Kategória: Formula 3

  • Jarno Trulli fia a Formula 3-ban versenyez idén

    Jarno Trulli fia a Formula 3-ban versenyez idén

    Egy újabb második generációs F1-es palánta került egy lépéssel közelebb a Forma-1-hez. Az egyszeres F1-es futamgyőztes Jarno Trulli fia idén a Carlin színeiben áll rajthoz a Formula 3-ban.

    A még csak 16 éves Enzo Trulli – aki ezzel a mezőny egyik legfiatalabb tagja lesz – mindösszesen a második forma autós idényére készül. Tavaly az Egyesült Arab Emirátusok Formula 4-es bajnokságában kóstolt bele az együléses versenyautókba, az ismerkedés annyira jól sikerült, hogy a bajnokság során négy versenyt is nyert, amivel megszerezte a bajnoki címet is.

    Európában az Euroformula Open elnevezésű szériában is teljes idényt töltött előbb a Drivex School majd a szezon felétől a Carlin csapatokkal. Összesen négyszer állt dobogón, az összetettben pedig a hetedik helyen zárt.

    A fiatalabbik Trulli már tavaly novemberben a szezont követő F3-as teszten megismerkedett a Dallara-típusú F3-as autókkal.

    „Nagy örömömre szolgál bejelentem a megállapodásomat a Carlin csapattal a 2022-es FIA Formula 3-az szezonra. Örülök, hogy maradhatok a Carlin-családban és megtapasztalhatom velük ezt az élményt, miután sikeres volt az első közös évünk az Euroformula sorozatban. Hálás vagyok Trevor Carlinnak és az egész gárdának, amiért hittek bennem.” – kezdte Trulli.

    „Természetesen ez egy tanuló év lesz a számomra, figyelembe véve a minimális tapasztalatomat, és a limitált kilométereket, amit ezekkel az autókkal eddig megtettem. Készen állok a kemény munkára és a csapat támogatására a fejlődésben, hogy a Carlin az F3 csúcsára érjen. Ez egy fantasztikus lehetőség, alig várom, hogy elkezdhessem a tanulási folyamatot.” – folytatta.

    A csapat vezetője pedig igencsak nagyra tartja a fiatal olaszt.

    „Enzo egy figyelemre méltó első évet teljesített a forma autózás világában. Nagyon lenyűgözött minket az Euroformula Open-ben, noha minimális tapasztalata volt csupán. Az esős Monzában – ami az első esős együléses versenye volt – mutatott teljesítménye különösen sokat mondó volt a gondolkodásmódja és a hozzáállása tekintetében. Az F3 egy olyan sorozat, ami remek kihívást jelent az olyan versenyzők, akik csak a második évükre készülnek. Enzonak most a tanulásra kell fókuszálnia és arra, hogy minden hétvégéből merítsen valamit. Nagyon örülünk, hogy vele együtt dolgozhatunk, és alig várjuk már, hogy segítsük őt a fejlődésben.” – vélekedett Trevor Carlin.

  • Arthur Leclerc lett az FRAC idei bajnoka

    Arthur Leclerc lett az FRAC idei bajnoka

    Arthur Leclerc megszerezte élete első bajnoki címét egy együléses versenyautós sorozatban. A monacói pilóta már két futammal az ázsiai Formula Regional Champinship vége előtt bebiztosította az első helyét Pepe Marti és Isack Hadjar előtt.

    Charles Leclerc öccse rendkívül domináns volt a versenytársaival szemben abban a téli sorozatban, amiért licenszpontokat is kaptak az előkelő helyezést elérő versenyzők. Az ifjabb Leclerc a Mumbai Falcons India Racing csapatánál versenyezett és a 15 futamból mindössze egy alkalommal nem tudott pontot szerezni, 4 versenyt nyert meg és 9 alkalommal állhatott fel a dobogóra.

    Arthur – aki a bátyjához hasonlóan Ferrari junior és idén is a Prema Formula 3-as csapatánál fog versenyezni – 60 ponttal előzte meg végül az egyéni összetett második helyén végzett Pepe Martit, akivel majd a Formula 3-ban is megmérkőzhet idén.

    „Megcsináltuk, bajnokok vagyunk!” – írta örömmámorában a monacói fiatal a közösségi média oldalán.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Arthur Leclerc (@arthur_leclerc) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Arthur Leclerc (@arthur_leclerc) által megosztott bejegyzés

  • Martins az ART-hoz szerződik, Collet marad az MP Motorsportnál

    Martins az ART-hoz szerződik, Collet marad az MP Motorsportnál

    Újabb két Alpine junior jelentette be terveit az idei szezonra. Caio Collet és Victor Martins tavaly csapattársak voltak az F3-ban az MP Motorsportnál, és 2022-ben is maradnak a szériában, de külön csapatnál folytatják.

