Kategória: Formula 3

  • Collet dominálta a vizes hungaroringi sprintversenyt

    Collet dominálta a vizes hungaroringi sprintversenyt

    Caio Collet élete első F3-as győzelmét aratta, és ez nem is akárhogy jött össze, utcahosszal nyert Colapinto és Maini előtt.

    Vizes pályán, safety car mögötti felvezető körökkel kezdődött az első verseny a 2022-es Magyar Nagydíj hétvégéjén, Oliver Göthével a pole-ban, aki első F3-as hétvégéjén rögtön a fordított rajtrácsos pole-ba került. Mellőle az argentin Franco Colapinto, mögüle pedig a bajnoki második Isack Hadjar rajtolt. A további sorrend a rajtrácson a legjobb hatban Collet, Martins és Crawford volt.

    Két safety car mögötti kör után Göthe vezetésével indult meg a mezőny, aki gyakorlatilag már a célegyenesre ráfordító kanyarban túlcsúszott, majd már néhány kanyar után csak a 4. volt, hiszen Colapinto, Hadjar és Collet is elment mellette. A bajnoki éllovas Martins-nak sem sikerült jól a rajt, Crawford és Maini is megelőzte.

    A rajt után Vidales törte össze az autót, így hamar bejött a safety car. A fázis végeztével Hadjar aludt be, és ment el mellette Collet a célegyenes végén a külső íven. Göthe is tovább esett hátra, Crawford, Maini és Martins is hamar megelőzte. Az élen Collet és Colapinto kezdett parázs csatát vívni, de félbeszakította őket egy újabb biztonsági autós szakasz, hiszen Benavides torpedózta ki Cohent a célegyenes végén.

    A 18 körös futam 7. körének végén folytatódott a futam egy Collet-Hadjar oda-vissza előzéssel. Crawford számára viszont nem alakult jól az újraindítás, Maini és Martins is megelőzte, bár a franciát kisebb hibáját követően visszaelőzte, sőt őt Leclerc is megpróbálta becserkészni, de keményen megvédte a helyét.

    Egy kör sem telt el esemény nélkül, Collet felül tudott kerekedni Colapintón, így átvette a vezetést 10. kör elején. Martins elkövetett még egy hibát, amikor szélesre szaladt a 13-as kanyarban, így Leclerc is elment mellette.

    A verseny a vége felé elkezdett lecsendesedni, a száradó pályán pedig egyre nehezebb volt menedzselni az elmelegedő esőgumikat. Collet körönként egy másodperccel mindenkinél gyorsabb volt, így komoly előnyt épített ki. A harmadik helyen Hadjarnak egész szépen álltak a dolgok, mivel a fő rivális Martins csak a 7. helyen állt, ám a Red Bull támogatott versenyző a 16. körtől kezdve elkezdett hátraesni, egy körön belül Maini, Crawford és Leclerc is elmentek mellette, az utolsó két körre pedig megkapta maga mögé Martins-t.

    Collet győzelmét tehát semmi sem veszélyeztette, de Colapinto és Maini is kényelmesen felértek a dobogóra. Leclerc azonban még megelőzte volna Premás csapattársát, Crawfordot, de kiütötte őt a 12-es kanyarban. Crawford nem tudott továbbmenni, de Leclerc sem jutott sokkal messzebb, mert a lendületet vesző monacóit Martins is megtámadta, de a francia egy kanyarral később kiforgatta, így ő is pont nélkül maradt.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇧🇷 Caio Collet MP
    2. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    3. 🇮🇳 Kush Maini MP
    4. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech
    5. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema
    6. 🇫🇷 Victor Martins ART
    7. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART
    8. 🇲🇨 Oliver Goethe Campos
    9. 🇨🇿 Roman Stanek Trident
    10. 🇧🇧 Zane Maloney Trident
    11. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort
    12. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART
    13. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident
    14. 🇪🇸 Pepe Martí Campos
    15. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP
    16. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer
    17. 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort
    18. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    19. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech
    20. 🇺🇸 Jak Crawford Prema
    21. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz
    22. 🇦🇺 Christian Mansell Charouz
    23. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    24. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin
    25. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer
    26. 🇭🇺 László Tóth Charouz
    27. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema
    🇮🇱 Ido Cohen Jenzer
    🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    🇪🇸 David Vidales Campos
  • Életképek a Formula 2/Formula 3-as paddockból

    Életképek a Formula 2/Formula 3-as paddockból

    Két fronton „támadtunk” a Red Bull Ringen. Míg a Forma-1-es paddockban főszerkesztőnk volt jelen, mint újságíró, az F2/F3-as paddockba pedig egyik fotósunkat delegáltuk.

