Kategória: GP3

  • A Red Bull kirakja finn versenyzőjét a junior teamből

    A Red Bull kirakja finn versenyzőjét a junior teamből

    A Red Bullnak van talán a legjobb versenyző-nevelő programja, ám ha valaki bekerül a Red Bull Junior Team-be, az nem jelent automatikus belépőt a Forma-1-be. Ha az alacsonyabb szériákban nem hozzák a Red Bulltól elvárt eredményt a tanoncok, Helmut Marko kirakja őket a programból. Így történt ez többek között Stefano Colettivel, Brendon Hartley-val, António Félix da Costával, vagy épp Beitske Visserrel is.

    „Az olyan tehetségek, mint Verstappen, vagy Vettel, vagy Ricciardo, nem jönnek minden évben.” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

    A jelenlegi junior team-esek közül pedig most a 17 éves finn, Niko Kari lett figyelmeztetve, hogy kapja össze magát. Kari tavaly F3-ban a 10. helyen zárt, már ekkor szólt neki a Red Bull, hogy ez kevés lesz. Idén GP3-ba ültették a Horner-féle Arden csapatba, s jelenleg a 10. a bajnokságban, így az energiaitalosok továbbra sem túl elégedettek vele.

    „A szezon végéig dolgozunk vele. A teljesítménye nem volt olyan, amilyet vártunk tőle.” – mondta a Helmut Marko a finn C More-nak, Spában.

  • Dupla interjú Giedo van der Gardéval és Steijn Schothorst-tal

    Dupla interjú Giedo van der Gardéval és Steijn Schothorst-tal

    A hungaroringi Forma-1-es versenyhétvégén készítettünk dupla interjút a korábbi Forma-1-es versenyzővel, Giedo van der Gardéval és ifjú mentoráltjával, Steijn Schothorst-tal. A páros immáron második éve dolgozik egymás mellett, van der Garde tudásával és tapasztalatával próbálja egyengetni a 23 éves ifjú titán karrierjét.

    Steijn, ez a második GP3-ban eltöltött szezonod, mi a cél 2017-ben?

    Schothorst: Eddig elég kemény volt az idei év, sokszor balszerencse hátráltatott: ütközések és még sorolhatnám. Voltak azért pozitívumok is: a Red Bull Ringen erősek voltunk, ötödikként rajtolhattam a főversenyen. A hátralévő hétvégéken az a célom, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzem meg, valamint javítsak az időmérős teljesítményemen. Jó lenne néhány dobogós helyezést szerezni.

    Giedo, sok versenyhelyszínen jelen vagy, de nem versenyzőként, sőt idén még nem is indultál autóversenyen. Nem hiányzik a versengés?

    Van der Garde: Hogy őszinte legyek, néha eléggé hiányzik. Több évig folyamatosan versenyeztem, de nem vagyok elégedetlen, hogy hirtelen valami mást kell csinálnom. Nagyon élvezem a jelenlegi feladatom mint Steijn mentora. Egyébként fogok még versenyautóban ülni idén, nem csak otthon lógatom a lábam és bizniszelek.

    Steijn, milyen mentor Giedo?

    Schothorst: Nagyon jó! Ez már a második év, amikor segíti a munkám. Élvezetes vele dolgozni, nagyon jól kijövünk egymással. Könnyen komunikálunk és eredményesen tudunk dolgozni. Giedo komoly, amikor komolynak kell lenni, de vicces, amikor poénosra kell venni a figurát.

    Giedo, szívesen gyakorolnád a mentori feladatkört más versenyzők mellett is?

    Van der Garde: Nyitott vagyok az új tehetségeket illetően, ha segítségre van szükségük. Nagyon sok embert ismerek ebben a világban, hosszú időn át versenyeztem és Forma-1-es pilóta is voltam. Szükséges, hogy legyenek hozzám hasonló emberek, akik segítik a fiatalokat közelebb kerülni a céljukhoz. Ha lesz olyan versenyző, aki tehetséges és szívesen dolgozna velem, akkor segíteni fogok.

