Kategória: Formula 3

  • Stanek uralta a káoszt az imolai főfutamon

    Stanek uralta a káoszt az imolai főfutamon

    A Trident pilótája, Roman Stanek egy rendkívül izgalmas főversenyen tudott győzedelmeskedni Imolában az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin.

    A pole-pozícióból rajtoló Zane Maloney rosszul rajtolt ugyan, de mivel még nedves volt a pálya, az eső gumikon rajtoló pilóták óriási előnybe kerültek a szárazokon indulókhoz képest. Caio Collet, Franco Colapinto, Alex Smolyar és Pepe Marti nyerték emiatt a legnagyobbat, ugyanis az előbb említett kvartett az élre is állt az első körökben.

    Azonban a korai biztonsági autós fázis miatt az eső gumikon rajtolóknak be kellett jönniük a bokszba slickkekért, ami miatt az előbb említett négyesből hárman visszaestek a középmezőnybe. Az élen így Maloney, Roman Stanek és a két pozíciót javító Oliver Bearman alkotta az első három sorrendjét.

    Marti és Hunter Yeany kintmaradt esőgumikon, amivel rögtön az újra indítást követően előretörtek. Marti hamar az élre állt és camposos csapattára is követte őt. Azonban a pálya folyamatosan száradt és az eső gumikon autózók elkezdtek szenvedni. A barbadosi színek alatt versenyző Maloney a 7. körben emiatt vissza is vette a vezetést a Tosában.

    Brad Benavides balesete miatt be kellett hívni a biztonsági autót a 7. kör végén. A Carlin pilótája nekiment az előtte autózónak és irányíthatatlanul a falba csapódott a Piratellánál.

    Maloney még az újraindítás előtt megforgott, ami miatt le is fulladt az autója. Emiatt Stanek és Bearman már az első helyért vívhatott a célegyenesben, amiből végül a Prema fiatalja került ki győztesen. A kieső barbadosi fiatal autója miatt VSC fázis lépett érvénybe.

    A 13. körben indult újra a futam harmadjára és Bearman tökéletes érzékkel lépett a gázra, amivel rögtön meg is lógott Stanek előtt, akit Jak Crawford és Gregoire Saucy üldözött.

    Arther Leclerc – aki csak a 21. helyről rajtolhatott – a káosznak köszönhetően hirtelen a 9. helyen találta magát és azonnal meg is tudta előzni ez előtte autózó Kaylen Fredericket, majd Zak O’Sullivant is. A monacói nem sokkal ezután Kush Maini is maga mögé utasította, amivel már a 6. volt, ezzel óriási kármentést végezve.

    Mindeközben Stanek a 21. körre megközelítette Bearmant, aki így védekezni kényszerült. A cseh fiatal egyre közelebb tudott kerülni brit riválisához, ami miatt már a szélárnyék segítségével is az élre tudott állni. Bearmannek elfogytak a gumijai, ami miatt Crawford is el tudta kapni őt az utolsó körben.

    Stanek a jó hajrájának köszönhetően megnyerte a versenyt a két Premás előtt. Bearmant még Saucy is próbálta megelőzni, azonban az utolsó kanyarban össze is ütköztek. Emiatt Hadjar lett a harmadik, megelőzve Bearmant, Leclerc-t és Mainit. További pontszerzők: O’Sullivan, Frederick, Vidales és Ido Cohen.

    A főfutam végeredménye:

