Kategória: Formula 3

  • Lando Norris jövőre repetát kér Makaóból

    Lando Norris jövőre repetát kér Makaóból

    A jövőre már a McLaren tartalékversenyzője titulust is viselő, idei Formula 3-as bajnok, Lando Norris jövőre újra szeretni rajthoz állni a Makaói Nagydíjon, hogy javítson idén elért eredményén.

    Az idei makaói versenyen nem volt túl könnyű dolga, nehezen alkalmazkodott a Yokohama gumikkal szerelt Carlin autójához, és végül a futamon a második helyen ért célba Dan Ticktum mögött. Ehhez azonban az is kellett, hogy az élen haladó Ferdinand Habsburg és Sergio Sette Camara az utolsó kanyarban hibáztak. A maximalista Norris tehát nem elégedett második helyezésével és jövőre újra próbálkozna a makaói megmérettetésen, noha a szezon során minden bizonnyal Formula 2-ben, vagy Super Formulában áll majd rajthoz.

    „Vissza akarok térni.” – mondta Norris az Autosportnak. „Szerintem a legtöbb versenyző vissza akar térni a következő évben. Hosszú lesz a jövő év, és más versenyzők is lesznek, szóval nehéz kijelenteni, hogy vissza is tudok majd térni. De akarok.”

    „Azért jöttem Makaóba, hogy nyerjek, de valahogy nem készültem fel annyira, mint kellett volna, vagy mint amennyire tudtam volna, mert más dolgokra koncentráltam.”

    „Nem volt oka annak, hogy ne nyerhettem volna, egyszerűen csak nem álltak össze a dolgok úgy, ahogy kellett volna. De másodikként végezni sem olyan rossz.”

    „Néhány csapat jobban alkalmazkodott a gumikhoz, míg ez olyan terület volt, amivel mi küszködtünk. Szóval talán majd jövőre, ha visszatérek, és ugyanolyan gumikon leszünk, tudunk majd dolgozni azok élettartamán, hogy kitartson a verseny végéig.”

  • Habsburg a hiba ellenére is büszke makaói teljesítményére

    Habsburg a hiba ellenére is büszke makaói teljesítményére

    A Carlin versenyzője, Ferdinand Habsburg remek előzések és csaták után kis híján megnyerte a nagy presztízzsel bíró Makaói Nagydíjat, azonban az utolsó kanyarban a falnak ütközött. Az osztrák versenyző a betli ellenére büszke a hétvégi teljesítményére.

    „Az autó és a tempónk nagyon erős volt, és a gumikra is vigyáztam; úgy éreztem minden szükséges dolgot megtettem.” – nyilatkozta Habsburg. „Sikerült egy jó manőverrel megelőznöm Günthert, és Sergio (Sette Camara) nyomába indultam. Az utolsó három körben már tudtam is támadni. Utolértem és mindent beleadtam, őszintén mindent. Tudtam, hogy gyorsabb vagyok és jobb állapotban vannak a gumijaim; nem akartam másodikként végezni, győzni akartam. Szóval nyomtam neki, és mindent megtettem, amit tudtam. De így is büszke vagyok arra, amit elértem.”

    Miután azonban Habsburg megelőzte Sette Camarát, és hibázott, utóbbi ugyanazt produkálta.

    „A gumijaim a végét járták, és nagy volt rajtam a nyomás Ferdinand által, aki nagyon jól vezetett.” – mondta Sette Camara. „A célegyenesben tudtam is tartani őt.”

    „A kör hátralévő hat kilométerén már abszolút nem voltak gumijaim, mindenhol próbált engem megelőzni. Minden tőlem telhetőt megtettem, ez egy Világkupa, vagy nyersz, vagy veszítesz, nincs kompromisszum. Próbáltam a legjobbat nyújtani, az utolsó kanyarban már előttem volt, nagyon közel voltunk, minden leszorítóerőt elvesztettem, blokkoltam az első kerekeket, hogy ne ütközzünk össze, de a falban végeztük.”

