Kategória: GP3

  • Billy Monger a FIA F3-ban indulna 2019-ben, ismerkedik a Haloval

    Billy Monger a FIA F3-ban indulna 2019-ben, ismerkedik a Haloval

    Billy Monger célja az, hogy a FIA Formula 3 bajnokságában induljon jövőre, és Abu Dhabiban már azt gyakorolja, hogy miképp szállhat ki egy Haloval felszerelt versenyautóból. Monger idén a BRDC brit F3 bajnokságában szerepelt, hatodik lett a bajnokságban az első teljes szezonjában, mióta elvesztette a lábait a Donington Parkban, 2017 áprilisában egy balesetben.

    Külön rendszert fejlesztettek le neki, a fékezést például a csonka lábáig felemelt pedállal oldja meg, úgy érzi, hogy készen áll a kategóriaváltásra. A szabályzás azonban előírja, hogy a versenyzőknek képeseknek kell lenniük nyolc másodpercen belül a versenyjárművüket vész esetén. Monger most közzétett egy videót a Twitteren, ahol megmutatja, hogy képes három másodperc alatt elhagyni a Carlin Formula 2-es autóját, ami eléggé hasonló ahhoz az új F3-as autóhoz, amelyet elláttak már Haloval.

    Az Autosport úgy tudja, hogy ez nem egy hivatalos FIA által is jegyzőkönyvezett teszt volt, mert nem volt jelen a hivatalnokuk, de gyakorolnia kell, mielőtt élesben is megmutatja ezen képességét majd már egy F3-as autóval. Monger célja tehát indulni a GP3-at váltó Forma-1-es utánpótlás szériában, amelynek az autóját múlt hétvégén mutatták be. A brit ifjú ennyit árult el a céljairól:

    „Remek következő lépés lenne ez nekem. Ez az A terv, amit el szeretnénk érni. Sokat nyújt, az F1-es csomag része, az is segít nekem, hogy ez egy teljesen új széria lenne. Ezen kategóriákban megtalálhatsz nagy csapatokat, akik évekig is megtartanak akár. Azzal hogy ez egy új autó, új bajnokság, több a játéktér is. Ez az, amit akarok. Egy olyan év után mint amilyet magam mögött tudhatok és amennyit fejlődtem, ez egy remek lehetőség lenne. Ki akarom próbálni magam a legjobb fiatal pilóták ellen, és bizonyítani akarok magamnak is.”

    Monger elismerte, hogy először aggódott amiatt, hogy miképp szállhat ki gyorsan majd egy halosított autóból:

    Azt gondoltam, hogy problémás lesz. Kipróbáltam, és gyakoroltam a Carlin F2-es autójával, és nagyon könnyen ment. Könnyebb is volt talán, mint a BRDC F3-as autójából. Rúdként tudom használni a hálót, és ki tudom nyomni magamat az autóból, és kipattanok.”

    Volt róla szó, hogy Monger kipróbálhat egy GP3-as autót Yas Marina pályáján a szezon utáni teszteken, de az Autosport úgy tudja, hogy ez nem fog megtörténni. Amióta a BBC bemutatta a róla készült dokumentumfilmet, azóta újra a figyelem középpontjába került. Kulcsszerepe volt abban, hogy a FIA változtatott a sérült versenyzőket szabályozó pontokban, és licenszhez juthatnak, ami már feljogosítja őket együléses versenyautók vezetésére is.

  • Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka

    Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka

    A francia Anthoine Hubert nyerte meg a különálló GP3 utolsó bajnoki címét, miután közvetlen riválisa Nikita Mazepin büntetést kapott az első versenyen Abu Dhabiban. A futamot Leonardo Pulcini nyerte.

    A Campos Racing olasz pilótája magabiztos győzelmet aratott a nyitóversenyen, miután a második körben a DRS zónában megelőzte a pole-ból induló Nikita Mazepint. A bajnoki címre törő orosz pár körrel később visszavette a vezetést, ám újabb pár kör elteltével Pulcini visszaelőzte de Mazepin levágta a 11-es kanyart és nem a kijelölt helyen jött vissza. Emiatt a versenybírók tíz másodperces idő büntetéssel sújtották.

