Kategória: Formula 3

  • Mick Schumacher célja a bajnoki cím

    Mick Schumacher célja a bajnoki cím

    A Forma-3-ban szereplő Mick Schumacher elmondta, hogy az idei célja nem más, mint, hogy megnyerje a sorozatot.

    A 19 éves pilótának ez a második idénye a bajnokságban, tavaly az összetett 12.helyén végzett.

    „Természetesen pilótaként mindig a bajnoki címet célzom meg. Nagyon jók a megérzéseim, remekül felkészültem erre az évre, a teszteken jók voltunk és teljesen kész vagyok az új szezonra.” – nyilatkozta a pau-i szezonnyitót megelőzően.

    „De nem akarok túlságosan nagyokat mondani. Csupán versenyezni szeretnék. Akár öt vagy nyolc pilóta is harcolhat majd a bajnoki címért. Mindent megfogok tenni azért, hogy én is egy legyek közülük.” – fogadkozott a német.

    „Szeretnék fejlődni bizonyos területeken, és folytatni a megkezdett munkát. Meg akarom mutatni, hogy tavaly óta mennyit léptem előre.” – tette hozzá.

    Menedzsere, Sabine Kehm a DPS hírügynökségnek beszélt a fiatal pilótáról: „Mick motivált és ambiciózus. Biztos vagyok benne, hogy sokat fog fejlődni idén.”

  • Zhou, a Formula 3 European első kínai győztese!

    Zhou, a Formula 3 European első kínai győztese!

    Daniel Ticktum indult ugyan a poleból, de Guanyu Zhou lerajtolta őt, így a brit a második helyre esett vissza a nyitó körökben, őt pedig Ralf Aron üldözte, akit Robert Shvartzman követett. A negyedik közben aztán jött is az első egész pályás sárga zászlós jelzés, mert Devlin DeFrancesco palánknak ment. Ezen fázisban a versenyzőknek redukálniuk kell a sebességüket, és tartaniuk kell egymás között a távolságot.

    Amint újra versenytempóra kapcsolhattak a pilóták, a Ferrari támogatott Shvartzman a kilencedik helyig esett vissza, a Renault junioros Sacha Fenestraz pedig feljött a negyedik helyre, így ő volt a legjobb újonc. Ugyanekkor Ben Hingeley is falnak ment, így beküldték a biztonsági autót.

    A kilencedik körben folytatódhatott a verseny, és Aron szemfüles volt, meg tudta előzni Ticktumot. Egy körrel később Mick Schumacher és Fabio Scherer akadtak össze, melynek az eredménye az lett, hogy Schumacher 19., Scherer a 15. helyre estek vissza. A verseny vége előtt Keyvan Soori Andres is a 12. helyen megismerkedett közelebbről a palánkkal, amely esetnek újra egy biztonsági autós fázis lett a vége.

    Amint a safety car levonult, Fenestraz indított még egy utolsó rohamot Ticktum ellen a harmadik helyért, de a brit immáron jól védekezett. Az élen nem történt változás, Zhou megnyerte élete első FIA Formula 3 European Championship versenyét. Mögötte Aron, Ticktum és Fenestraz ért be. Marcus Armstrong, Enaam Ahmed, Alex Palou, Robert Shwartzman, Marino Sato és Jüri Vips sorrendben zárult az első tíz pilóta sorrendje. Mick Schumacher végül a 15. helyen ért célba.

    Guanyu Zhou (PREMA Theodore Racing): “Jól rajtoltam, utána már csak azzal kellett törődnöm, hogy az új rajtokat követően mindig az élen maradjak. Én vagyok az első kínai pilóta, aki egy FIA bajnokságban nyert nyitott együléses versenyautóval, ami remek érzés. Nagyon örülök ennek, hogy ez sikerült.”

    Ralf Aron (PREMA Theodore Racing): “Mint az ismert, ezen a szűk utcai pályán nehéz megelőzni az ellenfeleket. Abszolút rámentem az új rajtokra. Amikor megtámadtam Daniel Ticktumot, akkor picit össze is értem Daniel autójával, de nem lett belőle semmi komolyabb gond. Második helyen kezdeni az új szezont, jó dolog.”

    Daniel Ticktum (Motopark): “Összességében nem vagyok elégedett, mert az élről indultam, és nem igazán akartam így harmadik helyen végezni. A fő problémám a rajtolással és az új repülőrajtokkal volt. Következő alkalommal jobb leszek.”