    # Versenyző Csapat Különbség
    1 2
     Roman Staněk
     Trident
    2 5 Jak Crawford
     Prema Powerteam
    0.654 0.654
    3 18 Isack Hadjar
     HitechGP
    4.247 3.593
    4 6 Oliver Bearman
     Prema Powerteam
    4.728 0.481
    5 4
     Arthur Leclerc
     Prema Powerteam
    6.515 1.787
    6 12
     Kush Maini
     MP Motorsport
    12.566 6.051
    7 26
     Zak O’Sullivan
    Carlin 13.285 0.719
    8 17
     Kaylen Frederick
     HitechGP
    14.289 1.004
    9 20
     David Vidales
     Campos Racing
    14.945 0.656
    10 23
     Ido Cohen
     Jenzer Motorsport
    15.446 0.501
    11 7
     Victor Martins
     ART Grand Prix
    15.893 0.447
    12 25
     William Alatalo
     Jenzer Motorsport
    16.613 0.720
    13 10
     Caio Collet
     MP Motorsport
    18.587 1.974
    14 15
     David Schumacher
     Charouz Racing System
    18.848 0.261
    15 11
     Alexander Smolyar
     MP Motorsport
    21.050 2.202
    16 22 Pepe Martí
     Campos Racing
    21.969 0.919
    17 21 Hunter Yeany
     Campos Racing
    22.963 0.994
    18 31 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 27.704 4.741
    19 19
     Nazim Azman
     HitechGP
    28.761 1.057
    20 30
     Rafael Villagomez
    Van Amersfoort Racing 30.406 1.645
    21 24
     Federico Malvestiti
     Jenzer Motorsport
    32.374 1.968
    22 29
     Franco Colapinto
    Van Amersfoort Racing 1’12.566 40.192
    23 8
     Gregoire Saucy
     ART Grand Prix
    1 kör 1 kör
    24 28
     Enzo Trulli
    Carlin 1 kör 2’04.431
    25 14
     László Tóth
     Charouz Racing System
    Kiesett
    3
     Zane Maloney
     Trident
    Kiesett
    27 Brad Benavides Carlin Kiesett
    1
     Oliver Rasmussen
     Trident
    Kiesett
    16
     Francesco Pizzi
     Charouz Racing System
    Kiesett
  • Colapinto utolsó körös előzéssel nyert Imolában

    Colapinto utolsó körös előzéssel nyert Imolában

    Franco Colapinto győzelmével kezdődött a szombati nap Imolában, az argentin versenyző az utolsó körben nyerte meg az F3-asok sprintjét.

    Az F3 történetének első imolai versenyhétvégéjének fordított rajtrácsos futamát Franco Colapinto kezdhette az élről, mellőle Ido Cohennel. A második sorban pedig Kush Maini és Caio Collet várta a piros lámpák kialvását.

    A rajtot Colapinto elég jól kapta el ahhoz, hogy maradjon az élen, azonban a második helyre feljövő Collet rögtön komolyan elkezdte támadni. Cohen vesztett sokat a rajtnál, a második helyről a hatodikra esett vissza az első kör végére, míg a bajnoki éllovas Martins két helyet javítva a negyedik helyen találta magát.

    Collet a negyedik körre sem szakadt le az élen álló Colapintótól, a DRS segítségével pedig könnyedén kikerülte a célegyenesben, ezzel átvéve a vezetést. A következő körben kicsit hátrébb történt előzés, Hadjar előzte Martins-t a negyedik helyért.

    A versenytáv negyedének elteltével az első ötös össze tudott szedni egy jelentősebb előnyt, 4-5 másodpercre elhúzva a hatodik Cohentől. De továbbra is történtek köztük pozícióváltások, Hadjar ugyanis Mainit is megelőzte a harmadik helyért, Crawfrod pedig Cohenen kerekedett felül.

    A 8. kör végén előbb a Williams junior O’Sullivan, majd Pepe Marti esett ki a Rivazza 2 bukóterébe, az autók eltávolításának idejére pedig érkezett a pályára a safety car. Eközben a negyedik helyezett Mainit egy boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották, mert nem a vonal mentén állt fel a rajtrácsra.

    A verseny a 11. kör végén folytatódhatott, Martins pedig rögtön előzött és feljött negyediknek, de hátrébb is rengeteg oda-vissza előzés történt, egészen a következő biztonsági autós megszakításig, melyet Ushijima és Malvestiti koccanása idézett elő a 13. kör elején. Újabb 3 kör telt el, mire ismét lengethették a zöld zászlót. Az élen maradt a sorrend, ám Saucy és Leclerc is hátrébb esett, utóbbi el is talált egy hungarocell táblát, emiatt jöhetett egy vsc fázis.