    A leintésig pedig már nem változott az élen a sorrend, Pulcini ezzel idei második futamgyőzelmét aratta. A büntetések után Anthoine Hubert a harmadik lett, miután az utolsó körben előzte meg őt David Beckmann, de így is bebiztosította a bajnoki címét. Csapata az ART Grand Prix már Szocsiban megszerezte a csapatbajnoki címet.

    A német pilóta egész futamon jó tempót diktált, a másik két ART-os versenyző, Hughes és Illott is az áldozatává vált.

    A negyedik helyet Callum Illott szerezte meg, Mazepin a büntetése után az ötödik hellyel kellett megelégednie. Jake Hughes a verseny végére visszaesett pár helyett, így Giuliano Alesi lett a hatodik, Hughes a hetedik. A második futamra a pole-pozíciót jelentő nyolcadik helyet Juan Manuel Correa szerezte meg. A legjobb tízet Simo Laaksonen és Tatiana Calderon zárta, utóbbi a 14.helyről rajtolva.

    Mint ismert, jövőre a GP3 és a Formula 3-as Európa Bajnokság egyesül, és egységes Formula 3 néven fog folytatódni a sorozat jövője, aminek az autóját már be is mutatták, ez pedig azt jelenti, hogy Anthoine Hubert a GP3 utolsó bajnoka.

  • Calderon szerint az F2 most már kötelező lépés az F1-be készülőknek

    Calderon szerint az F2 most már kötelező lépés az F1-be készülőknek

    A nemrég F1-es autót tesztelő, GP3-ban vitézkedő Tatiana Calderon szerint a Formula 2 már-már kötelező lépés az F1 előtt.

    A Sauber női tesztpilótája feljebb lépne egy kategóriával, a GP3-ból az F2-be igazolna.

    Ugyan van néhány F1-es pilóta, aki nem járta meg az F2-őt, hanem mondjuk az F3-ból lépett fel a királykategóriába, például Lance Stroll. Calderon szerint azonban az F2-es szereplés gyakorlatilag elengedhetetlen: „Ha be akarsz jutni az F1-be, most már muszáj megcsinálnod a Formula 2-őt is.”

    Szerinte jobban fejlődne az F2 hosszabb versenyeivel, mint teszi azt most a GP3-ban.

    „Mindig nézem a versenyeket, és szerintem van köztük néhány nagyon jó. Nagyon szívesen megpróbálnám. Szerintem ez az autó a kiállásoknál is feküdne nekem. Többször is szenvedek az időmérőkön, de úgy gondolom, az F2-ben van lehetőség egy gyenge időmérő után is jó versenyt futni.”

    Logikus lépés lenne a 25 éves pilótának, ha jövő évtől már az F2-ben versenyezne és ezt ő is elmondta.

    „Még várunk és szervezzük a dolgokat, de imádnám, ha meg tudnám csinálni a Forma 2-őt. Csodálatos lenne már a szezon végeztével, Abu Dhabiban elkezdeni tesztelni. Próbálunk mindent összerakni. A költségvetés azon múlik, melyik csapathoz mész. Sok dolog van, de a célunk az F2.”

  • Megvan az új FIA F3-as bajnokság csapatlistája

    Megvan az új FIA F3-as bajnokság csapatlistája

    Az FIA kiadta a 2019-től induló F3-as bajnokság tízcsapatos nevezési listáját, amin a HWA is helyet kapott.

    A tíz, háromautós csapattal induló bajnokság az eddigi GP3-as széria helyét veszi át az FIA egyértelműbbé vált nevelőprogramjában. Ahogyan azt az előzetes hírek megjósolták, a csapatok között szerepel a HWA is, amely a Mercedes DTM-es gyári projektjének megszűnése óta számos szériában felbukkant, többek között a Formula E-ben. Egyesek szerint a HWA az F2 felé is kacsingat, a Mercedesnek így minden fontosabb nevelőszériában lenne csapata, ahova saját juniorjait beültetheti.

    A GP3-ban és az európai F3-ban résztvevő csapatok összevonásával kialakított listán a HWA az egyetlen, amely egyik sorozatban sem versenyzett korábban. A maradék kilenc csapat közül az ART, a Campos, a Jenzer, az MP Racing és a Trident a GP3 felől érkezik, míg a Carlin, a Hitech és a Prema az F3-ból vándoroltak át az új F3-ba.

