Kategória: Formula 3

  • Russell megszerezte első GP3-as győzelmét

    Russell megszerezte első GP3-as győzelmét

    George Russell, a Mercedes utánpótlás sorozatának versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a szombati GP3 versenyen Ausztriában.

    Russell pole pozícióból kezdhette meg az osztrák versenyt, vezetésével pedig négyes ART győzelem született, Jack Aitken ugyanis második, Nirei Fukuzumi harmadik, Anthoine Hubert pedig negyedik lett.

    A futam nem volt eseményektől mentes: a Virtuális Safety Car-ra is szükség volt, miután Hubert a rajtnál nekiütközött Leonardo Pulcini autójának. Ennek következményeképp a Giedo van der Garde által mentorált Stejin Schothorst autója is megsérült.

    Hubert a manőverért tíz másodperces stog/go büntetést kapott, amivel egy helyet csúszott vissza, és lett negyedik japán csapattársa mögött.

     

    A végeredmény:

    1. George Russell ART Grand Prix
    2. Jack Aitken ART Grand Prix
    3. Nirei Fukuzumi ART Grand Prix
    4. Anthoine Hubert ART Grand Prix
    5. Ryan Tveter Trident
    6. Giuliano Alesi Trident
    7. Alessio Lorandi Jenzer Motorsport
    8. Raoul Hyman Campos Racing
    9. Dorian Boccolacci Arden International
    10. Arjun Maini Jenzer Motorsport
    11. Kevin Jörg Trident
    12. Marcos Siebert Campos Racing
    13. Tatiana Calderon DAMS
    14. Bruno Baptista DAMS
    15. Julien Falchero Campos Racing

    Niko Kari, Santino Ferrucci, Stejin Schothorst és Leonardo Pulcini nem tudták befejezni a versenyt.

    A leggyorsabb kört Antonie Hubert futotta 1:21.298-cal, a verseny 24. körében.

     

     

     

  • GP3: George Russell indulhat a pole-ból

    GP3: George Russell indulhat a pole-ból

    George Russell, a Mercedes ifjonca szerezte meg az első rajthelyet Spielbergben.

    Szinte folyamatosan változott az állás, rendkívül izgalmas időmérő edzést futottak az utánpótlás széria fiataljai.

    Végül azonban a három hét múlva megrendezésre kerülő hungaroringi F1-es teszten Mercedesszel résztvevő Russell diadalmaskodott: midössze hét századdal végzett ART Grand Prix-s csapattársa, Jack Aitken előtt.

    A végeredmény is nagyon szoros lett: mindenki 1:19-es kört autózott. Ennek fényében ma és holnap is rendkívül izgalmas versenyeket láthatunk. Pláne, ha közbeszól az időjárás.

    1. George Russell ART Grand Prix 1:19.114 18
    2. Jack Aitken ART Grand Prix 1:19.186 17
    3. Dorian Boccolacci Trident 1:19.255 20
    4. Leonardo Pulcini Arden International 1:19.258 18
    5. Steijn Schothorst Arden International 1:19.292 18
    6. Giuliano Alesi Trident 1:19.412 18
    7. Ryan Tveter Trident 1:19.425 18
    8. Anthoine Hubert ART Grand Prix 1:19.440 18
    9. Niko Kari Arden International 1:19.479 17
    10. Nirei Fukuzumi ART Grand Prix 1:19.484 17
    11. Alessio Lorandi Jenzer Motorsport 1:19.493 17
    12. Arjun Maini Jenzer Motorsport 1:19.530 18
    13. Raoul Hyman Campos Racing 1:19.561 17
    14. Julien Falchero Campos Racing 1:19.596 16
    15. Kevin Jörg Trident 1:19.680 18
    16. Bruno Baptista DAMS 1:19.778 18
    17. Santino Ferrucci DAMS 1:19.789 14
    18. Marcos Siebert Campos Racing 1:19.832 17
    19. Tatiana Calderon DAMS 1:19.872 16
  • Häkkinen szerint még fejlődnie kell Mick Schumachernek

    Häkkinen szerint még fejlődnie kell Mick Schumachernek

    Mika Häkkinen, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher egyik legnagyobb riválisa maga is támogatja a „Keep Fighting Michael” kezdeményezést.

