Kategória: Formula Sport

  • A DTM betétversenye lesz a W Series

    A DTM betétversenye lesz a W Series

    A nap folyamán arról már beszámoltunk, hogy miként fest majd a DTM 2019-es versenynaptára. Azonban az is kiderült, hogy a napokban beharangozott W Series versenyei a DTM betétfutamai lesznek majd.

    A női versenysorozat a kilencből hat versenyhétvégén követi majd a DTM-et.

    Az új bajnokság első szezonja így május 3-5-én rajtol majd, Hockenheimben, ezen kívül pedig jelen lesznek majd Zolderben, Misanoban, a Norisringen, Assenben és Brands Hatch-ben.

    [poll id=”87″]

  • Ki lesz a Formula 3 idei szezonjának egyéni bajnoka?

    Ki lesz a Formula 3 idei szezonjának egyéni bajnoka?

    A hétvégén rendezik a Formula 3 utolsó versenyhétvégéjét a Hockenheimringen. A konstruktőrök bajnokságát a Prema Theodore Racing már megnyerte, azonban az egyéni címre még három pilótának is van esélye. Vajon a hétszeres világbajnok F1-es legenda fia, Mick Schumacher, vagy a Red Bull által támogatott Daniel Ticktum, esetleg az új-zélandiak nagy reménysége, Marcus Armstrong fogja megnyerni a bajnoki címet?

    Mick Schumacher 49 pontos előnnyel vezet Daniel Ticktum előtt az egyéni pontversenyben. A brit fiatal pedig 20 ponttal előzi meg a Ferrari pilótaakadémiájába tartozó Armstrongot. A hátralevő futamokon a maximálisan megszerezhető 75 pont szerezhető, szóval Armstrong már az első futam után kiszállhat a küzdelemből.

    Mind a három fiatal pilóta versenyzett már a Hockenheimringen. Armstrong még a Formula 4 záróhétvégéjén versenyezhetett a 4.5 kilométer hosszú pályán. Ticktum és Schumacher már a Formula 3-ban is versenyezhettek a Baden-Württembergben megtalálható aszfaltcsíkon. Azonban egyik pilótának sincsenek jó emlékei erről a pályáról. Schumachernek a legjobb helyezése egy 12. hely volt tavalyról, míg Ticktumnak csak a 13. helyet sikerült megszereznie két évvel ezelőtt. Igaz, Ticktum beugróként szerepelt a 2016-os Formula 3-mas szezonban és az utolsó helyről rajtolva kellett felküzdenie magát.

    Armstrong az újonc bajnoki címért is harcol orosz márkatársával, Robert Shwartzmannal szemben. Az orosz, aki a legutolsó spielbergi hétvégén ünnepelhette első Formula 3-mas győzelmét, 48 és fél ponttal előzni meg a Motopark észt fiatalját, Jüri Vipset.

    Nézzük, miként élték meg az idei szezont a bajnokesélyes pilóták.

    Mick Schumacher (PREMA Theodore Racing)

    „Nagyon örülök, hogy a szezon második felében sikerült elkapnom a fonalat. Végre kifizetődött az a kemény munka, amiért én is és a csapat is megdolgoztunk. Természetesen az utolsó három futamon is meg szeretnénk mutatni, hogy mi vagyunk a legjobbak a mezőnyből. Nagy eséllyel pályázok az egyéni címre, azonban lépésről lépésre szeretnék haladni. Mindig az aktuális versenyre fogok koncentrálni, nem a bajnoki címre.”

    Daniel Ticktum (Motopark)

    „Egyszer fent, másszor lent. Így jellemezném az idei szezonomat. Az utolsó versenyhétévégén minden tőlem telhetőt meg fogok tenni a bajnoki cím érdekében. Még mindig van esélyem a címre, azonban véleményem szerint a Premás srácoknak van a legnagyobb esélye. A Prema talált valamit, aminek segítségével elénk kerültek. Ennek ellenére a pályán a legjobbamat fogom nyújtani.”

    Marcus Armstrong (PREMA Theodore Racing)

    „Az idei évem olyan volt, mintha egy vidámparkban hullámvasútaztam volna. Egy tökéletes hétvégét általában egy katasztrofális hétvége követett. Rendkívül balszerencsés voltam, azonban számos sikert is ünnepelhettem. Ugyan van még esélyem a bajnoki címre, azonban csak matematikailag. Mindent meg fogok tenni azért, hogy elérjem az álmaimat. A végén pedig kiderül, hogy sikerül-e bajnoknak lennem, vagy nem.”