    Íme hát pár életkép a „junior” versenyzők (+Merhi, aki már nem olyan junior) munkanapjaiból!

    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Így áll a Formula 2 és a Formula 3 egyéni bajnoksága Ausztria után

    Így áll a Formula 2 és a Formula 3 egyéni bajnoksága Ausztria után

    A Forma-1 mezőnye mellett a Formula 2 és Formula 3 versenyzői is összemérték a tudásukat a Red Bull Ringen. Ebben a cikkben a két bajnokság állását fogjuk megnézni részletesebben.

    Formula 2

    Felipe Drugovich óriásinak mondható, 42 pontos előnnyel vághatott neki az osztrák versenyhétvégének. A brazil pilóta eddig hétvégék során zseniális teljesítményt nyújtott, azonban a mostani két verseny egyáltalán nem róla szólt. Az első versenyen ugyan a pontszerzők között tudott zárni, azonban a második futamon hibázott a változó körülmények között, ami miatt nullázott.

    Nagy szerencséjére a legnagyobb riválisa, Théo Pourchaire is mindössze 8 ponttal távozott Spielbergből. Miután az összetett harmadik helyén álló Jehan Daruvala mindkét futamon a pontszerző zónán kívül zárt, így a többi versenyző számára lehetőség adódott, hogy ragyogjanak.

    Logan Sargeant köszönte is a lehetőséget és a büntetéseket követően ő nyert meg a főfutamot, amivel az egyéni 2. helyére lépett elő és a Drugovich-csal szembeni hátrányát is 39 pontosra csökkentette.

    1. Felipe Drugovich – 154 pont
    2. Logan Sargeant – 119 pont
    3. Théo Pourchaire – 114 pont
    4. Jehan Daruvala – 80 pont
    5. Enzo Fittipaldi – 75 pont

    Ugyanakkor nem kell sokat várni a széria következő versenyéig, már a jövő héten folytatódik a bajnokság a Paul Ricard-on.

    Formula 3

    A legkisebbeknél a Red Bull junior újoncáról, Isack Hadjarról szólt az osztrák versenyhétvége. A francia fiatal meg tudta szerezni a főfutamra a pole-pozíciót és ezt követően az esős körülmények között is meg tudta tartania a helyét, hiába támadta őt a tapasztaltabb Victor Martins. Hadjar még az első, fordított rajtrácsos futamon is elcsípett pár pontot, amivel felzárkózott az egyéni táblázat 2. helyére.

    A bajnokságot vezető Martins – akinek az előnye mindössze 1 pont Hadjarral szemben – is jó hétvégét teljesített, mivel mindkét futamon pontokat tudott szerezni, ráadásul a főfutamon a 2. pozícióban ért célba, ami 18 pontot ért a számára.

    Az előbb említett duót Arthur Leclerc követi, aki a silverstone-i győzelmét követően ismét szorgosan gyűjtötte tovább a pontokat. A monacói fiatal a sprint és a főfutam során is 4. lett, ráadásul az első futamon még a bónuszpontokat is megszerezte, amivel nagyon közel tudott maradni az élen álló kettőshöz, ami a bajnokságot illeti.

    A hétvége nagy vesztesei Jak Crawford és Roman Stanek, akik egy-egy baleset miatt maradtak pont nélkül a főversenyen, és emiatt már egy jelentős hátrányban vannak az első hárommal szemben.

    1. Victor Martins – 98 pont
    2. Isack Hadjar – 97 pont
    3. Arthur Leclerc – 91 pont
    4. Jak Crawford – 70 pont
    5. Roman Stanek – 67 pont

    A Formula mezőnye most egy két hetes pihenőre vonul és legközelebb a Hungaroringen láthatjuk majd őket újra a versenypályán.

  • Hadjar brillírozott a legjobban az esőben a Red Bull Ringen

    Hadjar brillírozott a legjobban az esőben a Red Bull Ringen

    A Hitech GP versenyzője, Isack Hadjar nyerte meg a Formula 3 osztrák hétvégéjének főversenyét. A francia pilótának egyáltalán nem volt könnyű dolga, ugyanis a futam során teljes mértékben vizes volt a pálya.

    A rossz körülmények miatt nem is engedte a versenyirányítás az állórajtot, a mezőny a biztonsági autó mögül rajtolt el. Az élen már a 2. körben kialakult egy csata Victor Martins és Isack Hadjar között, miután utóbbi kiszélesítette a pályát az utolsó kanyarban. A francia pilóta azonban meg tudta tartani a pozícióját.

    Hadjar azonban a kezdeti megingásai után össze tudta szedni magát és ki tudott építeni magának a magabiztos előnyt. Az esőben megmerevedtek a frontvonalak és nem láthattunk túl sok előzést, mivel így még nehezebb volt követni a másikat, ráadásul még a DRS-t sem lehetett használni.