    A finn világbajnok szerint még nagyon korai arról beszélni, hogy Michael fia, Mick Schumacher esetleg a Forma-1-be kerülhet. Annak ellenére, hogy Mick 18 éves, csak úgy, mint a már Forma-1-ben szereplő Lance Stroll.

    „Nem ez a megfelelő időpont arra, hogy Mick esetében az F1-ről beszéljünk, véleményem szerint.” – mondta Häkkinen. „Ő még mindig nagyon fiatal és sok területen fejlődnie kell. Ami pedig fontos, hogy több futamot is szeretne megnyerni. Ha alázatos vagy, és szomjazol a győzelemre, akkor mindig próbálod fejleszteni magad, hogy jobb versenyzővé válj. Erre van szükség. És amikor én Mickkel beszélek, úgy érzem, hogy győztes akar lenni.”

  • F1-es támogatottak taroltak ma F3-ban

    F1-es támogatottak taroltak ma F3-ban

    A norisringi hétvége második F3-as futamán a McLaren-Honda protezsáltja, Lando Norris diadalmaskodott.

    Norris a negyedik helyről indult, és támadni is kezdte Günthert, ám ekkor még nem járt sikerrel, sőt visszaesett az ötödik helyre. Innen kapaszkodott vissza, majd mikor Günther elfékezte magát az egyik kanyarban, Norris kivitelezte amit korábban nem sikerült, és megkaparintotta harmadik helyet. Pár kör múlva pedig Hughes-t is maga mögé utasította, így már csak Aron volt hátra.

    A verseny nagy részén a pole-ból induló Ralf Aron állt az élen, ám a futam legvégére elvesztette a fonalat és az ötödik helyig csúszott vissza, Norris pedig bezsebelte a győzelmet.

    „Jó visszatérni a csúcsra pár nem túl élvezetes verseny után.” – mondta Norris. „Nem a legegyszerűbb előzni ezen a pályán, főleg ha az illető jól védekezik. De volt pár jó csatám, különösen Ralffal (Aron).”

    Norris mögött Highes és Günther végzett, Piquet a 6., Newey a 7., Schumacher 12., Habsburg pedig 15. lett.

    A hétvége harmadik versenyén a Force India által támogatott Jehan Daruvala szerezte meg első F3-as győzelmét.

    Daruvala a második helyről rajtolt, méghozzá remekül, azonnal elé került a pole-ból rajtoló Günthernek, aki már Aronnal küzdhetett tovább.

    Daruvala előnye már egy másodperc volt, Mick Schumacher és Pedro Piquet ütközése miatt a teljes pályán sárga zászló volt érvényben.

    Újabb teljes pályás sárgát okozott Tadasuke Makino, aki Harrison Newey-ba szaladt bele.

    Ezt követően Günther közelebb került Daruvalához, ám nem került olyan pozícióba, hogy visszaszerezhesse a vezető helyet.

    „Jól reagáltam az elején és elkaptam Maxit (Günther).” – nyilatkozta Daruvala. „Az első körök jók voltak, komoly előnyöm lett, de egy kicsit óvatos voltam az első teljes pályás sárgánál (FCY), és Maxi utolért. Az autó jó volt a FCY után és jól tudtam irányítani. Nagy nyomás alatt voltam, de próbáltam jól kigyorsítani a kanyarokból és nem hibázni.”

    Daruvala mellett Günther és Norris állhattak még dobogóra.

    A tabella élén Günther áll, 236 ponttal. Tőle 34 ponttal van elmaradva Eriksson, és 38-cal Norris.
    Newey a 9., Habsburg a 10., Schumacher a 11., Piquet pedig a 12. helyen áll a bajnokságban.

  • F3: Gunther ölébe hullott a győzelem

    F3: Gunther ölébe hullott a győzelem

    Maximilian Gunther nyerte az izgalmasra sikerült első F3-as versenyt a Norisringen. Ehhez mondjuk az is szükségeltetett, hogy Jake Hughes és Lando Norris összeütköztek.

    Hughes a pole-ból rajtolt, mellőle Norris, aki mint szinte mindig, most is a rajtot rontotta el, el is veszített pár pozíciót. Később azonban visszakapaszkodott a második helyre.

    Joey Mawson Harrison Newey-val csatázott, végül mégis Daruvalával ütközött, és a falban kötött ki.

