Kategória: Formula Sport

  • Billy Monger a FIA F3-ban indulna 2019-ben, ismerkedik a Haloval

    Billy Monger a FIA F3-ban indulna 2019-ben, ismerkedik a Haloval

    Billy Monger célja az, hogy a FIA Formula 3 bajnokságában induljon jövőre, és Abu Dhabiban már azt gyakorolja, hogy miképp szállhat ki egy Haloval felszerelt versenyautóból. Monger idén a BRDC brit F3 bajnokságában szerepelt, hatodik lett a bajnokságban az első teljes szezonjában, mióta elvesztette a lábait a Donington Parkban, 2017 áprilisában egy balesetben.

    Külön rendszert fejlesztettek le neki, a fékezést például a csonka lábáig felemelt pedállal oldja meg, úgy érzi, hogy készen áll a kategóriaváltásra. A szabályzás azonban előírja, hogy a versenyzőknek képeseknek kell lenniük nyolc másodpercen belül a versenyjárművüket vész esetén. Monger most közzétett egy videót a Twitteren, ahol megmutatja, hogy képes három másodperc alatt elhagyni a Carlin Formula 2-es autóját, ami eléggé hasonló ahhoz az új F3-as autóhoz, amelyet elláttak már Haloval.

    Az Autosport úgy tudja, hogy ez nem egy hivatalos FIA által is jegyzőkönyvezett teszt volt, mert nem volt jelen a hivatalnokuk, de gyakorolnia kell, mielőtt élesben is megmutatja ezen képességét majd már egy F3-as autóval. Monger célja tehát indulni a GP3-at váltó Forma-1-es utánpótlás szériában, amelynek az autóját múlt hétvégén mutatták be. A brit ifjú ennyit árult el a céljairól:

    „Remek következő lépés lenne ez nekem. Ez az A terv, amit el szeretnénk érni. Sokat nyújt, az F1-es csomag része, az is segít nekem, hogy ez egy teljesen új széria lenne. Ezen kategóriákban megtalálhatsz nagy csapatokat, akik évekig is megtartanak akár. Azzal hogy ez egy új autó, új bajnokság, több a játéktér is. Ez az, amit akarok. Egy olyan év után mint amilyet magam mögött tudhatok és amennyit fejlődtem, ez egy remek lehetőség lenne. Ki akarom próbálni magam a legjobb fiatal pilóták ellen, és bizonyítani akarok magamnak is.”

    Monger elismerte, hogy először aggódott amiatt, hogy miképp szállhat ki gyorsan majd egy halosított autóból:

    Azt gondoltam, hogy problémás lesz. Kipróbáltam, és gyakoroltam a Carlin F2-es autójával, és nagyon könnyen ment. Könnyebb is volt talán, mint a BRDC F3-as autójából. Rúdként tudom használni a hálót, és ki tudom nyomni magamat az autóból, és kipattanok.”

    Volt róla szó, hogy Monger kipróbálhat egy GP3-as autót Yas Marina pályáján a szezon utáni teszteken, de az Autosport úgy tudja, hogy ez nem fog megtörténni. Amióta a BBC bemutatta a róla készült dokumentumfilmet, azóta újra a figyelem középpontjába került. Kulcsszerepe volt abban, hogy a FIA változtatott a sérült versenyzőket szabályozó pontokban, és licenszhez juthatnak, ami már feljogosítja őket együléses versenyautók vezetésére is.

  • Elkelt Mick Schumacher, Matsushita és Mazepin is 2019-re!

    Elkelt Mick Schumacher, Matsushita és Mazepin is 2019-re!

    Mick Schumacher, aki idén European F3 bajnok lett is már azon három versenyző között van, akiknek a helyét már meg is erősítették a 2019-es F2 bajnokságra. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia marad a Prema csapatánál, ahogy eddig is velük volt F4-ben és F3-ban is. A csapatvezető Rene Roison elégedetten nyilatkozott:

    „Örömmel üdvözöljük az F2-es alakulatunkban 2019-ben Micket. Ez a bajnokság nem egyszerű, hiszen újoncként meg kell tanulnia ezzel az új autóval is bánni, de azt hiszem, hogy Micknek megvan az érettsége és a képessége arra, hogy ezt is megoldja.”