    Az újraindítás után Crawford próbálta meg támadni Martins-t, de nem sikerült az előzés, sőt a bukóteret is megjárta, de maradt ötödik. Az utolsó körben viszont jött a dráma, Colapinto elment Collet mellett és Hadjar is megpróbált beférni mellé, de összeértek, Collet pedig kiesett, viszont Hadjar így is be tudott érni az ötödik helyen. A dobogón Colapinto mögött Martins és Crawford végzett, a negyedik pedig Stanek lett.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing
    2 Victor Martins ART Grand Prix 2.600
    3 Jak Crawford Prema Powerteam 2.700
    4 Roman Staněk Trident 3.600
    5 Isack Hadjar HitechGP 4.000
    6 Zane Maloney Trident 4.600
    7 Oliver Rasmussen Trident 5.100
    8 Kaylen Frederick HitechGP 5.500
    9 Alexander Smolyar MP Motorsport 5.800
    10 Rafael Villagomez Van Amersfoort Racing 6.400
    11 Francesco Pizzi Charouz Racing System 6.600
    12 David Vidales Campos Racing 6.900
    13 Oliver Bearman Prema Powerteam 7.100
    14 Arthur Leclerc Prema Powerteam 7.600
    15 Brad Benavides Carlin 9.300
    16 William Alatalo Jenzer Motorsport 10.200
    17 Hunter Yeany Campos Racing 10.900
    18 David Schumacher Charouz Racing System 11.300
    19 László Tóth Charouz Racing System 13.900
    20 Kush Maini MP Motorsport 15.000
    21 Enzo Trulli Carlin 15.900
    22 Nazim Azman HitechGP 16.200
    23 Ido Cohen Jenzer Motorsport 21.100
    kiesett Caio Collet MP Motorsport
    kiesett Gregoire Saucy ART Grand Prix
    kiesett Federico Malvestiti Jenzer Motorsport
    kiesett Reece Ushijima Van Amersfoort Racing
    kiesett Zak O’Sullivan Carlin
    kiesett Pepe Martí Campos Racing
  • David Schumacher átmenetileg Tóth László csapattársa lesz

    David Schumacher átmenetileg Tóth László csapattársa lesz

    David Schumacher vissza fog térni Imolában a Formula 3-ba. Ralf Schumacher fia Ayrton Simmonst fogja helyettesíteni a Charouz Racing System csapatánál, ahol Tóth László is versenyez.

    A német fiatal – aki anyagi problémák miatt nem próbálhatta ki magát a Formula 2-ben – két teljes szezont teljesített a sorozatban. A 2019-es beugrását követően 2020-ban a Charouznál kezdte meg az évet, de év közben átszerződött a Carlinba és ott is fejezte be a szezont. A tavalyi évben a csapatbajnok Tridentet erősítette és végül az 55 megszerezett pontjával az egyéni bajnokság 11. helyén végzett.

    Schumacher az újonc Simmons helyén fog majd rajthoz állni, akinek ez az első teljes éve a sorozatban és az első két versenyén még nem tudott pontot szerezni.

    Beckmann is visszatér a Formula 2-be

    A Charouz Formula 2-es csapatánál is zajlik az élet: Cem Bolukbasi az óriási Jeddah-i balesetét követően Imolában sem fog tudni autóba ülni, ami miatt David Beckmann fogja őt helyettesíteni.

    A német fiatal már a tavalyi szezonban is cseh csapatot erősítette a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban az orosz hétvégéig, ami tán ugyanis anyagi problémák miatt nem tudta folytatni az évadot. Most újra lehetőséget fog kapni a bizonyításra, de vélhetően csak addig, amíg Bolukbasi nem lesz száz százalékos a balesetét követően.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charouz Racing System (@charouzracing) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Charouz Racing System (@charouzracing) által megosztott bejegyzés

  • Correa nem fog rajthoz állni az imolai hétvégén

    Correa nem fog rajthoz állni az imolai hétvégén

    Juan Manuel Correa az Instagram oldalán jelentette be, hogy nem fog tudni elindulni a Formula 3 idei évadának második versenyhétvégéjén Imolában. A kolumbiai-amerikai versenyző az orvosaival való egyeztetés döntött így, ugyanis ha elindulna, azzal késleltette volna a lábán levő seb gyógyulását.