    Mindekettőtök véleménye érdekelne: Max Verstappennek köszönhetően nagy Forma-1 mánia van Hollandiában. Van esély a Holland Nagydíj visszatérésére?

    Van der Garde: Mindenek előtt Hollandia számára jó lenne, ha ismét Forma-1-es versenyt rendezhetnénk. Verstappennel a következő tíz évre minimum lesz F1-es versenyzőnk. Max miatt mindenki lelkes nálunk a sport iránt, de nincs megfelelő pályánk. Zandvoort és Assen jöhetne szóba, ám Zandvoort egyszerűen túl kicsi és a város közepén van, ezért az autók hangja miatt egy évben összesen hat vagy nyolc nap lehet versenyt rendezni a pályán. Assenben ezzel nem lenne probléma, ám az a pálya nem Forma-1-es autóknak való. Ha nagydíjat akarunk rendezni, egy teljesen új pályát kellene építeni, ami befektetéseket és pénzt igényel.

    Schothorst: Giedo szinte mindent elmondott. Zandvoortban az infrastruktúrával is probléma van, Assen pedig lenne izgalmas F1-es autóval. Nem tartom valószínűnek, hogy a közeljövőben ismét lesz Holland Nagydíj.

    Biztosan hallottátok a Mercedes DTM-ből való kiszállásáról szóló híreket: egy olyan sorozatról van szó, mely talán mindkettőtök számára érdekes lehet/lehetett. Mit gondoltok, milyen hatással lehet ez a sportra? 

    Van der Garde: A DTM-nek ezt nehéz lesz túlélni. Találniuk kellene egy új gyártót… Majd meglátjuk mi történik. Mindig is nagyon jó sorozat volt, sok akcióval, sok jó versenyzővel és nagyszerű gyártókkal. A Mercedes távozásával valószínűleg új irányt vesz az autósport: sokan átpártolnak a Formula E-be. Szerintem ez lesz a következő nagy dobás a versenyzés történetében.

    Steijn, el tudnád képzelni a jövőd Formula E versenyzőként?

    Schothorst: Nem bánnám! Ahogy Giedo mondta, egyre népszerűbb és nagyobb lesz a sorozat. Már most sok jó, korábbi Forma-1-es versenyző van a Formula E-ben. A Mercedes DTM-ből és a Porsche Le Mans-ból való kiszállása miatt a közeljövőben sok versenyző lesz ülés nélkül, szóval nem lesz könnyű feladat.

    Már hivatalos, hogy 2018-tól a Forma-1-ben bevezetik a Halót. Giedo már posztolt egy vicces képet róla, mit gondoltok a fejvédő rendszerről?

    Van der Garde: Nem vagyok oda érte. Természetesen nagyon fontos a biztonság, de nem néz ki túl jól. Az Eau Rouge-ba menet valószínűleg nem is lesz vele túl jó a kilátás. Láttam erről egy videót, szerintem nonszensz…

    Mindezek mellett növelheti szignifikáns mértékben a biztonságot?

    Van der Garde: Egy olyan esetnél mint Bianchi balesete, igen. Vagy Massáé a Hungaroringen néhány éve. Massa esetében viszont nem vagyok benne biztos, hogy segített volna a Halo, mert a rugó elég kicsi alkatrész. Bianchinál viszont hasznos lett volna.

    Schothorst: Szerintem egyszerű a képlet: sz.rul néz ki. Úgy gondolom, ha egyszer bevezetik, utána már nem fogunk megválni tőle, maximum finomhangolások lesznek az évek során. Másrészről viszont mindenhez hozzá lehet szokni – csupán kell hozzá néhány év.

    Van der Garde: Emlékezzetek vissza, hogy amikor 2009-ben bevezették a szűk hátsó és széles első szárnyakat, mindenki mondta, hogy mennyire sz.rul néz ki. Egy év után mindenki megbarátkozott velük… Így megy ez, idővel mindent megszokunk.