  • Daniel Ticktum szerezte meg a pole pozíciót Pauban

    Daniel Ticktum szerezte meg a pole pozíciót Pauban

    Mivel igen rövid a pálya Pauban, a FIA Formula 3 European Championship időmérő edzését két csoportra osztották. A szabadedzés eredményeket vették figyelembe, és a versenyzőket ez alapján sorolták A csoportba (első, harmadik, ötödik, stb.) vagy B-be (második, negyedik, hatodik, stb.).

    Az A csoportban Fabio Scherer az első körökben hamar átvette a vezetést. Később Jehan Daruvala javította meg őt, miközben Mick Schumacher a gumifalban kötött ki, így számára ez az időmérő edzés véget is ért. Ezt követően Sascha Fenestraz autózta ki a legjobb időt akitől Ralf Aron vette el azt, négy perccel a vége előtt. Két perc volt hátra a leintésig, amikor Guanyu Zhou feljött a harmadik helyre, majd két másodperccel a vége előtt hirtelen az első lett. Mögötte ekkor az A csoportban Aron, Fenestraz, Daruvala, Marcus Armstrong és Scherer voltak.

    A B csoport élén Habsburg Ferdinánd állt, nagyjából az ő időmérőjük feléig, aztán kénytelen volt átadni az előkelő helyét Daniel Ticktumnak. Két perccel a finis előtt Robert Shvartzman és Alex Palou is befért az osztrák-magyar elé, aki így visszaesett. Habsburg is azonban tudott még javítani, így az utolsó percben visszajött a második helyre, de Ticktummal már nem bírt versenyre kelni. A brité lett így a legjobb idő. A B csoport tehát így nézett ki: Ticktum, Habsburg, Shvartzman, Palou, Enaam Ahmed és Marino Sato.

    Daniel Ticktum (Motopark): “Jó dolog első hellyel kezdeni az új szezont. Nagyon szoros volt az időmérő, és örülök, hogy sikerült megcsípnem az első helyet, pedig a leggyorsabb köröm nem volt tökéletes. A makaói győzelmem óta jól érzem magamat az utcai pályákon. Ezek mindig különlegesek, mivel a legkisebb hibát is ha véted, egyből a palánkban találhatod magadat. Azt hiszem ilyen helyeken az a kulcs, hogy megtaláld az egyensúlyt az agresszív és a biztonsági vezetés között.”

  • Piquet a GP3-ban indul

    Piquet a GP3-ban indul

    A háromszoros Forma-1 világbajnok Nelson Piquet fia, Pedro Piquet a Trident GP3-as csapatában indul 2018-ban.

    Pedro tavaly a Forma-3-ban versenyzett, idén pedig Alessio Lorandi, Giuliano Alesi és Ryan Tveter oldalán alkotja majd a Trident csapatát.

    A 19 éves brazil versenyző az ötös rajtszámú versenyautót vezetheti.

    „Nagy lelkesedéssel várom az első GP3-as szezonomat a Trident színeiben. Ők egy győztes csapat, akik évről évre bebizonyították, hogy ott vannak a sorozat élmenői között” – mondta Pedro.

    „Biztos vagyok benne, hogy mindent meg tudok tenni annak érdekében, hogy már az első szezonomban versenyképes legyek” – tette hozzá.

    A GP3-as széria 2018-as szezonja a hétvégi Forma-1-es verseny betétfutamaként veszi kezdetét.

     

  • Mick Schumacher készen áll a győzelemre

    Mick Schumacher készen áll a győzelemre

    A Prema csapat szerint Mick Schumacher készen áll arra, hogy versenyeket nyerjen a Formula 3-as bajnokságban idén.

    A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher 19 éves fia második F3-as szezonját kezdi majd meg, és csapata arra számít, hogy nagy lépést tesz előre.

    „A tél folyamán Mick természetesen érettebb lett.” – mondta a Prema csapatfőnöke, Rene Rosin az Autosportnak. „De visszatekintenék Makaóra, újonc létére kiváló munkát végzett, és az egy amolyan új kezdet volt számára. Megtett mindent, amit kértünk tőle és ha nem egyenesíti ki az egyik kanyart, akkor az sem lepett volna meg, ha dobogón végzett volna.”

    Schumacher gyengéje tavaly a kvalifikáció volt.

    „Dolgoztunk ezen a téli tesztek során, de sokkal érettebb is lett, és most készen áll.” – mondta Rosin. „Szerintem csak koncentrálnia kell továbbra is és versenyről versenyre, etapról etapra kel gondolkodnia, anélkül, hogy nyomás alá helyezné magát. Nem kell a bajnokságra gondolnia, csak arra, hogy tegye a maga dolgát.”

    Rosin azonban hozzáteszi, hogy a teszteken látott eredmények nem feltétlenül a valós erőviszonyokat tükrözik.

