Kategória: Formula Sport

  • Nicolas Todt már nem tagja az ART Grand Prix csapatának

    Nicolas Todt már nem tagja az ART Grand Prix csapatának

    Nicolas Todt, aki a Sauber jelenlegi csapatfőnökével hozta létre az ART Grand Prix-et még 2004-ben, eladta a tulajdonrészét a kiugró sikereket elérő francia csapatnál. Az ART Grand Prix-nél számos Forma-1-es pilóta versenyzett a GP3-ban vagy a GP2-ben mint például Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Esteban Ocon vagy Charles Leclerc.

    Todt és Vasseur vezényletével a csapat sikert sikerre halmozott az alsóbb kategóriákban. Vasseur a csapatot irányította a Franciaországban található,Villeneuve-La-Guyardból, amíg Todt a csapat marketingjéért volt felelős.

    „Örömmel tölt el, hogy tagja lehettem egy ilyen csapatnak, mint az ART,” – mondta Todt, aki számos pilótának a menedzsel. „Az ART lehetőséget adott olyan tehetséges tehetséges fiatal pilóták számára, akik napjainkban már a Forma-1-ben versenyeznek. Rengeteg mindent megtanultak nálunk, például azt, hogy hogyan kell együtt dolgozni a mérnökökkel.

    „Az ART-nál töltött idő nagyon hasznos volt számomra, ugyanis vezetőként rengeteg mindent megtanultam. Minden jót kívánok a csapat össze munkatársának, szeretném, hogy a jövőben is olyan sikeresek legyenek, mint ezidáig.”

    A 41 éves menedzser jelenleg annak az All Road Management vezetője, aminek a Formula E-ben versenyző, Felipe Massa és a Ferrari leendő pilótája, Charles Leclerc is tagja.

    „Nicolasszal közösen alapítottuk az ART Grand Prix-et,” – mondta a Sauber csapatfőnöke, Frederic Vasseur. „A csapat 2004 óta rengeteg mindent elért már és természetesen Nicolas is sokat tett azért, hogy sikeresek legyünk. Nélküle most nem tartanánk ott, ahol.

    „Szeretném megköszönni mindent Nicolasnak, amit a csapatért tett az évek során. A legjobbakat kívánom neki,” – nyilatkozta a francia csapatfőnök.

  • Két Schumacher is díjat kapott az ADAC gálán és Keszthelyi Vivien is jelen volt

    Két Schumacher is díjat kapott az ADAC gálán és Keszthelyi Vivien is jelen volt

    Szombat este rendezték meg az ADAC Sportgálát Németországban, melyen mindkét fiatal Schumacher díjazott volt.

    Mik Schumacher megnyerte idén a Formula 3-as Európa-bajnokságot, ezzel pedig kiérdemelte hazájában az ADAC Év Junior Motorsport versenyzője címet.

    Az idén az ADAC Formula 4-ben versenyzett David Schumacher pedig az év újonca lett. Davidet az eseményre barátnője, az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup idei második helyezettje, Keszthelyi Vivien is elkísérte.

    https://www.instagram.com/p/BrcfqISgabk/

     

     

  • Hamiltontol vehetett át díjat Billy Monger

    Hamiltontol vehetett át díjat Billy Monger

    Billy Monger kapta a BBC „Az év Sportolója”, vagyis a „Helen Rollason” díjat.

    A 19 éves brit versenyzőnek mindkét lábát amputálni kellett egy 2017 áprilisában elszenvedett Formula 4-es baleset következtében. Ennek ellenére Billy idén márciusban visszatért a versenyzéshez és a Brit F3 mezőnyét erősítette, szeptemberben pedig már pole-t is szerzett.

    A díjátadón jelen volt a családja, csapata, sőt orvosok és nővérek is, akik megmentették az életét.

    „Hatalmas köszönetet kell mondanom az orvosaimnak és a sebészeknek, mivel nélkülük ma talán nem lennék itt.” – mondta Monger. „Igazi megtiszteltetés egy színpadon állni velük, mivel megmentették az életem.”

    A díjat példaképétől, az ötszörös Forma-1-es világbajnok Lewis Hamiltontól vehette át.

    „Ő egy hős számomra.” – mondta Monger Hamiltonról. „Mikor nyolc éves voltam és először gokartoztam, bajnoki címet nyert. Nekem ő volt, mint a brit szuperhősöm. Minden az élen volt és bajnoki címeket nyert.”

    Billy arról is mesélt, milyen a versenyzés számára, mű lábakkal.

    „Mikor az autóban vagyok, nem viselem a protéziseimet, amiket a járáshoz használok nap, mint nap. Van egy külön szettem, amit a versenyzéshez terveztek, hogy segítsen nekem. Nehéz volt. Mindent újra kellett tanulnom és sok dolgot a kormányon végzek el és a kézi vezérlőkkel. A jobb lábammal fékezek, ami még mindig elég kemény dolog. De minden pillanatát imádom.”

