Kategória: Formula Sport

  • Deletraz tesztelhet a Haasszal Abu Dhabiban

    Deletraz tesztelhet a Haasszal Abu Dhabiban

    A Haas révén az F2-ben versenyző Louis Deletraz először kap lehetőséget egy F1-es autó vezetésére az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten.

    A volt F1-es versenyző, Jean-Denis, fia a háromnapos Pirelli-teszt második napján vezetheti a Haas VF-18-at.

    „Természetesen nagyon izgatott vagyok, hogy Abu Dhabiban debütálhatok a Forma-1-ben” – lelkendezett ifjabbik Deletraz. „Hálás vagyok Gene Haasnak és Günther Steinernek, amiért lehetőséget biztosítanak nekem a Haas tesztelésére. Ez a tökéletes módja a 2018-as szezonom lezárásának, ami folyamatos javulással és fejlődéssel telt.”

    A Formula Renault sorozat különféle kategóriáiban remek eredményeket elérő Deletraz jelenleg második szezonját tölti az F2-ben. Korábban a Renault nevelőprogramjának volt tagja, ám idén a Ferrari-kötelékekkel rendelkező Charouz színeiben versenyzik és jelenleg a tabella 11. pozícióját foglalja el, két dobogós eredménnyel a zsebében.

    „Ez remek lehetőség Louis-nak, hogy a következő szintre emelje versenyzői karrierjét; mindig különleges alkalom, amikor valaki először vezethet F1-es autót” – mondta Steiner. „Tisztességes 2018-as szezont tudhat maga mögött az F2-ben annak fényében, hogy az idei mezőny az elmúlt évek egyik legerősebbike.”

    A Haasnak Arjun Maini és Santino Ferrucci személyében már van fejlesztőpilótája, ám Ferrucci évközi ámokfutása jelentősen rontotta az amerikai fiatal renoméját.

  • A Racingline.hu olvasói nem díjazzák a női versenysorozat ötletét

    A Racingline.hu olvasói nem díjazzák a női versenysorozat ötletét

    Nem olyan régen, a frissen beharangozott W Series kapcsán arról kérdeztünk titeket, Racingline.hu olvasókat, hogy jó ötletnek tartjátok-e a külön, csak nőknek szóló versenysorozatot?

    Nos, a szavazók több, mint fele, 55% mondja azt, hogy „nem, hiszen a nők is lehetnek olyan jók, mint a férfiak, maradjanak koedukáltak a szériák”.

    33% tartja jó ötletnek azt, hogy a nők külön, egymással versenyezzenek, ne együtt a férfiakkal, valamint 12% voksolt arra az opcióra, amit némileg poénnak szántunk: „Igen, de akkor legyenek rajtrácsfiúk is!”

    Megállapítható tehát, hogy ti többnyire annak örülnétek, ha a női versenyzők továbbra is a férfiak között igyekeznének helytállni.

  • Enzo Fittipaldi bajnoki címet szerzett!

    Enzo Fittipaldi bajnoki címet szerzett!

    A Ferrari junior versenyzője, Enzo Fittipaldi kemény küzdelemben megszerezte a 2018-as olasz Formula 4 bajnoki címét, a szezonzárón, Mugelloban.

    Ezzel együtt az elmúlt öt évben négyszer Prema versenyző nyerte a bajnoki címet, közülük pedig hárman a Ferrari Driver Academy tagjai voltak. Az egyik ilyen Lance Stroll volt.

    Az utolsó előtti versenyen ráadásul úgy nyert Fittipaldi Leonardo Lorandi előtt, hogy gyakorlatilag célfotó döntött: 0,028 másodperccel ért be előbb a célba, mit vetélytársa. A legutolsó versenynek így Fittipaldi úgy vágott neki, hogy már csak két pont hátránya volt a bajnokságban.

    Az utolsó versenyen a kétszeres F1-es bajnok Emerson Fittipaldi unokája, a Formula V8 3.5 bajnok Pietro Fittipaldi testvére, a pole-ból indult, míg az ellenfél Lorandi csak az ötödik sorból rajtolhatott.
    Mivel esett az eső, a futam a safety car mögött indult, bár hamar elengedték versenyezni a mezőnyt.
    Többször is megszakították a versenyt, végül idő előtt véget is vetettek a versenynek, a győztes pedig Fittipaldi lett, míg Lorandi az ötödik helyen ért célba.

    Ezzel Enzo Fittipaldi megszerezte a 2018-as olasz F4 bajnoki címét.

