sorozatok. Ha egy gyerek azt mondja, hogy forma autóval szeretne versenyezni, az emberek egyből negatívan állnak hozzá. Soha nem volt még ilyen kevés lehetőség a formula autózáshoz és soha nem volt még ennyire kevés versenyző, és emiatt kevesebb az esélyük a Forma-1-re.

    Az egyik testvéred bajnok lett a Formula E-ben. Te mit gondolsz az elektromos versenyzésről?

    P.P.: Nagyon gyorsan növekvő ágazatról van szó.  Úgy vélem, hogy az itteni pilóták vannak olyan szinten, mint a Forma-1-esek, tehát ez is egy remek lehetőség a profi karrierhez. Remélem, hogy a sorozat fejlődése továbbra is fent marad. Számomra nagyon különlegesnek tűnik ez a egykörös időmérős formula és jó ezt látni.

  • Carey szeretné, ha Mick Schumacher bejutna a Forma-1-be

    Carey szeretné, ha Mick Schumacher bejutna a Forma-1-be

    A Forma-1 első számú embere, Chase Carey azt reméli, hogy Michael Schumacher fia, Mick, el fog jutni az F1-ig.

    A 19 éves Mick Schumacher most az F3-as Európa-bajnokságban versenyez, jelenleg nyolcadik a bajnokságban.

    Carey-t a Bild am Sonntag kérdezt arról, hogy szerinte jó lenne-e, ha ismét lenne egy Schumacher az F1-es mezőnyben.

    „Nagyszerű sztori lenne, persze.” – felelt Carey. „Michael Schumachernek még mindig egyedi szerepe van a Forma-1-ben, világbajnokként, hiszen ő a sportunk egyik ikonja és az is marad.”

    „De ettől függetlenül is, mi meg akarjuk próbálni könnyebbé tenni a fiatal, jó versenyzők Forma-1-be jutását. És Mick a Forma-1-ben különleges lenne, természetesen. Nagyon különleges módon, sok rajongó szívét megérintené.”

  • Női győztest avatott a brit Formula 3!

    Női győztest avatott a brit Formula 3!

    Jamie Chadwick lett az első nő, aki a brit Formula 3-ban versenyt tudott nyerni. A győzelmet Brands Hatch-ben szerezte meg.
    Chadwick a negyedik helyről rajtolt, de az első kör végén már a második volt a szingapúri Pavan Ravishankar mögött. Később aztán Ravishankar  10 másodperces büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál, így a győzelem Chadwické lett.
    „A mai nap megmutatja, a győzelem ebben a nemben is lehetséges.” – mondta a 20 éves Chadwick.
    A brit versenyzőnő 2015-ben az első női és egyben a legfiatalabb British GT futamgyőztes lett, egy Aston Martin V8 Vantage GT4-essel.
  • Fuoco: Charles egy nagyon nagyon nagyon gyors srác

    Fuoco: Charles egy nagyon nagyon nagyon gyors srác

    A Formula 2-esek magyarországi hétvégén váltottunk pár szót a Ferrari pilóta akadémiájának egyetlen olasz versenyzőjével, Antonio Fuocoval.

    A 22 éves olasz versenyző – mint sokan mások – már négyéves korában elkezdett gokartozni, ahol hazai és nemzetközi sikereket is elért.

    Első komolyabb forma autós sorozata a Formula Renault 2.0 Alps széria volt, 2013-ban pedig a sorozat bajnoka lett. Még ebben az esztendőben bekerült a Ferrari Akadémiájára, ezzel pedig így a jelenlegi akadémisták közül ő tagja legrégebb óta az vörösök utánpótlás bázisának.

    Immár a Ferrari támogatásával 2014-ben feljebb lépet a Formula 3-as Európa Bajnokságba, ahol a Carlin csapat színeiben versenyzett. Első, és egyetlen évében remekül szerepelt, a bajnokság ötödik helyén végzett. Olyanok előzték meg többek között, mint a bajnok Esteban Ocon, vagy a bronzérmes Max Verstappen.

    2015-ben már a GP3-ban mutathatta meg a tehetségét, első idényében egy dobogós helyet szerezve a hatodik helyen végzett. Egy évvel később megszerezte első győzelmét is a sorozatban év végén pedig egy összetettbéli harmadik helynek is örülhetett.

    2017-ben mutatkozhatott be a Forma-1 előszobájában a Prema csapattal, Charles Leclerc csapattársaként. Nehézkes idénykezdet után győzelmekkel és dobogós pozíciókkal zárta az évet. Az idei évre pedig az újonc Charouz csapathoz igazolt. Az idei eredményei eddig a tavalyiakhoz képest is jobbak, emiatt úgy tűnik, hogy jó döntés volt a csapatváltás. De hogy ez valóban azt volt-e, erre így felelt: „Ugyan megvolt a lehetőségünk, hogy maradjunk a tavalyi csapatomnál, ám befutott ez az ajánlat. Végül a váltás mellett döntöttünk, és ez egy nagyon jó döntés volt, és boldog vagyok a jelenlegi helyzetemmel.”

    Nemrégiben pedig az a megtiszteltetés érte őt, hogy pár kör erejéig vezethette a Ferrari 1995-ös autóját.

    https://www.instagram.com/p/BldQvHBjnIN/?taken-by=antonio_fuoco1

    Fuoco köztudottan remek kapcsolatot ápol Charles Leclerc-kel. A monacói idei F1-es remekléséről így vélekedett: „Tavaly egy nagyon jó szezont futottunk együtt. Idén folyamatosan, futamról-futamra fejlődik. Nagyon örülök neki, ő egy nagyon-nagyon-nagyon gyors srác.”

    Hogy mi lehet a következő lépés a karrierjében, arra titokzatosan csak ennyit mondott: „Most remekül érzem magam, de teljes erőmmel csak az idei szezonra koncentrálok. A lehető legjobban akarom befejezni ezt az idényt, és csak ezután gondolkozhatok majd a jövőmről.”

    Fuoco egyébként jó hétvégét zárt hazánkban, a fő futamon a harmadik lett, míg a sprint versenyen a 17.

     

  • Máris van jelentkező a Red Bull ülésére

    Máris van jelentkező a Red Bull ülésére

    Louis Deletraz, a Forma-2-es bajnoki pontverseny kilencedik helyén álló svájci versenyző már bejelentkezett a Red Bull (és a Toro Rosso) megüresedő helyére.

    „Szia Red Bull és Toro Rosso! Épp hallottam, hogy van néhány szabad ülésetek, azonban nincs olyan versenyzőtök, aki rendelkezne a szuperlicenszhez szükséges pontokkal? Nekem megvannak a szükséges pontjaim. Gondoltam szólok” – írta Deletraz hivatalos twitter oldalán.

    Ahogy arról tegnap már beszámoltunk, Daniel Ricciardo 2019-től a Renault versenyzőjeként folytatja pályafutását, míg a Toro Rossónál jelenleg sem Pierre Gasly, sem Brendon Hartley nem rendelkezik érvényes szerződéssel a következő szezonra.