    Ferdinand Habsburg sem úszta meg, a rajtot követően koccolta egy versenyzőtársát, meg is forgott, és némi torlódást okozott a kanyarban. Ezt követően ki is esett a versenyből.

    A verseny vége felé közeledve Norris már az élen álló Hughes-t támadta, sőt a poros ívre terelte, így Hughes meg is forgott és kiesett a versenyből.

    Így a futamgyőzelem Gunther ölébe hullott a győzelem, míg a másodikként leintett Norrist azonnal meg is büntették a Hughes-zal való incidens miatt. 20 másodpercet adtak hozzá az idejéhez, így csak a 11. helyen rangsorolták.

    Gunther mellet így Pedro Piquet és Guanyu Zhou állhatott még dobogóra. Harrison Newey az 5. lett, míg Mick Schumacher a 7. helyen ért célba.

    A bajnoki tabella élén Günther előnye most 8 pont Erikssonnal szemben.

  • Racingline.hu képgaléria az F3 hungarorigni hétvégéjéről

    Racingline.hu képgaléria az F3 hungarorigni hétvégéjéről

    A DTM hungaroringi hétvégéjén az FIA F3 European Championship mezőnye is hazánkban versenyzett.

    Kaiser Erika és Tóth Zsombor képei.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”20″ gal_title=”2017 F3, Hungaroring”]

  • Norris megörökölte a hungaroringi dobogót

    Norris megörökölte a hungaroringi dobogót

    Nem a Hungaroringen fog megszakadni Lando Norris dobogós sorozata, habár a harmadik futamot követő hivatalos sajtótájékoztatót még a McLaren legfrissebb brit kiszemeltje nélkül tartották meg.

    Norris egy gyengécske rajtot követően (ismét) visszaesett eredeti rajtpozíciójához képest, azonban a harmadikról a második futamtól eltérően csupán a negyedikig csúszott vissza a Premánál versenyző kínai Ferrari-junior, Guan Yu Zhou mögé. A páros egymás mögött haladt egészen az utolsóelőtti körig, amikor Norris a sikánnál előzéssel próbálkozott, Zhounak pedig védekezés közben le kellett vágnia a kanyart. A vizsgálat kissé elhúzódott, ám végül az a döntés született, hogy a pályaelhagyós manőver egy ötmásodperces büntetésnek felel meg, Zhou így visszacsúszott Norris Carlinja mögé a negyedik helyre.

    „Jó lett volna még a pályán megszerezni” – utalt a zöldasztalos dobogóra Lando. „Szerintem nagyon jó volt a tempónk, de amikor ilyen közelről követsz egy másik autót, rengeteg időt vesztesz. Biztos voltam benne, hogy ha sikerülne előznöm, közel tudtam volna kerülni Callumhoz [Ilott, aki a második lett]; a csapat remek munkát végzett, nekem azonban valamilyen okból kifolyólag nem sikerült olyan jól vezetnem. [Ami az incidenst illeti,] a négyes kanyarból kifele kívülre kell húznod az ötös felé haladva, de [Zhou] megcsippentette a füvet az egyik kerekével és szélesre sodródott, emiatt tudtam belülre vágni. Abban a körben igazából pont le akartam kicsit lassítani, hogy megnézzem, kicsit tisztább körülmények között mire lett volna képes az autó – örülök, hogy végül inkább közel maradtam, mert ez bizonyult a nyerő taktikának.”

    Zhou – természetesen – nem feltétlen ért egyet a versenybírák döntésével.

    „Az egész verseny alatt nagyon nehéz volt magam mögött tartanom Landót, különösen az utolsó öt körben” – nyilatkozta a kínai. „Úgy láttam, jobb tempója volt, mint nekünk. A hatos kanyarban fékezésnél én voltam előrébb, és a külső ív mellett döntöttem. Megpróbáltam rendesen bekanyarodni, de akkor észrevettem, hogy ebben az esetben összeütköznénk, így inkább kiengedtem, különben egyikünk sem fejezte volna be a versenyt. Nem nyertem ezzel semmilyen előnyt.”

    Norrisnak mindenesetre égető szüksége van minden pontra, ugyanis saját magához mérten pocsék hungaroringi hétvégét zárt: az itt tárgyalt harmadik hely mellé egy nyolcadikat és egy tizennegyediket gyűjtött csak be, mindkettőt elrontott és lefullasztott rajtok után. Közvetlen riválisai remek szereplésének köszönhetően a brit visszacsúszott a bajnoki tabella negyedik helyére, 25 ponttal lemaradva Joel Erikssontól, 20-szal Maximilian Günthertől és néggyel Callum Ilott-tól.

