Kategória: Formula 3

  • Egy ígéretes Red Bull junioré lett a Prema utolsó ülése

    Egy ígéretes Red Bull junioré lett a Prema utolsó ülése

    A tegnapi nap folyamán derült ki, hogy Jak Crawford lesz Oliver Bearman és Arthur Leclerc csapattársa a Premánál a Formula 3 idei kiírásában.

    A mindössze 16 éves Red Bull junior már tavaly is a Formula 3-ban versenyzett és 45 ponttal az egyéni bajnokság tizedik helyén zárt. Emellett a brit fiatal az Euroformulában is helyt állt 2021-ben és ugyan két versenyt ki kellett hagynia a Formula 3-as elfoglaltságai miatt, még így is képes volt nyolc győzelmet és a tíz dobogós helyezést elérni a sorozatban.

    Crawford már Valenciában testelhetett a Prema csapatával, ami részben ázsiai Formula Regional Championshipre való felkészülését is segítette. Az előbb említett sorozatot a tél folyamán bonyolítják majd le és az amerikai Red Bull junior itt is szeretne sikereket elérni az olasz csapattal.

    „Nagyon örülök, hogy a Prema csapatával versenyezhetek a Formula 3-ban és az ázsiai Formula Regional Championshipben is” – lelkendezett a bejelentést követően Crawford. „Szeretnék a tavaly megszerzett tapasztalataimra építeni az idei szezonban. Remélhetőleg én is képes leszek sikereket elérni a Prema csapatával, csakúgy, mint azon versenyzők, akik a múltban az ő színeikben versenyezhettek.”

  • 2022-re is megtartja Arthur Leclercet a Prema

    2022-re is megtartja Arthur Leclercet a Prema

    A Prema egy hivatalos közlemény formájában jelentette be, hogy Arthur Leclerc egy újabb szezont fog majd eltölteni náluk 2022-ben.

    A 21 éves monacói pilóta első ízben 2020-ban versenyzett először az olasz csapatnál a Formula Regional Championshipben, ahol a második helyet szerezte meg az összetettben a csapattársa, Gianluca Petecof mögött.

    Ezt követően előreléphetett a Formula 3-ba, ahol az első szezonjában elég vegyesek voltak az eredményei. Ugyan az ifjabb Leclerc Budapesten, Le Castellet-ben és Zandvoortban is nyerni tudott, mégis csak a 10. helyen lett rangsorolva a szezon legvégén az egyéni pontversenyben.

    „Nagyon örülök annak, hogy idén folytathatom a tavaly megkezdett munkát a Premával” – lelkendezett a Ferrari Forma-1-es pilótájának, Charles Leclercnek az öccse. „Szerintem már 2021-ben is jó munkát végeztünk, idén pedig lehetőségünk nyílik majd arra, hogy összerakjuk az eddig tanultakat. Már alig várom, hogy elkezdődjön a szezon.”

    Így a Premánál már a második versenyzői ülés is elkelt, ugyanis Oliver Bearman már biztosan tagja lesz a Prema csapatának. A tavalyi olasz és német Formula 4-es bajnokság győztesének bejelentéséről itt olvashattok bővebben.

  • Idén két bajnoki címet is nyerő tehetség lesz a Prema egyik versenyzője az F3-ban

    Idén két bajnoki címet is nyerő tehetség lesz a Prema egyik versenyzője az F3-ban

    Bejelentette első versenyzőjét a 2022-es Formula 3-as idényre a Prema Racing. Az olasz sikercsapat ismételten egy sokra hivatott tehetségnek ad majd bizonyítási lehetőséget.

    A 16 esztendős brit, Oliver Bearman idén robbant be a nemzetközi autóversenyzés köztudatába, miután magabiztos előnnyel nyerte mind az olasz, mind a német Formula 4-es sorozatot is.

    Már gokartban is szép sikereket ért el, 2019-ben és 2020-ban is számtalan bajnoki címet szerzett a különböző gokartos szériákban. Tavaly váltott forma autókra, belekóstolhatott a német és az olasz F4 életébe, majd ezt a tapasztalatokat felhasználva idén mindkét szériát megnyerte a Van Amersfoort Racing színeiben. A két sorozatban összesen 17 győzelmet és 26 dobogós helyet szerzett.

