Kategória: Formula Sport

  • Flörsch gerinc-repedést szenvedett a makaói balesetében

    Flörsch gerinc-repedést szenvedett a makaói balesetében

    Sophia Flörsch gerinc-repedést szenvedhetett a borzasztó balesetét követően, miközben a többi sérült megúszta a becsapódását. A 17 éves lány a hátát fájlalta, a makaói szervezők által kiadott orvosi közlemény szerint, de az életfunkciói stabilak.

    Flörsch eltalálta a 15. helyért vívott csatában Jehan Daruvala autójának a hátulját, miközben nagy sebességgel tartottak a Lisboa felé, melynek következtében megsérült a Van Amersfoort Racing Dallara-Mercedese is. Az autó irányíthatatlanná vált, és átrepült Sho Tsuboi Dallara-Toyotáján keresztül ki a pályán kívülre, átszakítva a védőkerítést is. Olyan helyre sikerült landolni, ahol pályabírók és fotósok is voltak, egy bunker jellegű építményben. 276.2 km/órát mutatott Sophia sebessége a Lisboa előtti sebesség radaron, a fékezési pont előtt.

    A két versenyzőt, a két fotóst és egy pályabírót a baleset után a kórházba szállították, majd folytatódhatott a verseny, jelentős csúszással. Tsuboi az ágyékát fájlalta, és további kivizsgálásoknak vetik alá. Chan Cha In pályabíró az arcán szenvedett törést, eltörött az állkapcsa, és a felső hasfalánál lett gond. Chan Weng Wang fotós, májproblémával van bent a kórházban, fotós társa, Minami Hiroyuki pedig agyrázkódást szenvedett.

    A Ferrari junior pilótája Zhou követte Flörscht a balesetekor, és elárulta, hogy az egyenesben sárga figyelmeztető lámpák villogtak, ez lehetett a kiinduló pont:

    „Először is, ez egy nagyon ijesztő eset volt. Jöttünk ki a Mandarinból, láttam, hogy sárga van, de azt hiszem, hogy ez csak egy hiba volt a szervezők részéről. Sophia nagyon közel volt Jehanhoz, és amikor ő rálépett a fékre, Sophiának nem volt ideje már rá reagálni. Nekiment Jehan jobb-hátsó részének, ami megpörgette, egyenesen a Lisboaba, és nekirepült egy másik autónak is. Remélem, hogy jól van.”

    Flörsch csapatfőnöke, Frits van Amersfoort elárulta a Motorsport.com-nak, hogy meglátogatta már a lányt a kórházban, annak édesapjával, Alexanderrel, és ennyit mondott:

    „Köszönjük az őrangyalának, aki vele volt a mai napon, illetve a Dallara autó fantasztikus keménységének.”

    „Csak tudtani akartam mindenkivel, hogy jól vagyok, de holnap délelőtt lesz egy műtétem.” – ezt már Sophia írta Twitteren. ” Köszönöm az FIA-nek, a HVA-nak és a Mercedesnek, hogy a gondomat viselik. Köszönöm mindenkinek a támogató üzeneteket. Update hamarosan.”

  • Ticktum újra nyert Makaóban, de Flörschért aggódik mindenki

    Ticktum újra nyert Makaóban, de Flörschért aggódik mindenki

    A Red Bull junior pilótája, Dan Ticktum nyerte a 65. Makaói Nagydíjat, immáron másodszor, hiszen tavaly is ő nyerte a főfutamot. Az idei versenyt azonban egy hatalmas baleset szakította meg. A futamot leállították, mert Sophia Flörsch egy brutális balesetet szenvedett a Lisboánál, Az autója hatalmas sebességgel átszakította a védőkerítést is.

    A FIA közleményében ennyi állt:

    „Egy komoly baleset történt a negyedik körben a 2018-as FIA F3 világkupán Makaóban, a #25-ös autóval versenyző Sophia Flörsch (GER) az érintett. Az orvoscsoport kivizsgálása után kiderült, hogy a versenyző a tudatánál van, és további megfigyelés miatt kórházba szállították.”