    Correa még a Formula 2 2019-es belga hétvégéjén szenvedett egy olyan balesetet, ami teljes mértékben megváltoztatta az életét. Az ART Grand Prix pilótája a Radillion-ban ütközött össze Anthione Hubert-rel, aki a baleset következtében életét veszítette.

    Correa jobb lábában szilánkosra törtek a csontok, ami miatt egy hosszabb rehabilitáció várt rá. Ehhez képest a kolumbiai-amerikai fiatal már a tavalyi szezonban visszatért a Formula 3-ba, és ugyan nem alkotott maradandót, de legalább képes volt újra autóba ülni és tovább harcolni azért, hogy megvalósítsa az álmait.

    Az Alfa Romeo juniorja idén jól indított, mert a szezon első két futamán pontot tudott szerezni Bahreinben. Azonban a jó kezdésnek Imolában biztos nem lesz folytatása, ugyanis a lábán való sérülés miatt Correa nem fog tudni részt venni a sorozat imolai versenyhétvégéjén.

    „Úgy döntöttem, hogy nem fogok versenyezni Imolában” – írta Correa a közösségi oldalán. „Nagyon szomorú vagyok emiatt, de a hegeim miatt sokat kellett konzultálnom az orvosaimmal és emiatt kellett így döntenem. Ha autóba ülök, azzal a sérülésem rosszabbá is válhatna és akkor még több versenyt kellene kihagynom. Otthonról fogok szurkolni a csapatomnak és remélhetőleg újra ott lehetek majd a rajtrácson.”

    Az ART Grand Prix még nem adott információt arról, hogy fogják-e helyettesíteni a sérült Correát Imolában.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Juan Manuel Correa (@juanmanuelcorrea_) által megosztott bejegyzés

  • Egészségügyi okok miatt szünetelteti pályafutását a Red Bull juniorja

    Egészségügyi okok miatt szünetelteti pályafutását a Red Bull juniorja

    A Formula-3-as Trident istálló brit versenyzője Jonny Edgar nem indul az idei F3-as szezon további futamain, miután egészségügyi gondok merültek fel nála.

    A 18 esztendős Red Bull juniornál ún. Chrone-betegséget diagnosztizáltak, amely egy rendkívül ritka autoimmun betegség, ami a bél rohamokban jelentkező gyulladásával jár.

    Edgar a közösségi oldalán jelentette be a szomorú hírt, ahol kiemelte, e betegsége miatt fizikailag nincs olyan állapotban, hogy magas szinten versenyezhessen.

    „Egy családként egy hihetetlenül nehéz döntést hoztunk meg, vagyis nem folytatom tovább a 2022-es Formula 3-as idényemet egészen addig, amíg újra teljesen jól nem érzem magam. Nemrégiben diagnosztizáltak Chrone-betegséggel, emiatt pedig jelen pillanatban fizikailag teljesmértékben képtelen vagyok a szükséges szinten teljesíteni. Amint megkapom a megfelelő kezeléseket, remélem hamar lehetek újra teljesen fitt, de addig szükségem van egy ki időre, hogy a egészségemre koncentráljak. Szeretnék külön köszönetet mondani a Red Bullnak, a Tridentnek és a D Tolson & Sons-nak a rendíthetetlen támogatásukért, remélem hamarosan visszatérhetek.” – posztolta.

    Ezzel párhuzamosan a Trident istálló bejelentette, hogy a helyét a dán Oliver Rasmussen fogja átvenni, aki tavaly egy teljes szezont már eltöltött az F3-ban, idén pedig a hosszútávú világbajnokságban szereplő JOTA csapatnál volt szerződése.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Jonny Edgar (@jonny_edgar) által megosztott bejegyzés

  • Martins nyerte az F3 idei első főfutamát, Leclerc komoly felzárkózást produkált

    Martins nyerte az F3 idei első főfutamát, Leclerc komoly felzárkózást produkált

    Az F3-asok bahreini főfutama Victor Martins győzelmével ért véget, Arthur Leclerc pedig a 13. helyről jött fel a második helyre.

