Kategória: Formula Sport

  • Mick Schumacher a második futamot is behúzta a Nürburgringen

    Mick Schumacher a második futamot is behúzta a Nürburgringen

    Mick Schumacher folytatta dominanciáját a nürburgringi Formula-3-mas hétvégén, ugyanis a német tehetség az első futam után a második futamot is megnyerte. A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda fiának még arra is esélye van, hogy a hétvége összes futamát megnyerje, ugyanis a harmadik és egyben utolsó futamon is az első rajtkockából fog majd indulni.

    A második futamon a német fiatal rajtolhatott a poleból orosz csapattársa, Robert Shwartzman és a Motopark versenyzője, Daniel Ticktum elől. Schumacher jól kapta el a rajtot, Shwartzman nem tudta megtámadni őt az egyes kanyarban. Azonban a rajtnál megint baleset történt, csakúgy, mint a tegnapi versenyen, ami miatt szintén biztonsági autós fázis lépett érvénybe.

    Jüri Vips már megint benne volt az esetben, azonban az észt versenyzőnek ez alkalommal folytatni tudta a száguldást, igaz a mezőny végéről. A Hitech Bullfrog GP pilótája, Enaam Ahmed pörgette meg az észt pilótát. Ahmed elásta az autóját a sóderágyban, így számára már az első kanyarban véget ért a futam.

    Az újraindítás után Shwartzman nem tudott lépést tartani Schumacherrel, aki egy kör alatt egy másodperccel volt gyorsabb orosz csapattársánál. A Prema német versenyzője már két és fél másodperccel vezetett, amikor egy újabb baleset történt, szintén az egyes kanyarban.

    A Motopark japánja, Marino Sato „megtorpedózta” Ben Hingeley autóját, ugyanis Sato nagyon csúnyán elmérte az egyes kanyar féktávját. Sato autója megsérült, ami miatt feladni kényszerült csakúgy, mint Ben Hingeley, akinek az oldaldoboza sérült meg az ütközés miatt. A Safety Car nagy vesztese Mick Schumacher volt, aki így elvesztette a 2,5 tized másodperces előnyét Shwartzmannal szemben.

    Azonban Schumacher a második biztonsági autós fázis után megint begyújtotta a rakétákat és már az első kör után 1,3 tized másodperces előnyre tett szert. A verseny végén a német 3,2 másodperces előnnyel nyerte meg a futamot Shwartzman és a bajnokság éllovasa, Daniel Ticktum előtt.

    A Red Bull fiatal pilótája közel volt nagyon Robert Shwarzman Premájához, azonban a brit pilóta nem kockáztatott és így megint a harmadik helyen zárt.

    Schumacher ezzel a győzelmével megint 10 pontot faragott a hátrányából Ticktumhoz képest. A német pilóta már csak 16 egységgel van lemaradva Ricktumtól a pontversenyben.

    A Prema másik két versenyzője, Marcus Armstrong és Ralf Aron az egész versenyen egymás mögött autóztak a negyedik és az ötödik helyen, végül itt is értek célba.

    Alex Palounak észnél kellett lennie, ugyanis a második újraindítás után Jonathan Aberdein helyezte a spanyol pilótát komoly nyomás alá. Ezek után Sacha Fenstraz is bekapcsolódott a küzdelembe. A középmezőny versenyzői óriási csatákat vívtak egymással, amiből a Prema kínai versenyzője, Guan Yu Zhou jött ki a legjobban. A kínai pilóta két pozíciót tudott javítani az utolsó körökben, ugyanis megelőzte Fenestrazt és Sebastian Fernandezt. Fernandez ezek után elfékezte magát az ötös kanyar féktávján, a bukótérbe hajtott, majd végül feladta a versenyt.

    Aberdein megtartotta a hetedik helyét, Zhou lett a nyolcadik és az utolsó két pontszerző helyen pedig Sacha Fenestraz és Habsburg Ferdinánd zárt.

    A harmadik, és egyben utolsó futamot 15 óra 50 perckor rendezik majd a Nürburgringen.