  • Habsburg Ferdinánd még az étrendjén is változtat a siker kedvéért

    Habsburg Ferdinánd még az étrendjén is változtat a siker kedvéért

    Túl van a szezon előtti tesztjén a Formula 3 mezőnye, hiszen voltak a Hungaroringen, és a Red Bull Ringen is a fiatalok, így a magyar autósport rajongóknak leginkább ismerős Habsburg Ferdinánd is. Az eredményeket figyelembe véve, nem túlzás kijelenteni azt, hogy idén a magyar felmenőkkel is bíró Ferdinánd lehet nagy harcban a bajnoki címért, a szintén igen csak ismert családnevű Mick Schumacherrel. A kiélezett harchoz az élet minden területén a legprofibb megoldásokat kell választania lehetségesek közül, legyen szó akár edzésről, vagy étrendről.

    Habsburg a brit Pioneered Athlete Performance edzés- és életmód programját követi, és nem titok, a tavalyi bajnok Lando Norris is a növendékük volt, ahogy a Carlin összes jelenlegi Formula 3-as versenyzője is. Ferdinánd azonban az étrendjében most valami teljesen új, radikális módszert vet be, hogy ezen a téren is jobbá válhasson sportolóként, és ennek bizony magyar vonatkozása is van!

    Exkluzív interjúnkban erről is beszél, és szeretné, ha minél többen megismerhetnétek ezt az egészséges életmódot, és követnétek ebben is.

    18:00 Update: Természetesen korábbi videónk csak áprilisi tréfa volt, noha bizonyára sokan örülnénk neki, ha a jó kis magyaros ételek diétásnak minősülnének, de hát ez nincs így. Ennek ellenére Ferdinánd szereti a gulyást, és sok szeretettel vár majd titeket az F3 hungaroringi fordulójára.

    Iratkozzatok fel a Racingline.hu YouTube csatornájára: https://www.youtube.com/racinglinehu

  • Billy Monger máris dobogós!

    Billy Monger máris dobogós!

    Billy Monger közel egy évnyi kihagyás után tért vissza a versenyzéshez élesben, ám ezúttal már amputált lábakkal, sajnos. Ez azonban nem akadályozta meg abban, hogy kiváló eredményt érjen el azonnal: a 18 éves versenyez ugyanis máris a dobogóra állt a brit F3 szezonnyitóján, az Oulton Parkban.

    Monger tavaly áprilisban szenvedett súlyos balesetet egy F4-es versenyen, melynek következtében mindkét lábát elvesztette. Azonban ennek ellenére sem adta fel álmát, hogy egy nap Forma-1-es versenyző váljon belőle, és folytja a menetelést az F1-ig vezető ranglétrán.

    A Carlin csapat színeiben, némileg átalakított autóban versenyző srác a mai időmérőn az ötödik helyet szerezte meg, végül pedig a fantasztikus harmadik helyen ért célba, és ezzel fel is állhatott a dobogóra, Linus Lundqvist és Nicolai Kjaergaard mögött.

    https://www.instagram.com/p/Bg_jywXnftB/?taken-by=billymongerracing

    https://www.facebook.com/BRDCBritishF3/photos/pcb.1388059191339380/1388058191339480/?type=3&theater

    https://twitter.com/tom_sparkes2002/status/980110015024586754

  • Billy Monger a hétvégén újra rajthoz áll!

    Billy Monger a hétvégén újra rajthoz áll!

    Billy Monger visszatér a versenyzéshez, és rajthoz áll a BRDC Brit Formula 3-as bajnokság szezonnyitó fordulóján, az Oulton Parkban.

    A 18 éves versenyző, aki tavaly áprilisban egy F4-es baleset következtében veszítette el lábait, egy ideje már újra versenyautót vezet, a hétvégén pedig mezőnyben is újra rajthoz áll, a Carlin színeiben.

    Autója némileg eltér a többiekétől: a kormány jobb oldalán lévő karral gyorsít, míg a bal oldalán lévővel vált lefelé és felfelé. Bal lábának csonkjával pedig a fékpedált működteti.

    „Abszolút ott lesz a rajtrácson a hétvégén.” – mondta a Carlin szóvivője. „Hihetetlen, hogy visszatérhet a mezőnybe. Segít motiválni a csapatot és versenyképes is, és benne van a potenciál, hogy sok mindent elérjen. Mi segíteni akarunk neki abban, hogy ez sikerüljön neki.”

    A Carlin külön engedélyt kapott arra, hogy egy negyedik autóval is rajthoz állhassanak, Mongerrel, mivel a szabályok szerint csak három autó indítható csapatonként. A Carlin három másik versenyzője a brit F3-ben pedig Nicolai Kjaergaard, Sun Yue Yang, és Clement Novalak.