    A brazil versenyző lesz az, aki marad az MP-nél, míg a tavaly ötödik helyen végző francia átigazol az ART GP-hez. Martins már a szezonvégi tesztet is velük teljesítette, most pedig George Saucy és Juan Manuel Correa mellé érkezik.

    „Örülök, hogy ismét az ART Grand Prix-vel működhetek együtt” – mondta ezzel kapcsolatban. „Ezúttal a Formula 3-ban, a 2020-as [Formula Renault Eurocup-os – a szerk.] év után, ami gyakran hozott sikereket. Izgatottan várom ezt a lehetőséget és azt, hogy együtt vágjunk bele ebbe az új kalandba. Nagy céljaink vannak, és készen állunk arra, hogy elérjük őket. Télen már rengeteget dolgoztam, hogy jól felkészülten kezdhessem a szezont, már az első néhány körtől kezdve. Alig várom, hogy újra autóba ülhessek!”

    Martins tavaly egy győzelmet és öt további dobogót szállított, ő volt a legeredményesebb a csapattársai közül. Collet 9. lett összetettben, ő két dobogót szerzett. Az ő egyik csapattársa az éppen ART-tól átszerződő Alexander Smolyar lesz, a harmadik pilóta kiléte még kérdéses.

    „Örülök, hogy folytathatom az F3-at az MP Motorsporttal és az Alpine akadémia támogatásával” – kommentálta Collet a bejelentést. „2021-ben erősek voltunk – és mindezt úgy, hogy egy intenzív bajnokságban, sok kiváló versenyzővel kellett megküzdenünk. Az első szezonomban megszerzett tudással nagyon szeretnék javítani a tavalyi eredményeken. Azt is nagyon várom már, hogy ismét a nagydíjhétvégék különleges hangulatában és az F1-es csapatok előtt versenyezhessek.”

  • FRAC: Montoya és Leclerc ismét brillírozott

    FRAC: Montoya és Leclerc ismét brillírozott

    Dubaiban folytatódtak tovább az ázsiai Formula 3-as bajnokság küzdelmei. Ez volt a téli sorozat harmadik hétvégéje és a Mumbai Falcons India Racing versenyzői valóságosan taroltak, ugyanis mind a három versenyzőjük egyaránt nyerni tudott.

    A nagy neveket felvonulttó téli bajnokságban nagy meglepetésre Arthur Leclerc bizonyul eddig a legjobbnak. Charles Leclerc öccse ugyanis a mostani hétvége mindegyik futamán dobogóra tudott állni, ráadásul a harmadik futamon szerzett győzelmével óriási előnyre tudott szert tenni az összetettben.

    Pepe Marti a kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a második helyen áll a pontversenyben közvetlen Sebastian Montoya előtt, aki a Yas Marina Circuit-en aratott diadalát követően egy újabb első helyet tudott szerezni magának. A kolumbiai fiatalnak jelen pillanatban így 92 pont van a neve mellett, amivel 39 pont a hátránya monacói csapattársához képest.

    Nagy meglepetésre a Formula 3 versenyzői nem remekelnek a sorozatban. Az ígéretes Red Bull junior Jak Crawford csak egyszer tudott pontot szerezni a hétvége folyamán Isack Hadjarral egyetemben.

    A magyar érdekeltségű Révész Levente ezúttal sajnos nem tudta megismételni a bravúros pontszerzését és a mostani három futamon be kellett érnie egy kieséssel, egy 15., valamint egy 13. hellyel.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Arthur Leclerc (@arthur_leclerc) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sebastian Montoya (@sebasmontoya58) által megosztott bejegyzés

  • Kik ellen nyert a kis Montoya? – a F3-as Ázsia-bajnokság résztvevői

    Kik ellen nyert a kis Montoya? – a F3-as Ázsia-bajnokság résztvevői

    Szokásos módon a téli időszakban a feltörekvő F3-as pilóták a legnagyobb kontinensen gyűlnek össze tapasztalatot és pontokat gyűjteni.

    Tavaly Guanyu Zhou, Jehan Daruvala, Roy Nissany és Alessio Deledda révén négy Formula-2-es pilóta gyűjtötte a licenszpontokat. Rajtuk kívül még további hat F3-as versenyző indult.

