Kategória: Formula Sport

  • Wohlwend elhappolta a pole-t Chadwick elől; Keszthelyi 11.

    Wohlwend elhappolta a pole-t Chadwick elől; Keszthelyi 11.

    A lichtensteini Fabienne Wohlwendszerezte meg a pole pozíciót, 1.33.283-as idővel, a W Series délutáni, misanói versenyére. Így aztán időmérőn első alkalommal talált legyőzőre Jamie Chadwick, noha most is csak néhány századdal kapott ki.

    A második rajtsort Beitske Visser és Alice Powell szerezték meg.

    Keszthelyi Vivien a 11. helyet szerezte meg, 1.34.525-ös köridővel.

    A 19. helyen Caitlin Wood végzett, mivel autóján eltört a bal hátsó felfüggesztés.

    A verseny ma délután, 16.10-kor, az online stream-et megosztjuk majd a Racingline.hu Facebook oldalán.

    Az időmérő edzésen a következő sorrend született:

    1 Fabienne Wohlwend
    2 Jamie Chadwick
    3 Beitske Visser
    4 Alice Powell
    5 Vicky Piria
    6 Miki Koyama
    7 Marta Garcia
    8 Esmee Hawkey
    9 Sarah Moore
    10 Tasmin Pepper
    11 Keszthelyi Vivien
    12 Gosia Rdest
    13 Sarah Bovy
    14 Naomi Schiff
    15 Sabre Cook
    16 Megan Gilkes
    17 Jessica Hawkins
    18 Shea Holbrook
    19 Caitlin Wood
  • Latifi a lehető leghamarabb szeretne bekerülni a Forma-1-be

    Latifi a lehető leghamarabb szeretne bekerülni a Forma-1-be

    A Forma-2-es bajnokság éllovasa, Nicolas Latifi a lehető leggyorsabban szeretne lehetőségest kapni egy Forma-1-es csapattól. A kanadai pilóta vezetheti majd Robert Kubica Williamsét a Kanadai Nagydíj első szabadedzésen.

    A Williams tesztpilótája idén a Forma-2-es bajnokságban versenyez a DAMS csapatánál és jelen pillanatban a kanadai pilóta neve mellett szerepel a legtöbb pont az egyéni bajnokságban. A fiatal kanadainak jelen pillanatban még nincsen szuperliszensze, azonban, ha továbbra is kiegyensúlyozottan teljesít a sorozatban, akkor meg fogja kapni a hiányzó pontjait.

    „Számomra az első, és egyben legfontosabb dolog most a Forma-2-es bajnokság megnyerése,” – jelentette ki Latifi. „Még nincsen annyi liszensz pontom, amennyi a Forma-1-hez szükséges. A célom nem változott: a lehető leghamarabb szeretnék a Forma-1-ben versenyezni.”

    A kanadai pilóta nemcsak a hatai nagydíján ülhet majd F-es autóba, ugyanis a Francia Nagydíj első szabadedzésén pedig George Russell Williamsét vezetheti majd.

  • Sophia Flörsch kijavította Keszthelyi Vivien tévedését

    Sophia Flörsch kijavította Keszthelyi Vivien tévedését

    Tegnap már beszámoltunk róla, hogy a W Series magyar tartalékversenyzője, Keszthelyi Vivien a hétvégén újra lehetőséget kap a versenyzésre, mivel Emma Kimiläinent továbbra sem engedik versenyezni az orvosok.

    Az örömhírt, mi szerint újra a mezőny tagja lehet, Vivien a következő szöveggel osztotta meg a közösségi oldalakon: „Ott leszek a mezőnyben Misanoban a világ 20 legjobb női versenyzője között.”

    A Makaóban tavaly nagyot esett, Sophia Flörsch idén már újra versenyez, srácok között a Formula Regional European Championshipben, abban a bajnokságban, ahol idén Vivien párja, David Schumacher is versenyez.

    Sophia pedig helyesbítette Vivien kiírását, mi szerint 20 versenyzőnő között lesz, de egyáltalán nem biztos, hogy ott található a világ 20 legjobb versenyzőnője.