    „Nagyon büszke vagyok arra, amit elértél, Billy.” – írta Hamilton Instagramon. „Igazi küzdőszellem és inspiráció. Megtisztelő volt itt lenni ma veled.”

    https://www.instagram.com/p/BrdphdMFv4E/

     

  • David Beckmann lesz az ART Grand Prix egyik versenyzője

    David Beckmann lesz az ART Grand Prix egyik versenyzője

    David Beckmann az ART Grand Prix színeiben fog majd versenyezi az FIA Formula 3 Championship első szezonjában.

    A német fiatal számára eléggé rosszul kezdődött a szezon, ugyanis a Jenzer Motorsport autóival képtelen volt tartani a képest a többi versenyzővel. Azonban Beckmann a hungaroringi hétvégétől kezdve már a Trident csapatát erősítte. Alessio Lorandi helyét vette át a csapatnál, aki a Trident Forma-2-es csapatához került át, miután a csapat vezetősége ajtót mutatott Santino Ferruccinak.

    A német fiatal ettől a ponttól fogva megtáltosodott: három győzelmet, két pole pozíciót és négy dobogós helyezést szerzett a szezon hátralevő részében. Ha a hungaroringi hétvégétől kezdődött volna a bajnokság, akkor Beckmann a második helyen végzett volna az összetettben.

    Eredetileg Beckmann maradt volna a Tridentnél, mivel anyagi gondok miatt nem tudott ülést szerezni magának a Forma-2-ben. Azonban a német pilóta az év végi teszten már az ART csapatának autóit tesztelhette. Most már azonban biztos, hogy Beckmann az ART csapatát fogja majd erősíteni.

    Az ART csapatát csak a Carlin tudta legyőzni a 2014-es szezonban a konstruktőri bajnokságban. Azon kívül az ART az összes konstruktőri címet megnyerte a GP3 történetében.

    „Az Abu-Dzabi teszten minden a legnagyobb rendben volt,” –véli a fiatal német pilóta. „Az ART-nál dolgozó emberek mindig a maximumot nyújtják. Ezt örömmel konstatáltam, ugyanis én egy olyan ember vagyok, aki mindig szeretné magából a lehető legjobbat kihozni. Biztos vagyok benne, hogy a következő szezonban komoly sikereket fogok majd elérni a csapat versenyzőjeként.”

    Az ART csapatának egyik fontos embere, Sebastien Philippe hozzátette, hogy Beckmann volt a pilótáik legkeményebb ellenfele az idei szezonban. „David több pontot szerzett a szezon második felében, mint Nikita (Mazepin). Pár verseny alatt sikerült felhívnia magára a figyelmet, hogy vele igen is számolni kell. Reméljük, hogy David a következő szezonban is hasonló eredményekre lesz majd képes.”

  • Luca Ghiotto az UNI-Virtuosi pilótája lesz majd 2019-ben

    Luca Ghiotto az UNI-Virtuosi pilótája lesz majd 2019-ben

    Az UNI-Virtuosi csapata bejelentette, hogy Luca Ghiotto vezetheti majd a csapat egyik autóját a 2019-es Forma-2-es szezonban. Az olasz pilóta számára nem lesz ismeretlen a környezet, ugyanis a 2017-es szezonban már versenyzett ebben a csapatban, igaz, akkor a csapatot még Russian Time-nak hívták.

    Az idei szezon végén Ghiotto negyedik lett az összetett pontversenyben. Az olasz pilóta visszatérésével, a csapat vezetősége arra számít, hogy a következő szezonban nagyobb sikereket fognak majd elérni. Ghiotto annak a kínai származású Guanyu Zhounak lesz majd a csapattársa, aki idén az FIA Formula 3-ban versenyzett Mick Schumacher csapattársaként.

    A csapat vezetője, Andy Roche elmondta, hogy Luca már a teszt során nagyon jól teljesített és azt is, hogy már szinte otthon érzi magát a csapatnál. „Olyan lett volna, mintha el se ment volna! Lucánál és Guanyunál jobb pilótákat nem is kívánhatnánk magunknak.”

    Ghiotto nagyon örül annak, hogy visszatérhet egykori csapatához. „Örülök, hogy csatlakozhatok az UNI-Virtuosi csapatához. Rendkívül nagy történelemmel rendelkezik a csapat, ugyanis rengeteg futamot és egy konstruktőri bajnokságot is nyertünk már. A következő szezonban a célunk egyértelmű: az idei szezonnál jobb eredményeket elérni, ugyanis 2017-ben csak a negyedik helyet tudtuk megszerezni a konstruktőri bajnokságban.