    Amikor a verseny jelentős csúszással újra folytatódott, Ticktum állva hagyta a mezőnyt. Joel Eriksson volt az, aki vezette az üldözők csoportját, miután sikerült megelőznie Sacha Fenestrazt, amikor megint elrajtoltak.

    A biztonsági autónak azonban újra dolga akadt, mert a verseny végső fázisában a Hitech versenyzője, Enaam Ahmed falazott. Ticktumnak azonban a restartnál sikerült újra meglógnia Eriksson elől.

    A Motopark párosa tehát nyert, őket követte a Carlinos Fenestraz, majd Jake Hughes. Az ide European F3 bajnok Mick Schumacher ötödik lett, Premás csapattársa, Ralf Aron a hatodik. Jüri Vips, Callumm Ilott, Marcus Armstrong és Robert Shwarzman sorrendben értek be végül a top tíz versenyzői.

  • Komoly baleset Makaóban: Sophia Flörsch fennakadt a kerítésen!

    Komoly baleset Makaóban: Sophia Flörsch fennakadt a kerítésen!

    Az F3-asok makaói főfutama épp tart, azonban azt piros zászlóval megszakították, mivel a 12. körben Sophia Flörsch fennakadt a kerítésen. Egyelőre nem tudni, hogy a versenyzőnő jól van-e, azonban a kerítés sérülése miatt meg kellett szakítani a versenyt. A mezőny a boxutcában várakozik…

    Amint lesz róla információ, frissítjük ezt a bejegyzést!

    UPDATE: Az FIA hivatalos közleménye szerint Flörsch magánál van, de kivizsgálás céljából kórházba szállították!
    Sho Tsuboi, akit magával sodort Flörsch autója, szinten magánál van, de őt is kórházba vitték, valamint rajtuk kívül két fotóst és egy marshalt.

    Nem hivatalos információk szerint beesett gázpedál eredményezte az esést.

    https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1064066021953363969

    https://twitter.com/Re1axinmood/status/1064063368603058177

  • Bianchi és a többiek, 10 éve, Makaóban

    Bianchi és a többiek, 10 éve, Makaóban

    Holnap (magyar időszerint kora hajnalban) lesz a Formula 3-asok makaói főversenye, ezen apropóból pedig kicsit visszatekintettünk, hogy kik is küzdöttek Makaóban 10 éve. Számos ismerős név szerepel a 2008-as makaói F3-as csoportképen, többek között Brendon Hartley, Max Chilton, Sam Bird, Oliver Turvey, Jaime Alguersuari, Roberto Merhi, Marcus Ericsson, Edoardo Mortara és a néhai Jules Bianchi… Közülük hatan már jártak is a Forma-1-ben, ketten pedig per pillanat mág tagjai is az F1-es mezőnynek.
    Vajon az idei makaói F3-as mezőnyből hányan fognak bejutni a Forma-1-be? A holnapi pole mindenesetre Dan Ticktumé.

    Mutatunk 2008-as és 2018-as csoportképet is. 🙂

    2008

    macau 2008, makaó
    Fotó: Macau GP

    2018

    https://www.facebook.com/MacauGrandPrix/photos/a.169619448396/10156721769288397/?type=3&theater

     

  • Ticktum indulhat a pole-ból a makaói főversenyen

    Ticktum indulhat a pole-ból a makaói főversenyen

    A McLaren Autosport BRDC Award győztes, Red Bull Junior Teames Dan Ticktum nyerte a kvalifikációs versenyt, a Makaó Nagydíjon. Ezzel pole-t szerzett a vasárnapi főversenyre.

    Ticktum a második körben Callum Ilottot előzte meg a győzelemért. Ettől fogva nem volt sok gondja a versenyen, azt is sikerült elkerülnie, hogy elgázoljon egy kutyán. Ez a harmadik körben történt, majd a safety car is pályára hajtott, míg a kutyát levitték a pályáról.

