Kategória: Formula Sport

  • Sophia Flörsch az új olasz irányítású F3-as szériában indul!

    Sophia Flörsch az új olasz irányítású F3-as szériában indul!

    Miután kifújt a Formula European Masters sorozat, Sophia Flörsch és a Van Amersfoort is egy új kalandba kell, hogy belevágjanak. Egy regionális Formula 3-as bajnokságban indulnak idén.

    Mindenki várja Sophia Flörsch visszatérését a hatalmas F3-as 2018-as makaói balesete után, és Franciaországban 2019 áprilisában végre hivatalosan is újra autóba ülhet. Eredetileg a Van Amersfoort Racing Flörsch kisasszonnyal a DTM betétprogramjában indult volna a Formula European Mastersen, de keresztülhúzták a számításukat. Ennek pedig az oka az, hogy hirtelen lehúzta a széria a rolót.

    A Van Amersfoort mellett a Fortec és a Motopark is azon csapatok közé tartoznak, akik a FEM-ban indultak volna. A lefújást követően a hollandok azonban egy regionális bajnokságban indulnak A versenyszezon felében majd az olasz F4-gyel indulnak majd, és nyolc versenyhétvégéjük lesz. Utóbbiban szintén érdekelt lesz Frits van Amersfoort csapata. A szezonnyitó ugyanakkor nem is Olaszországban lesz, hanem a francia Le Castelletben, április 13-14-én.

    Technikai oldalról megközelítve a Formula Regional European Championship keretein belül Tatuus autókat használnak, és Alfa-Romeo motorokat. Ezzel az is eldőlt, hogy a Van Amersfoortnál gyakorlatilag az Euroformula Open ellen döntöttek, mert ott mehettek volna a dól megszokott Dallara-Mercedesszel, ahogy lett volna az a Formula European Mastersben is. Erről a csapatvezető így beszélt a Motorsport-Total.com-nak:

    „Semmi bajunk nincs az Euroformula Opennel, de a Dallara F312-es már a végét járja. Emiatt úgy döntöttünk, hogy miért is ne próbálhatnánk ki inkább valami újat?”

    Flörsch a 2018 novemberi makaói balesetéből már annyira felépült, hogy három hete már újra tesztelt is, még a Dallara-Mercedesszel. Jelenleg pedig ő az egyetlen igazolt pilótája is a csapatnak. A másik versenyzőjük kiléte még ismeretlen, de már tárgyalnak, árulta el a csapatfőnök.

    Két hét múlva tehát már élesben, Le Castelletben debütál Van Amersfoort és Flörsch, immáron a Tatuus autóval. Ezen a héten azonban még tesztelnének a Nürburgringen, amiről Amersfoort így beszélt:

    „Egyértelmű számunkra az, hogy hátrányban vagyunk, de ettől nem riadunk meg. Nincsenek jelenleg emiatt megfogalmazott céljaink sem. Várjuk ki, hogy miképp alakul a dolog.”

  • Eldőlt, hogy kik alkotják majd a W Series mezőnyét!

    Eldőlt, hogy kik alkotják majd a W Series mezőnyét!

    A napokban lezajlott selejtező utolsó szakaszában 28 versenyzőnő vett részt, és összesen 3000 kört teljesítettek a Circuito de Almerián a W Series Tatuus F-318 Formula 3 autóival. Végül 13 országból 18 lány kapott lehetőséget arra, hogy bekerüljön az első női formaautós bajnokság mezőnybe. További négy versenyző tartalékversenyzői státuszt kapott.

    „Bíráink, Dave Ryan vezetésével megvizsgálták az adatokat, annak értelmében, hogy határozottan eldönthessék, mely 18 versenyző lehet az lső női formaautós bajnokság, a W Series mezőnyébe.” – mondta Catherine Bond Muir, a W Series vezérigazgatója. „Együttérzésem azon versenyzőknek, akiknek ez most nem sikerült, és hozzáteszem: szép munka. Minden versenyző szorgalmasan dolgozott, keményen tanult és jól vezetett, beleértve azokat is, akik nem jutottak be (a mezőnybe). A 18 versenyzőnek, akiknek sikerült, nagy gratuláció, nagyon szép munkát végeztek.”