    Jövőre pedig egy újabb lépcsőfokot tehet meg az F1 felé vezető oldalon, ugyanis a nemzetközi Formula 3 mezőnyét erősíti majd, azon belül is a sorozat legsikeresebb csapatánál, a Premánál. Az F3 mellett pedig a Ferrari Pilóta Akadémiájának is tagja lesz, miután a szezon végén felkarolta őt az olasz gyártó.

    Bearman pedig már meg is ismerkedhetett az újdonsült csapatával, ugyanis részt vett az F3-asok év végi tesztjén.

  • Magyar tehetséget igazolt Max Verstappen korábbi csapata

    Magyar tehetséget igazolt Max Verstappen korábbi csapata

    A Van Amersfoort Racing a mai nap folyamán jelentette be, hogy a következő szezonban Révész Levente lesz majd az egyik pilótájuk a Formula Regional Euopean Championship by Alpine-ban.

    Révész Levente – aki a Révész Racing kamioncsapatát megalapító Révész Bálint fia – az idei évet az olasz Formula 4-ben töltötte, ahol többek között olyan nagy nevek ellen mérhette össze a tudását, mint Sebastian Montoya és Charlie Wurz. A magyar fiatal a szezon mind a 21 versenyén részt vette és a legjobb eredménye egy 9. helyezés volt, amit Vallenungában ért el.

    Révész a tél folyamán sem fog majd pihenni, mert az Egyesült Arab Emírségekben fog majd versenyezni az ázsiai Formula Regional Championshipben az Evans GP csapatával.

    „Rendkívül gyorsan kell fejldőnöm” – nyilatkozta a fiatal magyar versenyző. „A Formula 4-ben mindössze egyetlen teljes szezont teljesítettem és már a következő lépcsőre kell ugranom. Hihetetlen érzés vezetni ezeket az autókat, amik érzésre sokkal másabbak, mint az F4-esek.”

    Révész az Ardennel tesztelhetett, mielőtt csatlakozott volna a Van Amersfoort Racinghez, ahol anno Max Verstappen is versenyzett a Formula 3-ban. A magyar fiatal csapattársa pedig a holland Kas Haverkort lesz.

    „Levente rendkívül lelkes és készen áll arra, hogy még tovább tanuljon” – nyilatkozta a holland csapat ügyvezető igazgatója, Rob Niessink. „A mostani egy nagyon jó lehetőség a számára. Ez lesz mindössze a második szezonja együléses versenyautókban és már is egy hihetetlen versenyképes közegben szívhatja magában a tudást. A csapatunk mindent meg fog adni a számára és alig várjuk már, hogy megkezdhessük a közös munkát Leventével.”

  • Nem akárkit, egy kétszeres bajnokot igazolt a Ferrari akadémiája

    Nem akárkit, egy kétszeres bajnokot igazolt a Ferrari akadémiája

    Miután egy évben megnyerte a két legrangosabb F4-es bajnokságot, Oliver Bearman a Ferrari Driver Academy tagja lett.

    A fiatal brit pilóta mindössze második formaautós szezonjában lett bajnok, a német és az olasz F4-esek között egyszerre.

    A Van Amersfoort Racing pilótája jó eséllyel pályázik egy F3-as ülésre jövőre, hiszen a holland csapat jövőre már ott is jelen lesz majd. Ráadásul Bearman már a brit F3-as bajnokságban (GB3 Championship) is megmérettette magát, és egy győzelmet is szerzett.

    Könnyen lehet azonban, hogy a bajnok Prema lesz a csapata, miután Valenciában velük vezetett az F3 hivatalos év végi tesztjén.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy kiválasztott a Ferrari Driver Academy.” – jelentette ki a 16 éves pilóta. – „Ez egy nagyon jó befejezése volt egy számomra nagyon jó szezonnak. Egy hetet tölteni Maranellóban hihetetlen élmény volt, és aztán Fioranóban is vezethettem.”

    Az akadémia vezetője, Marco Matassa így nyilatkozott az új szerzeményről:

    „A Maranellóban és Fioranóban töltött napok alatt Bearman megmutatta alkalmasságát, amit tisztán látszott a Formula 4-es szezonján is.”

    „A sebességén kívül már talentumokkal is rendelkezik, mint például jó visszajelzést ad a mérnököknek, és érti milyen területeken javíthat, amit aztán a gyakorlatba is átültet, amint a pályára hajt.”

    A brit mellett a brazil Rafael Camara lett az olaszok neveltje az idei kiválasztásnak köszönetően.