    „Számos nívós alakulat jelentkezett nálunk azzal, hogy szívesen csatlakozna a bajnokságunkhoz” – mondta Bruno Michel, az F2 és F3 vezérigazgatója. „Bonyolult és nehéz folyamat volt tízre szűkíteni a jelentkezők számát, de úgy véljük, sikerült kiszűrnünk a legerősebb csapatokat. Alig várom, hogy láthassam, ahogy a győzelmekért és a címért harcolnak.”

    Jó néhány hoppon maradt istálló nem ért egyet Michel jellemzésével és tanácstalanul áll a jelentkezésük elutasítása előtt, például az F3-ban második helyen végző Motopark – Timo Rumpfkeil csapatfőnök szerint „érthetetlen”, miért maradtak le egy helyről – vagy a szintén nyertes Van Amersfoort Racing. Az idei GP3-as mezőny egyetlen kimaradt csapata az Arden, de ők eleve nem nyújtották be jelentkezésüket, mert 2019-ben más projektekre szeretnének fókuszálni.

    A 2019-es FIA Formula 3 csapatlistája:

    ART Grand Prix
    Campos Racing
    Carlin
    Charouz Racing System
    Hitech Grand Prix
    HWA
    Jenzer Motorsport
    MP Motorsport
    Prema Racing
    Trident

  • Sacha Fenestraz az Arden csapatának versenyzője lesz a GP3-ban

    Sacha Fenestraz az Arden csapatának versenyzője lesz a GP3-ban

    A Renault pilótaprogramjába tartozó, Sacha Fenestraz be fog mutatkozni a GP3-ban az Arden színeiben. A francia fiatal Szocsiban és Abu-Dzabiban versenyezhet majd a sorozatban.

    Sacha bajnok lett a Formula Renault Eurocupban pár évvel ezelőtt. A francia pilóta idén az FIA Formula 3 European Championship-ben is szerepel, ahol eddig 2 rajtelsőséggel és három dobogós helyezésnél jár. Fenestraz még nyerni is tudott a Formula 3 szezonnyitóján, Pauban.

    A francia pilóta, aki argentin felmenőkkel is rendelkezik, 2015-ben kezdte el a pályafutását a francia Formula 4-ben, amit rögtön meg is tudott nyerni. Ezek után a Formula Renault Eurocupban folytatta. Az bemutatkozó szezonjában az ötödik helyen végzett az összetettben. Nyerni tudott Monacóban, amit nem sokan mondhatnak el magukról.

    A 2017-es szezonban Fenestraz dominált: rengeteg győzelmet és dobogós helyezést szerzett. A 2017-es szezont a Makaói Formula 3-mas versennyel zárta, ahol hetedik lett.

    A francia pilóta ezt nyilatkozta a bejelentés után: „Először is, köszönetet szeretnék mondani az Ardennek, hogy engem választottak. Mivel minden új lesz majd a számomra, ezért az elsődleges célom az lesz, hogy tapasztalatot szerezzek. Már elkezdtem a szimulátoros készülést az Orosz Nagydíjra. A legnehezebb dolgom a Pirelli gumikkal lesz, ugyanis egyáltalán nem tudom, hogy hogyan viselkednek. Nehéz jó eredményt elérni, ha a szezon vége felé mutatkozhatsz be egy sorozatba. A legjobbamat fogom nyújtani a pályán. Rendkívül érdekes lesz és így, hogy szerepelhetek a GP3-ban, ezáltal olyan pályákon versenyezhetek, mint az F1-es pilóták, ami nagyszerű.”

     

  • Szakad az eső Monzában, törölték a GP3 szabadedzését

    Szakad az eső Monzában, törölték a GP3 szabadedzését

    Az erős esőzés miatt törölni kellett a GP3 olaszországi fordulójának szabadedzését.

    Először csúsztatták az edzés kezdését, ám nem kellett sok idő ahhoz, hogy a versenyigazgatás belássa, nem lehet pályára gurulni az adott körülmények között.

    A sorozatban egy szabadedzést rendeznek, ami azt jelenti, hogy a versenyzők gyakorlás nélkül vágnak majd neki a 17:50-kor kezdődő kvalifikációnak.