    Schumacher a csapat autóját először a szezon utáni teszten próbálja ki Yas Marina pályáján, és maga is úgy gondolja, hogy ez volt számára a logikus lépés:

    „Nekem egyértelmű volt az, hogy a Formula 2-ben is a Premával leszek. Nem tudom elégszer megköszönni a Prema családnak azt, amit eddig is elértünk együtt, különösen idén, és együtt haladunk tovább.”

    A GP3-as második Nyikita Mazepin is szintet lép, az ART F2-es csapatához igazol, oda ahol idén George Russell megnyerte a pilóták bajnokságát. Az ART vezér, Sebastian Philippe elárulta, hogy Mazepin képessége újoncként a GP3-ban már az első naptól kezdve egyértelmű volt, és tetszett neki a remek győzelme Barcelonában:

    „Nyikitának rengeteg erőssége van: gyors, és folyamatosan fejlődik bármiben aminek nekikezd. Biztos vagyok benne, hogy a Formula 2-es csapatunkban is a központban lesz, ahogy volt az a GP3-ban is.”

    A Honda junior pilótája, Nobuharu Matsushita is visszatér. A háromszoros F2 és GP2 győztes a Carlint erősíti majd, akik idén megnyerték a csapatok bajnokságát.

  • Sophia Flörsh ma hazautazhat Németországba

    Sophia Flörsh ma hazautazhat Németországba

    Sophia Flörsch F3-as versenyző makaóban szenvedett gerincsérülést, alig több, mint egy hete. A 17 éves versenyzőnő múlthéten átesett egy műtéten, most pedig már hazarepülhet Németországba, ezt maga Sophia közölte a közösségi oldalain.

    „Ma hazarepülök.” – írta Sophia. „Nagyon boldog vagyok, hogy újra láthatom a családomat és a barátaimat.”

    „Még mindig a hatása alatt vagyok a támogatásnak, amit tőletek, rajongóktól kaptam, a világ minden részéről. Nagy köszönet mindenkinek Makaóban, különösen a kórházban Dr. Lau, Dr. Chan, Mr. Lei Wai Seng, Maria Elisa Goncalves, Sulanir Goncalves Pacheco és minden csodálatos nővér részére. A teljes Makaói Nagydíj szervezésének, Patricknak, Dr. Ceccarellinek, a HWA-nak, és a Mercedesnek, akik tökéletes munkát végeztek, pusztán azzal, hogy annyira kedvesen segítettek minden lehetséges módon.”

    „A második születésnapomat ünnepeltem 2018 november 18-án Makaóban… Most egy új fejezet kezdődik és alig várom, hogy elkezdődjön. Fókuszáljunk 2019-re.”

  • Napokon belül eladhatják a Russian Time-ot

    Napokon belül eladhatják a Russian Time-ot

    Az Autosport értesülései szerint rövid időn belül eladhatják a Formula 2 egyik legsikeresebb csapatát, az orosz Russian Time-ot.

    Az istálló 2013-ban alapították, és első évükben rögtön meg is nyerték az akkor még GP2 néven futó bajnokságot, amit 2017-ben megismételtek.

    A kezdetektől fogva összesen húsz GP2-es és F2-es futamot nyertek, Sam Bird, Mitch Evans, Tom Dillmann, Raffaele Marciello, Luca Ghiotto, Artem Markelov és Tadasuke Makino révén.

    Markelov az idei szezonban három versenyt is megnyert, ami neki már az ötödik éve volt a sorozatban. Teljesítményével pedig kiérdemelt egy év végi tesztet a Renault Forma-1-es csapatától.

    Az Autosport értesülései szerint a csapat már a csütörtöki, év végi Formula 2-es teszten új névvel indulhat. Az új tulajdonos kilétét pedig hamarosan bejelenthetik.

  • Maini köszönetet mondott a Dallara kaszni erősségéért

    Maini köszönetet mondott a Dallara kaszni erősségéért

    A tegnap Formula 2-es versenye rajtjakor Nicholas Latifi lefulladt autójába szaladt bele Arjun Maini. A szétröppenő darabok elől még a versenyigazgató Charlie Whiting is „fedezékbe vonult”.