    Martin mögött a két Prema, Oliver Bearman és Arthur Leclerc kzött bontakozott ki egy érdekes csapat és mögöttük Kaylen Frederiket is üldözőbe vette Roman Stanek. A 20. körben tört meg a csend, ugyanis a két Charouz, Francesco Pitti és Zdenek Chovanec ütközött egymással a 4-es kanyarban és utóbbi autója a kavicságyban ragadt. Az eset miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ami miatt Hadjar 6 másodperces előnye teljes mértékben eltűnt.

    A zöld zászlót követően elszabadult a káosz: a versenyen remeklő Caio Collet kiütötte Jonny Edgart a versenyből, aki magával sodorta a tegnapi futamgyőztes Jak Crawfordot is. A baleset miatt mind a hárman elveszítették a pontszerző helyüket. Stanek ezek után nekiment Frederik autójának a 3-as kanyarban, aki emiatt defektet kapott és kiesett a versenyből.

    A futam végére már elkezdett száradni a pálya, azonban ez nem okozott gondot Hadjarnak, aki végül nagy nehezen, de megnyerte a versenyt a bajnokságot vezető Martins és Bearman előtt. További pontszerzők: Leclerc, Zane Maloney, Stanek, Franco Colapinto, Alex Smolyar, William Alatolo és Ido Cohen.

    A bajnokság három hét múlva folytatódik a Hungaroringen.

    A futam végeredménye:

    Hely Rajtszám Pilóta Csapat
    1 18 Isack Hadjar
     HitechGP
    2 7
     Victor Martins
     ART Grand Prix
    3.200
    3 6 Oliver Bearman
     Prema Powerteam
    4.800
    4 4
     Arthur Leclerc
     Prema Powerteam
    5.300
    5 3
     Zane Maloney
     Trident
    6.400
    6 2
     Roman Staněk
     Trident
    8.000
    7 29
     Franco Colapinto
     Van Amersfoort Racing
    9.100
    8 11
     Alexander Smolyar
     MP Motorsport
    9.800
    9 25
     William Alatalo
     Jenzer Motorsport
    10.800
    10 23
     Ido Cohen
     Jenzer Motorsport
    12.200
    11 9
     Juan Manuel Correa
     ART Grand Prix
    12.700
    12 20
     David Vidales
     Campos Racing
    13.900
    13 31 Reece Ushijima
     Van Amersfoort Racing
    14.000
    14 8
     Gregoire Saucy
     ART Grand Prix
    14.700
    15 30
     Rafael Villagomez
     Van Amersfoort Racing
    15.400
    16 19
     Nazim Azman
     HitechGP
    15.700
    17 26
     Zak O’Sullivan
    Carlin 16.700
    18 28
     Enzo Trulli
    Carlin 19.400
    19 14
     László Tóth
     Charouz Racing System
    21.300
    20 27 Brad Benavides Carlin 24.200
    21 1
     Jonny Edgar
     Trident
    50.600
    22 5 Jak Crawford
     Prema Powerteam
    1’00.300
    23 17
     Kaylen Frederick
     HitechGP
    1’13.500
    24 16
     Francesco Pizzi
     Charouz Racing System
    25 12
     Kush Maini
     MP Motorsport
    26 24
     Federico Malvestiti
     Jenzer Motorsport
    27 10
     Caio Collet
     MP Motorsport
    28 15 Zdenek Chovanec
     Charouz Racing System
    29 22 Pepe Martí
     Campos Racing
  • Crawford nyerte az osztrák sprintversenyt

    Crawford nyerte az osztrák sprintversenyt

    Jak Crawford a harmadik helyről rajtolva húzta be a Formula 3 osztrák hétvégéjének sprintfutamát.

    A 21 körös versenyen Collet indulhatott az első helyről, mellőle jött Correa, mögülük pedig Crawford és Colapinto sorakoztak. Correa még a rajt után nem, de a négyes kanyarba érkezve már átvette a vezetést Collet-től. A második soron belüli sorrend is megcserélődött, Colapinto örülhetett ennek igazán. Történt azonban egy baleset is, Villagomez esett ki, így bejött a safety car.

    Az újraindítás után a három Tridentes kezdett csatázni az 5-7. helyen, de végül maradt köztük a rajtsorrend, vagyis a Maloney-Edgar-Stanek sorrend. A 7. kör végén az addig magabiztosan vezető Correa került bajba, egy technikai hiba miatt lelassult és kiesett a versenyből.