    „De szeretném megemlíteni a négy tartalékversenyzőnket is, akik nem jutottak be a 18-ba, de lenyűgözték a bírákat. Nyilvánvalóan csalódottak, de még így is részei maradnak a W Series családnak.”

    „Nehezebb volt ez a kiválasztási folyamat, mint azt valaha elképzeltem, tekintve, hogy milyen szoros volt a mezőny.” – mondta David Coulthard, a W Series tanácsadó testületének elnöke. „Lenyűgöző volt a tanulási folyamat és ez pont az, amit látni akartunk azoktól, akiknek még csak kevés tapasztalatuk volt együléses autókkal, de megvolt a természetes tempójuk.”

    „Nem volt lényeges, hogy nem férfiakról, hanem nőkről volt szó. Csak arról szólt az egész, hogy profi versenyzővé válhassanak, tudom, milyen kiváltság ez, és őszintén azt akarom, hogy aki sikerrel teljesítette ezt a folyamatot, annak profi versenyzői karrierje legyen.”

    „Végére értünk a kiválasztási folyamatnak és azon nők, akik bejutottak, igazán jó munkát végeztek a négy nap során Almeriában.” – mondta Dave Ryan, a W Series versenyigazgatója. „Ez az egyik rész vége, és a kezdete egy másiknak. Mind boldogok vagyunk, bár érthető módon, van pár nő, akik csalódtak, de sajnos ez ilyen, és nekik csak tovább kell próbálkozniuk.”

    Keszthelyi Vivien a 18-ba nem jutott be, azonban ő lett az egyik tartalékversenyző.

    w series racingline, racinglinehu, racingline.hu

    A 18 versenyzőnő, akik a mezőnyt alkotják majd:

    Jamie Chadwick, Egyesült Királyság
    Sabre Cook, Egyesült Államok
    Marta Garcia, Spanyolország
    Megan Gilkes, Kanada
    Esmee Hawkey, Egyesült Királyság
    Jessica Hawkins, Egyesült Királyság
    Shea Holbrook, Egyesült Államok
    Emma Kimilainen, Finnország
    Miki Koyama, Japán
    Sarah Moore, Egyesült Királyság
    Tasmin Pepper, Dél-Afrika
    Vicky Piria, Olaszország
    Alice Powell, Egyesült Királyság
    Gosia Rdest, Lengyelország
    Naomi Schiff, Belgium
    Beitske Visser, Hollandia
    Fabienne Wohlwend, Liechtenstein
    Caitlin Wood, Ausztrália

    A négy tartalékversenyző:
    Sarah Bovy, Belgium
    Keszthelyi Vivien, Magyarország
    Stephane Kox, Hollandia
    Francesca Linossi, Olaszország

  • Schumacher képes kezelni a körülötte kialakult felhajtást

    Schumacher képes kezelni a körülötte kialakult felhajtást

    Mick Schumacher magabiztosan kijelentette, hogy képes megbirkózni azzal a felhajtással ami körbe veszi őt.

    Hivatalossá vált, hogy a Ferrari és az Alfa Romeo is tesztlehetőséget fog biztosítani a hétszeres világbajnok húsz esztendős fiának, Mick Schumachernek a jövő heti bahreini teszten. Ahogy az várható is volt, hatalmas érdeklődés és felhajtás veszi körbe a fiatal pilótát emiatt, ám elmondása szerint képes megbirkózni ezzel.

    „Ez csak az, ami mindig is jelen volt. Ha fogsz valakit aki még nem élte át ezt és berakod az én helyzetembe, talán teljesen másképp lenne. Volt időm ebben felnőni. Ez rengeteget segített nekem.” – fogalmazott a német.