    Steijn, már lehetett olvasni, hogy 2019-től a kisebb kategóriákban, például a GP3-ban és az F2-ben is bevezetik, tudsz erről valamit?

    Schothorst: Én sem tudok sokkal többet. Ha beválik a Forma-1-ben, akkor biztosan alkalmazni fogják.

    Steijn, Giedóról tudjuk, hogy kellemes emlékek fűzik a Hungaroringhez, te mennyire szereted a magyar pályát?

    Schothorst: Nagyon szeretem! A meleg és a vonalvezetés miatt kihívást jelent, nincs sok idő a pihenésre. Szeretek itt versenyezni, az egyik kedvenc helyszínem, habár nem egyszerű megtalálni a megfelelő ritmust.

    A versenyhétvége utáni kedden és szerdán kétnapos Forma-1-es tesztet rendeznek a Hungaroringen. Giedo, dolgozol egy esetleges tesztlehetőségen Steijn számára?

    Van der Garde: A jövőben talán lesz rá lehetőségünk, jelenleg viszont minél jobb GP3-as eredmények eléréséért kell dolgoznunk. Ha jó eredményeket érsz el, akkor mehetsz tesztelni és az emberek is komolyan vesznek. Ha csak a mezőny végén autózgatsz és részt veszel egy Forma-1 teszten, az emberek rögtön elkezdik, hogy csak a pénz miatt vagy ott. Szóval jelen pillanatban jó eredményeket kell felmutatnunk – ez a legfontosabb dolog. Steijn, nem lenne rossz ma az első nyolcban végezni! Csináld meg és kapsz egy jégkrémet – mondta nevetve.

    Schothorst: Jó lenne, ez a cél! /Steijn számára egyébként rendkívül balszerencsésen sikerüt a hungaroringi hétvége: a GP3-as sorozat első ás második futamán is technikai hiba miatt kellett feladnia a küzdelmet./

    Giedo, elég nyíltan beszélhetsz mostanában a Forma-1-ről: mit gondolsz, lesznek változások a jövő évi versenyzői felállásokban? Többek között Alonsónak, Räikkönennek, Vettelnek és Bottasnak sincs szerződésre 2018-ra…

    Van der Garde: Véleményem szerint nem lesz nagy változás. Vettellel természetesen szerződést hosszabbítanak majd, ahogy Räikkönen is marad – Vettel egyértelműen első számú versenyző, így jól megvannak egymás mellett. Ugyanez a helyzet Hamiltonnal és Bottasszal. Valtteri nagyon jó munkát végez és jól kijönnek egymással. Hamilton mondani fogja, hogy Bottas jó srác, nagyszerű csapattárs, ezért meg fogják tartani.
    Alonso esetében senki nem tudja, hogy mit fog csinálni. Tudom, hogy hosszú ideje szeretne már Le Mans-ban indulni, de a Porsche távozásával nem lesz könnyű, de még így is előfordulhat, hogy búcsút int a Forma-1-nek.
    A Sauber viszont érdekes lehet Vasseur érkezésével: a Ferrrival kötött szerződés értelmében lehetőséget adhatnak egy Ferrari juniornak. Leclerc lehet a favorit, aki nagyon jó munkát végez idén.
    A Force Indiánál Perez és Ocon is marad, ahogy a Williams sem fog változtatni – attól függően, hogy Massa szeretne-e még egy évet maradni.

    Mit gondolsz a McLaren-Honda házasságról, együtt maradnak 2018-ban is?

    Van der Garde: A Honda elkötelezte magát a Forma-1 iránt. A kapcsolatuk nem rózsás, keményen kell dolgozniuk, hogy javítsanak rajta. A McLaren és a Honda is nagy név az F1-ben. Biztos vagyok benne, hogy sikeresek lesznek a jövőben.