    A Premások igyekeztek felzárkózni, Bearman és Leclerc egy kanyaron belül előzte meg Staneket a 6-7. helyért. Correa után Alatalót is utolérte a technika ördöge, ő a hármas kanyar után húzódott félre füstölő autóval, emiatt volt egy rövid virtuális biztonsági autós fázis. Az ezt követő újraindítás után sem csendesedett a verseny, Crawford előzte Colapintót a második helyért, Leclerc és Bearman pedig egyszerre támadták meg Zane Maloneyt a hármas kanyarban. Leclerc volt legbelül, Bearmant gyakorlatilag közrefogták Maloney-val, és végül nem is fértek el hárman egymás mellett. Bearman és Maloney értek össze a kigyorsításnál, a barbadosi versenyző pedig ki is esett, Leclerc viszont átvette az ötödik helyet. Maloney autójának eltakarítása miatt újra be kellett küldeni a safety cart, a verseny pedig a 13. kör végén indult újra.

    Crawford ismét szemfüles volt és rögtön megtámadta Collet-et az első helyért, egy kanyarokon keresztül tartó csata végén pedig sikerült végigvinnie az előzést a Prema versenyzőjének. Leclerc is előzött egy újabbat, Edgart előzte ugyanúgy a 6-7-es kanyarban, mint ahogy egy körrel azelőtt csapattársa Collet-et.

    Edgar esett egyre hátrébb, néhány kör alatt Stanek és Frederick is megelőzte. Martins is megtámadta, de ő nem járt sikerrel, sőt még Bearman is megelőzte a bajnoki éllovast, ahogyan később magát Edgart is. A dolog szépséghibája, hogy a fiatal Premás korábban kapott egy öt másodperces időbüntetést pályaelhagyás miatt.

    Az élen már nem történt változás, Crawford Collet és Colapinto előtt nyert végül.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇺🇸 Jak Crawford Prema
    2. 🇧🇷 Caio Collet MP
    3. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    4. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema
    5. 🇨🇿 Roman Stanek Trident
    6. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech
    7. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident
    8. 🇫🇷 Victor Martins ART
    9. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP
    10. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech
    11. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART
    12. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    13. 🇪🇸 Pepe Martí Campos
    14. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer
    15. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz
    16. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema
    17. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort
    18. 🇮🇳 Kush Maini MP
    19. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    20. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer
    21. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos
    22. 🇭🇺 László Tóth Charouz
    23. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    24. 🇪🇸 David Vidales Campos
    25. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin
    26. Zdenek Chovanec Charouz
    🇧🇧 Zane Maloney Trident
    🇫🇮 William Alatalo Jenzer
    🇺🇸 Juan Manuel Correa ART
    🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort
  • Leclerc győzelemmel kezdődött a vasárnap Silverstone-ban

    Leclerc győzelemmel kezdődött a vasárnap Silverstone-ban

    Arthur Leclerc idén először nyert az F3-ban a brit főversenyen, megelőzve Zak O’Sullivant és a csapattársát, Bearmant.

    A pole-ból O’Sullivan vágott neki a futamnak, mellőle Leclerc, mögüle pedig Maloney rajtolt. Köztük maradt a sorrend, legalábbis az első néhány kanyarban, de az első szektor végén Bearman és Maloney összeértek, miközben a fiatal premás támadta a Tridentest. Leclerc sem várt sokáig, még az első körben megelőzte O’Sullivant a Stowe-ban. A manővert még gyakorlatilag be sem fejezte, de máris be kellett hívni a safety cart, a mezőny második felében ugyanis többen ütköztek, például Colapinto autóját kellett eltakarítani, de belekeveredett az incidensekbe Juan Manuel Correa is.

    A safety car fázis vége előtt kiderült, hogy Leclerc túl későn előzött már O’Sullivan ellen, és a biztonsági autó érkezése miatt már nem kellett volna, így gyorsan visszaengedte a britet. Mögöttük a további sorrend az újraindítás pillanatában a következőképpen alakult az első tízben: Collet, Bearman, Crawford, Frederick, Hadjar, Edgar, Stanek és Martins. Nem sokáig maradt ez persze így, Hadjar ugyanis hamar előzött egyet. Leclerc is hasonlóképp cselekedett, a hatodik körben előzte vissza O’Sullivant az első helyért.

    Hadjar is tört tovább előre, egymás mellett érkeztek Crawforddal a célegyenesben, az egyes kanyarban pedig kicsit összeértek, ebben pedig a Premás húzta a rövidebbet és hagyta el a pályát, néhány további pozíció elvesztése után.