     

  • Megoszlanak a vélemények a W Series kapcsán

    Megoszlanak a vélemények a W Series kapcsán

    Tegnap már beszámoltunk róla, hogy egy új formulaautós széria van születőben, W Series néven, mely kifejezetten a női versenyzőket szeretné összegyűjteni. A vélemények azonban igencsak megoszlanak a női sorozatról. Sokan támogatják az elképzelést, hogy a nők egy külön platformon mérettessenek meg, de legalább ennyien ellenzik is.

    A Brit F3 győztes Jamie Chadwick például örül neki, ő úgy véli, hogy ez sokkal több lehetőséget biztosít majd a fiatal női versenyzők számára.

    „A W Series egy újabb platformot ad a női versenyzőknek, hogy versenyezhessenek.” – mondta Chadwick. „Versenyző vagyok, és ha tehetném, 365 napon versenyeznék az évben. Én továbbra is fogok a férfiak ellen versenyezni, de a W Series egy tökéletes kiegészítés, hogy segítsen fejlődni a junior motorsport szériákban. Kíváncsian várom, milyen lesz.”

    A holland GT-ben versenyző Peter Kox lánya, Stephane is pozitívan fogadta a W Series hírét.

    „Úgy hangzik, hogy a W Series egy igazán pozitív adalék lesz a globális motorsportokhoz, és minden bizonnyal nagy segítség az ambiciózus női versenyzőknek.” – mondta a 24 éves Stephane Kox. „A magam részéről én a lehető legmagasabb szinten akarok versenyezni, hogy a legjobb versenyzők ellen versenyezhessek, férfiak és nők ellen egyaránt. Ahhoz, hogy ez sikerülhessen fontos lehet, ha előbb olyan tapasztalatot tudunk gyűjteni, amilyet a W Series kínál.”

    Az IndyCar versenyző Pippa Mann azonban nem látja ilyen derűsen ezt a dolgot. az ő véleményét korábbi cikkünkben, ide kattintva, Ellen Lohrét pedig ide kattintva olvashatjátok-

    Az F3-ban versenyző Sophie Flörsch Mann oldalán áll a témában.

    „Egyetértek az érveléssel, de egyáltalán nem értek egyet a megoldással.” – mondta Flörsch. „A nőknek hosszútávú támogatásra és megbízható partnerekre van szükségük. Én a sportunk legjobbjaival akarok versenyezni. Hasonlítsuk ezt össze a gazdasággal: Van szükség külön női menedzsmentre/ tanácsadó testületre? Nem. Rossz irány.”

    [poll id=”87″]

  • Ellen Lohr is helyretette a W Series-t!

    Ellen Lohr is helyretette a W Series-t!

    Tegnap Pippa Mann pipult be a W Seriesre, ma Ellen Lohr a soros. A DTM versenyt is nyerő hölgy, akit a magyar közönség leginkább a kamionversenyzésből ismerhet kolléganőjéhez hasonlóan elküldte melegebb éghajlatra az alakulandó új kizárólagosan női versenyzőknek szánt szériát, amely szerinte Carmen Jorda ötlete lenne.

    Ellie az Instagramon írta ki magából a dühét:

    „2016. októbere. Történelmi győzelmünk Steffi Halmmal, miután két nő lett az első két helyezett egy hivatalos FIA bajnokságban, a kamion Európa-bajnokságon. Nem kellenek a változások, nem kell a W Series. Ez a marketing geg csak visszaveti a nőket a motorsportok terén. Ez egyáltalán nem az egyenlőségről szól, hanem a megkülönböztetésről. Költsétek a pénzt inkább azon egy-két nőre, akik már bizonyították azt, hogy versenyképesek, és így jutnak el a Forma-1-ig, hogy áttörjék annak az üvegfalát. Költsétek a pénzt szimulátorokra és hívjatok meg lányokat, nőket és képezzétek őket és gyakoroljanak, főleg azokat akik már versenyeztek, de ezt már nem engedhetik meg maguknak. Ez ugyanolyan nonszensz kezdeményezés, mint a Girls on Track s FIA Women in Motorsport részéről, ahová 18 éves korig jelentkezhetnek a fiatalabb lányok. Mintha ma egy 18 éves amatőrnek ne lenne esélye arra, hogy manapság profi autóversenyzővé váljon…”

    [poll id=”87″]

    https://www.instagram.com/p/Bow56H7B8PS/

  • Stroll szerint Schumacher az F3-ból mehetne egyenesen az F1-be

    Stroll szerint Schumacher az F3-ból mehetne egyenesen az F1-be

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher 19 éves fia, Mick nagy eséllyel megnyeri az F3-es Európa-bajnokságot a hétvégén. A következő szezonban a logikus lépés a Formula 2 lenne számára, és valószínűbb, hogy ez is lesz, Lance Stroll szerint azonban válthatna rögtön a Forma-1-re, ahogy ő is tette

    A RaceFans arról kérdezte a Williams kanadai versenyzőjét, hogy szerinte profitálna-e Schumacher abból, ha előbb az F2-ben versenyezne?