    A Formula 3 2022-es évadjának első főversenye a vasárnap reggeli órákban rajtolt, az időmérő eredménye alapján Franco Colapintóval és Roman Stanekkel az első sorban. A pénteken harmadik leggyorsabb Kush Maini most is leghátra lett sorolva, Grégorie Saucy pedig háromhelyest büntetést kapott, mert a tegnapi futamon nekiment hátulról Victor Martins-nak, aki így a harmadik helyről rajtolhat csapattársa, Correa mellől.

    A rajt után az első három között maradt a sorrend, azonban néhány pilóta félre kellett álljon, többek között az ötödik helyről induló Maloney, így jöhetett a safety car. A barbadosi pilótának néhány kanyart követően pusztán lelassult az autója és kiállt, viszont nem mindenki tudta elkerülni, például Pizzi is emiatt esett ki.

    Az ötödik körben indulhatott újra a verseny, Martins pedig rögtön lecsapott és megelőzte Staneket a második helyért, akinek pár kanyarral később a versenye is véget ért egy defekt miatt. De rajta kívül Azman is kiesett, ami miatt egy rövid virtuális biztonsági autós fázis következett. Stanek Szmoljarral ért össze a 10-es kanyarban, emiatt kapott defektet. Valamivel hátrébb Leclerc ismét nagy felzárkózásba kezdett, a 7. körben már a tegnapi győztes Hadjart előzte a 6. helyért, sőt fél kör múlva már Vidalest is körbeautózta.

    Miután az élen álló páros kiépített egy kisebb előnyt, a harmadik helyért kezdett kialakulni egy csata, melynek során Correa megelőzte Szmoljart. Az oroszt egy körrel később Leclerc is megelőzte, majd rögtön üldözőbe vette Correát, majd nem sokkal később maga mögött is hagyta. Szmoljar pedig Stanek után Hadjarral is összeért, szintén egy defektet okozva. A történtekért az andorrai színekben induló pilótát meg is büntették 20 másodpercre.

    Martins hosszú körök után elszánta magát az előzésre, és egy komolyabb csatát követően elment Colapinto mellett, ezzel pedig az élre állt. Az ő szemszögéből ez éppen időszerű volt már, mert Leclerc nagyon komoly sebességgel közeledett rájuk. A monacói utol is érte Colapintót és komoly nyomás alá helyezte, eközben Martins kényelmes előnyt épített ki. Nem volt egyszerű dolga, de végül Leclerc is átrágta magát a pole pozíciós Colapintón. Az argentin problémái ugyanakkor még ezzel nem ért véget, mert a Correán is túljutó Saucy kezdte támadni, és ha ez nem lenne elég, kapott egy öt másodperces büntetést is pályaelhagyások miatt.

    Martins tehát beért az első helyre, Leclerc nem tudta utolérni, Colapinto pedig a pályán megtartotta a harmadik helyét, de a dobogó legalsó fokának végül Saucy örülhetett. Leclerc Premás csapattársai is szépet mentettek a gyenge időmérő után, a 6-7. helyen értek célba Bearman-Crawford sorrendben.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Victor Martins ART Grand Prix
    2 Arthur Leclerc Prema Powerteam 1.500
    3 Gregoire Saucy ART Grand Prix 6.800
    4 Juan Manuel Correa ART Grand Prix 9.000
    5 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing 11.100
    6 Oliver Bearman Prema Powerteam 14.500
    7 Jak Crawford Prema Powerteam 18.700
    8 David Vidales Campos Racing 23.000
    9 William Alatalo Jenzer Motorsport 23.600
    10 Kaylen Frederick HitechGP 23.800
    11 Jonny Edgar Trident 26.900
    12 Rafael Villagomez Van Amersfoort Racing 28.200
    13 Pepe Martí Campos Racing 30.100
    14 Hunter Yeany Campos Racing 33.200
    15 Niko Kari Jenzer Motorsport 35.000
    16 Ido Cohen Jenzer Motorsport 35.000
    17 Kush Maini MP Motorsport 35.100
    18 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 35.700
    19 Zak O’Sullivan Carlin 36.200
    20 Ayrton Simmons Charouz Racing System 36.700
    21 Brad Benavides Carlin 38.100
    22 Roman Staněk Trident 38.300
    23 Alexander Smolyar MP Motorsport 38.700
    24 László Tóth Charouz Racing System 39.900
    25 Isack Hadjar HitechGP 49.700
    26 Enzo Trulli Carlin 1’51.600
    Nazim Azman HitechGP
    Caio Collet MP Motorsport
    Zane Maloney Trident
    Francesco Pizzi Charouz Racing System
  • Hadjar győzelmével indult az F3 idei szezonja