    A második futam végeredménye:

    POZ Versenyző Csapat Karosszéria/Motor Kör Különbség
    1 Mick Schumacher PREMA Theodore Racing Dallara/Mercedes 24 35m05.477s
    2 Robert Shwartzman PREMA Theodore Racing Dallara/Mercedes 24 3.229s
    3 Dan Ticktum Motopark Dallara/Volkswagen 24 3.745s
    4 Marcus Armstrong PREMA Theodore Racing Dallara/Mercedes 24 5.334s
    5 Ralf Aron PREMA Theodore Racing Dallara/Mercedes 24 6.316s
    6 Alex Palou Hitech Bullfrog GP Dallara/Mercedes 24 9.631s
    7 Jonathan Aberdein Motopark Dallara/Volkswagen 24 10.151s
    8 Guan Yu Zhou PREMA Theodore Racing Dallara/Mercedes 24 10.698s
    9 Sacha Fenestraz Carlin Dallara/Volkswagen 24 11.569s
    10 Ferdinand Habsburg Carlin Dallara/Volkswagen 24 12.806s
    11 Fabio Scherer Motopark Dallara/Volkswagen 24 14.605s
    12 Keyvan Andres Van Amersfoort Racing Dallara/Mercedes 24 16.452s
    13 Artem Petrov Van Amersfoort Racing Dallara/Mercedes 24 17.202s
    14 Jehan Daruvala Carlin Dallara/Volkswagen 24 17.811s
    15 Juri Vips Motopark Dallara/Volkswagen 24 18.952s
    16 Sophia Florsch Van Amersfoort Racing Dallara/Mercedes 24 19.734s
    17 Nikita Troitskiy Carlin Dallara/Volkswagen 24 20.712s
    18 Ameya Vaidyanathan Carlin Dallara/Volkswagen 24 21.737s
    Sebastian Fernandez Motopark Dallara/Volkswagen 19 Kiesett
    Ben Hingeley Hitech Bullfrog GP Dallara/Mercedes 15 Kiesett
    Marino Sato Motopark Dallara/Volkswagen 14 Kiesett
    Enaam Ahmed Hitech Bullfrog GP Dallara/Mercedes 0 Kiesett

     

  • Mick Schumachernek hazai környezetben is sikerült nyernie

    Mick Schumachernek hazai környezetben is sikerült nyernie

    Mick Schumacher hazai környezetben szerezte meg a győzelmet a Formula-3 első futamán a Nürnburgringen. A német fiatal már az első kanyarban átvette a vezetést a csapattársától.

    Mick Schumacher rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását Premás csapattársa, Robert Shawartzman mögül. A német pilóta jobban kapta el a rajtot és már az első kanyarban meg tudta előzni Shwartzmant. Az élen haladó pilóták mögött viszont egy óriási baleset történt, ami miatt pályára gurult a biztonsági autó. Az újraindítás után Shwartzman nyomás alatt tudta tartani Schumachert, az orosz előzni nem tudott.

    Kilenc körrel a verseny vége előtt a hétszeres világbajnok fiának sikerült kiépítenie egy 1.3 tized másodperces előnyt. Néhány körrel a verseny vége előtt az orosz pilóta felzárkózott német csapattársára, azonban megint nem tudott előzni. Rááadásul Shwartzmannak inkább a tükröt kellett néznie, ugyanis az orosz pilótát pedig Daniel Ticktum üldözte.

    A bajnokság éllovasa már a rajtnál pozíciót vesztett a szintén Premás, Ralf Aronnal szemben a kettes kanyarban. Azonban a Red Bull üdvöskéje egy nagyon szép előzést mutatott be az egyes kanyarban, miután kívülről előzte vissza Aront.

    Az előzés után Ticktum felzárkózott Shwartzmanra, így Schumacher nyugodtabban autózhatott az utolsó körökben.

    Schumachert senki sem tudta elvenni a győzelmet, elsőként látta meg a kockás zászlót. Eközben Shwartmannak még az utolsó körben is védekeznie kellett a bajnokság első helyezettjével szemben. Azonban az orosz pilóta kivédte a támadásokat és másodikként ért célba Ticktum előtt.

    Schumacher ezzel a győzelmével megszerezte idei negyedik győzelmét, ráadásul az elmúlt négy hétvége valamelyik versenyét a német pilóta tudta megnyerni. A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher fia így már a második helyen áll az összetettben és már csak 26 pont hátránya van Daniel Ticktummal szemben.

     

    Aron nagyon rosszul jött ki a Ticktummal való csatájából, ugyanis a Prema észt versenyzője lendületet vesztett és így Enaam Ahmed is meg tudta előzni őt.