    „Ez nagyon versenyző-függő.” – felelt Stroll. „Nem hiszem ez lehet egyértelműen jó, vagy rossz. Néhány versenyző lehetőséget kap bekerülni a Forma-1-be és ezt ki kell használni. Más versenyzők nehéz helyzetben vannak. Ez nagyon változó versenyzőnként, mindenkinek saját, egyedi a helyzete.”

    Stroll abból profitált, hogy egy 2014-es specifikációjú Williamsszel tesztelhetett, mielőtt debütált. Ettől függetlenül úgy véli, nagyon kemény dolog F3-ból az F1-be kerülni és megszokni annak sajátosságait.

    „Az erőhöz hozzászokik hamar az ember, ez attól függ, hogyan optimalizálják az autót. A gumik esetében szintén.”

    „Határozottan nagy ugrás a Formula 3 után (az F1), 15 másodperccel, vagy több, 20 másodperccel gyorsabb egy kör, függően a pályától. Ez határozottan nagy ugrás.”

    „Ő (Mick) nagyszerű munkát végez, különösen a szezon második felében. Úgy tűnik, minden összeállt.” – mondta Stroll. „A bajnokságnak még nincs vége, remélem sikerül neki megnyerni. Elég jó előnye van.”

  • Pippa Mann máris pipa a W Series-re!

    Pippa Mann máris pipa a W Series-re!

    A britek IndyCarban szereplő versenyzőnője, Pippa Mann máris kiborult a W Seriesen, amelynek célja a nők Forma-1-be segítése lenne. Ugyan reform időket élünk, mert külön formaautós szériát indítanának nőknek, de Mann szkeptikus még akkor is, ha Jamie Chadwicket is meghívták, aki honfitársaként nemrég lett az első hölgy, akinek sikerült egy brit Formula 3-as versenyt megnyernie.

    Mann tényleg tudhatja milyen nőként a magas szintű formaautózás, hiszen az elmúlt hat évben sikerült indulnia a híres Indianapolis 500-as viadalon is, de szerinte a W Series negatív hatással lesz a nőneműek versenyzésére, sőt szerinte ez egy visszalépés. Twitteren osztotta meg a gondolatait:

    „Milyen szomorú nap ez az autóversenyzésben. Azok akik próbálják így segíteni a női versenyzőket szegregálják őket, a támogatás helyett. Nagyon csalódott vagyok, hogy ilyen történelmi visszalépést kell megérnem. Hogy érthető legyen: azokkal vagyok, és megértem, akiknek ez az egyetlen lehetőségük a versenyzésre. Azok ellen vagyok, akik kényszerítik ezen versenyzőket ebbe a helyzetbe, mint az egyetlen lehetőségüket, hogy versenyezhessenek.”

    Mann 2011-ben történelmet írt azzal, hogy ő lett az első brit női induló az Indy 500-on. A követőinek azt is elárulta, egy 2017 júniusi bejegyzésében, hogy kétszer is kapcsolatba lépett a széria szervezőivel, és javaslatot tett, hogy miképp javítsák a nők helyzetét az autósportokban. A weboldalán is így ír erről:

    „Női versenyzőként elsősorban versenyzők vagyunk, a nemünk csak utána jön. Úgy nőttünk fel, hogy arról álmodunk, hogy versenyeket nyerünk, bajnokságokat, – bárki ellenében, ahogy teszik azt a férfi versenyzők is. Nem azért nőttünk fel, hogy elkülönítsenek, és csak egy női bajnokságot nyerjünk meg. Elégedett vagyok a nememmel, és szeretem azt is, hogy a bukósisakom rózsaszínű. Ez segít a kislányoknak abban, hogy könnyebben kiszúrjanak a versenyeken, és így tudják ők is, hogy van kiért szorítaniuk. A legtöbb támogatóm azért van velem, mert erős női programjuk van, és sportolónőként olyan környezetben szerepelek, ahol nem kapnak elég támogatást olyan női pilóták, akik ezt pedig megérdemelnék. Fogod a pénzt, mert egy tehetséges nő vagy, elmész versenyezni olyan helyre, ahol nincs megkülönböztetés, pont így kellene ennek mennie, ez ilyen egyszerű. Ez a valós terv a női versenyzők támogatására, ami megerősíti őket annyira, hogy jó technikával jó lehetőségeik legyenek a fejlődésre.”