    Hadjar győzelmével indult az F3 idei szezonja

    A szombati nap a Formula 3 sprintversenyével kezdődött meg, melyet a 17 esztendős újonc, Isack Hadjar nyert meg.

    A pénteki időmérőn a szintén újonc Franco Colapinto bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte Roman Stanek és Kush Maini zárt, ám az indiait megbüntették és száműzték a rajtrács végére, mindkét futamra. A hétvége első versenyén azonban Zak O’Sullivan és Bearman indult az első sorból, fordított rajtrácsos versenyről lévén szó.

    Ők ketten igen szoros csatát vívtak az első kanyarban, ám végül O’Sullivan megtartotta az első helyét. Mögöttük azonban már jobban felfordult a sorrend, Vidales és Hadjar vezetésével kemény harcokat vívtak az üldözők. A három ART is egymást követte ebben a bolyban, a 7. helyezett Victor Martins-al az élen. Maloney és Szmoljar autózott még viszonylag elől, ők szépen zárkóztak is fel, a 4. körre már a 3-4. helyen autóztak ebben a sorrendben, Hadjart és Vidalest előzve. A hírekkel ellentétben Szmoljar végül azért rajthoz állt a sorozatban, andorrai licensszel.

    Az élen álló páros ugyan ellépett, de kettejük közül is Bearman volt igazán gyors, hiszen az 5. körben elment O’Sullivan mellett. Eközben a két ART nem vigyázott eléggé egymásra, Martins és Saucy összeértek az egyes kanyarban, előbbi defektet kapott, utóbbinak a szárnya bánta. A csapatból egyedüliként versenyben maradó Correa pedig folytatta a felzárkózást, Vidalest megelőzve már a 6. volt. A spanyol további pozíciókat vesztett, Arthur Leclerc és Caio Collet is elment mellette. A monacói kifejezetten jól haladt előre a 13. helyről rajtolva. A 10. körre már a hatodik helyen haladt, de az előtte állókhoz képest már jelentősebb hátrányban, hiszen a legjobb öt ki tudott építeni egy bő három másodperces előnyt. Köztük is zajlott azért a csata, Hadjar visszaelőzte Szmoljart a negyedik helyért.

    A Williams junior O’Sullivan egyre nagyobb gondba került azzal, hogy a Maloney-Hadjar-Szmoljar-féle trió utolérte a 14. körre, majd mindhárman szinte rögtön meg is előzték. Hadjar tovább emelte a tempót és Maloney-t is maga mögött hagyta. O’Sullivan mellett Leclerc is elment a 17. kör végén, Szmoljar pedig a harmadik helyre zárkózott Maloney-t előzve, akit a végén még Leclerc is majdnem elkapott.

    Bearman ugyan hiába ért be elsőként, pályaelhagyások miatt kapott egy öt másodperces büntetést, így a negyedik helyről induló Hadjar ölébe hullott a győzelem, a Prema 16 éves újonca pedig meg kellett elégedjen a második hellyel.