    Nagybátyja, Ralf Schumacher viszont azt szeretné, ha kevesebb felhajtással és nagyobb csendben hagynák őt felemelkedni.

    „Kicsivel nagyobb nyugalom kellene feléje, hagyni kéne fejlődni. A Formula 3-ban már megmutatta a kvalitásait, de a Formula 2-ben teljesen elölről kezdődik minden.” – mondta a Williams és a Toyota egykori versenyzője.

  • Elmarad idén a Formula European Masters

    Elmarad idén a Formula European Masters

    Hat héttel a tervezett rajt előtt a Formula European Masters szervezői hivatalosan is bejelentették, hogy törlik az idei szezont. A fiatal pilótáknak kiírt sorozat regisztrált csapatai mindent megtettek azért, hogy megmaradhasson a nagy hagyományokkal rendelkező széria. Azonban az európai motorsportban gazdasági környezetében különféle nehézségek léptek fel, így azon versenyzők száma alacsony lett akik a Formula European Masters-t választották, így a Formel 3 Vermarktungs GmbH irányítói úgy döntöttek, hogy meghozzák a keserű döntésüket.

    Ezen az úton már nehezebb lett volna felelősségteljesen küzdeni a fiatal tehetségeket gondozó kategóriáért. A FEM pilótáinak előnyös lett volna a professzionális DTM-es környezet, a több napnyi tesztprogram lehetősége mint az volt eddig engedett, és szuperlicensz pontok is garantáltak voltak a FIA által. Ráadásul az első hármat meghívták volna a DTM újonc tesztjére is, sőt a bajnoknak lett volna meghívása a japán Super Formulába. Walter Mertes, a Formel 3 Vermarktungs GmbH marketing igazgatójaként szomorúan nyilatkozott a kialakult helyzetről:

    „A mai egy igazán szomorú nap az európai fiatal autóversenyzőknek. A nehézkessé vált európai gazdasági környezetben nincs elég fiatal versenyző a különféle szériákba. Elképesztő pénzbe kerülne a helyzetet orvosolni, és ennek nem akartuk és nem is fogjuk kitenni ebben a formában a csapatainkat.”

    A Formula European Masters idén mutatkozott volna be a nemzetközi motorsport életben, és vitte volna tovább a Formula 3-as autókra és nemzetközi versenyzőkre alapozott szériát, ami több mint 15 évet élt meg. 2003-ban indult a történet, akkor még Formula 3 Euro Series néven, 2013-tól 2018-ig pedig használhatták a FIA European Formula 3 Championship elnevezést is. A DTM környezete adott keretet a szériának, ahol olyan versenyzők tanulhatták az alapokat, mint akár Lewis Hamilton, Sebastian Vettel vagy Max Verstappen, és jutottak el végül a Forma-1-be.

  • 20 éves lett Mick Schumacher!

    20 éves lett Mick Schumacher!

    Ma ünnepli huszadik születésnapját a hétszeres világbajnok F1-es legenda, Michael Schumacher fia, Mick Schumacher.

    A német tehetség tavaly megnyerte az FIA Formula 3-at és az idei Makaói Nagydíjon is részt vett. Ez a teljesítmény lehetővé tette azt számára, hogy szintet lépjen és az idei szezonban már a száguldó cirkusz előszobájában, a Forma-2-ben versenyezhet majd a Prema istálló színeiben.

    Az ifjabb Schuminak, aki immáron a Ferrari pilótaakadémiájának a tagja, egyértelmű a célja: a Forma-1-ben szeretne versenyezni csakúgy, mint anno az édesapja és a nagybátyja is.

    A versenyzés egy logikus választás volt Mick szempontjából, már csak az édesapja miatt is. 2011-ben kezdődött el Mick története. Ugyanarról álmodozott, mint minden egyes versenyző kisgyerek. Azonban neki megadatott, hogy egy olyan ember az édesapja, akit szinte mindenki ismer a világon.

