Kategória: Formula 3

  • Lando Norris a héten Portugáliában tesztelte a 2011-es McLarent!

    Lando Norris a héten Portugáliában tesztelte a 2011-es McLarent!

    A Formula 3-ban vitézkedő újonc Algarve pályáján próbálhatta ki a Forma-1-es autót, hiszen ez is „járt” a díj mellé, amit még a McLarentől kapott az eredményei miatt 2016-ban. Miután meggyőzte a csapatot idén a szimulátoros munkájával, úgy döntöttek a brit istállónál, hogy megkapja azt a lehetőséget, hogy a 2011-es McLaren MP4-26-tal a lehető legtöbb kilométert megtehesse.

    Norris szerdán és csütörtökön körözgethetett, és mivel kiérdemelte, többet is, mint egy átlag McLaren Award nyertes, akiket általában Silverstoneba hívják meg tesztelni, mindig év végén, és általában 5 kört tehetnek meg. Hivatalosan Landót februárban nevezték meg, mint McLaren-Honda junior, két hónappal azután, hogy átvehette a díját.

    A 17 éves srác a Carlinnál versenyez, és hatalmasat meccsel a tapasztaltabb Joel Erikssonnal az European Formula 3 bajnoki címéért. Eddig a kilenc versenyből kettőt nyert meg, és már úton is volt a harmadik győzelme felé, amikor Pau Nagydíján az első felfüggesztésének a hibája miatt vezető helyről kiesett.

    A szimulátoros munka és az F1-es teszt mellé járt a teljes körű brit versenyzői klub, azaz a BRDC tagság is, sőt kapott egy Arai GP-5-os karbonból készült bukósisakot is.

  • Pauban az F3 vasárnapi versenyeit Max Günther nyerte

    Pauban az F3 vasárnapi versenyeit Max Günther nyerte

    A Prema Powerteamnél versenyző Maximilian Günther nyolc versenyt kellett hogy befejezzen, mire idén is végre felért először a dobogó csúcsára. Ha már így alakult, rögtön duplázott is, hiszen a késő délutáni versenyt is megnyerte. A 2.76 km hosszú pályán Lando Norrist sikerült maga mögött tartania a második versenyen. Csapattársa, Callum Illott lett a harmadik, Harrison Newey pedig a negyedik. Joel Eriksson a verseny előtt még vezette a bajnokságot, azonban a hétvége második versenyét egy baleset után feladni kényszerült.

    A hétvége utolsó versenyét is Lando Norris kezdhette meg az élről, és az újonc kivételesen jól kapta el a rajtot, és rögtön növelni is tudta az előnyét. Az első kör végén már 1.271 másodpercnyire növelte az előnyét. A McLaren juniorja őrült tempót diktált folyamatosan, de a 9. körben a pályára kellett jönnie a biztonsági autónak, mert David Beckmann falazott a Foch sikánban, és egy ideig eltartott összeszedni a törmelékeket. Amikor újra nekieredhetett a mezőny, Norris egyből 2.6 másodperces előnyt autózott ki magának. A nagy sietségnek meglett azonban a böjtje: ő is nekicsapódott a falnak a Fochban.

    Innentől Günthernek már sétagalopp volt a mai és egyben idei második győzelme, csapattársa Callum Ilott előtt. Callum azonban a verseny közepétől kezdődően komoly nyomás alatt volt, a Hitech GP-s Ralf Aron egyre inkább jött fel rá.

    ​A sorozat következő állomása már a Hungaroringen lesz június közepén, a DTM betétfutamaként.

  • Pauban is legyőzte Eriksson Norrist az első versenyen

    Pauban is legyőzte Eriksson Norrist az első versenyen

    A BMW neveltje, Eriksson ugrott előre a rajtnál, miután az első sorból elinduló Norris újra elrontotta az indulását a piros lámpák kialvása után. A Gare kanyarban meg is előzte a McLaren neveltjét a svéd pilóta az első körben. Az élről induló Callum Ilott falazott a Foch sikánban, és ugyan eljutott a bokszutcáig, de kiállni kényszerült. Norris ezután a szemerkélő esőben üldözőbe vette a Fallara-Volkswagenjével Erikssont.

    A következő balesetet Guan Yu Zhou szenvedte el a 10. körben, amikor egy balkanyarban a Foch után elvesztette uralmát a gép felett, és ezzel a mezőny megnyerte az első biztonsági autós fázist. Eriksson így hiába építette ki az előnyét valamelyest az őt üldöző brit pilótával szemben, ezt kezdhette újra gyakorlatilag az eset miatt.

    ​Joey Mawson volt az, aki némi meglepetésre a dobogó alsó fokára állhatott volna, de ő is a falnak csapata a versenyautóját a nagy sebességű Parc Beaumont kanyarban. Jake Dennis meg már az emlegetett Foch sikánban találkozott a Premás Maximilian Güntherrel, amiből a német került ki győztesen. Ez az újabb intermezzo megint a Safety Car pályára hajtásával járt, és amikor kiment már gyakorlatilag csak két körük maradt a versenyzőknek a versenytávból. Erikkson innentől már könnyedén tudta tartani Lando Norrist. Günther lett a harmadik, még úgy is, hogy letört darabok lógtak az autója elején.