  • Piquet: Ha egy gyerek Brazíliában forma autózni szeretne, egyből negatívan állnak hozzá

    Piquet: Ha egy gyerek Brazíliában forma autózni szeretne, egyből negatívan állnak hozzá

    Pedro Piquet, a korábbi háromszoros Forma-1-es világbajnok hét gyermeke közül a második legfiatalabb, és jelenleg a GP3 mezőnyét erősíti.

    Már 17 évesen kétszeres brazil Formula 3-as bajnoknak mondhatta magát, majd át tette a székhelyét Európába. Az öreg kontinensen lehúzott két szezont a Formula 3-as bajnokságban. Idén ugrott ismételten egy kategóriát. A forma autókon kívül még beugróként részt vett a Porsche szuperkupában is, valamint még Brazíliában rali krossz és GT versenyeken is indult.

    A GP3 mezőnye a Forma-1-esek betétversenyként volt jelen a Hungaroringen, ahol volt alkalmunk beszélgetni vele. Beszélt többek között a gyerekkoráról, édesapjáról, az elektromos versenyzésről, illetve arról is, hogy miért nincsen brazil pilóta jelenleg a Forma-1-ben.

    Autóversenyző családban nőttél fel. Édesapád háromszoros Forma-1-es világbajnok. Nem volt kérdés, hogy te is ezt az utat követed, igaz?

    Pedro Piquet: Nem igazán, mert nem gondoltam azt, hogy mivel ő is versenyző volt, automatikusan nekem is annak kellene lennem. Várni kellett még ezzel, amíg idősebb lettem, mert számos lehetőség állt előttem. Mivel a családom ezzel foglalkozott, így végül én is bele szerettem és emellett döntöttem.

    Gyerekként érdekeltek más sportok is?

    P.P.: Gyerekkoromban fociztam, teniszeztem, mint a legtöbb fiatal, de igazából sosem érdekelt olyan sport, amiben több ember is részt vesz, vagyis a csapatsportok. Inkább az egyéni sportok felé vonzódtam. Természetesen a motorsportban sem vagy mindig egyedül, mert van egy csapat körülötted. Amikor viszont a kocsiban vagy akkor mindent egyedül csinálsz, és minden tőled függ.

    Mi az első autosportos emléked?

    P.P.: A bátyám Formul 3-as tesztje a szülővárosunkban. Erre nagyon jól emlékszem, mert ez egy nagyszerű élmény egy gyerek számára.

    Milyen szerepet játszik édesapád a karrieredben?

    P.P.: A lehető legtöbb tanáccsal igyekszik ellátni, bármerre is menjek, bárhol is versenyezzek. Nagy hatással van a karrieremre, hiszen sok apának nincs ilyen jellegű tapasztalata. Nagyon hálás vagyok azért, hogy ő autó versenyző volt, remekül megérti, hogy mi történik a pályán.

    Többféle különböző autóval versenyeztél már (GT autók, formula autók, rali krossz). Mondjuk a Le Mans és hosszútávú versenyzés érdekel téged?

    P.P.: Sok dolog iránt érdeklődöm, imádok vezetni. Ezek a sorozatok nagyon élvezetesek, ha lenne lehetőségem, hogy ott szerepeljek, szívesen belevágnék és megpróbálnám a legjobbamat adni.

    Hosszú idő után nincs brazil pilóta a Forma-1-ben. Mi lehet ennek az oka szerinted?

    P.P.: Brazíliában a legtöbb embert a GT versenyek érdeklik, emiatt kevesebb támogatást kapnak a formula sorozatok. Ha egy gyerek azt mondja, hogy forma autóval szeretne versenyezni, az emberek egyből negatívan állnak hozzá. Soha nem volt még ilyen kevés lehetőség a formula autózáshoz és soha nem volt még ennyire kevés versenyző, és emiatt kevesebb az esélyük a Forma-1-re.

    Az egyik testvéred bajnok lett a Formula E-ben. Te mit gondolsz az elektromos versenyzésről?

    P.P.: Nagyon gyorsan növekvő ágazatról van szó.  Úgy vélem, hogy az itteni pilóták vannak olyan szinten, mint a Forma-1-esek, tehát ez is egy remek lehetőség a profi karrierhez. Remélem, hogy a sorozat fejlődése továbbra is fent marad. Számomra nagyon különlegesnek tűnik ez a egykörös időmérős formula és jó ezt látni.