    Ahmed a negyedik, Aron pedig az ötödik lett. Mögöttük az új-zélandi Premás versenyző, Marcus Armstrong végzett, aki egészen a 18. helyről tornázta fel magát a hatodik helyre. Hihetetlennek fog hangzani, de Armstrong már az első kanyar után már a hetedik helyen autózott. Az új-zélandi pilóta előtt egy tömegbaleset történt, amit Jehan Daruvala okozott. Az indiai pilóta elmérte a féktávot és nekiütközött Alex Palou autóját. Palou ezek után tehetetlenül vágódott bele annak a Jüri Vipsnek az autójába, aki a futam előtt a második helyen állt az összetettben.

    Artem Petrov a balesetnek köszönhetően a hatodik helyre lépett előre, azonban kiugrott a rajtnál és emiatt kapott egy boxutca áthajtásos büntetést. Ennek köszönhetően Armstrong és Zhou lépett előre egy pozíciót.

    A kínai versenyzőt majdnem megbüntették, ugyanis a versenybírák szerint Zhou még az újraindítás előtt megelőzte Sophia Flörsch autóját. Zhou szerencséjére Sophia Flörsch pár körrel később kiesett, így nem vizsgálták tovább az esetet.

    Jonathan Aberdein nyolcadik, míg Ben Hingeley kilencedik lett. Az utolsó pontszerző helyet Keyvan Andres szerezte meg.

    Habsburg Ferdinánd Sebastian Fernandezzel kakaskodott, amiből Habsburg jött ki rosszabbul, ugyanis defektet kapott és kiesett.

    A Forma-3 második versenyét holnap 10 óra 20 perckor rendezik majd szintén a Nürburgringen.

     

     

     

  • Lando Norris visszatért a hétvégén a Formula 3-ba!

    Lando Norris visszatért a hétvégén a Formula 3-ba!

    Ugyan már úton van hivatalosan is a Forma-1 felé Lando Norris, de nem felejtette el azt, honnan indult. A jelenleg a Formula 2-ben az összetettben második helyen álló brit pilóta ugyanis visszatért a Formula 3-ba, de ezúttal nem versenyzőként, hanem coachként. A Carlin munkáját segíti a hétvégén a Nürburgringen, és a korábbi csapattársait, akikre rá is fér a dolog, hiszen Jehan Daruvala is csak 10., Ferdinand Habsburg pedig a 13. a bajnoki összetettben.

    A csapatok bajnokságában is a Prema vezet jelenleg a Motopark előtt, a brit Carlin csapat csak a harmadik. Az első verseny szombaton 10:20-tól lesz, vasárnap két futam is lesz, 10:20-kor és 15:50-kor.

  • Mick Schumacher az F2-be tart, hétvégén pedig DTM autót tesztel

    Mick Schumacher az F2-be tart, hétvégén pedig DTM autót tesztel

    Mick Schumacher célja eljutni a Forma-1-be, ehhez pedig jövőre célszerű előrébb lépnie az F3-as bajnokságból.

    A Kolner Expressz szerint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher 19 éves fia a Formula 2-ben folytathatja majd karrierjét. Jelentésük szerint Mick egy topcsapathoz, vélhetően az ART-hez igazol majd, mely csapatot az FIA elnökének fia, Nicolas Todt irányít. A lap szerint a két Todt Monzában találkozott is ez ügyben Schumacherrel.

    A német Bild szerint a másik opció a DTM lehet Mick számára. Ők úgy tudják, hogy a fiatal versenyző ki is próbál egy DTM-es Mercedest a soron következő DTM/F3 hétvégén a Nürburgringen.

    „Mick szeretné megtapasztalni, hogy milyen egy túraautó a Formula 3-as autókhoz képest.” – írta Helmut Uhl tudósító.

  • Makino a főfutamot, Russell a sprintversenyt nyerte meg Monzában

    Makino a főfutamot, Russell a sprintversenyt nyerte meg Monzában

    Főfutam

    A Honda által protezsált, Tadesuke Makino nyerte meg a Forma 2 főversenyét Monzában. Senki nem számított arra, hogy a japán fiatal fog diadalmaskodni, azonban egy jó stratégiának köszönhetően sikerült nyernie a Russian Time-os csapattársa, Artem Markelov előtt.

    Makino volt az egyik azon három pilóta közül, aki a közepes keverékű gumikkal vágott neki a monzai főversenynek. A japán pilóta már az ötödik kör után az élen találta magát, ugyanis az előtte utózó versenyzők mindannyian kiálltak friss kerekekért, mert a szuperlágy gumik nagyon gyorsan elhasználódtak.