    A főbb csapatok közül a Prema és a Hitech van jelen itt is, ezenkívül az európai formaautós sorozatokban induló R-ace GP teszi ki a mezőny egyik részét.

    A sorozat sajátjainak mondható a Mumbai Falcons és az Evans GP indulása, ők már évek óta rendszeresen képviselik magukat a sorozatban.

    Előbbi most a Ferrari juniorokat indítja: Arthur Leclerc kiábrándító F3-as, Dino Beganovic pedig szintén rossznak mondható Regionális Európa-bajnoki szezonja miatt igényli az önbizalomnövelést. Mellettük Oliver Bearman első F3-as szezonja előtt szerez extra tapasztalatot.

    A kakukktojás Sebastian Montoya, aki korábban volt a Ferrari Pilótaakadémiájának tagja.

    Az Evans GP-nél szerepel a mezőny egyetlen F2-es pilótája, Cem Bölükbasi, aki tavaly ebben a sorozatban kezdte a formaautós karrierjét. Csapattársa Kiss Norbi csapatfőnökének fia, Révész Levente lesz, aki tavaly az olasz F4-ben volt pontszerző.

    A Premánál az emirátusokbeli Al Qubaisi család foglalt el három ülést. A másik kettővel az F3-ba készülő – tavaly év végén tesztelő – Paul Aron (Mercedes) és az ott megragadt Jak Crawford (Red Bull) indul. A Hitech a Isack Hadjar (Red Bull) szolgálataiban bízik, akit már bejelentettek a harmadik formulába.

    Két további F3-as pilóta szerepel a Formula Regional Asian Championship mezőnyében. Ido Cohen és tavalyi bajnoki második Pierre-Louis Chovet a BlackArts Racing színeiben versenyez.

    Érdemes megemlíteni még a 2020-as olasz F4 bajnokát (Gabriele Miní, Hitech), a tavaly Európa-bajnokság második helyezettjét (Hadrien David, R-ace GP) és a 2021-es spanyol F4-es bajnok Dilano van’t Hoffot.

    Az első hétvégén Abu Dhabiban Sebastian Montoya, Gabriel Bortoleto és Gabriele Miní is nyerni tudott, utóbbi vezeti a pontversenyt is.

  • A Charouznál folytatja a Formula 3-ban Tóth László

    A Charouznál folytatja a Formula 3-ban Tóth László

    A Charouz Racing System csapatánál folytatja pályafutását az FIA Formula 3-as bajnokság 2022-es idényében Tóth László, aki tavaly mutatkozott be a versenysorozatban.

    A 21 éves versenyző a 2019-es FIA Motorsport Games elnevezésű autósport olimpián vált ismertebbé itthon, miután Vallelungában a magyar küldöttség legjobb eredményét érte el a Formula-4-esek között egy negyedik és egy hetedik hellyel.

    Tóth gokartozással kezdte a pályafutását, majd Formula-4-re váltott, és indult a kategória olasz, spanyol, valamint német nemzeti bajnokságában is, 2020-ban pedig a Formula Renault Európa-kupában versenyzett. Az előző szezont a Campos Racingnél töltötte az FIA Formula-3-as bajnokságban. A sikeres tanuló és tapasztalatszerző idény végén, a szezonzáró szocsi hétvégén pedig a cseh Charouz kereste meg Tóth Lászlót a folytatásra vonatkozó ajánlattal.

    “Örülök, hogy elkezdhetjük a közös munkát ezzel a csapattal. Az elmúlt héten már jártam a prágai központban, elkezdődött a szimulátoros felkészülés is. A csapattagok pozitívan fogadtak, a körülmények kiválóak, remélem, hogy sikeres lesz az idei esztendő a Charouz színeiben” – mondta Tóth László.

    „Boldogok vagyunk, hogy a csapatunkban köszönthetjük Lászlót, aki egy fiatal, ígéretes versenyző, értékes kilométerekkel a háta mögött a Formula-4-es és a Formula-3-as kategóriából. Biztos vagyok abban, hogy az elmúlt években gyűjtött tapasztalatai segítségünkre lesznek mindannyiunknak az idei szezon során. Úgy gondolom, számára nem lesz probléma megtalálni a leghatékonyabb módját a közös munkának, és már az első közös teszteléseink alkalmával fel tudja venni a tempót” – nyilatkozta Antonín Charouz, a csapat tulajdonosa.