    Később Ilottot Joel Ericsson is megelőzte, Ticktumhoz képest azonban nem tudta csökkenteni a lemaradását.

    Végül Ticktum mögött Ericsson és Ilott ért még fel a dobogóra.

    Mick Schumacher a 6. helyen zárt, Habsburg Ferdinánd a 13. lett, a mezőny hölgy tagja, Sophia Flörsch pedig a 19. pozícióban végzett.

    Versenyző Csapat Autó Diff.
    1 Dan Ticktum Motopark Academy Dallara/Volkswagen 23:41.034
    2 Joel Eriksson Motopark Academy Dallara/Volkswagen 1.563
    3 Callum Ilott Carlin Dallara/Volkswagen 3.165
    4 Sacha Fenestraz Carlin Dallara/Volkswagen 3.948
    5 Jake Hughes Hitech GP Dallara/Mercedes 11.098
    6 Mick Schumacher SJM Theodore Racing by Prema Dallara/Mercedes 11.878
    7 Juri Vips Motopark Academy Dallara/Volkswagen 12.518
    8 Marcus Armstrong SJM Theodore Racing by Prema Dallara/Mercedes 13.713
    9 Ralf Aron SJM Theodore Racing by Prema Dallara/Mercedes 14.199
    10 Robert Shwartzman SJM Theodore Racing by Prema Dallara/Mercedes 16.535
    11 Marino Sato Motopark Academy Dallara/Volkswagen 18.374
    12 Alex Palou B-MAX Racing Team Dallara/Volkswagen 19.602
    13 Ferdinand Habsburg Motopark Academy Dallara/Volkswagen 20.235
    14 Yuhi Sekiguchi B-MAX Racing Team Dallara/Volkswagen 21.445
    15 Enaam Ahmed Hitech GP Dallara/Mercedes 22.161
    16 Sho Tsuboi TOM’S Dallara/Toyota 24.244
    17 Jehan Daruvala Carlin Dallara/Volkswagen 24.763
    18 Charles Leong Hitech GP Dallara/Mercedes 27.513
    19 Sophia Florsch Van Amersfoort Racing Dallara/Mercedes 29.159
    20 Keyvan Andres Van Amersfoort Racing Dallara/Mercedes 30.851
    21 Toshiki Oyu Toda Racing Dallara/Toda 32.442
    22 Ukyo Sasahara ThreeBond Racing Dallara/Tomei 33.995
    23 Dragon B-MAX Racing Team Dallara/Volkswagen 1:58.193
    24 Guan Yu Zhou SJM Theodore Racing by Prema Dallara/Mercedes 1 kör
    Frederik Vesti Van Amersfoort Racing Dallara/Mercedes kiesett
    Ritomo Miyata TOM’S Dallara/Toyota kiesett
    Yoshiaki Katayama Carlin Dallara/Volkswagen kiesett
    Sena Sakaguchi Toda Racing Dallara/Toda kiesett
  • Ticktum minél hamarabb szeretné megszerezni a hiányzó szuperlicensz pontjait

    Ticktum minél hamarabb szeretné megszerezni a hiányzó szuperlicensz pontjait

    A Red Bull fiatal pilótája, Daniel Ticktum alacsonyabb szériákban is elindulhat a tél során annak érdekében, hogy megszerezze a hiányzó pontjait az F1-es szuperlicenszhez.

    A fiatal brit emiatt nem vezethette a Red Bullt a hungaroringi teszten, mivel nem volt elegendő pontja. Azonban Ticktumnak vannak lehetőségei, hogy megszerezze a liszencét, mielőtt a következő Forma-1-es szezon kezdetét nem veszi.

    A Red Bull üdvöskéjének még 32 pontra lenne szüksége a szuperliszenchez. Öt pontot kapott, amiért megnyerte a tavalyi Makaói Nagydíjat és még további kettőt a MSA Formulában elért hatodik helyezéséért. Azonban a 2015-ben szerzett pontjait még az idei évben el fogja veszíteni.