     

     

     

  • Russell: A rajongók 99.9%-a nevet a Halón

    Russell: A rajongók 99.9%-a nevet a Halón

    George Russell, a Mercedes utánpótlás programjának 19 éves brit versenyzője a Hungaroringen adott nekünk exkluzív interjút. Forma-1, Halo, DTM, Formula E – ezeket a témákat mind érintettük.

    Kérdés: Szép előnnyel vezeted a GP3-as bajnokságot. Ki lehet a legnagyobb kihívód a bajnoki címért folytatott harcban?

    George Russell: Őszintén szólva nem gondolkodom túl sokat a bajnokságon. Múlt hétvégén 49 pontot szereztem, miközben a riválisaim nulláztak. Elég gyorsan változhatnak a dolgok. A csapattársaim nagyon versenyképesek, valamint időközönként Boccolacci is nagyon gyors tud lenni, Lorandi szintén. Szerintem még nagyon nyitott a bajnokság. Bármi megtörténhet, sok van még hátra.

    Kérdés: Tudjuk, hogy a Forma-1-ben már nem létezik igazi csapatmunka. Hogy van ez az alacsonyabb kategóriákban?

    Russell: Igazából csak a mérnökök által megosztott adatokat beszéljük meg, hogy fejlesszük az autót. Ezt az ART-nél különösen jól csináljuk, nyitottak vagyunk egymáshoz, jól tudunk együtt dolgozni. Ausztriában első sorból rajtolhattunk és Silverstone-ban a főverseny rajtjánál négy autóval voltunk ott az első ötben.

    Kérdés: Körülbelül két éve mondtad, hogy a Forma-1 már elérhetetlen számodra és a DTM az elsődleges célod. Most ott tartunk, hogy a világbajnok Forma-1-es istállónak tesztelhetsz… Gondolom már egyértelműen a Forma-1 a cél.

    Russell: Igen, természetesen. Amikor ezt nyilatkoztam, meglepődtem volna, ha azt mondják, hogy ebben a pozícióban leszek jelenleg. Mindig is biztos voltam magamban, hogy elég jó vagyok ehhez, ám nem adódott lehetőség, hogy valamelyik utánpótlás program részese lehessek. A Mercedeses nagyszerű hely, elképesztő lehetőség ez nekem. Nagyon várom már a tesztet.

    Kérdés: A Mercedes szezon végén felhagy a DTM-mel, mi lesz így a sorozattal?

    Russell: Számomra egyértelmű, hogy a Formula E a jövő. Sok ország köt egyezséget a sorozattal és körülbelül 25 év múlva a világ több részén is betiltják a benzines és dízeles autók árusítását. A gyártóknak emiatt fontos, hogy jó hátterük legyen az elektromos autók gyártásában. Szomorú a DTM számára, mivel egy nagyon versenyképes és kedvelt sorozatról beszélünk. Változnak a dolgok a motorsportban, a Mercedes pedig tudja, hogy mit csinál, szóval a döntés nyilvánvalóan helyes.

    Kérdés: Tetszik neked a Formula E, el tudnád képzelni ott a jövőd?

    Russell: Néha megnézem a versenyeket és van néhány barátom ott. Jelenleg még elég lassúak az autók, de értem a technológia lényegét. Ez nem csak a motorsport, de a világ jövőjét is mutatja egyben. Nyitott vagyok a Formula E-t illetően. Nagyon tetszik az ötlet és a hétvégék lebonyolítása. Megérkeznek a város közepébe – ami a rajongóknak is kényelmes – , majd minden egy napon van: edzés, időmérő, verseny.

    Kérdés: Van már terved a következő évre?