    Az eset után Mani autójának Dallara kasznijának erősségét méltatta.

    Mindkét versenyzőt elszállították a baleset után a pálya orvosi központjába, de nem sérültek meg, így el is engedték őket és rajthoz is állhatnak a mai, idei utolsó versenyen.

    „Láttam a sárga zászlót, tudtam, hogy a bal oldalon egy autó lefulladt, de azt nem tudtam, hogy a jobb oldalon találkozok majd egy lefulladt autóval.” – mondta Maini az Autosportnak.

    „Csak annyit mondhatok, hogy szerintem meg kell köszönnünk a Dallarának, hogy biztonságos autót építenek számunkra.”

  • George Russell győzelemmel szerezte meg a Formula 2 bajnoki címét

    George Russell győzelemmel szerezte meg a Formula 2 bajnoki címét

    A Williams jövő évi pilótája George Russell győzelemmel biztosította be a bajnoki címet a Formula 2-ben. A brit pilóta a pole-ból indulva nyerte meg az abu dhabi-i főfutamot, ami rögtön egy sorsdöntő drámával kezdődött.

    A brit pilóta gyakorlatilag már a rajt után bajnoknak érezhette magát, ugyanis közvetlen riválisa Alexander Albon a rajtrácson ragadt, csupán pár centit tudott megtenni a rajtkockából. A harmadik helyről induló DAMS-os csapattársa Nicholas Latifi is hasonló sorsa jutott, akit hátulról telibe talált Arjun Maini.

    Albon újra tudott indulni, de ekkor már két körös hátrányban volt a mezőnyhöz képest, végül a 14.helyen ért célba.

    A rajtbaleset után a biztonsági autó hat körön keresztül volt a pályán, ami nagyban befolyásolta a gumistratégiát. Az újraindítás után Russell visszaesett Nyck De Vries mögé, de az egy körrel hamarabbi bokszkiállása sikeresnek bizonyult, így ismét a holland előtt találta magát.

    A Prema pilótája a futam végére visszaesett, előbb Markelov, majd később Ghiotto is megelőzte őt. A Russian Time pilótája az utolsó körökre már Russellt is szorongatta, de megelőznie nem sikerült a britet. Így George Russell újoncként és regnáló GP3 bajnokként megnyerte a Formula 2 idei szezonját.

    Fantasztikus versenyt zárt Luca Ghiotto is, aki a 16.helyről indulva a dobogó legalsó fokán találta magát, köszönhetően annak, hogy keményebb gumikon rajtolt. Az olasz pilótát öt másodperces büntetéssel sújtották pálya levágás miatt, enélkül akár a második helye is meglehetett volna.

    De Vries mögött az ötödik helyen Lando Norris végzett. Deletraz révén a Charouz Racing egy hatodik helynek örülhetett, mögötte a csapattársa, Antonio Fuoco végzett, aki a 12.helyről kapaszkodott fel. Roberto Merhi is sokat jött előre, az ő jutalma egy nyolcadik hely lett, illetve egy fordított rajrácsos pole a vasárnapi futamra.

    A legjobb tízet Tadasuke Makino és a bajnok ART-os csapattársa, Jack Aitken zárta.

  • Rajtbaleset volt F2-ben, Charlie Whitingnak fedezékbe kellett húzódnia

    Rajtbaleset volt F2-ben, Charlie Whitingnak fedezékbe kellett húzódnia

    A Formula 2 mai főversenye rajtbalesettel indult. Nicholas Latifi autója lefulladt, Arjun Maini pedig nem tudta kikerülni. Az ütközés következtében a törmelékek szétröppentek, egyenesen Charlie Whiting versenyigazgató felé, aki le is guggol gyorsan, hogy biztonságban legyen, ha bevágódna hozzá egy darab.

    https://twitter.com/Burgrid7/status/1066343994056237056

  • Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka

    Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka

    A francia Anthoine Hubert nyerte meg a különálló GP3 utolsó bajnoki címét, miután közvetlen riválisa Nikita Mazepin büntetést kapott az első versenyen Abu Dhabiban. A futamot Leonardo Pulcini nyerte.