    „Szeretném megköszönni a lehetőséget a csapat vezetőségének. Biztos vagyok benne, hogy ez egy gyümölcsöző együttműködés lesz majd.”

  • Guanyu Zhou az UNI-Virtuosi színeiben fog majd bemutatkozni

    Guanyu Zhou az UNI-Virtuosi színeiben fog majd bemutatkozni

    Guanyu Zhou, aki az idei szezonban a nyolcadik helyen végzett az FIA Formula 3-ban, a következő szezonban már a Forma-2-ben fog versenyezni. A kínai pilóta az UNI-Virtuosi csapatánál fog majd versenyezni a 2019-es szezon során.

    A kínai pilóta, aki a Ferrari pilótaakadémiájának a tagja, két győzelmet, hat dobogós helyezést és három pole pozíciót ért el az idei Formula-3-as szezonban. Zhounak már a Forma-2 évadzáró tesztjén, Abu-Dzabiban sikerült lenyűgöznie a brit istálló vezetőségét, ugyanis a kínai rendkívül gyorsnak bizonyult a tesztek során.

    Az UNI-Virtuosi csapatvezetője, Andy Roche nagyon örül Zhou érkezésének és már alig várja, hogy elkezdhessék a közös munkát. „Zhou egy kivételes tehetség, nagyon gyorsan megbarátkozott a Forma-2-es autóval. Nagyon szoros bajnokságra számítunk, azonban mi úgy véljük, hogy Guanyunak megvan a kellő tehetsége ahhoz, hogy jó eredményeket érjen el a következő szezonban.”

    A kínai tehetség nagyon örül, hogy a brit alakulat vezetői lehetőséget adtak számára. „El sem tudom mondani, hogy mennyire boldog vagyok, hogy a következő szezonban az   UNI-Virtuosi pilótája lehetek! A tesztet nagyon élveztem, élmény volt az autót vezetni. Készen állok, hogy a következő szezonban komoly sikereket érjek el.”

  • Flörsch 2019-ben ismét versenyezni fog

    Flörsch 2019-ben ismét versenyezni fog

    A Makaóban hatalmas balesetet szenvedő Sophia Flörsch a Formula European Masterst (régi F3) célozta meg, mint 2019-es versenyprogram.

    A 18 éves német versenyző féltávnál csatlakozott be a 2018-as F3-as szezonba a Van Amersfoort színeiben, a legtöbben azonban valószínűleg a Makaó GP-n elszenvedett hatalmas (és csodával határos módon viszonylag sértetlenül) megúszott balesetéről emlékeznek majd rá.

    „Amikor először láttam a balesetemről készült videót, kissé szürreálisan éreztem magam” – mesélte Flörsch. „Tisztában vagyok vele, hogy szerencsés voltam, és hálás vagyok, amiért a Dallara ilyen biztonságos autót épített. Már finom edzéseket végezhetek, és remélhetőleg tavasszal már visszaülhetek a pilótafülkébe. Amennyiben a rehabilitációm a terveknek megfelelően halad, a top5-öt és az alkalmankénti győzelmet céloztam meg. Biztos vagyok benne, hogy a Formula European Masters a tökéletes sorozat számomra: az autó fantasztikus, és ahogyan azt már a történelem bebizonyította, a fiatal versenyzők rengeteg lehetőséget kapnak itt a tanulásra, amit a motorversenyzés legfelsőbb szintjein tudnak a későbbiekben kamatoztatni. Nagyon örülök, hogy továbbra is a Van Amersfoorttal maradhatok, mert az elejétől fogva nagyon kényelmesen éreztem magam a csapatban. Kezdetben nem volt egyszerű, mert semmilyen F3-as tapasztalatom nem volt, de ők rengeteget tanítottak nekem, amit igyekszem sikerekkel meghálálni.”

    A csapatfőnök is csak elégedetten tudott nyilatkozni Flörsch teljesítményéről.

    „Annak ellenére, hogy későn csatlakozott hozzánk 2018-ban, nagyon jó munkát végzett” – dicsérte versenyzőjét Frits van Amersfoort. „Mindazonáltal még mindig van mit tanulnia a Formula European Mastersben, de biztosak vagyunk benne, hogy a tapasztalatát kihasználva képes lesz a pontszerző helyeken csatázni. Nagyon örülünk, hogy Sophia a továbbiakban is nálunk fog versenyezni; az egész csapatot felvillanyozza a motivációjával. Amint teljesen felépült, az autó várni fogja.”

  • Az eBay-en landoltak Sophia Flörsch balesetes autójának darabjai

    Az eBay-en landoltak Sophia Flörsch balesetes autójának darabjai

    A Formula 3-as Van Amersfoort Racing arra vár, hogy visszakapják azokat az elemeket, melyeket Sophia Flörsch makaóban balesetezett autójáról loptak el.