  • Eriksson a bajnokság éllovasa a Hungaroringi hétvége után

    Eriksson a bajnokság éllovasa a Hungaroringi hétvége után

    Lezajlott a Formula 3 három hungaroringi futama is.

    Az első futamon Maximilian Gunther diadalmaskodott, aki a pole-ból rajtolva a harmadik győzelmét szerezte meg a szezonban. Azonnal elhúzott a mezőnytől.

    Később azonban Ralf Aron landolt a kavicságyban, miután ráfutott Piquet-re, így a teljes pályán sárga zászló volt érvényben. Aron persze kiesett, Piquet pedig új hátsó szárnyat kapott, de addigra már öt kör hátrányban volt. Végül nem is értékelték.

    Gunther mondhatni kényelmesen meg is nyerte a versenyt, mögötte Jake Hughes és Jehan Daruvala zártak. Győzelmével Gunther ekkor át is vette a vezetést a pontversenyben.

    Harrison Newey a 6., Lando Norris a 8., Mick Schumacher a 9., Ferdinand Habsburg a 15. helyen zártak.

    A második futamra már vasárnap került sor, melyen Callum Ilott aratott rajt-cél győzelmet. Uralta a versenyt, a 22 kör alatt 8,6 másodperces előnyt autózott ki a második helyezett Joel Ericssonhoz képest.

    A harmadik helyet a kínai Guanyu Zhou kaparintotta meg.

    A McLaren reménysége Lando Norris – szinte már várhatóan – elrontotta rajtját, méghozzá alaposan. A 3. helyről a 15.-re csúszott vissza a rajtnál, végül 14. lett. Ezzel a pontversenyben is visszacsúszott a 4. helyre.

    Mick Schumacher a futamon a 9., Ferdinand Habsburg a 10., Pedro Piquet a 13., Harrison Newey pedig a 18. lett.

    A vasárnap esti, harmadik versenyen a második helyről rajtoló Joel Eriksson állhatott fel végül a dobogó tetejére. Mögötte Callum Ilott és Guan Yu Zhou lett leintve, később azonban a kínai büntetést kapott, így hivatalosan Lando Norris lett a harmadik.

    A pontszerzésről épp csak lemaradt Schumacher és Habsburg, a 11. és 12. helyen zártak. Piquet 14. lett, Newey pedig ismét 18.

    A hungaroringi hétvégét követően Eriksson áll a tabella élén 183 ponttal. Őt Gunther (178), Illot (162) és Norris (158) követik. Habsburg 52 ponttal a nyolcadik, Newey 51 ponttal a kilencedik, Schumacher 49 ponttal a tizedik, Piquet 18 ponttal a tizenhatodik helyen áll.

     

  • Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Három neves, nemzetközi széria a Hungaroringre látogat a hétvégén! A DTM mezőnye mellett jelen lesz az FIA Formula 3 European Championship is, többek között Lando Norrisszal, Mick Schumacherrel, Harrison Newey-val, Pedro Piquet-vel és Ferdinand Habsburggal, ráadásul a TCR International Series is ide látogat, mely sorozatban összesen 9 magyar versenyző áll majd rajthoz, Köztük Michelisz Norbi, Tassi Attila, Jedlóczky L. Márk, Bernula István, és a Zengő Motorsport, 5 autóval!

    [poll id=”12″]

  • Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Ilyen se nagyon volt még: a magát a túraautózás csúcsának nevező DTM szinte kistestvérként befogadja a pár éve a nulláról indult, de nagyon is feltörekvő TCR International Seriest, és a Hungaroringen egy hétvégén szerepelnek majd, nem is beszélve a méltán híres FIA Formula 3 Európa-bajnokságról.