  • Nem volt illegális Schumacher autója!

    Nem volt illegális Schumacher autója!

    René Rosin, az olaszországi székhelyű Prema Powerteam csapatfőnöke szerint teljesen legális volt az az autó, amelyet Mick Schumacher vezetett a 2018-as FIA Formula-3-as Európa-bajnokság megnyerése során.

    Schumacher 2017-ben első F3-as szezonját a 12. helyen fejezte be, ezzel a négy Prema-pilóta közül ő szerepelt a legrosszabbul.

    A következő évben is a csapatnál maradt, és a gyengécske szezonkezdet után, a szezon közepe táján megszerezte első győzelmét, a 2018-as szezon második felében pedig már dominált. Végül 57 pontos előnnyel lett bajnok a második helyezett Dan Ticktum előtt.

    Azonban Schumacher bajnoki címe kapcsán, néhányaknak felszaladt a szemöldöke, többek között Ticktumnak, aki a közösségi médiában megkérdőjelezte, hogyan sikerülhetett a németnek drasztikusan javítania a formáján.

    A közösségi médiába tett bejegyzést később törölték, de még a mai napig is vannak, akiknek kétségeik vannak azzal kapcsolatban, hogy Schumacher hogyan nyerte meg a bajnokságot.

    Rosin azonban ragaszkodik ahhoz, hogy Schumacher autója teljesen legális volt, és „nem helyénvalónak” jellemezte Ticktum megjegyzéseit.

    „Azok a megjegyzések nem voltak helyénvalóak” – mondta Rosin.

    „Ha valaki megkérdőjelezte az autó vagy a motor szabályosságát, akkor bármi ellen tiltakozhatott volna. De senki sem tette meg.”

    Elmondta, hogy egyszerűen azért nyerték meg a 2018-as bajnokságot, mert Schumacher a szezon második felében sokkal következetesebb volt és erős eredményeket tudott elérni.

    „Mindig az első helyekért harcolt, de aztán sosem hozta azt az eredményt, amire szüksége lett volna.”

    „Azt mondtuk neki: ‘Mick, csak csináld futamról futamra, ne gondolj a bajnokságra – ha a bajnokságra gondolsz, akkor nehezebb lesz’.”

    „Megnyertük a bajnoki címet, mert Mick és a csapat nagyszerű munkát végzett.”

    Mick Schumacher azóta már F1-es versenyző, idén debütált a Haas csapat színeiben. Jelenleg nulla ponttal 19. a bajnokságban.
  • Ezentúl az IndyCar lesz kitaszított F1-es juniorok új célja?

    Ezentúl az IndyCar lesz kitaszított F1-es juniorok új célja?

    Az F1-es pilóták általában a karrierjük végén kacsintgatnak az IndyCar felé, most azonban ez a trend éppen az ellenkezőjére fordult.

    A jelenlegi bajnok, a spanyol Alex Palou is az európai lehetőségek hiányában kötött ki a tengerentúlon, most azonban fiatalként többen is követik a példáját, amire eddig nem sok példa volt.

    Callum Ilott (Ferrari Pilótaakadémia) és Christian Lundgaard (Alpine Akadémia) is már idén belekóstoltak, de jövőre mutatkoznak be igazán az amerikai sorozatban.

    Mindketten a Formula 2 után, de F1-es lehetőség híján kezdtek el a tengerentúlon nézelődni. Mind a Ferrari, mind az Alpine stabil pilótapárossal rendelkezik, és az utánpótlás is biztosítva van, Shwartzman vagy akár Zhou és Piastri személyében.

    Ilott a partvonalról figyelt 2020-ban. Lundgaard pedig nem mutatott igazán meggyőző formát idén. Míg eddig az élmezőnyben autózott, 2021-ben nem találta a tempót.

    A dán új főnöke, Bobby Rahal maga is megjárta az F1-et, versenyzőként és csapattagként is.

    „Először is, az IndyCar az, ami a Forma-1 volt régen, nagyjából.” – vélte az amerikai. – „Itt nem játszik szerepet a politika. Rengeteg olyan dolog nincs az IndyCar paddockban, ami az F1-ben igen.”

    „Látni, mennyi tényleg jó srác van az F2-ben, akik frusztráltak, mert nem tehetik meg a következő lépést, annak ellenére, hogy már bizonyítottak.”