    A Campos Racing olasz pilótája magabiztos győzelmet aratott a nyitóversenyen, miután a második körben a DRS zónában megelőzte a pole-ból induló Nikita Mazepint. A bajnoki címre törő orosz pár körrel később visszavette a vezetést, ám újabb pár kör elteltével Pulcini visszaelőzte de Mazepin levágta a 11-es kanyart és nem a kijelölt helyen jött vissza. Emiatt a versenybírók tíz másodperces idő büntetéssel sújtották.

    A leintésig pedig már nem változott az élen a sorrend, Pulcini ezzel idei második futamgyőzelmét aratta. A büntetések után Anthoine Hubert a harmadik lett, miután az utolsó körben előzte meg őt David Beckmann, de így is bebiztosította a bajnoki címét. Csapata az ART Grand Prix már Szocsiban megszerezte a csapatbajnoki címet.

    A német pilóta egész futamon jó tempót diktált, a másik két ART-os versenyző, Hughes és Illott is az áldozatává vált.

    A negyedik helyet Callum Illott szerezte meg, Mazepin a büntetése után az ötödik hellyel kellett megelégednie. Jake Hughes a verseny végére visszaesett pár helyett, így Giuliano Alesi lett a hatodik, Hughes a hetedik. A második futamra a pole-pozíciót jelentő nyolcadik helyet Juan Manuel Correa szerezte meg. A legjobb tízet Simo Laaksonen és Tatiana Calderon zárta, utóbbi a 14.helyről rajtolva.

    Mint ismert, jövőre a GP3 és a Formula 3-as Európa Bajnokság egyesül, és egységes Formula 3 néven fog folytatódni a sorozat jövője, aminek az autóját már be is mutatták, ez pedig azt jelenti, hogy Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka.

  • Russell: Albon az egyik leginkább alulértékelt pilóta

    Russell: Albon az egyik leginkább alulértékelt pilóta

    A Williams leendő pilótája, George Russell úgy gondolja, hogy a Forma-2-es vetélytársa, Alexander Albon a leginkább alábecsült pilóta a fiatal tehetségek közül.

    Mindkét pilótának megvan az esélye arra, hogy a Forma-2 bajnoka legyen. Azonban Albonnak sokkal kisebbek az esélyei, ugyanis Russellnek 37 pont előnye van vele szemben. A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon mindössze 48 pontot lehet szerezni, szóval Albonnak mindenféleképpen nyernie kell, ha bajnok akar lenni.

    „Alex egy remek versenyző,” – véli a Mercedes juniorja. „A GP3-as szereplését leszámítva, nagyon nehéz dolga volt. Úgy gondolom, hogy ő az egyik leginkább alulértékelt pilóta.

    „Nem vagyok teljesen naprakész a legújabb Toro Rosso pletykák kapcsán, azonban Alexnek nagyon jót tenne, hogyha őt választaná a Toro Rosso. Alex egy kivételes versenyző, aki nagyon megérdemelne egy ilyen lehetőséget.”

    A thaiföldi fiatal négy győzelmet szerzett az első GP3-as szezonjában. A szezon végén második lett az összetett pontversenyben. Azonban a Forma-2-ben már nem tudta megismételni az előző évi teljesítményét: egy futamot sem tudott megnyerni és az összetettben is csak tizedik lett.

    A thai versenyző jelenleg a DAMS csapatát erősíti, ahol az idei szezonban már három pole pozíciót és négy győzelmet szerzett. Csapattársát, Nicholas Lathifit simán túlszárnyalta.

    Annak ellenére, hogy Albonnak tetemes a hátránya Russell-lel szemben, Russell szerint ez nem jelenti azt, hogy Albon nem nyerheti meg a bajnokságot.

    „Semmi veszítenivalója nincs,” – véli a fiatal brit. „Tudja, hogy mit kell tennie a mostani hétvégén: a maximumot kell nyújtania mindkét versenyen.

    „Nekünk most az a feladatunk, hogy sikeresen túljussunk a hétvégén. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy minden rendben van az autóval. A súlyhatár az egyik legfontosabb, ugyanis ha nem megfelelő az autó súlyhatára, akkor kizárnak a versenyből. Nem szabad ilyen hibákat vétenünk, minden téren fel kell készülnünk az előttünk álló hétvégére.