    Fotó: Magyar Gábor

    Russell: Nem, nem igazán. Az elmúlt néhány évben folyamatosan mondtam magamnak, hogy csakis versenyről versenyre koncentrálok. Nem tekintek távolabbra, mert bármi megtörténhet. A Mercedes jól bánik a versenyzőivel, szóval ha teljesítek, meg fogom kapni a lehetőséget. A teszttel már meg is kaptam az elsőt, a GP3-as bajnokságot pedig meg kell nyernem – ez a dolgom. Aztán ha befejezzük a szezont Abu Dhabiban, nekiállhatok tárgyalni Toto Wolfékkal, hogy mi legyen 2018-ban.

    Kérdés: Mit gondolsz a Halóról, ami jövőre bevezetésre kerül a Forma-1-ben?

    Russell: Hogy őszinte legyek, nem vagyok nagy rajongója. Teljesen az FIA mögött állok a biztonság növelését illetően. Véleményem szerint a valószínűtlenül bekövetkező furcsa balesetek megelőzése miatt vezetik be. Azonban akármilyen sportról beszélünk, mindig is bekövetkezhetnek az effajta „freak” balesetek, ami ellen nem tudunk mit tenni. A motorsport veszélyes, ezt el kell fogadni. Minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy elkerüljük az olyan ütközéseket mint Bianchié volt.

    Kérdés: Szerinted megmentette volna Bianchi életét a Halo rendszer?

    Russell: Nem, nem gondolom. Ez egy olyan külső dolog, ami valószínűleg segíthet megelőzni az ehhez hasonló eseteket. Itt vannak a legjobb biztonsági gumifalak, a legjobb sportbírók, biztonsági járművek – amik talán nem jönnek fel a pályára rossz helyeken. El kell fogadnunk a veszélyességi faktort és tovább kell lépni. Nem érzem biztonságtalannak magam az autóban jelenleg sem, szerintem ezzel a versenyzők 95%-a is így van.

    Kérdés: Néhányak szerint a Forma-1 megítélését is rontja a Halo bevezetése, egyetértesz ezzel?

    Russell: Igen, elég csak megnézni a közösségi oldalakat. Kimondhatom, hogy a Forma-1 rajongók 99.9%-a nevet a Halón. Ez nem túl jó a sport számára, mert szükségünk van a rajongókra. Néha érdemes odafigyelni a külső szemlélődők véleményére is. Ha senkinek sem tetszik a Forma-1 és senki nem nézi, a sport nem lesz ugyanaz. De várjunk vele, talán fél év után mindenki hozzá fog szokni.

    Fotó: Kaiser Erika

    Kérdés: A jövő heti teszten lesz lehetőséged kipróbálni az említett fejvédő rendszert?

    Russell: Nem tudom, nem láttam még a tesztprogramot. Amit a Mercedesnek is elmondtam, hogy a lehetőseimhez mérten maximálisan felkészültem, de először a GP3-as hétvégére szeretnék koncentrálni, aztán a vasárnapi második verseny után átmegyek hozzájuk és elkezdhetünk a tesztre gondolni. Remélem lesz rá lehetőség, nem lenne rossz kipróbálni. Érdekel, hogy milyen a kilátás mögüle. /Az interjú a hungaroringi hétvége csütörtöki napján készült, azóta pedig már tudjuk a választ erre a kérdésre: Russell kipróbálhatta a Halót és nem panaszkodott a látási viszonyok romlására./

  • Alesi diadalmaskodott a GP3 sprintversenyén

    Alesi diadalmaskodott a GP3 sprintversenyén

    Ryan Tveter kezdhette meg pole pozícióból a GP3 hungaroringi sprintversenyét, ám az első pozíció a rajt után már Giuliano Alesié lett.

    Történek események a középmezőnyben is: a hármas kanyarban Nirei Fukuzumi és Pulcini akadtak össze, az akciónak köszönhetően Fukuzumi ki is esett. Az incidenst vizsgálták, ám egyik versenyzőt sem büntették.

    Steijn Schothorst számára a második verseny sem sikerült szerencsésebben, mint a tegnapi: ismét feladni kényszerült a versenyt, valószínűleg megint a technika babrált ki vele.