    Makino meg tudta előzni a csapattársát és ennek köszönhetően már az első helyen haladt.  Makino jó tempót autózott a közepes keverékeken, így a kiállása után képes volt visszajönni a vezető versenyzők mögé a friss szuperlágy gumikon. A japán pilóta jól ki tudta használni a gumielőnyét, így a japán pilóta lett a tizedik pilóta, aki futamot tudott nyerni az idei Forma-2-es szezonban.

    A verseny elején még Artem Merkelov vezetett, aki a fantasztikus rajtjának köszönhetően a negyedik helyről rögtön átvette a vezetést. Az orosznak az is a kezére játszott, hogy az előtte rajtoló Camarának már a felvezető körben ki kellett állnia a boxba, a poleból rajtoló George Russell pedig nagyon rossz rajtot vett.

    Russellt a thaiföldi versenyző, Alexander Albon is megelőzte, azonban a brit pilótának sikerült visszaszereznie a pozícióját a kiállások után.

    A kiállások után Markelov, Russell és Albon vívtak nagyon komoly csatát a dobogós helyekért. Russell meg tudta előzni Markelovot, azonban az orosz vissza tudta előzni a Mercedes fiatalját. A bajnokság éllovasát ezután Alexander Albon helyezte nyomás alá, majd előzte meg a bajnokság éllovasát. Russellnek így már Lando Norrisra kellett figyelnie. Norris megpróbálta megelőzni a legnagyobb riválisát, azonban Russellnek sikerült megtartania a pozícióját, amivel tovább tudta növelni az előnyét az összetettben.

    Norris a verseny vége előtt nem sokkal még egy pozíciót vesztett a DAMS-os, Nicholas Latifivel szemben. A brit versenyzőnek így már 13 pontos a hátránya Russell-lel szemben.

    Norris csapattársa, Sette  Camara képes volt felzárkózni azután, hogy a brazil pilótának már a felvezető körben ki kellett jönnie a boxba. Camara végül a hetedik helyen ért célba.

    Antonio Fuoco lett a nyolcadik, azonban a verseny után kiderült, hogy szabálytalan az autója, ezért a versenybírák diszkvalifikálták a hazai környezetben versenyző pilótát.

    Makinon kívül az MP Motorsport versenyzői rajtoltak a közepes keverékű gumikon, azonban ők nem jártak olyan jól, mint Makino. Dorian Boccolacci kiesett, azonban Ralph Boschung a kilencedik helyen ért célba, Fuoco kizárása után pedig előrelépett a nyolcadik helyre.

    A világbajnoki esélyes Nyck De Vries csak a kilencedik lett. A futamot Jack Aitkennek és Arjun Maininak  kellett feladnia. Alessio Lorandi pedig Roy Nissanyval ütközött a Roggia sikánban, így a két pilóta az utolsó két helyen végzett.

    Sprintverseny

    A Mercedes fiatalja, George Russell megszerezte idei ötödik Forma-2-es győzelmét, kihasználva Artem Markelov hibáját, amit a Rettifilo sikánban vétett az orosz pilóta.

    Mivel Ralph Boschung és Sergio Sette Camara is rosszul rajtolt, ezt ki tudta használni a DAMS-os Nicholas Latifi és a bajnokság éllovasa, a brit George Russell. A két pilóta a negyedik és az ötödik helyről rajtolt.

    Latifi vezetett, azonban a Mercedes juniorja nagyon gyorsan utolérte őt, majd az ötödik körben meg is előzte a kanadai pilótát. A brit fiatal azonban átvágta a Rettifilo sikánt, így nem csak Latifi előzte őt vissza, hanem Artem Markelov is megelőzte az ART Grand Prix versenyzőjét.

    Markelov pár körön belül megelőzte Latifit és sikerült kiépítenie annyi előnyt, hogy Latifi ne tudja nyitni az állítható hátsószárnyát. Russell követte Markelovot, a brit pilótának sikerült megelőznie a kanadai pilótát.

    Markelov magabiztosan vezetett Russell előtt, azonban az orosz pilóta elfékezte magát az első sikánnál. Az orosz nagyon lassan tért vissza a pályára, míg Russell lendületből érkezett a Curva Garndéba, így a brit pilóta átvette a vezetést.