    A Formula-3-as bajnokság második helyezettje a mostani Makaói Nagydíjon újabb öt pontot zsebelhet be, ha valamelyik futamot meg tudja nyerni. Mivel a brit az egyik futamon a pole pozícióból rajtolhat, ezért minden lehetősége megvan a győzelemre, amivel további öt pontot szerezne.

    Tictumnak a Makaói Nagydíj után kell eldöntenie, hogy szükséges lesz-e számára versenyezni a télen, például az új-zélandi Toyota Racing Series, hogy meglegyen a kellő pontszáma ahhoz, hogy Forma-1-es autót vezethessen.

    „Kicsit idegesítő a jelenlegi helyzetem,” – nyilatkozta Ticktum az Autosportnak a szuperlicensz történetről. „Most már van elegendő pontszámom, hogy tesztelhessek vagy bármit csináljak a versenyzést leszámítva.

    „Szóval már részt vehetnék pénteki szabadedzéseken, azonban meg kell szerezzem a 40 pontot, ugyanis sosem tudhatod, hogy mi fog történni.

    „Számos lehetőségem van, ahol megszerezhetem a szükséges pontjaimat, mint például az MRF Challenge és a Toyota Racing Series.”

    Az indiai MRF-fel jelen pillanatban nem lehet pontokat szerezni, ráadásul Ticktum lemarad az első hétvégéről, ugyanis a brit pilóta a hétvégén Makaóban fog versenyezni.

    Az MRF-ben általában azok a fiatal pilóták szoktak elindulni, akik szeretnének extra kilométereket megtenni, miközben Európában uborkaszezon van, azaz nincsenek versenyek.

    Az előző bajnokok, mint például a Williams pilótája, Lance Stroll vagy a McLaren szupertehetsége, Lando Norris megnyerték ezt a szériát, mielőtt a Forma-3-ba kerültek volna.

    Ticktum elismerte, hogy valószínűleg nem fog versenyzői ülést kapni a következő Forma-1-es szezonra. A fiatal britnek az a legfőbb célja, hogy a szuperlicenszét legkésőbb 2020-ra megszerezze.

    „Az F2 a költségvetéstől függ, ami nem jó se a RedBullnak, sem pedig az édesapámnak.

    „Sajnálatos módon az F2 költségei mostanában elég nagyok. Ha viszont meg tudnánk állapodni egy olyan csapattal, akiknek van esélyük a bajnoki cím megszerzésére, akkor én benne lennék, azonban ez eléggé valószínűtlen.

    „Azonban sosem tudhatod, hogy mi fog történni. Egyik napról a másikra óriási változások mehetnek végbe. Ha a következő évben is jól teljesítek, akkor jók lesznek az esélyeim az egyik Toro Rosso ülésre.

    „Szóval meg kell bizonyosodjak arról, hogy mindent a lehető legjobban csinálok. Még van amiben még fejlődnöm kell, természetesen igykszem a lehető legjobb teljesítményt nyújtani a pályán.”

  • Már az időmérőn is volt F3-as baleset Makaóban

    Már az időmérőn is volt F3-as baleset Makaóban

    A második makaói időmérőn Ukyo Sasahara kapta el a falat, Joel Ericsson nem is tudta kikerülni, így az ő autója is összetört. Rajta kívül azonban voltak még páran, akik épp csak, hogy nem szálltak bele Sasahara autójába.

    A hétvégi versenyek időpontjairól itt olvashatsz.

  • Alonso csapata indul a Formula Renault-ban

    Alonso csapata indul a Formula Renault-ban

    Fernando Alonso újabb csapatot indít 2019-ben, az F4, a gokart és az eSport után ezúttal a Formula Renault Eurocupban.

    A szóban forgó bajnokság megerősítette a 10 nevező csapatot, jövő évtől pedig új autókkal versenyeznek. Az FA Racing lesz az egyik a 3 új alakulat közül.

