Kategória: Formula Sport

  • Balesete óta most  először tért vissza a versenypályára Sophia Flörsch

    Balesete óta most először tért vissza a versenypályára Sophia Flörsch

    Sophia Flörsch négy hónapja, a Makaói Nagydíjon szenvedett hatalmas balesetet, és bár a 18 éves versenyzőnő a körülményekhez képest viszonylag „könnyen” megúszta az esetet, gerincsérülést szenvedett és meg is műtötték.

    Sophia most ült vissza először versenyautóba a balesete óta, kétnapos Formula European Masters teszten vesz részt Monzában a Van Amersfoort Racinggel.

    Tegnap 90 kört teljesített, és az első helyen is zárt, noha ellenfelei javarészt F4-es és regionális autókkal köröztek.

    „Rendkívül fitt.” – mondta Sophiáról Frits van Amersfoort csapatfőnök. „De csak mi vagyunk itt F3-as autókkal, szóval az időket nem nagyon lehet összehasonlítani. De szerintem ő most erősebb, mint tavaly az egész szezon során volt, elégedettek vagyunk azzal, amit csinál.

    https://www.instagram.com/p/ButAHvUhs-y/

  • A néhai finn F1-es orvos módszereivel készítik fel a W Series lányait

    A néhai finn F1-es orvos módszereivel készítik fel a W Series lányait

    A W Series, kizárólag női versenyzők számára megálmodott versenysorozat idén májusban rajtol majd el, most pedig tartanak a selejtezők, hogy kiválasszák, kik kerülhetnek majd be a mezőnybe. A selejtező következő szakasza márciusban lesz, Spanyolországban.

    Most pedig a széria bejelentette, hogy a Hintsa Performance az új partnerük. A Hintsa Performance-ot Aki Hintsa hozta létre, még mielőtt 2016-ban elhunyt. Hintsa traumatológus szakorvos, sportorvos és ortopéd sebész, éveken át dolgozott a Forma-1-ben a McLaren csapatnál. Olyan versenyzőkkel dolgozott együtt – többek között -, mint például Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, vagy Lewis Hamilton.
    A Hintsa Performance egyfajta edzésmódszer, mely a fizikai edzésprogramokon túl magában foglalja a fizioterápiát és a mentális állapot fejlesztését is.

    A W Series versenyzőinek fizikai és mentális állapotát is vizsgálni fogják majd mint a hat versenyhétvége során.

    W Series racingline, racinglinehu, racingline,hu

    „A versenyzők fejlesztése nem csak arról szól, hogy milyen vezetői képességeik vannak.” – mondta Dave Ryan, a W Series igazgatója. „A versenyzők fizikai és mentális egészségére ugyanakkora figyelmet kell fordítani,ezért örömmel üdvözöljük a piacvezető Hintsa Performance-ot, a W Series család világszínvonalú partnerei között.”

    „A küldetésünk a motorsportban, hogy segítsünk a versenyzőknek, hogy ki tudják hozni a bennük lévő maximumot, és az évtizedes történetünk a Forma-1-ben és más motorsport kategóriákban felbecsülhetetlen érték a W Series versenyzői számára, fejlődésük során ebben az izgalmas új bajnokságban.” – mondta Dr Luke Bennett, a Hintsa Performance orvosi és sportteljesítmény igazgatója.

  • Asian F3 Winter Series: Holland bajnok született, Keszthelyi Vivien a 13. helyen zárt

    Asian F3 Winter Series: Holland bajnok született, Keszthelyi Vivien a 13. helyen zárt

    Túl van az utolsó versenyén az Asia F3 Winter Series mezőnye.

    A tegnapi két verse beszámolójáért klikkelj ide!

    Ismét Ye Yifei indulhatott az első rajtkockából, Jack Doohan és Rinus van Kalmthout (VeeKay) előtt. A két női versenyző, Miki Koyama és Keszthelyi Vivien a 13. és 14. rajthelyet szerezték meg.

    Komoly csata volt az élen az első kanyarban. Doohan átvette a vezetést, a második helyet pedig Eshan Pieris szerezte meg. Yifei a harmadik, a bajnokság éllovasa, VeeKay pedig a 7. helyre csúszott vissza. Keszthelyi és Koyama a 11. és 14. helyen álltak.

    Később Yifei átvette a vezetést, őt Doohan és Pieris követte. Ment az adok-kapok Yifei és Doohan között, látványos csatát vívtak, míg össze nem ütköztek. Mindkettőjük versenye véget ért, Pieris pedig megörökölte az első helyet.

    A versenyt végül Pieris nyerte Victor Martins és VeeKay előtt. Keszthelyi a 10., Koyama a 11. helyen zárt.