    Markelov autójával kisebb probléma volt, ami Russellnek kapóra jött és a brit pilóta zavartalanul autózhatott az élen, majd nyerte meg a futamot egy másodperccel Markelov előtt, aki a hétvégét két darab második hellyel zárta.

    A Carlin brazil pilótája, Sergio Sette Camara is meg tudta előzni Latifi autóját, majd sikerült felzárkóznia Markelovra. A brazilnak volt egy sikertelen próbálkozása az utolsó körben, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

    Latifi lett harmadik, megelőzve Camara csapattársát, Lando Norrist, aki a kilencedik helyre esett vissza a rajt után. A McLaren szupertehetségének így már 22 pont a hátránya George Russell-lel szemben az összetettben.

    Luca Ghiotto lett a hatodik, míg a GP3-ból érkező, Dorian Boccolacci hetedik lett, a francia pilóta az első pontjait szerezte meg a sorozatban. Russell csapattársa, Jack Aitken csak a nyolcadik lett.

     

  • Russell egyértelműen a Forma-1-et célozza meg 2019-re

    Russell egyértelműen a Forma-1-et célozza meg 2019-re

    George Russellt, a Mercedes junior programjának 19 éves brit versenyzőjét Monzában kérdeztük, hogy milyen tervei vannak a következő szezont illetően, illetve közelről monitorozza-e a Williams és a Force India esetlegesen megüresedő ülését.

    Russell 2017-ben újoncként nyerte meg a GP3-as bajnokságot, idén pedig már az F2-ben vitézkedik. A Forma-1 előszobájának nevezett sorozatban sem megy rosszul neki, sőt három fordulóval a szezon vége előtt a bajnokság élén áll.

    Idén már a Mercedes gyári csapatának aktuális versenyautóját is tesztelhette, ám a német gyártó megerősítette Lewis Hamilton és Valtteri Bottas maradását, így Russellnek elsősorban a szintén Mercedes erőforrásokkal versenyző Racing Point Force Indiánál és a Williamsnél lehet esélye.

    „A Forma-1-be való beilleszkedés nem olyan egyszerű, mint azt gondolnánk. Az F1-ben összesen húsz hely van és több top versenyző is elérhető jelenleg a piacon. Késznek érzem magam, magabiztos vagyok. A legjobb módja annak, hogy felfigyeljenek rám az, ha továbbra is teljesítek az F2-ben” – mondta Russell.

    A fiatal tehetség legnagyobb ellenfele a Forma-2-es bajnoki címért vívott harcban honfitársa, a McLaren által protezsált Lando Norris lehet, aki jelenleg mindössze három ponttal áll Russell mögött a tabella második helyén.

  • Norris szeretne még lehetőséget kapni szabadedzéseken

    Norris szeretne még lehetőséget kapni szabadedzéseken

    Lando Norris reméli, kap még lehetőséget arra, hogy vezethesse a McLaren Forma-1-es autóját, hiszen a pénteki első szabadedzésen az eső miatt csak 9 kört tudott megtenni.

    A csapat 18 éves tartalékversenyzője utolsó helyen zárta a tegnapi gyakorlást. Vizes pályán körözhetett, bár nem sokat ment, mindössze 9 percet, 5 mért kört futott csak a 90 perces edzésen.

    „Remélem, kárpótolnak, ugyanis nem sokat vezethettem ma” – mondta a brit, amikor azt kérdezték tőle, vezetné-e hamarosan az autót megint. „Azonban nem vagyok ebben biztos. Nyilván nyomni fogom, amennyire csak tudom, fogom kérdezgetni, de nem rajtam múlik. Majd kiderül, mi lesz.”

    A McLaren ebben a hónapban fog dönteni arról, ki lesz Carlos Sainz csapattársa 2019-ben. Norris is esélyesként pályázik az ülésre.

    „Nyilván ha engem szeretnének, akkor minden egyes lehetőséget megragadnának, hogy vezessek, szokjam az autót, fejlődjek. Most várunk, meglátjuk, mi történik, mi lesz a hétvégén. Megkapom a visszajelzéseket a szabadedzésről, aztán abból tanulok.”

    Komoly rivális az ülésért Stoffel Vandoorne, akinek az autóját vezethette Norris tegnap. Viszont azt tagadta, hogy kettejük viszonya elmérgesedne emiatt.