    „Ha én lennék egy fiatalember Európában, és a lehetőségeimet vizslatnám, úgy gondolom, az IndyCarban jobban előre tudnám mozdítani a karrierem.”

    „Azt várom, – ahogy ez régebben is volt – hogy nagyobb arányban lesznek európai és dél-amerikai versenyzők az IndyCar.”

    Lundgaard maga így nyilatkozott arról, szerinte követni fogják-e többen is a példáját:

    „Biztos vagyok benne, több európai pilóta jön majd ide, mondjuk úgy, a Forma-1 előtt.”

    „Nekem nagyon jó ez a sorozat. Én és Callum [Ilott] versenyeztünk az F2-ben, ismerjük egymást, itt pedig csak a puszta versenyzés vár minket. Ez nagyon tetszik, ez vonzott, úgyhogy pozitívan tekintek a jövő évre.”

    Ezért is nagyon népszerű most az IndyCar: nincs politika, a pilóták többnyire barátságosak egymással, és az egyenautók miatt a pilóta lehet döntőtényező a csapaton belül. Kemény, de fair a küzdelem, ez pedig vonzani fogja a tehetséges pilótákat.

    Ugyan a legjobb juniorok továbbra sem ezt az utat választják majd. Amennyiben a költségek magasak maradnak, akár már F2-es és F3-as szinten is történhetnek átállások az Indy Lights vagy Indy 2000-es sorozatba (ahogy ezzel már Enzo Fittipaldi már meg is próbálkozott).

    Ráadásul ezek a sorozatok komoly pénzdíjat is jelentenek a nyertesnek, például az előbbi győztese „háromfutamos ösztöndíjat” kap az IndyCarban.

    Kevesen érik el az F1-et, és a jobb fizioterápiás lehetőségeknek köszönhetően egy pilóta 30, sőt könnyen, 40 éves koráig vezethet, ezzel pedig tovább torlódik a sor.

    Így könnyen lehet korán átváltani az IndyCarra hosszútávon jobb, mint az F1-es álmot hajkurászni a végletekig.

    „Az én nézőpontom az volt, hogy nem nagyon néztem ilyesmire lehetőségként 2020 végéig, addig nem is tudtam volna elkötelezni magam.” – nyilatkozta a másik „áldozat”, Ilott.

    „Egyrészt, mert már nem volt ülés erre az évre, másrészt, mert túlságosan az F1-re koncentráltam. Csak, amikor tudtam, hogy nem fog összejönni, akkor határoztam az IndyCar mellett.”

    Korábban a Formula E volt hasonló lehetőség a fiatalok számára. Maximilian Günther és Nyck de Vries is ott kezdett tiszta lappal, miután látszott, az F1-es ülés nem fog összejönni. Alex Albon is az elektromos sorozatba ment volna, ha utolsó pillanatban nem jön össze számára a Toro Rosso-szerződés.

    Most azonban már két út is kínálkozik az F1-be vágyó, illetve az onnan kikerülő pilóták között.

  • Két W Series versenyzőnő is részt vesz a következő F3-as teszten

    Két W Series versenyzőnő is részt vesz a következő F3-as teszten

    A Formula 3 bejelentette, hogy a W Series női versenyzői, Nerea Marti és Irina Sidorkova részt vesznek a következő hónapban egy franciaországi teszten. A W Series, egy 2019-ben elindított, kizárólag nőkből álló versenykategória a múlt hétvégén tartotta a 2021-es szezon utolsó fordulóját a texasi Austinban. Marti és Sidorkova, a W Academy tagjai, valamint a negyedik, illetve a kilencedik helyen fejezték be a szezont a bajnokságban. A tesztre november 9-én kerül sor Magny-Cours-ban, a Francia Nagydíj korábbi versenyhelyszínén.

    A teszten jelen lesz az Iron Dames párosa, Maya Weug és Doriane Pin is. Tavaly Weug lett az első hölgy, aki csatlakozott a Ferrari Driver Academy-hez, miután diadalmaskodott az FIA Girls on Track – Rising Stars kihíváson. Pin ugyanakkor a program egyik döntőse volt, és ő lett a második versenyző, aki bekerült az Iron Dames programba. Bruno Michel, az F3 vezérigazgatója így nyilatkozott:

    „A sokszínűség nagyon fontos téma számunkra. Vágyunk, hogy egyre több női versenyző csatlakozzon a bajnokságunkhoz. Nagyon örültünk, amikor Tatiana Calderon és Sophia Flörsch is a rajtrácsunkon voltak, de jelen állás szerint a hölgyversenyzők számára még mindig nagyon nehéz eljutni idáig. Reméljük, hogy ez a teszt lehet az első lépés afelé, hogy a női versenyzők számára rendszeressé váljon a Forma-1-be vezető út. Ennek egyik módja, hogy kapcsolatot teremtsünk az F1-hez legközelebb álló kategóriáink és a női versenyzőket támogató versenyprogramok között, azzal a végcéllal, hogy felkészítsük őket a királykategóriára.”