    „Ne keverd össze, Keszthelyi Vivien. Úgy értetted, hogy ’20 női versenyző között’.” – írta Sophia egy laza napszemüveges, és egy kacsintó, puszit dobó emoji kíséretében.

    Sophia reakciója némileg fricska „szagú”, de semmiképp sem rosszindulatú. Azt azonban tudni kell, hogy a W Series igencsak megosztó, még a női versenyzők körében is is. Sokan ugyanis nem tartják jó ötletnek, hogy „elszeparálják” a női versenyzőket egy külön bajnokságban, ahelyett, hogy a fiúk/férfiak között versenyeznének. Így aztán sok komoly versenyzőnő van, aki nincs jelen a W Series mezőnyében, sőt meg sem próbált bekerülni oda. Ilyen Sophia is, többek között.

    Sophia Flörsch-sel készített berlini interjúnkat hamarosan megnézhetitek majd soronkövetkező YouTube videónkban!

  • W Series: Kimiläinen Misanót is kihagyja, Keszthelyi újra versenyezhet!

    W Series: Kimiläinen Misanót is kihagyja, Keszthelyi újra versenyezhet!

    A W Series alapvetően 18 fős mezőnyének tagja, a finn Emma Kimiläinen a most következő misanói hétvégét is kihagyja, orvosi tanácsra.

    A W Series pedig mindkét tartalékversenyzőjét, a 29 éves belga Sarah Bovy-t és a 18 éves magyar Keszthelyi Vivient is rajthoz állítja hétvégén, mivel mindketten ott voltak a rajtrácson az előző versenyen, de nem tudták megmutatni, mire képesek, mivel Bovy műszaki okokból a rajtrácson ragadt, Keszthelyit pedig kiütötték a versenyből.

    „Nagyon csalódott vagyok, hogy nem versenyezhetek Misanoban a hétvégén, de megértem a tanácsot, amit kaptam és betartom azt.” – mondta Kimiläinen. „Úgy érzem, hogy a toppon voltam a W Series autóban az edzéseken és kvalifikációkon, melyeken részt vettem Hockenheimben és Zolderben, így igazán sajnálatos, hogy így alakult, önhibámon kívül, és hogy nem alakíthatom át a tempómat versenyeredménnyé.”

    „Abban reménykedek, hogy július elejére, a Norisringre már teljesen fitt leszek és hogy erős teljesítményt mutathatok majd a három maradék versenyen, a Norisringen, Assenben és Brands Hatch-ben.”

  • De Vries a Mercedesnél köthet ki

    De Vries a Mercedesnél köthet ki

    A jelenleg Monacóban tartózkodó kollégánk információi szerint a Mercedes leigazolta a McLaren korábbi szimulátoros pilótáját, Nyck de Vriest.

    Múlt hónapban jelentették be, hogy a 24 éves holland elhagyja a wokingi istállót, mi pedig azt is kiderítettük, miért.

    A helyszíni információink szerint azonban máris újra van munkája egy F1-es csapatnál, ez pedig a világbajnok Mercedes.

    Maga az érintett ezt nem erősítette meg Monacóban, ahol egyébként megnyerte az F2 főversenyét, de azért egy-két sejtelmes mondatot elhintett kollégánk kérdésére: „Az élet elég jó most számomra. Sokat versenyzek, és keveset vagyok otthon.”

    Megkérdeztük, hogy Zak Brown kollégánknak adott csütörtöki válaszával egyetért-e, melyre igennel felelt, a jövőjéről pedig annyit mondott, hogy „jól mennek” a dolgai, de konkrét terveiről nem beszélt.

  • Hubert célfotóval nyerte a monacói sprintversenyt

    Hubert célfotóval nyerte a monacói sprintversenyt

    A tavalyi GP3 bajnok, Anthoine Hubert élete első F2-es futamgyőzelmét aratta a monacói sprintfutamon, miután sikerült kivédekeznie a végül második helyen záró Louis Deletraz kései támadásait.