  • Az utolsó kanyarban bukta el a makaói győzelmet Ferdinand Habsburg

    Az utolsó kanyarban bukta el a makaói győzelmet Ferdinand Habsburg

    Az F3-as Makaói Nagydíj első versenyét, szombaton, a harmadik helyről rajtoló, Ferrari-támogatott Callum Ilott nyerte, miután csodás manőverrel megelőzte Joel Ericssont.

    A második helyen Ericsson ért célba, Sergio Sette Camara, Maximilian Gunther, Ferdinand Habsburg, Pedro Piquet, és az Europern F3 idei bajnoka, Lando Norris előtt. Mick Schumacher a hetedik helyen haladt a verseny elején, azonban hibázott, mikor Habsburgot próbálta előzni, és visszacsúszott a mezőny végére. Végül a 20. helyen zárt.

    A vasárnapi, második futam igazán izgalmasra sikerült és drámai véget hozott. Sergio Sette Camara vezetett sokáig, miközben Ferdinand Habrburg remek előzéseket bemutatva tornázta fel magát a második helyre. Őket a Red Bull Junioros, Dan Ticktum és Lando Norris követték.

    Az utolsó körben Habsburg sikeresen megelőzte Sette Camarát, és ekkor jött a dráma: az utolsó kanyarban, egymástól teljesen függetlenül, Habsburg és Sette Camara is megcsúsztak és a falnak ütköztek. Ennek köszönhetően a győztes Ticktum lett, Norris és a 14. helyről rajtoló Ralf Aron előtt. Habsburgnak annyi szerencséje még volt a helyzethez képest, hogy a negyedik helyen még éppen „becsúszott” a célba.

    Mick Schumacher ugyan kiesett a versenyből, a versenyben futott leggyorsabb kör az ő nevéhez fűződik.

  • A GP3 megerősítette 2018-as versenynaptárát

    A GP3 megerősítette 2018-as versenynaptárát

    A GP3 széria szervezői egy kilenc fordulóból álló versenynaptárat jelentettek be 2018-ra, az eseménysorozatba bekerülő Franciaországgal és a visszatérő Oroszországgal.

    A sorozat 2017-hez hasonlóan Barcelonában kezdődik és Abu Dhabiban fejeződik be. A szezon előtti teszteknek a 2013-as és 2014-es évben otthont adó spanyolországi, Jerez melletti pálya eddig háttérbe szorította a Paul Ricard-ot és Sochi-t, ami pedig a 2014 és 2015-ös szezonban szerepelt utoljára a naptárban.

    „Örömömre szolgál, hogy megerősíthetem a 2018-as naptár kibővítését, miszerint az új szezonban kilenc forduló szerepel, melynek összes futama a Formula 1 versenyhétvégéjén kerül megrendezésre” – mondta Bruno Michel, a GP3 vezetője. „Emellett nagyon örülünk, hogy először versenyezhetünk Le Castellet-ben, és újra visszatérhetünk Szocsiba. Egyensúlyt teremtünk a költségek ellenőrzésével a versenyzők számára teljes szezon teljesítését lehetővé téve, ezzel több szórakozást tudunk nyújtani a rajongók számára is.”

    „Ez a bajnokság az új pályák megjelenésével új kihívásokat fog jelenteni a csapatok számára, a pilótáknak pedig a harmadik generációs GP3-as autókba a DRS bevezetése szolgál újdonságként. Meg vagyok győződve arról, hogy számos lehetőség adódik a versenyzők számára, hogy megmutathassák tehetségüket az F1-es paddock és a rajongók előtt.”

    A következő év lesz a GP3 utolsó szezonja a jelenlegi felállásban, az Európai Formula 3 kategóriával tervezett 2019-es összefonódás előtt.