    A bajnokságot Rinus van Kalmthout Yifei és Alessandro Ghiretti előtt. A pontversenyben Keszthelyi Vivien a 13. helyen zárt.

    https://www.facebook.com/F3AsianChampionship/photos/a.163332807633123/330943414205394/?type=3&theater

  • Asian F3 Winter Series: Yifei tartolt, Keszthelyinek felejthető napja volt

    Asian F3 Winter Series: Yifei tartolt, Keszthelyinek felejthető napja volt

    Utolsó versenyhétvégjéhez, így az utolsó három versenyéhez érkezett az Asian F3 Winter Series mezőnye, Sepangban, Malajziában.

    Az utolsó hétvégének Rinus van Kalmthout (becenevén Rinus VeeKay) 29 pontos előnnyel várta, Ye Yifei előtt, Keszthelyi Vivien pedig 9 ponttal állt a 12. helyen.

    Mint arról korábban már beszámoltunk, Daniel Ticktum és David Schumacher ezen a záróhétvégén már nem álltak rajthoz, helyettük azonban érkeztek új versenyzők, köztük egy újabb női versenyző is.

    A hétvége első versenyére Ye Yifei szerezte meg a pole pozíciót, Eshan Pieris és Jack Doohan előtt. VeeKay „csak” az ötödik rajthelyet szerezte meg.
    A lányok, Miki Koyama és Keszthelyi Vivien a 14. és 15. helyről várhatták a rajtot.

    A rajtot követően nagy volt a helyezkedés, de Yifei megtudta tartani az első helyet.
    Egy kör megtétele után azonban máris érkezett a safety car a mezőny élére, míg a balesetező Vivien és Tairoku Yamaguchi autóját mentették.

    10 perc telt el a félórás versenyből, mire a mezőny újra versenytempóra kapcsolhatott. Ekkor Yifei, Doohan, VeeKay volt a sorrend, míg Koyama a 13. helyen haladt.

    Később Akash Nandy és Eshan Pieris is kiütötték egymást a versenyből, így újabb biztonsági autós időszak követezett, ám ekkor már csak 11 perc volt hátra a versenyből.

    Négy perccel a vége előtt léphetett újra a gázra a mezőny. Ekkor aztán mindenki igyekezett javítani pozícióján, aminek az lett az eredménye, hogy VeeKay és Alessandro Ghiretti összeakadtak. Előbbi a hatodik, utóbbi pedig a 12. helyre esett vissza.

    A versenyt végül Yifei nyerte Doohan és Victor Martins előtt.

    A második verseny pole-ját is Yifei szerezte meg, VeeKay és Doohan előtt. Koyama a 13., Keszthelyi pedig a 16. helyről indulhatott.

    A rajt után Doohan és VeeKay helyet cseréltek, Vivien pedig négy kör elteltével feladni kényszerült a futamot.

    A versenyt ismét Yifei nyerte Doohan és van Kalmthout előtt. Koyama a 14. helyen zárt.

    A bajnokság legutolsó versenyére vasárnap kerül sor.

     

  • Idén női versenyzőt avat a Formula 2!

    Idén női versenyzőt avat a Formula 2!

    2019-ben első alkalommal fog előfordulni, hogy egy női versenyző is szerepel majd a Formula 2-es bajnokságban. Ez a versenyző a 25 éves kolumbiai, Tatiana Calderon lesz.

    Caldron a BWT Arden csapathoz igazolt, csapattársa pedig a tavalyi GP3 bajnok Anthoine Hubert lesz-

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy a FIA F2 bajnokságban versenyezhetek a Team BWT Ardennél, technikai partnerségben a HWA-val.” – mondta Calderon, aki 2016-ban GP3-ban már versenyzett az Ardennél. „Ez egy új kihívás a karrieremben és egy újabb lépés, hogy közelebb kerüljek a fő célomhoz, a Forma-1-hez.”

    „Biztos vagyok benne, hogy nagyszerű dolgokat érünk majd el együtt. Alig várom a jövőheti tesztet!”

    A 2018-as szezon végén Calderon már tesztelt az F2-ben, a Charouz Racing System csapattal.

    „Örülünk, hogy az Arden kötelékében üdvözölhetjük Tatianát.” – mondta Garry Horner, a Red Bull csapatfőnök Christian Horner édesapja, aki az Arden társalapítója. „A legutóbbi Formula 2-es teszteredményei nagyon meggyőzőek voltak és biztos vagyok benne, hogy erős lesz csapattársa, Anthoine mellett.”