    A Schumacher név miatt óriási a nyomás Micken, azonban a német tehetség eddig kitűnően kezeli a helyzetet. Éretten versenyez és lépésről lépésre halad a legfőbb célja, a Forma-1 felé. Micknek már sikerült megmutatnia, hogy az alma nem esett messze a fájától.

  • Több színben is bemutatkozott a W Series autója

    Több színben is bemutatkozott a W Series autója

    Utolsó fázisához érkezik az első kifejezetten nők számára létrehozott formulaautós versenysorozat, a W Series selejtezője.

    Több, mint 50 versenyzőnő vett részt a korábbi fordulón, a másodikon azonban már csak 28-an lesznek. Ők egy-egy Tatuus T-318 autó volánja mögött bizonyíthatják majd tehetségüket a március 23-án, Spanyolországban kezdődő teszten. Végül aztán 18 lány alkothatja majd a bajnokság mezőnyét.

    „Ez már sokkal inkább versenyközpontú program lesz, mint a korábbi.” – mondta Dave Ryan, a W Series versenyigazgatója. „Természetesen rögzítjük majd a köridőket és a versenyzők sebessége is fontos lesz, de szintén lényeges az, hogy mennyit tudnak fejlődni a teszt során, illetve az is, hogy technikailag milyen képességekkel rendelkeznek és hatékonyan tudnak-e együttműködni a mérnökökkel és szerelőkkel, milyen az állóképességük a hosszabb futások során.”

    Az autók „W Series festést” kapnak, ám öt különböző, élénk színben pompáznak. Mindegyik színösszeállítás lehetővé teszi, hogy a jövőben rákerüljön majd még a versenyzők neve, nemzeti zászlója és rajtszáma, mely utóbbit maguk választhatják majd ki, amint véglegesítik, hogy kik lesznek a mezőny tagjai.

    Az új bajnokság első versenyhétvégéje május 3-4-én lesz, Hockenheimben.

    A márciusi selejtezőn résztvevő 28 lány nevét ide kattintva olvashatod!

  • Mick Schumacherék takarítanak és kiteregetik a szennyest

    Mick Schumacherék takarítanak és kiteregetik a szennyest

    Az F2-es Prema csapat, így szezonkezdés előtt készített egy mókás videót arról, hogyan várják a szezont versenyzőik, Mick Schumacher és Sean Gelael.

    A srácok takarítanak, kertészkednek, na meg unatkoznak és játszanak is.

     

    Neked milyen házimunkába tudnának sokat segíteni a srácok? 😀

  • Brawn: Néha ránézek Mickre és Michaelt látom

    Brawn: Néha ránézek Mickre és Michaelt látom

    Az F1 sportért felelős igazgatóját is lenyűgözi Mick Schumacher.

    Ross Brawn korábban a Ferrari technikai igazgatója volt, mikor Michael Schumacherrel rendkívül sikeres volt a csapat. Így aztán a hétszeres világbajnok fiát is jól ismeri.

    Mick idén a Formula 2 mezőnyét erősíti majd, immáron a Ferrari versenyzőakadémiájának tagjaként, új menedzsere pedig Nicolas Todt, az FIA elnökének fia.

    „Kisfiú kora óta ismerem Micket.” – mondta Brawn. „Néha ránézek Mickre és Michaelt látom. Nagyon céltudatos fiatalember.”

    Mick tavaly úgy nyerte meg az F3-as Európa-bajnokságot, hogy a szezon első felében még nem volt túl kimagasló a teljesítménye. Végül aztán erőre kapott, legyőzte a bajnokság legesélyesebbjét, red bullos Daniel Ticktumot.

    „Mick hihetetlen lépést tett előre az elmúlt 12 hónapban.” – mondta Brawn a Bildnek.

  • Todt: Békén kell hagyni Mick Schumachert

    Todt: Békén kell hagyni Mick Schumachert

    Az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, „békén kellene hagyni” Mick Schumachert, hogy a versenyzői karrierjére koncentrálhasson.