    Frits van Amersfoort csapatfőnök a Motorsport.comnak elmondta, hogy az első szárny és a motor levegőszűkítője eltűnt a baleset helyszínéről majd felfedezték azokat az eBay.en.

    „Egy barátunk szólt róla.” – mondta van Amersfoort. „Azt mondtam, ‘a pokolba is, az első szárny megmaradt!’, és aztán értesítettük a rendőrséget, ők pedig visszaszerezték az elemeket nekünk. Azt a pár napot sosem fogom elfelejteni.”

  • Megvan a W Series autóinak a felkészítője is!

    Megvan a W Series autóinak a felkészítője is!

    Az összes W Series versenygépet 2019-ben a Hitech GP fogja üzemeltetni, akiknek már nagy tapasztalatuk van a Formula 3-as autókat illetően. A Hitech teljes csomagot kínál majd, felkészítéssel, szállítással és mindennel együtt ami szükséges egy versenypálya mellett. Egy 50 fős csapat fog dolgozni a versenygépeken jövőre, a 6 versenyhétvégén. A csapat vezetője, Oliver Oakes így nyilatkozott:

    „Ennyi tapasztalattal F3-as autókat illetően, mint ami nekünk van, mi voltunk az ideális partner a W Series számára. Ezen felül remek dolog támogatni a hölgyeket a motorsportban, akkor is amikor a volánnál ülnek, vagy a garázsban az adatelemzésnél.”

    A Hitech az elmúlt három évben folyamatos résztvevője volt a European F3 bajnokságnak, idén az újonc Enaam Ahmednek köszönhetően két futamot is nyertek. Indulnak ugyan az új FIA F3-ban is, de 2019-ben nem lesz probléma, mert a DTM betétfutamaként zajló W Series bajnoksága nem fog ütközni az F1-es betétprogrammal.

    A W Series a múlt hónapban megnevezett 55 hölgyet, akik közül majd 18 alkotja a női bajnokság első mezőnyét. A versengés a F3-ban is ismert Tatuus T-318 versenygéppel zajlik majd, amely idén az ázsiai Formula 3-as bajnokságban mutatkozott be. A Hitech dominált is itt 2018-ban, kilenc győzelmet szerzett Jake Hughes, egyet pedig Raoul Hyman.

    Dave Ryan a W Series versenyigazgatója így vélekedik a Hitechről:

    „Örülünk, hogy egy ilyen profi és ambiciózus partnerre leltünk. A sikerünk kritikus elemei ők, együtt jól fel tudunk készülni az első szezonra.”

    Catherine Bond Muir, a női széria igazgató asszonya zárta a nyilatkozatok sorát:

    „Ez egy fontos lépés az első májusi versenyünk előtt, és a W Series álma is beteljesül.”

  • Mick Schumacher a Ferrari mellett döntött?

    Mick Schumacher a Ferrari mellett döntött?

    Régóta találgatják, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick, édesapja melyik egykori csapatának kötelékében fog kikötni, vagyis a Mercedes, vagy a Ferrari karolja-e fel? Hiszen tudvalevő, hogy mindkét csapat érdeklődést mutat az ifjú Schumacher iránt.

    Olasz sajtóértesülések szerint azonban Mick Schumacher a Ferrari mellett tette le voksát, vagyis a Ferrari Driver Academy tagja lesz.

    Michael Schumacher hét bajnoki címéből ötöt a Ferrarival nyert, és legendássá vált a Schumacher-Ferrari páros. Ez nyilvánvalóan Micknek is imponál, aki az Olasz Nagydíjon jelen volt idén, és említette is, hogy szeretne egy nap Ferrari versenyző lenni.

    2019-ben egyébként a 19 éves Mick a Formula 2-ben folytatja pályafutását, továbbra is a Prema csapattal, melynek ferraris kötődése, noha mercedeses is. Mindemellett a Premától került az F1-be például Charles Leclerc, Esteban Ocon és Antonio Giovinazzi is.

    Az FIA Gálán a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff méltatta Micket, jövőjét illetően pedig hozzátette: „Talán egy nap majd velünk, talán nem…”

    A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene pedig szeptemberben azt mondta: „Ilyen névvel, mely történelmi oldalakat írt a Ferrari történetében, Maranello ajtaja mindig nyitva áll előtte.”

    Az olasz Motorsport.com szerint pedig Mick a Ferrari mellett döntött, mivel az ő programjukkal jobban szimpatizált. Ezt minden bizonnyal Leclerc esete is motiválta, hiszen a monacói is premás és Ferrari Driver Academy-s volt, bajnok lett GP3-ban és F2-ben is, majd idén debütált az F1-ben a Saubernél, jövőre pedig már a Ferrari F1-es versenyzője lesz.