    Jake Hughes próbálta ugyan a német pilótát letaszítani a dobogó harmadik fokáról, azonban magával szúrt ki: falnak ment a Fochban. Ennek köszönhetően a Hitech GP-s kollégája Nikita Mazepin és Ralf Aron lett a negyedik-ötödik. A hatodik helyen Harrison Newey ért be, miután sikerrel verte vissza csapattársa Pedro Piquet támadásait. Mick Schumacher ugyan nyolcadik lett, de később Ferdinand Habsburg mögé sorolták, mert sárga zászló alatt előzte meg az osztrák pilótát. Jehan Daruvala lett az utolsó pontot szerző pilóta Pau első versenyén.

  • Mick Schumacher majd el akar jutni a Forma-1-be is

    Mick Schumacher majd el akar jutni a Forma-1-be is

    A német világbajnok fia, Mick Schumacher elárulta, hogy nem kapkodja el azt, hogy ő lehessen a következő tinédzser aki bemutatkozhat majd a Forma-1-ben. Olyanok, mint Max Verstappen és Lance Stroll a European F3-ból mehettek fel a királykategóriába. Micknek azonban más a terve, nem akarja elkapkodni az ottani bemutatkozást.

    „Még csak most érkeztem a Formula 3-ba, csak a második hétvégémen vagyok túl. Persze majd egyszer ez a lépés is eljön. Azonban nem tudom még megmondani, hogy mikor.” – árulta el a 18 éves fiú a német ARD-nek.

    Schumacher hozzátette, hogy nagyon is jól érzi magát a junior szériában, amely igencsak komoly versenyeket eredményez idén, ő is csak ötödik a bajnokságban. Erről ennyit mondott:

    „Nincs komolyabb problémám. Az autó extrám gyors, majdnem olyan gyors, mint egy DTM autó. Kifejezetten élvezem.”

    Norbert Haug korábbi Mercedeses motorsport főnöknek is tetszik az ifjú Schumacher fejlődése:

    „Nagyon-nagyon koncentrált, nagyon ígéretes, jó megérzésem van vele kapcsolatban. Közel van a határaihoz, de nem lépi azokat át. Még sokat láthatunk majd tőle.”

  • Santino Ferrucci marad a Haas kötelékében

    Santino Ferrucci marad a Haas kötelékében

    Santino Ferrucci marad a Haas fejlesztő versenyzője 2017-ben is, miközben teljes szezont teljesít a GP3-ban.

    A 18 éves amerikai tavaly csatlakozott a Haashoz, jelen volt teszteken és versenyeken, illetve szimulátoron gyakorolt. Egy szezonközi teszten is részt vett, Silverstoneban, ezzel pedig Danny Ongais 1977-es szereplése óta ő az első amerikai aki egy amerikai csapat F1-es autóját vezette.

    „Örülünk, hogy Santino visszatér hozzánk és várjuk, miként fejlődik majd GP3-ban.” – mondta a Haas csapatfőnöke, Gunter Steiner. „Tetszett, amit tavaly láttunk tőle a teszten, érettsége autón kívül és belül is meggyőző. Santino egy fiatal amerikai versenyző, sok potenciál van benne, és nagyon sokat tanul.”

    Ferrucci tavaly 12. lett a GP3-ban a DAMS csapattal.

    „Mióta versenyezni kezdtem, az a célom, hogy Forma-1-es versenyző legyek, és az, hogy amerikai versenyzőként, egy amerikai csapat tagja lehetek, olyasvalami, ami óriási büszkeséggel tölt el.” mondta Ferrucci. „Sokat tanultam tavaly a GP3-ban a DAMS-szal és a Haas-szal. A két csapat együtt hozzájárult ahhoz, hogy többet és gyorsabban tanuljak. Idén már sokkal felkészültebbnek érzem magam.”

  • Schumacher nem fog első F3-as szezonja után azonnal az F1-ben kikötni

    Schumacher nem fog első F3-as szezonja után azonnal az F1-ben kikötni

    Fotó: Kaiser Erika

    Mick Schumacher elismerte, ő nem fog első F3-as szezonja után azonnal az F1-ben kikötni, mint Verstappen vagy Stroll.

    Max Verstappen F3 után azonnal az F1-ben találta magát, és vannak, akik hasonló ugrást várnak Mick Schumachertől is. Ő azonban elismeri, még nem áll készen a Forma-1-re.

    „Ők (Verstappenék) hamar úgy döntöttek, hogy megteszik ezt a lépést, de én még nem állok készen.” – mondta Schumacher a német Handelsblatt c. lapnak.

    Mick idén váltott F3-ra, bár az F4-es bajnokságban nem sikerült bajnoki címet szereznie.

    „Nem jött össze. Talán nem vagyok elég konzisztens. De a célom természetesen az, hogy nyerjek az elkövetkezendő években.”

    „Ez az első évem (F3-ban), szóval ez a tanulásról szól és igyekszem az újonc értékelésben elöl végezni.”

    Arra a kérdésre, hogy mikor jöhet majd szóba az F1, Mick így felelt: „Jelenleg a saját dolgomra koncentrálok, még fejlődnöm kell versenyzőként.”

    Reagált arra is, hogy édesapja korábbi csapatai, a Mercedes és a Ferrari máris érdeklődik iránta: „Ez talán azt jelenti, hogy már eddig is jól csináltam a dolgom. Mindig igyekstem a legjobb formámat nyújtani, a legjobbakkal akarok versenyezni, ők pedig a Forma-1-ben vannak.”

    Az első F3-as versenyhétvégén, Silverstoneban a három versenyen Mick 8., 6., és 18. helyezést ért el.