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher 19 éves fia tavaly megnyerte a Formula 3-as Európa-bajnokságot, idén pedig már a Ferrari versenyzőakadémiájának tagjaként a Formula 2-ben versenyez majd. Persze akarva-akaratlanul hasonlítani próbálják az emberek édesapjához.

    „Őt még nem rontotta el ez a világ, pedig könnyedén el tud rontani.” mondta a RaceFansnek Mickről Todt, aki a Ferrarinál sokat dolgozott együtt Michaellel.

    „Nagyon örülök Mick Schumachernek. Baba kora óta ismerem, imádom, nagyszerű karakter. És békén kéne hagynunk.”

    „Bizonyítja, hogy nagyon tehetséges versenyző. Mindezek felett nagyon kedves srác, nagyon alázatos és jól képzett. Szóval közelről követem majd, hogy mit csinál.”

    Nem is lesz nehéz Todt számára, hogy figyelje Micket, hiszen fia, Nicolas Todt lett a fiatal versenyző új menedzsere.

  • Ticktum már most kipróbálná az idei Red Bullt

    Ticktum már most kipróbálná az idei Red Bullt

    A Red Bull fiatal titánja, Daniel Ticktum már idén ki akarja próbálni a Red Bull idei autóját. A fiatal brit annak érdekében tenné ezt, hogyha majd ülést kap a száguldó cirkuszban, akkor semmi meglepetés ne érhesse majd.

    Ticktum volt a milton keynesi istálló egyik jelöltje a tavalyi újoncok tesztjére, amit a Hungaroringen rendeztek. Azonban a fiatal britnek nem engedték meg, hogy részt vegyen a teszten, ugyanis nem volt meg a kellő licenc pontja a részvételhez.

    A Red Bull ifjonca a tavalyi szezonban remekül muzsikált: második lett az FIA Formula 3-ban és megnyerte a Makaói Nagydíjat. Ennek eredményeképpen most már megvan a kellő pontja ahhoz, hogy részt vehessen egy pénteki szabadedzésen.

    Ticktum szerint a Red Bull még nem döntötte el, hogy részt vehet-e egy ideiglenes F1-es teszten. Ha részt vehet, akkor a fiatal brit egy RB7-est vezethet majd egy japán utcai rendezvényen, Szuzukában. Azonban az előző hétvége megnövelte a brit önbizalmát, ugyanis kipróbálhatta a milton keynesiek 2013-as konstrukcióját.

    „Nagyon jól éreztem magam az előző hétvégén és annak is örülök, hogy képviselhettem a munkaadómat egy rendezvényen,” – lelkendezett Ticktum. „Nagyon élveztem az egészet, nagyon jól ment. Remélem, hogy majd az RB15-öst is kipróbálhatom.

    „Megpróbálom a lehető legjobban elvégezni a munkámat (a Super Formulában) annak érdekében, hogy a főnököm boldog legyen. Ha ez sikerül, akkor remélhetőleg meg fogom kapni a tesztlehetőséget.”

    A fiatal brit ugyanakkor hangsúlyozta, hogy mostanában túl sokat foglalkozott az F1-el és szeretné minden erejét az aktuális feladatára, a Super Formulára fogja fordítani. „Nyilvánvalóan az elsődleges célom az, hogy bekerüljek a Forma-1-be. Ez egy olyan dolog, amin mostanában rengeteget agyalok,” – vallotta be a brit tehetség.

    „Mindenki azt kérdezi, hogy „mit szeretnél majd elérni a száguldó cirkuszban?”. Azonban először be kell bizonyítanom az idei szezonban, hogy megállnám a helyem a Forma-1-ben. Nagy valószínűséggel a Toro Rossonál fogok majd lehetőséget kapni, ha egyáltalán kapok. Soha nem tudhatod, hogy mit hoz az élet, ezért próbálom minden egyes alkalommal a maximumot nyújtani.”