    George Russell műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni az első futamon, így a mai versenyt a mezőny végéről kellett megkezdenie. A Mercedes fiatalja végül a 12. helyig lépett előre.

    A Trident csapat Alesi győzelmével, illetve Tveter, Jorg és Boccolacci második, harmadik és negyedik helyének köszönhetően négyes győzelmet szerzett.

     

  • GP3: Aitken nyert, Russell el sem tudott rajtolni

    GP3: Aitken nyert, Russell el sem tudott rajtolni

    Nem volt zökkenőmetes a verseny kezdete: a második rajtkockát megszerző George Russell technikai problémákkal küszködött, aminek következményeképp el sem tudott rajtolni.

    Jack Aitken pole-ból startolva jól kapta el a piros lámpák kialvásának pillanatát, mögötte Fukuzumi és Boccolacci is megtartották pozíciójukat.

    Nem sokkal a verseny kezdetét követően Virtuális Safety Car-ra volt szükség: Steijn Schothorst autója adta meg magát. Schothorst számára különösen fájó lehet a kiesés: egy TOP8-as pozíció esetén jégkrémet kapott volna mentorától, Giedo van der Gardétól. /A részleteket ezzel kapcsolatban később olvashatjátok – a verseny előtt készítettünk interjút van der Gardéval és ifjú tanítványával./

    Aitken vezető pozícióját nem fenyegette túlságosan nagy veszély: folyamatosan két másodperc környékén tartotta a különbséget japán csapattársához, Nirei Fukuzumihoz képest. A verseny végéhez a közeledve a távolság tovább növekedett: több mint négy másodperccel nyerte a versenyt Jack Aitken.

    A nullázást követően Russell előnye a bajnokságban lényegesen csökkent: kilenc ponttal követi őt a főversenyt megnyerő Jack Aitken.

     

  • GP3: Aitken a pole-ban, Russell második

    GP3: Aitken a pole-ban, Russell második

    Körülbelül tíz perccel a kezdés után kezdtek el záporozni a versenyképes köridők: a forró hungaroringi aszfalt ellenére a versenyzőknek kellett futniuk egy gumimelegítős mért kört, mire az abroncsok elérték az üzemi hőfokot.

    Az ART Grand Prix versenyzői közül a japán Nirei Fukuzumi volt az, aki 1:32.944-es idővel vezette a kvalifikációt, majd folyamatosan változtak a pozíciók Hubert, Aitken és Russell között.

    Féltávnál Hubert, Russell, Fukuzumi, Aitken volt a sorrend, majd megkapták az új gumikat és nekivágtak a második résznek.

    Mindezek után csapaton belüli feltartást is láthattunk: Vaxiviere blokkolta Calderont, aki kézmozdulatokkal jelezte elégedetlenségét csapattársa irányába.

    Öt perccel a vége előtt Arjun Maini áltt meg az egyes kanyar utáni bukótérben, ami miatt előkerült a sárga zászló. Maini egy kis pihenő után azonban visszakászálódott a pályára és folytatni tudta az időmérőt. Három perccel később piros zászlóval kellett megállítani az edzést, mivel Maini ismét megállt: ezúttal a célegyenesben parkolta le autóját és nem is tudott újra elindulni. Az edzésből 1 perc és 45 másodperc marad hátra, így értelemszerűn nem indították újra.

    A végső tűzijáték tehát elmaradt, a pole pozíciót Jack Aitken szerezte meg, mellőle a bajnoki éllovas George Russell, a második sorból pedig Nirei Fukuzumi és Dorian Boccolacci startolhat.

     

     

     

     

  • Alesi siker a GP3-ban

    Alesi siker a GP3-ban

    A Ferrari Akadémiáján nevelkedő Giuliano Alesi nyerte meg a GP3-as második versenyt Silverstoneban. Nagyon szoros volt a verseny, ezt az is bizonyítja, hogy a befutó pillanatában az első négy helyezett között 1,8 másodperc volt csupán.