  • Meglepő nevet igazolt a Williams akadémiája

    Meglepő nevet igazolt a Williams akadémiája

    A Formula 3 „veteránja”, Logan Sargeant immáron a Williams pilótaakadémiájának a tagja. A hírt már a grove-i istálló is megerősítette és az amerikai pilóta már a közösségi médián is posztolt, ahogyan a Williams szerelésében pózol a bokszban.

    Sargeant eddig az FIA Formula 3 összes versenyén rajthoz állt. 2019-ben a Carlinnal nem volt túl sok sikere, viszont nagy meglepetésre harmadik lett a Makaói Nagydíjon.

    2020-ban a Premával megkapta élete lehetőségét és egészen a mugelloi szezonzáróig harcban volt a bajnoki címért, azonban az utolsó versenyen balesetbe keveredett és végül csak a harmadik helyen végzett az egyéniben.

    Idén pedig a Charouz csapatát erősítette és a csapat pontjainak nagy részét Sargeant szállította. Az amerikai fiatal egy győzelemmel és három dobogós helyezéssel végül a hetedik helyen zárt.

    Sargeant már idén is a Formula 2-ben versenyezhetett volna, azonban az anyagi problémái és nagyobb támogató hiányában erre nem volt lehetősége. A Williams által nyújtott mentőöv azonban nagy segítség lehet majd neki és már csak ezért is „rendkívül hálás” a patinás brit csapatnak.

    „Hihetetlenül megtisztelve érzem magam, hogy a Williams akadémiájának tagja lehetek” – írta az amerikai fiatal a közösségi média oldalán. „Hálás vagyok nekik, hogy ennyire hisznek és megbíznak bennem. Már alig várom, hogy a jövő évi programomat is bejelenthessem nektek.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Logan Sargeant (@logansargeant) által megosztott bejegyzés

  • A Haas még egy Ferrari juniort alkalmazna 2022-ben

    A Haas még egy Ferrari juniort alkalmazna 2022-ben

    Bár mindkét pilótájuk jövője biztosított, az új szabályok értelmében Steiner még egy Ferrari versenyző alkalmazna a Haasnál jövőre.

    2022-ben minden csapat újoncok keresésébe kezdhet, hiszen kötelező lesz újoncokat indítani néhány szabadedzésen.

    Az amerikai alakulat alkalmazásában jelenleg egy junior áll, Pietro Fittipaldi, teszt- és tartalékpilótaként. Ennek ellenére nem őt alkalmaznák, hiszen technikailag már nem számít újoncnak, két versennyel a háta mögött.

    „A jelenlegi helyzetben azt tudom mondani, ha ezt a szabályba foglalják, akkor nyilvánvaló módon az egyik Ferrari junior lesz, akit futtatunk majd.”

    „Nem beszéltem még velük, ki lesz velük jövőre, vagy van-e már jelöltjük. Ötletem sincs, de ez lenne az első ötletem.”

    A Ferrari akadémiája jelenleg számos pilótát foglal magába. Közülük Callum Ilott az IndyCarban vesz majd részt, míg az F2-es bajnokságból már jelentkező Robert Shwartzman vagy Marcus Armstrong, esetleg az F3-as Arthur Leclerc jöhet még szóba.

    „Ha nincs senkijük, akkor is biztos vagyok benne, hogy van, aki szívesen vezetné az autót az első szabadedzéseken.”

    Egészen tavalyig Louis Délétraz is a kötelékükbe tartozott, a svájci azonban azóta a hosszútávú versenyzés felé fordult. Le Mansban majdnem LMP2-es győztes lett, és Európa-bajnoknak mondhatja magát, Robert Kubicával egyetemben.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Ferrari Driver Academy (@ferraridriveracademy) által megosztott bejegyzés