    Féltávnál újra jött a biztonsági autó, Azman és Villagomez összeérése után utóbbi a Copse bukóterének falában végezte, innen kellett eltávolítani az autóját. Végül nyolc körrel a 22 körös verseny vége előtt jött ki a safety car a mezőny elől. Martins rögtön egy előzéssel kezdte az újraindítást Frederick ellen, ezzel feljött nyolcadiknak. Később Crawford is előzött egyet, elment Edgar mellett a hatodik helyért. Bearmen is előrejött a dobogóra az utolsó előtti körben, ezt Collet bánta, aki így visszaesett negyediknek. Bearman pedig olyannyira erőre kapott, hogy majdnem O’Sullivant is megtréfálta a végén, egymás mellett érkeztek célba, de végül a Williams junior megtartotta helyét. Leclerc nem sokkal előttük ugyan, de elsőként ért célba, így övé lett a főverseny győzelemért járó 25 pont.

    A befutó sorrendje:

    # Versenyző Csapat
    1. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema
    2. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    3. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema
    4. 🇧🇷 Caio Collet MP
    5. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech
    6. 🇺🇸 Jak Crawford Prema
    7. 🇫🇷 Victor Martins ART
    8. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident
    9. 🇪🇸 David Vidales Campos
    10. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort
    11. 🇧🇧 Zane Maloney Trident
    12. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech
    13. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer
    14. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz
    15. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer
    16. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer
    17. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin
    18. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    19. Filip Ugran MP
    20. 🇮🇳 Kush Maini MP
    21. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos
    22. 🇭🇺 László Tóth Charouz
    23. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART
    24. 🇪🇸 Pepe Martí Campos
    25. Zdenek Chovanec Charouz
    🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort
    🇨🇿 Roman Stanek Trident
    🇺🇸 Juan Manuel Correa ART
    🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort

     

    A bajnoki állás:

    # Versenyző Csapat Pont
    1. 🇫🇷 Victor Martins ART 77
    2. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema 71
    3. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech 68
    4. 🇨🇿 Roman Stanek Trident 61
    5. 🇺🇸 Jak Crawford Prema 59
    6. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema 44
    7. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin 33
    8. 🇧🇷 Caio Collet MP 30
    9. 🏳 Aleksandr Smolyar (🇷🇺) MP 28
    10. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort 26
    11. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech 22
    12. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART 21
    13. 🇪🇸 David Vidales Campos 21
    14. 🇧🇧 Zane Maloney Trident 19
    15. 🇮🇳 Kush Maini MP 17
    16. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART 15
    17. 🇬🇧 Reece Ushijima (🇯🇵🇺🇸) Van Amersfoort 11
    18. 🇩🇰 Oliver Rasmussen Trident 4
    19. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident 4
    20. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer 3
    21. 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort 2
    22. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz 0
    23. 🇪🇸 Pepe Martí Campos 0
    24. 🇩🇪 David Schumacher Charouz 0
    25. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer 0
    26. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin 0
    27. 🇫🇮 Niko Kari Jenzer 0
    28. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos 0
    29. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech 0
    30. 🇬🇧 Ayrton Simmons Charouz 0
    31. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer 0
    32. 🇭🇺 László Tóth Charouz 0
    33. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin 0
    34. 🇩🇪 Lirim Zendeli Charouz 0
  • Hadjar nyerte a silverstone-i sprintfutamot

    Hadjar nyerte a silverstone-i sprintfutamot

    A Hitech GP újonc pilótja, Isack Hadjar győzelmét hozta a Formula 3 silverstone-i hétvégéjének fordított rajtrácsos versenye. A francia fiatal honfitársával, Victor Martins-szal vívott nagyot az első helyért.

    A rajtot törölni kellett, miután Brad Benavides autója olyan lassú volt a felvezető kör során, hogy még a pályán bóklászott, amíg a többiek már elfoglalták a megfelelő helyüket a rajtrácson. A mezőny emiatt egy extra felvezető kört volt kénytelen teljesíteni.

    A pole-ból rajtoló Reece Ushijima nem tudta megtartani a vezető helyét, miután a 2. helyről induló Victor Martins elvette azt tőle. Mögöttük Kush Maini és Isack Hadjar csatázott nagyot a 3. helyért, de a francia fiatal nem tudott előzni a Copse-ban.

    A japán fiatal azonban nagy meglepetésre nem szakadt le az Alpine junior Martins-tól, ami miatt nyitott hátsó szárnnyal támadhatta őt. A 4. körben Hadjar meg tudta előzni Maini a 3. helyért és ezt követően az élen haladó duó nyomába eredhetett. Ushijima a Stowe kanyarban próbálkozott előzéssel az 5. körben, de végül nem járt sikerrel, miután nem tudta a pályán tartani az autóját.