    A francia versenyző mögött Jack Aitken lett a második, a dobogó legalsó fokára pedig Niko Kari állhatott, ezzel megszerezte élete első dobogóját a sorozatban, aki a verseny legvégén komoly csatában volt George Russellel.

    Már rajt előtt véget ért az élről induló Dorian Boccolacci versenye, így a csapattársa Alesi örökölte meg az első helyet. A negyedik helyről induló Jack Aitken fantasztikus rajtot produkált és az első kanyarok után már a második helyen találta magát. Ezután pedig támadta Alesit is az első helyért.

    Nem sokkal később a biztonsági autó a pályára hajtott Steijn Schothorst és Julien Falchero kiesése miatt. A hetedik kör végén hagyta el az SC a pályát. Innen még nyolc kör volt hátra, és Alesi remekül kapta el a rajtot, és meglépett Aitkentől.

    A bajnoki éllovas Russel ekkor a nyolcadik helyen állt, majd a biztonsági autó után feljött a hetedik helyre. Remek tempóban versenyzett, szép fokozatosan lépett előre és a futam végére már a negyedik helyen találta magát. Pár kör volt hátra, amikor Russel utolérte az élen álló hármast. A Mercedes junior versenyzője a DRS segítségével próbálta megelőzni az előtte autózó Karit, aki szintén használhatta az állítható hátsó szárnyat, így a leintésig nem változott a sorrend. A negyedik helyezett Russel hátránya csupán 1.8 másodperc volt a győztes mögött.

    Alesi megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét a GP3-ban, Kari pedig az első dobogóját ünnepelhette. Az 5-6-. helyen a két Jenzer autó ért célba, Maini és Lorandi sorrendben. Utóbbit a futam után vizsgálták, de végül nem büntették.

    A Top10-ben még Kevin Joerg, Anthoine Hubert, Santino Ferrucci és Marcos Siebert végzett.

    A bajnokság korábbi éllovasa Nirei Fukuzumi az utolsó, 16.lett köszönhetően egy tíz másodperces idő büntetésnek is.

    Az összetettben továbbra is meggyőző előnnyel Russel vezet. Az ő előnye 35 pont Hubert előtt. Alesi ezzel a sikerével összetettben feljött a hatodik helyre.

    A futam végeredménye:

    1 Giuliano Alesi Trident 15 30:04.801
    2 Jack Aitken ART Grand Prix 15 +0.724
    3 Niko Kari Arden International 15 +1.431
    4 George Russell ART Grand Prix 15 +1.857
    5 Arjun Maini Jenzer Motorsport 15 +5.900
    6 Alessio Lorandi Jenzer Motorsport 15 +7.257
    7 Kevin Jorg Trident 15 +8.099
    8 Anthoine Hubert ART Grand Prix 15 +8.447
    9 Santino Ferrucci DAMS 15 +10.744
    10 Marcos Siebert Campos Racing 15 +11.712
    11 Raoul Hyman Campos Racing 15 +12.387
    12 Leonardo Pulcini Arden International 15 +17.079
    13 Ryan Tveter Trident 15 +17.645
    14 Bruno Baptista DAMS 15 +22.595
    15 Tatiana Calderon DAMS 15 +23.280
    16 Nirei Fukuzumi ART Grand Prix 15 +28.539
    Julien Falchero Campos Racing 3 Kiesett
    Steijn Schothorst Arden International 3 Kiesett
    Dorian Boccolacci Trident 0 Nem indult
  • Russell: Készen állok az F1-es tesztre

    Russell: Készen állok az F1-es tesztre

    George Russell, az ART GP3-as csapatának 19 éves brit versenyzője a Racingline.hu kérdésére elmondta, teljes mértékben felkészültnek érzi magát a három hét múlva Magyarországon megrendezésre kerülő Forma-1-es tesztre, ahol a Mercedest vezetheti majd.