  • W Series néven női formaautós széria indul 2019-ben!

    W Series néven női formaautós széria indul 2019-ben!

    Egy teljesen új versenyszériát indítanak 2019-ben, melynek különlegessége az, hogy csak női pilóták indulhatnak benne. A cél az, hogy felkészítsenek egy fiatal női tehetséget a Forma-1-re.

    Az utolsó nő, aki el is indult Forma-1-es Nagydíjon, az Lella Lombardi volt 1976-ban. A széria szervezői biztosak benne, hogy a „W Series” felkészíti a hölgyeket a férfiak elleni küzdelemre, és egyenlő feltételeket biztosít az indulóknak, legyen az edzés vagy más lehetőségek. Catherine Bond Muir vezérigazgató asszony így nyilatkozott:

    „Most rendkívül izgalmas időszakot élünk meg a motorsportok terén, és a nők életében is. Célunk az, hogy életre hívjuk ezt a sportágat, és megmutassuk a világnak, hogy a nők mire képesek. Számtalan sportágban láthatjuk ahol nők és férfiak is egyaránt indulnak, mégis külön értékelik a nőket, már csak azért is, hogy minél többen vegyenek részt benne. Eddig az autóversenyzés olyan sportág volt, ahol nem volt külön széria nőknek.” (És itt most elmorzsolunk egy könnycseppet a megboldogult magyar találmány Lotus Ladies Cupért… – a szerk.)

    A sorozat 2019 májusában indul majd, és a reményeik szerint 20 kiemelkedő hölgyversenyzővel, a világ minden részéről. Díjazás is lesz, másfél millió dollár a tét. A versenyek 30 percesek lesznek, európai versenyhelyszíneken.

    Az autók a Tatuus F3 specifikációjú járművei lesznek, 1.8 literes motorokkal és haloval. Bárki nevezhet, de az előválogatón David Coulthard, Adrian Newey és a korábbi Forma-1-es csapatvezető Dave Ryan dönti majd el, hogy ki juthat el tovább, az éles sorozatba is. Coulthard így nyilatkozott az új szériáról:

    „Ahhoz, hogy sikeres versenyzővé váljon valaki, képzettnek, eltökéltnek, versenyképesnek, bátornak és fizikailag is felkészültnek kell lenni, de ehhez nem kell férfivá is válni. A W Series abban hisz, hogy a női és férfi versenyzők tudnak és akarnak is egyenlő bánásmód mellett versenyezni majd, ha megkapják ugyanazon lehetőségeket és edzési módokat. Mi azon vagyunk, hogy ez megtörténhessen.”

  • Letartóztatták Markelov édesapját

    Letartóztatták Markelov édesapját

    Lehet, hogy egy orosz versenyző jövőbeli F1-es karrierjét épp elkaszálta az édesapja…

    Szocsiban a Formula 2-es versenyző, Artem Markelov úgy ítélte, hogy 50% az esélye arra, hogy ülést kaphat 2019-re a Renault-nál.

    „Másfél hónapon belül megtudom.” – mondta hétvégén.

    Azóta azonban az esélyei 50% alá csökkentek, mivel tehetős édesapját, Valerij Markelovot letartóztatták az orosz hatóságok.

    Markelov egy nagy konzorcium vezetője volt, melynek köze van az orosz vasúthoz, most pedig azzal vádolják, hogy kormányhivatalnokokat vesztegetett meg, 2 milliárd rubel (~8,5 milliárd forint) értékben.

    „Az orosz vasút egyik vezető tisztviselőjéről van szó.” – mondta egy forrás a Rosbalt orosz hírügynökségnek.

  • Brawn szerint előbb F2 legyen Schumachernek, utána jöhet a Forma-1!

    Brawn szerint előbb F2 legyen Schumachernek, utána jöhet a Forma-1!

    Ross Brawn úgy véli, hogy Mick Schumachernek nem kell sietnie a Forma-1-be. Ő több csapatnál is együtt dolgozott a fiatal német pilóta édesapjával Michaellel, többek között az igazán sikeresnek mondható Ferraris korszakukban. Brawn ma már a Forma-1 sportigazgatója, és úgy gondolja, hogy több idő kell az ifjabb Schumachernek, aki most már uralja az European Formula 3-as kategóriát.

    Az orosz Tass ügynökségnek nyilatkozott:

    „Izgatott vagyok, mert tényleg jól megy. Sok emlék jön fel emiatt, de kell még neki pár lépés, mielőtt érdemes lenne a Forma-1-ben is elindulnia. Mick egy nagyon érett fiatalember, és tudom, hogy megérti azt, hogy még fejlődnie kell ahhoz, hogy készen álljon a száguldó cirkuszra.”