    A versenynaptár szerint az F3-as idény március 18-20-án kezdődik Bahreinben, majd négy további forduló után a már megszokott időpontban, július utolsó hétvégéjén Mogyoródra, a Hungaroringre látogat a mezőny. Ezután augusztusban a belga Spa-Francorchamps, szeptemberben pedig a hollandiai Zandvoort következik, az utolsó versenyhétvégét Monzában rendezik szeptember 9-11-én. Spában, Zandvoortban és Monzában három egymás követő hétvégén versenyeznek az F3-asok, így feszített program vár a csapatokra és a versenyzőkre az idény végén. A sorozat versenyeit minden helyszínen a Formula-1-es világbajnokság egyes fordulóinak betétfutamaiként rendezik meg, közösen a Formula-2-es bajnokság versenyeivel.

    Változás a tavalyi idényhez képest, hogy mivel az F1, az F2 és az F3 is azonos helyszíneken versenyez a szezon során, a hétvégéken az F3-ban három helyett csak két futamot teljesítenek majd a versenyzők, egyet szombaton, egyet pedig vasárnap. Ezeket megelőzi minden hétvégén egy szabadedzés, valamint egy időmérő.

    Az F3-as bajnokság során így összesen 18 futamot rendeznek.

  • Sebastian Montoya megszerezte első formula autós győzelmét

    Sebastian Montoya megszerezte első formula autós győzelmét

    Sebastian Montoya rögtön az ázsiai Formula Regional Championship első futamán megszerezte pályafutása első győzelmét egy együléses versenyautó volánja mögött. A kolumbiai tehetség nagyon boldog volt a sikerét követően, mert megannyi második és harmadik helyet követően most először ünnepelhetett a dobogó tetején.

    Az ifjabb Montoyának ráadásul nem kis neveket kellett legyőznie az ázsiai FRAC első versenyén, ugyanis mögötte a tavalyi olasz Formula 4 bajnoka, Gabriele Mini és a Formula 3-ban a szárnyait bontogató Arthur Leclerc ért célba.

    „Ez egy győzelem!” – írta Montoya a közösségi média oldalán az első helyét követően, amit az Abu Dhabiban található Yas Marina Circuit-en szerzett. „A tavalyi szezonban rengeteg dobogós helyezést szereztem és most végre annak tetejére is felállhattam. Láthatjátok, milyen izgatott és boldog voltam miatta.”

    „Szeretném megköszönni a szüleimnek a támogatást, ugyanis nélkülük most nem teljesíthetnék ezen a szinten. A versenyhétvége során még lesz még két verseny, ott is minden tőlem telhetőt meg fogok tenni.”

    Sebastian sikerét édesapja, a kétszeres Indy500 győztes, Forma-1-et is megjárt Juan is kitűnő örömmel fogadta és ha a fia elkapja a fonalat, akkor pár év múlva akár egy újabb Montoyát is láthatunk majd az autósport királykategóriájában.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Sebastian Montoya (@sebasmontoya58) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Juan Pablo Montoya (@jpmonty2) által megosztott bejegyzés

  • Csapatot vált az F3-ban Alekszandr Szmoljar

    Csapatot vált az F3-ban Alekszandr Szmoljar

    Shwartzman (ideiglenes?) kiszállásával jelenleg Alekszandr Szmoljar az, aki Mazepin után a legközelebb jár az F1-hez. Tavaly már futamokat nyert az F3-ban, így megnőtt érte az érdeklődés.

    Alekszandr Szmoljar 2020-ban mutatkozhatott be az F3-ban. Első évében már rögtön dobogóra állhatott, tavaly pedig már futamokat is nyert, ugyancsak az ART Grand Prix színeiben. Ezzel a teljesítménnyel már hatodikként zárta a szezont, így érthető módon megnőtt az ázsiója.

    107 szerzett pontjára és a hatodik helyre több csapat is felfigyelt, így az ART után Szmoljar az MP Motorsportshoz igazolt.

    Nagyon elégedett vagyok, hogy az MP Motorsportshoz igazolhattam” – fogalmazott Szmoljar. „Tavaly rengeteget harcoltam a csapat versenyzőivel, ahogy ugyanazokért a dobogós helyekért harcoltak, amikre én is ácsingóztam. Most már együtt küzdhetünk ezekért, reméljük, minél több győzelem lesz ennek a vége. Most itt az ideje a lehető legjobb felkészülésnek, hogy aztán majd jól teljesíthessünk a bahreini szezonnyitón.

    Szmoljar az első bejelentett versenyző az MP Motorsportnál a 2022-es szezonra. „Nagyszerű hír Alex szerződtetése és az, hogy ő és az SMP Racing belénk fektette a bizalmát. Ő a bajnokság egyik legjobb versenyzője a maradásával, és óriási tapasztalata rengeteget fog segíteni nekünk egy remélhetően nagyon erős szezonban. – mondta a holland istálló első embere, Sander Dorsman.