    A 8. körre teljes mértékben összeért az első négyes és Hadjar azonnal csatába bonyolódott Hadjar-ral, aki a Hangár egyenesben maga mögé is tudta utasítani őt a DRS segítségével. Közben Arthur Leclerc is folytatta a felzárkózását Oliver Bearman megelőzésével, amivel már három helyet javított az eredeti rajthelyéhez képest.

    A 10. körben két Charouz versenyző, Tóth László és Zdenek Chovanec ütközött egymással az utolsó sikánban. Tóth László folytatni tudta a versenyt, azonban Chovanec bal első felfüggesztése eltört, ami miatt számára véget ért a száguldás. Mivel a sérült autó a pályán maradt, a biztonsági autó elkerülhetetlen volt.

    A mezőny a 12. kör végén kapta meg a zöld zászlót és Martins nagyon hamar a gázra lépett. Hadjar próbálta szorosan követni őt, de a DRS nélkül egyáltalán nem volt egyszerű dolga. Martins annyira feltartotta Hadjar, hogy közben Ushijima is megérkezett rájuk az utolsó két körre. A Red Bull junior a 16. körben elég közel tudott maradni Hadjarhoz, hogy végül megelőzze őt a hátsó egyenesben.

    Az utolsó körben már nem történt pozíciócsere, így Hadjar nyerte meg a versenyt Martins és Ushijima előtt. További pontszerzők: Kush Maini, Kaylen Frederik, Roman Stanek, Zane Maloney és Arthur Leclerc.

    A holnapi főfutamot holnap reggel magyar idő szerint 9:55-kor rendezik majd meg, ahol Zak O’Sullivan és Arthur Leclerc rajtolhat majd az első rajtsorból.

  • Új helyszínre látogat 2023-tól a Formula 2 és a Formula 3 mezőnye

    Új helyszínre látogat 2023-tól a Formula 2 és a Formula 3 mezőnye

    A korábbiakban már beszámoltunk arról, hogy 2035-ig biztosan az Albert Parkban rendezik majd meg a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat. Emiatt pedig a Formula 2-es és a Formula 3-as versenynaptárba is bekerül Melbourne, ami több szempontból is nagy meglepetésnek számít.

    Az Albert Park – aminek régi szerződése csupán a 2025-ös évad végéig szólt – nemrégiben óriási átalakításokon ment keresztül, hogy a szurkolók több előzést és szorosabb versenyeket láthassanak az 5,28 kilométer hosszú aszfaltcsíkon. 2023-tól pedig nem csupán az F1, hanem a két legfontosabb betétsorozat is el fog látogatni a helyszínre.

    A Formula 2-nél ez nem annyira nagy meglepetés, mivel ott az európai futamokon kívül többnyire ázsiai helyszínek is vannak (Bahrein, Jeddah, Abu Dhabi), azonban a Formula 3-ban a költséghatékonyság miatt általában csak Európában rendeznek futamokat, mondjuk a tavalyi szezonban Austin egy nagy kivétel volt ilyen szempontból.

    A két sorozat vezérigazgatója, Bruno Michel „rendkívül boldog Melbourne érkezése miatt”, mert szerinte így „egy új kontinensen további szurkolókra tehet szert a két széria”, ahonnan többek között olyan mostani Forma-1-es pilóták pallérozódtak, mint George Russell, Lando Norris, Alex Albon vagy éppen Charles Leclerc.

  • Martins uralta a barcelonai főversenyt

    Martins uralta a barcelonai főversenyt

    Victor Martins magabiztos előnnyel nyerte a Formula 3 spanyol fordulójának főversenyét, ezzel a teljesítménnyel pedig az élre is állt a bajnokságban.

    A pole pozíciót Roman Stanek szerezte meg pénteken, mellőle indulhatott Martins, a második sorba pedig Szmoljar és Hadjar állhatott fel, majd következett két Premás, Leclerc-Bearman sorrendben.

    A rajt pillanatát Stanek és Martins körülbelül ugyanolyan jól kapták el, viszont a francia szélárnyékból rögtön meg tudta előzni Staneket a külső íven egy kifékezéssel, így az élre állt.

    A második sorban Hadjar és Szmoljar is helyet cseréltek, Leclerc pedig eléggé elrontotta a rajtot, a bajnoki éllovas a 9. helyre esett vissza.

    A 3. kör végén máris történt egy baleset, Villagomez törte meg az autóját a 12-es kanyarban, miután összeért Kush Maini-val, akit ezért később büntettek is. Emiatt behívták a pályára a safety cart. A nyolcadik kör elejéig kellett várni, míg újra elkezdődött a száguldás, Crawford pedig rögtön előzött is egyet, a hatodik helyre jött fel. Az előzés után lendületet vesztő Frederick mellett Collet is gyorsan elment.