    Brawn szerint a logikus lépés a Formula 2 lenne jövőre Schumachernek:

    „Amennyiben Mick rendesen fel akar készülni a Forma-1-re, a következő szint amit meg kell lépnie, az a Formula 2. Ma már sokkal szorosabban együttműködünk a Formula 2-vel, és a pályák jó részét is megtanulhatná.”

  • Russell nyerte a sprintversenyt Szocsiban, Norris elszállt összetettben

    Russell nyerte a sprintversenyt Szocsiban, Norris elszállt összetettben

    A Mercedes juniorja George Russell nyerte a Formula 2-esek sprintversenyét Szocsiban, miközben legfőbb bajnoki riválisa újfent nullázott.

    A Honda által támogatott Nirei Fukuzumi kezdhette meg az élről a futamot, ugyan a kettes kanyarban kicsit kiszélesítette a pályát megtudta tartani a vezetését egészen addig amíg Alessio Lorandi – Latifi szavaival fogalmazva, egy „idióta” megmozdulás után – tönkre tette a saját és Latifi versenyét. Az eset után pedig a biztonsági autó is a pályára hajtott.

    Az SC távozása után Russell egyből támadta Fukuzumit, aki aztán kicsúszott, így a brit az élre állt. Sette Camara, Albon, De Vries és Markelov is megelőzte az Ardenes pilótát,  még mielőtt a féltávnál megérkezett volna az eső.

    Az összes élen álló egyszerre jött ki a bokszba, de Fuoco és Deletraz megpróbált kint maradni slick gumikon, ami aztán nem vált be.

    Russell ugyanolyan nagy tempót diktált esős pályán, mint szárazban, így megnyugtató, hét másodperces előnnyel szerezte meg a futamgyőzelmet. A futam végén Sette Camara sikeresen megtudta előzni a szombati győztes Albont, így övéké lett a másik két dobogós hely.

    Lando Norris a főfutamon kiesett, miután kerék nélkül hagyta el a bokszutcát. Emiatt szüksége lett volna a pontokra, hogyha egy fordulóval a vége előtt még életben akarta volna tartani matematikai esélyét a bajnoki címre. Ez viszont nem jött össze, miután hamar kiderült, hogy nem lesz esélye a pontokra, mert tíz másodperces stop and go büntetést kapott, miután a felvezető kör után rosszul foglalta el a pozícióját.

    Ráadásul Russell a leggyorsabb körért járó plusz pontokat is bezsebelte, így Norris matematikailag is kiszállt a bajnoki versenyfutásból. A Carlin pilótája pedig be sem fejezte a futamot végül.

    De Vries az utolsó előtti körben előzte meg a hazai pályán versenyző Markelovot, így megszerezte a negyedik helyet. Merhi pedig az első Camposos hétvégéjét egy hatodik hellyel zárta.

    Fukuzumi a hetedik, Boccolacci pedig a nyolcadik helyen zárt. Fuoco és Günther pedig a legjobb tíz mezőnyét zárta.

    A bajnokságból már csak egy forduló van hátra, másfél hónap múlva Abu Dhabiban. Matematikailag pedig már csak ketten lehetnek bajnokok, George Russell előnye 37 pont Alexander Albon előtt és egy hétvégén maximum 48 pontot lehet szerezni.

    Formula 2, Orosz Nagydíj, sprintfutam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÜLÖNBSÉG
    1 George Russell ART Grand Prix 44:46.259
    2 Sergio Sette Camara Carlin +7.438
    3 Alexander Albon DAMS +8.216
    4 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing +19.132
    5 Artem Markelov RUSSIAN TIME +22.258
    6 Roberto Merhi Campos Vexatec Racing +27.778
    7 Nirei Fukuzumi BWT Arden +30.852
    8 Dorian Boccolacci MP Motorsport +35.190
    9 Antonio Fuoco Charouz Racing System +39.981
    10 Maximilian Gunther BWT Arden +47.076
    11 Tadasuke Makino RUSSIAN TIME +50.708
    12 Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing +53.110
    13 Louis Deletraz Charouz Racing System +53.404
    14 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing +53.553
    15 Arjun Maini Trident +1:42.002
    Lando Norris Carlin Kiesett
    Jack Aitken ART Grand Prix Kiesett
    Niko Kari MP Motorsport Kiesett
    Nicholas Latifi DAMS Kiesett
    Alessio Lorandi Trident Kiesett