    A 2022-es F3-as szezon Bahreinben kezdődik. Az első futamot március 19-én rendezik. A címvédő norvég Dennis Hauger eggyel feljebb lépve immár az F2-ben folytatja.

  • Sebastian Montoya a FR European by Alpine bajnokságban indul

    Sebastian Montoya a FR European by Alpine bajnokságban indul

    A PREMA Racing bejelentette, hogy a kolumbiai-amerikai versenyző, Sebastian Montoya 2022-ben is az istállónál marad, és a Formula 4-ből a Formula Regional European Championship by Alpine-ra vált. A 16 éves pilóta 2020-ban kezdte el az európai karrierjét, és az elmúlt két évben több dobogós helyezést szerzett az F4-es futamokon.

    A csapat színeiben harmadik idényében a korábbi Forma-1-es pilóta és kétszeres Indy 500-bajnok Juan Pablo Montoya fia a Formula Regionalba lép fel, és a junior együléses versenyzők egyik legversenyképesebb és legszínvonalasabb versenysorozatához csatlakozik.

    Montoya már megkezdte a felkészülést szimulátoros és tesztelésekkel a pályán is, valamint a Formula Regional ázsiai bajnokság kiválasztott fordulóin fog indulni. Az idényt rögtön az F4-es pályafutása befejeztével Monzában kezdi meg, mivel a hatalmas Autodromo Nazionale ad otthont a 2022-es Formula Regional Championship by Alpine európai szezonnyitónak április végén.

    Rene Rosin, csapatfőnök:

    „Nagyon várjuk, hogy egy újabb szezonban folytathassuk a közös munkát Sebastiannal. Tudjuk, hogy kiváló potenciál van benne, és a következő lépcsőfokot megtéve szeretnénk segíteni őt az alkalmazkodási folyamatban. A bajnokság az egyik legkeményebb versenysorozat, különösen egy újonc számára, de van némi tapasztalatunk arról, hogy a kemény munka kifizetődik. Biztosak vagyunk benne, hogy Sebastian is hasonlóan gondolkodik, ezért rendkívül elkötelezett és eltökélt. Az elmúlt néhány évben remekül éreztük magunkat együtt, legyen egy újabb jó évünk!”

    Sebastian Montoya:

    „Elképesztően boldog vagyok, hogy folytathatom a PREMA-val a kapcsolatomat. Igen sokat segítettek abban, hogy emberként és versenyzőként is fejlődjek. Mindaz után, amin az elmúlt 2 évben keresztülmentünk, ez az új kihívás sem lesz könnyű, de mint mindig, most is meg fogjuk ezt oldani. A célunk az, hogy továbbra is további serlegeket szerezzünk meg.”

  • Correa idén is az ART Grand Prix pilótája lesz

    Correa idén is az ART Grand Prix pilótája lesz

    Juan Manuel Correa a visszatérést követően nem lép feljebb és az idei évet is a Formula 3-ban fogja eltölteni az ART Grand Prix csapatával.

    Az amerikai-kolumbiai származású fiatal – akivel még interjút is készítettünk a balesete előtt – még 2019 szeptemberében szenvedett egy óriási balesetet a Formula 2 spái főversenyén, ahol sajnálatos módon Anthoine Hubert az életét vesztette. Correára ezt követően egy nagyon nehéz rehabilitáció várt, azonban mivel az akaratban nála egyáltalán nem volt hiány, így már a tavalyi szezonban visszatért. Mindezt annak ellenére tette, hogy anno a balesetben a jobb lábában szilánkosra törtek a csontjai.

    Az amerikai-kolumbiai visszatérő évada kalandosra sikeredett. Négy pontszerzést tudott felmutatni, legjobb eredménye pedig egy Le Castellet-ben elért hatodik hely volt.

    „Örülök, hogy még egy évet eltölthetek az ART-nál és így építhetünk a tavalyi erősségeinkre” – ismerte el Correa, aki az Alfa Romeo akadémiájának a tagja. „2021 nem volt egy egyszerű év a számomra, mert a versenyzés mellett a rehabilitációra is nagy hangsúlyt kellett fektetnem. Az idei szezon egy nagy lehetőség lesz a számomra, hogy emeljem a tétet és egy magasabb szintre emeljem magamat. Szeretném megköszönni ezt az ART-nak és a támogatóimnak, mert nélkülük most biztosan nem lehetnék itt.”