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 Isack Hadjar HitechGP  –
    2 Oliver Bearman Prema Powerteam 1.500
    3 Alexander Smolyar MP Motorsport 3.500
    4 Zane Maloney Trident 5.600
    5 Arthur Leclerc Prema Powerteam 5.600
    6 Zak O’Sullivan Carlin 8.800
    7 Caio Collet MP Motorsport 9.100
    8 Kaylen Frederick HitechGP 11.400
    9 Juan Manuel Correa ART Grand Prix 12.100
    10 David Vidales Campos Racing 19.100
    11 William Alatalo Jenzer Motorsport 21.200
    12 Reece Ushijima Van Amersfoort Racing 21.800
    13 Jonny Edgar Trident 28.300
    14 Ido Cohen Jenzer Motorsport 29.900
    15 Kush Maini MP Motorsport 30.700
    16 Nazim Azman HitechGP 34.800
    17 Rafael Villagómez Van Amersfoort Racing 34.900
    18 Ayrton Simmons Charouz Racing System 44.800
    19 Francesco Pizzi Charouz Racing System 45.600
    20 Enzo Trulli Carlin 46.500
    21 Brad Benavides Carlin 53.400
    22 László Tóth Charouz Racing System 53.700
    23 Hunter Yeany Campos Racing 54.200
    24 Roman Staněk Trident 1’07.100
    25 Franco Colapinto Van Amersfoort Racing 1’16.600
    26 Niko Kari Jenzer Motorsport 1’39.300
    27 Jak Crawford Prema Powerteam 1’40.400
    Pepe Martí Campos Racing
    Gregoire Saucy ART Grand Prix
    Victor Martins ART Grand Prix
  • Indul a szezon: Formula 3-as kedvenceitekről is szavazhattok!

    Indul a szezon: Formula 3-as kedvenceitekről is szavazhattok!

    Hétvégén minden elindul! F1, F2, és a Formula 3 szezonja is elstartol!

    Csak úgy, mint a Formula 2-be, a Van Amersfoort Racing a Formula 3-ba is beszáll, fedélzetén Rafael Villagómezzel, aki 2021-ben is náluk versenyzett az Euroformula Openben, Franco Colapintóval, valamint Reece Ushijimátval.

    A 2021-es csapatbajnok, a Trident mindkét versenyzője átigazolt a Formula 2-be. Helyükre a Red Bull junior Jonny Edgar érkezik, valamint a 2019-es brit F4 bajnok Zane Maloney, aki a 2021-es Formula Regionális Európa-bajnokság 4. helyezettje lett, és Roman Staněk érkezik.

    A Prema Racing versenyzője, Dennis Hauger a bajnokság megnyerése után 2021-ben elhagyta a Formula 3-at, és a csapattal a Formula 2-ben folytatja. Helyét a Ferrari által támogatott ADAC és olasz F4 bajnok Oliver Bearman veszi át. Mellette a Prema leszerződtette Jak Crawfordot, így lesz Arthur Leclerckel teljes a csapat képe.

    Az ART Grand Prix is előléptetett egy pilótát a magasabb szintre, Frederik Vesti az alakulat Formula 2-es csapatához igazolt. Egyik versenyzőjük Juan-Manuel Correa, csapattársa pedig a Formula Regional regnáló Európa-bajnoka, Grégoire Saucy lesz. Vesti helyét pedig Victor Martins veszi át, aki az MP Motorsporttól érkezik a második szezonjára.

    Az MP Motorsport leszerződtette a 2020-as BRDC Brit Formula 3 bajnokság második helyezettjét, Kush Mainit, aki Tijmen van der Helm helyére érkezett. Maini mellé az orosz Alexander Smolyar érkezik.

    A Charouz Racing System a Campos Racingtől átigazoló Tóth Lászlót alkalmazza. A magyar versenyző Logan Sargeant helyére érkezik. A csapathoz érkezik Francesco Pizzi is, aki a Formula Regionális Európa-bajnokságban 2021-ben a 20. helyen végzett. Új a csapatnál a GB3-as bajnokság második helyezettje, Ayrton Simmons is, aki a 2021-es szezonzárón már versenyzett a csapatnál.

    A Hitech Grand Prix-hez a Red Bull Junior Isack Hadjar érkezik, aki a Formula Regionális Európa-bajnokság ötödik helyezettje, valamint hozzá csatlakozik Kaylen Frederick és az Euroformula Openből érkező Nazim Azman.

    A Campos Racing teljesen új versenyzői felállással áll rajthoz. Pepe Martí, Hunter Yeany, és David Vidales csatlakozott a csapathoz.

    A Jenzer Motorsport trióját Ido Cohen, valamint két finn, William Alatalo és Niko Kari alkotja.

    A Carlin pedig leszerződtette GB3-as bajnokot és Williams junior Zak O’Sullivant, valamint Brad Benavides-t és Enzo Trullit.