    A DTM a 80-as évek végén egyszer már járt Magyarországon, de akkor sajnos nem lett folytatása a dolognak, egy hétvégés szereplés volt az akkor. 2014-ben tért vissza a széria, ami már nyomokban sem tartalmazza azt a fajta túraautózást, amit esetlegesen 1988-ban valaki még élőben láthatott Mogyoródon. A jelenlegi három gyártó, akik szerepelnek benne gyakorlatilag a legfejlettebb technikát rakja a versenyzők alá, és ha lekapjuk a sziluetteket, olyan megoldásokat és szerkezeteket láthatunk, ami alapján mondhatjuk azt, hogy a dolog inkább közelebb áll a formaautózáshoz, mint a túraautókhoz. Idén ráadásul ugyanúgy, ahogy a Forma-1 élén is, vezércsere történt. A királykategóriából Bernie Ecclestone távozott, itt a szintén régóta a DTM ügyvezetését gyakorló Hans Werner Auftrecht vonult vissza, és vette át a helyét Gerhard Berger. Jelenleg pedig Berger unokaöccse vezeti a DTM idei tabelláját, és könnyen elképzelhető az, hogy esetlegesen a széria bajnokaként jövőre akár már a Forma-1-ben is láthatjuk a fiatal osztrák Mercedeses csillagot. Aki ebbe a sztoriba beleszólhat még, az az Audis Jamie Green, illetve a Magyarországon elképesztő népszerűségnek örvendő Timo Glock, a BMW-jével.

    Kevésbé ismert tény, hogy a DTM holdudvarába tartozik az F3-as bajnokság is, és lehet hogy a jelenlegi formájában utoljára, hiszen egyre több helyről hallani azt, hogy a FIA azon mesterkedik, hogy összevonja a GP3-mal, amelynek a jogai egyébként a FOM-nál vannak, és így egy elég komoly utánpótlásszéria jönne létre a közeljövőben. Brutálisan szoros a bajnokság, az élen pontegyenlőség van Joel Eriksson és az újonc Lando Norris között, de itt szerepel idén a magyar gyökerekkel is rendelkező Habsburg Ferdinánd, illetve az F1-es hétszeres világbajnok fia Mick Schumacher. További nevesebb szereplői a szériának Harrison Newey, a Red Bull F1 főtervezőjének Adriennek a fia, illetve az első már mogyoródi Magyar Nagydíj nyertesének, Nelson Piquetnek a fia Pedro, aki szintén a Forma-1 irányába tart, mint pár évvel korábban Nelsinho.

    Végül, de nem utolsósorban örömteli hír, hogy végre a TCR International Series is ellátogat június 16-18 között Magyarországra, hiszen a széria alapítója Marcello Lotti nagyon is szereti a magyar közönséget, ismerős még neki a hangulat a WTCC-ről, mint annak az egykori vezére. Idén már helyet kapott a Hungaroring a versenynaptárában, bár későbbi időponttal. Információink szerint a váltásra azért is szükség volt, mert gyakorlatilag az eredetileg tervezett július eleji GT Openes hétvégén már egyszerűen maximum cipős kanállal lehetett volna szorítani helyet a TCR-es autóknak, helyek és időpontok tekintetében is. Így került előrébb a DTM-es hétvégére, ami nem baj, mert így az amúgy is nagy számban kilátogató magyar közönség láthat magyar csapatokat és magyar versenyzőket!

    Nézzük is sorban végig őket, még úgy is, hogy jövő héten még lesz egy versenyhétvégéjük a Salzburgringen, és ha ott netán valaki leamortizálja a technikát, eléggé bajos lehet az indulása alig pár nappal később Magyarországon. A Zengő Motorsportnál Ficza Ferenc az, akivel kell számolni, a kérdés az, hogy még SEAT-tal, vagy már a Kiával. A M1RA csapat háza táján az a nagy szenzáció, hogy a csapattulajdonos Michelisz Norbert is beül a TCR-es Hondába, és harcba száll Tassi Attilával egyetemben, aki eddig nyugodtan mondható az év magyar nemzetközi meglepetésének is. A negyedik magyar fiú pedig nem más lesz, mint Jedlóczky L. Márk, aki eddig a magyar OB-n jeleskedett Zengőék SEAT-jával. Most azonban a magyar Unicorse csapat Alfa Romeo Giulietta TCR-rel indul majd, a magyar DTM-es hétvégén, az első nemzetközi TCR-es versenyén.

    Egy szónak is száz a vége, a nyár eleji motorsportos szórakozás garantált, és a jegyek megvásárolhatóak az Ostermann oldalán:
    http://www.gpticketshop.hu/DTM.html

    Érdemes sietni, mert bizonyos típusú jegyek máris elfogytak!