    Két safety car fázis is volt a versenyen, de még az elején, hiszen 6 kör után már túl voltunk mindkettőn. Az első versenyről kizárt Luca Ghiottonak ismét nem volt jó versenye, ezt mi sem mutathatná jobban, mint hogy mindkét biztonsági autós fázishoz is köze volt. Mindkétszer előzni próbált, hiszen a végéről kellett indulnia ugye a kizárás után. Először Tatiana Calderonnal keveredett incidensbe a Mirebau-nál, később pedig Raghunathannal a Loews-ben. A második balesetnél már ő sem tudta folytatni a versenyt, kiesett, mint ahogy az indiai is.

    A rajttól kezdve Hubert-Deletraz volt a sorrend, és végig egy másodperc körül alakult kettejük különbsége. A svájci csak az utolsó körökre szánta el magát, hogy közelebb kerüljön. Többször is nézelődött az alagút utáni sikánnál, ahol Hubert kétszer is elfékezte magát, de így is mindkét alkalommal be tudott fordulni. Kettejük csatája kiélezettebb már nem is lehetett volna, hiszen még az utolsó kanyar után sem tudtuk, ki fog nyerni. Történt ugyanis, hogy Hubert a célegyenes ráfordítóban rosszul gyorsított ki, és Deletraz felért mellé, így szinte egymás mellett szelték át a célvonalat.

    A Virtuosi pilótája, Guan Yu Zhou harmadikként zárt, ő páholyból nézte a vezető duó harcát, hiszen kevesebb, mint egy másodperc hátránnyal futott be. Az egy futamra beugró Artem Markelov lett a negyedik, hiába támadta szinte végig Zhou-t.

    Mögöttük nagy lemaradásban érkezett Dorian Boccolacci az ötödik helyen. A franciát végig nyomás alatt tartották, előbb Nobuharu Matsushita, majd Sergio Sette Camara, a japán visszaesése után.

    Camara tehát hatodik lett, Nyck de Vries és Nikita Mazepin előtt. Matsushita éppen hogy nem szerzett pontot a kilencedik helyével, Latifi pedig tizedikként futott be, Mick Schumacher előtt.

  • Luca Ghiotto elveszítette a monacói főfutamon megszerzett második helyét

    Luca Ghiotto elveszítette a monacói főfutamon megszerzett második helyét

    A Forma-2-es bajnokság egyik élmenőjét, Luca Ghiottot kizárták a monacói főversenyről. Mindez azt jelenti, hogy Louis Deletraz helyett Anthoine Hubert rajtolhat majd a pole pozícióból a sprintversenyen.

    Ghiotto annak érdekében küzdött keményen a második helyért, hogy csökkentse a hátrányát a bajnokság éllovasával, Nicolas Lathifivel szemben. Azonban a verseny után kiderült, hogy az olasz pilóta UNI Virtuosi autójának egyik karosszéria eleme nem volt szabályos. A csapat adatai alapján látszik, hogy Ghiotto súrolta a falat a verseny folyamán, ami miatt megsérülhetett az a bizonyos elem. Azonban a stewardok ennek ellenére döntöttek a kizárás mellett.

    Mindez azt jelenti, hogy Ghiotto 18 pont helyett 0-t kap és a sprintversenynek is csak az utolsó helyről vághat majd neki. Az olasz versenyző immáron 26 ponttal van lemaradva Lathfitől és a második helyen álló Nyck de Vries-zel szemben is 24 pont hátránya van.

    „A versenybírók megértették, hogy az alkatrész egy kisebb fajta ütközés miatt sérülhetett meg. Azonban a verseny után túl vékonynak találtuk a karosszéria elemet, ami miatt végül a kizárás mellett döntöttünk.”

    Az MP Motorsport versenyzője, Mhaveer Raghunathan egy húsz másodperces büntetést kapott, ami miatt nem töltötte le a boxutca áthajtásos büntetését. A büntetésnek köszönhetően Tatiana Claderon előreléphetett a tizenötödik helyre.