    Te kinek fogsz szurkolni? Görgess lejjebb a szavazáshoz!

    A Formula 2 hétvégi menetrendje:

    03.18. péntek
    14.20: időmérő (élő, F1TV, M4Sport)
    03.19 szombat
    11.00 sprintfutam (élő, F1TV)
    23.00 sprinfutam (felv., M4Sport)
    03.20 vasárnap
    11.35 főverseny (élő, F1TV, M4Sport)

    A versenyhétvége teljes menetrendjét megtaláljátok Facebook oldalunk borítóképén!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula 3 (@fiaf3) által megosztott bejegyzés

    [poll id=”229″]

  • Mégsem indul az F3-ban az orosz versenyző

    Mégsem indul az F3-ban az orosz versenyző

    Az eredetileg MP Motorsport színeiben induló Alekszandr Szmoljar mégsem vesz részt a Formula 3-as bajnokság idei küzdelmeiben.

    Az orosz versenyző fő szponzora, az SMP Racing nem folytatja európai programját, ezek után jelentette be az orosz versenyző, hogy nincs tovább idén.

    Csütörtökön kiadott közleményében az alábbiakat írta: „Idén nem indulok az FIA F3-ban és semmilyen nemzetközi versenysorozatban. Kiállok az SMP Racing azon döntése mellett, hogy leállítja európai programját, mivel az FIA példátlan követelményeket támaszt minden orosz versenyzővel szemben a nemzetközi versenyeken való részvétel feltételeként. Szívből köszönöm a támogatást ezekben a nehéz időkben.”

    Az FIA a háborús helyzet következtében az orosz nemzetiségű versenyzőknek megtiltotta, hogy saját nemzetük színeiben versenyezzenek, semleges színekben lehetne csak nekik. A brit motorsport szövetség azonban azt sem engedélyezte, hogy részt vegyenek általuk szervezett versenyeken az említett nemzetiségű pilóták.

    Az SMP Racinget Boris Rotenberg alapította 2013-ban, most viszont a brit kormány szankciókat vezetett be ellene, illetve Igor nevű unokaöccse ellen. A vagyonukat befagyasztották, és „nagyon nagy vagyonnal rendelkező magánszemélyként” beutazási tilalom alá kerültek az Egyesült Királyságban. A szerdai nap folyamán Nyikita Mazepin és édesapja is hasonló szankciók áldozata lett az EU által.

    A tavaly W Series-ben versenyző Irina Sidorkovát is támogatja az SMP Racing, és ő sem tudott autóba ülni a széria előszezoni tesztjén.

  • A Hitech felmondja az Uralkalival a megállapodásukat

    A Hitech felmondja az Uralkalival a megállapodásukat

    A Hitech Grand Prix felbontotta szponzori szerződését az orosz Uralkali műtrágyagyárral. A Hitech 2016 óta volt a cég partnere, abban az évben, amikor Nikita Mazepin, a vállalat társtulajdonosának, Dmitrynek a fia a csapat színeiben versenyzett az európai Formula 3-ban. Mazepin 2020-ban – abban az évben, amikor a csapat feljutott a bajnokságba – a Hitech színeiben versenyzett a Formula 2-ben, mielőtt a Haas-szal a Forma-1-be lépett volna fel.

    A Companies House által a múlt hónapban közzétett dokumentumokból kiderült, hogy a Dmitry Mazepin lemondott az általa irányított holdingvállalat a Hitechben lévő részvényeiről, és a csapatfőnök Oliver Oakes vette át a teljes irányítást. Kedden a Hitech hivatalossá tette, hogy megszakította kapcsolatát az Uralkalival. Már a múlt heti bahreini teszt során eltávolították a márkajelzést a Formula 2-es autóikról.

    Tavaly a negyedik helyen végeztek a Formula 2 bajnokságában, és három győzelmet szereztek. A Red Bull által támogatott junior, Juri Vips idén is a Forma-2-es csapatnál folytatja, és csatlakozott hozzá az egykori Ferrari pártfogolt, Marcus Armstrong. A Formula 3-ban Kaylen Fredericket, Isack Hadjart és Nazim Azmant küldik a mezőnybe.