  • A következő szezontól a Super Formulában is lesz glória

    A következő szezontól a Super Formulában is lesz glória

    A Super Formula új generációs autóin kötelező elem lesz a fejvédő a következő szezontól. Különböző teszteket végeztettek el a pilótákkal, hogy felmérjék a látási viszonyokat. Miután a tesztek eredményei pozitívak voltak, a széria vezetői a glória mellett döntöttek.

    Az SF19 eredetileg nem a haloval lett megtervezve. A Dallara, akik a sorozat karosszériáit gyártják, próbált olyan intézkedéseket tenni, hogy azok megfeleljenek a Nemzetközi Automobil Szövetség biztonsági előírásainak.

    Azonban, mivel a halot már rengeteg szériában használják, a Super Formulában is kipróbáltak rengeteg alternatívát annak érdekében, hogy a pilóták véleménye alapján döntsenek valamelyik alternatíva mellett.

    A sorozat egyik főszponzora, a Japan Race Promotion jelezte, hogy a tesztek olyan jól sikerültek, hogy a vezetőség úgy döntött, hogy a következő szezontól minden autón ott kell lennie a glóriának.

    „Rengeteg biztonsági eszközt kipróbáltunk és elsősorban a látási viszonyokat vizsgáltuk. 10 versenyző tesztelhette a glóriát három különböző pályán: Fujiban, Motegiben és Sugoban.

    „A versenyzőknek különböző teszteket kellett elvégezniük. Az eredmények elemzése után arra jutottunk, hogy használni fogjuk a glóriát.”

    A Super Formula emellett azt is bejelentette, hogy a tavalyi Indy 500 győztese, Takuma Sato és az egykori Forma-1-es pilóta, Kazuki Nakajima tesztelni fogják a haloval felszerelt SF19-et Szuzukában.

  • Megvan az új FIA F3-as bajnokság csapatlistája

    Megvan az új FIA F3-as bajnokság csapatlistája

    Az FIA kiadta a 2019-től induló F3-as bajnokság tízcsapatos nevezési listáját, amin a HWA is helyet kapott.

    A tíz, háromautós csapattal induló bajnokság az eddigi GP3-as széria helyét veszi át az FIA egyértelműbbé vált nevelőprogramjában. Ahogyan azt az előzetes hírek megjósolták, a csapatok között szerepel a HWA is, amely a Mercedes DTM-es gyári projektjének megszűnése óta számos szériában felbukkant, többek között a Formula E-ben. Egyesek szerint a HWA az F2 felé is kacsingat, a Mercedesnek így minden fontosabb nevelőszériában lenne csapata, ahova saját juniorjait beültetheti.

    A GP3-ban és az európai F3-ban résztvevő csapatok összevonásával kialakított listán a HWA az egyetlen, amely egyik sorozatban sem versenyzett korábban. A maradék kilenc csapat közül az ART, a Campos, a Jenzer, az MP Racing és a Trident a GP3 felől érkezik, míg a Carlin, a Hitech és a Prema az F3-ból vándoroltak át az új F3-ba.

    „Számos nívós alakulat jelentkezett nálunk azzal, hogy szívesen csatlakozna a bajnokságunkhoz” – mondta Bruno Michel, az F2 és F3 vezérigazgatója. „Bonyolult és nehéz folyamat volt tízre szűkíteni a jelentkezők számát, de úgy véljük, sikerült kiszűrnünk a legerősebb csapatokat. Alig várom, hogy láthassam, ahogy a győzelmekért és a címért harcolnak.”

    Jó néhány hoppon maradt istálló nem ért egyet Michel jellemzésével és tanácstalanul áll a jelentkezésük elutasítása előtt, például az F3-ban második helyen végző Motopark – Timo Rumpfkeil csapatfőnök szerint „érthetetlen”, miért maradtak le egy helyről – vagy a szintén nyertes Van Amersfoort Racing. Az idei GP3-as mezőny egyetlen kimaradt csapata az Arden, de ők eleve nem nyújtották be jelentkezésüket, mert 2019-ben más projektekre szeretnének fókuszálni.

    A 2019-es FIA Formula 3 csapatlistája:

    ART Grand Prix
    Campos Racing
    Carlin
    Charouz Racing System
    Hitech Grand Prix
    HWA
    Jenzer Motorsport
    MP Motorsport
    Prema Racing
    Trident

  • Corinna Schumacher, deja vu

    Corinna Schumacher, deja vu

    Corinna Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher felesége újra egy bajnok mellett állhatott büszkén. Fia, Mick, múlt hétvégén megszerezte  F3-as bajnoki címét, a róluk készült közös fotó pedig szinte megidézi azokat az időket, mikor Corinna még férje győzelmeit és bajnoki címeit ünnepelte.