    „Az ő autóját vezettem, az eligazításokon együtt voltunk, minden rendben van köztünk. Ott lesz kínos a dolog, ha mondjuk én aláírok, ő meg nem, vagy ilyesmi, történt már ilyen korábban is. De jelenleg minden rendben.”

    Norris múlt héten is vezethette a McLarent Spában. Most már könnyebben visszaszokott a Forma 2-es autójához, mint 1 hete.

    „Spában nehezebb volt ez, mint most, de valószínűleg azért, mert itt esett az eső és közelebb voltak a határok az F2-höz. Nem küzdöttem vele túlságosan, nem volt nagy probléma, szinte azonnal jól éreztem magam az F2-es kocsimban. Spában úgy éreztem, soha nem voltam még Forma 2-es autóban azelőtt. Furcsa volt visszaszokni a leszorítóerőhöz, a fékezéshez, a motorerőhöz. Most minden rendben volt.”

    Norris egyébként a 6. helyre kvalifikálta magát a mai F2-es futamra. Riválisa, George Russel a poleból indulhat.

  • Szakad az eső Monzában, törölték a GP3 szabadedzését

    Szakad az eső Monzában, törölték a GP3 szabadedzését

    Az erős esőzés miatt törölni kellett a GP3 olaszországi fordulójának szabadedzését.

    Először csúsztatták az edzés kezdését, ám nem kellett sok idő ahhoz, hogy a versenyigazgatás belássa, nem lehet pályára gurulni az adott körülmények között.

    A sorozatban egy szabadedzést rendeznek, ami azt jelenti, hogy a versenyzők gyakorlás nélkül vágnak majd neki a 17:50-kor kezdődő kvalifikációnak.

  • Berger: Mick Schumacher az apja képességeit örökölte

    Berger: Mick Schumacher az apja képességeit örökölte

     

    Mick Schumacher képes arra, hogy az édesapja nyomdokaiba lépjen. Ezt állítja a volt Forma-1-es legenda, Gerhard Berger arról a 19 éves Mick Schumacherről, aki jelenleg a Forma-3-ban bontogatja a szárnyait.

    A német fiatalnak már háromszor sikerült győzedelmeskednie az idei Forma-3-mas bajnokságban és jelenleg a negyedik helyen áll az összetett pontversenyben. Berger szerint a Mick némelyik versenyen úgy teljesített, mint az apja a Forma-1-ben.

    „A srác hirtelen megmutatta azt, hogy miért hívják őt Schumachernek,” – nyilatkozta Berger az Auto Bild-nek. „Rengeteget fejlődött a Forma-3-ban és ezt nagyon jó látni.

    „Remélem, hogy a következő futamokon is jól fog teljesíteni. Minden lehetősége megvan arra, hogy egy sikeres versenyző legyen a jövőben,” – tette hozzá Berger. „Mindenki örülne annak, hogyha egy újabb Schumachert láthatnánk a Forma-1-ben.”

    Mick Schumacher már a második Forma-3-mas szezonjában bajnok lehet, ugyanis a fiatal németnek csak 36 pont hátránya van a bajnokság éllovasával, Daniel Ticktummal szemben.

     

  • Egyre inkább érik a Super Formula Ticktumnak

    Egyre inkább érik a Super Formula Ticktumnak

    Dan Ticktum szerint egy év a japán Super Formulában a lehető legjobb F1-es felkészítés lenne számára.

    Ami 2019-es lehetőségeit illeti, az F3-as bajnokság jelenlegi éllovasa nagyon a Super Formula felé kacsintgat, ahol már idén is rajthoz állt két fordulóban a Team Mugennel – azzal a Honda által hajtott csapattal, ahol Pierre Gasly a 2017-es szezonját töltötte. Daniel Ricciardo és Carlos Sainz távozásával a Red Bull nehéz helyzetben találja magát, ugyanis nincs kéznél egyetlen junior sem, akit beültethetnének a Toro Rossóba. Ticktum lett volna az elsődleges megoldás, ám a britnek még akkor sem lenne meg a szükséges szuperlicenszpontja, ha esetleg megnyerné az F3-at. Marad tehát Japán.

    „Oda megyek, ahova raknak” – adta fel sorsának igazgatását Ticktum. „Én úgy érzem, készen állnék az F1-re jövőre, de nyilván Helmut [Marko] nem így érzi. Nem panaszkodom azért, még van mit tanulnom, erre pedig a Super Formula remek platformot biztosítana; ott el tudnám sajátítani az utolsó simításokat.”