  • GP3: Mazepin és Boccolacci nyert a Hungaroringen

    GP3: Mazepin és Boccolacci nyert a Hungaroringen

    Nikita Mazepin megszerezte első GP3-mas győzelmét a szezonnyitó óta. A Hungaroring főversenyén tudott nyerni az orosz.

    Nikita Mazepin a második helyről rajtolhatott Anthoine Hubert mögül, aki vezeti a GP3-mas bajnokság összetettjét. Mazepin le tudta rajtolni Hubert, és ezek után ki tudott egy biztonságos előnyt Leonardo Pulcini előtt. Mazepin vezetése sose volt veszélyben, ugyanis 10.4 tized másodperc előnnyel tudott nyerni Pulcini előtt.

    Hubert lett a harmadik, míg a német David Beckmann, aki az első versenyét teljesítette a Tridentnél, a negyedik helyen ért célba.

    Beckmann csak hatodik volt a rajtnál, de a futam során maga mögé tudta utasítani Jake Hughest és Callum Ilott-ot.

    Miután Beckmann megelőzte Hughest, Joey Mawson is nyomást helyezett a britre, de egy késői manőver miatt ütközött a két autó, és Mawson kiesett a versenyből. Hughes-nak pedig az első szárnya sérült meg.

    Így Ryan Tveter lett a hatodik, Juan Manuel Correa pedig a hetedik helyre lépett előre. Az amerikai Tveter a végén meg tudta előzni Ilottot a végén, így ő lett az ötödik.

    Dorian Boccolacci maga mögött tartotta Diego Menchacát a nyolcadik helyért. Az utolsó pontszerző helyen pedig Gabriel Aubry végzett, aki megakadályozta Tatiana Calderont, hogy elvegye az egy pontját az utolsó körben egy előzéssel.

    Joey Mawsonon kívül még két pilóta esett ki a versenyből: Giuliano Alesi egy boxutcai hiba miatt esett ki, míg Niko Kari egy technikai hiba miatt állt meg a pályán.

     

    Dorian Boccolacci végig vezetve nyerte meg a GP3-masok sprintversenyét, és így megszerezte az MP Motorsport első győzelmét a GP3-ban.

    A rajtnál Boccolaccinak meg kellett küzdenie Juan Manuel Correaval és Calum Ilott-tal, de a francia megtartotta a belső ívet, így nem tudták megelőzni őt. Ilott a külső íven próbálkozott, de leterelték a pályáról, így a bukótérből kellett visszajönnie a britnek.

    Azonban a brit nem tudott lépést tartani Boccolaccival, aki öt másodperces előnyt autózott ki. Ilott pedig a végén megkezdte a felzárkózást, de Boccolaccit nem tudta utolérni. Correat a rajt után megelőzte a bajnokság éllovasa. Anthoine Hubert, aki harmadik lett, így megismételte az első futamon elért eredményét.

    Leonardo Pulcini is meg tudta előzni Correat a kettes kanyarban, külső ívről. A Jenzer Motorsport versenyzőjét így már David Beckmann támadhatta. Beckmann-nak is majdnem sikerült az előzés az egyes kanyarban, de nem sikerült neki az előzés, sőt még össze is értek. Egyik autón sem keletkezett sérülés.

    Azonban Beckmann-nak a végén már Ryan Tveter-re kellett figyelnie, ugyanis az amerikai helyezte a német versenyzőt nyomás alá. Tatiana Calderon a verseny nagy részét Diego Menhaca mögött töltötte. De Claderon meg tudta előzni őt, így megszerezte első pontjait a szériában.

    Diego Menhancát még Pedro Piquet is meg tudta előzni ezután. Az első verseny győztese, Nikita Mazepin, csak a tizedik helyről rajtolhatott, és a verseny során még ketten tudták megelőzni, így végül tizenkettedik lett az orosz.

    Niko Karinak kellett egyedül feladnia a versenyt, miután a tizenegyes kanyarban ütközött Janes Fittje autójával, és a falban kötött ki.

    (Szerző: Boa Bence)

  • A bajnoki éllovas a GP3-as pole-ban

    A bajnoki éllovas a GP3-as pole-ban

    A pontversenyben élen álló és a Renault támogatását Anthoine Hubert sikerével zárult a GP3-asok időmérő edzése a Hungaroringen.