    2018 GP3 versenynaptár:

    Május 11-13 / Barcelona, Spanyolország
    Június 22-24 / Le Castellet, Franciaország
    Június 29 – Július 1 / Spielberg, Ausztria
    Július 6-8 / Silverstone, Anglia
    Július 27-29 / Budapest, Magyarország
    Augusztus 24-26 / Spa-Francorchamps, Belgium
    Augusztus 31 – Szeptember 2 / Monza, Olaszország
    Szeptember 28-30 / Sochi, Oroszország
    November 23-25 / Yas Marina, Egyesült Arab Emírségek

  • Makaóban kevés az induló, de Norris ott lesz

    Makaóban kevés az induló, de Norris ott lesz

    A novemberi Makaó Nagydíjon rekordalacsonyságúnak számító 22 autó lesz jelen, a frissen F3-as bajnokká koronázott Lando Norris azonban nem hiányozhat a mezőnyből.

    Makaó 1983-ban váltott az F3-as keretszabályzatra, ám még első évében is sikerült 25 autót odacsábítaniuk, az eltelt 33 év során pedig a mezőny nagysága egyszer sem csökkent 28 induló alá. A jelenségre némi magyarázattal szolgálhat, hogy a 2017-es felvonás lesz az első Makaó Nagydíj, amit Barry Bland vezetése és szervezése nélkül tartanak meg – a verseny szürke eminenciása 2016 nyarán mondott le posztjáról (amikorra a résztvevők nagy része már fixálva volt) és idén júliusban hunyt el.

    A már említett Norris a Carlin ötautós különítményét erősíti, ahol Jehan Daruvala, Ferdinand Habsburg, Devlin DeFrancesco és Sacha Fenestraz csatlakoznak hozzá a tavalyi, António Félix da Costa által elért győzelem megismétlésének reményével.

    A Motopark csapatában Joel Eriksson, Sergio Sette Camara, a Red Bull-junior Dan Ticktum, Marino Sato (nem rokon!) és Tadasuke Makino kap lehetőséget, a Premánál pedig a „szokásos” négyes, azaz a frissen Ferrarihoz szerződött Callum Ilott, Maximilian Günther, Mick Schumacher és Guan Yu Zhou.

    A Van Amersfoort mindössze két versenyzőt nevezett, Pedro Piquet-t és a Hitech visszalépésével majdnem ülés nélkül maradó Ralf Aront. Kuriózum lehet a teljesen japán pilótákból összeálló B-Max: Yuhi Sekiguchi és Kenta Yamashita személyében japán F3-as bajnokok és Super Formula-élmenők is lesznek a mezőnyben, míg az 50 éves csapatfőnök, Ryuji Kumita is rajthoz áll „Sárkány” álnéven.

  • Még a bevezetése előtt átkeresztelhetik a halót

    Még a bevezetése előtt átkeresztelhetik a halót

    Nyár közepén hivatalosan megerősítesre került, hogy 2018-tól bevezetik a halo fejvédő rendszert a Forma-1-ben.

    Nem sokkal később az FIA közleményben tudatta, hogy a Forma-2-ben és a GP3-ban is kötelező lesz a biztonsági rendszer használata.

    Az Autosport.com információi szerint a Strarégiai Csoport november 7-én esedékes megbeszélésén napirendre kerül a halo nevének megváltoztatása: átkeresztelhetik a fejvédőt.

    „Több lehetőségünk is van a nevet illetően, valami olyasmi is lehet, hogy ‘biztonsági ketrec’ – mondta a brit szaklap forrása.

    A 2018-as Ausztrál Nagydíjon bemutatkozó rendszer működését illetően továbbra is vannak kérdőjelek, ám az FIA vizsgálatai szerint a halo Henry Surtees és Justin Wilson életét is megmentette volna.

    Az FIA-t arról is kérdezték, hogy vajon Felipe Massa 2009-es hungaroringi vagy Jules Bianchi 2014-es suzukai baleseténél milyen következményi lettek volna a fejvédő használatának: „Azon forgatókönyvek száma, amikor a halo segített volna sokkal nagyobb, mint amikor semleges vagy negatív következményei lettek volna” – érkezett a válasz.