    Akkor…

    Michael Schumacher, Corinna Schumacher, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Ferrari

    … és most

    Mick Schumacher, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA F3
  • Jüri Vips immáron a Red Bull juniorprogramjának a tagja

    Jüri Vips immáron a Red Bull juniorprogramjának a tagja

    Az Autosport forrásai szerint a Motopark észt versenyzője, Jüri Vips már a Red Bull juniorprogramjának tagja.

    A 18 éves észt fiatalnak négyszer sikerült nyernie az idei Formula 3-mas szezonban. Vips végül a negyedik helyen végzett az összetett pontversenyben, ami nem egy rossz eredmény.

    Azonban az újonc bajnoki címet nem sikerült megnyernie, ugyanis a Prema orosz újonca, Robert Shwartzman elhappolta előle az elismerést. Shwartzman a rendes összetettben is megelőzte Vipset, ugyanis az utolsó futamon Vips ütközött honfitársával, Ralf Aronnal.

    Az észt versenyző és menedzsere állítólag akkor tárgyaltak a Red Bull tanácsadójával, Dr. Helmut Markoval, amikor a Formula 3 mezőnye Spielbergbe látogatott.

    A Motopark csapatában már van egy pilóta Daniel Ticktum személyében, aki a Red Bull juniorprogramjának a tagja. A brit fiatal a második helyen végzett az összetett pontversenyben. Ticktum feltehetőleg a japán Super Formulában fogja majd folytatni a versenyzést.

    Vips, aki a német Formula 4 bajnoka, valószínűleg a Formula 3-ban fog versenyezni jövőre az ART Grand Prix színeiben. Az észt pilóta részt fog venni a Makaói Nagydíjon, Motoparkos csapattársai, Daniel Ticktum és Marino Sato oldalán. A csapatnak még szintén tagja lesz az ex-Carlinos Habsburg Ferdinánd és Joel Erikkson is, aki a DTM mezőnyét erősíti.

  • Kiderült, hogy hányan fognak részt venni az idei Makaói Nagydíjon

    Kiderült, hogy hányan fognak részt venni az idei Makaói Nagydíjon

    Az idei Formula 3-mas szezon résztvevői közül tizenhatan fognak rajthoz állni a Makaói Nagydíjon. Többek között ott lesz a Formula 3 idei bajnoka, Mick Schumacher, a Red Bull fiatal tehetsége, Dan Ticktum, akinek már sikerült nyernie Makaó utcáin.

    Ticktum nyerte meg a tavalyi nagydíjat, ezért az idei versenyen a brit fiatalé lesz az 1-es rajtszám. A Red Bull üdvöskéjének meg kell majd küzdenie Motoparkos csapattársaival, Jüri Vipsszel és Marino Satoval. Habsburg Ferdinánd, aki a tavalyi nagydíjon az utolsó körben balesetezett a legendás nagydíjon, szintén rajthoz fog állni csakúgy, mint Joel Eriksson, aki idén a DTM mezőnyét erősítette.

    Az olasz Prema istálló szintén öt pilótával fogja képviseltetni magát a Makaói Nagydíjon. Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Marcus Armstrong és Ralf Aron fogja képviselni a Prema istállóját. Aron a tavalyi nagydíjon felállhatott a dobogó legalsó fokára, a leggyorsabb versenyben autózott kört pedig Mick Schumacher érte el. Armstrongnak ez lesz élete első Makaói Nagydíja, szóval az új-zélandi pilóta alig várja, hogy autóba ülhessen.

    A Carlin két versenyzője, Jehan Daruvala és Sacha Fenestraz szintén részt vettek a tavalyi nagydíjon, ahol mindketten pontszerző helyen zártak. Callum Ilott lesz a brit csapat harmadik pilótája, aki idén a GP3-mas mezőnyben szerepel. Callum megnyerte a tavalyi időmérőt, azonban a pole pozíciót nem sikerült győzelemre váltania.

    A Hitech GP versenyzője, Enaam Ahmed is azok közé a pilóták közé tartozik, akik mindent megtennének győzelemért a makaói aszfaltcsíkon. Ahmednek az újonc szezonjában kétszer állhatott a dobogó legfelső fokán a Formula 3-ban. Ahmeden kívül a makaói származású, Hon Chio Leong és a Formula 3 Ázsiai szériájának éllovasa, Jakes Hughes fog versenyezni a Hitech GP színeiben.