    Az újraindítást követően Martins ugyanúgy el tudott lógni, mint a verseny elején, Staneknek pedig inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Hadjar tovább támadta. Még féltávnál sem jártunk, de ismét jöhetett a biztonsági autó, Benavides állt falba a kettes kanyarnál.

    A 15. kör kezdetén indult ismét újra a verseny, Martins hasonlóan jól rugaszkodott el, hátrébb Leclerc keveredett csatába Vdalesszel, akivel össze is ért az egyes kanyarban, de mindketten megúszták azt leszámítva, hogy kiestek a pontszerzők közül. Leclerc persze nem adta fel, a következő körben már Saucyt támadta és előzte a 11. helyért.

    A mezőny hátsóbb régiójában is zajlottak az események, többen is oda-vissza előzgették egymást, látványos csatákat vívtak. Eközben Leclerc-t büntették még a korábbi, Vidalesszel történt koccanása miatt, ennek ellenére elment Correa mellett, aki a fűre terelte a monacóit, viszont egy körrel később visszacserélődtek a pozíciók kettejük között.

    Martins győzelmét eközben semmi sem fenyegette, Stanek pedig remekül maga mögött tudta tartani a mögötte beérő Hadjart és Szmoljart.

    Helyezés Versenyző Csapat Idő
    1. 🇫🇷 Victor Martins ART
    2. 🇨🇿 Roman Stanek Trident +2,3
    3. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech +3,0
    4. 🏳 Aleksandr Smolyar MP +3,6
    5. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema +4,3
    6. 🇺🇸 Jak Crawford Prema +5,4
    7. 🇧🇷 Caio Collet MP +6,6
    8. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort +6,8
    9. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech +8,4
    10. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART +12,0
    11. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART +14,1
    12. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer +15,2
    13. 🇧🇧 Zane Maloney Trident +17,5
    14. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema +18,3
    15. 🇩🇰 Oliver Rasmussen Trident +18,7
    16. 🇩🇪 Lirim Zendeli Charouz +21,2
    17. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer +26,0
    18. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz +26,6
    19. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech +27,8
    20. 🇬🇧 Reece Ushijima Van Amersfoort +28,2
    21. 🇪🇸 Pepe Martí Campos +28,4
    22. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer +29,7
    23. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin +29,9
    24. 🇭🇺 László Tóth Charouz +31,1
    25. 🇮🇳 Kush Maini MP +54,8
    26. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos +85,4
    🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin
    🇪🇸 David Vidales Campos
    🇺🇸 Brad Benavides Carlin
    🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort

     

    A bajnokság állása:

    Helyezés Versenyző Csapat Pont
    1. 🇫🇷 Victor Martins ART 62
    2. 🇨🇿 Roman Stanek Trident 56
    3. 🇺🇸 Jak Crawford Prema 50
    4. 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech 47
    5. 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema 43
    6. 🏳 Aleksandr Smolyar MP 28
    7. 🇬🇧 Oliver Bearman Prema 27
    8. 🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort 26
    9. 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART 21
    10. 🇪🇸 David Vidales Campos 19
    11. 🇧🇷 Caio Collet MP 18
    12. 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech 16
    13. 🇨🇭 Grégoire Saucy ART 15
    14. 🇧🇧 Zane Maloney Trident 15
    15. 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin 13
    16. 🇮🇳 Kush Maini MP 10
    17. 🇩🇰 Oliver Rasmussen Trident 4
    18. 🇫🇮 William Alatalo Jenzer 3
    19. 🇬🇧 Reece Ushijima Van Amersfoort 2
    20. 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort 2
    21. 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz 0
    22. 🇪🇸 Pepe Martí Campos 0
    23. 🇬🇧 Jonny Edgar Trident 0
    24. 🇩🇪 David Schumacher Charouz 0
    25. 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer 0
    26. 🇺🇸 Brad Benavides Carlin 0
    27. 🇫🇮 Niko Kari Jenzer 0
    28. 🇺🇸 Hunter Yeany Campos 0
    29. 🇲🇾 Nazim Azman Hitech 0
    30. 🇬🇧 Ayrton Simmons Charouz 0
    31. 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer 0
    32. 🇭🇺 László Tóth Charouz 0
    33. 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin 0
    34. 🇩🇪 Lirim Zendeli Charouz 0
  • Vidales rajt-cél győzelmet aratott Barcelonában

    Vidales rajt-cél győzelmet aratott Barcelonában

    David Vidales élete első Formula 3-as győzelmét aratta hazai pályáján, a Campos versenyzője a pole-ból rajtolva nyerte a sprintversenyt.