     

  • Mick Schumacher jövőre is marad Formula 3-ban

    Mick Schumacher jövőre is marad Formula 3-ban

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick 12. helyen zárt idén az FIA Formula 3 European Championship tabelláján, közvetlenül Adrian Newey fia, Harrison mögött.

    A bajnokságot a McLaren által támogatott Lando Norris nyerte, aki jövőre már a csapat tartalékversenyzője lesz.

    „Ha majd készen állok, megtörténik a következő lépés is. De először fejlődnöm kell még.” – mondta Mick Schumacher a SID hírügynökségnek.

    Szóval szinte biztos, hogy marad jövőre is F3-ban, a Premával, mert ahogy mondja, „minden más értelmetlen lenne a jelenlegi helyzetben”.

    „Magamra koncentrálok, nem foglalkozom a többi versenyzővel. Mindenki a maga módján fejlődik, így nem lehet hasonlítgatni.” – mondta Mick, mikor arról kérdezték, mit szól hozzá, hogy Norris azonnal megnyerte a bajnokságot. „Én egyenként lépdelek előre és igyekszem felkészíteni magam a jövőre, amennyire csak lehet.”

    „De igen, a célom továbbra is a Forma-1. Idén történt, ami történt, és én örülök neki.”

  • Habsburg Ferdinánd a dobogón ünnepelhetett a szezonzáró hétvégén

    Habsburg Ferdinánd a dobogón ünnepelhetett a szezonzáró hétvégén

    Dobogós helyezéssel tette fel a koronát a 2017-es FIA F3 európa-bajnoki szezonjára Habsburg Ferdinánd a hockenheimringi finálén. Az osztrák versenyző sikeres évet tudhat maga mögött melynek fénypontja a spa francorchamps-i parádés győzelme volt.

    A 20 éves versenyző a záróhétvége első futamán az ötödik helyre kvalifikálta magát, ő azonban korántsem érte be ennyivel, és egy jól elkapott rajtot követően elszánt hajszába kezdett a vezető pozíció megszerzéséért, párharcra hívva csapattársát, az azóta bajnokká avatott Lando Norrist. Egy látványos manővernek köszönhetően Habsburg Norrist megelőzve feljött a második helyre végül azonban a brit versenyzőnek sikerült visszavennie pozícióját, így Ferdinánd harmadikként haladt át a célvonalon.

    ,,Nagyon örülök neki, hogy az idei negyedik dobogós helyezésem megszerzésével zárhattam le a szezont” – mondta el Habsburg, aki nem győzte dicsérni csapatát. ,,Ezt a pódiumot a mérnökömnek, Laneynek és a két szerelőmnek, Marcusnak és Joenak ajánlom. Elképesztően hálás vagyok nekik, amiért ilyen tökéletes csapatot alkotnak körülöttem. Rendkívül kiegyensúlyozott szezont tudhatunk magunk mögött, köszönhetően az egész Carlin csapat kemény munkájának. A szórakozás, az egymás kölcsönös ugratása és a kemény munka megfelelő arányú keveréke hihetetlen magabiztossággal tölti el az embert.

    A széles mosolyáról és állandó pozitív kisugárzásáról ismert Habsburgnak mindenkihez volt egy kedves szava, aki részese volt az idei szezonjának.

    ,,Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a szponzoraimnak, akik az egész év folyamán mellettem álltak: a legújabb és legjobb versenyfelszereléseket biztosító Jansen Competition, Rotax BRP, Gabriele Schöller, AVL, Sean Edwards Foundation és a többiek!”

    Természetesen a csapattársak és a család sem maradhattak ki a sorból.

    „Köszönöm a csapattársaimnak, Jehannek és Landonak, akiket a szezon során többször megfojtottam volna egy kanál vízben, de legalább annyiszor borultam volna a nyakukba. A jövőben is tisztelni foglak benneteket! Valamint a PAP csapatának, hogy gondoskodtak rólunk egész éven át: srácok, ti mindent jobbá tettetek számunkra!“

    ,,Végül, de nem utolsósorban hatalmas köszönettel tartozom a családomnak, hogy mindig mellettem állnak, és hisznek bennem, átsegítve engem a szezon mélypontjain, és osztozva a sikereken.
    A menedzseremnek, Jamienek azt üzenem: ,,Köszönöm hogy a barátom és a példaképem vagy, haver! És természetesen a szüleimnek és a testvéreimnek is köszönöm, hogy eljöttek a versenyeimre, és támogattak. Örökké szeretni foglak titeket!