    A Van Amersfoort Racing szeretné megismételni a tavalyi nagydíjat, ugyanis Ralf Aron még náluk versenyzett, amikor harmadik lett Makaóban. Az idei versenyen hárman fogják képviselni a csapatot: Keyvan Andres, Sophia Flörsch és Frederik Vesti, aki a szezonzáró hockenheimi hétvégén mutatkozhatott be a Formula 3-ban.

  • Mick Schumacher: Még nem állok készen az F1-re

    Mick Schumacher: Még nem állok készen az F1-re

    Egyes emberek már kész tényként kezelték, hogy Mick Schumacher, miután bajnok lett a Formula 3-ban, azonnal a Forma-1-ben fogja folytatni a pályafutását. A hétszeres világbajnok F1-es legenda egyetlen fia azonban nemrégiben azt nyilatkozta, hogy még nem áll készen arra, hogy a száguldó cirkuszban versenyezzen.

    Eleinte a Red Bull szupertehetségének, Daniel Ticktumnak volt az egyik a legnagyobb esélye. Azonban a brit fiatal az egyik nyilatkozatában furcsának találta, hogy az ifjú Schumacher ilyen hirtelen erőre kapott. A fiatal brit kijelentése után a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt nyilatkozta, hogy Ticktum még fiatal és még sokat kell tanulnia.

    Sokáig Pascal Wehrleint tartották a legnagyobb favoritnak, azonban a német pilóta a Formula E-ben fogja folytatni a Mahindra csapatánál.

    Mick Schumacher, annak ellenére, hogy a Formula 3 bajnoka lett és van elég pontja, hogy szerepelhessen a Forma-1-ben, valószínűleg jövőre a Forma-2-es mezőnyt fogja erősíteni.

    „Szerepelhetnék a Forma-1-ben, ez teljesen világos,” – nyilatkozta Schumacher a Sat.1-nek. „Ez a legfőbb célom, azonban jelen pillanatban nem a Forma-1 lenne számomra a legjobb hely.

    „Annak érdekében, hogy készen álljak arra, hogy a Forma-1-ben versenyezzek, szerepelnem kell az ezt megelőző utánpótlás szériákban,” – tette hozzá a 19 éves német versenyző.

    Nagyon úgy tűnik, hogy a Toro Rosso ülését az az Alexander Albon fogja megkapni, akinek már érvényes szerződése van a Nissan edams csapatával.

    Még nem dőlt el, hogy a 22 éves thaiföldi pilóta hol fog versenyzeni a következő szezonban. A Red Bull és a Nissan jelen pillanatban is tárgyalások folynak Albon jövőjének kapcsán.

  • A következő hetekben fog kiderülni, hogy hol folytatja Mick Schumacher

    A következő hetekben fog kiderülni, hogy hol folytatja Mick Schumacher

    A Formula-3 újdonsült bajnoka, Mick Schumacher még nem tudni, hogy hol fogja folytatni a versenyzést. Azonban erre a kérdésre pár héten belül meg is fogjuk kapni a választ.

    A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda fiának az egyik legismertebb alsóbb kategóriás sorozatot sikerült megnyernie. Az év eleje nem úgy indult, ahogyan azt szerette volna, azonban a spai hétvége után a német fiatal magára talált és onnantól senki sem tudta őt megállítani, még a Red Bull szupertehetsége, Daniel Ticktum sem volt képes erre.

    „Most már el kell kezdjek gondolkoznom, hogy hol folytassam,” – nyilatkozta Schumacher a La Gazzetta dello Sportnak.

    A német fiatal neve felmerült már a Toro Rossonál is, azonban is csak egy pletyka volt a sok közül.

    „Hogy készen állok-e a Forma-1-re? Jobban szeretnék lépésről lépésre haladni, szépen, fokozatosan. Szeretnék teljes mértékben felkészülni, hogy a Forma-1-ben ne érjenek meglepetések.

    „Fontos, hogy a lehető legjobb döntést hozzuk meg,” – véli a fiatal német. „Minden versenyzőnek az a legfőbb vágya, hogy egyszer a Forma-1-ben versenyezhessen.”

    Gerhard Berger, aki annak idején versenyzett Michael Schumacher ellen, elismerően nyilatkozott a hétszeres Forma-1-es világbajnok fiáról.

    „Mick nem csak ugyanúgy néz ki, mint az édesapja, ugyanis a mai napon kiderült, hogy a versenyzésben is van olyan tehetséges, mint az apja,”- nyilatkozta Gerhard Berger az F3 szezonzáró helyszínén, Hockenheimben.

    „A legfontosabb számára az volt, hogy megérezze a győzelem ízét. Ha így folytatja, biztos vagyok benne, hogy el fog jutni az autosport királykategóriájába, a Forma-1-be.”