    Ghiotto kizárása miatt a Renault juniorja, Anthoine Hubert rajtolhat majd a pole pozícióból a sprintversenyen. A francia pilóta a kilencedik helyen ért célba, azonban olasz riválisa büntetése miatt végül nyolcadik lett. A fordított rajtrácsos rendszer pedig pont az első nyolc pilóta között működik.

  • A csapatok sem tudták, körhátrányban vannak-e: Komoly zavar az F2 főfutamán

    A csapatok sem tudták, körhátrányban vannak-e: Komoly zavar az F2 főfutamán

    A Formula-2-es pilóták és csapatok sem értették, miért került a mezőny több mint fele körhátrányba a pénteki főversenyen.

    Az egész káoszt elindító piros zászlót Mick Schumacher okozta, amikor is összeért Tatiana Calderonnal a Rascasse-ban. Az incidens következményeképp a mezőny egyetlen hölgyversenyzője megpördült, ezzel amolyan útzárat kialakítva. A verseny megszakításakor az autókat berendelték a boxba, és a dugóba kényszerült versenyzők – vagyis a 9. helyen vagy hátrébb állók – egy kör hátrányba kerültek, amit aztán vissza sem tudtak venni. A boxban alapvetően a valós sorrend szerint álltak fel, csak egyszerűen az első nyolc után következők egy körrel kevesebbet tettek meg. És mivel az időmérő rendszer nem igazodott ehhez, a lekörözöttek nem vehették vissza a körüket.

    Ezzel a versenyigazgatóság nem tartotta be az F2 sportszabályzatának 42.3-as pontját, ami a lekörözöttekről szól verseny-újraindításkor. A szabály azt mondja ki, hogy ilyenkor a lekörözötteknek lehetőségük van hamarabb elhagyni a boxutcát és teljesíteni egy kört előzések nélkül, majd visszatérni az ekkor már pályára kihajtott mezőny végére.

    A történtekről hivatalos közleményt még nem adtak ki, de várhatóan fognak, hiszen a megszakítás körül történtek vizsgálata még nem fejeződött be.

    Néhány csapat aszerint gondolkodott, hogy nincsenek körhátrányban a TOP 8-on kívüliek, akik ugye már cseréltek kereket, míg az élen állók nem. Ezért sok valójában körhátrányban lévő pilóta a határon autózott annak reményében, hogy pozíciókat nyerhetnek akkor, amikor végrehajtják kötelező kiállásukat az első nyolc tagjai. Sőt, az élen álló, később a futamot is megnyerő Nyck de Vries sem bízott semmit a véletlenre, és kiautózott egy 25 másodperces előnyt a kilencedikhez képest. Még egy új gumit is felrakott a versenymegszakításkor, de sokan mások is ezt tették a vezető bolyból. Mint tudjuk, feleslegesen, hiszen a körelőnyük megmaradt, így viszont, hogy eggyel több szettet használtak, a második futamon eggyel kevesebből kell gazdálkodni, tehát valószínűleg használt gumikat is fel kell majd tenni.

    A bajnoki éllovas Nicholas Latifi a lekörözöttek táborát gyarapította, miután nem sikerült neki jól a kvalifikáció, és az elejétől kezdve csak a mezőny közepében autózott.

    „Őszintén nem tudtam, hogy körhátrányban vagyok, és szerintem a csapat sem volt 100%-ig biztos ebben a verseny végéig” – mondta a kanadai a nem mindennapi verseny után. „Szerintem ez a versenyigazgatás hibája volt. Abban a hitben versenyeztem, hogy a fordított rajtrácsos poleért harcolok, majd kiderült, hogy közel sem. A semmiért küzdöttem, és ha ezt tudtam volna, nem vállalok felesleges kockázatot.”

    Igaz Latifi így is első maradt a bajnokságban, de előnye mindössze egy egységre olvadt a futamgyőztes Nyck de Vries-zel szemben.