    Russell január közepe óta a Mercedes utánpótlás sorozatának tagja, és elmondása szerint amióta megtudta, hogy a jövőben lehetősége lesz élesben Forma-1-es autót tesztelni, nagyon komolyan vette a preparációs munkákat.

    Szavaival élve egyedül talán az idei gyorsabb autók által okozott erőhatások okozhatnak számára némi fejtörést, ám a fizikai felkészülést továbbra is keményen folytatja.

    Russell az Osztrák Nagydíj hétvégéjén megszerezte első GP3-as győzelmét: az első futamot sikerült behúznia, aminek köszönhetően a bajnoki pontversenyben is élre állt, ám a második versenyen elért ötödik helye és Nirei Fukuzumi harmadik pozíciója azt jelenti, hogy a japán versenyző egy pont előnnyel átvette a vezetést.

    A GP3-as sorozat jövő héten Silverstone-ban, majd július utolsó hétvégéjén a Hungaroringen folytatódik.

  • GP3: Hyman győzött, Alesi második

    GP3: Hyman győzött, Alesi második

    Raoul Hyman pole-ból rajtolva szerezte meg első GP3-as győzelmét Ausztriában, mögötte Tridentes riválisa, Giuliano Alesi végzett. A pódium harmadik fokára az első versenyt szintén harmadikként záró japán Nirei Fukuzumi álhatott fel, a Race 1 győztes Mercedes junior, George Russell pedig hatodikként látta meg a kockás zászlót.

    Alesi komoly nyomás alatt tartotta a Campos Racing színeiben versenyző Hymant: a verseny folyamán végig egy másodpercen belül autózott hozzá képest, ám Hyman nem hibázott.

    A verseny vége egy nagyon látványos, de szerencsés kimenetelű balesetet is hozott: Boccolacci beleszállt Lorandi autójónak hátuljába, majd az autó háromszor saját tengelye körül átpördülve érkezett meg a kavicságyba.

    Boccolacci szerencsére saját lábán szállt ki az alaposan összetört versenyautójából.

     

  • Russell megszerezte első GP3-as győzelmét

    Russell megszerezte első GP3-as győzelmét

    George Russell, a Mercedes utánpótlás sorozatának versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a szombati GP3 versenyen Ausztriában.

    Russell pole pozícióból kezdhette meg az osztrák versenyt, vezetésével pedig négyes ART győzelem született, Jack Aitken ugyanis második, Nirei Fukuzumi harmadik, Anthoine Hubert pedig negyedik lett.

    A futam nem volt eseményektől mentes: a Virtuális Safety Car-ra is szükség volt, miután Hubert a rajtnál nekiütközött Leonardo Pulcini autójának. Ennek következményeképp a Giedo van der Garde által mentorált Stejin Schothorst autója is megsérült.

    Hubert a manőverért tíz másodperces stog/go büntetést kapott, amivel egy helyet csúszott vissza, és lett negyedik japán csapattársa mögött.

     

    A végeredmény:

    1. George Russell ART Grand Prix
    2. Jack Aitken ART Grand Prix
    3. Nirei Fukuzumi ART Grand Prix
    4. Anthoine Hubert ART Grand Prix
    5. Ryan Tveter Trident
    6. Giuliano Alesi Trident
    7. Alessio Lorandi Jenzer Motorsport
    8. Raoul Hyman Campos Racing
    9. Dorian Boccolacci Arden International
    10. Arjun Maini Jenzer Motorsport
    11. Kevin Jörg Trident
    12. Marcos Siebert Campos Racing
    13. Tatiana Calderon DAMS
    14. Bruno Baptista DAMS
    15. Julien Falchero Campos Racing

    Niko Kari, Santino Ferrucci, Stejin Schothorst és Leonardo Pulcini nem tudták befejezni a versenyt.

    A leggyorsabb kört Antonie Hubert futotta 1:21.298-cal, a verseny 24. körében.