    Tehát Vidalesszel az első rajtkockában indult a verseny, a fordított rajtrács eredményeképp ő került a pole pozícióba, mellőle pedig Juan Manuel Correa várhatta a lámpák kialvását.

    Eredetileg Zane Maloney-é lett volna a pole a szombat délelőtti futamra, de őt megbüntették és csak a boxutcából eredhetett a mezőny után.

    Szép tiszta volt a rajt, az első ötös sorrendje maradt, Vidales és Correa után Crawford, Frederick és Collet következett. Smolyar rajtolt remekül az első tízből, a kilencedik helyről a hatodikra jött fel, megelőzve többek között Bearman és Leclerc Premáját.

    Vidales hamar bő egy másodpercre növelte az előnyét, így Correának nehéz dolga volt a védekezésben, hiszen ezzel nem kapott DRS-t. Az ötödik kör elején könnyedén el is ment mellette Crawford a célegyenesben.

    A hetedik kör elején Victor Martins lassult le, a 9. helyről esett ki egy technikai hiba miatt. A bajnoki éllovas a két Prema mögött autózott éppen, viszont számára a vasárnap lesz a lényeg, akkor indul ugyanis a második helyről és amúgy is akkor lehet több pontot szerezni.

    Franco Colapintónak is akadtak gondjai az autóval, ő ugyanis elhagyta a motorborítását, emiatt az ő versenye is véget ért, pedig a kilencedik helyen állt.

    A verseny féltávjához érve Crawford felért az élen álló Vidalesre és megkezdhette a támadásokat a hazai versenyző ellen. Az egyik ilyen alkalommal bement a spanyol mellé az egyes kanyarban, azonban nem fértek el egymás mellett és lekényszerült a pályáról, majd átugratott a fekvőrendőrökön, ezzel ismét leszakadt bő egy másodpercre.

    Frederick esett egyre inkább hátra, Collet, Smolyar és Leclerc is megelőzte a verseny folyamán, miközben Crawford nem igazán tudott visszazárkózni Vidalesre. Collet is próbált feltörni a dobogóra, Correát kezdte támadni a verseny utolsó negyedében, a 18. kör elején pedig sikerrel is járt. A következő körben Smolyar is megpróbálta megtámadni Correát, de az ecuadori komolyan ragaszkodva a pozícióhoz kicsit leterelte Smolyart, így az orosz mellett Leclerc is elment, sőt a monacói Correát is megelőzte nem sokkal később, így a negyedik helyig jött fel.

    Vidales elsőségét már nem tudta veszélyeztetni Crawford, így a spanyol rajt-cél győzelmet aratott a Prema versenyzője, valamint Collet előtt.

    A verseny végeredménye:

    Helyezés Versenyző Csapat Különbség
    1 🇪🇸 David Vidales Campos
    2 🇺🇸 Jak Crawford Prema 1.200
    3 🇧🇷 Caio Collet MP 6.400
    4 🇲🇨 Arthur Leclerc Prema 9.000
    5 🇺🇸 Juan Manuel Correa ART 10.300
    6 🏳 Aleksandr Smolyar MP 11.200
    7 🇺🇸 Kaylen Frederick Hitech 11.800
    8 🇨🇿 Roman Stanek Trident 12.300
    9 🇬🇧 Reece Ushijima Van Amersfoort 15.200
    10 🇫🇷 Isack Hadjar Hitech 16.000
    11 🇨🇭 Grégoire Saucy ART 16.900
    12 🇬🇧 Oliver Bearman Prema 17.400
    13 🇪🇸 Pepe Martí Campos 18.100
    14 🇲🇽 Rafael Villagómez Van Amersfoort 19.900
    15 🇫🇮 William Alatalo Jenzer 23.400
    16 🇩🇰 Oliver Rasmussen Trident 24.200
    17 🇮🇳 Kush Maini MP 24.800
    18 🇬🇧 Zak O’Sullivan Carlin 25.400
    19 🇮🇹 Federico Malvestiti Jenzer 29.700
    20 🇩🇪 Lirim Zendeli Charouz 32.100
    21 🇧🇧 Zane Maloney Trident 35.700
    22 🇮🇹 Enzo Trulli Carlin 36.200
    23 🇮🇱 Ido Cohen Jenzer 39.500
    24 🇮🇹 Francesco Pizzi Charouz 39.900
    25 🇺🇸 Brad Benavides Carlin 41.100
    26 🇭🇺 László Tóth Charouz 42.100
    27 🇺🇸 Hunter Yeany Campos 68.600
    🇲🇾 Nazim Azman Hitech
    🇦🇷 Franco Colapinto Van Amersfoort
    🇫🇷 Victor Martins ART