    „Nagy megtiszteltetés, hogy a 2019-es Formula Renault szezonban ott lehetünk az FA Racinggel” – mondta Alonso. „Ez egy olyan széria, ahol korábban néhány komoly F1-es ellenfelem is megfordult, és ez rávilágít arra, mennyire versenyképes. A gokart, eSport és az F4 után az FA Racing fejlődése érdekében ez a következő logikus lépés. Jó lehetőség, hogy új autók érkeznek, így mindenki tiszta lappal kezd, a nulláról indul. Alig várjuk, hogy megmutassuk, milyen fából faragtak minket! Nagy öröm számomra, hogy ily módon is tovább íródik a történetem a Renault-val.”

    Egyébként a másik két érkező csapat a talán olasz F4-ből ismerős BhaiTech Racing és az új-zélandi M2 Competition.

  • Calderon szerint az F2 most már kötelező lépés az F1-be készülőknek

    Calderon szerint az F2 most már kötelező lépés az F1-be készülőknek

    A nemrég F1-es autót tesztelő, GP3-ban vitézkedő Tatiana Calderon szerint a Formula 2 már-már kötelező lépés az F1 előtt.

    A Sauber női tesztpilótája feljebb lépne egy kategóriával, a GP3-ból az F2-be igazolna.

    Ugyan van néhány F1-es pilóta, aki nem járta meg az F2-őt, hanem mondjuk az F3-ból lépett fel a királykategóriába, például Lance Stroll. Calderon szerint azonban az F2-es szereplés gyakorlatilag elengedhetetlen: „Ha be akarsz jutni az F1-be, most már muszáj megcsinálnod a Formula 2-őt is.”

    Szerinte jobban fejlődne az F2 hosszabb versenyeivel, mint teszi azt most a GP3-ban.

    „Mindig nézem a versenyeket, és szerintem van köztük néhány nagyon jó. Nagyon szívesen megpróbálnám. Szerintem ez az autó a kiállásoknál is feküdne nekem. Többször is szenvedek az időmérőkön, de úgy gondolom, az F2-ben van lehetőség egy gyenge időmérő után is jó versenyt futni.”

    Logikus lépés lenne a 25 éves pilótának, ha jövő évtől már az F2-ben versenyezne és ezt ő is elmondta.

    „Még várunk és szervezzük a dolgokat, de imádnám, ha meg tudnám csinálni a Forma 2-őt. Csodálatos lenne már a szezon végeztével, Abu Dhabiban elkezdeni tesztelni. Próbálunk mindent összerakni. A költségvetés azon múlik, melyik csapathoz mész. Sok dolog van, de a célunk az F2.”

  • Tatiana Calderon számára visszalépés lenne a W Series

    Tatiana Calderon számára visszalépés lenne a W Series

    Tatiana Calderon, a Sauber tesztpilótája, aki a napokban első alkalommal vezethetett Forma-1-es autót, nem igazán érdeklődik az új, csak nők számára létrehozott W Series iránt.

    Azt is elmesélte, hogy 9 évesen szeretett bele a versenyzésbe.

    „Édesanyám nem nagyon örült neki, ő azt akarta, hogy teniszezzek. De apukám örült neki és támogatott engem.” – mesélte Calderon.

    A női szériát azonban nem feltétlenül tartja a legjobb ötletnek a 25 éves kolumbiai versenyzőnő.

    „A nőknek alapvetően 30 százalékkal kevésbé izmosak, szóval többet kell dolgoznom.” – mondta, és hozzátette, hogy naponta hat órát edz. „Főleg a nyakizmokat.”

    „Ez (a W Series) határozottan jó a fiatal lányok számára, hogy megismerkedjenek a formula autókkal. De számomra ez visszalépés lenne. Formula 3-as autókat használnak, de én a Formula 2-be akarok menni. És mindig a legjobbakkal akarom összemérni magam.”