  • 2019-től új Formula 3-as széria jön, megszűnik a GP3

    2019-től új Formula 3-as széria jön, megszűnik a GP3

    A felújított Formula 3 sorozatot ugyanúgy promóteri szinten az F1 Group irányítja majd, ahogy ma már a Formula 2-t is, ami korábban a GP2 volt. Ahogy az már várható volt, egy beszállító marad majd aki építi az autót, egy motorgyártó látja majd el ezeket, és egy gumibeszállító nyeri el a lehetőséget, hogy ellássák a szériát. Ezekről majd a FIA dönt később közösen Forma-1 irányítóival.

    Maximum 30 autót engednek fel majd a rajtrácsra, ami több mint az eddig ismertetett 24, ahogy az tavaly szeptemberben elhangzott a Motorsport Világtanács akkori ülésén. A versenyhétvégéken 2 futamot tartanak majd, hasonlóan inkább a GP3-hoz, nem pedig a jelenleg ismert F3-as formátumhoz, valamint 9 vagy 10 helyszínt látogatnak majd meg.

    A FIA kijelentette, hogy az autók a legújabb biztonsági technikát hordozzák majd, ami egy új mérföldkő lesz a Formula 3 sorozatok életében. Ross Brawn árult el erről részleteket:
    „Megerősített lesz a alváz, hosszabb a vezetőfülke, ugyanolyan erős és magas lesz, mint a Forma-1-ben, lesz rajta Halo, és itt vezetjük be a frontális ütközés elleni panelt.”

    A FIA ugyanakkor kifejezetten ügyel a költségekre, rendszeres teszteket akarnak, limitálni akarják a kiszolgáló személyzet számát, valamint ahogy fogalmaztak, – „elektronikát és szenzorokat” akarnak használni, jelentsen ez most bármit is. Brawn ennyit mondott még lényegre törően:
    „Az egyik fő célunk az, hogy biztosítsuk a rajongóknak azt a lehetőséget, hogy új tehetségeket fedezzenek fel maguknak, és végigkövethessék a fejlődését egy egyértelmű, és magas színvonalú karrierúton.”

    Stefano Domenicali, a FIA együléses bizottságának az elnöke is egyetért azzal, hogy segít, ha az F3-nak is hasonló programja lesz, mint az F1-nek:
    „A FIA nagyon körültekintően finomította az együléses versenyszériák piramisát az elmúlt években. Az új FIA F3 bajnokság azt a fontos célt tűzte ki maga elé, hogy egy platformra hozza a jelenlegi három legjobb utánpótlás bajnokságot. Ez a rajongóknak és a nevezőknek is remek lehetőség, hiszen a FIA által elfogadott nemzeti és regionális versengés után egyértelmű lesz a következő lépés a nemzetközi versenyzés irányába, miközben a Forma-1 nézői egy szélesebb körből is megismerhetik azon leendő sztárokat, akik a motorsportok csúcsa felé tartanak. A Formula 3-nak hosszú, és gazdag történelmi múltja van, és egy kulcsfontosságú kategória abban a tekintetben, hogy itt már a csúcsra járatják a vezetői képességeket. Azzal, hogy most már a Forma-1 a promóter, ez csak további előnyökkel járhat.”

  • Újra Formula 3 szezon előtti teszt, a Hungaroringen!

    Újra Formula 3 szezon előtti teszt, a Hungaroringen!

    Ahogy tavaly, idén is a Formula 3 ifjú titánjainak az első megmérettetése a Hungaroringen lesz a szezon előtt. Jól vizsgázhatott a magyar pálya, mert a promóter és a FIA újra bizalmat szavazott a dolognak, így idén márciusban visszatér Mogyoródra a mezőny.

    A tavalyi forgatókönyvhöz hasonlóan újra három versenyhelyszínen bizonyíthatnak az ifjak, a magyar helyszín mellett Ausztiában Spielbergben, illetve Olaszországban a Misano World Circuit-en fejleszthetik tökélyre a tudásukat a Forma-1-be vágyó pilóták. Rojalistáknak a megjelenés kötelező, hiszen újra harcba száll a bajnoki címért Ferdinand Zvonimir Maria Balthus Keith Michael Otto Antal Bahnam Leonhard von Habsburg-Lothringen. Nyugalom, újra eljön Mick Schumacher is.

    habsburg
    Készülődés a rajtra… Fotó: Szabó István

    Formula 3 hivatalos tesztnapok 2018:
    március 22-23 – Hungaroring, Magyarország
    március 26-27 – Spielberg, Ausztria
    április 10-11 – Misano, Olaszország

    Az összes fenti időpont még vár a végleges megerősítésre.