  • Nem Keszthelyi Vivien lesz az egyetlen női versenyző az Asian F3 Winter Series utolsó versenyhétvégéjén

    Nem Keszthelyi Vivien lesz az egyetlen női versenyző az Asian F3 Winter Series utolsó versenyhétvégéjén

    Utolsó versenyhétvégéjéhez vagyis az utolsó három futamához érkezik hétvégén az Asian F3 Winter Series.

    A mezőnyben eddig Keszthelyi Vivien volt az egyetlen női versenyző, most azonban újabb lánnyal bővült a mezőny. A 21 éves japán, Miki Koyama csatlakozott a mezőnyhöz, aki a japán F4-ben edződött és Vivienhez hasonlóan ott lesz a W Series selejtezőjének következő fordulóján is.

    A mezőnyben azonban már nem lesz jelen Daniel Ticktum és David Schumacher. Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.

     

  • Ticktum és Schumacher nem indulnak az Asian F3 Winter Series utolsó versenyein

    Ticktum és Schumacher nem indulnak az Asian F3 Winter Series utolsó versenyein

    A Red Bull Junior Team jelenleg legmagasabb szinten lévő versenyzője, Daniel Ticktum is elindult idén az Asian F3 Winter Series-ben.

    A három versenyhétvégéből azaz kilenc versenyből álló bajnokság az utolsó versenyhétvégéje előtt áll, ezen azonban már nem fog rajthoz állni a brit versenyző. Azzal a reménnyel indult a bajnokságban, hogy megszerzi az F1-es szuperlicenszhez hiányzó pontokat, ez azonban két okból sem sikerülhet: egyrészt, mert az eddigi hat versenyen gyengén szerepelt, , másrészt mert menet közben kiderült, hogy az előzetes ígérettel ellentétben a bajnokságért az FIA nem oszt szuperlicensz pontokat. Így aztán Ticktum számára nem sok értelme maradt a bajnokság befejezésének.

    A versenyző idén a japán Super Formulában fog versenyezni, ahol továbbra is az a célja, hogy minél többet nyerjen, lehetőleg meg is nyerje a bajnokságot és értékes szuperlicensz pontokat szerezzen.

    Nem fejezi be az Asian F3 Winter Series-t David Schumacher sem, párja, Keszthelyi Vivien azonban marad, már ott is van az utolsó három verseny helyszínén.

    Újként érkezik azonban a mezőnybe a fináléra a Renault-támogatott Christian Lundgaard és Victor Martins, valamint a Red Bull Junior Teamből Jack Doohan.

  • Jamie Chadwick lett az MRF Challenge első női bajnoka

    Jamie Chadwick lett az MRF Challenge első női bajnoka

    Jamie Chadwick lett az első versenyzőnő, aki meg tudta nyerni az MRF Challenget. A brit versenyzőnő semmit nem bízott a véletlenre, ugyanis mind a három futamot megnyerte a sorozat utolsó versenyhétvégéjén, Chennaiban.

    Chadwick 18 pontos hátránnyal érkezett meg a szezon záróhétvégéjére. Max Defounynak minden lehetősége megvolt, hogy nyerjen, azonban már az első futamon 3 pontra olvadt az előnye Chadwickkel szemben.

    A női versenyző a második futamon a második, míg belga riválisa csak a hetedik rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását. Chadwick már a rajtnál megelőzte a poleból rajtoló Jack Doohant, aki Moto GP egykori legendájának, Mick Doohannek a fia. Defourny végül negyedik lett, ugyanis a belga fiatal a futam során csak három helyet tudott javítani a rajthelyéhez képest. Ez az eredmény azt jelentette, hogy Chadwick 18 pontos előnnyel vághatott neki a szezon utolsó futamának.

    Az utolsó versenyen a második-harmadik helyről rajtolhatott el a két bajnokaspiráns Defourny Chadwick sorrendben. A belga fiatal nem tudott élni az előkelő rajthelyével, ugyanis már a rajt után visszaesett a hetedik helyre. Eközben Chadwick kihasználta azt, hogy Patrik Pasma beragadt a rajtnál és újfent az élen találta magát. Defourny mindössze egy pozíciót tudott javítani, amit annak köszönhetett, hogy a BRDC Formula 3-as bajnoka, Linus Lundqvist egy technikai hiba miatt kiállni kényszerült a versenyből.

    Pasma nyomása ellenére Chadwick zsinórban harmadjára is nyerni tudott, ezzel magabiztos előnnyel megnyerve az összetett pontversenyt. A brit versenyzőnőnek ez volt a hatodik győzelme a sorozatban. Michelangelo Amendola állhatott fel a dobogó harmadik fokára, Defourny pedig nem tudta megelőzni Doohant és végül csak a hatodik helyen látta meg a kockás zászlót. A belga pilóta pocsék hétvégét zárt, ugyanis egyszer sem tudott dobogóra állni, amíg női riválisa mindhárom futam végén a dobogó tetején ünnepelhetett.