    „A szezon során mindössze egyszer fordul elő, hogy egy versenyhétvégén nem szereztem pontot. Mondjuk azon a hétévégén az autó nem volt valami megbízható. Azt a hétvégét leszámítva mindig jól szerepeltünk.”

    A Mercedes juniorja azt is hozzátette, hogy fontos számára, hogy megszerezze a F2-es bajnoki címet annak ellenére, hogy a következő évben már a Forma-1-ben fog versenyezni a Williams színeiben.

    „Számomra most a Forma-2-es bajnoki cím a legfontosabb,” – hangsúlyozta Russell. „Ilyen lehetőséged csak egyszere van az életben, hogy újoncként legyél bajnok a Forma-2-ben.

    „Ha megnézzük a statisztikákat, akkor a GP3-as bajnokságot is az újonc szezonomban sikerült megnyernem. Ha ezt a Forma-2-ben is meg tudnám tenni, akkor hihetetlenül boldog lennék.

    „Én lennék a világ legboldogabb embere, hogyha egy olyan társasághoz csatlakozhatnék, mint Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg és Charles Leclerc, ugyanis ők mindannyian első nekifutásra lettek bajnokok ebben a sorozatban.”

  • Bemutatták Abu Dhabiban az új Formula 3-as autót

    Bemutatták Abu Dhabiban az új Formula 3-as autót

    Az FIA Formula 3 Championship a Yas Marina pályán leleplezte 2019-es autóját. Az új autóval a 2019-es, 2020-as és 2021-es szezonban versenyezhet majd a mezőny.

    Az F3 2019-re keresztelt autó egyfajta egyvelege a jelenlegi GP3-as és F3-as autók között. Az új gépek 3,4 literes, 6 hengeres Mecachrome motorral vannak ellátva, mely 8000-es fordulat mellett 380 lóerőre képes. Az autó megalkotásának fő irányelve az volt, megtalálják az arany középutat a költséghatékonyság és a teljesítmény között.

    FIA Formula 3 racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA

    Az aerodinamikát úgy optimalizálták, hogy segítség az előzéseket és számos beállítást lehessen alkalmazni a felfüggesztésen. Az autó megfelel a szükséges biztonsági előírásoknak, így különféle védelmi elemek, és acél halo, vagyis glória is került rá.

    Az autó sikeres shakedown-t teljesített október 11-én, ezt követően 165 kört teljesített Magny-Cours-ban. Az év hátralévő részében számos további tesztelésnek vetik majd alá.

    A csapatok január közepén kapják majd meg az első 2019-es autókat, míg a második és harmadik autóikat februárban tudhatják majd birtokukban. Az első szezon előtti tesztek előtt, csapatonként 1-1 autóval teljesíthetnek majd shakedown-t.

    A széria gumiszállítója a Pirelli, ezt figyelembe véve tervezték az autókat.

    FIA Formula 3 racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA

    „Örömünkre szolgál, hogy leleplezhetjük az izgalmas, új, 2019-es FIA Formula 3-as autót, itt, Abu Dhabiban, megtéve a végső lépést ahhoz, hogy az FIA Formula 3-as bajnokságot behozzuk a Formula 2 és a Forma-1 platformjára.” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.

    „A Formula 3-nak hosszú és gazdag történelme van, és izgalmas új fejezet kezdődik azzal, hogy a Nagydíj hétvégék részévé válik. A kategória folytatja a fiatal versenyzők felkészítését és oktatását, a legjobb lehetőséget biztosítva számukra ahhoz, hogy elérjék céljaikat.”

    „Nagyon örülök, hogy bemutathatjuk az F3 2019-et, mely három éven át fog versenyezni az FIA Formula 3 Championshipben.” – mondta Bruno Michel, az FIA F2 vezérigazgatója. „Arra koncentráltunk, hogy biztonságos és kihívást jelentő autót biztosítsunk, mely lehetővé teszi az egymáshoz közel való versenyzést és ösztönzi az előzést. Az autó tervezése során észben tartottuk a költséghatékonyságot annak érdekében, hogy limitálni tudjuk a működési költségeket a csapatok számára, de ugyanakkor imponáló csomagot alkossunk.”

    FIA Formula 3 racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: FIA