    Az ART GP pilótája azt a Nikita Mazepint előzte meg aki az időmérő edzés elején ütközött Niko Karival. Az orosz pilóta kevesebb, mint egy tized másodperccel kapott ki a csapattársától.

    Mazepin és Kari az ötös kanyarban ütköztek össze. A finn pilóta kiszélesítette a négyes kanyart, a füvet is elcsípve tért vissza a pályára, majd ott találta el a bal oldalát, Nikit Mazepin. Az MP Motorsport bal hátsó kereke kitört, az esetet pedig a versenybírók vizsgálták is. Kari nem tudott részt venni az edzés hátralévő részében.

    A négy ART-os autó közé beékelődve a harmadik helyet szerezte meg a Campos Racing pilótája Leonardo Pulcini. Mögötte a franciák másik két versenyzője Jake Hughes és Callum Illott következett.

    A hatodik rajtkockából az amerikai Ryan Tveter indulhat, akit az újdonsült csapattársa David Beckmann követ. A német pilóta a Formula 2-be távozó Alessio Lorandi helyét vette át.

    A Jenzer Motorsport újonc a német Jannes Fittje a 17. helyről várhatja majd a versenyt.

    A nyoladik helyről indulhat Dorian Boccolacci, az MP Motorsport autójával, amely csapat elveszítette erre a hétvégére Devlin de Francescot. Joey Mawson és Juan Manuel Correa zárta a legjobb tíz mezőnyét.

    Nehézkes időmérőn vannak túl a második generációs Tridentes pilóták, Giuliano Alesi csak a 11, Pedro Piquet pedig csak a 13.lett.

    Az első futam ma, 18:30-kor kezdődik.

    GP3, Magyar Nagydíj, időmérő edzés végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT KÖRIDŐ KÜL.
    1 Anthoine Hubert ART Grand Prix 1:31.409
    2 Nikita Mazepin ART Grand Prix 1:31.484 +0.075
    3 Leonardo Pulcini Campos Racing 1:31.515 +0.106
    4 Jake Hughes ART Grand Prix 1:31.652 +0.243
    5 Callum Ilott ART Grand Prix 1:31.697 +0.288
    6 Ryan Tveter Trident 1:31.832 +0.423
    7 David Beckmann Trident 1:31.911 +0.502
    8 Dorian Boccolacci MP Motorsport 1:31.964 +0.555
    9 Joey Mawson Arden International 1:32.046 +0.637
    10 Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport 1:32.162 +0.753
    11 Giuliano Alesi Trident 1:32.164 +0.755
    12 Diego Menchaca Campos Racing 1:32.172 +0.763
    13 Pedro Piquet Trident 1:32.212 +0.803
    14 Simo Laaksonen Campos Racing 1:32.265 +0.856
    15 Tatiana Calderon Jenzer Motorsport 1:32.266 +0.857
    16 Gabriel Aubry Arden International 1:32.768 +1.359
    17 Jannes Fittje Jenzer Motorsport 1:32.944 +1.535
    18 Julien Falchero Arden International 1:33.000 +1.591
    19 Niko Kari MP Motorsport 1:35.070 +3.661
  • GP3-as motorok lesznek az új, összevont Formula 3-ban

    GP3-as motorok lesznek az új, összevont Formula 3-ban

    Mint ismert, 2019-től összevonják a GP3 és a Formula 3 versenysorozatokat, és International Formula 3 néven fog tovább futni.  Az új szériával együtt új autók is lesznek, amelyek paraméterei most lettek ismertek.

    A Formula 2-höz hasonlóan, az új széria is a GP2 Motorsport alapítója Bruno Michel (F2 és GP3 vezetője) és a Liberty Media irányítása alá fog tartozni.

    Az International Formula 3-ban a jelenleg a GP3-ban használt erőforrást fogják alkalmazni, ami 3,4 literes V6-os motor, amely 400 lóerős. A váltó, amit szintén át fognak venni az hat sebességes Hewland váltó.

    A monocoque viszont új lesz. Az F2-vel ellentéteben, ahol titanium halo van, itt acélból fogják készíteni és 15 kilót fog nyomni.

    A kaszttnit továbbra is a Dallara fogja készíteni, viszont sokkal nagyobb leszorítóerőt fognak tudni képezni az új autók.