    A bajnokság végeredménye:

    1. Jamie Chadwick (brit) 280 pont
    2. Max Defourny (belga) 243 pont
    3. Patrok Pasma (finn) 186 pont
    4. Andreas Estner (német) 181 pont
    5. Michelangelo Amendola (belga) 172 pont

     

  • Rio Haryanto egy ázsiai sorozatban kapott lehetőséget

    Rio Haryanto egy ázsiai sorozatban kapott lehetőséget

    A Manor egykori versenyzője, Rio Haryanto az ázsiai Blancpain GT World Challengeben fog versenyezni az idei évben.

    Az indonéz pilóta a szezon mind a hat futamán rajthoz fog állni, ahol olyan pályákon is fog versenyezni, mint anno a Forma-1-ben. Ezek közé tartozik Shanghai (Kína), Suzuka (Japán), Yeongam (Dél-Korea) és Sepang (Malajzia).

    A 26 éves indonéz, aki a GP3-ban és a GP2-ben is futamot tudott nyerni, 2016-ban még a Forma-1-ben versenyzett a Manor csapatával Pascal Wehrlein csapattársaként. A legjobb eredménye egy tizenötödik hely volt, amit a Monacói Nagydíjon szerzett. Azonban a tizenkettedik versenyhétvége után távozni kényszerült anyagi gondok miatt. Haryanto helyét a Mercedes juniorja, Esteban Ocon vette át.

    Haryanto, miután kikerült a száguldó cirkuszból, a Formula E-ben és a Super Formulában is tesztelt. Azonban 2018-ig az indonéz pilóta egyáltalán nem versenyzett. Tavaly egy hosszútávú versenyen tért vissza, ahol 888 km-t kellett megtenni. A versenyt Shanghaiban rendezték és Haryanto csapata végül az ötödik helyet szerezte meg.

    Haryanto egy Ferrari 488 GT3-ast fog majd vezetni a Blancpain GT-ben. Egy szingapúri csapat, a T2 Motorsport csapatát fogja erősíteni. A szingapúri csapatnak ez lesz az első éve a sorozatban, azonban a csapatfőnök, Gregory Teo szerint a versenyzőinek lesz majd esélye a győzelemre.

  • Artem Markelov a Super Formulában folytatja

    Artem Markelov a Super Formulában folytatja

    A Forma-2 veteránja, Artem Markelov sok év versenyzés után otthagyja a sorozatot és Super Formulára vált. Az orosz fiatal a Team LeMans színeit fogja majd képviselni a sorozatban.

    Markelov már tavaly decemberben kipróbálhatott egy Super Formulában használatos autót. A szerződéssel sokáig vártak, azonban végül sikerült megállapodnia a feleknek. A Russian Time egykori pilótájának március 5-én tesztelheti először az idei autóját a Super Formula tesztjén.

    Az orosz tehetség 2014-től 2018-ig versenyzett a Forma-1 előszobájában. A legfőbb vágya egy Forma-1-es ülés lett volna a Renault fiataljának, azonban hiába tesztelhetett a Williamsnél, az üléseket Robert Kubica és George Russell elhappolta előle. A 24 éves orosz pilóta a tavalyi Renault is vezethette az évzáró teszten Abu-Dzabiban, ugyanis Markelovot a francia istálló tesztpilótaként alkalmazza.

    Nem Markelov lesz az egyedüli újonc a japán sorozatban. Sho Tsuboi, aki tavaly bajnok lett a japán Formula 3-ban, az Inging csapatát fogja erősíteni az idei szezonban. Nick Cassidy távozik a Kondo csapatától és immáron Kazuki Nakajima csapatához, a TOM’S – hoz.

    Az új-zélandi versenyzőnek nem lesz ismeretlen a TOM’S csapata, ugyanis a Super GT-s és a japán Formula 3-as bajnoki címét is ezzel a csapattal nyerte. Cassidy helyét Yuji Kunimoto fogja átvenni a Kondonál. Kunimotonak az a Kenta Yamashita lesz a csapattársa, aki 2017 óta versenyez a Kondo csapatánál.

    A KCMG egyetlen autóját az ex-F1-es Kamui Kobayashi fogja vezetni. A hongkongi csapatnak ez lesz a harmadik éve a szériában.

    2019-től a Super Formula autókon is rajta lesz majd a glória, ami a versenyzők biztonságát szolgálja majd.