  • Nyck de Vries nyerte a piros zászlóval tarkított főversenyt Monacóban

    Nyck de Vries nyerte a piros zászlóval tarkított főversenyt Monacóban

    Az ART holland versenyzője, Nyck De Vries rajt-cél győzelmet aratott a Forma-2 eléggé bizarra sikerült főversenyén Monacóban. A célba érő versenyzők fele kört kapott, a Rascasse kanyarban pedig egy kisebb dugó alakult ki Mick Schumacher félresikerült előzése miatt.

    A versenyt akkor szakították félbe, amikor Mick Schumacher megpörgette Tatiana Calderon Ardenjét a Rascasse kanyarban. Calderon nem tudott megfordulni, ami miatt az érkező autók nem tudtak továbbmenni.

    De Vries, Luca Ghiotto és Sergio Sette Camara sokáig haladtak egymás mögött az első három helyen. Azonban a három versenyző közül még egyik sem járta meg a boxutcát. Egy idő után már veszélyben forgott a helyezésük azokkal a pilótákkal szemben, akik a verseny korábbi szakaszban már túlestek a kötelező kerékcseréjükön. A piros zászló azonban megmentette őket.

    A baleset után csak az első nyolc versenyző tudott plusz egy körre a piros zászló előtt, így azok a versenyzők, akik a dugóban ragadtak, körhátrányba kerültek. Az újraindítás után de Vries fokozatosan növelte a távolságot közte és a második helyen haladó Ghiotto között. A holland 4.7 tized másodperccel vezetett olasz riválisa előtt, amikor mindketten kiálltak a boxba friss kerekekért.

    De Vries visszaállt az élre a kiállásokat kivetően. Innentől kezdve még a biztonsági autós fázisok sem veszélyeztették. Az elsőt Mahaveer Raghunathan okozott azzal, hogy Jack Aitkent belerakta a falba a Loews kanyarban. Másodjára pedig azért kellett behívni a biztonsági autót, mert Juan Manuel Correa összetörte az autóját az Uszodánál.

    A versenyt csak az utolsó előtti körben indították újra. Végül de Vries nyerte a versenyt Ghiotto és Nobuharo Matsushita előtt, aki a verseny vége felé előzte meg Camarát. Dorian Boccolacci lett az ötödik, Guanyu Zhou pedig annak ellenére lett hatodik, hogy a piros zászló miatt közel egy percet veszített.

    A visszatérő Artem Markelov lett a hetedik, megelőzve a nyolcadik helyezett Louis Deletrazt, aki ezzel megszerezte a pole pozíciót a sprintversenyre a fordított rajtrács miatt. Ralph Boschung és Anthoine Hubert végzett még pontszerző helyen.

    A bajnokság éllovasa, Nicholas Lathifi belekeveredett a Schumacher által okozott balesetbe, ami miatt csak a tizenharmadik helyen ért célba. Schumacher több büntetést is kapott a verseny során. Először egy öt másodperces büntetést, amiért átvágta a pályát, másodjára pedig egy boxutca áthajtásos büntetést kapott a baleset okozása miatt.

    Callum Ilott, aki a második helyről rajtolhatott volna, autója pedig már a felvezető kör után megadta magát. A britnek még azelőtt véget ért a versenye, mielőtt igazán elkezdődött volna.

  • Billy Monger először nyert versenyt, amputációja óta

    Billy Monger először nyert versenyt, amputációja óta

    Billy Monger 2017 áprilisában szenvedett súlyos balesetet egy F4-es versenyen, melynek következtében mindkét lábát amputálni kellett.
    Tavaly azonban már újra versenyutóban ült, egy számára átalakított autóban. Idén pedig az Euroformula Open mezőnyét erősíti. Ma pedig balesete óta először, futamot nyert, Pauban!

    A verseny elég hektikus volt, Monger azonban kiváló készségekről és taktikai érzékről tett tanúbizonyságot. Kockázatos döntést hozott, mikor mindenkinél korábban ment ki a boxba, hogy esőgumikat tetessen fel, de bejött a taktikája, és gyorsan tudott pozíciókat javítani.

    Később az első két helyen álló versenyző, Julian Hanses és Liam Lawson ütköztek, így Monger átvette a vezetést, állta Nicolai Kjaergaard és megszerezte a győzelmet.