    Habsburg a hosszú és szívből jövő köszönőbeszédét követően búcsút intett Hockenheimnek, hogy megkezdje a felkészülést az F3-as versenynaptár legnagyobb kihívást jelentő versenyére, a Makaói Nagydíjra.

  • Lando Norris a Formula 3 bajnoka 2017-ben!

    Lando Norris a Formula 3 bajnoka 2017-ben!

    Az egy hónap múlva 18 éves Lando Norris megnyerte a 2017-es European Formula 3 bajnoki címét 2 futammal a szezon vége előtt. A McLaren brit fiatalja az első, aki nem a Prema csapatával lett bajnok 2010 óta, amikor Edoaro Mortara győzedelmeskedett akkor még a Signature istállóval.

    Norris már a Red Bull Ringen bebiztosíthatta volna a címét, de az utolsó körben ütközött a Hitech versenyzőjével, Ralf Aronnal, így a Premás Maximilian Günternek matematikai esélye még volt a szezonzáró hétvégén Hockenheimben. Az első versenyen végül Joel Eriksson nyert, 0.7 másodperccel Norris előtt, de ez a britnek már a bajnoki címet jelentette. A brit fiatal újoncként nyerte meg az F3-at, és eddig kilencszer nyert, és hússzor volt a pódiumon, 28 versenyből.

  • Norris az összes versenyt megnyerné az F3 szezonzárón

    Norris az összes versenyt megnyerné az F3 szezonzárón

    A McLaren támogatta Lando Norris elegánsan fejezné be a szezont, megszerezné már az első versenyen Hockenheimben a bajnoki címet, majd a hátralévő két versenyt is megnyerné ezen a hétvégén. Norris már egy versenyhétvégével ezelőtt is bajnok lehetett volna, de  az utolsó körben ütközött, így a Red Bull ringet úgy hagyta el, hogy minimális esélye Maximilian Günthernek még van.

    Günthernek mindhárom versenyt meg kell nyernie ahhoz, hogy megcsíphesse az összetett első helyezést, miközben Norrisnak elég három pont, hogy őt koronázzák meg. A fiatal brit azt állítja, hogy nem fog változtatni a hozzáállásán, és továbbra is győzelmekben gondolkodik, ahogy azt teszi tavalyi debütálása óta, amikor itt próbálta ki először az F3-as autót, 2016-ban Hockenheimben. A jövőre már Formula 2 felé tartó fiatal így nyilatkozott:
    „A  célom az év utolsó versenyhétvégéjén is az, ami az eddigi kilenc alkalommal is volt idén: Megnyerni mindhárom versenyt. Szeretném már az első versenyen behúzni a bajnoki címet, hiszen matematikailag erre megvan az esélyem. Az első lépés ahhoz, hogy versenyt nyerjek, hogy jó teljesítményem legyen az első időmérő edzésen, és biztos vagyok benne, hogy mindenünk adott ahhoz, hogy harcolhassunk a pole pozícióért. 2016-ban is gyors voltam Hockenheimben, és a Carlin a teljes szezonban gyors és megbízható autót adott.”

    Günther elfogadta már, hogy a bajnoki címért Norrist legyőzni szinte képtelenség, de optimista a szezon végét illetően, és jól akar zárni:
    „Tudom, hogy a bajnoki esélyeim nem épp ígéretesek, de a legjobbamat fogom nyújtani, és ahogy mindig is, a saját teljesítményemre fogok koncentrálni. Nem számít, hogy mi lesz a harc vége a bajnoki címért, ragyogó eredményeket akarok szállítani, jó eredményeket… és ha lehet: három győzelmet.”